Igen a gyár C4-t ír,de a C3-as illesztés is jó bele.Vannak nagyobb fordulatú motorok,amihez C3-as csapágyat írnak gyárilag.Még az extrém(pl:verseny) üzemeltetésnél sincs probléma az mz-vel C3-as csapággyal.Szerintem nyugodtan berakhatod, talán még egy kicsit csöndesebb is vele.szabog írta:Hali!
Szeretnék segítséget kérni. 150-es ETZ-mben fõtengelycsapágyakat kell cserélni. Az alkarészjegyzék C4-es csapágyakat ír a fõtengelyhez, a többi csapágy a blokkban C3. Okostojás eladó hüjének nézett a csapágyboltban amikor C4-eset akartam kérni, mert a C3 úgyis jó szerinte.De a C4-es szabvány 25 évvel ezelõtt is C4 volt nem?
Lehet egyáltalán kapni C4-es csapágyat még? Na meg persze a négyütemû motorok könnyebb helyzetben vannak, mert ott az olajszivattyú nyomja neki a kenést, de szerencsétlen ETZ fõtengelycsapágyait csak egy kis fuvallat keni, jóhogy jobban felmelegszik és könnyebben megforog nem?
![]()
Szal kérdésem: csapágyfészekkímélés szempontjából melyik: C4 vagy C3?
Üdv
Blokk
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Hali!
Szeretnék segítséget kérni. 150-es ETZ-mben fõtengelycsapágyakat kell cserélni. Az alkarészjegyzék C4-es csapágyakat ír a fõtengelyhez, a többi csapágy a blokkban C3. Okostojás eladó hüjének nézett a csapágyboltban amikor C4-eset akartam kérni, mert a C3 úgyis jó szerinte.
De a C4-es szabvány 25 évvel ezelõtt is C4 volt nem?
Lehet egyáltalán kapni C4-es csapágyat még? Na meg persze a négyütemû motorok könnyebb helyzetben vannak, mert ott az olajszivattyú nyomja neki a kenést, de szerencsétlen ETZ fõtengelycsapágyait csak egy kis fuvallat keni, jóhogy jobban felmelegszik és könnyebben megforog nem?
Szal kérdésem: csapágyfészekkímélés szempontjából melyik: C4 vagy C3?
Üdv
Szeretnék segítséget kérni. 150-es ETZ-mben fõtengelycsapágyakat kell cserélni. Az alkarészjegyzék C4-es csapágyakat ír a fõtengelyhez, a többi csapágy a blokkban C3. Okostojás eladó hüjének nézett a csapágyboltban amikor C4-eset akartam kérni, mert a C3 úgyis jó szerinte.



Szal kérdésem: csapágyfészekkímélés szempontjából melyik: C4 vagy C3?
Üdv
Az új fajta motorkerékpárok dugattyúi,eléggé eltérõ méreten vannak,az mz-hez képest,íezáltal nehéz beépíteni.Igy hát marad a (nyers) dugó.hid el nem lesz vele különösebb problémád vele.O'neill írta:üdv,
Úgy hozta a sors, hogy meg kellene furatnom a hengert!
Ebbem szeretném kikérni szakértõi véleményeteket!![]()
Méghozzá abban, hogy szerintetek ha egy nyersdugó méretére megfurják az jó lesz vagy csak elmegy, mert én elég hosszútávra tevezek ezzel a mostani felújítással...![]()
Vagy az szerintetek jobb lenne, ha keresnék valami 125 ös újfajta motor gyári dugattyúját... (mert amúgy 125 ös ETZ rõl van szó ezt még nem is mondtam![]()
) ha egyáltalán lehet ilyet csinálni...
Szóval ez a nagy kérdésem, hogy az újfajta dugó jobb e és hogy megoldható e egyáltalán és ha igen akkor szerintetek mien fajta lenne megfelelõ!
Naggyából egyenlõre ennyi!![]()
Hozzáértõ tanácsaitokat elõre is köszönöm!![]()
O'neill
Nem okoz problémát,majd ha egyszer hajtókar cserére kerül a sor,akkor majd a szerelõ fog bosszankodni,egy kicsit.Arpiie írta:Csáó! Lenne egy kérdésem ami lehet hogy hülyeség de lehet hogy nem. Le szedtem a kuplungot a 250 es Etzm rõl de egy kis probléma lépett fel, a fõtengely vége a kuplung oldalon picit megtört de télleg egy kicsike darab tört, szinte forgácsolódott róla le, nos csak azt szeretném kérdezni hogy ez nekem a közeljövõbe fog valami problémát okozni? Meg köszönném ha valaki tudna nekem segíteni:):):):) Elõre is THX:)

üdv,
Úgy hozta a sors, hogy meg kellene furatnom a hengert
!
Ebbem szeretném kikérni szakértõi véleményeteket!
Méghozzá abban, hogy szerintetek ha egy nyersdugó méretére megfurják az jó lesz vagy csak elmegy, mert én elég hosszútávra tevezek ezzel a mostani felújítással...
Vagy az szerintetek jobb lenne, ha keresnék valami 125 ös újfajta motor gyári dugattyúját... (mert amúgy 125 ös ETZ rõl van szó ezt még nem is mondtam
) ha egyáltalán lehet ilyet csinálni...
Szóval ez a nagy kérdésem, hogy az újfajta dugó jobb e és hogy megoldható e egyáltalán és ha igen akkor szerintetek mien fajta lenne megfelelõ!
Naggyából egyenlõre ennyi!
Hozzáértõ tanácsaitokat elõre is köszönöm!
O'neill
Úgy hozta a sors, hogy meg kellene furatnom a hengert

Ebbem szeretném kikérni szakértõi véleményeteket!

Méghozzá abban, hogy szerintetek ha egy nyersdugó méretére megfurják az jó lesz vagy csak elmegy, mert én elég hosszútávra tevezek ezzel a mostani felújítással...

Vagy az szerintetek jobb lenne, ha keresnék valami 125 ös újfajta motor gyári dugattyúját... (mert amúgy 125 ös ETZ rõl van szó ezt még nem is mondtam


Szóval ez a nagy kérdésem, hogy az újfajta dugó jobb e és hogy megoldható e egyáltalán és ha igen akkor szerintetek mien fajta lenne megfelelõ!
Naggyából egyenlõre ennyi!

Hozzáértõ tanácsaitokat elõre is köszönöm!

O'neill
Csáó! Lenne egy kérdésem ami lehet hogy hülyeség de lehet hogy nem. Le szedtem a kuplungot a 250 es Etzm rõl de egy kis probléma lépett fel, a fõtengely vége a kuplung oldalon picit megtört de télleg egy kicsike darab tört, szinte forgácsolódott róla le, nos csak azt szeretném kérdezni hogy ez nekem a közeljövõbe fog valami problémát okozni? Meg köszönném ha valaki tudna nekem segíteni:):):):) Elõre is THX:)
szerelés felsõfokon
Üdv újra itt!
Jó régen voltam itt,sajnos mostanában nagyon átcsapnak felettem a hullámok.De most itt vagyok ismét,és végre leírhatom az én kis történetemet.
Múlt hét pénteken már úgy indultam el itthonról,hogy a km óra hullámzott,és minél gyorsabban mentem,annál kevesebbet mutatott
A hajtás halt meg,de úgy,hogy a burkolatból kilökte a csiga a tengelyt,és a déli órákra már nem is mért sajnos,pedig aznap a munkám km-ben is mérendõ lett volna
Sebaj,saccoltam.
Miután végleg leállt a sebesség mérõ,10perc után,vagy még annyi sem volt,a fordulatszám mérõ spirál szakadt el.Még jobb,most már a sebességemet sem tudom,csak a motor hangja után cirka
Sebaj,új burkolatok megvéve,és szabadnapomon kicseréltem a hajtást,így tegnap összeszereltem.A lánccal bajlódtam,mert sehogy sem akart összejönni,de egy angyalka segített egy pillanatban,és simán össze tudtam kötni a lánc két végét.Na,ez jó lett,bár csak nemrég próbáltam ki,mert tegnap már elegem lett belõle,és ráadásul a nyár elején vásárolt ford.mérõ spirálom is halott.Azt pedig azért nem tudtam tegnap beszerelni,mert a vége,ami a mûszerbe megy,nem ment bele,mert nem szögletesen volt elköszörûlve,hanem inkább hasonlított egy trapézra,mint amire kéne hasonlítania.Kisipari izék
Ma munkahelyen szépen megformáztam,és nagyon pöpec lett.Most már mind kettõ mûködik,még kisebb test problémákkal küszködöm a fordulatszám mérõnél,de ez legyen a legnagyobb gondom.Taps és függöny
Jó régen voltam itt,sajnos mostanában nagyon átcsapnak felettem a hullámok.De most itt vagyok ismét,és végre leírhatom az én kis történetemet.
Múlt hét pénteken már úgy indultam el itthonról,hogy a km óra hullámzott,és minél gyorsabban mentem,annál kevesebbet mutatott

A hajtás halt meg,de úgy,hogy a burkolatból kilökte a csiga a tengelyt,és a déli órákra már nem is mért sajnos,pedig aznap a munkám km-ben is mérendõ lett volna

Miután végleg leállt a sebesség mérõ,10perc után,vagy még annyi sem volt,a fordulatszám mérõ spirál szakadt el.Még jobb,most már a sebességemet sem tudom,csak a motor hangja után cirka

Sebaj,új burkolatok megvéve,és szabadnapomon kicseréltem a hajtást,így tegnap összeszereltem.A lánccal bajlódtam,mert sehogy sem akart összejönni,de egy angyalka segített egy pillanatban,és simán össze tudtam kötni a lánc két végét.Na,ez jó lett,bár csak nemrég próbáltam ki,mert tegnap már elegem lett belõle,és ráadásul a nyár elején vásárolt ford.mérõ spirálom is halott.Azt pedig azért nem tudtam tegnap beszerelni,mert a vége,ami a mûszerbe megy,nem ment bele,mert nem szögletesen volt elköszörûlve,hanem inkább hasonlított egy trapézra,mint amire kéne hasonlítania.Kisipari izék

Ma munkahelyen szépen megformáztam,és nagyon pöpec lett.Most már mind kettõ mûködik,még kisebb test problémákkal küszködöm a fordulatszám mérõnél,de ez legyen a legnagyobb gondom.Taps és függöny

MZ mindenek felett
- Szilárd Mz
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
- Tartózkodási hely: Jánkmajtis
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Köszi. Már megoldottam. Simán vissza tudtam forgatni amikor levettem. De nekem nem 15 perc a szétszedés mivel kicsit el van görbülve a lábtartó és azt is le kell csavarnom amin a csavarok naná hogy szét vannak menve és alig lehetett levenni. De már raktam rá újat. És most vettem észre hogy miért nem megy a fordulatszámmérõm. A fõtengelyen lévõ fogaskarék ami hajtaná a fordulatszámmérõ fogaskereket eléggé el van kopva és ezért nem pörög.mzgergõ írta:Az az igazság, hogy ha röntgen szemed van, akkor van esélyed vissza rakniA poént félre téve, én eddig még soha nemtudtam leszedni úgy a berugótengelyen lévõ rugót, hogy nem szereltem le a kuplungot, és még átfordítani se tudtam eddig.Nekem valahogy a kuplungkosár fogai nem engedik megmoccani oldal irányba
Elképzelhetõ, hogy az én bénaságom miatt lehet ez.Na de vissza térve, lekell venned még 1x a deknit, másképp nem fog menni.Ha az olaj leengedést nem számolom, 15perc alatt megvan az egész mûvelet.Sok szerencsét
![]()
Üdv!



MZ ETZ 251 De Lux!
Sziasztok!
Lenne egy problémám.Az utóbbi idõben arra figyeltem fel, hogy a blokknál néha néha csattogásokat hallok.A fõtengely nem lehet, mert bejáratós, és elég kíméletesen van használva.Más gond lehet.Én a primerláncra tippelek, mert amennyire emléxem, már hegyesek a fogaik a kuplungkosárnak, meg a másik fogaskeréknek meg aztán kitudja, hogy mióta üzemel, és megnyúlhatott.Ha tényleg ez a gond, akkor a kuplungkosáron lévõ fogakat külön lehet kérni, és cserélni?
Üdv!
Lenne egy problémám.Az utóbbi idõben arra figyeltem fel, hogy a blokknál néha néha csattogásokat hallok.A fõtengely nem lehet, mert bejáratós, és elég kíméletesen van használva.Más gond lehet.Én a primerláncra tippelek, mert amennyire emléxem, már hegyesek a fogaik a kuplungkosárnak, meg a másik fogaskeréknek meg aztán kitudja, hogy mióta üzemel, és megnyúlhatott.Ha tényleg ez a gond, akkor a kuplungkosáron lévõ fogakat külön lehet kérni, és cserélni?
Üdv!
Az az igazság, hogy ha röntgen szemed van, akkor van esélyed vissza rakniMeiki írta:Üdv. Szeretnék egy kis segítséget kérni. Levettem a váltó oldali deknit hogy a fordulatszámmérõ fogaskereket megcsináljam. És nem vettem észre hogy a berugótengely visszaforgott egy fordulatot így a rugó kilazult.Meg lehetne oldani azt hogy a dekni levétele nélkül visszatekerjem a rugót? Mert már feltöltöttem olajjal amikor észrevettem és le is mostam a motort.
Valahogy most nincs lelkierõm újra szétszedni és igazából nincs hozzá még egy napom se. Ha valaki tudna megoldást az írjon legyen szives. Elõre is köszönöm.
UI.: A berúgókar levételekor fordulhatott átt ahogy húztam le a szoros berúgókart a tengelyrõl!



Üdv!
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Üdv. Szeretnék egy kis segítséget kérni. Levettem a váltó oldali deknit hogy a fordulatszámmérõ fogaskereket megcsináljam. És nem vettem észre hogy a berugótengely visszaforgott egy fordulatot így a rugó kilazult.
Meg lehetne oldani azt hogy a dekni levétele nélkül visszatekerjem a rugót? Mert már feltöltöttem olajjal amikor észrevettem és le is mostam a motort.
Valahogy most nincs lelkierõm újra szétszedni és igazából nincs hozzá még egy napom se. Ha valaki tudna megoldást az írjon legyen szives. Elõre is köszönöm.
UI.: A berúgókar levételekor fordulhatott átt ahogy húztam le a szoros berúgókart a tengelyrõl!


UI.: A berúgókar levételekor fordulhatott átt ahogy húztam le a szoros berúgókart a tengelyrõl!
MZ ETZ 251 De Lux!
Kuplung
Sziasztok! Volna egy fogos kérdésem. Ha hozzáérek a kuplung karhoz azonnal elkezd csúszi,ha tökig behúzom még mindig nem emel ki teljesen. A kuplung hátulján az"x" mérett 1,7mm. 0,5mm-nél nem lehet kissebb,elvileg nincs elkopva. Elöre is köszi a tippeket.
Én inkább ide küldeném a képeket, mert bárkit érdekelhet, és így mindenki látja.Meiki írta:Köszi szépen mzgergõEgy pár kép jólenne. Ha esetleg van MSN-ed akkor ott is átküldheted vagy felrakhatod ide is. Ahogy gondolod. Ilyen kis tányér és ék szorongatós dolog volt az egyik simsonomnál is csak ott 4 darabot kellett megcsinálnom. Én spec kombinált fogóval nyomtam le és csipesszel raktam a helyére a kis éket. Amint lesz idõm szétszedem és megcsinálom. Olajat szerintem a cégtõl ahol dolgozok simán tudok hozni. Hozok 1 litert és az elég lesz. 32-es szerintem pont jó bele.
Mivel 4 évig állt és csak 1 szer cseréltek benne olajat 2 éve amikor elõször elmentem megnézni ezért gondolom az olaj eléggé bûnös lehet ebben a dologban. Nem hinném hogy 21 ezer kilóméter alatt így tönkremehet a gyári. Szerintem gyári mert még kevés a kilóméter ahoz benne hogy cserélve legyen. 1000 kilómétert már amúgy is én tettem bele.
Re: Gyújtás
Hali!Tamás írta:Hy! ETZ250 elektronikus gyújtás. Beállítás. Gyertyapipa le, gyertya ki, jobb oldali dekni le. Elvileg azt kell látnod, mint a képeken. (kösz TRibor!) Inbusz kulcsal megkeresed a dugó felsõ holtpontját, majd az egyéniségednek megfelelõen visszaengeded (a dugót) 2,5 - 3,5mm-el. Fellazítod az elektronika alaplapját, Ráadod a gyújtást, a pipába beleteszed a gyertyát, ráteszed a hengerfejre és megkeresed a szikrát. A jeladó mozgatásával. Ahol van, meghúzod a csavart a jeladónál, leveszed a gyújtást, gyertya, dekni, pipa a helyére és kész. Csinálni egyszerübb mint leírni! T
125 ETZ-nek is ennyi a beállítási adata??
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Köszi szépen mzgergõ
Egy pár kép jólenne. Ha esetleg van MSN-ed akkor ott is átküldheted vagy felrakhatod ide is. Ahogy gondolod. Ilyen kis tányér és ék szorongatós dolog volt az egyik simsonomnál is csak ott 4 darabot kellett megcsinálnom. Én spec kombinált fogóval nyomtam le és csipesszel raktam a helyére a kis éket. Amint lesz idõm szétszedem és megcsinálom. Olajat szerintem a cégtõl ahol dolgozok simán tudok hozni. Hozok 1 litert és az elég lesz. 32-es szerintem pont jó bele.
Mivel 4 évig állt és csak 1 szer cseréltek benne olajat 2 éve amikor elõször elmentem megnézni ezért gondolom az olaj eléggé bûnös lehet ebben a dologban. Nem hinném hogy 21 ezer kilóméter alatt így tönkremehet a gyári. Szerintem gyári mert még kevés a kilóméter ahoz benne hogy cserélve legyen. 1000 kilómétert már amúgy is én tettem bele. 



MZ ETZ 251 De Lux!
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Gyújtás
Hy! ETZ250 elektronikus gyújtás. Beállítás. Gyertyapipa le, gyertya ki, jobb oldali dekni le. Elvileg azt kell látnod, mint a képeken. (kösz TRibor!) Inbusz kulcsal megkeresed a dugó felsõ holtpontját, majd az egyéniségednek megfelelõen visszaengeded (a dugót) 2,5 - 3,5mm-el. Fellazítod az elektronika alaplapját, Ráadod a gyújtást, a pipába beleteszed a gyertyát, ráteszed a hengerfejre és megkeresed a szikrát. A jeladó mozgatásával. Ahol van, meghúzod a csavart a jeladónál, leveszed a gyújtást, gyertya, dekni, pipa a helyére és kész. Csinálni egyszerübb mint leírni! T
Tudtommal bármelyik benzinkúton lehet kapni a hykomol 1 fajtályából olajat, és állítólag gyárilag az van elõírva.Én mindig is ezt használtam, eddig nemis volt gond vele.(nemkopnak egykönnyen az alkatrészek)Meiki írta:Nem mert nem szedtem még szét. Úgy nem akarok nekiugrani hogy azt se tudom mit csinálok. És amúgy sincs olajam még ami a váltóhoz jólenne csak hykomol 100-as om van. az pedig elég sûrü. Ha komoly a gond és cserélni kell a kuplungot akkor pedig még használom amíg nem lesz pénz ts kuplungra mert jelenleg nem igazán van felesleg. Igaz nem tudom mennyi egy ts kuplung. De Tigris bizonyára jártasabb ebben a dologban.
A régi olajat lecsapolod, és azt rakod vissza.Hamár habos, vagy korom fekete, akkor legalább tudod, hogy lekell cserélni.Lehet, hogy az egész gondodat az okozza, merthogy elöregedett az olaj.A kuplungot gyerekjáték szétszedni.Hamár 1x láttad, akkor 2x-ra már csukott szemmel megcsinálod.Engem mindig gyötör a lelki ismeret, ha nemtudom, hogy azt a valami hogy mûködik, és hogy kell szétszedni, meg persze összerakni

Az elsõ kisTZ-m be TS kuplung volt, én nemvoltam megelégedve vele.A sok kuplungolástól nagyon fájt már a markom.Viszont!Nagyon sok ideggel, kitartással, és ügyességgel lehet összerakni.Én külön célszerszámot csináltam, mert másképp nagyon nehéz!Ezt úgykell elképzelni, hogy van egy tengely, ami végén van egy kis lyuk.(átméróbe értem)Erre a tengelyre kell egy harang alakú tárgyat berakni.Utána egy alátétet, majd a rugó-t.Ez még simán meglehet csinálni, de utána jön a NEHEZE!A rugóra rákell rakni egy kis tányért, amit nagyon erõsen bekell nyomni.De ugye annak ott is kell maradnia, ezért kell berakni mint mondtam a tengely végére egy kis éket a lyukba.Ezt a tányérral lehet a legtöbbet szenvedni.Eleinte 2csavarhúzóval nyomtam be, utána más valaki berakta a kis éket.De annyira belelehet fáradni, hogy lecsúszik az egyik csavarhúzó, és már elis repült a kis tányér.

Viszont az elõnye, hogy a kuplung agy, az nem aluminiumból van, hanem acélból.Ezt magából az anyagából is lehet érezni, meg ha úgycsinálod mint én, hogy kinthagyom az esõbe, hátbizony berozsdásodik:)Remélem segítettem valamennyit.
üdv!
Tisztelt Mesterek!
Egy 3 éve jól üzemelõ 125-ös Ts boldog tulajdonosaként, hozzájutottam egy 150 es komplett motorblokkhoz karbival
mindezt ajándékba, úgyhogy gondoltam használható állapotba kéne hozni a dolgot azt lenne egy csereblokkom.
Széthúzás után kiderült, hogy a gépet frissen rakhatták össze ( pl vadonat új kuplung) csak ROSSZUL.
a kuplungoldali fõtengelycsapágyak kivándoroltak 3 mm -t lejjebbtolták a láckereket tengelyrõl , a kuplung is elmászott, és egy kicsit belmart a blokkfedélbe ( van pót).
Olyasmi tippet kaptam hogy itt valószínûleg összekevertek Es - TS blokkot, fõtengelyt,
belsõ szimmering - külsõ szimmering, de az is lehet hogy valami rögzítõgyûrû hiányzik a fõtengelyrõl... NEM ÉRTEM
.
A blokk amúgy szép állapotban van, nekem megéri a pepecselést, ha valaki lenne olyan segítõkész, hogy megpróbálja eloszlatni a homályt, annak még fényképeket is tudok küldeni az említett alkatrészekrõl.
Elõre is Köszönöm!
Egy 3 éve jól üzemelõ 125-ös Ts boldog tulajdonosaként, hozzájutottam egy 150 es komplett motorblokkhoz karbival
mindezt ajándékba, úgyhogy gondoltam használható állapotba kéne hozni a dolgot azt lenne egy csereblokkom.
Széthúzás után kiderült, hogy a gépet frissen rakhatták össze ( pl vadonat új kuplung) csak ROSSZUL.
a kuplungoldali fõtengelycsapágyak kivándoroltak 3 mm -t lejjebbtolták a láckereket tengelyrõl , a kuplung is elmászott, és egy kicsit belmart a blokkfedélbe ( van pót).
Olyasmi tippet kaptam hogy itt valószínûleg összekevertek Es - TS blokkot, fõtengelyt,
belsõ szimmering - külsõ szimmering, de az is lehet hogy valami rögzítõgyûrû hiányzik a fõtengelyrõl... NEM ÉRTEM

A blokk amúgy szép állapotban van, nekem megéri a pepecselést, ha valaki lenne olyan segítõkész, hogy megpróbálja eloszlatni a homályt, annak még fényképeket is tudok küldeni az említett alkatrészekrõl.
Elõre is Köszönöm!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 84
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
- Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
- Kapcsolat:
Hi ÉhesFarkas!
Szerencséd van mert pont Farky cimborám is ilyen képeket kért tõlem!
Csináltam pár képet a gyusziról, ezeken a linkkeken megtalálodõket!
http://img0.tar.hu/tribor/img/32397337.jpg#3
http://img0.tar.hu/tribor/img/32397336.jpg#3
http://img0.tar.hu/tribor/img/32397335.jpg#3
Szerencséd van mert pont Farky cimborám is ilyen képeket kért tõlem!






Csináltam pár képet a gyusziról, ezeken a linkkeken megtalálodõket!
http://img0.tar.hu/tribor/img/32397337.jpg#3
http://img0.tar.hu/tribor/img/32397336.jpg#3
http://img0.tar.hu/tribor/img/32397335.jpg#3
Nem szenvedek az elmebajtól! Minden percét élvezem!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Na jot kerdeztel... Sajnos en csak a megszakitos gyujtasban vagyok otthon, de azert probalok valami okosat irni neked a kerdesedre. Az altalad emlitett tirisztoros gyujtasnak a nagy elonye, hogy nincsenek benne surlodo alkatreszek, hanem egy jelado szakitja meg az aramkort. Szemben a megszakitos gyuszival, ahol a butyok meg a rajta levo kalapacs ahol erintkezik a butyokkel kopik (megszakitohezag allitodik idovel) beegesek jelenhetnek meg az ullo es kalapacs erintkezo feluleten stb. ebbol adodoan a tirisztorosnal a gyujtas nem allitodik el, ergo ha egyszer a gyarban belottek, es nem szedted szet azota akkor jonak kell lennie. Elvileg valami jelolesnek kellene lennie rajta, hogy mi az alapbeallitas. Vagy szakmuhelyben oszcilloszkoppal kell beloni Az elogyujtas azonban 2,8....3 mm.
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
éhesfarkas írta nem épp a legjobb helyre:
éhesfarkas írta:hello
etz 250es rõl lenne szó!!
tud valaki segteni abban hogy ,hogy lehet neki beálltani normálisan (pontosan)az elõgyujtást???
a gyujtása tirsztoros, azt nem tudom jol irom e de az a lényeg hogy nem a hagyományos kalapácsos hanem a másik:))) még szerencse hogy mûszaki suliba járok és igy eltom magyarázni:)))
a következõ kérésem, hgy valaki tudna e készíten egy fotot a gyujtás részrõl, valami közelit?!
segtségeteket elõre i sköszönöm!!!
nah még egy kérdés:) az elõgyujtása mennyi??
jah a cím amire tujátok küldeni a képet: freemailpeter@freemail.hu
kösz mindent!4
csõõ
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
Ha már váltónál vagyunk!
Néha azt csinálja amotor mikor már meleg, egyszerüen alig tudom kivenni sebességböl csak ha játszok 1 kicsit vele! Ezt nem csinálta hál Istennek soxor, de témába vág!
Jah igen ötvözetröl annyit h a nyers férfi erömmel eltörtem 1et szerelés közben!
Néha azt csinálja amotor mikor már meleg, egyszerüen alig tudom kivenni sebességböl csak ha játszok 1 kicsit vele! Ezt nem csinálta hál Istennek soxor, de témába vág!
Jah igen ötvözetröl annyit h a nyers férfi erömmel eltörtem 1et szerelés közben!
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
Igen,ez nem egyszerû dolog.Én ki tudom venni üresbe állóhelyben is,mégis akkor szoktam,amikor még gurulok,nekem kényelmesebb,de elvileg ki kell tudnod venni,ha jól beállítod.A kinyomóorsó tekergetését nagyon finoman kell csinálni.Mindenesetre ha végképp nem tudtad beállítani,érdemes szétszedni,fõleg ha nem láttad még belülrõl,könnyen lehet rossz,kopott,törött az agy,ahogy azt Speed kollega is írta,ez a gané aluötvözet egy kalap szart nem ér.Esetleg a parafabetétek kopása/megégett felülete lehet ludas,bár ez általában a tatiknál a 10 mp-es kuplungcsúsztatás eredménye lehet,ka nincs kellõen kenve a kuplung.
TS kuplungszerkezetet bontott TS-bõl is szerezhetsz,sajnos arról nem tudok pontos tapasztalatot mondani,azt egy ismerõsöm varázsolta be a gépbe,de gyakorlatilag csak az agy más,nem 3 csavar és egy tányérrugó adja a rugóerõt,hanem 6 db csavar külön rugókkal.Asszem.
TS kuplungszerkezetet bontott TS-bõl is szerezhetsz,sajnos arról nem tudok pontos tapasztalatot mondani,azt egy ismerõsöm varázsolta be a gépbe,de gyakorlatilag csak az agy más,nem 3 csavar és egy tányérrugó adja a rugóerõt,hanem 6 db csavar külön rugókkal.Asszem.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Nem mert nem szedtem még szét. Úgy nem akarok nekiugrani hogy azt se tudom mit csinálok. És amúgy sincs olajam még ami a váltóhoz jólenne csak hykomol 100-as om van. az pedig elég sûrü. Ha komoly a gond és cserélni kell a kuplungot akkor pedig még használom amíg nem lesz pénz ts kuplungra mert jelenleg nem igazán van felesleg. Igaz nem tudom mennyi egy ts kuplung. De Tigris bizonyára jártasabb ebben a dologban. 

MZ ETZ 251 De Lux!
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Helló Tigris! Olvastam WIKI-n a hozzászólásod. Nekem olyan problémám lenne hogy nem tudom beállítani úgy hogy járó motornál üresbe lehessen rakni vagy ha bállítom hogy lehessen üresbe kapcsolni akkor csúszik a kuplung de nagyon. Ilyenkor mit lehet csinálni? Amúgy motorozni lehet vele csak gurulás közben mindíg vissza kell pakolgatni üresbe ha meg akarok álni. Gondolkodok a TS kuplungon ha ez nem lesz jó rövid idõn belül. De azt sem szeretném utángyártottan megvenni mert abban nem bízom.
MZ ETZ 251 De Lux!
150-esnek az 5-6 liter az rengeteg!!!Én akkor tudtam ennyit megetetni az enyémmel,amikor erõs ellenszélben tartós 90-95öt mentem vele...mzgergõ írta:150-es kis TZ-rõl volt szó.Szerintem az a 3000-es fordulat az nem tesz jót neki, mert akkor erõlködik a motor.
A lényeg az bejáratáskor,hogy ne pörgesd nagyon,jó,a 3000 lehet,h kevés,ahogy Zizi is írta,de én mindíg figyeltem bejáratáskor egyrész azt,nem kezd-e akadozni meg mindíg tapogattam a hengert,nem nagyon forró-e.Bejáratás alatt én fõleg este-éjszaka motoroztam.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Na az ilyeneket (mekkora az elõgyuszi, hogy állítod be) kellene beírni a wiki-be...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
help!
hello
etz 250es rõl lenne szó!!
tud valaki segteni abban hogy ,hogy lehet neki beálltani normálisan (pontosan)az elõgyujtást???
a gyujtása tirsztoros, azt nem tudom jol irom e:) de az a lényeg hogy nem a hagyományos kalapácsos hanem a másik:))) még szerencse hogy mûszaki suliba járok és igy eltom magyarázni:)))
a következõ kérésem, hgy valaki tudna e készíten egy fotot a gyujtás részrõl, valami közelit?!
segtségeteket elõre i sköszönöm!!!
jah a cím amire tujátok küldeni a képet: freemailpeter@freemail.hu
kösz mindent!4
csõõ
etz 250es rõl lenne szó!!
tud valaki segteni abban hogy ,hogy lehet neki beálltani normálisan (pontosan)az elõgyujtást???
a gyujtása tirsztoros, azt nem tudom jol irom e:) de az a lényeg hogy nem a hagyományos kalapácsos hanem a másik:))) még szerencse hogy mûszaki suliba járok és igy eltom magyarázni:)))
a következõ kérésem, hgy valaki tudna e készíten egy fotot a gyujtás részrõl, valami közelit?!
segtségeteket elõre i sköszönöm!!!
jah a cím amire tujátok küldeni a képet: freemailpeter@freemail.hu
kösz mindent!4
csõõ
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
250 nek 2,8 mm, amugy a 3000 az meg alapjarati fordulatszamtartomany, helyesen valahogy igy bejaratos motort nem szoktunk 5000 felé porgetni.....aztan fokozatosan impulzusterheleskent neha neha aztan gyakrabban vegen meg man batran.....tigris írta: Szia!
Ha 250-rõl van szó,akkor az 5-6 liter az normális.400 km után még nem nagyon érdemes 3000 fölé pörgetni,az erejét még ne próbálgasd szerintem.Elõgyújtásnak kell lennie,az enyémben (125ös) 3-3,5 mm,a 250-eshez majd valaki ír,aki tudja pontosan,de mindenképp legalább ennyi,mert ha nagyon a felsõ holtpont közelében gyújt,nem lesz benne erõ.
Szia!mzgergõ írta:Sziasztok!
Nekem is fogyasztási problémám van.Járatós a motor, mostvolt az egész motor alkatrészekre szétkapva, átvizsgálva kijavítva.Légszûrõ rendesen kilett pucolva, a deknik közé tettem tömítõpasztát, hogy véletlenül se menjen be a levegõ.Farsot nem kap, mert akkor lenne egy csúnya fulladós hangja.
Karbi:uszószint jó, súbertû felülrõl az elsõn, nem folyik sehol sem.A szivató nincs fennakadva, és bikaerõs rugóvan benne.A gumi is úgy ahogy megvan.A boltban kapható szivató gumit inkább nem részletezném, azért se veszek bele.![]()
Gyujtás:A gyujtás tudtommal bevan állítva, mert rendesen felpörög, és kipörög.Van benne egy minimális elõgyújtás, mert szokása néha, hogy visszarug.De azthiszem az kell.
Gyertya:NGK B7HS-t használok, kicsit talán feketés színû, de az elektródájánál világos barna.(elég világos.)
Blokk:A blokk járatós, új szimeringekkel felszerelve. A be, és fel ömlõket ki pucoltam 1200-as , majd 2000-es csiszolópapírral, mert már inkább barnás, nem pedig aluminium színe volt.
3000-4200 közötti fordulatszám tartományban hajtom a motort, nem túlsok gázzal.A fékekre is figyeltem, nem fognak be.Talán mondhatni városi használatban használom a kuplungot, de ez eléggé változó.
Kipufogó:Gyárivan rajta."gyári"
A fogyasztása így 5-6liter között van.Szerintetek ez egy normális arányAzthiszem leírtam mindent, ami a fogyasztással lehet kapcsolatos.Elég vegyesre sikerült, de hamár ennél a topicnál tették fel a kérdést, akkor énis ide irogatok
Azt még hagy tegyem hozzá, hogy annak ellenére, hogy meglett csinálva, nem érzem, hogy erõsebb lenne mint mielött fel lett újítva.Talán csak túl türelmetlen vagyok, mert 400km-ert mentem le vele.![]()
Üdv!
Ha 250-rõl van szó,akkor az 5-6 liter az normális.400 km után még nem nagyon érdemes 3000 fölé pörgetni,az erejét még ne próbálgasd szerintem.Elõgyújtásnak kell lennie,az enyémben (125ös) 3-3,5 mm,a 250-eshez majd valaki ír,aki tudja pontosan,de mindenképp legalább ennyi,mert ha nagyon a felsõ holtpont közelében gyújt,nem lesz benne erõ.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Sziasztok!
Nekem is fogyasztási problémám van.Járatós a motor, mostvolt az egész motor alkatrészekre szétkapva, átvizsgálva kijavítva.Légszûrõ rendesen kilett pucolva, a deknik közé tettem tömítõpasztát, hogy véletlenül se menjen be a levegõ.Farsot nem kap, mert akkor lenne egy csúnya fulladós hangja.
Karbi:uszószint jó, súbertû felülrõl az elsõn, nem folyik sehol sem.A szivató nincs fennakadva, és bikaerõs rugóvan benne.A gumi is úgy ahogy megvan.A boltban kapható szivató gumit inkább nem részletezném, azért se veszek bele.

Gyujtás:A gyujtás tudtommal bevan állítva, mert rendesen felpörög, és kipörög.Van benne egy minimális elõgyújtás, mert szokása néha, hogy visszarug.De azthiszem az kell.
Gyertya:NGK B7HS-t használok, kicsit talán feketés színû, de az elektródájánál világos barna.(elég világos.)
Blokk:A blokk járatós, új szimeringekkel felszerelve. A be, és fel ömlõket ki pucoltam 1200-as , majd 2000-es csiszolópapírral, mert már inkább barnás, nem pedig aluminium színe volt.
3000-4200 közötti fordulatszám tartományban hajtom a motort, nem túlsok gázzal.A fékekre is figyeltem, nem fognak be.Talán mondhatni városi használatban használom a kuplungot, de ez eléggé változó.
Kipufogó:Gyárivan rajta."gyári"
A fogyasztása így 5-6liter között van.Szerintetek ez egy normális arány
Azthiszem leírtam mindent, ami a fogyasztással lehet kapcsolatos.Elég vegyesre sikerült, de hamár ennél a topicnál tették fel a kérdést, akkor énis ide irogatok 
Azt még hagy tegyem hozzá, hogy annak ellenére, hogy meglett csinálva, nem érzem, hogy erõsebb lenne mint mielött fel lett újítva.Talán csak túl türelmetlen vagyok, mert 400km-ert mentem le vele.
Üdv!
Nekem is fogyasztási problémám van.Járatós a motor, mostvolt az egész motor alkatrészekre szétkapva, átvizsgálva kijavítva.Légszûrõ rendesen kilett pucolva, a deknik közé tettem tömítõpasztát, hogy véletlenül se menjen be a levegõ.Farsot nem kap, mert akkor lenne egy csúnya fulladós hangja.
Karbi:uszószint jó, súbertû felülrõl az elsõn, nem folyik sehol sem.A szivató nincs fennakadva, és bikaerõs rugóvan benne.A gumi is úgy ahogy megvan.A boltban kapható szivató gumit inkább nem részletezném, azért se veszek bele.


Gyujtás:A gyujtás tudtommal bevan állítva, mert rendesen felpörög, és kipörög.Van benne egy minimális elõgyújtás, mert szokása néha, hogy visszarug.De azthiszem az kell.
Gyertya:NGK B7HS-t használok, kicsit talán feketés színû, de az elektródájánál világos barna.(elég világos.)
Blokk:A blokk járatós, új szimeringekkel felszerelve. A be, és fel ömlõket ki pucoltam 1200-as , majd 2000-es csiszolópapírral, mert már inkább barnás, nem pedig aluminium színe volt.
3000-4200 közötti fordulatszám tartományban hajtom a motort, nem túlsok gázzal.A fékekre is figyeltem, nem fognak be.Talán mondhatni városi használatban használom a kuplungot, de ez eléggé változó.
Kipufogó:Gyárivan rajta."gyári"

A fogyasztása így 5-6liter között van.Szerintetek ez egy normális arány


Azt még hagy tegyem hozzá, hogy annak ellenére, hogy meglett csinálva, nem érzem, hogy erõsebb lenne mint mielött fel lett újítva.Talán csak túl türelmetlen vagyok, mert 400km-ert mentem le vele.

Üdv!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég