zsakfos írta:Nem feltétlenül kell olyan kapcsoló!
Ahogy torokb is leirta,elég ha az indexkapcsolóba ami megy a bal és jobb index vezetékét rákötöd egy sima 2 lábas kapcsolóra.Kikapcsolt állapotában nincs semmi,viszont ha bekapcsolod akkor akármerre indexelsz mind a 4 villog.Legalábbis szerintem.Bár igy megoldva meg elég körülményes a "megköszönés vele",hiszen 2 kapcsolást kell végrehajtani.
Teccik érteni?

Na jó, akkor fejlesszük tökélyre a rendszert:
Ugye a nagy szívfájdalom az, hogy az "egyszerrevilogtatókapcsoló"-ra mind a két oldali indexvezeték rá van kötve, ezért mindig minden indexlámpa villogni fog.
DE
Suttogják... (na jó, én mondom)
Hogy valahol... (kb minden elektronikai boltban)
Létezik egy csodálatos alkatrész...
Az istenek ajándéka (illetve lehet hogy inkább még a 19. században találták ki...)
A DIÓDA
Ez az alkatrész két okból jó nekünk
ad1: pici, így elfér ott a kormány bal végin a kapcsolóházban.
ad2: csak egy irányban engedi át az áramot, így ha két ilyennel kötitek a jobb és baloldali indexvezetéket az "egyszerrevillogtatókapcsolóhoz": hát találjátok ki mi fog történni...