Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- 
				matt1989
- bajnok 
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az én motorom állandóan megette a láncvédő gumit és az utángyártott szar spirál miatt ugrált az órám 20as tartományban ezért cirka 3-4ezerből megoldottam ezt a problémát bakelit láncvédőgumi kuka, és digitális km óra.
A láncot pedig 500kilóméterenként fújom motul láncspray-vel.
			
			
									
						
										
						A láncot pedig 500kilóméterenként fújom motul láncspray-vel.
- Jeami
- Simsonos 
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
zsakfos írta:Ts 250/1!!
Vettem hozzá utángyártott bakelitot.Átpakoltam a kilométeróra meghajtást és még beszereletlen állapotban tekertem egyet rajt hogy forog-e a kihajtás.Hát olyan kerregést nyomott le hogy az nem igaz.Visszaraktam a gyáriba s hangtalan lett.Visszakerült a gyári a motorra.Mondjuk csak esztétikailag csúnya a gyári és azért akartam újra cserélni,de maradt a csúnya a motoron a szép utángyártott meg a polcra került.Pedig komolyan annyira egyformának tűnt és mégis van benne bibi.Nem volt kedvem belemélyedni,méricskélni hogy hol van a bajság.
 Nos ez szerintem ETZ-nél is ilyen gyenge minőség...azért egyszer érdemes összehasonlítani a kettőt, hátha valami okossággal (alátét, távtartó, reszelés stb.) meg lehet oldani..
  Nos ez szerintem ETZ-nél is ilyen gyenge minőség...azért egyszer érdemes összehasonlítani a kettőt, hátha valami okossággal (alátét, távtartó, reszelés stb.) meg lehet oldani..  
 Én ezért tettem az után gyártott bakelitbe után gyártott fogaskereket, tengelyt (csak a régi persellyel) mert így az után gyártott gagyik kioltották egymást és jó lett!

Motor, őrület
			
						- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ts 250/1!!
Vettem hozzá utángyártott bakelitot.Átpakoltam a kilométeróra meghajtást és még beszereletlen állapotban tekertem egyet rajt hogy forog-e a kihajtás.Hát olyan kerregést nyomott le hogy az nem igaz.Visszaraktam a gyáriba s hangtalan lett.Visszakerült a gyári a motorra.Mondjuk csak esztétikailag csúnya a gyári és azért akartam újra cserélni,de maradt a csúnya a motoron a szép utángyártott meg a polcra került.Pedig komolyan annyira egyformának tűnt és mégis van benne bibi.Nem volt kedvem belemélyedni,méricskélni hogy hol van a bajság.
			
			
									
						
							Vettem hozzá utángyártott bakelitot.Átpakoltam a kilométeróra meghajtást és még beszereletlen állapotban tekertem egyet rajt hogy forog-e a kihajtás.Hát olyan kerregést nyomott le hogy az nem igaz.Visszaraktam a gyáriba s hangtalan lett.Visszakerült a gyári a motorra.Mondjuk csak esztétikailag csúnya a gyári és azért akartam újra cserélni,de maradt a csúnya a motoron a szép utángyártott meg a polcra került.Pedig komolyan annyira egyformának tűnt és mégis van benne bibi.Nem volt kedvem belemélyedni,méricskélni hogy hol van a bajság.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						- Jeami
- Simsonos 
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ilyen nálam is volt...épp összeraktam mikor szedhettem megint szét ..tomeeeee írta:Igazándiból nekem nem csak h beleér, de amikor lehúzom az egészet akkor a lánckerék nem forog el, csak egy "x" cm-es szakaszon. Én is tettem bele max 2mm-es alátétet távtartónak, de az túl sok lett mert így nem működött a km-óra hajtása...Jeami írta: Én tegnap fejeztem be éppen ezt a láncvédő bakelit mizériát..Nekem a sebességmérő-hajtásom volt rossz azért kellet szétszedni....jó móka volt. Nem tudom egyébként milyen lehet a gyári mert az előző is után gyártott volt és szépen ki is koptatta a benne lévő meghajtó-tengely persely oldalát a lánckerék.
Vettem után gyártottat mindenből de az a persely fekete volt (ami benne volt az fehér) és mivel abban jobban mozgott és már szépen ki is volt koptatva abba tettem az új tengelyt.
Érdekes mód még ebbe is beleért egy kicsit úgyhogy ezt úgy oldottam meg hogy tettem a tengely alá egy kb. 2 mm-es alátétet és így pörög is meg csendes is....
](./images/smilies/eusa_wall.gif) akadt az egész....nekem pont ezért kellet bele a távtartó..túlságosan ráfeküdt a lánckerék a bakelitre meg a fogaskerekek is valahogy akasztották egymást..
 akadt az egész....nekem pont ezért kellet bele a távtartó..túlságosan ráfeküdt a lánckerék a bakelitre meg a fogaskerekek is valahogy akasztották egymást..  Szerintem ide még bele lehet venni az után gyártásból (tengely + tányérkerék) eredő szórást is...lehet hogy nem a legprecízebb egyik se ezért is "játszani" kell velük hogy adják ki "egymást"
  Szerintem ide még bele lehet venni az után gyártásból (tengely + tányérkerék) eredő szórást is...lehet hogy nem a legprecízebb egyik se ezért is "játszani" kell velük hogy adják ki "egymást"   
 Amúgy tegnap mentem vele vagy 25 km-t, szépen, halkan és jól szuperált az egész..

Motor, őrület
			
						- tomeeeee
- biciklis 
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Igazándiból nekem nem csak h beleér, de amikor lehúzom az egészet akkor a lánckerék nem forog el, csak egy "x" cm-es szakaszon. Én is tettem bele max 2mm-es alátétet távtartónak, de az túl sok lett mert így nem működött a km-óra hajtása...Jeami írta:Én tegnap fejeztem be éppen ezt a láncvédő bakelit mizériát..tomeeeee írta:ma sikerült kis etz-hez hátsó láncvédő bakelitot vennem, és nem hiába tartottam a kisiparitól: NEM LETT JÓ
Mindent áttettem a gyáriból, de vmiért beleér a lánckerék a bakelitba.
1ik nap még próbálkozom vele, de nem reszelgetek a bakelitből stb inkább vissza viszem azt megszegecselem a gyárit, am csak azzal a kikötéssel hoztam el h ha netalántán vmi nem stimmelne akkor vissza viszem, és vissza kapom az árát....ismét tanulhattam h utángyártottat kerülni kellNekem a sebességmérő-hajtásom volt rossz azért kellet szétszedni....jó móka volt. Nem tudom egyébként milyen lehet a gyári mert az előző is után gyártott volt és szépen ki is koptatta a benne lévő meghajtó-tengely persely oldalát a lánckerék.
Vettem után gyártottat mindenből de az a persely fekete volt (ami benne volt az fehér) és mivel abban jobban mozgott és már szépen ki is volt koptatva abba tettem az új tengelyt.
Érdekes mód még ebbe is beleért egy kicsit úgyhogy ezt úgy oldottam meg hogy tettem a tengely alá egy kb. 2 mm-es alátétet és így pörög is meg csendes is....
- Jeami
- Simsonos 
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én tegnap fejeztem be éppen ezt a láncvédő bakelit mizériát..tomeeeee írta:ma sikerült kis etz-hez hátsó láncvédő bakelitot vennem, és nem hiába tartottam a kisiparitól: NEM LETT JÓ
Mindent áttettem a gyáriból, de vmiért beleér a lánckerék a bakelitba.
1ik nap még próbálkozom vele, de nem reszelgetek a bakelitből stb inkább vissza viszem azt megszegecselem a gyárit, am csak azzal a kikötéssel hoztam el h ha netalántán vmi nem stimmelne akkor vissza viszem, és vissza kapom az árát....ismét tanulhattam h utángyártottat kerülni kell
 Nekem a sebességmérő-hajtásom volt rossz azért kellet szétszedni....jó móka volt. Nem tudom egyébként milyen lehet a gyári mert az előző is után gyártott volt és szépen ki is koptatta a benne lévő meghajtó-tengely persely oldalát a lánckerék.
  Nekem a sebességmérő-hajtásom volt rossz azért kellet szétszedni....jó móka volt. Nem tudom egyébként milyen lehet a gyári mert az előző is után gyártott volt és szépen ki is koptatta a benne lévő meghajtó-tengely persely oldalát a lánckerék.   Vettem után gyártottat mindenből de az a persely fekete volt (ami benne volt az fehér) és mivel abban jobban mozgott és már szépen ki is volt koptatva abba tettem az új tengelyt.
  Vettem után gyártottat mindenből de az a persely fekete volt (ami benne volt az fehér) és mivel abban jobban mozgott és már szépen ki is volt koptatva abba tettem az új tengelyt.   Érdekes mód még ebbe is beleért egy kicsit úgyhogy ezt úgy oldottam meg hogy tettem a tengely alá egy kb. 2 mm-es alátétet és így pörög is meg csendes is....
  Érdekes mód még ebbe is beleért egy kicsit úgyhogy ezt úgy oldottam meg hogy tettem a tengely alá egy kb. 2 mm-es alátétet és így pörög is meg csendes is.... 
Motor, őrület
			
						- tomeeeee
- biciklis 
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
ma sikerült kis etz-hez hátsó láncvédő bakelitot vennem, és nem hiába tartottam a kisiparitól: NEM LETT JÓ  
 
Mindent áttettem a gyáriból, de vmiért beleér a lánckerék a bakelitba.
1ik nap még próbálkozom vele, de nem reszelgetek a bakelitből stb inkább vissza viszem azt megszegecselem a gyárit, am csak azzal a kikötéssel hoztam el h ha netalántán vmi nem stimmelne akkor vissza viszem, és vissza kapom az árát....ismét tanulhattam h utángyártottat kerülni kell
			
			
									
						
										
						 
 Mindent áttettem a gyáriból, de vmiért beleér a lánckerék a bakelitba.
1ik nap még próbálkozom vele, de nem reszelgetek a bakelitből stb inkább vissza viszem azt megszegecselem a gyárit, am csak azzal a kikötéssel hoztam el h ha netalántán vmi nem stimmelne akkor vissza viszem, és vissza kapom az árát....ismét tanulhattam h utángyártottat kerülni kell
- Jeami
- Simsonos 
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi az ötleteket, felhívtam a lenti boltokat meg még párat, elég nehézkes a beszerzése úgyhogy megoldottuk a szomszéddal tegnap "okosba"..  
			
			
									
						
							
Motor, őrület
			
						- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Mivel ők a Moped kft viszonteladója,ezért nézd meg itt a hozzád legközelebb levőt aztán rendelj náluk:http://www.moped91.com/portal/katalogus/viszonteladoink
			
			
									
						
							Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A honlapjuk szerint nekik van:http://www.viktormotor.hu/portal/websho ... 05&lang=huJeami írta:És ez még semmi...rájöttem hogy a sebességmérőt hajtó hajtó tányérkeréken lévő fém gyűrű is le van darálva...ilyet viszont állítólag már nem gyártanak, nincs is...(mofaker szerint)....van valakinek ilyenje vagy tudja hol lehet szerezni?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						- Jeami
- Simsonos 
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
És ez még semmi...  rájöttem hogy a sebességmérőt hajtó hajtó tányérkeréken lévő fém gyűrű is le van darálva...ilyet viszont állítólag már nem gyártanak, nincs is...(mofaker szerint)....van valakinek ilyenje vagy tudja hol lehet szerezni?
  rájöttem hogy a sebességmérőt hajtó hajtó tányérkeréken lévő fém gyűrű is le van darálva...ilyet viszont állítólag már nem gyártanak, nincs is...(mofaker szerint)....van valakinek ilyenje vagy tudja hol lehet szerezni?  
			
			
									
						
							 rájöttem hogy a sebességmérőt hajtó hajtó tányérkeréken lévő fém gyűrű is le van darálva...ilyet viszont állítólag már nem gyártanak, nincs is...(mofaker szerint)....van valakinek ilyenje vagy tudja hol lehet szerezni?
  rájöttem hogy a sebességmérőt hajtó hajtó tányérkeréken lévő fém gyűrű is le van darálva...ilyet viszont állítólag már nem gyártanak, nincs is...(mofaker szerint)....van valakinek ilyenje vagy tudja hol lehet szerezni?  
Motor, őrület
			
						- Jeami
- Simsonos 
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Egy kérdés: Tegnap szétszedtem a hátsó kereket és környékét a láncvédő bakelit miatt (csere) ám nem elég hogy kiderült a meghajtás fogaskerekei vannak szétmenve (nem csak a bakelit törve)   de mikor baloldalt kivettem a cuccokat (a fékpofák + fedőlemez felöl) kiesett valahonnan egy vékony, kis rugó is...ez hol lehetett?
  de mikor baloldalt kivettem a cuccokat (a fékpofák + fedőlemez felöl) kiesett valahonnan egy vékony, kis rugó is...ez hol lehetett?   holnap veszek alkatrészt és ha lesz időm össze is rakom csak jó lenne ugyanannyi darabot visszarakni mint ami benne volt...
  holnap veszek alkatrészt és ha lesz időm össze is rakom csak jó lenne ugyanannyi darabot visszarakni mint ami benne volt... 
			
			
									
						
							 de mikor baloldalt kivettem a cuccokat (a fékpofák + fedőlemez felöl) kiesett valahonnan egy vékony, kis rugó is...ez hol lehetett?
  de mikor baloldalt kivettem a cuccokat (a fékpofák + fedőlemez felöl) kiesett valahonnan egy vékony, kis rugó is...ez hol lehetett?   holnap veszek alkatrészt és ha lesz időm össze is rakom csak jó lenne ugyanannyi darabot visszarakni mint ami benne volt...
  holnap veszek alkatrészt és ha lesz időm össze is rakom csak jó lenne ugyanannyi darabot visszarakni mint ami benne volt... 
Motor, őrület
			
						- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni 
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köv. tulaj? Eladod?  
			
			
									
						
										
						
- conus
- bajnok 
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
igen ezek a gyári lánckerekek előre. tudtommal létezik 14-es lánckerék is ide.
én gondolkoztam h felteszek a 150-esemre 15-ös lánckereket előre, de ezt majd a köv tulajra bízom a hátsó lánckerékkel + lánccal egyetemben 
  
			
			
									
						
							én gondolkoztam h felteszek a 150-esemre 15-ös lánckereket előre, de ezt majd a köv tulajra bízom a hátsó lánckerékkel + lánccal egyetemben
 
  
 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
 <-----------------------
 <-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni 
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
150es etzbe, 16os, a 125ösbe meg 15ös az első lánckerék? 14es létezik? Azzal nem pörgi mér szét magát a 125ös? 
			
			
									
						
										
						
- Jeami
- Simsonos 
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
z25z írta:Sehogy, mindenkepp ki kell venned. Sot, a lancot is oldani kell. Aztan letekered a lanckerek csavarjat es ki tudod huzni a villabol kompletten lanckerekestol bakelitestol. Innentol mar siman ki tudod cserelni,. Egy dolog keresztbe tehet, az utangyartott lancvedo bakelit sok esetben egy nagy rakas szar, elkepzelheto hogy kessel faragni, esetleg papirral csiszolni kell rajta itt-ott, hogy klappoljon. (a kihajtasnal pl., nekem nem akart anelkul belemenni a meghajto tengelyt tarto muanyag tok)Jeami írta: Ezt gondoltam!
A hátsó kerék kivétele nélkül amúgy hogy lehetne kicserélni?
Köszi, én is erre gondoltam, az utángyártot siralmas minőségét meg én is épp tegnap néztem...
 
 Na sebaj holnap lesz időm, kicserélem!

Motor, őrület
			
						- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti 
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sehogy, mindenkepp ki kell venned. Sot, a lancot is oldani kell. Aztan letekered a lanckerek csavarjat es ki tudod huzni a villabol kompletten lanckerekestol bakelitestol. Innentol mar siman ki tudod cserelni,. Egy dolog keresztbe tehet, az utangyartott lancvedo bakelit sok esetben egy nagy rakas szar, elkepzelheto hogy kessel faragni, esetleg papirral csiszolni kell rajta itt-ott, hogy klappoljon. (a kihajtasnal pl., nekem nem akart anelkul belemenni a meghajto tengelyt tarto muanyag tok)Jeami írta: Ezt gondoltam!
A hátsó kerék kivétele nélkül amúgy hogy lehetne kicserélni?
- Jeami
- Simsonos 
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ezt gondoltam!Tamás írta:Hy! Csak arra, hogy ne b. el.
Igen, akkor egyszerübb, ha kiveszed.
 
 A hátsó kerék kivétele nélkül amúgy hogy lehetne kicserélni?

Motor, őrület
			
						- 
				Tamás
- Velorex-es 
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hy!   Csak arra, hogy ne b. el. 
Igen, akkor egyszerübb, ha kiveszed.
			
			
									
						
										
						Igen, akkor egyszerübb, ha kiveszed.
- Jeami
- Simsonos 
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Nemrég tettem szert egy szuper 250-es ETZ-re aminek hibája hogy a láncvédő bakelit hátul törött tehát, nem megy a kilométerórám. Vettem tegnap új műanyagot, a hétvégén kicserélem.
 aminek hibája hogy a láncvédő bakelit hátul törött tehát, nem megy a kilométerórám. Vettem tegnap új műanyagot, a hétvégén kicserélem.
Nagy macera? Ki kell venni gondolom a hátsó kereket...figyeljek valamire a cserénél?
			
			
									
						
							Nemrég tettem szert egy szuper 250-es ETZ-re
 aminek hibája hogy a láncvédő bakelit hátul törött tehát, nem megy a kilométerórám. Vettem tegnap új műanyagot, a hétvégén kicserélem.
 aminek hibája hogy a láncvédő bakelit hátul törött tehát, nem megy a kilométerórám. Vettem tegnap új műanyagot, a hétvégén kicserélem.Nagy macera? Ki kell venni gondolom a hátsó kereket...figyeljek valamire a cserénél?
Motor, őrület
			
						- Gyurmooo
- versenyző 
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi Bambi, tehát akkor jó lesz a "gagyi" utángyártott is. 
			
			
									
						
										
						
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha a lánc időben van cserélve,hátul akár a fogak is lehetnek alubólPapszi írta:Megedzeni? Az alu tömböt? vagy a lánckereket? Meg a hátsó lánckereket nem szokás edzeni, mert az sokkal kevésbé kopik mint a kislánckerék. Ja és ha keményíteni szeretnétek a fogakon, akkor vagy indukciós edzést kell alkalmazni vagy cementálást.
- 
				Kovi888171
- rolleres 
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2009.06.03. 11:27
- MZ-d típusa: TS125
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Minap vettem egy fordulatszámmérőt MZ TS125-ömre. Vettem új spirált, rácsavar, de semmi életjelet nem mutat. A fordulatszámmérő működőképes.
Szétszedtük, a fordulat meghajtótengelynek semmi baja, nincs ledarálva, de amit az meghajtana, az honnan jön pontosan és, hogy lehet-e hozzá kapni olyan cuccot.
Gondolom blokkszéthúzás nélkül nem úszom meg a dolgot.
Válaszotokat előre is köszönöm!
			
			
									
						
										
						Minap vettem egy fordulatszámmérőt MZ TS125-ömre. Vettem új spirált, rácsavar, de semmi életjelet nem mutat. A fordulatszámmérő működőképes.
Szétszedtük, a fordulat meghajtótengelynek semmi baja, nincs ledarálva, de amit az meghajtana, az honnan jön pontosan és, hogy lehet-e hozzá kapni olyan cuccot.
Gondolom blokkszéthúzás nélkül nem úszom meg a dolgot.
Válaszotokat előre is köszönöm!
- Gyurmooo
- versenyző 
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Persze, hogy az alut!  
 
Az oké, hogy kevésbé kopik, de nem tudom mit bír ez a kisipari sz@r...
Ha elég kemény anyagból van, vagyis nem kopik el hamar, nem foglalkozom a sorják eltüntetésén kívül vele. Kösz!
			
			
									
						
										
						 
 Az oké, hogy kevésbé kopik, de nem tudom mit bír ez a kisipari sz@r...
Ha elég kemény anyagból van, vagyis nem kopik el hamar, nem foglalkozom a sorják eltüntetésén kívül vele. Kösz!
Papszi írta:Megedzeni? Az alu tömböt? vagy a lánckereket? Meg a hátsó lánckereket nem szokás edzeni, mert az sokkal kevésbé kopik mint a kislánckerék. Ja és ha keményíteni szeretnétek a fogakon, akkor vagy indukciós edzést kell alkalmazni vagy cementálást.
- Papszi
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Megedzeni? Az alu tömböt? vagy a lánckereket? Meg a hátsó lánckereket nem szokás edzeni, mert az sokkal kevésbé kopik mint a kislánckerék. Ja és ha keményíteni szeretnétek a fogakon, akkor vagy indukciós edzést kell alkalmazni vagy cementálást.Gyurmooo írta:Az rendben, főleg olyat szeretnék.
Hátsó lánckerékről valaki? Ránézésre elég silány, tiszta sorja az egész. Után kell kicsit munkálni majd, ha ezt rakom föl. Le kéne esztergányolni az alu tömbről, majd megedzeni.

Üdv.: Papszi    
  
			
						 
  
- Gyurmooo
- versenyző 
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az rendben, főleg olyat szeretnék.  
 
Hátsó lánckerékről valaki? Ránézésre elég silány, tiszta sorja az egész. Után kell kicsit munkálni majd, ha ezt rakom föl. Le kéne esztergányolni az alu tömbről, majd megedzeni.
			
			
									
						
										
						 
 Hátsó lánckerékről valaki? Ránézésre elég silány, tiszta sorja az egész. Után kell kicsit munkálni majd, ha ezt rakom föl. Le kéne esztergányolni az alu tömbről, majd megedzeni.

- kobraCode
- versenyző 
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Gyurmooo írta:Kinek milyen tapasztalata van (a valószínűleg magyar) utángyártott hátsó lánckerékkel? Közeleg a lánccsere, és azon gondolkodom, beletegyem-e amit kaptam anno a géppel, vagy kezdjek fölhajtani valahol egy jobb állapotú gyárit. Bár nehéz lenne, lévén 251-es... Első lánckerék mindenképp kell valami, mert 19-est kaptam vele, amivel túl pörgős lenne. 20 v. 21-es kéne.
20-asat tudom ajánlani!
- Gyurmooo
- versenyző 
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kinek milyen tapasztalata van (a valószínűleg magyar) utángyártott hátsó lánckerékkel? Közeleg a lánccsere, és azon gondolkodom, beletegyem-e amit kaptam anno a géppel, vagy kezdjek fölhajtani valahol egy jobb állapotú gyárit. Bár nehéz lenne, lévén 251-es... Első lánckerék mindenképp kell valami, mert 19-est kaptam vele, amivel túl pörgős lenne. 20 v. 21-es kéne.
			
			
									
						
										
						- Dénes
- fi#azsoké 
- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ilyenkor a spirál nem egyenletesen közvetíti a forgó mozgást. Cserélj spirált és csepegtess egy kicsi olajat bele, szerintem.
			
			
									
						
										
						- redocstomi
- biciklis 
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
- Tartózkodási hely: Körmend
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
üdv
ha kileng a kilométer óra mutatója akkor mit kell cserélni hogy ne lengjen ki? Spirált vagy az órát?
kösz
			
			
									
						
										
						ha kileng a kilométer óra mutatója akkor mit kell cserélni hogy ne lengjen ki? Spirált vagy az órát?
kösz
- csdani
- kis ETZ-s 
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Igen 1-el kisebb a biztos, így nem erőlködik annyira, kevésbé kopik a blokk, meg az egyre több rendőr miatt( nagyon sok mobil, amit észre sem veszel) 104-nél nem érdemes sebesebben haladni!
			
			
									
						
										
						Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hello!
Olvasgattam itt kinek hany fogu fogaskerek van elol (etz251),es mivel nemreg vettem a mocit megnezem hanyas van nekem...Meglepodve tapasztaltam h 20as!
Mondjuk Nekem jo,4essel kiporog 110fole egy picivel (112),5 os pedig 130fole.
Igaz,mikor vittem tesomat multkor es kozepes ellenszel volt bizony teli gazzal tartotta csak a 120at,amint levetem a gazt picit mindjart lelassult 110re.Viszont ha magam vagyok tokeletes,es ha jon kis lejto lefele meg a 140et is elhagyja a mutato egy milimeterre
Tehat a 20asat csak ajanlani tudom
			
			
									
						
										
						Olvasgattam itt kinek hany fogu fogaskerek van elol (etz251),es mivel nemreg vettem a mocit megnezem hanyas van nekem...Meglepodve tapasztaltam h 20as!
Mondjuk Nekem jo,4essel kiporog 110fole egy picivel (112),5 os pedig 130fole.
Igaz,mikor vittem tesomat multkor es kozepes ellenszel volt bizony teli gazzal tartotta csak a 120at,amint levetem a gazt picit mindjart lelassult 110re.Viszont ha magam vagyok tokeletes,es ha jon kis lejto lefele meg a 140et is elhagyja a mutato egy milimeterre

Tehat a 20asat csak ajanlani tudom
- bakimate
- A kábelkirály 
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
25X35X7
			
			
									
						
							"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
			
						- coco
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok... Hulyen hangzik de 3x vegig neztem a kezelesi konyvet es nem kaptam meg, szoval legyszi valaki irja meg hogy kisTZ be elol a lanckerekhez milyen meretu es milyen szimmering jar... mert ki kene csereljem. Elore is koszi.
			
			
									
						
										
						- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb 
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy VÁRMEGYE
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én is ilyesformán tapasztalom mint molcsaba. Bambi szavaival élve: "Nincs semmi különleges, mert rendben van a motor"
			
			
									
						
							Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
			
						Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- molcsaba
- Paparazzi 
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem 19-es lánckerék van elől, és tudja a 125-öt végsebességnek, bár ehhez már előre kell hajolnom a légellenállás miatt. Viszont 100-110-et bármikor könnyedén megy. Az utast sem veszi észre, ugyanúgy megy.  
 
Egyébként pedig nagyon jól gyorsul, ami hegyi kanyargós utakon jól jön. A Heidenau gumi remekül úton tartja! 
 
Ja! Sima 250-es ETZ.
			
			
									
						
							 
 Egyébként pedig nagyon jól gyorsul, ami hegyi kanyargós utakon jól jön. A Heidenau gumi remekül úton tartja!
 
 Ja! Sima 250-es ETZ.

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
			
						- kobraCode
- versenyző 
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
borutalp06!
Én 19-essel kezdtem, pörgött mint egy vaddisznó, a vége 120-125 között.
Feltettem egy 21-est nem ment jobban 100 nál.
Most 20-as van fent azzal nem pörög annyira, szépen megy, van erő, a vége 120-125 környéke. Felcuccolva, utassal szépen tudok vele jönni.
Általában azt javasolják aki túrázik, viszi a motyót esetleg utast, az gyárinál 1 el kisebbet szokott feltenni hogy az jó! Ez nálam is így vált be.
Ja azt hozzá teszem ETZ 251 és 16"-os hátsókerékről van szó.
Üdv.
			
			
									
						
										
						Én 19-essel kezdtem, pörgött mint egy vaddisznó, a vége 120-125 között.
Feltettem egy 21-est nem ment jobban 100 nál.
Most 20-as van fent azzal nem pörög annyira, szépen megy, van erő, a vége 120-125 környéke. Felcuccolva, utassal szépen tudok vele jönni.
Általában azt javasolják aki túrázik, viszi a motyót esetleg utast, az gyárinál 1 el kisebbet szokott feltenni hogy az jó! Ez nálam is így vált be.
Ja azt hozzá teszem ETZ 251 és 16"-os hátsókerékről van szó.
Üdv.
- 
				borutalp06
- kis ETZ-s 
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hát most már tényleg annyiféle véleményt olvastam itt,hogy muszály megennem a pudingot...  kiváncsi vagyok arra a fránya 19 fogúnál nagyobb(most már mindegy mekkora,csak nagyobb legyen
 kiváncsi vagyok arra a fránya 19 fogúnál nagyobb(most már mindegy mekkora,csak nagyobb legyen  )lánckerékre.......
 )lánckerékre.......
			
			
									
						
										
						 kiváncsi vagyok arra a fránya 19 fogúnál nagyobb(most már mindegy mekkora,csak nagyobb legyen
 kiváncsi vagyok arra a fránya 19 fogúnál nagyobb(most már mindegy mekkora,csak nagyobb legyen  )lánckerékre.......
 )lánckerékre.......- Papszi
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Haveromnak volt fent 20-as lánckerék, szerinte nem ment jobban, mint a 19-esel. Azt mondta, hogy úgy érezte, hogy nem pörög ki rendesen a 20-as lánckerékkel.borutalp06 írta:Asszem megpróbálok szerezni 20 fogú(vagy nagyobb) lánckereket,felrakom,kipróbálom és leírom a tapasztalatokat!
Üdv.: Papszi    
  
			
						 
  
- 
				borutalp06
- kis ETZ-s 
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Asszem megpróbálok szerezni 20 fogú(vagy nagyobb) lánckereket,felrakom,kipróbálom és leírom a tapasztalatokat!
			
			
									
						
										
						- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb 
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy VÁRMEGYE
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ja hát így már értem persze 
			
			
									
						
							
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
			
						Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- htq
- rolleres 
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2009.06.11. 19:05
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szakály
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az igazság az, hogy én 350-es Jawa-ról ültem át ETZ-re. Elöször furcsa volt az, hogy nincs olyan erőtartaléka, mint a Jawa-nak. Az emelkedőket izomból akartam (oda húztam a gázt) legyűrni és nem lendületből. Felénk elég sok az emelkedő és kevés a sík út, ezért tettem fel 18-as lánckereket. Most már nem igazán kell a lendület.
			
			
									
						
										
						- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb 
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy VÁRMEGYE
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Részemről annyi hogy az enyémen is 19 fogú van fenn elöl. Soha nem éreztem kevésnek 2 személlyel és pakolva sem, pedig full alap 250-es. Vége 125-127.........de nem gyakran próbálgatom és kophatott is már a technika kicsit azóta. 100-at bármikor könnyeden és erőlködés nélkül viszi...és még van egy kis tartalék ekkor...nekem ez bőven megteszi.
			
			
									
						
							Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
			
						Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- hell
- bajnok 
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem most 20 fogas lánckerék van fent nekem bejön. Végét nem tudom de nem is érdekel kivan már a motorja rendesen 90-100 közt hasnálom. 100km/h- nál 4000 1-2 százat forog. 110 kis hátszélben tudja. 
			
			
									
						
										
						
- htq
- rolleres 
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2009.06.11. 19:05
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szakály
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az ETZ-nek a négy felömlő miatt szüksége van a pörgésre, hogy legyen benne erő, főleg ha 5-ik(lassító) fokozatban van. 125-nél mennyit forgott? 6500-7000 között? nem csoda ha megszorult, főleg ha nem volt vastagon az olaj keverve.
			
			
									
						
										
						- 
				borutalp06
- kis ETZ-s 
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én igazából azt szeretném,hogy 110 km/h-s sebességnél ne pörögjön a moci.....(kb 5000-t pörög akkor)
Már próbáltam kihuzatni,(igaz fáj a szívem)125-nél váltottam az 5.-et,aztán meg is szorult.....
			
			
									
						
										
						Már próbáltam kihuzatni,(igaz fáj a szívem)125-nél váltottam az 5.-et,aztán meg is szorult.....
- htq
- rolleres 
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2009.06.11. 19:05
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szakály
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A 17-es lánckerék krosszozáshoz való, na meg oldalashoz. Szerintem az MZ-k nem ara vannak kitalálva, hogy 130-cal vagy az fölött menjenek vele, a váz és futómű konstrukció túl gyenge hozzá. A 20-as, 21-es lánckerék 16"-os hátsó kerékhez való ami a 251-é. Saját tapasztalatom az, hogy a 250 ETZ-re a 18-as a legjobb. A végsebesség max. 10 km/h-val kevesebb, de sokkal használhatóbb a motor, főleg ha van egy kis okosítás rajta mint az enyémenborutalp06 írta:Hali htq!
Akkor a 17 fogútól mit várhatok szerinted?
Vagy te mekkorát javasolsz?
 
 Thunder-rel egyetértek abban, hogy valami nem passzol a motorod körül, mert 130-at vinnie kellene.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Értem:)borutalp06 írta:Hali ThUnDeR!
Minden vélemény érdekel,azért írtam a forumba!
Amit nem tudok,az a fúvoka mérete.Viszont ami biztos,hogy a síbertű majdnem legalul van,Motorgenerált(fúrás,stb) télen kapott,a gyujtás OK,gyertyakép OK,fogyasztását nem mértem de nem jelentős,nem kellet még feltűnően gyakran tankolnom.....
Hát ha nem "jelentős" a fogyid, akkor talán kisebb főfúvesz van a karbiban mint kéne, vagy atom jó a géped
 Nekem a 115-ös fúvesszel 4.2 körül kajált vegyesben, és egész jól ment. Most vettem rá 30N2-5 -ös karbit, ebben gyári van, kíváncsi leszek mennyire nő a fogyim:)
 Nekem a 115-ös fúvesszel 4.2 körül kajált vegyesben, és egész jól ment. Most vettem rá 30N2-5 -ös karbit, ebben gyári van, kíváncsi leszek mennyire nő a fogyim:)ThUnDeR
- 
				borutalp06
- kis ETZ-s 
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hali ThUnDeR!
Minden vélemény érdekel,azért írtam a forumba! 
 
Amit nem tudok,az a fúvoka mérete.Viszont ami biztos,hogy a síbertű majdnem legalul van,Motorgenerált(fúrás,stb) télen kapott,a gyujtás OK,gyertyakép OK,fogyasztását nem mértem de nem jelentős,nem kellet még feltűnően gyakran tankolnom.....
			
			
									
						
										
						Minden vélemény érdekel,azért írtam a forumba!
 
 Amit nem tudok,az a fúvoka mérete.Viszont ami biztos,hogy a síbertű majdnem legalul van,Motorgenerált(fúrás,stb) télen kapott,a gyujtás OK,gyertyakép OK,fogyasztását nem mértem de nem jelentős,nem kellet még feltűnően gyakran tankolnom.....
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Bocsi hogy beleszólok, mert nem nekem írtál..borutalp06 írta:Hali htq!
Akkor a 17 fogútól mit várhatok szerinted?
Vagy te mekkorát javasolsz?

Én úgy gondolom, meg azt tapasztaltam, hogy kisebb lánckerékkel persze nyomatékosabb lesz a géped, de a végsebességet azt jóval lerontja, sztem max 100 lesz a vége tőle.
Ami viszont furcsa, hogy 19-es gyári lánckerékkel elég kevésnek tűnik nekem az a 120 körüli végsebesség, egy 250-es gépnek simán ki kell menni 130-ig, ha egészséges. Nekem még 115-ös főfúvókával is tudta a gép a 130-at, úgyhogy sztem ne a lánckerekekkel próbálkozz, hanem nézz utána miért nem megy az a gép többet.
ThUndeR
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég



















