Elektronika topik - a pokol kapuja
- coco
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Toltsed.
Ha nem legyepalt. Ezalatt ertem azt hogy feltoltod es 5 perc mulva levan merulve. De ezt te tudod. Eloszor mindenkepp toltsd fel. Egybol nem kell ujat venni, attol amiert lemerult.Csak igy nem megy tonkre egy akku, azert mert 1x-2x lemerult.. Toltod vissza es kesz 
- kosian
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Hajjaj.
Akkor jól sejtettem
Ha nem jár a motor, akkor nem dudál és az indexek is elég lassan kapcsolnak már:(
Ilyenkor új akksi? Vagy lehet tölteni?
Akkor jól sejtettem
Ha nem jár a motor, akkor nem dudál és az indexek is elég lassan kapcsolnak már:(
Ilyenkor új akksi? Vagy lehet tölteni?
Széles utat, hátszelet!
- coco
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kosian!
Kontakt es dudalsz egyet(nem jaro motorral). xD A hangjan meghallod. De latszik a visszajelzo lampakon is meg indexen meg lampan es stb.
De en merni szoktam az ilyensmit 
Adam!
Biztositek tablat nezted?
Esetleg trafo es kondenzator is lehet a bunos.
Kontakt es dudalsz egyet(nem jaro motorral). xD A hangjan meghallod. De latszik a visszajelzo lampakon is meg indexen meg lampan es stb.
Adam!
Biztositek tablat nezted?
Re: Elektronika
sziasztok! Lenne egy kis problémám, egy etz 125-ösöm van és nincs szikra akkumlátorrol ment mert valószinűleg a fesz.szabályzom se jó mig le nem merűl az aksi addig jó volt,de most hirtelen leált és nem indul be a vezetékeket átnéztem ott minden rendben.
üdv Ádám

üdv Ádám
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ha meg nem fogod ki akkor ugrott 3000-4000 ft.
Nem egy fórumon ki lett már tárgyalva hogy a fekete magyar elektronikus fesszab jó,nem úgy mint a kék-sárga török.
A börzéken található ki nem próbálható fesszabok lutrik.Nekem fekete magyar volt amig át nem alakitottam a motort 12V-ra és tökéletesen működött.Eladtam Pétermz nevű kollegának és ahogy a multkor olvastam tőle egy hozzászólást nála is tökéletesen működik.
A mechanikus fesszabhoz nagyon kevesen értenek és csak összevissza hajlitgatják az emberek a nyelveit aztán panaszkodnak a fórumokon hogy igy sem jó meg ugysem jó.Ahelyett hogy elvinnék olyan valakihez aki ért is hozzá.
Egy szó mint száz.Szerintem a magyar elektronikus fesszab jó.
Nem egy fórumon ki lett már tárgyalva hogy a fekete magyar elektronikus fesszab jó,nem úgy mint a kék-sárga török.
A börzéken található ki nem próbálható fesszabok lutrik.Nekem fekete magyar volt amig át nem alakitottam a motort 12V-ra és tökéletesen működött.Eladtam Pétermz nevű kollegának és ahogy a multkor olvastam tőle egy hozzászólást nála is tökéletesen működik.
A mechanikus fesszabhoz nagyon kevesen értenek és csak összevissza hajlitgatják az emberek a nyelveit aztán panaszkodnak a fórumokon hogy igy sem jó meg ugysem jó.Ahelyett hogy elvinnék olyan valakihez aki ért is hozzá.
Egy szó mint száz.Szerintem a magyar elektronikus fesszab jó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Andrei
- Simsonos

- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Elektronika
Üdv Subee, megint elromlott a ledes hőmérőm amit a terveid alapján utánépítettem, ezúttal lemerült akkunál próbálkoztam indítani ami nagy nehezen sikerült, utána villant 2-3-at a ledsor és vége
nemtudom mit kellene már csinálni, lett elé téve 9 voltos stabilizátor is de ez már a 4. ic amit kinyírtam, eléggé drága
nemtudom mit kellene már csinálni, lett elé téve 9 voltos stabilizátor is de ez már a 4. ic amit kinyírtam, eléggé drága
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaNandor írta:Hello
A segítségetekre lenne szükségem.
-Tegnap vásároltam egy ts 250/1-est, hazafelé jövet elkezdett halványodni a világítás majd meg is szűnt és kigyulladt a töltésvisszajelző. Eddig csak ETZ-im voltak így nincs tapasztalatom a 6v-os dinamós renszerről. Azt már olvastam pár hélyen, hogy a dinamó 60W-ot tud előállítani így számítottam rá, hogy nem fogja bírni hosszú távon. Azért biztos ami biztos ma rámértem az akkura és azt tapasztaltam, hogy gázadásra sem megy feljebb 6.2-6-3v-felé. Most már egyébként folyamatosan világít a töltés visszajelző. A kék dobozos elektromos fesz. szabályzóm van gondolom ez lehet a hiba forrása, de addig amíg valaki meg nem erősít ebben nem akarok venni egy másikat.
Ami még gond lehet! Nézd meg az állórészen a szénkeféket, illetve a huzalellenállást, hogy nincs-e megégve, esetleg valahol megszakadva, mert ez is okozhat töltésproblémát.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztok
Én is az NGK B8HS-t ajánlanám, vagy ha van digitális műszer valami a motoron, akkor a BR8HS-t, mert ez zavarszűrős.
Üdv.:Sub-ee
Én is az NGK B8HS-t ajánlanám, vagy ha van digitális műszer valami a motoron, akkor a BR8HS-t, mert ez zavarszűrős.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia nem akarlak elkeseriteni de nekem ilyen kék"doboz miat éget le az álorészem pár éve,majd a fekete(magyar)nem töltöt a legjobb megoldás szerezni egy jó állapotu eredetit (alu fedeles)pl börze vagy hirdetés...Nem is nagyon drága én ősszel cseréltem egy simson gyujtó tekercsre egyet az kb 1500Ft értékü,de a börzéken is 3000-4000Ft de érdemes megnézni nincs e hajlitgatva vagy beégve ki lehet fogni,ja és az összes ES-TS tipusé egyforma.A Trabantét nem tudom nem merném rátenni.Nandor írta:Hello
A segítségetekre lenne szükségem.
-Tegnap vásároltam egy ts 250/1-est, hazafelé jövet elkezdett halványodni a világítás majd meg is szűnt és kigyulladt a töltésvisszajelző. Eddig csak ETZ-im voltak így nincs tapasztalatom a 6v-os dinamós renszerről. Azt már olvastam pár hélyen, hogy a dinamó 60W-ot tud előállítani így számítottam rá, hogy nem fogja bírni hosszú távon. Azért biztos ami biztos ma rámértem az akkura és azt tapasztaltam, hogy gázadásra sem megy feljebb 6.2-6-3v-felé. Most már egyébként folyamatosan világít a töltés visszajelző. A kék dobozos elektromos fesz. szabályzóm van gondolom ez lehet a hiba forrása, de addig amíg valaki meg nem erősít ebben nem akarok venni egy másikat.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
matt1989
- bajnok

- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Nándor!
Ha nem jó barátod az eladó szerintem kéne vele valamit kezdeni, mert KÖTELES tájékoztatni a motor esetleges hibáiról.... Gondolom akkor ez nem történt meg
Ha nem jó barátod az eladó szerintem kéne vele valamit kezdeni, mert KÖTELES tájékoztatni a motor esetleges hibáiról.... Gondolom akkor ez nem történt meg
- horhaus
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 391
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Szia
Amikor megvettem a /1-est nekem is sok minden elektromos cucc gyengélkedett. Szerelő azt tanácsolta minden csatlakozót lehúzni megszorítani, és contakt sprét neki. Én megcsináltam, és fokozatosan szüntek meg a hibák.
Persze lehet komolyabb probléma is, de nekem ennyi elég volt.
Sok sikert! Jól választottál!
Amikor megvettem a /1-est nekem is sok minden elektromos cucc gyengélkedett. Szerelő azt tanácsolta minden csatlakozót lehúzni megszorítani, és contakt sprét neki. Én megcsináltam, és fokozatosan szüntek meg a hibák.
Persze lehet komolyabb probléma is, de nekem ennyi elég volt.
Sok sikert! Jól választottál!
- Nandor
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Hello
A segítségetekre lenne szükségem.
-Tegnap vásároltam egy ts 250/1-est, hazafelé jövet elkezdett halványodni a világítás majd meg is szűnt és kigyulladt a töltésvisszajelző. Eddig csak ETZ-im voltak így nincs tapasztalatom a 6v-os dinamós renszerről. Azt már olvastam pár hélyen, hogy a dinamó 60W-ot tud előállítani így számítottam rá, hogy nem fogja bírni hosszú távon. Azért biztos ami biztos ma rámértem az akkura és azt tapasztaltam, hogy gázadásra sem megy feljebb 6.2-6-3v-felé. Most már egyébként folyamatosan világít a töltés visszajelző. A kék dobozos elektromos fesz. szabályzóm van gondolom ez lehet a hiba forrása, de addig amíg valaki meg nem erősít ebben nem akarok venni egy másikat.
A segítségetekre lenne szükségem.
-Tegnap vásároltam egy ts 250/1-est, hazafelé jövet elkezdett halványodni a világítás majd meg is szűnt és kigyulladt a töltésvisszajelző. Eddig csak ETZ-im voltak így nincs tapasztalatom a 6v-os dinamós renszerről. Azt már olvastam pár hélyen, hogy a dinamó 60W-ot tud előállítani így számítottam rá, hogy nem fogja bírni hosszú távon. Azért biztos ami biztos ma rámértem az akkura és azt tapasztaltam, hogy gázadásra sem megy feljebb 6.2-6-3v-felé. Most már egyébként folyamatosan világít a töltés visszajelző. A kék dobozos elektromos fesz. szabályzóm van gondolom ez lehet a hiba forrása, de addig amíg valaki meg nem erősít ebben nem akarok venni egy másikat.
Re: Elektronika
Ha már igy a gyertya szóba került.
Mi lehet az oka?
Amióta felujjitótam a mocokát 260 km allat a 3. gyertya van benne?
gyujtó trafó vagy mi a szösz rakoncátlankodik?
Elöre is köszi.
Mi lehet az oka?
Amióta felujjitótam a mocokát 260 km allat a 3. gyertya van benne?
gyujtó trafó vagy mi a szösz rakoncátlankodik?
Elöre is köszi.
- coco
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Brisk N14C -vel is jol megy.
- Stravkó
- Long Vehicle

- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Az NGK B8HS jó bele,mondjuk én sokat mentem 260-as Isolator-ral is,nekem nem volt vele gondom! 
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- kosian
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Hali!
Milyen gyertyát ajánlanátok 250-es ETZ-be?
Olyan ami megfizethető, de jó minőségű?
Ja és a hőértéknek mi lenne megfelelő?
Most NGK van benne, de fejből nem ugrik be a hőértéke, viszont már elég régóta megyek vele és mintha kezdene rosszalkodni, szerintem lassan cserés...
Milyen gyertyát ajánlanátok 250-es ETZ-be?
Olyan ami megfizethető, de jó minőségű?
Ja és a hőértéknek mi lenne megfelelő?
Most NGK van benne, de fejből nem ugrik be a hőértéke, viszont már elég régóta megyek vele és mintha kezdene rosszalkodni, szerintem lassan cserés...
Széles utat, hátszelet!
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
BeG írta:Helo.sub-ee írta:
Szia
A műszer programozható, 6000-res 9000-res vagy 12000-res fordulattartományra lehet beállítani!
Én 12000-re állítottam, az enyémen, de ETZ 250-nél a 6000 bőven elég!
Elég pofás kis cucc amúgy ez a fordulatmérő!
A gyújtás ráadásakor a kijelzés felszalad a maximumig, majd egyesével vissza, ugyanúgy mint a sportmotorokon, mikor ráadod a gyújtást. Utána kijelzi az aktuális fordulatot, ha tudná a kijelzés felbontás, akkor egyes pontossággal!
Az ára 6000Ft az általad elképzelt műszerszámlappal.
Üdv.:Sub-ee
És akkor azt is a gyujtó trafó 15. ös pontjára kell rá dugni?
És adsz hozzá való terhelhetöségü kábelt is ?
Válaszodat elöre is köszi.
Szia
A gyújtótrafó 1-es pontjára kell a jelet csatlakoztatni, mivel az a jel, a 15-ös pedig a táp!
Adok hozzá kábelt is, az alap! Van hozzá használati és szerelési útmutató is!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Helo.sub-ee írta:BeG írta:Hello sub-ee.
Azt szeretném meg kérdezni hogy még is menyiért adnád, a te általad gyártot, épitet digitális fordulatszám méröt?
És ha jól néztem az ledes megoldású?
De ha Mz-s akkor miért van rajta 12 ezres fordulat?
Elöre is köszi.
Szia
A műszer programozható, 6000-res 9000-res vagy 12000-res fordulattartományra lehet beállítani!
Én 12000-re állítottam, az enyémen, de ETZ 250-nél a 6000 bőven elég!
Elég pofás kis cucc amúgy ez a fordulatmérő!
A gyújtás ráadásakor a kijelzés felszalad a maximumig, majd egyesével vissza, ugyanúgy mint a sportmotorokon, mikor ráadod a gyújtást. Utána kijelzi az aktuális fordulatot, ha tudná a kijelzés felbontás, akkor egyes pontossággal!
Az ára 6000Ft az általad elképzelt műszerszámlappal.
Üdv.:Sub-ee
És akkor azt is a gyujtó trafó 15. ös pontjára kell rá dugni?
És adsz hozzá való terhelhetöségü kábelt is ?
Válaszodat elöre is köszi.
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Andrá$ írta:Megoldottam problémát még reggelazért leírom a hiba okát a lámpában ami van biztosíték annak az egyik oldaláról csúszott ki a vezeték visszakötöttem és most már jó
Na, örülök, hogy megoldódott a probléma (pontosabban megoldottad!)
akkor ezekszerint valóban az irányjelző körben testelt le! A biztosíték ahhoz van!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Megoldottam problémát még reggel
azért leírom a hiba okát a lámpában ami van biztosíték annak az egyik oldaláról csúszott ki a vezeték visszakötöttem és most már jó 
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
akkor az is azért lehet hogy ráadom a gyújtást az ellenörző lámpa nem világít de elindul?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
köszi akkor ezek szerint az lehet a baj hogy valahol letestel?
honlap megisnézem
honlap megisnézem
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaAndrá$ írta:Segítség kellene![]()
Ma elmentem motorozni jövök hazafele indexelek de semmi ha indexet kapcsoltam jobbra vagy balra nem égtek az égők csak éget folyamatosan a töltésjelző lámpa![]()
Hazaértem leálítom ok visszaadom a gyújtást de a töltés ellenörző lámpa nem ég az üresvisszajeéző meg igen meg ha végigkapcsolom égnek az égők az összes aztán vissza gyújtásra a lámpa nem ég az üresvisszajelző igen megrúgom indul is 1-re de az index megint csak folyamatosan ég a töltés láma ha rákapcsolom oldalt nincsenek kiégve a biztosítékok![]()
mi lehet a baj??
nagyon kéne a segítség előre is ksözönöm
Én azt tudom mondani, hogy nézd át a teljes vezetékelést, hogy valahol nem-e testel le, nincs-e valahol kidörzsölődve valamelyik pozitív vezetéked. Legfőbbképp az irányjelző és a 61 részén!
Adok egy kis segítséget is:

Minden vezetékszín a gyárival azonos, egyszerű megkeresni ez alapján a hibát.
Remélem sikerül megoldanod a hibát!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Segítség kellene
Ma elmentem motorozni jövök hazafele indexelek de semmi ha indexet kapcsoltam jobbra vagy balra nem égtek az égők csak éget folyamatosan a töltésjelző lámpa
Hazaértem leálítom ok visszaadom a gyújtást de a töltés ellenörző lámpa nem ég az üresvisszajeéző meg igen meg ha végigkapcsolom égnek az égők az összes aztán vissza gyújtásra a lámpa nem ég az üresvisszajelző igen megrúgom indul is 1-re de az index megint csak folyamatosan ég a töltés láma ha rákapcsolom oldalt nincsenek kiégve a biztosítékok
mi lehet a baj??
nagyon kéne a segítség előre is ksözönöm
Ma elmentem motorozni jövök hazafele indexelek de semmi ha indexet kapcsoltam jobbra vagy balra nem égtek az égők csak éget folyamatosan a töltésjelző lámpa
Hazaértem leálítom ok visszaadom a gyújtást de a töltés ellenörző lámpa nem ég az üresvisszajeéző meg igen meg ha végigkapcsolom égnek az égők az összes aztán vissza gyújtásra a lámpa nem ég az üresvisszajelző igen megrúgom indul is 1-re de az index megint csak folyamatosan ég a töltés láma ha rákapcsolom oldalt nincsenek kiégve a biztosítékok
mi lehet a baj??
nagyon kéne a segítség előre is ksözönöm
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
BeG írta:Hello sub-ee.
Azt szeretném meg kérdezni hogy még is menyiért adnád, a te általad gyártot, épitet digitális fordulatszám méröt?
És ha jól néztem az ledes megoldású?
De ha Mz-s akkor miért van rajta 12 ezres fordulat?
Elöre is köszi.
Szia
A műszer programozható, 6000-res 9000-res vagy 12000-res fordulattartományra lehet beállítani!
Én 12000-re állítottam, az enyémen, de ETZ 250-nél a 6000 bőven elég!
Elég pofás kis cucc amúgy ez a fordulatmérő!
A gyújtás ráadásakor a kijelzés felszalad a maximumig, majd egyesével vissza, ugyanúgy mint a sportmotorokon, mikor ráadod a gyújtást. Utána kijelzi az aktuális fordulatot, ha tudná a kijelzés felbontás, akkor egyes pontossággal!
Az ára 6000Ft az általad elképzelt műszerszámlappal.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
Hullagyali
- rolleres

- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
Re: Elektronika
igen,igen, a generátor melletti kondi az megvan
de a zavarszűrű úgylátszik szúrta valakinek a szemét és kivette. Szal nemgond ha nincs fenn?
Dév 
Re: Elektronika
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, mert kedvenc MZ TS-125 típusú motorkerékpárom kezd az őrületbe kergetni, töltésgondokkal küzdök.
Minden úgy kezdődött, hogy mikor megvettem kb. 3 éve egy roncs volt szegény. Megaztán az előző tulaj felcserélte az aksi pólusán a vezetékeket, de érthetetlen módon ment neki a motor. Aztán kezdődtek a bajok és én erre minden vezetéket kicseréltem, új akksi, vettem egy használt de jó dinamót, új elektronikus fesszabályzó, gyújtáskapcsoló... A gyújtás át lett alakítva tranzisztoros+hall jeladósra. Így kifogástalalnul működött 1 évig.
Most megint indul a játék előről, mégpedig, hogy nem tudok világítással menni mert lemerül az akku. De nem akárhogy, hanem mintha a dinamó kisötölné, mert fokozatosan elhalványul minden. Vagy elég csak fékeznem egy kereszteződésnél és már le is áll. Ahogy a brúgókarral forgatom a motort, a műszerek fel-fel villannak bizonyos motorpozíciónál...
Lehet, hogy évente megeszik egy dinamót?! Mert mikor felmelegszik akkor is még intenzívebben jönnek elő a gondok.
Már mindent elkövettem vele, gyújtótrafót cseréltem, méregettem, tölt is meg nem is... A dinamó is teljesen rendben van, ki van takarítva, szénkefék rendbe, aranyozott csúszósarukat szereltem minden csatlakozáshoz, minden kontakt makulátlanul fel lett csiszolva... Fesszabályzót is többet próbáltam, feltettem a régi elektromechanikusat is...
Vagy mostmár tekercseltessem újra a dinamót?!
Szóval akinek még van ötlete, esetleg volt hasonlü problémája, kérem segítsen!!! Köszönöm!
Segítségeteket szeretném kérni, mert kedvenc MZ TS-125 típusú motorkerékpárom kezd az őrületbe kergetni, töltésgondokkal küzdök.
Minden úgy kezdődött, hogy mikor megvettem kb. 3 éve egy roncs volt szegény. Megaztán az előző tulaj felcserélte az aksi pólusán a vezetékeket, de érthetetlen módon ment neki a motor. Aztán kezdődtek a bajok és én erre minden vezetéket kicseréltem, új akksi, vettem egy használt de jó dinamót, új elektronikus fesszabályzó, gyújtáskapcsoló... A gyújtás át lett alakítva tranzisztoros+hall jeladósra. Így kifogástalalnul működött 1 évig.
Most megint indul a játék előről, mégpedig, hogy nem tudok világítással menni mert lemerül az akku. De nem akárhogy, hanem mintha a dinamó kisötölné, mert fokozatosan elhalványul minden. Vagy elég csak fékeznem egy kereszteződésnél és már le is áll. Ahogy a brúgókarral forgatom a motort, a műszerek fel-fel villannak bizonyos motorpozíciónál...
Lehet, hogy évente megeszik egy dinamót?! Mert mikor felmelegszik akkor is még intenzívebben jönnek elő a gondok.
Már mindent elkövettem vele, gyújtótrafót cseréltem, méregettem, tölt is meg nem is... A dinamó is teljesen rendben van, ki van takarítva, szénkefék rendbe, aranyozott csúszósarukat szereltem minden csatlakozáshoz, minden kontakt makulátlanul fel lett csiszolva... Fesszabályzót is többet próbáltam, feltettem a régi elektromechanikusat is...
Vagy mostmár tekercseltessem újra a dinamót?!
Szóval akinek még van ötlete, esetleg volt hasonlü problémája, kérem segítsen!!! Köszönöm!
Re: Elektronika
Hello sub-ee.
Azt szeretném meg kérdezni hogy még is menyiért adnád, a te általad gyártot, épitet digitális fordulatszám méröt?
És ha jól néztem az ledes megoldású?
De ha Mz-s akkor miért van rajta 12 ezres fordulat?
Elöre is köszi.
Azt szeretném meg kérdezni hogy még is menyiért adnád, a te általad gyártot, épitet digitális fordulatszám méröt?
És ha jól néztem az ledes megoldású?
De ha Mz-s akkor miért van rajta 12 ezres fordulat?
Elöre is köszi.
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Hú én olyanról még nem is hallottam... 
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
amit te keresel az ha jól tudom csak zavarszűrő kondenzátor az ülés alatt. 
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Hullagyali!
A jobb oldali dekni alatt. A generátor állórészén, a megszakító mellett.
A jobb oldali dekni alatt. A generátor állórészén, a megszakító mellett.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
Hullagyali
- rolleres

- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
Re: Elektronika
SZiasztok.
Nemrég vettem egy ETZ 150 est, és javítgattam a bekötéseket. Már csak egyet nemtalálok: a kondenzátort. A gyári cucc azt írja hogy a gyujtótrafó mellett van az alvázon. De nálam ott nincs :S
Nemrég vettem egy ETZ 150 est, és javítgattam a bekötéseket. Már csak egyet nemtalálok: a kondenzátort. A gyári cucc azt írja hogy a gyujtótrafó mellett van az alvázon. De nálam ott nincs :S
Dév 
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
misi írta:szia
hollehet kapni digitális fordulat szám méröt.
engem is érdekelne
Udv:Misi
Sziasztok
Nekem van digitális fordulatszámmérőm MZ-re, saját gyártmány, nagyon szuper és pontos műszer!
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50563257#2
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Hello.
A Futár motoros boltban a Zichy Jenö u.-ban
Vagy a Négy kelemennél.
De és az elsöt ajánlom, az olcsobb szokot lenni.
Kb. 7500 Ft
A Futár motoros boltban a Zichy Jenö u.-ban
Vagy a Négy kelemennél.
De és az elsöt ajánlom, az olcsobb szokot lenni.
Kb. 7500 Ft
Re: Elektronika
Szia nyakas!!!
Köszi a segítségedet a zárlatos kondi volt a gond! Most már "tűzön vizen át" ahogy te mondtad!
Köszi: Üdv: SMALLY
Köszi a segítségedet a zárlatos kondi volt a gond! Most már "tűzön vizen át" ahogy te mondtad!
Köszi: Üdv: SMALLY
-
misi
- Simsonos

- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Elektronika
szia
hollehet kapni digitális fordulat szám méröt.
engem is érdekelne
Udv:Misi
hollehet kapni digitális fordulat szám méröt.
engem is érdekelne
Udv:Misi
Re: Elektronika
Helosztok.
Kinek mi a véleménye a boltban kapható digitális fordulatszám méröröl?
És ténleg a feszabályzó 15.ös pontjáról le tudja venni a jelet?
Szal, a gyujtás, avagy a megszakitónak a jelle oda megy vissza?
válaszaitokat elöre is köszi.
Kinek mi a véleménye a boltban kapható digitális fordulatszám méröröl?
És ténleg a feszabályzó 15.ös pontjáról le tudja venni a jelet?
Szal, a gyujtás, avagy a megszakitónak a jelle oda megy vissza?
válaszaitokat elöre is köszi.
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
István!
Ott a válasz is. Elektromos index relének hívják. Bárhol beszerezhető, beszerelésnél kell neki testet adni és ugyanúgy bekötni mint a régit. És kész is van.
Ott a válasz is. Elektromos index relének hívják. Bárhol beszerezhető, beszerelésnél kell neki testet adni és ugyanúgy bekötni mint a régit. És kész is van.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- E.István
- Simsonos

- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Hali!
Kérnék egy kis segítséget!
Mi a megoldás arra vonatkozólag,hogy az indexem villogási ritmusa
ne a motor fordulatszámától függjön?
Hallottam valamit egy másik index reléről(talán elektromos kapcsolású),de nem teljesen tiszta a kép.
Pontosan milyen az a relé?
Előre is köszi!
Üdv!
Kérnék egy kis segítséget!
Mi a megoldás arra vonatkozólag,hogy az indexem villogási ritmusa
ne a motor fordulatszámától függjön?
Hallottam valamit egy másik index reléről(talán elektromos kapcsolású),de nem teljesen tiszta a kép.
Pontosan milyen az a relé?
Előre is köszi!
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
-
nyakas
- A blokkot szethuzom neked termeskovel

- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
Az aksi feszultsege nyugalmi allapotban a 12 v osnak 12.6v-13v.
Toltesi fesz max 14.2v nem tobb :!: Azt javaslom elobb tedd rendbe az elektromossagot!
Ha megszakitos lehet,hogy nem zar fordulaton gyenge a rugoja ,vagy beegett.
A beeges oka lehet ,zarlatos kondi. Ha ez mind rendben akkor tuzon vizen at! :wink:
Toltesi fesz max 14.2v nem tobb :!: Azt javaslom elobb tedd rendbe az elektromossagot!
Ha megszakitos lehet,hogy nem zar fordulaton gyenge a rugoja ,vagy beegett.
A beeges oka lehet ,zarlatos kondi. Ha ez mind rendben akkor tuzon vizen at! :wink:
A viz szalad, a kő marad!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Egy problémára szeretnék választ kapni! Van egy 250-es ETZ-m, nemrég vettem, és még egy kicsit zöldfülű vagyok hozzá
! Szóval a napokban mentem vele, és alig értem ki az utcánkból egyszerűen nem reagált a gázadásra. Megálltam, és a motor alapjáraton ketyegett, majd egy pukkanás a kipuffogóból (mintha utógyújtás lenne). Beindult a motor, de csak alapjárat, gázadásra semmi, és kb 10 mp. múlva megint a csattanás a kipuffogóból! Azt tudni kell, hogy az akksi teljesen le volt merülve, azt feltöltöttem, és be is indult, de másnapra megint nagyon gyenge lett az akksi (kb. 9v-ot mértem, előző nap meg 13-at). Azt mondták a kollegáim, hogy kondit cseréljek, azt meg is tettem, de most meg az akksi nem akarta. A lényeg az, hogy ti mit gondoltok mi lehet a gond? Mi okozhatja azt, hogy csak alapjáraton ketyeg, de azt is csak egy darabig (a karbit azt átnéztem az ok-nak tűnik)? Lehet-e az akkumulátor a hibás? Vagy az menet közben befolyásol e valamit?
Előre is köszönöm: Smally
Egy problémára szeretnék választ kapni! Van egy 250-es ETZ-m, nemrég vettem, és még egy kicsit zöldfülű vagyok hozzá
Előre is köszönöm: Smally
-
matt1989
- bajnok

- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Köszi szépen!
Az enyémben b8hs van, csak gondoltam lehet bele venni valami különlegesebbet, ami esetleg jobb.
Az enyémben b8hs van, csak gondoltam lehet bele venni valami különlegesebbet, ami esetleg jobb.
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nekem NGK b9hs van és nagyon jól dolgozik!
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
matt!
szájízed szerint válassz:
Brisk n14c, champion L78, denso w26fsu, isolator 260, ngk b8hs

szájízed szerint válassz:
Brisk n14c, champion L78, denso w26fsu, isolator 260, ngk b8hs
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


