olyan gondom van hogy a megszakito szikrazik eleg takarosan, gondolom a kondenzator nem vegzi tokeletesen a feladatat?
Elektronika topik - a pokol kapuja
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
sziasztok
olyan gondom van hogy a megszakito szikrazik eleg takarosan, gondolom a kondenzator nem vegzi tokeletesen a feladatat?
ha ez lehet a hiba akkor oda milyen kell? erdemes e MZ-s boltban venni, vagy inkabb autosboltban valami kompatibiliset?
olyan gondom van hogy a megszakito szikrazik eleg takarosan, gondolom a kondenzator nem vegzi tokeletesen a feladatat?
Re: Elektronika
Szervusz!
Ha jól néztem (kicsit kicsi a kép):
-az első piros X a megszakító vezetékén van. Ez a generátor kábeleivel (három az egyenirányító hídhoz, gerjesztés, és talán még ott van az üresjárásjelző vezetéke) halad egy kötegben, egyik vége lent a megszakítóra megy, a felső pedig a gyújtótrafóra.
-a második piros X a kis kondihoz megy, ami az ülés alatti testpontnál van felfogatva egy bilinccsel, ez nálam nem kötegben, hanem önállóan megy el az akku pozitív sarkáig.
Remélem segítettem.
szerk: egyszerre...
Ha jól néztem (kicsit kicsi a kép):
-az első piros X a megszakító vezetékén van. Ez a generátor kábeleivel (három az egyenirányító hídhoz, gerjesztés, és talán még ott van az üresjárásjelző vezetéke) halad egy kötegben, egyik vége lent a megszakítóra megy, a felső pedig a gyújtótrafóra.
-a második piros X a kis kondihoz megy, ami az ülés alatti testpontnál van felfogatva egy bilinccsel, ez nálam nem kötegben, hanem önállóan megy el az akku pozitív sarkáig.
Remélem segítettem.
szerk: egyszerre...
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Üdv az Mz-sek közt.Annak külön örölünk(gondolom mindenki így van vele)hogy újabb hölgy lesz tagja a csapatnak.Remélem ha összeáll a motor akkor túrázni is eljöszz velünk.
A problémádra a válasz:az általad bejelölt piros vezeték az nem minden Etz-ben található meg.Lényegében ha nincs benn az nem baj.Egy kondenzátor van a végén amit vagy beletettek a gépbe vagy nem.Nélküle is tökéletes a gép.Akik nálam jobban otthon vannak az elektronikában majd megmondják mire is szolgál.A zöld vezeték viszont akkor nem kell ha elektronikus a gyújtás és nem megszakitós.Akkor ugyanis a gyújtótrafó 1-es pontjára nem a megszakitóról megy a vezeték hanem az elektronikából(fekete doboz).
A problémádra a válasz:az általad bejelölt piros vezeték az nem minden Etz-ben található meg.Lényegében ha nincs benn az nem baj.Egy kondenzátor van a végén amit vagy beletettek a gépbe vagy nem.Nélküle is tökéletes a gép.Akik nálam jobban otthon vannak az elektronikában majd megmondják mire is szolgál.A zöld vezeték viszont akkor nem kell ha elektronikus a gyújtás és nem megszakitós.Akkor ugyanis a gyújtótrafó 1-es pontjára nem a megszakitóról megy a vezeték hanem az elektronikából(fekete doboz).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.09.14. 18:06-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Sziasztok! Még új vagyok itt úgyhogy bemutatkozom. Harsányi Anikónak hívnak és van egy 125-ös etz-m ami már megélt legalább 5 tulajt, sajnos ez meg is látszik rajta és a régebbi tulaj akitől vettem eléggé szét is hajtotta( gyakran ment vele 110el folyamatosan) mi visszahoztuk a halálból és lenne egy két hiba,amit szeretnék megkérdezni,hogy végre mehessek is rajta mert egész nyáron csak szervízeltük. Az elektronikáját én vállaltam el. 2 kapcsolási rajz alapján,amit itt töltöttem le.
12V -os a motor és azt a kapcsolási rajzot is használtam hozzá,ami való, még is van amit nem értek rajta megpróbálom szemléltetni a gondomat a képen így talán jobban is értenénk egymást. Megjelöltem azokat a kábeleket ,amiknek nemtudom a helyét a többit mindd a helyére raktam és kimértem. Nagyon hálás lennék a segítségért,mert már sok időt és energiát öltem bele,hogy összerakhassam. Előre is Köszönöm!

12V -os a motor és azt a kapcsolási rajzot is használtam hozzá,ami való, még is van amit nem értek rajta megpróbálom szemléltetni a gondomat a képen így talán jobban is értenénk egymást. Megjelöltem azokat a kábeleket ,amiknek nemtudom a helyét a többit mindd a helyére raktam és kimértem. Nagyon hálás lennék a segítségért,mert már sok időt és energiát öltem bele,hogy összerakhassam. Előre is Köszönöm!

Re: Elektronika
És még annyi,hogy elnézést,hogyha már fellett téve ez a kérdés sajnos nem volt időm utánna nézni..
Jah igen és megfordult a fejemben,hogy az a két kábel nem is igazán kell azért nem tudom hová tenni,mert elvileg ez a rajz a 250-es etz -re is jó nem?
Jah igen és megfordult a fejemben,hogy az a két kábel nem is igazán kell azért nem tudom hová tenni,mert elvileg ez a rajz a 250-es etz -re is jó nem?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Anno20 2009.09.14. 09:40-kor.
Re: Elektronika
Nekem az elmúlt hetekben nem töltött eleget és folyton behalt ez aksi, de mikor rúgásra már meg se nyekkent, akkor még 2esben egy erőteljes tolásra indult. Tehát, ha már annyi nincs benne, hogy rúgáskor szikrát adjon, akkor még toláskor a genrátor segítségével indul. Viszont aksi nélkül nem indul, de ha már jár nem kell neki.
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
nah erre a részre gondoltamKILL3R etz írta:
....az akksi csak húzza addig azt majd ott utánajárok a dolognak...
ok akkor ezek szerint akkro van gond ha lemerül és elindítani akarja az ember mert betolni se lehet.?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Ilyet nem emlékszem, hogy írtam.
De én úgy tudom, hogy az etz-gyújtása önfenntartó, szóval ha már jár akkor addig van szikra amíg jár, akár akksi nélkül is, de ha leáll akkor nem tudod újraindítani.
Ha valaki biztosra tudja megoszthatná...

De én úgy tudom, hogy az etz-gyújtása önfenntartó, szóval ha már jár akkor addig van szikra amíg jár, akár akksi nélkül is, de ha leáll akkor nem tudod újraindítani.
Ha valaki biztosra tudja megoszthatná...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Lehet hülye kérdés meg minden de az ETZ-ket nem lehet betolni ha lemerült az akkumlátorjuk?
mert pont KILL3R etz írta hogy "talán annyi van az aksiba"(vagy vmi ilyesmit) most akkor hogy is van ez?

mert pont KILL3R etz írta hogy "talán annyi van az aksiba"(vagy vmi ilyesmit) most akkor hogy is van ez?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- bakimate
- A kábelkirály

- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Elektronika
61-es és 15/54-es csatlakozásról áramot kap a töltés visszajelző, bármelyik gyújtás (gyújtás+tompított, gyújtás+országúti) állásban. Ha megszűnik a töltés, 61-es vezetéken nem jön áram, ez lesz a visszajelző test szála->a lámpa világít.
Tápfeszültséget a feszültségszabályzó 51-es ponton kap, biztosíték közbeiktatásával az akkuról.
Tápfeszültséget a feszültségszabályzó 51-es ponton kap, biztosíték közbeiktatásával az akkuról.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- Nandor
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Sziasztok
Azoknak a segítségét kérném akiknek 6v-os /működő töltésű
/ motorjuk van. A kérdésem az lenne, hogy a 61 jelzésű a gyújtáskapcsolóból a feszültség szabályzóhoz menő vezetékből hány volt jön ill. kell-e egyáltalán onnan feszültségnek jönnie. Ha esetleg így senki nem tudja akkor arra kérek valakit, hogy legyen szíves lemérni nekem.
Az én esetemben nem jön róla semmilyen feszültség,
de ha a fesz. szabályzó 61 jelzésű csatlakozásához 6v-ot adtam akkor a DF-en megindult a gerjesztés és a D+ ról pedig jött a töltés.
Ebből gondolom, hogy a gyújtáskapcsoló elfordításával /gyújtás ráadás/ a 61-es jelzésű vezeték feszültség alá helyezi a fesz. szabályzót. Viszont ha levesszük a gyújtást akkor akkor nem kap áramot a vezeték és így álló helyzetben nincs feszültség alatt a szabályzó.
Na ebben kellene, hogy valaki megerősítsen.
Azoknak a segítségét kérném akiknek 6v-os /működő töltésű
Az én esetemben nem jön róla semmilyen feszültség,
de ha a fesz. szabályzó 61 jelzésű csatlakozásához 6v-ot adtam akkor a DF-en megindult a gerjesztés és a D+ ról pedig jött a töltés.
Ebből gondolom, hogy a gyújtáskapcsoló elfordításával /gyújtás ráadás/ a 61-es jelzésű vezeték feszültség alá helyezi a fesz. szabályzót. Viszont ha levesszük a gyújtást akkor akkor nem kap áramot a vezeték és így álló helyzetben nincs feszültség alatt a szabályzó.
Na ebben kellene, hogy valaki megerősítsen.
- Gyurmooo
- versenyző

- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Amit én vettem, az ránézésre elég masszív, még nem építettem be idő hiányában, mert mikor tudtam valamit csinálni a mocin, főleg külsőleg javítgattam, szépítettem.Alfa írta:Nem tudom, vettem egy másik biztiáblát, azt meg kidobtam a fenébe. Valahol elengedett az anyag, vagy rosszul volt eleve csinálva, de nem volt látható érintkezési baja sehol.
Ha alul a foglalatban enged el, az főleg beépített állapotban észrevehetetlen. Szóval, fogalmam sincs. A másik amit vettem máig teljesen jó. Lehet csak rosszkor voltam rossz helyen és megvettem az 1 millióból 1 gyártási hibásat
Azt viszont már most látom rajta. hogy az alját, ahol a foglalatok kivezetései vannak, érdemes FBS vagy más tömítőpaszta segítségével kitölteni, hogy ott se jusson be a víz, a kosz, és még a tágulást is megelőzheti, mivel kicsit a fém közé is jut majd a paszta.
És szerintem kis póluszsír mehet a biztosítékok lábára.
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem tudom, vettem egy másik biztiáblát, azt meg kidobtam a fenébe. Valahol elengedett az anyag, vagy rosszul volt eleve csinálva, de nem volt látható érintkezési baja sehol.
Ha alul a foglalatban enged el, az főleg beépített állapotban észrevehetetlen. Szóval, fogalmam sincs. A másik amit vettem máig teljesen jó. Lehet csak rosszkor voltam rossz helyen és megvettem az 1 millióból 1 gyártási hibásat
Ha alul a foglalatban enged el, az főleg beépített állapotban észrevehetetlen. Szóval, fogalmam sincs. A másik amit vettem máig teljesen jó. Lehet csak rosszkor voltam rossz helyen és megvettem az 1 millióból 1 gyártási hibásat
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Gyurmooo
- versenyző

- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
És az hogy történt? Csak hogy tudjam, mire figyeljek én is. Kitágult a foglalat, vagy mitől "ment szét"?Alfa írta:A biztosíték tökéletes állapotú volt, a foglalaton nem látszott semmi eltérés, mégis csak áthidalva működött.
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Gyurmooo!
Azért tegyük hozzá, az se fenékig tejfel, tavasszal Bambit kellett zaklatnom Pécs mellett a világ végén is túlról hogy miért nem tölt, pedig mindent ellenőriztem. Szerencsére kb 3 perc alatt kiderült, hogy a biztosítéktábla egyik foglalata ment szét (akkor 2 hónapja vettem, késes, vadi új) és nem érintkezett.
A biztosíték tökéletes állapotú volt, a foglalaton nem látszott semmi eltérés, mégis csak áthidalva működött.
Azért tegyük hozzá, az se fenékig tejfel, tavasszal Bambit kellett zaklatnom Pécs mellett a világ végén is túlról hogy miért nem tölt, pedig mindent ellenőriztem. Szerencsére kb 3 perc alatt kiderült, hogy a biztosítéktábla egyik foglalata ment szét (akkor 2 hónapja vettem, késes, vadi új) és nem érintkezett.
A biztosíték tökéletes állapotú volt, a foglalaton nem látszott semmi eltérés, mégis csak áthidalva működött.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- horhaus
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 391
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Kössz a tippeket fesz.szab ügyben, de pont a Mecsek túra miatt sürgőssé vált. Vettem amit kaptam.
- Gyurmooo
- versenyző

- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
1200,- Ft volt azt hiszem a 4-es késes biztosíték tartó autósboltban. Gumi szigetelésű átlátszó fedele van.KILL3R etz írta:Üdv urak!
Ma egy csöppet megszívatott a motor....Kigyulladt a töltésjelző lámpa menet közben. Félreálltam néztem a biztiket mind ok. Mondom továbbmegyek, mert időre mentem, az akksi csak húzza addig azt majd ott utánajárok a dolognak.
No lebontottam a fél motort, az összes saru a helyén, látszólag minden ok.
Nagynehezen hazaértem (egy autósboltban megtöltötték az akksimat).
Itthon nézem szakadásvizsgálóval, és nem sípol... Nah mondom eltört a vezeték... Rámértem a biztire és mégis az volt kiégve.... De nem látszott a porcelán-nál a szakadás.![]()
![]()
![]()
Szóval a tanulság: Mindig cseréljétek ki a biztit, még akkor is ha ránézésre jó.
Nekem ez jó lecke volt...
A késes amúgy is jobban látszik, ha kiég.
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Üdv urak!
Ma egy csöppet megszívatott a motor....
Kigyulladt a töltésjelző lámpa menet közben. Félreálltam néztem a biztiket mind ok. Mondom továbbmegyek, mert időre mentem, az akksi csak húzza addig azt majd ott utánajárok a dolognak.
No lebontottam a fél motort, az összes saru a helyén, látszólag minden ok.
Nagynehezen hazaértem (egy autósboltban megtöltötték az akksimat).
Itthon nézem szakadásvizsgálóval, és nem sípol... Nah mondom eltört a vezeték... Rámértem a biztire és mégis az volt kiégve.... De nem látszott a porcelán-nál a szakadás.
Szóval a tanulság: Mindig cseréljétek ki a biztit, még akkor is ha ránézésre jó.
Nekem ez jó lecke volt...](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ma egy csöppet megszívatott a motor....
No lebontottam a fél motort, az összes saru a helyén, látszólag minden ok.
Nagynehezen hazaértem (egy autósboltban megtöltötték az akksimat).
Itthon nézem szakadásvizsgálóval, és nem sípol... Nah mondom eltört a vezeték... Rámértem a biztire és mégis az volt kiégve.... De nem látszott a porcelán-nál a szakadás.
Szóval a tanulság: Mindig cseréljétek ki a biztit, még akkor is ha ránézésre jó.
Nekem ez jó lecke volt...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
Gabcsi29
- babakocsis

- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2009.09.11. 16:17
- MZ-d típusa: MZ TS 125, 150, 250,
Re: Elektronika
Üdv!Olvastam a topic-ban , hogy Valaki segítséget kért abban, hogy miként lehet MZ-re Babetta gyújtást felszerelni.Ilyen problémám nekem is volt, de sikerült megoldani.Jelenleg nekem egy MZ TS 125, 150 és egy 250-es gépre van szerelve ilyen gyujtás. Mindegyik kíválóan üzemel. Ha valakinek szüksége van segítségre szívesen segítek. by:
Gabcsi
Re: Elektronika
mecseki.zsolt@freemail.hu
5000ft a cucc, eredetileg Jawa dinamóhoz készült, ezért át kell kötni az mz dinamót más üzemmódba(le kell szerelni, a DF ponton lévő gerjesztés szálat D+ra kell forrasztani, a testelt gerjesztés vezetéket felkötni DF sarúra, és kész, ehhez ő mellékel rajzot. elrontani sem lehet.
ha nem érzed otthon megoldhatónak a dolgot, akkor megcsinálhatom neked, de neked kell megrendelni.
5000ft a cucc, eredetileg Jawa dinamóhoz készült, ezért át kell kötni az mz dinamót más üzemmódba(le kell szerelni, a DF ponton lévő gerjesztés szálat D+ra kell forrasztani, a testelt gerjesztés vezetéket felkötni DF sarúra, és kész, ehhez ő mellékel rajzot. elrontani sem lehet.
ha nem érzed otthon megoldhatónak a dolgot, akkor megcsinálhatom neked, de neked kell megrendelni.
Bokodi Áron- WARESZ
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Waresz tudja,ő ajánlgatta.Egyébként amig 6V-os volt a rendszerem én a bolti fekete dobozos magyar elektronikus fesszabot használtam minden gond nélkül.Amikor eladtam utána jóval a srác irta hogy nála is jól működik.Szerintem azok is jók.Na meg persze Subee is készit nagyon frankó fesszabokat.Ráadásul nem is drágán!Ez itt a reklám helye.horhaus írta:Sziasztok
Hol lehet ilyen Mecseki Zsolt féle fesz.szabot venni? Mert én is szívok vele.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- horhaus
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 391
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sziasztok
Hol lehet ilyen Mecseki Zsolt féle fesz.szabot venni? Mert én is szívok vele.
Hol lehet ilyen Mecseki Zsolt féle fesz.szabot venni? Mert én is szívok vele.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ebben nagyon sok igazság van!Viszont azért az is tény hogy vannak dolgok amik viszont nem olyan jól eltaláltak.Ilyen pld a 6V-os rendszer a maga kis teljesitményű dinamójával.Pont ugyanazon gyár nemhiába változtatott ezen.Az idő ahogy halad, a technika is úgy fejlődik.Te sem fekete-fehér televiziót nézel gondolom.Andrá$ írta:6V ide vagy oda amit a gyárban kitaláltak az úgy jó ahogy van![]()
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
6V ide vagy oda amit a gyárban kitaláltak az úgy jó ahogy van

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Bluerider!
Ez kicsit félreérthető volt részemről.A hozzászólást Waresznak irtam.Nem idéztem!Viszont abban teljesen igazad van hogy szakemberre kell bizni ha nem vagyunk járatosak az elektromosságban.
Ez kicsit félreérthető volt részemről.A hozzászólást Waresznak irtam.Nem idéztem!Viszont abban teljesen igazad van hogy szakemberre kell bizni ha nem vagyunk járatosak az elektromosságban.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)

- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Leginkább arra akartam célozni,hogy érdemes szakemberre bízni a javítást ha nem vagyunk szerelők! 
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Azért a /1 nálad sem 6V ugye??
Egyébként igazad van.A 6V-os rendszer is lehet tökéletes,én sem azért csináltam meg 12V-ra a /1-et mert rossz volt,hanem mert egyszerűen volt lehetőségem,pénzem arra hogy megcsináljam.Akinek töltés problémái vannak állandóan az dobja ki nagy ívben a régi fesszabályzót és szerezzen be egy jó elektronikusat,pld amit te is javasolsz.
Egyébként igazad van.A 6V-os rendszer is lehet tökéletes,én sem azért csináltam meg 12V-ra a /1-et mert rossz volt,hanem mert egyszerűen volt lehetőségem,pénzem arra hogy megcsináljam.Akinek töltés problémái vannak állandóan az dobja ki nagy ívben a régi fesszabályzót és szerezzen be egy jó elektronikusat,pld amit te is javasolsz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
nem tudom mit vagytok ennyire oda... 6V-os kis TS-el bejártam az országot, sokminden baj előfordult már a gépen, de mióta megvan egyszer volt elektromos hibája: gyujtó trafó elöregedett. mechanikus fesszabbal is lehet jó töltést csinálni, meg lehet kapni nagyon jó elektronikusat is(Mecseki Zsolt mester gyártja) . utóbbi előnye, hogy a beszerelést követően gyakorlatilag 10000km-enként finoman, járó motornál polírpapírral fel kell pucolni a kommutátort. ennyi a karbantartásigénye. ha van hozzá zselés aksi, akkor a városi forgalmat is leszarja a rendszer. éghet a lámpa orrba szájba. ha van valakinek plusz pénze a dologhoz, akkor Peti74 kolléga csinál MZ-hez elektronikus gyújtást, 6V-ra. és akkor már tényleg csak tankolni kell. akit érdekel az enyémen megnézheti, és bármibe segítek nagyon szívesen, ha hajlandó az illető elhozni a vasat. de azért hadd ne könyörögjek, hogy jó motorotok legyen! házhoz nem megyek!
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
KoszonomAlfa írta:Tökmind1
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)

- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Amikor a motoromon bedöglött a fesz szabályzó és az akksi is akkor alakítottam 12 voltosra!
De nen én vezetékeltem hanem elvittem villamoságishoz! Nem is volt azóta semmi baja a gépnek! A barkácsolásnak sokszor idegeskedés a vége!
De nen én vezetékeltem hanem elvittem villamoságishoz! Nem is volt azóta semmi baja a gépnek! A barkácsolásnak sokszor idegeskedés a vége!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Re: Elektronika
Nandor ezen mar en is gondolkodtam... unom mar folyton 10kilometereket tolni hazaig
Egy kerdesem lenne,kicsereltem azt a kis fekete vacak dobozt az aksinal (lehuztam a megszakitorol is a kabeleket h jobban ferjek) es elfelejtettem (az index megszakiton) hogy van az a ket kabel,mert probaltam mindket lehetosegben villognak az iranyjelzok.
Vagy az mind1?
Koszi
Egy kerdesem lenne,kicsereltem azt a kis fekete vacak dobozt az aksinal (lehuztam a megszakitorol is a kabeleket h jobban ferjek) es elfelejtettem (az index megszakiton) hogy van az a ket kabel,mert probaltam mindket lehetosegben villognak az iranyjelzok.
Vagy az mind1?
Koszi
- Nandor
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Sziasztok
Megint nincs töltésem de most már betelt a pohár. Letámasztottam a garázs elé az útra a motort és kocsival bele akartam hajtani. Aztán meggondoltam magam mert sajnáltam az autót. A D+-on megint csak 0.5v jön. Most már tényleg nincs ötletem. Amúgy a 61-es jelzésű vezeték az mire való?
Ja és megint útközben történt mindez. Azt hiszem itt az ideje vennem egy normális motort.
Megint nincs töltésem de most már betelt a pohár. Letámasztottam a garázs elé az útra a motort és kocsival bele akartam hajtani. Aztán meggondoltam magam mert sajnáltam az autót. A D+-on megint csak 0.5v jön. Most már tényleg nincs ötletem. Amúgy a 61-es jelzésű vezeték az mire való?
Ja és megint útközben történt mindez. Azt hiszem itt az ideje vennem egy normális motort.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ebben tökéletesen igazad van.Alfa írta:Nameg ez minden másra is vonatkozik: amiből van tartalék az tuti nem fog kelleni![]()
Ha elég sok alkatrészt viszel, sose kell szerelned. Elektromossággal meg amúgy is könnyű a dolog, alig van pár olyan alkatrész ami "csak úgy" tönkremehet, simán elfér a táskában
Viszont túrákon már jól jött másnak amiket viszek magammal állandóan.Pld: Lujónak trafó,kobraCode-nak kábelsaru(a ritkább kisebbik fajtából),Gyurm@-nak erős drót kocsinyitáshoz,Tjácintnak gumipók,aztán még elsőgumi(igaz azt azonnal ki is lyukasztottuk) stb.
A saját gépemnek egyszer kellett 1 db kábelsaru az idén,meg 1 db M5X30-as csavar(kösz kobraCode).Ennek ellenére én szeretek magammal vinni ilyen "apróságokat".Bocs az Off-ért.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Hy!
Lenne egy olyan problémám hogy a mocim mz ts 125 , max 5-5,5 ezerig forog ki, és onnan felfele ledadog, szaggat? MIt csináljak az alaplap már teljesen előre van állítva többet nem is lehet neki, de ha hátrább forgatom akkor meg mégszarabb, ilyenkor mi szokott a probléma lenni?
Lenne egy olyan problémám hogy a mocim mz ts 125 , max 5-5,5 ezerig forog ki, és onnan felfele ledadog, szaggat? MIt csináljak az alaplap már teljesen előre van állítva többet nem is lehet neki, de ha hátrább forgatom akkor meg mégszarabb, ilyenkor mi szokott a probléma lenni?
- gulyesz
- Simsonos

- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Elektronika
Szia!Gyurmooo írta:Mielőtt valaki szólna, hol kell kezdeni a dolgokat...
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelé ... Ajt.C3.A1s
Ezt én is olvastam, csak azért kérdeztem mert azt hittem van valami próbalámpás megoldás.
De azért köszi.
Tamás
- Gyurmooo
- versenyző

- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Mielőtt valaki szólna, hol kell kezdeni a dolgokat... 
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelé ... Ajt.C3.A1s
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelé ... Ajt.C3.A1s
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyurmooo 2009.08.21. 07:01-kor.
- gulyesz
- Simsonos

- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Elektronika
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy hogyan kell előgyújtást állítani elektronikus gyújtású 250-es Etz-n?
Előre is köszönöm.
Üdv.: Tamás
Az lenne a kérdésem, hogy hogyan kell előgyújtást állítani elektronikus gyújtású 250-es Etz-n?
Előre is köszönöm.
Üdv.: Tamás
Tamás
- Tibi85
- biciklis

- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Elektronika
Megoldottam a problémát. Nem a feszszabályzóval volt a baj. Generátorból volt kiszakadva az egyik vezeték, ezért nem töltött rendesen. Beforrasztottam, most már minden működik.Alfa írta:Az elektronikus fesszabályzónak minden mz-snek az első 5 km-en beszerzendő dolgok közé kéne tartoznia![]()
El sem hiszitek mennyi szenvedéstől kímél meg, ahhoz képest elég olcsón... (max 3000 forint, de általában mindenhol olcsóbb)
Ugyanez a helyzet az elektronikus indexrelével is.
A régit meg be lehet tenni a hátizsákba tartalékba...
Van itthon egy elektronikus feszszabályzóm, de addig nem akarom kicserélni, míg nem 100%, hogy rossz a mechanikus.
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az elektronikus fesszabályzónak minden mz-snek az első 5 km-en beszerzendő dolgok közé kéne tartoznia
El sem hiszitek mennyi szenvedéstől kímél meg, ahhoz képest elég olcsón... (max 3000 forint, de általában mindenhol olcsóbb)
Ugyanez a helyzet az elektronikus indexrelével is.
A régit meg be lehet tenni a hátizsákba tartalékba...
El sem hiszitek mennyi szenvedéstől kímél meg, ahhoz képest elég olcsón... (max 3000 forint, de általában mindenhol olcsóbb)
Ugyanez a helyzet az elektronikus indexrelével is.
A régit meg be lehet tenni a hátizsákba tartalékba...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- coco
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Conus szerintem ezt nekem irta bonalaco... 
- Tibi85
- biciklis

- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Elektronika
Rosszul mértem a töltést nem volt rajta a világítás. Hogy ha rajta van a távolsági is éppen túllépi a 12 v-ot 4000 fordulaton. Ez viszont nagyon kevés. Alapjáraton 11,5 v körül mozog. A másik problémám, hogy ha rajta a világítás alapjáraton nem megy az index. Nem soká viszem műszakira valahogy meg kellene oldanom ezt a problémát. Az elektronikus feszszabályzóról mi a véleményetek? Próbáljam meg kicserélni arra? Most mechanikus van benne. Vagy más okozza a problémát?
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
ezt most mire írtad?

10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
Hello conus, nem nem errol lehet szo.Az en 251esemen is elektronikus a gyujtas
Re: Elektronika
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy MZ ETZ 125 típushoz jó-e az MZ TS 125 fordulatszámmérője?
Vagy ha valakinek van ETZ 125 működőképes fordulatszámmérője érdekelne.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv: Sama
Azt szeretném megkérdezni, hogy MZ ETZ 125 típushoz jó-e az MZ TS 125 fordulatszámmérője?
Vagy ha valakinek van ETZ 125 működőképes fordulatszámmérője érdekelne.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv: Sama
-
matt1989
- bajnok

- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Dénes írta:
Nálam is mindig rángatott/rángat. Na nem ekkora tartományban csak 2800-3000 között, bármilyen beállítással, persze hol jobban-kevésbé. Ez szerintem a konstrukcióból adódik.
Hát nem túl jó hír, mert nekem ez az 1000-res tartomány sok
Ma szerintem veszek egy új trafót hátha jó lesz.
- Tibi85
- biciklis

- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Elektronika
Sziasztok!
250-es ETZ-m van. Az a gondom hogy világít a töltés visszajelző lámpa. De megmértem, hogy van e töltés. 1700-1800-as fordulaton 13,3 v, 5500-6000 között 15,7 v. Ez úgy tudom nagyon sok. Ezt a rossz feszszabályzó okozhatja?
250-es ETZ-m van. Az a gondom hogy világít a töltés visszajelző lámpa. De megmértem, hogy van e töltés. 1700-1800-as fordulaton 13,3 v, 5500-6000 között 15,7 v. Ez úgy tudom nagyon sok. Ezt a rossz feszszabályzó okozhatja?
- Gyurmooo
- versenyző

- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Érdekes... Úgy tudtam csak tirisztoros volt 251-ből, de ezt nem tudom honnét vettem.coco írta:
Gyurmooo 251 bol csinaltak megszakitosat is, lehet ha az okozza a gondokat es ezert nem tud porogni Bonalaco gepe...
- Dénes
- fi#azsoké

- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nálam is mindig rángatott/rángat. Na nem ekkora tartományban csak 2800-3000 között, bármilyen beállítással, persze hol jobban-kevésbé. Ez szerintem a konstrukcióból adódik.matt1989 írta:Üdv!
Még mindig kb 2 éve van az a problémám, hogy rángatva megy a motorom 3-4 között.
Lecseréltem a karbit, a gyújtáselektronikát, a jeladót, gyertyát, gyertyapipát, gyertyakábelt, és még mindig csinálja.
Szerintetek lehet, hogy a trafó miatt van?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég
