6 sebességes váltó nem volt forgalomba,a gyár versenyosztályán készültek limitált példányban.van eladó 120000ftTZrider250 írta:Köszi Gergõ!
Kezd már letisztulni a dolog. Tehát 130-140 erõlködés nélkül és "kis fogyasztással" elérhetõ a javasolt átalakításokkal, szét se fogja pörgetni, elérhetõ tuningok. A hatos sebességben látom a megoldás nehezét. A futár boltos Peti tud német hat fokozatú váltót MZ-hez, ez valós, megvásárolható, csak maxidrága. Olcsóbb megoldás kellene.
Továbbra sem vágyam a 170 fapados motorral, de pályán ne röhögjenek ki, ezért lesz megfúrva. Kiránduláskor viszont ne fogasszon többet, mint most, ne pörögjön 5000-et, ezt várom a hatos váltótól.
Láttam a neten kéthengeres tézét, nehéz megcsinálni? 2x150-bõl is érdemes? Csak mert 150-hez jobban van minden, mint 300-hoz. Nem hülyeségbõl kérdezem, elvégre kispénzûek hobbija a TZ. Ha hosszú távon is öröm lenne tézével utazni, az megérne ilyen átalakítást. A hosszú táv mondjuk Varsó, Balti tenger, Adria.
Köszi, és ne röhögjetek, mert Szõke kapitány megcsinálja! Jóárasította a tányéros tévét is.
Tuning
Re: Kezd már letisztulni!
2x150-et szerintem nem igazán jó ötlet,a 300 már bevált többeknél és sokkal kisebb meló.
Na meg gondolj bele,hogy bírná a kisTZ kuplungja az igénybevételt,amikor az 1x150-et sem bírja mindíg (saját tapasztalat,egykerekezni ne akarjatok vele).
Továbbra is a 300 mellett vagyok.
Na meg gondolj bele,hogy bírná a kisTZ kuplungja az igénybevételt,amikor az 1x150-et sem bírja mindíg (saját tapasztalat,egykerekezni ne akarjatok vele).
Továbbra is a 300 mellett vagyok.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Kezd már letisztulni!
Köszi Gergõ!
Kezd már letisztulni a dolog. Tehát 130-140 erõlködés nélkül és "kis fogyasztással" elérhetõ a javasolt átalakításokkal, szét se fogja pörgetni, elérhetõ tuningok. A hatos sebességben látom a megoldás nehezét. A futár boltos Peti tud német hat fokozatú váltót MZ-hez, ez valós, megvásárolható, csak maxidrága. Olcsóbb megoldás kellene.
Továbbra sem vágyam a 170 fapados motorral, de pályán ne röhögjenek ki, ezért lesz megfúrva. Kiránduláskor viszont ne fogasszon többet, mint most, ne pörögjön 5000-et, ezt várom a hatos váltótól.
Láttam a neten kéthengeres tézét, nehéz megcsinálni? 2x150-bõl is érdemes? Csak mert 150-hez jobban van minden, mint 300-hoz. Nem hülyeségbõl kérdezem, elvégre kispénzûek hobbija a TZ. Ha hosszú távon is öröm lenne tézével utazni, az megérne ilyen átalakítást. A hosszú táv mondjuk Varsó, Balti tenger, Adria.
Köszi, és ne röhögjetek, mert Szõke kapitány megcsinálja! Jóárasította a tányéros tévét is.
Kezd már letisztulni a dolog. Tehát 130-140 erõlködés nélkül és "kis fogyasztással" elérhetõ a javasolt átalakításokkal, szét se fogja pörgetni, elérhetõ tuningok. A hatos sebességben látom a megoldás nehezét. A futár boltos Peti tud német hat fokozatú váltót MZ-hez, ez valós, megvásárolható, csak maxidrága. Olcsóbb megoldás kellene.
Továbbra sem vágyam a 170 fapados motorral, de pályán ne röhögjenek ki, ezért lesz megfúrva. Kiránduláskor viszont ne fogasszon többet, mint most, ne pörögjön 5000-et, ezt várom a hatos váltótól.
Láttam a neten kéthengeres tézét, nehéz megcsinálni? 2x150-bõl is érdemes? Csak mert 150-hez jobban van minden, mint 300-hoz. Nem hülyeségbõl kérdezem, elvégre kispénzûek hobbija a TZ. Ha hosszú távon is öröm lenne tézével utazni, az megérne ilyen átalakítást. A hosszú táv mondjuk Varsó, Balti tenger, Adria.
Köszi, és ne röhögjetek, mert Szõke kapitány megcsinálja! Jóárasította a tányéros tévét is.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Re: Tuning, vagy nem tuning, ez itt a kérdés...
Hali!TZrider250 írta:Hali!
Miért nem jó könnyített kuplunggal járni?
A fogyasztásom 3,6 liter (városban, kímélve). Az Alföld túrán átlag négy lityi volt, hazafelé felszökött ötre, mert autópályán kipróbáltam a végsebességet (írom az óarállást meg a tankolást).
Ajánlottak egy Del'Orto karbit power szeleppel. Ez egy ovál karburátor, nagy sebességnél (nagy vákum) több anyagot tud adni, mint a tézé gyári karbija. Az anyag jobban hasznosul. Valami laptolattyús megoldás, finoman adagolható.
Ha alulról is több erõ kell (utánfutó) akkor ajánlja a power szelepet is. Nem kell faricskálni a blokkot, mert a karburátor csonkjához volna forrasztva. Mindezt nagyon pontosan össze kell hangolni (fine tune). Ekkor lesz normális a fogyasztása, és biztos a járása.
Tervezem, hogy veszek egy bontott hengert, felfúratom, arra teszem a spéci karbit. Ezt meg elteszem tartalékba porlasztóstul. Nagyon szeretnék hatfokozatú váltót is, mert sokkal gyengébb nyugati motorokon is van. Szerintem a tuningolt tézé fogyasztását ideálisan csökkentené.
Valójában közúti teljesítménnyel meg vagyok elégedve, csak szembesülnöm kellett, hogy autópályán ha lépést tartok a forgalommal, szétesik a motor. Tehát tuningolok, ettõl a fogyasztás esetleg felmegy. Ekkor jön képbe a hatos váltó.
Egyelõre csak tervezgetek, még kellene lóvé, meg hely bütykölni. A spéci karbit viszont megveheti bárki, mert a srácnak nagyon kell a pénz. 15 körül odaadná felszerelve, beállítva.
Várom a tuningolt tézések tapasztalatait, a tuningra készülõk ismereteit. A futómû nem téma, mert csak pályán fogok gyorsan menni, közönséges úton 90-100 elég.
A költségnél szerintem figyelembe kell venni, hogy egy kb 30 lovas nyugati gépet meg kell venni, rendbe kell tétetni (alkatrész esetleg drága), át kell iratni, magasabb adókat kell fizetni utána. Ha két évre szeretnék "gyors" túramotort, akkor olcsóbb a tuning. Tavaszra kell készen lennie egy üzembiztos, olcsón fenntartható bika ETZ-nek.
Nagyon jó dolog tuningolgatni, csak közúti használatra nem ETZ-t.A silány kisiparai alkatrészek miatt sokkal sûrûbben kell cserélgetni az alkatrészeket.
Ha kicsit vissza olvasol, beszélgettünk pár tuningról, azokat kéne megvalósítani.De szerintem jobban járnál, ha másik karbit, 300-as hengert, és könnyített kuplungon kívül mást nem csinálnál rajta.Vagy ha esetleg még azt a 6-odik sebességet meg tudod csinálni.De szerintem az lenne a legnehezebb megcsinálni.Nem érdemes rajta többet csinálni, mert megcsavarodhat a váz, és a blokk meg szétesik.De ha van valami más ihlet, és van mibõl kiindúlni, akkor szívesen segítenék.
Üdv!
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Tuning, vagy nem tuning, ez itt a kérdés...
Hali!
Miért nem jó könnyített kuplunggal járni?
A fogyasztásom 3,6 liter (városban, kímélve). Az Alföld túrán átlag négy lityi volt, hazafelé felszökött ötre, mert autópályán kipróbáltam a végsebességet (írom az óarállást meg a tankolást).
Ajánlottak egy Del'Orto karbit power szeleppel. Ez egy ovál karburátor, nagy sebességnél (nagy vákum) több anyagot tud adni, mint a tézé gyári karbija. Az anyag jobban hasznosul. Valami laptolattyús megoldás, finoman adagolható.
Ha alulról is több erõ kell (utánfutó) akkor ajánlja a power szelepet is. Nem kell faricskálni a blokkot, mert a karburátor csonkjához volna forrasztva. Mindezt nagyon pontosan össze kell hangolni (fine tune). Ekkor lesz normális a fogyasztása, és biztos a járása.
Tervezem, hogy veszek egy bontott hengert, felfúratom, arra teszem a spéci karbit. Ezt meg elteszem tartalékba porlasztóstul. Nagyon szeretnék hatfokozatú váltót is, mert sokkal gyengébb nyugati motorokon is van. Szerintem a tuningolt tézé fogyasztását ideálisan csökkentené.
Valójában közúti teljesítménnyel meg vagyok elégedve, csak szembesülnöm kellett, hogy autópályán ha lépést tartok a forgalommal, szétesik a motor. Tehát tuningolok, ettõl a fogyasztás esetleg felmegy. Ekkor jön képbe a hatos váltó.
Egyelõre csak tervezgetek, még kellene lóvé, meg hely bütykölni. A spéci karbit viszont megveheti bárki, mert a srácnak nagyon kell a pénz. 15 körül odaadná felszerelve, beállítva.
Várom a tuningolt tézések tapasztalatait, a tuningra készülõk ismereteit. A futómû nem téma, mert csak pályán fogok gyorsan menni, közönséges úton 90-100 elég.
A költségnél szerintem figyelembe kell venni, hogy egy kb 30 lovas nyugati gépet meg kell venni, rendbe kell tétetni (alkatrész esetleg drága), át kell iratni, magasabb adókat kell fizetni utána. Ha két évre szeretnék "gyors" túramotort, akkor olcsóbb a tuning. Tavaszra kell készen lennie egy üzembiztos, olcsón fenntartható bika ETZ-nek.
Miért nem jó könnyített kuplunggal járni?
A fogyasztásom 3,6 liter (városban, kímélve). Az Alföld túrán átlag négy lityi volt, hazafelé felszökött ötre, mert autópályán kipróbáltam a végsebességet (írom az óarállást meg a tankolást).
Ajánlottak egy Del'Orto karbit power szeleppel. Ez egy ovál karburátor, nagy sebességnél (nagy vákum) több anyagot tud adni, mint a tézé gyári karbija. Az anyag jobban hasznosul. Valami laptolattyús megoldás, finoman adagolható.
Ha alulról is több erõ kell (utánfutó) akkor ajánlja a power szelepet is. Nem kell faricskálni a blokkot, mert a karburátor csonkjához volna forrasztva. Mindezt nagyon pontosan össze kell hangolni (fine tune). Ekkor lesz normális a fogyasztása, és biztos a járása.
Tervezem, hogy veszek egy bontott hengert, felfúratom, arra teszem a spéci karbit. Ezt meg elteszem tartalékba porlasztóstul. Nagyon szeretnék hatfokozatú váltót is, mert sokkal gyengébb nyugati motorokon is van. Szerintem a tuningolt tézé fogyasztását ideálisan csökkentené.
Valójában közúti teljesítménnyel meg vagyok elégedve, csak szembesülnöm kellett, hogy autópályán ha lépést tartok a forgalommal, szétesik a motor. Tehát tuningolok, ettõl a fogyasztás esetleg felmegy. Ekkor jön képbe a hatos váltó.
Egyelõre csak tervezgetek, még kellene lóvé, meg hely bütykölni. A spéci karbit viszont megveheti bárki, mert a srácnak nagyon kell a pénz. 15 körül odaadná felszerelve, beállítva.
Várom a tuningolt tézések tapasztalatait, a tuningra készülõk ismereteit. A futómû nem téma, mert csak pályán fogok gyorsan menni, közönséges úton 90-100 elég.
A költségnél szerintem figyelembe kell venni, hogy egy kb 30 lovas nyugati gépet meg kell venni, rendbe kell tétetni (alkatrész esetleg drága), át kell iratni, magasabb adókat kell fizetni utána. Ha két évre szeretnék "gyors" túramotort, akkor olcsóbb a tuning. Tavaszra kell készen lennie egy üzembiztos, olcsón fenntartható bika ETZ-nek.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Nem voltál túrán,ezért nem tudod,mire gondolok,ez ugyanis poén volt...Tamás írta:Hy! Próbáld a kissebbekkel tartani. Velük könnyebb. Ésszerübb. T
Hegyekközt csapatós élbolyban szoktam a 300-asokat(Gyurma,Samu) kergetni hol több,hol kevesebb sikerrel(azért nagyon nem maradok el),de ha jövõre jössz majd túrázni,megérted,mire gondoltam.
Gexxx!
Látom azóta is nagyon élénk Benned az emlék!

Pedig két éve nem is találkoztunk,az az eset pedig bõ 3 éve volt.
Mikuláson majd leboxoljuk

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Tigris abban nem talál kihívást. Õ a nagyokkal próbálkozikTamás írta:Hy! Próbáld a kissebbekkel tartani. Velük könnyebb. Ésszerübb. T




MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Mondjuk azt nem tudom,h az enyémen mekkora lánckerék van elöl,de valszeg a gyári méret.
Ha kisebb fogyasztással akarsz hosszú túrákat,akkor jó a kisebb lánckerék,de hegynek fel megpakolva vagy nagy szélben kétszeméllyel vissza kel majd pakolgatni (gondolom) ezen segíthet a 300as henger (gondolom).
Én nem cserélek lánckereket,szegénykém így is majd meghal,amikor a 300asokkal akarom tartani a lépést hegynek fel
Ha kisebb fogyasztással akarsz hosszú túrákat,akkor jó a kisebb lánckerék,de hegynek fel megpakolva vagy nagy szélben kétszeméllyel vissza kel majd pakolgatni (gondolom) ezen segíthet a 300as henger (gondolom).
Én nem cserélek lánckereket,szegénykém így is majd meghal,amikor a 300asokkal akarom tartani a lépést hegynek fel

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Ez a 4 liter alatti fogyasztás nekem is elég erõsnek tünik.Az én 125ösöm eszik 4-et országúton 80-as tempó mellett,szóval ha nagyobb sebességgel mész a nehezebb 250-essel,azt azt jelenti,h jelentõsen jobb hatásfokkal mûködik a motor,pedig azonos fejlesztésnél 5-10%-al jobb hatásfokú motor,nem esélyes.
A kéthengeresre alakított MZ-t ha le is tudod vizsgáztatni,biztos maxi sok guba,de valszeg nem is lehet.
Hatsebességhez nem tudom elég-e a nyomaték,azt tudom,h az enyémben kevés lenne,ötödikben sincs már jelentõs gyorsítóerõ benne.Esetleg 300 ccm esetén...?
üdv
A kéthengeresre alakított MZ-t ha le is tudod vizsgáztatni,biztos maxi sok guba,de valszeg nem is lehet.
Hatsebességhez nem tudom elég-e a nyomaték,azt tudom,h az enyémben kevés lenne,ötödikben sincs már jelentõs gyorsítóerõ benne.Esetleg 300 ccm esetén...?
üdv
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Szia TZrider250!
130 felett ezzel a futómûvel? ha ha ha ha
130 felett, 4 liter alatt? ha ha ha ha
Két hengeres: ha meg is építed, hogyan vizsgáztatod le?
Power szelep: valaki írt róla a szocimotoroson. Nem az alacsony fogysztásért csinálta.
Idom: nem rossz ötlet, de vigyázni, léghûtésesnek kell a menetszél. Viszont otthon is meg lehet csinálni.
Kuplung könnyítés: szerintem versenyre jó, de állandóan olyannal járni!
Áttétel változtatása: valamit mindig feláldozol, vagy a sebességet, vagy a nyomatékot!
Persze ez csak az én véleményem!
Szia TZrider250!
130 felett ezzel a futómûvel? ha ha ha ha
130 felett, 4 liter alatt? ha ha ha ha
Két hengeres: ha meg is építed, hogyan vizsgáztatod le?
Power szelep: valaki írt róla a szocimotoroson. Nem az alacsony fogysztásért csinálta.
Idom: nem rossz ötlet, de vigyázni, léghûtésesnek kell a menetszél. Viszont otthon is meg lehet csinálni.
Kuplung könnyítés: szerintem versenyre jó, de állandóan olyannal járni!
Áttétel változtatása: valamit mindig feláldozol, vagy a sebességet, vagy a nyomatékot!
Persze ez csak az én véleményem!
Szia TZrider250!
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Túrázó UFO MZ
Helló Mindenki!
Nem hülyeség a gyári kinézetet megtartva plusz tizenvalahány pacit besrófolni, meg jobb váltót, hadd szaladjon 130 fölött erõlködés nélkül. Van olyan hatfokozatú váltómû, amit egyszerûen be lehet illeszteni? Gyártottak ilyesmit az Emceték is?
Jön a téli hószünet, ezért tisztelettel kérdezem, fõleg Messere Bambitól, vagy azonos tudásúaktól, hogy milyen tuning-megoldások érhetõk el túra célra. Mielõtt komolytalannak gondolnátok a kérdéseimet, számoljatok, megtérül-e a sok tízezres a motor eladáskor. Csak hithû emzés vállal be endékás turistamotort a kempingben.
Fõ elvárás az volna, hogy menjen úgy az ETZ 250 autópályán is, mint a személyautók, de normál használatkor ne szökjön 4 fölé a fogyasztása. Tehát a fordulatszám szerintem maradhatna, csak legyen erõsebb, és kell bele hatodik fokozat, akkor takarékos lenne.
Jelenleg házi tranzisztoros gyújtóelektronika van az enyémben, 6000 fölé nem sokkal megy a fordulat (óra szerint). A fogyasztás normális használatkor 3,6 átlagosan, a végsebesség pedig 140 fölé is mehet (óra szerint) ha minden körülmény ideális. Eközben nincs halálfélelem, autópályán próbáltam ki, új gumikkal, fokozatosan felgyorsulva a forgalommal együtt. Gond csak akor van, ha vissza kell venni a sebességet, és utána megint felzárkózni, akkor erõlködik. Volt, hogy egy pillanatra meg is szorult, de kuplunggal hagytam hûlni kicsit, és 90 körül újraindult szépen. Talán több 2t kellene ilyen terhelésen, ha elõre tudom, hogy vadulni akarok? De biztos, hogy a sûrût a porlasztó szereti? Ezért érdeklõdöm a pumpás kenés irányában is.
Sokat olvastam a kuplungkönnyítésrõl, Bambi meg modta a primerkerék-cserét, amitõl jelenlegi állapotában is nyomatékosabb lehetne a mocim.
A Power szelepet nemigen vágom, hogyan lehetne beépíteni az élettartam csökkenése nélkül, de akkor már miért nem két henger?
Tényleg, ha két hengeresre építeném, ahhoz hol kapok tengelyt? Elbírna a blokk 40-60 lóerõt?
Szóval nem versenyzésre kell, csak autópályán haladjon, ne rázza szét mégse a magas fordulat, és legyen normális a fogyasztása. Külföldi túrákra járogatnék, ezért fontos az üzembiztosság és a fogyasztás. Az élettartam kárára se nagyon mehet a plusz teljesítmény, mert lecserélni most nincs pénzmag.
Kérlek, a bevált módszereket osszátok meg velem, különös tekintettel azok elérhetõségére, hozzávetõleges árára, a megvalósítás idõigényére.
Érdekel olyan megoldás is, hogy jó idomot tenni rá, állítólag áramvonalasabb lesz tõle, az is kíméli csak a gépet (furdulat le, fogyasztás le, sebesség fel). Kipróbáltam ezt a pályán "száguldozás" közben. Ha behúzom a könyökömet, lassan visszaesik picit a fordulat. Ha rá is hasalok a tankra (jól hátraülve), ez sokkal hangsúlyosabban lép fel, és kezd gyorsulni, így lehet elérni a 140-et.
Ha van egy jó, és költséghatékony projekt, azt szívesen bevállalnám a téli szezonban. Illetve mennék kibickedni, ha valaki benne van már az építésben.
Nem hülyeség a gyári kinézetet megtartva plusz tizenvalahány pacit besrófolni, meg jobb váltót, hadd szaladjon 130 fölött erõlködés nélkül. Van olyan hatfokozatú váltómû, amit egyszerûen be lehet illeszteni? Gyártottak ilyesmit az Emceték is?
Jön a téli hószünet, ezért tisztelettel kérdezem, fõleg Messere Bambitól, vagy azonos tudásúaktól, hogy milyen tuning-megoldások érhetõk el túra célra. Mielõtt komolytalannak gondolnátok a kérdéseimet, számoljatok, megtérül-e a sok tízezres a motor eladáskor. Csak hithû emzés vállal be endékás turistamotort a kempingben.
Fõ elvárás az volna, hogy menjen úgy az ETZ 250 autópályán is, mint a személyautók, de normál használatkor ne szökjön 4 fölé a fogyasztása. Tehát a fordulatszám szerintem maradhatna, csak legyen erõsebb, és kell bele hatodik fokozat, akkor takarékos lenne.
Jelenleg házi tranzisztoros gyújtóelektronika van az enyémben, 6000 fölé nem sokkal megy a fordulat (óra szerint). A fogyasztás normális használatkor 3,6 átlagosan, a végsebesség pedig 140 fölé is mehet (óra szerint) ha minden körülmény ideális. Eközben nincs halálfélelem, autópályán próbáltam ki, új gumikkal, fokozatosan felgyorsulva a forgalommal együtt. Gond csak akor van, ha vissza kell venni a sebességet, és utána megint felzárkózni, akkor erõlködik. Volt, hogy egy pillanatra meg is szorult, de kuplunggal hagytam hûlni kicsit, és 90 körül újraindult szépen. Talán több 2t kellene ilyen terhelésen, ha elõre tudom, hogy vadulni akarok? De biztos, hogy a sûrût a porlasztó szereti? Ezért érdeklõdöm a pumpás kenés irányában is.
Sokat olvastam a kuplungkönnyítésrõl, Bambi meg modta a primerkerék-cserét, amitõl jelenlegi állapotában is nyomatékosabb lehetne a mocim.
A Power szelepet nemigen vágom, hogyan lehetne beépíteni az élettartam csökkenése nélkül, de akkor már miért nem két henger?
Tényleg, ha két hengeresre építeném, ahhoz hol kapok tengelyt? Elbírna a blokk 40-60 lóerõt?
Szóval nem versenyzésre kell, csak autópályán haladjon, ne rázza szét mégse a magas fordulat, és legyen normális a fogyasztása. Külföldi túrákra járogatnék, ezért fontos az üzembiztosság és a fogyasztás. Az élettartam kárára se nagyon mehet a plusz teljesítmény, mert lecserélni most nincs pénzmag.
Kérlek, a bevált módszereket osszátok meg velem, különös tekintettel azok elérhetõségére, hozzávetõleges árára, a megvalósítás idõigényére.
Érdekel olyan megoldás is, hogy jó idomot tenni rá, állítólag áramvonalasabb lesz tõle, az is kíméli csak a gépet (furdulat le, fogyasztás le, sebesség fel). Kipróbáltam ezt a pályán "száguldozás" közben. Ha behúzom a könyökömet, lassan visszaesik picit a fordulat. Ha rá is hasalok a tankra (jól hátraülve), ez sokkal hangsúlyosabban lép fel, és kezd gyorsulni, így lehet elérni a 140-et.
Ha van egy jó, és költséghatékony projekt, azt szívesen bevállalnám a téli szezonban. Illetve mennék kibickedni, ha valaki benne van már az építésben.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Igen, olvastam már azt a cikket.Igazából lehet még máshogy is könnyíteni rajta, de ez így a legegyszerübb.Csak a hegesztéssel kell többet bajlódni.Ha összejön a gondolat, és megis valósúl, akkor leírom képekkel együtt a lépéseket.Fire660 írta:mzgergõ írta:Oké, köszönöm a segítséget!![]()
Nem akarom maximálisan kihozni a motorból azt, amit lehet.Szívómembrán-t, és másik karbit fõkép nem akarok.Sok a macera vele.A fõtengely könnyítést se akarom nagyon túlzásba vinni.Nemtudom, hogy a sonkából mennyit szoktak le esztergálni, de ha pár dekával könnyebb lessz, az már csak változtat a teljesítményen.
Ez a perselyezés ezt akkor felejtõs, tök fölösleges..
mégegyszer köszönöm!
A szocimotorosokk.hu-n viszont láttam egy kuplungkönnyítés cikket ami elég jónak tûnik. Ha tényleg versenygépet akarsz akkor szerintem azt mindenképpen próbáld ki. Csak egy ötlet
mzgergõ írta:Oké, köszönöm a segítséget!![]()
Nem akarom maximálisan kihozni a motorból azt, amit lehet.Szívómembrán-t, és másik karbit fõkép nem akarok.Sok a macera vele.A fõtengely könnyítést se akarom nagyon túlzásba vinni.Nemtudom, hogy a sonkából mennyit szoktak le esztergálni, de ha pár dekával könnyebb lessz, az már csak változtat a teljesítményen.
Ez a perselyezés ezt akkor felejtõs, tök fölösleges..
mégegyszer köszönöm!
A szocimotorosokk.hu-n viszont láttam egy kuplungkönnyítés cikket ami elég jónak tûnik. Ha tényleg versenygépet akarsz akkor szerintem azt mindenképpen próbáld ki. Csak egy ötlet

bambi írta:Hmmmmmmm egy kicsit tuloz a haver,a motogp-ben használt 2 hengeresek forognak 13000-t.az mz hosszú lókete,és egy hengeres levegõs mivolta miatt terhelten,kb8000 fordulatott tud.E fölött általában leszakad a hajtókar.A 170 km az még hihetõ:-).sok szerencsét az építéshez.Ha valamiben megakadtál szivesen segítünk amiben tudunk,itt nagy a társadalmi összefogás.Fire660 írta:
Hát... Ha versenyzésre kell akkor csak adjnekiOlyankor nem a hosszú élettartamra és a megtehetõ kmk-re kell gondolni. Azt hogy mire lenne képes nem tudhatom. 1 hogy nemrég kezdtem el mzkel foglalkozni. 2 hogy igazi versenyre épített mzt még nem láttam. Egy srácnak (állítóllag) itt ahol lakom volt egy 250 ese. Föltolták 300-ra, kapott egy másik gyújtást. (Nem tudom pontosan milyet, csak hírbõl hallottam, hogy olyan volt mint a simsonon a babetta gyújtás.) Elvileg azzal a gyújtással 13 000-et forgott. Kuplungkönnyítés, szívómembrán egy krosszmotorról + egy 33-as Mikuni karburátor. A gyorsulásáról nem mondtak nekem semmit de ha minden igaz 170 re volt képes sík terepen 1 személyen elöl 15 ös lánckerékkel. A váltón nem tudom mit módosítottak. Jó gép volt csak papírok nélkül úgyhogy utcán nem használhatta. Eddig ez a legdurvább amirõl hallottam. De szerintem lehet még sokkal drasztikusabbat is.
![]()
Csak a fél motort meg kell erõsíteni meg át kell alakítani. A gyerek szerint 140 fölött már tényleg halálfélelme volt rajta az embernek, lehetett rajta akármilyen gumi, akármilyen futómûvel. A másik, hogy egy keményebb, bõgázos elindulás mindig 2 elhajlott blokktartóba és minimum 1 eltört blokktartócsavarba került.A láncot meg ne is említsem ugye...
Nem tudom túloz e...




Oké, köszönöm a segítséget!
Nem akarom maximálisan kihozni a motorból azt, amit lehet.Szívómembrán-t, és másik karbit fõkép nem akarok.Sok a macera vele.A fõtengely könnyítést se akarom nagyon túlzásba vinni.Nemtudom, hogy a sonkából mennyit szoktak le esztergálni, de ha pár dekával könnyebb lessz, az már csak változtat a teljesítményen.
Ez a perselyezés ezt akkor felejtõs, tök fölösleges..
mégegyszer köszönöm!

Nem akarom maximálisan kihozni a motorból azt, amit lehet.Szívómembrán-t, és másik karbit fõkép nem akarok.Sok a macera vele.A fõtengely könnyítést se akarom nagyon túlzásba vinni.Nemtudom, hogy a sonkából mennyit szoktak le esztergálni, de ha pár dekával könnyebb lessz, az már csak változtat a teljesítményen.
Ez a perselyezés ezt akkor felejtõs, tök fölösleges..
mégegyszer köszönöm!
Ha nincs megforogva a blokkban a csapágyfészek,akkor azt nem kell perselyezni.Ha mégis szeretnéd akkor keményebb ( nem acél) vas perselyt tegyél bele.mzgergõ írta:A csapágyházakhoz.Azért gondoltam, mert ez az anyag jobban bírja, mint a sima alu öntvény, és kisebb a kockázat, hogy kikoptatja a csapágy a csapágyházat.(lehet elég elvetemült ötletbambi írta:Hová szeretnél bronz és alu perselyt?)
Hmmmmmmm egy kicsit tuloz a haver,a motogp-ben használt 2 hengeresek forognak 13000-t.az mz hosszú lókete,és egy hengeres levegõs mivolta miatt terhelten,kb8000 fordulatott tud.E fölött általában leszakad a hajtókar.A 170 km az még hihetõ:-).sok szerencsét az építéshez.Ha valamiben megakadtál szivesen segítünk amiben tudunk,itt nagy a társadalmi összefogás.Fire660 írta:mzgergõ írta: Ebben meglehet van valami.De ez, hogy nagyon lecsökken a fõtengely élettartalma ez mit rejt?Igazából nekem nem túrázni, hanem versenyezni kéne, meg mit lehet kihozni egy ilyen blokkból.
Hát... Ha versenyzésre kell akkor csak adjnekiOlyankor nem a hosszú élettartamra és a megtehetõ kmk-re kell gondolni. Azt hogy mire lenne képes nem tudhatom. 1 hogy nemrég kezdtem el mzkel foglalkozni. 2 hogy igazi versenyre épített mzt még nem láttam. Egy srácnak (állítóllag) itt ahol lakom volt egy 250 ese. Föltolták 300-ra, kapott egy másik gyújtást. (Nem tudom pontosan milyet, csak hírbõl hallottam, hogy olyan volt mint a simsonon a babetta gyújtás.) Elvileg azzal a gyújtással 13 000-et forgott. Kuplungkönnyítés, szívómembrán egy krosszmotorról + egy 33-as Mikuni karburátor. A gyorsulásáról nem mondtak nekem semmit de ha minden igaz 170 re volt képes sík terepen 1 személyen elöl 15 ös lánckerékkel. A váltón nem tudom mit módosítottak. Jó gép volt csak papírok nélkül úgyhogy utcán nem használhatta. Eddig ez a legdurvább amirõl hallottam. De szerintem lehet még sokkal drasztikusabbat is.
![]()
Csak a fél motort meg kell erõsíteni meg át kell alakítani. A gyerek szerint 140 fölött már tényleg halálfélelme volt rajta az embernek, lehetett rajta akármilyen gumi, akármilyen futómûvel. A másik, hogy egy keményebb, bõgázos elindulás mindig 2 elhajlott blokktartóba és minimum 1 eltört blokktartócsavarba került.A láncot meg ne is említsem ugye...
mzgergõ írta:Ebben meglehet van valami.De ez, hogy nagyon lecsökken a fõtengely élettartalma ez mit rejt?Igazából nekem nem túrázni, hanem versenyezni kéne, meg mit lehet kihozni egy ilyen blokkból.Fire660 írta:
Én kisebb motoroknál már próbáltam. Mi leesztergáltunk a sonkákból. DE nagyon lecsökkent a fõtengely élettartama. 2 õt tört el haverom simsonja.Pedig elég jó szakember mûködött közre. Szerintem egy 250 es ETZ fõleg 300 asra tolt hengerrel könnyen kivégezné... Bár nem tudom. Nem vagyok még tapasztalt ETZ-s ez csak a személyes véleményem... A 300 as hengert én is ki akarom próbálni majd jövõ nyáron meg a trabant dugattyút is. De szerintem a fõtengelybe belepiszkálni, fõleg ha esetleg nem gyári német...
Hát... Ha versenyzésre kell akkor csak adjneki


Csak a fél motort meg kell erõsíteni meg át kell alakítani. A gyerek szerint 140 fölött már tényleg halálfélelme volt rajta az embernek, lehetett rajta akármilyen gumi, akármilyen futómûvel. A másik, hogy egy keményebb, bõgázos elindulás mindig 2 elhajlott blokktartóba és minimum 1 eltört blokktartócsavarba került.

mzgergõ írta:Ebben meglehet van valami.De ez, hogy nagyon lecsökken a fõtengely élettartalma ez mit rejt?Igazából nekem nem túrázni, hanem versenyezni kéne, meg mit lehet kihozni egy ilyen blokkból.Fire660 írta:Hová szeretnél bronz és alu perselyt?
Én kisebb motoroknál már próbáltam. Mi leesztergáltunk a sonkákból. DE nagyon lecsökkent a fõtengely élettartama. 2 õt tört el haverom simsonja.Pedig elég jó szakember mûködött közre. Szerintem egy 250 es ETZ fõleg 300 asra tolt hengerrel könnyen kivégezné... Bár nem tudom. Nem vagyok még tapasztalt ETZ-s ez csak a személyes véleményem... A 300 as hengert én is ki akarom próbálni majd jövõ nyáron meg a trabant dugattyút is. De szerintem a fõtengelybe belepiszkálni, fõleg ha esetleg nem gyári német...
Ebben meglehet van valami.De ez, hogy nagyon lecsökken a fõtengely élettartalma ez mit rejt?Igazából nekem nem túrázni, hanem versenyezni kéne, meg mit lehet kihozni egy ilyen blokkból.Fire660 írta:mzgergõ írta:Sziasztok!
Lenne egy olyan gondolkodó kérdésem(legalábbis számomra az), hogy fõtengelykönnyítést, hogy csinálják?Le eszertergálnak belõle, vagy egyszerüen sülyesztet furatokat fúrnak bele?
Azért kérdezem, mert sok embertõl hallom, hogy fõtengelykönnyítés-tõl nagyon megtátosodik a motor, és számolgatok, hogy anyagilak mennyibe fájna egy tuningos MZ.Persze 250-esre gondoltam.Jövõre vennék egyet, és tuningra szeretném tartani.
A blokk tuningot már kigondololtam.Pl könnyített kuplung, fõtengely, 300-as henger, valamilyen jobb gyujtás stb stb..Mivel elég nagy terhelést kapnának a csapágyak, és a csapágyházak, aluminium-bronz perselyt préselnék bele.Még arra is gondoltam, hogy könnyebb legyen a blokk, a hengerbordák sarkait levágom, és sok kis furatot fúrok bele.Hogyha sikerülne megcsinálni, most jönne egy olyan gond, amit nemtudok.Vajon a blokk idõvel meghajlítaná a vázat?Vagy esetleg telekéne rakni merevítõkkel?Egyáltalán ha kell, akkor hova?Remélem tudtok segíteni nekem.
Elõre is köszönöm!
Üdv!
Én kisebb motoroknál már próbáltam. Mi leesztergáltunk a sonkákból. DE nagyon lecsökkent a fõtengely élettartama. 2 õt tört el haverom simsonja.Pedig elég jó szakember mûködött közre. Szerintem egy 250 es ETZ fõleg 300 asra tolt hengerrel könnyen kivégezné... Bár nem tudom. Nem vagyok még tapasztalt ETZ-s ez csak a személyes véleményem... A 300 as hengert én is ki akarom próbálni majd jövõ nyáron meg a trabant dugattyút is. De szerintem a fõtengelybe belepiszkálni, fõleg ha esetleg nem gyári német...
mzgergõ írta:Sziasztok!
Lenne egy olyan gondolkodó kérdésem(legalábbis számomra az), hogy fõtengelykönnyítést, hogy csinálják?Le eszertergálnak belõle, vagy egyszerüen sülyesztet furatokat fúrnak bele?
Azért kérdezem, mert sok embertõl hallom, hogy fõtengelykönnyítés-tõl nagyon megtátosodik a motor, és számolgatok, hogy anyagilak mennyibe fájna egy tuningos MZ.Persze 250-esre gondoltam.Jövõre vennék egyet, és tuningra szeretném tartani.
A blokk tuningot már kigondololtam.Pl könnyített kuplung, fõtengely, 300-as henger, valamilyen jobb gyujtás stb stb..Mivel elég nagy terhelést kapnának a csapágyak, és a csapágyházak, aluminium-bronz perselyt préselnék bele.Még arra is gondoltam, hogy könnyebb legyen a blokk, a hengerbordák sarkait levágom, és sok kis furatot fúrok bele.Hogyha sikerülne megcsinálni, most jönne egy olyan gond, amit nemtudok.Vajon a blokk idõvel meghajlítaná a vázat?Vagy esetleg telekéne rakni merevítõkkel?Egyáltalán ha kell, akkor hova?Remélem tudtok segíteni nekem.
Elõre is köszönöm!
Üdv!
Én kisebb motoroknál már próbáltam. Mi leesztergáltunk a sonkákból. DE nagyon lecsökkent a fõtengely élettartama. 2 õt tört el haverom simsonja.

Sziasztok!
Lenne egy olyan gondolkodó kérdésem(legalábbis számomra az), hogy fõtengelykönnyítést, hogy csinálják?Le eszertergálnak belõle, vagy egyszerüen sülyesztet furatokat fúrnak bele?
Azért kérdezem, mert sok embertõl hallom, hogy fõtengelykönnyítés-tõl nagyon megtátosodik a motor, és számolgatok, hogy anyagilak mennyibe fájna egy tuningos MZ.Persze 250-esre gondoltam.Jövõre vennék egyet, és tuningra szeretném tartani.
A blokk tuningot már kigondololtam.Pl könnyített kuplung, fõtengely, 300-as henger, valamilyen jobb gyujtás stb stb..Mivel elég nagy terhelést kapnának a csapágyak, és a csapágyházak, aluminium-bronz perselyt préselnék bele.Még arra is gondoltam, hogy könnyebb legyen a blokk, a hengerbordák sarkait levágom, és sok kis furatot fúrok bele.Hogyha sikerülne megcsinálni, most jönne egy olyan gond, amit nemtudok.Vajon a blokk idõvel meghajlítaná a vázat?Vagy esetleg telekéne rakni merevítõkkel?Egyáltalán ha kell, akkor hova?Remélem tudtok segíteni nekem.
Elõre is köszönöm!
Üdv!
Lenne egy olyan gondolkodó kérdésem(legalábbis számomra az), hogy fõtengelykönnyítést, hogy csinálják?Le eszertergálnak belõle, vagy egyszerüen sülyesztet furatokat fúrnak bele?
Azért kérdezem, mert sok embertõl hallom, hogy fõtengelykönnyítés-tõl nagyon megtátosodik a motor, és számolgatok, hogy anyagilak mennyibe fájna egy tuningos MZ.Persze 250-esre gondoltam.Jövõre vennék egyet, és tuningra szeretném tartani.
A blokk tuningot már kigondololtam.Pl könnyített kuplung, fõtengely, 300-as henger, valamilyen jobb gyujtás stb stb..Mivel elég nagy terhelést kapnának a csapágyak, és a csapágyházak, aluminium-bronz perselyt préselnék bele.Még arra is gondoltam, hogy könnyebb legyen a blokk, a hengerbordák sarkait levágom, és sok kis furatot fúrok bele.Hogyha sikerülne megcsinálni, most jönne egy olyan gond, amit nemtudok.Vajon a blokk idõvel meghajlítaná a vázat?Vagy esetleg telekéne rakni merevítõkkel?Egyáltalán ha kell, akkor hova?Remélem tudtok segíteni nekem.
Elõre is köszönöm!
Üdv!
Sziasztok!
Új mûszerfalegységet tervezek a motoromra. Ehhez kerestem a neten digitális kijelzõs fordulatszámmérõt és ugyan ilyen sebességmérõt. A fordulatszámmérõt kéne tudni idomítani a kétütemû, egyhengeres erõforráshoz. A sebességmérõnek meg vagy a bowdennel kéne kompatibilisnek lennie, vagy univerzális jeladóval kéne rendelkeznie. Aki lát megoldást a problémámra kérem szóljon!
u.i.: biciklis cuccosok megoldás tárgyát nem képezik
Pl.:

Sziasztok!
SZERKESZTVE: Probléma idõközben megoldva!
Új mûszerfalegységet tervezek a motoromra. Ehhez kerestem a neten digitális kijelzõs fordulatszámmérõt és ugyan ilyen sebességmérõt. A fordulatszámmérõt kéne tudni idomítani a kétütemû, egyhengeres erõforráshoz. A sebességmérõnek meg vagy a bowdennel kéne kompatibilisnek lennie, vagy univerzális jeladóval kéne rendelkeznie. Aki lát megoldást a problémámra kérem szóljon!
u.i.: biciklis cuccosok megoldás tárgyát nem képezik
Pl.:

Sziasztok!
SZERKESZTVE: Probléma idõközben megoldva!
Mint tudjuk, ezek az utángyártott alkatrészek silány minõsége, elég vicces.Ezért én az ajánlanám, hogy próbálj venni használt, de gyári alkatrészeket.Ha nem is jön össze, akkor a hengered fúrasd fel 150-re,(nem éri meg újat venni) és elégedj meg a gagyi alkatrészekkel.Ha kíméletesen jársz a járatásnál, és betartassz mindent, akkor egy darabig biztos nem lessz velük gond.A henger fej-rõl nemtudok mit mondani, szerintem mind1, hogy használtat ami valószinüleg gyári, vagy az utángyártottat veszel.Inkább csak az árban lenne jelentõs ingadozás.speed írta:Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!![]()
elörre is kössz
Igazából mind1, hogy hol veszed az alkatrészeket, mindenhol detto olyan minõséget adnak.Csak az árban adják máshogy.Ha nem okoz gondot az ár, akkor amelyik közel van oda menj



Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!
elörre is kössz
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!

elörre is kössz

alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
Nekem a vázam van szinterezve, tökéletesen sima és fényes.
tigris írta:Mondjuk a fényzett elemeket szinterezni....nem lett matt,rücskös a felület?A szinterezett cuccok általában ilyenek.
Idén télen én is újra akarom fujatni erre a nem egyszerû metálsznre az enyémet,csak azt nem tudom még,ki fog nekem ilyen színt keverni és mennyiért.De a szinterezést tankon elég nehéz elképzelnem,van esetleg képetek róla?
üdv
Mondjuk a fényzett elemeket szinterezni....nem lett matt,rücskös a felület?A szinterezett cuccok általában ilyenek.
Idén télen én is újra akarom fujatni erre a nem egyszerû metálsznre az enyémet,csak azt nem tudom még,ki fog nekem ilyen színt keverni és mennyiért.De a szinterezést tankon elég nehéz elképzelnem,van esetleg képetek róla?
üdv
Idén télen én is újra akarom fujatni erre a nem egyszerû metálsznre az enyémet,csak azt nem tudom még,ki fog nekem ilyen színt keverni és mennyiért.De a szinterezést tankon elég nehéz elképzelnem,van esetleg képetek róla?
üdv
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Ilyesmi lesz nekem is. A szokásos rendszer: homokfúvó + porfestés+ ráégetés. Haverom simsonját és a bátyja 125-ös TZ jét is így festették le és nagyon szép lett. (Az ETZ csak volt mert a barátnõje már eldõlt vele egyszer azótatigris írta:A szinterezés az a festési eljárás,amikor a festéket por formájában viszik föl a felületre majd magas hõfokon ráégetik,ezzel a felülethez sokkal jobban tapadó,szilárdabb festékréteget képeznek.


Fékolaj ellen nehezen fogsz találni festéket, inkább szüntesd meg az olajfolyást... Nekem szinterezve van a váz, azellenvéd! 

Meiki írta:Lehet hogy le kéne festenem a motorom vagyis valakivel festetnem. Nem tudnátok megmondani hogy a vázon lévõ festék pontosan milye? Mert a fékolaj onnan is lemarta.És a féknyeregrõl is leszedte a festéket. A tankon is van néhány fékolaj nyom. Szóval lehet újra kéne festessem az egészet.
Nem arra a "rezo"-ra gondoltamtigris írta:Boltban vehetõ rezódob egy dologra jó,hogy megölje a motort...
Viszont 5.-ben egy gyári MZ-t nem hallottam,ami 8000-et pörgött volna (Zizi gépe ugyebár 7et...)


- Gshp
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 158
- Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
- Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely
hmmm
Az én Mz-ben nincs tuning... De majd meglátom ...
Hallott valaki arról ha 1 bizonyos helyen valahol a blokk után a nem látszó részen meghorpasztjuk a kipufogót akkor jobb hangja lesz ?
Báááár az eredeti Mz hang mindennél többet ér

Hallott valaki arról ha 1 bizonyos helyen valahol a blokk után a nem látszó részen meghorpasztjuk a kipufogót akkor jobb hangja lesz ?
Báááár az eredeti Mz hang mindennél többet ér


Köd elõttem, füst utánam !!
[-=UNW-042=-]

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég