Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Jeami »

Sziasztok! Tegnap nagy nehezen összeállt a gép csak a hátsó féklámpa kapcsoló beállítása mászott el..tegnap este forgattam de valahogy mindig égett...ha meg beállt és épp rögzítettem volna megint bekapcsolt.. mi a helyes beállítása ennek? :|
Motor, őrület
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hát akkor ez már eleve gyanúsan olcsó volt a maga 2500 ft-ával.Szerintem neked eleve rosszat adtak el azért volt ilyen olcsó. :-k Viszont alényeg hogy jó lett végre a töltésed. \:D/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

zsakfos írta:Hát nem tudom.Lehet nem egyről beszélünk.A mofakernél,ami köztudottan az olcsóbb boltok közé sorolandó,a 6V-os Magyar fesszabályzó 4270 ft.Szerintem azok nem olyan rosszak.http://mofaker.hu/?termek_id=30040

Na én ugyanezt vettem legutoljára 2500ft-ért és hamar be is szart. De lehet, hogy kifogtam egy hétfői gyártásut. :D :D :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hát nem tudom.Lehet nem egyről beszélünk.A mofakernél,ami köztudottan az olcsóbb boltok közé sorolandó,a 6V-os Magyar fesszabályzó 4270 ft.Szerintem azok nem olyan rosszak.http://mofaker.hu/?termek_id=30040
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

zsakfos írta: Nekem meg amig 6V-os volt a /1-em,akkor a mechanikus eredeti volt szar és amikor a boltban vettem a fekete dobozos elektronikus fesszabot a töltésem jó lett és egészen addig ilyen volt amig át nem épitettem a motort 12V-ra.Sőt amikor eladtam a fesszabot, az aki aki megvette,utána jelezte hogy nála is tökéletesen működik.Szóval nem lehet 1 esetből tanulságokat levonni.Elég fura hogy nálad 3 is tönkrement,mig sok embernél nagyon jól működik ez a fajta fesszab.A lényeg viszont hogy végre jó lett a töltésed,mindegy hogyan és milyen áron. :D :D :D
Részben igazad van mert megkérdeztem egy hozzáértő embert aki azt mondta, hogy ha 60ft-nyi alkatrész helyett 120ft-nyit raktak volna bele akkor akár még jó is lenne /persze ezt nem kell szó szerint érteni/. Régebben valóban jók voltak ezek az elektromosak /akkor még 5e-ért/ viszont elözönlötte a boltokat ez a 2500ft körüli ami viszont szar és gyakran olyan helyről származik ahol az MZ-ről még csak nem is hallottak. Az egyik például valamelyik távol keleti országból van, :!: már nem emlékszem hogy honnan de ha valakit érdekel akkor holnap megnézem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ekecs írta:z25z
ha rossz a hézag:nehezen indul,gyenge a szikra,nincs erő.Szóval szutyok,na.
ez rendben van csak a kerdes nem erre vonatkozott :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nandor írta:Sziasztok

Sikerült szereznem egy eredeti mechanikus fesz. szabályzót. Felraktam úgy fellelt állapotban és rögtön megszűntek a töltés problémáim amikkel már márciustól szívok. A tanúság csak annyi, hogy ez idő alatt három elektronikus szabályzót vettem és mindegyik rövid időn belül tönkrement.
Azt tanácsolom mindenkinek, hogy messziről kerülje el a boltokban kapható 6v-os fekete dobozos /bár az egyik kék volt :D / 2500ft-os szabályzót, és vagy mechanikusat szerezzen vagy vegyen egy jó minőségű lehetőleg ismerős által készített elektronikusat.

Viszont lenne egy kérdésem is, még pedig az hogy hogyan lehet állítani a 6v-os mechanikuson valamint hogy kell karbantartani?
Nekem meg amig 6V-os volt a /1-em,akkor a mechanikus eredeti volt szar és amikor a boltban vettem a fekete dobozos elektronikus fesszabot a töltésem jó lett és egészen addig ilyen volt amig át nem épitettem a motort 12V-ra.Sőt amikor eladtam a fesszabot, az aki aki megvette,utána jelezte hogy nála is tökéletesen működik.Szóval nem lehet 1 esetből tanulságokat levonni.Elég fura hogy nálad 3 is tönkrement,mig sok embernél nagyon jól működik ez a fajta fesszab.A lényeg viszont hogy végre jó lett a töltésed,mindegy hogyan és milyen áron. :D :D :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

z25z
ha rossz a hézag:nehezen indul,gyenge a szikra,nincs erő.Szóval szutyok,na.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Nandor
Addig tartod karban,míg be nem szerelted :)
Ha így jó,nem kell piszkálni,a prespán-papír meglegyen a búrában.
Viszont ha szét kell húznod egyszer a dinamót,utána búra le,és a mozgó érintkezőt
kézzel 2-3x érintkeztesd az állóhoz,így rendezed a remanens mágnesességét.
Nálam örökös mint a nyomorúság.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

regebben volt mar rola szo, de sztem meg a nagyon regi forumon, mert itt nem talalom, hogy mi a hatasa a megszakitohezagnak, van valaki aki emlekszik ra es leirna?
valami olyasmi remlik, hogy nagyobb hezag eseten kevesebb ideje van toltodni? a trafonak es az a szikra erosseget is befolyasolja vagy hogy is van ez? :roll:
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok

Sikerült szereznem egy eredeti mechanikus fesz. szabályzót. Felraktam úgy fellelt állapotban és rögtön megszűntek a töltés problémáim amikkel már márciustól szívok. A tanúság csak annyi, hogy ez idő alatt három elektronikus szabályzót vettem és mindegyik rövid időn belül tönkrement.
Azt tanácsolom mindenkinek, hogy messziről kerülje el a boltokban kapható 6v-os fekete dobozos /bár az egyik kék volt :D / 2500ft-os szabályzót, és vagy mechanikusat szerezzen vagy vegyen egy jó minőségű lehetőleg ismerős által készített elektronikusat.

Viszont lenne egy kérdésem is, még pedig az hogy hogyan lehet állítani a 6v-os mechanikuson valamint hogy kell karbantartani?
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Na tényleg ám!

Ez - és remélem jól értelmezem - olyan hogy pl. a H4 búrámban be vagyon írva hogy H4 60/55W (plusz 24V rendszer esetére is volt egy adat..).Tehát csak ezt a típusú és ilyen teljesítményű izzót használhatom adott fesz. rendszeren. Tiszta sor. Ennyi. Közel sem azt mondja ki hogy a járművemen csakis a gyári kiépítésnek megfelelő világító herkentyűt használhatok.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

matt1989 írta:Azaz 6/1990 és IV. 12. KÖHÉM rendelet 37. §

(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
De szépen van fogalmazva! Eszerint felrakhatok egy :lol: MTZ-keresőlámpát,a hozzávaló izzóval,és szétvakíthatok mindenkit? :lol:
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Gyurmoo: én is rá szoktam lökni a refit régebben ha ilyen helyzet van de nem biztos hogy ez a megfelelő lereagálni mert mindkét fél bajba kerülhet....ettől függetlenül jó hogy nincs a kezemben egy AK amikor a xenonosok jönnek szembe :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Akkor gyertek Kaposvárra vizsgáztatni, lehet lesni a köhém betartását (megjegyzem ez volt tavaly és előtte mindíg amikor műszakiztattam).
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Műszakin sehogy, de akkorra kivenném. :twisted:
Az hogy vakít, csak beállítás kérdése. Főleg a brutál szembe-világítós "énvagyokazisten" nyugati sz@ros f@szkalapok miatt kéne erősebb reflektor.
Kicsit előre dönteném, az ideálistól pár fokkal, akkor nem vakítana annyira.
Ha nem veszi le szándékosan a parasztja, tolok neki egy távolságit, hadd "élvezze". :smt098
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Azaz 6/1990 és IV. 12. KÖHÉM rendelet 37. §

(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

RR_ZOZY írta:Miért ne menne át műszakin? Hülyék hozzá ahogy illik. A xenont máskülönben egész egyszerűen betiltanám, szinte nappal is vakítakak az autók a sz_ros hideg kékes fényükkel.
Szúrófény jó gondolat, gyakran nem veszik észre a motorost és a tahóbbját le lehet villantani az útról nehogy baj legyen.
Benne van a Köhémben.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Miért ne menne át műszakin? Hülyék hozzá ahogy illik. A xenont máskülönben egész egyszerűen betiltanám, szinte nappal is vakítakak az autók a sz_ros hideg kékes fényükkel.
Szúrófény jó gondolat, gyakran nem veszik észre a motorost és a tahóbbját le lehet villantani az útról nehogy baj legyen.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

matt1989 írta:
Gyurmooo írta: Én a fő világítást szeretném relésre alakítani, szintén a kapcsoló élettartam-növelése miatt. Mert vagy nagyobb teljesítményű H4-et, vagy xenont szeretnék. :twisted:

Megnézném xenon-nal hogyan mennél át műszakin. :-k

Ugyanis csak olyan típusú járműre lehet szerelni amelyet gyárilag is szerelnek xenon izzóval.
A veled szemben közlekedők is értékelnék biztosan főleg, hogy a szélrózsa minden irányában szórja a fényt és cseppet vakít. :roll:
erre mondom én azt, legyen kúltúrált tompítottad, és iszonyat bunkó reflektorod, sőt, ha tudsz, szerelj fől egy igazi tahó szúrófényt is. müszakira meg ki kell venni. hatalmas energiabefektetés szükséges hozzá két évente. :D
Bokodi Áron- WARESZ
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Gyurmooo írta:
zsakfos írta: Az ötlet zseniális. :D =D> Viszont nem mindenki relé kötözgetős emberke,illetve az + pénz még ha nem is sok.A vezetékek átkötése meg ingyenes és nem kell relét venni a boltban.
Én a fő világítást szeretném relésre alakítani, szintén a kapcsoló élettartam-növelése miatt. Mert vagy nagyobb teljesítményű H4-et, vagy xenont szeretnék. :twisted:

Megnézném xenon-nal hogyan mennél át műszakin. :-k

Ugyanis csak olyan típusú járműre lehet szerelni amelyet gyárilag is szerelnek xenon izzóval.
A veled szemben közlekedők is értékelnék biztosan főleg, hogy a szélrózsa minden irányában szórja a fényt és cseppet vakít. :roll:
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

kobraCode írta:
Nekem is volt ilyen, Gyurm@ túrán jött elő, aztán hazafelé Esztergom után meg is állt a masina. Gyújtásnál letörött a vezeték a saruról :D
Nemrég átnéztem a gépet, jónak tűnt minden kontakt. Visszarakom a régi gyertyát, azzal mit csinál.
Most Denso w24fsu van bent, előtte NGK B7HS volt.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Trafót én csak Bulgár gyártmányt kaptam, de teljesen jó, immár 2 éve.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Gyurmooo írta:Bazz... Lehet, hogy halódik a trafóm. ](*,)
Olykor, mintha kihagyna egyet-egyet a gyújtás. Kis fordulaton csinálja, illetve akkor veszem észre. Közepesnél nagyobb fordulatszámon nem tapasztaltam, de lehet, hogy csak nem érződik.
Ha esetleg trafó hiba lenne, most milyet érdemes venni, ami jó minőség?

Nekem is volt ilyen, Gyurm@ túrán jött elő, aztán hazafelé Esztergom után meg is állt a masina. Gyújtásnál letörött a vezeték a saruról :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

zsakfos írta: Az ötlet zseniális. :D =D> Viszont nem mindenki relé kötözgetős emberke,illetve az + pénz még ha nem is sok.A vezetékek átkötése meg ingyenes és nem kell relét venni a boltban.
Én a fő világítást szeretném relésre alakítani, szintén a kapcsoló élettartam-növelése miatt. Mert vagy nagyobb teljesítményű H4-et, vagy xenont szeretnék. :twisted:
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Bazz... Lehet, hogy halódik a trafóm. ](*,)
Olykor, mintha kihagyna egyet-egyet a gyújtás. Kis fordulaton csinálja, illetve akkor veszem észre. Közepesnél nagyobb fordulatszámon nem tapasztaltam, de lehet, hogy csak nem érződik.
Ha esetleg trafó hiba lenne, most milyet érdemes venni, ami jó minőség?
Avatar
Csaby555
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.09.28. 18:38
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Pusztaszer

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Csaby555 »

OK. már értem kössz mindenkinek.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tamás írta:Hy! Kapcsolhat bármit a kapcsoló és kérhet bármit a lámpa. A XX közepén Vaszilíj Ilijics Relé, a róla elnevezett találmány atyja ezt is megoldotta. A féklámpa kapcsolóval a relét kapcsolod és a relé ad villanyt a lámpának. Mellékesen a kapcsoló élettartama is megnő, mivel nem 2A-t, hanem csak mA-ket kapcsol.
Az ötlet zseniális. :D =D> Viszont nem mindenki relé kötözgetős emberke,illetve az + pénz még ha nem is sok.A vezetékek átkötése meg ingyenes és nem kell relét venni a boltban.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Kapcsolhat bármit a kapcsoló és kérhet bármit a lámpa. A XX közepén Vaszilíj Ilijics Relé, a róla elnevezett találmány atyja ezt is megoldotta. A féklámpa kapcsolóval a relét kapcsolod és a relé ad villanyt a lámpának. Mellékesen a kapcsoló élettartama is megnő, mivel nem 2A-t, hanem csak mA-ket kapcsol.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Alfa írta:Nekem a TZR 250 lámpával is ugyanez volt a problémám, bár nehezítésképp az bilux és duplaféklámpás.

Megoldás: 4 W helyzetjelző mint elöl (a rendőr meg szerelje ki és nézze meg ha szerinte nem 5W, bár pont ugyanannyira látszik mind a 2), mert az harmadakkora mint az 5W, a foncsort (ami nem is foncsor csak műanyag) megfúrtam és ipari pillanatragasztóval beleragasztottam a 4w foglalatot. Így különválasztottam a kettőt, a biluxnak meg csak a féklámpa részét használom. Az izzó cserélhető, nincs probléma.

Ha a Simson hátsólámpában nem bilux az izzó hanem külön van választva, akkor pedig nem kell sok logika kitalálni melyik zsinórt mire kössük, főleg mert egy lámpának igazából tökmind1 melyik fele a test és melyik a +. Újra kell saruzni (ha össze van hozva közösre 2 vezeték), és mehet bele.
Az izzónak mindegy hogy melyik fele a test és melyik a +.Csak az nem mindegy hogy a közös testpontot hogy oldották meg.A vezetékekkel vagy az aljzattal?Az aljzatot már nehezebb különválasztani.Itt most Etz251 és Simson lámpáról van szó.Azoknak ahogy lentebb irtam más a vezetékelése.Ha az aljzat közös,vagy akármi módon testen van a féklámpa akkor csak 3 megoldás van.
Amit Waresz írt,ami a legegyszerűbben kivitelezhető.Hátránya hogy nincs parkir(amit ugysem használ az ember) és a helyzetjelző minden kapcsolóállásban világit.
Amit én irtam,hogy külön választani a féklámpát mindentől,az már egy kicsit több barkácsoló ügyességet kiván,de minden úgy működne ahogy kell.Mondjuk nem fogtam még a kezembe ilyen lámpatestet ugyhogy nem tudom a közös testpontot hogy alakitották ki rajta.Van még egy lehetőség,mégpedig külön féklámpakapcsolóval megoldani hogy ne testet hanem +-ot szakitson meg a kapcsoló és akkor mehet úgy ahogy a 251-eseken meg aSimsonon van.Nekem egy időben ilyen volt a /1-em.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nekem a TZR 250 lámpával is ugyanez volt a problémám, bár nehezítésképp az bilux és duplaféklámpás.

Megoldás: 4 W helyzetjelző mint elöl (a rendőr meg szerelje ki és nézze meg ha szerinte nem 5W, bár pont ugyanannyira látszik mind a 2), mert az harmadakkora mint az 5W, a foncsort (ami nem is foncsor csak műanyag) megfúrtam és ipari pillanatragasztóval beleragasztottam a 4w foglalatot. Így különválasztottam a kettőt, a biluxnak meg csak a féklámpa részét használom. Az izzó cserélhető, nincs probléma.

Ha a Simson hátsólámpában nem bilux az izzó hanem külön van választva, akkor pedig nem kell sok logika kitalálni melyik zsinórt mire kössük, főleg mert egy lámpának igazából tökmind1 melyik fele a test és melyik a +. Újra kell saruzni (ha össze van hozva közösre 2 vezeték), és mehet bele.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

én amondó vagyok, hogy a helyzetjelzőt kösd a gyujtásra. így az már rögtön kigyullad, ami nem hátrány, csak parkfényed nem lesz. így már a féklámpa kapcsolószálát kell csak bekösd, és menni fog.

amikor még ledes lámpákkal nyomtam(két évet), akkor nekem is így volt megoldva.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

csikin írta:Van egy olyan megoldás, hogy csak akkor lesz féklámpád, ha minimum helyjetjelző állásban van a gyújtáskapcsoló.
Ekkor az izzó közös pontjához a szürke vezetéket, a kisebb izzószálhoz a barnát, a nagyobbhoz a barna-fekete vezetéket kösd. Így fejből nem tudom hogy lesz e zárlatprobléma, de majd megnézed. Így nem bonyolódik a dolog nagyban. A fekete-piros vezetéket szigeteld le.
Ha a közös testpont külön van az irányjelzők testpontjától,meg egyáltalán a motorváztól,akkor nem lesz zárlat és működik a dolog.Viszont még akkor is fennáll annak a veszélye hogy ha akár egyszer is "csak" gyújtáson közlekedik akkor nem lesz féklámpa és az elég veszélyes dolog szerintem.Nyugodt szivvel nem javasolnám ezt a megoldást.Inkább valahogy válassza le a féklámpaizzó foglalatát a testpontról és akkor már minden meg van oldva.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Csaby555 írta:Hali.
Valaki tudna nekem segíteni,van egy Simson robogó hátsó lámpám(az a négyzet alakú) és fel szeretném rakni az Etz-mre.
Nem tudom bekötni, mivel ezen a szaron csak 3 hely van, míg a gyári kerek lámpán 4.
A helyzetjelző az működik de a féklámpa az nem.
Előre is köszi.
Ez azért van mert nem egyforma a féklámpa kapcsolása a te motorodon és a Simson robogón.A Simsonon(meg az Etz251-en)a féklámpakapcsoló pozitivot kapcsol,míg a te gépeden negativot.Ezért elég csak 3 bekötés a Simsonnál mert közös a testpontjuk.Mondjuk nem volt még a kezemben ilyen lámpatest,de ha megtudod oldani hogy ne legyen közös pontja sehol a két izzófoglalatnak,akkor betudod kötni.Ha ez nem megoldható,akkor annyit tehetsz hogy átkötöd a féklámpakapcsolóidat(elöl,hátul)úgy hogy ne testet hanem pzitivot kapcsoljanak.Az elsőnél ez nem nagy ügy.A hátsó az csak külön kapcsoló beiktatásásval megy.A gyárival nem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Van egy olyan megoldás, hogy csak akkor lesz féklámpád, ha minimum helyjetjelző állásban van a gyújtáskapcsoló.
Ekkor az izzó közös pontjához a szürke vezetéket, a kisebb izzószálhoz a barnát, a nagyobbhoz a barna-fekete vezetéket kösd. Így fejből nem tudom hogy lesz e zárlatprobléma, de majd megnézed. Így nem bonyolódik a dolog nagyban. A fekete-piros vezetéket szigeteld le.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Csaby555
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.09.28. 18:38
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Pusztaszer

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Csaby555 »

Hali.
Valaki tudna nekem segíteni,van egy Simson robogó hátsó lámpám(az a négyzet alakú) és fel szeretném rakni az Etz-mre.
Nem tudom bekötni, mivel ezen a szaron csak 3 hely van, míg a gyári kerek lámpán 4.
A helyzetjelző az működik de a féklámpa az nem.
Előre is köszi.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Jól tetted! ;)
Szerintem vannak, akiknek ez a rajz jobban értelmezhető, mint a többi, amit le lehet tölteni. [-o<
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Igen azok a rajzok amik itt fenn vannak a letöltések menüpontban szerintem is jók.Sőt az Etz251-hez csak a JPG2 és a JPG3 a jó,mert más a vezetékelése 1-2 helyen mint a többi Etz-é.Ezt a rajzot nem azért tettem fel ide hogy versenyt inditsak hogy melyik a jobb rajz.Egyszerűen találtam egy másik fórumon,kijavitottam benne a hibákat(mert voltak),kicsit hozzáirtam,magyarositottam és gondoltam megosztom az mzclubosokkal.Ennyi. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nekem a 12V os kapcs rajznál a JPG3 van nyomtatva A3ban szerintem az a legjobb.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

zsakfos írta:Ennél nagyobb felbontás??1210x804

Jöhet, akkor ki tudom nyomtani jó minőségben A3 ban!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kobraCode írta:

Zsakfos, a javított változat érdekelne! Ha lehet jó nagy felbontásban tedd fel! Köszi .
Tessék itt van.Ebben már nem látok hibát egyelőre.Ennél nagyobb felbontás??1210x804

Kép
Laci!!!Ez a 251-hez nem teljesen jó!Ugyanis ott a féklámpakapcsolók nem negativ potenciált kapcsolnak hanem pozitivot.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.09.27. 20:43-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

zsakfos írta:Ott találkoztam vele én is.Fene egye meg még most is látok benne hibát. :evil: Na kijavitom.Csak amit elküldtem azt már nem tudom.

Zsakfos, a javított változat érdekelne! Ha lehet jó nagy felbontásban tedd fel! Köszi .
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Selytettem onnan van. :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Nagyon jó rajz. Nemrég láttam a prohardveren. :twisted:
Ott találkoztam vele én is.Fene egye meg még most is látok benne hibát. :evil: Na kijavitom.Csak amit elküldtem azt már nem tudom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nagyon jó rajz. Nemrég láttam a prohardveren. :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Van itt egy rajz ami nem szerepel a letöltések közt.Elküldtem azMzclubnak.Kicsit szerkeszteni kellett mert hibás volt meg le is "magyarositottam".Tudom van már sok kapcsolási rajz,de ilyenből sosem elég.
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Nos én is hajlok a trafóra, főleg, hogy most egy utángyártott van benne, amire az van írva hogy Simson 6v. Visszarakom a régit. Ja Alfának írom, hogy egy BVF-el és egy Dell'orto-val próbáltam, szóval a Dellortoval tudom, hogy sokat kap, mert volt már rajta akkor is amikor nem volt gyújtásgondja, de nem annyira kap vele sokat, hogy ezt okozza. A BVF-el barna volt a gyertya amúgy. Egyáltalán jó a Simson 6voltos trafója MZ-be?? Mert ha nem akkor hozzávágom az eladó fejéhez.
Ja még egy amit észrevettem:a megszakító(vajszínű műanyag) elég hamar beég, ráadásul a pogácsa egyik felén, mert nem is pármuzamos egymással az alsó és a felső rész. persze normálisat ebből sem lehetkapni.
Köszönöm a segítséget, majd beszámolok a fejleményekről.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

revlimit!

Mielőtt ledadog próbálj meg több gázt húzni... Ha ugyanúgy megy tovább, és ugyanakkor "szabályoz le", csak mélyebb hangon, akkor cserélj trafót.
Elég valószínű, hogy az lesz.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Alfa írta: A leszabályzás, főleg hogy a szerelési kézikönyv is írja hogy "a felmelegedő motor teljesítménye csökken", szinte mindig a sokat kap tünete.
Na ezt nem tudtam :shock: , akkor lehet az enyém is sokat kap hnap ki is próbálom.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Gyertya milyen?

Jól értem, hogy:
Beindítod, elkezdesz vele menni minden ok
4-5 km múlva leszabályoz, onnantól xar

Ha így van, akkor a meleg motorban korántsem csapódik le annyi benzin mint hidegen, és így sokat fog kapni. A leszabályzás, főleg hogy a szerelési kézikönyv is írja hogy "a felmelegedő motor teljesítménye csökken", szinte mindig a sokat kap tünete.

A két karbinak a beállítása milyen volt? Fúvókák ugyanolyanok? Mi történik ha a tűt variálod? Korántsem biztos hogy karbi kizárva attól hogy ha főleg 2 ugyanolyat tettél bele. Inkább mondjuk úgy: karbi mechanikai sérülése kizárva...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég