airoh írta:Sziasztok!
Az ETZ 251-em ma olyat csinált, hogy megálltam egy lámpánál, leállt. Jó, berúgtam, mentem tovább, egy pár km múlva egy másik lámpánál megint leállt....
Köszi
Blokk
Re: Blokk
Csá! A leállásra nekem a tippem az akksi meghalása lehet, velem is ugyanez történt. A berúgókar meg lehet, hogy kiakadt, vedd le a kuplung oldali deknit és lesd meg a szerkezetet...
Re: Blokk
Sziasztok János vagyok!Nemrég egy mz trophy 125 büszke tulajdonosa lettem,fel szeretném ujítani,de a kuplungleszerelésénél elakadtam,legyetek szivesek segítsetek ebben nekem,és mindenféle segítséget,képet leírást esztétikai felujításra vonatkozó segítséget szivesen vennék a weinhoffer87@hotmail.com e-mailcímemre,előre is nagyon köszönöm,jó motorozást,és balesetmentes közlekedést mindenkinek
Re: Blokk
Sziasztok!
Az ETZ 251-em ma olyat csinált, hogy megálltam egy lámpánál, leállt. Jó, berúgtam, mentem tovább, egy pár km múlva egy másik lámpánál megint leállt. Nem tudtam miért, volt töltés, minden jó volt. Aztán ahogy rúgnám be, nem sikerült, mert a berúgókar csak szabadon forgott, nem forgatta meg a motort, de visszafelé racsnizott, csak nem akadtak össze a körmök. Mindegy, betoltam, aztán a következő lámpánál megint leállt, pedig előtte ilyet sosem csinált, hogy spontán leálljon. Akkor megint betoltam, és hazajöttem vele, pedig még lett volna dolgom.
Nos az a kérdésem, hogy mi baja lehet??
Szerintetek be merjek vállalni egy jó hosszú túrát (~300 km) hazafelé, így hogy állandóan leáll??
Ha lehül egy kicsit, nem lehet majd jobban berúgni??
Köszi
Az ETZ 251-em ma olyat csinált, hogy megálltam egy lámpánál, leállt. Jó, berúgtam, mentem tovább, egy pár km múlva egy másik lámpánál megint leállt. Nem tudtam miért, volt töltés, minden jó volt. Aztán ahogy rúgnám be, nem sikerült, mert a berúgókar csak szabadon forgott, nem forgatta meg a motort, de visszafelé racsnizott, csak nem akadtak össze a körmök. Mindegy, betoltam, aztán a következő lámpánál megint leállt, pedig előtte ilyet sosem csinált, hogy spontán leálljon. Akkor megint betoltam, és hazajöttem vele, pedig még lett volna dolgom.
Nos az a kérdésem, hogy mi baja lehet??
Szerintetek be merjek vállalni egy jó hosszú túrát (~300 km) hazafelé, így hogy állandóan leáll??
Ha lehül egy kicsit, nem lehet majd jobban berúgni??
Köszi
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Bambi bevallom őszintén és férfiasan azt nem mértem hogy a léptetővilla mennyire tud oldalra mozogni a fogaskerék vájatában.
Igazából a léptetővilla önmagában nem tudja sebességben tartani ugye???
Kell hozzá az "ékhatás" is,vagy rosszul értelmezem??
Ami a kihajtótengelyen mozgott kb 1mm-t az pont a 24fogas ablakos kerék amibe a kapcsolóköröm megy.Mivel a 2db tartalék váltóimon is mozog ugyanez a kerék és a szerelési videón is ugy látom mintha meglenne ez a játék ezért azt nem tartottam hibának.Rosszul tettem??Kikéne hézagolni szorosra?

Bambi mester a csevegőben majd egyeztetnék veled időpontot meg részleteket.Előre is köszönöm.
Igazából a léptetővilla önmagában nem tudja sebességben tartani ugye???
Kell hozzá az "ékhatás" is,vagy rosszul értelmezem??
Ami a kihajtótengelyen mozgott kb 1mm-t az pont a 24fogas ablakos kerék amibe a kapcsolóköröm megy.Mivel a 2db tartalék váltóimon is mozog ugyanez a kerék és a szerelési videón is ugy látom mintha meglenne ez a játék ezért azt nem tartottam hibának.Rosszul tettem??Kikéne hézagolni szorosra?

Bambi mester a csevegőben majd egyeztetnék veled időpontot meg részleteket.Előre is köszönöm.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Modiktól bocs a beidézésért,de másképp nekem nem megy
Ha rendeznék a felesleges beidézés törlését megköszönném.

Re: Blokk
nem lehet ,hogy már nagyobb volt a hézag a kelleténél a horony és a léptető között?zsakfos írta:Bambi mester!
Remélem olvasod és tudsz segiteni igy a neten keresztül.....
mert külömböző vastagsagú gyári kapcsoló villák vannak.vagy akár a horony is lehetett már kicsit kopott.a javítás megoldható ha előre megbeszélünk egy napot.
szerk: Samu
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Bambi mester!
Remélem olvasod és tudsz segiteni igy a neten keresztül.Vagy bárki aki ért hozzá nagyon.
A sztori a következő.Barátom tavaly vett egy 251-es Etz-t ami kidobálta a 3-ikat.
Mivel a saját motoromat is én raktam össze,ezért ugy gondoltam segitek neki.Van mindenféle szerszámom,csináltattam direkt célszerszámokat is(blokkszéthúzó,kupplungleszedő,csapágybeütők,hajtókarkitámasztó bakelit stb..)Van szerelési gyakorlatom,hiszen közel 23 éve hasonló dolgokkal foglalkozom(diesel hajómotorok).Szerelési videó milliószor megnézve,könyvek elolvasva.Ezt csak azért irtam le hogy nehogy azt higgye valaki hogy sufnituning módon állok neki blokkszerelésnek.Na szóval szétszedtem a blokkját és megállapitást nyert hogy a 3-ik sebesség fogaskerekének a kapcsolókörmei kopottak(meg volt még egyéb barmolás az előző tulajok közül valaki).Esetleg Bambi még emlékszik is rá hogfy az index fórumán ezügyben kérdezősködtem.Mivel nekem volt használt fogaskerekeim ezért kinéztem egy olyat ami szemre jó(3 fokos aláékelés látszott).Léptetővilla nem volt megkopva,kékülve igy az visszakerült.Beszereltem,összeraktam a blokkot és tök jó lett.Viszont nem olyan régen az ő elmondása szerint kb 200 km motorozás után elkezdte azt hogy ki-be dobálta a 3-ikat,magyarul ahogy huzta neki az ember a gázt elkezdett rángatni 3-ikban.Szétszedtem,a léptetővilla használhatatlanra kopott és az ablakos kerék belső felén látszott kopás(a kapcsolókörmök koptathatták meg gondolom ahogy ki-be ugrált).Ujra átnéztem fogaskerék készletemet és találtam szemre jókat.Párban cseréltem a 2 fogaskereket(kapcsolókörmöset és ablakosat).Összeraktam és ugyanazt csinálja.Ki-be dobálja 3-ikban.Kicsit elszomorodtam,hiába dolgoztam.Ráadásul értetlenül állok előtte.Igaz szemre választottam a fogaskerekeket,tehát lehet ugyanugy rossz,de most elbizonytalanodtam.
Okozhatja bármi más ezt a hibát a fogaskerekek és a léptetővillán kivűl??
Mivel eléggé egybedolog ez a váltó,nagyon hézagolni sem lehet max a lánckerék alatti fedélnél.Mit lehet esetleg kimérni?
Vegyek új fogaskerekeket?Amiket lehet kapni azokkal mi a tapasztalat?
Bambi ha nem jutok vele dűlőre akkor megtudnánk oldani ugy ezt a javitást hogy egy előre megbeszélt napon akár reggelre is felvinném hozzád és még aznap haza is tudnék vele jönni??
Segits kérlek

Remélem olvasod és tudsz segiteni igy a neten keresztül.Vagy bárki aki ért hozzá nagyon.
A sztori a következő.Barátom tavaly vett egy 251-es Etz-t ami kidobálta a 3-ikat.
Mivel a saját motoromat is én raktam össze,ezért ugy gondoltam segitek neki.Van mindenféle szerszámom,csináltattam direkt célszerszámokat is(blokkszéthúzó,kupplungleszedő,csapágybeütők,hajtókarkitámasztó bakelit stb..)Van szerelési gyakorlatom,hiszen közel 23 éve hasonló dolgokkal foglalkozom(diesel hajómotorok).Szerelési videó milliószor megnézve,könyvek elolvasva.Ezt csak azért irtam le hogy nehogy azt higgye valaki hogy sufnituning módon állok neki blokkszerelésnek.Na szóval szétszedtem a blokkját és megállapitást nyert hogy a 3-ik sebesség fogaskerekének a kapcsolókörmei kopottak(meg volt még egyéb barmolás az előző tulajok közül valaki).Esetleg Bambi még emlékszik is rá hogfy az index fórumán ezügyben kérdezősködtem.Mivel nekem volt használt fogaskerekeim ezért kinéztem egy olyat ami szemre jó(3 fokos aláékelés látszott).Léptetővilla nem volt megkopva,kékülve igy az visszakerült.Beszereltem,összeraktam a blokkot és tök jó lett.Viszont nem olyan régen az ő elmondása szerint kb 200 km motorozás után elkezdte azt hogy ki-be dobálta a 3-ikat,magyarul ahogy huzta neki az ember a gázt elkezdett rángatni 3-ikban.Szétszedtem,a léptetővilla használhatatlanra kopott és az ablakos kerék belső felén látszott kopás(a kapcsolókörmök koptathatták meg gondolom ahogy ki-be ugrált).Ujra átnéztem fogaskerék készletemet és találtam szemre jókat.Párban cseréltem a 2 fogaskereket(kapcsolókörmöset és ablakosat).Összeraktam és ugyanazt csinálja.Ki-be dobálja 3-ikban.Kicsit elszomorodtam,hiába dolgoztam.Ráadásul értetlenül állok előtte.Igaz szemre választottam a fogaskerekeket,tehát lehet ugyanugy rossz,de most elbizonytalanodtam.
Okozhatja bármi más ezt a hibát a fogaskerekek és a léptetővillán kivűl??
Mivel eléggé egybedolog ez a váltó,nagyon hézagolni sem lehet max a lánckerék alatti fedélnél.Mit lehet esetleg kimérni?
Vegyek új fogaskerekeket?Amiket lehet kapni azokkal mi a tapasztalat?
Bambi ha nem jutok vele dűlőre akkor megtudnánk oldani ugy ezt a javitást hogy egy előre megbeszélt napon akár reggelre is felvinném hozzád és még aznap haza is tudnék vele jönni??
Segits kérlek



Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
köszönöm a tippeket!
holnap reggel lesz az első utam, 5 felé elindulok, akkor még hideg van, és kb: 10 km maximum út lesz amit megyek adagonként.
60 km túra lesz... ha nem írnék többet, akkor nem jött be a bejáratás...

holnap reggel lesz az első utam, 5 felé elindulok, akkor még hideg van, és kb: 10 km maximum út lesz amit megyek adagonként.
60 km túra lesz... ha nem írnék többet, akkor nem jött be a bejáratás...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)


bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Srácok!
Igaz nem rég óta motorozok, de már 2x járattam be Simót és 1x MZ-t. Nincs nagy ördöngősség a dologban. Kezdjük ott, hogy nem a 300 Ft-os dugóval próbálkozunk... Az nem fog menni úgy
Szóval 1:30 körüli keverékkel 2500-4000 közötti fordulaton max félgázzal. Nagyobb terhelés után sose gurulunk motorféken vagy ha muszáj akkor szivatót mellé vagy valami. Ezt úgy 700-750 km-ig tartod és utána már szép lassan lehet fokozni ezeket az értékeket.
Nekem így eddig sose volt problémám. Persze van több megoldás és biztosan jók is.
Igaz nem rég óta motorozok, de már 2x járattam be Simót és 1x MZ-t. Nincs nagy ördöngősség a dologban. Kezdjük ott, hogy nem a 300 Ft-os dugóval próbálkozunk... Az nem fog menni úgy

Szóval 1:30 körüli keverékkel 2500-4000 közötti fordulaton max félgázzal. Nagyobb terhelés után sose gurulunk motorféken vagy ha muszáj akkor szivatót mellé vagy valami. Ezt úgy 700-750 km-ig tartod és utána már szép lassan lehet fokozni ezeket az értékeket.
Nekem így eddig sose volt problémám. Persze van több megoldás és biztosan jók is.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ettől függetlenül 1-2 enyhe megragadást (nem gyűrűtörést vagy gyűrűszorulást, csak hogy beáll aztán kuplung, megállsz mehetsz tovább, szerintem nem tudsz igazán elkerülni...bg írta:első túlméret utáni bejáratásra van tuti tipp valakinek? es 150/1
van aki szigorúan max 60 km/h mondott, más hogy pörögjön a gép, de sűrűn pihenjen...volt aki mindenképpen megszorult dugattyúval rémisztgetett, hogy ez elkerülhetetlen... totális káosz...
Viszont egy jó tanács, amit ha alkalmazok talán megúszom a megragadást. Lézetik 3000 ft-ért hőmérő, digitális, van egy szenzor hozzá meg egy kijelző. 2 csatornás, azaz 2 hőméréskletet tud mérni. Mivel a megszorulást mindig túlmelegedés kíséri (igazából az az oka), ráteszed a hengerre valahol a hűtőbordákra (mind1 hogy hol) , a másikat a külső hőméréskletre, és nézed a különbséget.
Első körben próba szerencse alapon mész valamennyit. Ha pl 75 fokot mutat, és ott még megy, akkor hasonló kinti hőmérséklet esetén sose fog 75 fokon megszorulni. Ezt lehet kitolni bátorságtól függően, és amíg nem éri el a határnak megjelölt hőméréskletet, nem lehet gond. Ha eléri, megállsz, hagyod lehűlni.
3000 ft pedig szerintem elég jó ár egy esetleges újrafúrással, vagy pláne zakóval, saját magad és az egész motor összetörésével szemben...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
- Tartózkodási hely: Biatorbágy
Re: Blokk
Bg:
szia,
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... tovabb.pdf
ennek a könyvnek a 38-41. oldalát olvasd át.
Ez a pár oldal szerintem leír minden fontos dolgot a bejáratásról.
szia,
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... tovabb.pdf
ennek a könyvnek a 38-41. oldalát olvasd át.
Ez a pár oldal szerintem leír minden fontos dolgot a bejáratásról.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
első túlméret utáni bejáratásra van tuti tipp valakinek? es 150/1
van aki szigorúan max 60 km/h mondott, más hogy pörögjön a gép, de sűrűn pihenjen...volt aki mindenképpen megszorult dugattyúval rémisztgetett, hogy ez elkerülhetetlen... totális káosz...
van aki szigorúan max 60 km/h mondott, más hogy pörögjön a gép, de sűrűn pihenjen...volt aki mindenképpen megszorult dugattyúval rémisztgetett, hogy ez elkerülhetetlen... totális káosz...
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
sajnos nincsmisi írta:Szia Bambi Mester!
A multkor irtam neked hogy az etz 250 -sen klattyog a kuplung és irtad hogy a kosárhézakolásával van a baj és igazad van.
csak az a bajom hogy nem kapok ilyet kecskeméten.
neked van e ilyen hézagolo alátéted ?
3 méret kellene 1.9mm 1.95mm 2.00mm.
és mennyiért? mert ha tudsz adni akkor pesten Rauch nál dolgozik egy volt munkatársam.
és elküldném hozzád.és megadnád a cimet is .
Elöre is köszi.
Üdv:Misi

üdv bambi
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Blokk
Szia Bambi Mester!
A multkor irtam neked hogy az etz 250 -sen klattyog a kuplung és irtad hogy a kosárhézakolásával van a baj és igazad van.
csak az a bajom hogy nem kapok ilyet kecskeméten.
neked van e ilyen hézagolo alátéted ?
3 méret kellene 1.9mm 1.95mm 2.00mm.
és mennyiért? mert ha tudsz adni akkor pesten Rauch nál dolgozik egy volt munkatársam.
és elküldném hozzád.és megadnád a cimet is .
Elöre is köszi.
Üdv:Misi
A multkor irtam neked hogy az etz 250 -sen klattyog a kuplung és irtad hogy a kosárhézakolásával van a baj és igazad van.
csak az a bajom hogy nem kapok ilyet kecskeméten.
neked van e ilyen hézagolo alátéted ?
3 méret kellene 1.9mm 1.95mm 2.00mm.
és mennyiért? mert ha tudsz adni akkor pesten Rauch nál dolgozik egy volt munkatársam.
és elküldném hozzád.és megadnád a cimet is .
Elöre is köszi.
Üdv:Misi
Re: Blokk
Máté ha az a dugó beszélni tudna 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
1000 éve fenn van ezen a honlapon isPeti ETZ250 írta:Sziasztok MINDENKI!
Találtam 17 percnyi inyencséget, nézzétek meg, megéri!!!![]()
![]()
Blokk szétszerelés a gyártótól! Nagyon jó!![]()
Ezen a linken elérhető:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... /?vi=31752
Jó videózást!
Üdv:.Peti.

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Blokk
Sziasztok MINDENKI!
Találtam 17 percnyi inyencséget, nézzétek meg, megéri!!!
Blokk szétszerelés a gyártótól! Nagyon jó!
Ezen a linken elérhető:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... /?vi=31752
Jó videózást!
Üdv:.Peti.
Találtam 17 percnyi inyencséget, nézzétek meg, megéri!!!


Blokk szétszerelés a gyártótól! Nagyon jó!

Ezen a linken elérhető:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... /?vi=31752
Jó videózást!
Üdv:.Peti.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Blokk
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Hali!
Nem akarom elkiabálni de úgy néz ki-megoldottam az olajfolyási problémám.
Gumi gyűrű +2 db a berugótengelyre.
Lehet,hogy ott több is van nem csak egy?
Sajnálom,hogy nem tudtam Veletek tartani a hétvégén!!
Na,majd legközelebb!
Üdv!
Nem akarom elkiabálni de úgy néz ki-megoldottam az olajfolyási problémám.
Gumi gyűrű +2 db a berugótengelyre.
Lehet,hogy ott több is van nem csak egy?
Sajnálom,hogy nem tudtam Veletek tartani a hétvégén!!
Na,majd legközelebb!
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
próbáld valami ügyes esztergályossal megperselyeztetni 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Hali!
Rossz hír!
Sajnos nem tudok részt venni a Gyurma túrán!
Még mindig ömlik az olaj a berugókar mellől.
Ami a legrosszabb:a Zichy utcában azt mondták,hogy nincs új dekni,próbálkozzam bontottal.
De-úgy gondolom-ez olyan "nesze semmi,fogd meg jól" dolog.
Vagy jó lesz,vagy nem.
Van valakinek ötlete?
Üdv!
Rossz hír!
Sajnos nem tudok részt venni a Gyurma túrán!
Még mindig ömlik az olaj a berugókar mellől.
Ami a legrosszabb:a Zichy utcában azt mondták,hogy nincs új dekni,próbálkozzam bontottal.
De-úgy gondolom-ez olyan "nesze semmi,fogd meg jól" dolog.
Vagy jó lesz,vagy nem.
Van valakinek ötlete?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Blokk
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
kosian írta:Akkor mi lehet a baj, ha az enyém nem forog ki 6000-ig?
Mondjuk szerintem akkor az óra nem mér jól, mert elforog addig, amikor már elkezd össze vissza kalimpálni és borzasztó
hangja van és szerintem ha nem forogna ki teljesen akkor nem is tudna ilyen hangot kiadni. Tegnap néztem este és olyan 4800-5000
a max, itt kezdi a természetellenes kalimpálást. A kilóméterórám viszonylag jól mér, teszteltük más motorral, szóval a sebességadat valós,
meg lehet érezni is, hogy nem 80-al megyek mikor 120-at mutat...
Amúgy a sebességfokozatokban elért max sebességek amit tud a moci:
1. - 30km/h
2. - 60km/h
3. - 90km/h
4. - 115km/h
5. - 130km/h
Hozzáteszem, majdnem 110 kiló vagyok és az én súlyom alatt képes erre. Szóval szerintem a motorral nincs baj, de ha valaki másképp gondolja,
vagy van ötlete, szivesen veszem ha leírja.
Nem épp idevaló csak hogy olvastam, egyszer kihúzattam én is 3.-ba mentem 90-et igaz már 6 ezret forgott de csak 125 TS
de akkor azért nem is rossz nah![]()
![]()
Üdv.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Akkor mi lehet a baj, ha az enyém nem forog ki 6000-ig?
Mondjuk szerintem akkor az óra nem mér jól, mert elforog addig, amikor már elkezd össze vissza kalimpálni és borzasztó
hangja van és szerintem ha nem forogna ki teljesen akkor nem is tudna ilyen hangot kiadni. Tegnap néztem este és olyan 4800-5000
a max, itt kezdi a természetellenes kalimpálást. A kilóméterórám viszonylag jól mér, teszteltük más motorral, szóval a sebességadat valós,
meg lehet érezni is, hogy nem 80-al megyek mikor 120-at mutat...
Amúgy a sebességfokozatokban elért max sebességek amit tud a moci:
1. - 30km/h
2. - 60km/h
3. - 90km/h
4. - 115km/h
5. - 130km/h
Hozzáteszem, majdnem 110 kiló vagyok és az én súlyom alatt képes erre. Szóval szerintem a motorral nincs baj, de ha valaki másképp gondolja,
vagy van ötlete, szivesen veszem ha leírja.
Üdv.
Mondjuk szerintem akkor az óra nem mér jól, mert elforog addig, amikor már elkezd össze vissza kalimpálni és borzasztó
hangja van és szerintem ha nem forogna ki teljesen akkor nem is tudna ilyen hangot kiadni. Tegnap néztem este és olyan 4800-5000
a max, itt kezdi a természetellenes kalimpálást. A kilóméterórám viszonylag jól mér, teszteltük más motorral, szóval a sebességadat valós,
meg lehet érezni is, hogy nem 80-al megyek mikor 120-at mutat...
Amúgy a sebességfokozatokban elért max sebességek amit tud a moci:
1. - 30km/h
2. - 60km/h
3. - 90km/h
4. - 115km/h
5. - 130km/h
Hozzáteszem, majdnem 110 kiló vagyok és az én súlyom alatt képes erre. Szóval szerintem a motorral nincs baj, de ha valaki másképp gondolja,
vagy van ötlete, szivesen veszem ha leírja.
Üdv.
Széles utat, hátszelet!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nagyon jó hsz, sose jutott volna eszembe
Nekem van diagramom, és 130nál kerek 6 ezret forog ötödikben.
Szóval ha "megy 130 at" akkor vagy a km óra nem jó, vagy a fordulatmérő, vagy a kettő bármely lehetséges lineáris kombinációja lehet

Szóval ha "megy 130 at" akkor vagy a km óra nem jó, vagy a fordulatmérő, vagy a kettő bármely lehetséges lineáris kombinációja lehet

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Kosian!
Ott valami nagyon nem kerek akkor...
Úgy emlékszem hogy a 250-es a gyári áttételekkel 130-nál bőven 5000 felett forog...
Bár ez nem biztos... Most nem találok sebesség-diagramot
Ha nem így lenne javítsanak ki a 250 tulajok
Ott valami nagyon nem kerek akkor...

Úgy emlékszem hogy a 250-es a gyári áttételekkel 130-nál bőven 5000 felett forog...
Bár ez nem biztos... Most nem találok sebesség-diagramot

Ha nem így lenne javítsanak ki a 250 tulajok

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kosian! Ha gyári lánckerekeid vannak, és 60al 3.ban 4ezer a fordulatod, akkor az órád jól mutat!
130at ha megy az nagyonis oké, de annyit is eszik
(folytatás az olaj topicból, mielőtt a Moderátor seggberúg xD)
130at ha megy az nagyonis oké, de annyit is eszik

(folytatás az olaj topicból, mielőtt a Moderátor seggberúg xD)
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
annyira nem nagy probléma sztem kb fél óra alatt megvan amennyiben ügyes a szerelő 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Blokk
Üdv! nekem is kissé veszélybe került gyurma túra.
Kérdésem: Kis tz-nél a jobb oldali dekniben levő kuplung állító csavarról sikerült letörni az anyát
A motor így is jó, csak mintha kicsit csúszna a kuplung. Kedden viszem szerelőhöz. Péntekre remélem elkészül. Nagy probléma ez? 
](./images/smilies/eusa_wall.gif)


- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Segítség !!
Sziasztok!Robi írta:Sziasztok !!
Az alábbi témábkan kérném a segítségeteket. Kezdő MZ -sek vagyunk a barátnőmmel, és szeretünk dolgozgatni az MZ -n. No meg az sem hátrány hogy az így megszerelt dolgokért nem kell fizetnünk a szerelőnek. Sajnos anyagilag most elég nehéz a helyzete mindenkinek.
1. kérdésünk, hogy mi történhetett a motorral
Megyünk a barátnőmmel a szüleihez, s a hosszú egyenes úton gondoltam kihúzatom kicsit a gépet (250 ETZ) hogy kitisztuljon a kipufogó. Egyszer teljesen beblokkol a hátsó kerék és csúszunk kb 100 m -t alig tudtam megtartani a motrot hogy ne essünk el, és közben még jöttek szembe is. Remegtem még akkor is mikor megáltunk. Kb 100 m után újra forgott a kerék s vissza beindult a motor és szép lassan akkor már begurultunk a szülőkhöz, hál isten nem messze történt tőlük. Szerintetek mi történt mit nézek meg a motoron hogy ne történjen ilyen velünk még egyszer. Szinte félek (egy kicsit) ráülni. Szeretnénk menni veletek most a túrára is.
2.
Létezik a valami olyasmi szerkezet ami mutatja a tankban lévő benzinszintet ??? Tudnám hogy mennyi benzinünk van mindíg attól tartok hogy kifogy.
Köszönjük segítségetekt
Üdv: Robi és Piroska
A dugattyú ill. a gyűrűk lehet hogy rossz minőségűek, vagy a másik ok hogy nem jó a benzin olaj keverési arány.
A MOL termékei között van kimondottan fűkaszákhoz benzinmotoros láncfűrészekhez benzinolaj 0,5l kiszerelésben.
Én is ezt használom az ETZ-hez,nekem bevált!
Én is a három állású benzincsapot ajánlom, a tartalék szint elválasztó csővet próbáld "belőni" 2l -re.Ezt úgy értem hogy 2l -nél kelljen átállítani tartalékra.
Üdv:Peti
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Robi
Egyszer én is úgyannígy jártam csak nekem még a lánc is elszakadt + kiszakadt a meghajtótengely. Nálam a szimeringnél beszívott fals levegő okozta /megszorúlt a motor/.
Egyszer én is úgyannígy jártam csak nekem még a lánc is elszakadt + kiszakadt a meghajtótengely. Nálam a szimeringnél beszívott fals levegő okozta /megszorúlt a motor/.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
Robi!
hát persze h van! a 3 állású benzincsap! 1. zárva, 2. nyitva, 3. tartalék. viszont a tartalék szint elválasztó csőnek a hosszát ajánlatos leelenőrizni, mert magyarországon vmiért divat megrövidíteni...
hát persze h van! a 3 állású benzincsap! 1. zárva, 2. nyitva, 3. tartalék. viszont a tartalék szint elválasztó csőnek a hosszát ajánlatos leelenőrizni, mert magyarországon vmiért divat megrövidíteni...



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Segítség !!
Robi írta:Sziasztok !!
Az alábbi témábkan kérném a segítségeteket. Kezdő MZ -sek vagyunk a barátnőmmel, és szeretünk dolgozgatni az MZ -n. No meg az sem hátrány hogy az így megszerelt dolgokért nem kell fizetnünk a szerelőnek. Sajnos anyagilag most elég nehéz a helyzete mindenkinek.
1. kérdésünk, hogy mi történhetett a motorral
Megyünk a barátnőmmel a szüleihez, s a hosszú egyenes úton gondoltam kihúzatom kicsit a gépet (250 ETZ) hogy kitisztuljon a kipufogó. Egyszer teljesen beblokkol a hátsó kerék és csúszunk kb 100 m -t alig tudtam megtartani a motrot hogy ne essünk el, és közben még jöttek szembe is. Remegtem még akkor is mikor megáltunk. Kb 100 m után újra forgott a kerék s vissza beindult a motor és szép lassan akkor már begurultunk a szülőkhöz, hál isten nem messze történt tőlük. Szerintetek mi történt mit nézek meg a motoron hogy ne történjen ilyen velünk még egyszer. Szinte félek (egy kicsit) ráülni. Szeretnénk menni veletek most a túrára is.
2.
Létezik a valami olyasmi szerkezet ami mutatja a tankban lévő benzinszintet ??? Tudnám hogy mennyi benzinünk van mindíg attól tartok hogy kifogy.
Köszönjük segítségetekt
Üdv: Robi és Piroska
Szerintem megragadt a dugó! Az produkál ilyet...
Nem volt mostanában motorfelújítás? Nem bejáratós a gép? Mikor vetted és milyen állapotban?
Általában az utángyártott fos alkatrészek szoktak megragadni és azok is főleg a bejáratós időszak alatt. Ezért kérdeztem.
A benzinszintet én úgy figyelem, hogy amikor már teszteled egy ideje és nagyjából tudod a pontos fogyasztást, akkor ha tudod mennyit tankoltál, akkor tudod, hogy az kb. mennyire lesz elég...

Széles utat, hátszelet!
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2007.07.31. 12:40
- Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza
Segítség !!
Sziasztok !!
Az alábbi témábkan kérném a segítségeteket. Kezdő MZ -sek vagyunk a barátnőmmel, és szeretünk dolgozgatni az MZ -n. No meg az sem hátrány hogy az így megszerelt dolgokért nem kell fizetnünk a szerelőnek. Sajnos anyagilag most elég nehéz a helyzete mindenkinek.
1. kérdésünk, hogy mi történhetett a motorral
Megyünk a barátnőmmel a szüleihez, s a hosszú egyenes úton gondoltam kihúzatom kicsit a gépet (250 ETZ) hogy kitisztuljon a kipufogó. Egyszer teljesen beblokkol a hátsó kerék és csúszunk kb 100 m -t alig tudtam megtartani a motrot hogy ne essünk el, és közben még jöttek szembe is. Remegtem még akkor is mikor megáltunk. Kb 100 m után újra forgott a kerék s vissza beindult a motor és szép lassan akkor már begurultunk a szülőkhöz, hál isten nem messze történt tőlük. Szerintetek mi történt mit nézek meg a motoron hogy ne történjen ilyen velünk még egyszer. Szinte félek (egy kicsit) ráülni. Szeretnénk menni veletek most a túrára is.
2.
Létezik a valami olyasmi szerkezet ami mutatja a tankban lévő benzinszintet ??? Tudnám hogy mennyi benzinünk van mindíg attól tartok hogy kifogy.
Köszönjük segítségetekt
Üdv: Robi és Piroska
Az alábbi témábkan kérném a segítségeteket. Kezdő MZ -sek vagyunk a barátnőmmel, és szeretünk dolgozgatni az MZ -n. No meg az sem hátrány hogy az így megszerelt dolgokért nem kell fizetnünk a szerelőnek. Sajnos anyagilag most elég nehéz a helyzete mindenkinek.
1. kérdésünk, hogy mi történhetett a motorral
Megyünk a barátnőmmel a szüleihez, s a hosszú egyenes úton gondoltam kihúzatom kicsit a gépet (250 ETZ) hogy kitisztuljon a kipufogó. Egyszer teljesen beblokkol a hátsó kerék és csúszunk kb 100 m -t alig tudtam megtartani a motrot hogy ne essünk el, és közben még jöttek szembe is. Remegtem még akkor is mikor megáltunk. Kb 100 m után újra forgott a kerék s vissza beindult a motor és szép lassan akkor már begurultunk a szülőkhöz, hál isten nem messze történt tőlük. Szerintetek mi történt mit nézek meg a motoron hogy ne történjen ilyen velünk még egyszer. Szinte félek (egy kicsit) ráülni. Szeretnénk menni veletek most a túrára is.
2.
Létezik a valami olyasmi szerkezet ami mutatja a tankban lévő benzinszintet ??? Tudnám hogy mennyi benzinünk van mindíg attól tartok hogy kifogy.
Köszönjük segítségetekt
Üdv: Robi és Piroska

Motorra fel !
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Blokk
Köszönöm a segítséget!
Majd meglátjuk mi lesz. Közben beszélgettem tesómmal a dolgokról. Még régebben apám állítólag azt mondta, hogy nincs valami túl jó állapotban szegény motor
Biztos örülne ha láthatná, hogy újra elindul...
Majd meglátjuk mi lesz. Közben beszélgettem tesómmal a dolgokról. Még régebben apám állítólag azt mondta, hogy nincs valami túl jó állapotban szegény motor

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
dekni nincs elrepedve valahol?E.István írta:Sziasztok!
Megvolt a szervíz.
Szétszedtem,kicseréltem a gumigyűrűt a berugókarnál,dekni alá tömités+paszta.
És még mindig ömlik!!!De úgy,hogy a cipőm bokáig olajos!
A guta üt meg!
Kérlek titeket-segítsetek!
Mi lehet a baj?Mit rontottam el?
Ha nem tudom megcsinálni-ugrott a Gyurma túra!
Előre is köszi!
Üdv!


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég