
Elektronika topik - a pokol kapuja
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Elektronika
Sziasztok! Tegnap nagy nehezen összeállt a gép csak a hátsó féklámpa kapcsoló beállítása mászott el..tegnap este forgattam de valahogy mindig égett...ha meg beállt és épp rögzítettem volna megint bekapcsolt.. mi a helyes beállítása ennek? 

Motor, őrület
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát akkor ez már eleve gyanúsan olcsó volt a maga 2500 ft-ával.Szerintem neked eleve rosszat adtak el azért volt ilyen olcsó.
Viszont alényeg hogy jó lett végre a töltésed. 


Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
zsakfos írta:Hát nem tudom.Lehet nem egyről beszélünk.A mofakernél,ami köztudottan az olcsóbb boltok közé sorolandó,a 6V-os Magyar fesszabályzó 4270 ft.Szerintem azok nem olyan rosszak.http://mofaker.hu/?termek_id=30040
Na én ugyanezt vettem legutoljára 2500ft-ért és hamar be is szart. De lehet, hogy kifogtam egy hétfői gyártásut.



- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát nem tudom.Lehet nem egyről beszélünk.A mofakernél,ami köztudottan az olcsóbb boltok közé sorolandó,a 6V-os Magyar fesszabályzó 4270 ft.Szerintem azok nem olyan rosszak.http://mofaker.hu/?termek_id=30040
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Részben igazad van mert megkérdeztem egy hozzáértő embert aki azt mondta, hogy ha 60ft-nyi alkatrész helyett 120ft-nyit raktak volna bele akkor akár még jó is lenne /persze ezt nem kell szó szerint érteni/. Régebben valóban jók voltak ezek az elektromosak /akkor még 5e-ért/ viszont elözönlötte a boltokat ez a 2500ft körüli ami viszont szar és gyakran olyan helyről származik ahol az MZ-ről még csak nem is hallottak. Az egyik például valamelyik távol keleti országból van,zsakfos írta: Nekem meg amig 6V-os volt a /1-em,akkor a mechanikus eredeti volt szar és amikor a boltban vettem a fekete dobozos elektronikus fesszabot a töltésem jó lett és egészen addig ilyen volt amig át nem épitettem a motort 12V-ra.Sőt amikor eladtam a fesszabot, az aki aki megvette,utána jelezte hogy nála is tökéletesen működik.Szóval nem lehet 1 esetből tanulságokat levonni.Elég fura hogy nálad 3 is tönkrement,mig sok embernél nagyon jól működik ez a fajta fesszab.A lényeg viszont hogy végre jó lett a töltésed,mindegy hogyan és milyen áron.![]()
![]()

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
ez rendben van csak a kerdes nem erre vonatkozottEkecs írta:z25z
ha rossz a hézag:nehezen indul,gyenge a szikra,nincs erő.Szóval szutyok,na.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nekem meg amig 6V-os volt a /1-em,akkor a mechanikus eredeti volt szar és amikor a boltban vettem a fekete dobozos elektronikus fesszabot a töltésem jó lett és egészen addig ilyen volt amig át nem épitettem a motort 12V-ra.Sőt amikor eladtam a fesszabot, az aki aki megvette,utána jelezte hogy nála is tökéletesen működik.Szóval nem lehet 1 esetből tanulságokat levonni.Elég fura hogy nálad 3 is tönkrement,mig sok embernél nagyon jól működik ez a fajta fesszab.A lényeg viszont hogy végre jó lett a töltésed,mindegy hogyan és milyen áron.Nandor írta:Sziasztok
Sikerült szereznem egy eredeti mechanikus fesz. szabályzót. Felraktam úgy fellelt állapotban és rögtön megszűntek a töltés problémáim amikkel már márciustól szívok. A tanúság csak annyi, hogy ez idő alatt három elektronikus szabályzót vettem és mindegyik rövid időn belül tönkrement.
Azt tanácsolom mindenkinek, hogy messziről kerülje el a boltokban kapható 6v-os fekete dobozos /bár az egyik kék volt/ 2500ft-os szabályzót, és vagy mechanikusat szerezzen vagy vegyen egy jó minőségű lehetőleg ismerős által készített elektronikusat.
Viszont lenne egy kérdésem is, még pedig az hogy hogyan lehet állítani a 6v-os mechanikuson valamint hogy kell karbantartani?



Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
z25z
ha rossz a hézag:nehezen indul,gyenge a szikra,nincs erő.Szóval szutyok,na.
ha rossz a hézag:nehezen indul,gyenge a szikra,nincs erő.Szóval szutyok,na.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nandor
Addig tartod karban,míg be nem szerelted
Ha így jó,nem kell piszkálni,a prespán-papír meglegyen a búrában.
Viszont ha szét kell húznod egyszer a dinamót,utána búra le,és a mozgó érintkezőt
kézzel 2-3x érintkeztesd az állóhoz,így rendezed a remanens mágnesességét.
Nálam örökös mint a nyomorúság.
Addig tartod karban,míg be nem szerelted

Ha így jó,nem kell piszkálni,a prespán-papír meglegyen a búrában.
Viszont ha szét kell húznod egyszer a dinamót,utána búra le,és a mozgó érintkezőt
kézzel 2-3x érintkeztesd az állóhoz,így rendezed a remanens mágnesességét.
Nálam örökös mint a nyomorúság.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
regebben volt mar rola szo, de sztem meg a nagyon regi forumon, mert itt nem talalom, hogy mi a hatasa a megszakitohezagnak, van valaki aki emlekszik ra es leirna?
valami olyasmi remlik, hogy nagyobb hezag eseten kevesebb ideje van toltodni? a trafonak es az a szikra erosseget is befolyasolja vagy hogy is van ez?
valami olyasmi remlik, hogy nagyobb hezag eseten kevesebb ideje van toltodni? a trafonak es az a szikra erosseget is befolyasolja vagy hogy is van ez?

- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Sziasztok
Sikerült szereznem egy eredeti mechanikus fesz. szabályzót. Felraktam úgy fellelt állapotban és rögtön megszűntek a töltés problémáim amikkel már márciustól szívok. A tanúság csak annyi, hogy ez idő alatt három elektronikus szabályzót vettem és mindegyik rövid időn belül tönkrement.
Azt tanácsolom mindenkinek, hogy messziről kerülje el a boltokban kapható 6v-os fekete dobozos /bár az egyik kék volt
/ 2500ft-os szabályzót, és vagy mechanikusat szerezzen vagy vegyen egy jó minőségű lehetőleg ismerős által készített elektronikusat.
Viszont lenne egy kérdésem is, még pedig az hogy hogyan lehet állítani a 6v-os mechanikuson valamint hogy kell karbantartani?
Sikerült szereznem egy eredeti mechanikus fesz. szabályzót. Felraktam úgy fellelt állapotban és rögtön megszűntek a töltés problémáim amikkel már márciustól szívok. A tanúság csak annyi, hogy ez idő alatt három elektronikus szabályzót vettem és mindegyik rövid időn belül tönkrement.
Azt tanácsolom mindenkinek, hogy messziről kerülje el a boltokban kapható 6v-os fekete dobozos /bár az egyik kék volt

Viszont lenne egy kérdésem is, még pedig az hogy hogyan lehet állítani a 6v-os mechanikuson valamint hogy kell karbantartani?
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Na tényleg ám!
Ez - és remélem jól értelmezem - olyan hogy pl. a H4 búrámban be vagyon írva hogy H4 60/55W (plusz 24V rendszer esetére is volt egy adat..).Tehát csak ezt a típusú és ilyen teljesítményű izzót használhatom adott fesz. rendszeren. Tiszta sor. Ennyi. Közel sem azt mondja ki hogy a járművemen csakis a gyári kiépítésnek megfelelő világító herkentyűt használhatok.
Ez - és remélem jól értelmezem - olyan hogy pl. a H4 búrámban be vagyon írva hogy H4 60/55W (plusz 24V rendszer esetére is volt egy adat..).Tehát csak ezt a típusú és ilyen teljesítményű izzót használhatom adott fesz. rendszeren. Tiszta sor. Ennyi. Közel sem azt mondja ki hogy a járművemen csakis a gyári kiépítésnek megfelelő világító herkentyűt használhatok.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
De szépen van fogalmazva! Eszerint felrakhatok egymatt1989 írta:Azaz 6/1990 és IV. 12. KÖHÉM rendelet 37. §
(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.


...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Gyurmoo: én is rá szoktam lökni a refit régebben ha ilyen helyzet van de nem biztos hogy ez a megfelelő lereagálni mert mindkét fél bajba kerülhet....ettől függetlenül jó hogy nincs a kezemben egy AK amikor a xenonosok jönnek szembe 

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Akkor gyertek Kaposvárra vizsgáztatni, lehet lesni a köhém betartását (megjegyzem ez volt tavaly és előtte mindíg amikor műszakiztattam).
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Műszakin sehogy, de akkorra kivenném.
Az hogy vakít, csak beállítás kérdése. Főleg a brutál szembe-világítós "énvagyokazisten" nyugati sz@ros f@szkalapok miatt kéne erősebb reflektor.
Kicsit előre dönteném, az ideálistól pár fokkal, akkor nem vakítana annyira.
Ha nem veszi le szándékosan a parasztja, tolok neki egy távolságit, hadd "élvezze".

Az hogy vakít, csak beállítás kérdése. Főleg a brutál szembe-világítós "énvagyokazisten" nyugati sz@ros f@szkalapok miatt kéne erősebb reflektor.
Kicsit előre dönteném, az ideálistól pár fokkal, akkor nem vakítana annyira.
Ha nem veszi le szándékosan a parasztja, tolok neki egy távolságit, hadd "élvezze".

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Azaz 6/1990 és IV. 12. KÖHÉM rendelet 37. §
(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Benne van a Köhémben.RR_ZOZY írta:Miért ne menne át műszakin? Hülyék hozzá ahogy illik. A xenont máskülönben egész egyszerűen betiltanám, szinte nappal is vakítakak az autók a sz_ros hideg kékes fényükkel.
Szúrófény jó gondolat, gyakran nem veszik észre a motorost és a tahóbbját le lehet villantani az útról nehogy baj legyen.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Miért ne menne át műszakin? Hülyék hozzá ahogy illik. A xenont máskülönben egész egyszerűen betiltanám, szinte nappal is vakítakak az autók a sz_ros hideg kékes fényükkel.
Szúrófény jó gondolat, gyakran nem veszik észre a motorost és a tahóbbját le lehet villantani az útról nehogy baj legyen.
Szúrófény jó gondolat, gyakran nem veszik észre a motorost és a tahóbbját le lehet villantani az útról nehogy baj legyen.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Re: Elektronika
erre mondom én azt, legyen kúltúrált tompítottad, és iszonyat bunkó reflektorod, sőt, ha tudsz, szerelj fől egy igazi tahó szúrófényt is. müszakira meg ki kell venni. hatalmas energiabefektetés szükséges hozzá két évente.matt1989 írta:Gyurmooo írta: Én a fő világítást szeretném relésre alakítani, szintén a kapcsoló élettartam-növelése miatt. Mert vagy nagyobb teljesítményű H4-et, vagy xenont szeretnék.
Megnézném xenon-nal hogyan mennél át műszakin.![]()
Ugyanis csak olyan típusú járműre lehet szerelni amelyet gyárilag is szerelnek xenon izzóval.
A veled szemben közlekedők is értékelnék biztosan főleg, hogy a szélrózsa minden irányában szórja a fényt és cseppet vakít.

Bokodi Áron- WARESZ
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Gyurmooo írta:Én a fő világítást szeretném relésre alakítani, szintén a kapcsoló élettartam-növelése miatt. Mert vagy nagyobb teljesítményű H4-et, vagy xenont szeretnék.zsakfos írta: Az ötlet zseniális.![]()
Viszont nem mindenki relé kötözgetős emberke,illetve az + pénz még ha nem is sok.A vezetékek átkötése meg ingyenes és nem kell relét venni a boltban.
Megnézném xenon-nal hogyan mennél át műszakin.

Ugyanis csak olyan típusú járműre lehet szerelni amelyet gyárilag is szerelnek xenon izzóval.
A veled szemben közlekedők is értékelnék biztosan főleg, hogy a szélrózsa minden irányában szórja a fényt és cseppet vakít.

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Nemrég átnéztem a gépet, jónak tűnt minden kontakt. Visszarakom a régi gyertyát, azzal mit csinál.kobraCode írta:
Nekem is volt ilyen, Gyurm@ túrán jött elő, aztán hazafelé Esztergom után meg is állt a masina. Gyújtásnál letörött a vezeték a saruról
Most Denso w24fsu van bent, előtte NGK B7HS volt.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Trafót én csak Bulgár gyártmányt kaptam, de teljesen jó, immár 2 éve.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Gyurmooo írta:Bazz... Lehet, hogy halódik a trafóm.![]()
Olykor, mintha kihagyna egyet-egyet a gyújtás. Kis fordulaton csinálja, illetve akkor veszem észre. Közepesnél nagyobb fordulatszámon nem tapasztaltam, de lehet, hogy csak nem érződik.
Ha esetleg trafó hiba lenne, most milyet érdemes venni, ami jó minőség?
Nekem is volt ilyen, Gyurm@ túrán jött elő, aztán hazafelé Esztergom után meg is állt a masina. Gyújtásnál letörött a vezeték a saruról

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Én a fő világítást szeretném relésre alakítani, szintén a kapcsoló élettartam-növelése miatt. Mert vagy nagyobb teljesítményű H4-et, vagy xenont szeretnék.zsakfos írta: Az ötlet zseniális.![]()
Viszont nem mindenki relé kötözgetős emberke,illetve az + pénz még ha nem is sok.A vezetékek átkötése meg ingyenes és nem kell relét venni a boltban.

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Bazz... Lehet, hogy halódik a trafóm.
Olykor, mintha kihagyna egyet-egyet a gyújtás. Kis fordulaton csinálja, illetve akkor veszem észre. Közepesnél nagyobb fordulatszámon nem tapasztaltam, de lehet, hogy csak nem érződik.
Ha esetleg trafó hiba lenne, most milyet érdemes venni, ami jó minőség?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Olykor, mintha kihagyna egyet-egyet a gyújtás. Kis fordulaton csinálja, illetve akkor veszem észre. Közepesnél nagyobb fordulatszámon nem tapasztaltam, de lehet, hogy csak nem érződik.
Ha esetleg trafó hiba lenne, most milyet érdemes venni, ami jó minőség?
- Csaby555
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2009.09.28. 18:38
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Pusztaszer
Re: Elektronika
OK. már értem kössz mindenkinek.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az ötlet zseniális.Tamás írta:Hy! Kapcsolhat bármit a kapcsoló és kérhet bármit a lámpa. A XX közepén Vaszilíj Ilijics Relé, a róla elnevezett találmány atyja ezt is megoldotta. A féklámpa kapcsolóval a relét kapcsolod és a relé ad villanyt a lámpának. Mellékesen a kapcsoló élettartama is megnő, mivel nem 2A-t, hanem csak mA-ket kapcsol.


Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Hy! Kapcsolhat bármit a kapcsoló és kérhet bármit a lámpa. A XX közepén Vaszilíj Ilijics Relé, a róla elnevezett találmány atyja ezt is megoldotta. A féklámpa kapcsolóval a relét kapcsolod és a relé ad villanyt a lámpának. Mellékesen a kapcsoló élettartama is megnő, mivel nem 2A-t, hanem csak mA-ket kapcsol.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az izzónak mindegy hogy melyik fele a test és melyik a +.Csak az nem mindegy hogy a közös testpontot hogy oldották meg.A vezetékekkel vagy az aljzattal?Az aljzatot már nehezebb különválasztani.Itt most Etz251 és Simson lámpáról van szó.Azoknak ahogy lentebb irtam más a vezetékelése.Ha az aljzat közös,vagy akármi módon testen van a féklámpa akkor csak 3 megoldás van.Alfa írta:Nekem a TZR 250 lámpával is ugyanez volt a problémám, bár nehezítésképp az bilux és duplaféklámpás.
Megoldás: 4 W helyzetjelző mint elöl (a rendőr meg szerelje ki és nézze meg ha szerinte nem 5W, bár pont ugyanannyira látszik mind a 2), mert az harmadakkora mint az 5W, a foncsort (ami nem is foncsor csak műanyag) megfúrtam és ipari pillanatragasztóval beleragasztottam a 4w foglalatot. Így különválasztottam a kettőt, a biluxnak meg csak a féklámpa részét használom. Az izzó cserélhető, nincs probléma.
Ha a Simson hátsólámpában nem bilux az izzó hanem külön van választva, akkor pedig nem kell sok logika kitalálni melyik zsinórt mire kössük, főleg mert egy lámpának igazából tökmind1 melyik fele a test és melyik a +. Újra kell saruzni (ha össze van hozva közösre 2 vezeték), és mehet bele.
Amit Waresz írt,ami a legegyszerűbben kivitelezhető.Hátránya hogy nincs parkir(amit ugysem használ az ember) és a helyzetjelző minden kapcsolóállásban világit.
Amit én irtam,hogy külön választani a féklámpát mindentől,az már egy kicsit több barkácsoló ügyességet kiván,de minden úgy működne ahogy kell.Mondjuk nem fogtam még a kezembe ilyen lámpatestet ugyhogy nem tudom a közös testpontot hogy alakitották ki rajta.Van még egy lehetőség,mégpedig külön féklámpakapcsolóval megoldani hogy ne testet hanem +-ot szakitson meg a kapcsoló és akkor mehet úgy ahogy a 251-eseken meg aSimsonon van.Nekem egy időben ilyen volt a /1-em.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem a TZR 250 lámpával is ugyanez volt a problémám, bár nehezítésképp az bilux és duplaféklámpás.
Megoldás: 4 W helyzetjelző mint elöl (a rendőr meg szerelje ki és nézze meg ha szerinte nem 5W, bár pont ugyanannyira látszik mind a 2), mert az harmadakkora mint az 5W, a foncsort (ami nem is foncsor csak műanyag) megfúrtam és ipari pillanatragasztóval beleragasztottam a 4w foglalatot. Így különválasztottam a kettőt, a biluxnak meg csak a féklámpa részét használom. Az izzó cserélhető, nincs probléma.
Ha a Simson hátsólámpában nem bilux az izzó hanem külön van választva, akkor pedig nem kell sok logika kitalálni melyik zsinórt mire kössük, főleg mert egy lámpának igazából tökmind1 melyik fele a test és melyik a +. Újra kell saruzni (ha össze van hozva közösre 2 vezeték), és mehet bele.
Megoldás: 4 W helyzetjelző mint elöl (a rendőr meg szerelje ki és nézze meg ha szerinte nem 5W, bár pont ugyanannyira látszik mind a 2), mert az harmadakkora mint az 5W, a foncsort (ami nem is foncsor csak műanyag) megfúrtam és ipari pillanatragasztóval beleragasztottam a 4w foglalatot. Így különválasztottam a kettőt, a biluxnak meg csak a féklámpa részét használom. Az izzó cserélhető, nincs probléma.
Ha a Simson hátsólámpában nem bilux az izzó hanem külön van választva, akkor pedig nem kell sok logika kitalálni melyik zsinórt mire kössük, főleg mert egy lámpának igazából tökmind1 melyik fele a test és melyik a +. Újra kell saruzni (ha össze van hozva közösre 2 vezeték), és mehet bele.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
én amondó vagyok, hogy a helyzetjelzőt kösd a gyujtásra. így az már rögtön kigyullad, ami nem hátrány, csak parkfényed nem lesz. így már a féklámpa kapcsolószálát kell csak bekösd, és menni fog.
amikor még ledes lámpákkal nyomtam(két évet), akkor nekem is így volt megoldva.
amikor még ledes lámpákkal nyomtam(két évet), akkor nekem is így volt megoldva.
Bokodi Áron- WARESZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ha a közös testpont külön van az irányjelzők testpontjától,meg egyáltalán a motorváztól,akkor nem lesz zárlat és működik a dolog.Viszont még akkor is fennáll annak a veszélye hogy ha akár egyszer is "csak" gyújtáson közlekedik akkor nem lesz féklámpa és az elég veszélyes dolog szerintem.Nyugodt szivvel nem javasolnám ezt a megoldást.Inkább valahogy válassza le a féklámpaizzó foglalatát a testpontról és akkor már minden meg van oldva.csikin írta:Van egy olyan megoldás, hogy csak akkor lesz féklámpád, ha minimum helyjetjelző állásban van a gyújtáskapcsoló.
Ekkor az izzó közös pontjához a szürke vezetéket, a kisebb izzószálhoz a barnát, a nagyobbhoz a barna-fekete vezetéket kösd. Így fejből nem tudom hogy lesz e zárlatprobléma, de majd megnézed. Így nem bonyolódik a dolog nagyban. A fekete-piros vezetéket szigeteld le.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ez azért van mert nem egyforma a féklámpa kapcsolása a te motorodon és a Simson robogón.A Simsonon(meg az Etz251-en)a féklámpakapcsoló pozitivot kapcsol,míg a te gépeden negativot.Ezért elég csak 3 bekötés a Simsonnál mert közös a testpontjuk.Mondjuk nem volt még a kezemben ilyen lámpatest,de ha megtudod oldani hogy ne legyen közös pontja sehol a két izzófoglalatnak,akkor betudod kötni.Ha ez nem megoldható,akkor annyit tehetsz hogy átkötöd a féklámpakapcsolóidat(elöl,hátul)úgy hogy ne testet hanem pzitivot kapcsoljanak.Az elsőnél ez nem nagy ügy.A hátsó az csak külön kapcsoló beiktatásásval megy.A gyárival nem.Csaby555 írta:Hali.
Valaki tudna nekem segíteni,van egy Simson robogó hátsó lámpám(az a négyzet alakú) és fel szeretném rakni az Etz-mre.
Nem tudom bekötni, mivel ezen a szaron csak 3 hely van, míg a gyári kerek lámpán 4.
A helyzetjelző az működik de a féklámpa az nem.
Előre is köszi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Van egy olyan megoldás, hogy csak akkor lesz féklámpád, ha minimum helyjetjelző állásban van a gyújtáskapcsoló.
Ekkor az izzó közös pontjához a szürke vezetéket, a kisebb izzószálhoz a barnát, a nagyobbhoz a barna-fekete vezetéket kösd. Így fejből nem tudom hogy lesz e zárlatprobléma, de majd megnézed. Így nem bonyolódik a dolog nagyban. A fekete-piros vezetéket szigeteld le.
Ekkor az izzó közös pontjához a szürke vezetéket, a kisebb izzószálhoz a barnát, a nagyobbhoz a barna-fekete vezetéket kösd. Így fejből nem tudom hogy lesz e zárlatprobléma, de majd megnézed. Így nem bonyolódik a dolog nagyban. A fekete-piros vezetéket szigeteld le.
- Csaby555
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2009.09.28. 18:38
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Pusztaszer
Re: Elektronika
Hali.
Valaki tudna nekem segíteni,van egy Simson robogó hátsó lámpám(az a négyzet alakú) és fel szeretném rakni az Etz-mre.
Nem tudom bekötni, mivel ezen a szaron csak 3 hely van, míg a gyári kerek lámpán 4.
A helyzetjelző az működik de a féklámpa az nem.
Előre is köszi.
Valaki tudna nekem segíteni,van egy Simson robogó hátsó lámpám(az a négyzet alakú) és fel szeretném rakni az Etz-mre.
Nem tudom bekötni, mivel ezen a szaron csak 3 hely van, míg a gyári kerek lámpán 4.
A helyzetjelző az működik de a féklámpa az nem.
Előre is köszi.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Jól tetted! 
Szerintem vannak, akiknek ez a rajz jobban értelmezhető, mint a többi, amit le lehet tölteni.

Szerintem vannak, akiknek ez a rajz jobban értelmezhető, mint a többi, amit le lehet tölteni.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Igen azok a rajzok amik itt fenn vannak a letöltések menüpontban szerintem is jók.Sőt az Etz251-hez csak a JPG2 és a JPG3 a jó,mert más a vezetékelése 1-2 helyen mint a többi Etz-é.Ezt a rajzot nem azért tettem fel ide hogy versenyt inditsak hogy melyik a jobb rajz.Egyszerűen találtam egy másik fórumon,kijavitottam benne a hibákat(mert voltak),kicsit hozzáirtam,magyarositottam és gondoltam megosztom az mzclubosokkal.Ennyi. 

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem a 12V os kapcs rajznál a JPG3 van nyomtatva A3ban szerintem az a legjobb.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
zsakfos írta:Ennél nagyobb felbontás??1210x804
Jöhet, akkor ki tudom nyomtani jó minőségben A3 ban!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Tessék itt van.Ebben már nem látok hibát egyelőre.Ennél nagyobb felbontás??1210x804kobraCode írta:
Zsakfos, a javított változat érdekelne! Ha lehet jó nagy felbontásban tedd fel! Köszi .

Laci!!!Ez a 251-hez nem teljesen jó!Ugyanis ott a féklámpakapcsolók nem negativ potenciált kapcsolnak hanem pozitivot.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.09.27. 20:43-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
zsakfos írta:Ott találkoztam vele én is.Fene egye meg még most is látok benne hibát.Na kijavitom.Csak amit elküldtem azt már nem tudom.
Zsakfos, a javított változat érdekelne! Ha lehet jó nagy felbontásban tedd fel! Köszi .
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Selytettem onnan van. 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ott találkoztam vele én is.Fene egye meg még most is látok benne hibát.hell írta:Nagyon jó rajz. Nemrég láttam a prohardveren.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nagyon jó rajz. Nemrég láttam a prohardveren. 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Van itt egy rajz ami nem szerepel a letöltések közt.Elküldtem azMzclubnak.Kicsit szerkeszteni kellett mert hibás volt meg le is "magyarositottam".Tudom van már sok kapcsolási rajz,de ilyenből sosem elég.


Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Nos én is hajlok a trafóra, főleg, hogy most egy utángyártott van benne, amire az van írva hogy Simson 6v. Visszarakom a régit. Ja Alfának írom, hogy egy BVF-el és egy Dell'orto-val próbáltam, szóval a Dellortoval tudom, hogy sokat kap, mert volt már rajta akkor is amikor nem volt gyújtásgondja, de nem annyira kap vele sokat, hogy ezt okozza. A BVF-el barna volt a gyertya amúgy. Egyáltalán jó a Simson 6voltos trafója MZ-be?? Mert ha nem akkor hozzávágom az eladó fejéhez.
Ja még egy amit észrevettem:a megszakító(vajszínű műanyag) elég hamar beég, ráadásul a pogácsa egyik felén, mert nem is pármuzamos egymással az alsó és a felső rész. persze normálisat ebből sem lehetkapni.
Köszönöm a segítséget, majd beszámolok a fejleményekről.
Ja még egy amit észrevettem:a megszakító(vajszínű műanyag) elég hamar beég, ráadásul a pogácsa egyik felén, mert nem is pármuzamos egymással az alsó és a felső rész. persze normálisat ebből sem lehetkapni.
Köszönöm a segítséget, majd beszámolok a fejleményekről.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
revlimit!
Mielőtt ledadog próbálj meg több gázt húzni... Ha ugyanúgy megy tovább, és ugyanakkor "szabályoz le", csak mélyebb hangon, akkor cserélj trafót.
Elég valószínű, hogy az lesz.
Mielőtt ledadog próbálj meg több gázt húzni... Ha ugyanúgy megy tovább, és ugyanakkor "szabályoz le", csak mélyebb hangon, akkor cserélj trafót.
Elég valószínű, hogy az lesz.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Na ezt nem tudtamAlfa írta: A leszabályzás, főleg hogy a szerelési kézikönyv is írja hogy "a felmelegedő motor teljesítménye csökken", szinte mindig a sokat kap tünete.

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Gyertya milyen?
Jól értem, hogy:
Beindítod, elkezdesz vele menni minden ok
4-5 km múlva leszabályoz, onnantól xar
Ha így van, akkor a meleg motorban korántsem csapódik le annyi benzin mint hidegen, és így sokat fog kapni. A leszabályzás, főleg hogy a szerelési kézikönyv is írja hogy "a felmelegedő motor teljesítménye csökken", szinte mindig a sokat kap tünete.
A két karbinak a beállítása milyen volt? Fúvókák ugyanolyanok? Mi történik ha a tűt variálod? Korántsem biztos hogy karbi kizárva attól hogy ha főleg 2 ugyanolyat tettél bele. Inkább mondjuk úgy: karbi mechanikai sérülése kizárva...
Jól értem, hogy:
Beindítod, elkezdesz vele menni minden ok
4-5 km múlva leszabályoz, onnantól xar
Ha így van, akkor a meleg motorban korántsem csapódik le annyi benzin mint hidegen, és így sokat fog kapni. A leszabályzás, főleg hogy a szerelési kézikönyv is írja hogy "a felmelegedő motor teljesítménye csökken", szinte mindig a sokat kap tünete.
A két karbinak a beállítása milyen volt? Fúvókák ugyanolyanok? Mi történik ha a tűt variálod? Korántsem biztos hogy karbi kizárva attól hogy ha főleg 2 ugyanolyat tettél bele. Inkább mondjuk úgy: karbi mechanikai sérülése kizárva...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég