max 5W TELESZKÓP olajat bele.Pacso83 írta:Üdvözlet Mindenkinek!
A hétvégén megcsináltam két hátsó lengéscsillapítót ami volt nekem otthon pluszba, és utána gondoltam majd csak kicserélem a motoron lévőket. Előtte elolvastam a szocimotoror cikket, meg itt az okosságokat. 5W-40-es olajat tettem bele de amikor kicseréltem őket, akkor tapasztaltam, hogy olyan kamény lett a motor hátulja, hogy a gerinccsigolyáim összébb csúsztak több centit. A mocin olyan teló volt ami egy Trophy-nak volt az első telója, nem lehetett feszességet állítani, és sokkal magasabb volt mint a mostani. A motor szerintem legalább tíz centivel alacsonyabb lett. Remélem nem rontottam el semmi. Eddig mondjuk alig ért le a közép sztender, most meg úgy kell felcibálni rá a mocit. A régi magassága jobban tetszett nekem, de azokat a telókat nem tudom felújítani, mert tönkretette az előző tulaj a szárakat.
Valakit megkérnék írjon nekem egy adatot, ami összehasonlításként szolgálhat arra, hogy milyen magasnak is kéne lennie az 250-es ETZ-nek. Mondjuk a hátsó csomagtartó hátsó élének a magassága, vagy a hátsó lengéscsollapító felső szeménél a rögzítőcsavar közepét, vagy bármit ami pontos méretet adhat. Úgy kéne, hogy ne sztenderen álljon. Köszönöm előre is a fáradozásokat...
Valószínű szét fogom szedni még azért, hogy valami vékonyabb olajjal töltsem fel. Ha kiderülne, hogy valami komoly magasság probléma van, akkor még kéne biztos mást is szenvedni vele...nem akarnám még kétszer szétszedni...
Ha valaki tud esetleg, Trophy első lengéscsillapítóba való szárat, párban, arra vevő lennék...
Mindenkinek minden jót!
Futómű
Re: Futómû
Re: Futómû
Üdvözlet Mindenkinek!
A hétvégén megcsináltam két hátsó lengéscsillapítót ami volt nekem otthon pluszba, és utána gondoltam majd csak kicserélem a motoron lévőket. Előtte elolvastam a szocimotoror cikket, meg itt az okosságokat. 5W-40-es olajat tettem bele de amikor kicseréltem őket, akkor tapasztaltam, hogy olyan kamény lett a motor hátulja, hogy a gerinccsigolyáim összébb csúsztak több centit. A mocin olyan teló volt ami egy Trophy-nak volt az első telója, nem lehetett feszességet állítani, és sokkal magasabb volt mint a mostani. A motor szerintem legalább tíz centivel alacsonyabb lett. Remélem nem rontottam el semmi. Eddig mondjuk alig ért le a közép sztender, most meg úgy kell felcibálni rá a mocit. A régi magassága jobban tetszett nekem, de azokat a telókat nem tudom felújítani, mert tönkretette az előző tulaj a szárakat.
Valakit megkérnék írjon nekem egy adatot, ami összehasonlításként szolgálhat arra, hogy milyen magasnak is kéne lennie az 250-es ETZ-nek. Mondjuk a hátsó csomagtartó hátsó élének a magassága, vagy a hátsó lengéscsollapító felső szeménél a rögzítőcsavar közepét, vagy bármit ami pontos méretet adhat. Úgy kéne, hogy ne sztenderen álljon. Köszönöm előre is a fáradozásokat...
Valószínű szét fogom szedni még azért, hogy valami vékonyabb olajjal töltsem fel. Ha kiderülne, hogy valami komoly magasság probléma van, akkor még kéne biztos mást is szenvedni vele...nem akarnám még kétszer szétszedni...
Ha valaki tud esetleg, Trophy első lengéscsillapítóba való szárat, párban, arra vevő lennék...
Mindenkinek minden jót!
A hétvégén megcsináltam két hátsó lengéscsillapítót ami volt nekem otthon pluszba, és utána gondoltam majd csak kicserélem a motoron lévőket. Előtte elolvastam a szocimotoror cikket, meg itt az okosságokat. 5W-40-es olajat tettem bele de amikor kicseréltem őket, akkor tapasztaltam, hogy olyan kamény lett a motor hátulja, hogy a gerinccsigolyáim összébb csúsztak több centit. A mocin olyan teló volt ami egy Trophy-nak volt az első telója, nem lehetett feszességet állítani, és sokkal magasabb volt mint a mostani. A motor szerintem legalább tíz centivel alacsonyabb lett. Remélem nem rontottam el semmi. Eddig mondjuk alig ért le a közép sztender, most meg úgy kell felcibálni rá a mocit. A régi magassága jobban tetszett nekem, de azokat a telókat nem tudom felújítani, mert tönkretette az előző tulaj a szárakat.
Valakit megkérnék írjon nekem egy adatot, ami összehasonlításként szolgálhat arra, hogy milyen magasnak is kéne lennie az 250-es ETZ-nek. Mondjuk a hátsó csomagtartó hátsó élének a magassága, vagy a hátsó lengéscsollapító felső szeménél a rögzítőcsavar közepét, vagy bármit ami pontos méretet adhat. Úgy kéne, hogy ne sztenderen álljon. Köszönöm előre is a fáradozásokat...
Valószínű szét fogom szedni még azért, hogy valami vékonyabb olajjal töltsem fel. Ha kiderülne, hogy valami komoly magasság probléma van, akkor még kéne biztos mást is szenvedni vele...nem akarnám még kétszer szétszedni...
Ha valaki tud esetleg, Trophy első lengéscsillapítóba való szárat, párban, arra vevő lennék...
Mindenkinek minden jót!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómû
Köszi szépen, akkor gondolom nálam most következik a teleszkópgenerál...
Ilyenek ezek az öreg gépek, az enyémmel is mindig van mit csinálni, de ettől én még szeretem.
Ilyenek ezek az öreg gépek, az enyémmel is mindig van mit csinálni, de ettől én még szeretem.
Széles utat, hátszelet!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómû
na nekem most volt hátsó teleszkóp generál, kb 250ccm olaj kell bele, 15-30w-s egyébként van egy cikk arról h kell csinálni,
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/35
viszont sztem 3 fontos dolog hiányzik belőle:
1. soha, de soha nem feszegetünk semmit csavarhúzóval!
satuba célszerű 2 db falécet tenni h ne nyomorodjon össze a teleszkópcső!
én sem bírtam kirántani nemhogy elsőre, de 20-adjára sem a dugattyút! aztán feltettem az egész góbelemancot a rezsóra, (úgy h az alsó szilentgumi ne égjen meg) megvártam míg felforrósodik aztán elsőre kijött! feszegetés, barmolás nélkül!
2. ha azzal a biciklikulcsos megoldással próbálkoztam volna, a bal oldali teleszkópról nem tudom leszedni az a b.zi spiáter csavart!
ehelyett ezzel tekertem ki:
3. a szimeringen körben van egy vékony lemezből préselt fém burkolat, amit a szimeringház pereménél tudsz egy kis vékony csavarhúzóval óvatosan leszedni. nekem nem akart lejönni ezért melegítettem ezt is, viszont most ennél jobb képen nem tudok mutatni róla (holnap megpróbálom feltenni amin jól látszik), a piros nyíl mutatja a lefejtés helyét:
amíg nem szedted le ezt a fém burkolatot meg ne próbáld kiütni a szimeringet, mert azzal elnyomorítod ezt a fém burkolatot ! (sajnos saját tapasztalat, a kész cikkből ez hiányzott )
ja és amint látod a tömítőgyűrű az nekem teljesen szétmállott, ezért egy 25x3-as O gyűrűvel helyettesítettem!
és a szétszerelt témát érdemes kitakarítani:
hát röviden ennyi
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/35
viszont sztem 3 fontos dolog hiányzik belőle:
1. soha, de soha nem feszegetünk semmit csavarhúzóval!
satuba célszerű 2 db falécet tenni h ne nyomorodjon össze a teleszkópcső!
én sem bírtam kirántani nemhogy elsőre, de 20-adjára sem a dugattyút! aztán feltettem az egész góbelemancot a rezsóra, (úgy h az alsó szilentgumi ne égjen meg) megvártam míg felforrósodik aztán elsőre kijött! feszegetés, barmolás nélkül!
2. ha azzal a biciklikulcsos megoldással próbálkoztam volna, a bal oldali teleszkópról nem tudom leszedni az a b.zi spiáter csavart!
ehelyett ezzel tekertem ki:
3. a szimeringen körben van egy vékony lemezből préselt fém burkolat, amit a szimeringház pereménél tudsz egy kis vékony csavarhúzóval óvatosan leszedni. nekem nem akart lejönni ezért melegítettem ezt is, viszont most ennél jobb képen nem tudok mutatni róla (holnap megpróbálom feltenni amin jól látszik), a piros nyíl mutatja a lefejtés helyét:
amíg nem szedted le ezt a fém burkolatot meg ne próbáld kiütni a szimeringet, mert azzal elnyomorítod ezt a fém burkolatot ! (sajnos saját tapasztalat, a kész cikkből ez hiányzott )
ja és amint látod a tömítőgyűrű az nekem teljesen szétmállott, ezért egy 25x3-as O gyűrűvel helyettesítettem!
és a szétszerelt témát érdemes kitakarítani:
hát röviden ennyi
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómû
Halihó!
Szomorúan vettem észre, hogy a jobb hátsó teleszkópom engedi az olajat. Nem vészes, mert nem folyik, csak látszik rajta, hogy olajos és nem is csinálhatja régóta, mert eddig nem láttam. Mi ilyenkor a teendő? Gondolom teleszkóp leszed, szétszed és szimering csere? Hátsó telót még nem szedtem szét ennyire. Annak idején a Simson első teleszkópját szétbontottam rugó és olajcserére, de ehhez még nem nyúltam és nem akarom elrontani. Viszont gondolom ha az egyiket szétszedem és új olajat kap, akkor a másikat is illene. Amúgy mennyi olaj kell beléjük egyenként?
Előre is köszi a válaszokat.
Szomorúan vettem észre, hogy a jobb hátsó teleszkópom engedi az olajat. Nem vészes, mert nem folyik, csak látszik rajta, hogy olajos és nem is csinálhatja régóta, mert eddig nem láttam. Mi ilyenkor a teendő? Gondolom teleszkóp leszed, szétszed és szimering csere? Hátsó telót még nem szedtem szét ennyire. Annak idején a Simson első teleszkópját szétbontottam rugó és olajcserére, de ehhez még nem nyúltam és nem akarom elrontani. Viszont gondolom ha az egyiket szétszedem és új olajat kap, akkor a másikat is illene. Amúgy mennyi olaj kell beléjük egyenként?
Előre is köszi a válaszokat.
Széles utat, hátszelet!
Re: Futómû
Szervusz!
Köszi a tippet! Én is gondolt a leflexelésre, a lengővillám szépen mozog a tengelyen, ott nincs berohadva, hál égnek! Meg fogom próbálni kiütögetni a maradék darabot a vázból... Mert minden kész a gépen, a blokk pöpec állapotban, felfúrva 300asra, minden cucc megvéve, csak annak a tengelynek kéne kijönnie... Köszi, flexet megpróbálom! Elvileg ha jól mozog a tengelyen, és csak egyik oldalon vágom el, a villát le lehet róla csúsztatni nem?
Még egyszer köszönöm a tippeket!
Köszi a tippet! Én is gondolt a leflexelésre, a lengővillám szépen mozog a tengelyen, ott nincs berohadva, hál égnek! Meg fogom próbálni kiütögetni a maradék darabot a vázból... Mert minden kész a gépen, a blokk pöpec állapotban, felfúrva 300asra, minden cucc megvéve, csak annak a tengelynek kéne kijönnie... Köszi, flexet megpróbálom! Elvileg ha jól mozog a tengelyen, és csak egyik oldalon vágom el, a villát le lehet róla csúsztatni nem?
Még egyszer köszönöm a tippeket!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Futómû
Jartam mar igy! elvagtam atengelyt kozvetlen a lengovilla es a blokktarto kozott, mindket oldalon,uj tengely,uj persejek azutan darabonkent kimelegitettem jo szerelest!
A viz szalad, a kő marad!
Re: Futómû
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, SOS lenne... A hátsó villát vázzal összekötő tengelyt ti hogyan szednétek ki, ha úgy be lenne rothadva a vázba, hogy se csavarlazító, se direkt ütögetés, se csavarral való meghúzás és mozgatás sem használ neki?
Próbáltam csavarlazítót befújni a váz alján lévő kis lukon toldattal (minél beljebb fújjak) De nem használ...
Vagy annak a kiszedése nélkül is ki lehet cserélni a blokktartó lemezeket? Én kötve hiszem
Minden megoldás érdekel!!!! Kivéve, hogy elviszem szerelőhöz, ez az utolsó megoldás
Köszi előre is!
KaráK
Lenne egy kérdésem, SOS lenne... A hátsó villát vázzal összekötő tengelyt ti hogyan szednétek ki, ha úgy be lenne rothadva a vázba, hogy se csavarlazító, se direkt ütögetés, se csavarral való meghúzás és mozgatás sem használ neki?
Próbáltam csavarlazítót befújni a váz alján lévő kis lukon toldattal (minél beljebb fújjak) De nem használ...
Vagy annak a kiszedése nélkül is ki lehet cserélni a blokktartó lemezeket? Én kötve hiszem
Minden megoldás érdekel!!!! Kivéve, hogy elviszem szerelőhöz, ez az utolsó megoldás
Köszi előre is!
KaráK
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómû
bambi!
az első teleszkópban a dugattyúgyűrűt te szoktad cserélni? most vettem utángyártott xart... az még hagyján h csupa sorja, de az anyaga... pfff
az első teleszkópban a dugattyúgyűrűt te szoktad cserélni? most vettem utángyártott xart... az még hagyján h csupa sorja, de az anyaga... pfff
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Futómû
Teljesen zárt lett. Nem csapágyboltban vettem, hanem MZ-s boltban. Ott ezt adták hozzá. Legalább nem kell zsírozni.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómû
Akkor a tiedből már eltüntette valamelyik előző tulaj.Nekem még ahogy irtam eredeti DDR-es csapágyak voltak benne és a tömitőgyűrű is benne volt.Ha a helyedben lennék én félig zárt csapágyat tennék a fékek felé zárva.A másik csapágy lehet nyitott,és a 2 csapágy közé meg zsírt!!Természetesen a döntés a tied.A zárt csapágyakkal sem lehet semmi gond.Amugy meg nem egy nagy dolog kicserélni (meg nem is olyan drága)ha ne adj isten mégsem jön be és nem bir ki xy évet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Futómû
Én a 4-es számu tömítéssel nem találkoztam a szétszerelés során
Szerintem a zárt csapággyal nagyot nem tévedhetek. A nyitottat talán a behulló ferodol por is bántaná.
Mindenkinek köszi a tanácsot!
Szerintem a zárt csapággyal nagyot nem tévedhetek. A nyitottat talán a behulló ferodol por is bántaná.
Mindenkinek köszi a tanácsot!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómû
Szerintem a 4-es számú gumi tömitőgyűrű pont azért van hogy a zsír ne jusson a fékekhez.Legalábbis amikor én cseréltem a csapágyakat akkor erre a következtetésre jutottam.Épp ezért a 2 csapágy közé nem sajnáltam zsírt tenni bőségesen.horhaus írta:Sziasztok
Még mindig a hátsó kerék csapágyán agyalok. Lehet, hogy azért volt a fék felőli oldalon zárt csapágy, nehogy a zsír elérje a fékpofát? Vagy ez hülyeség?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómû
én kerékagyba mind2oldalon zárt, gumiporvédős csapágyat tettem, függetlenül attól h a szervízkönyv mit írt
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Futómû
Sziasztok
Még mindig a hátsó kerék csapágyán agyalok. Lehet, hogy azért volt a fék felőli oldalon zárt csapágy, nehogy a zsír elérje a fékpofát? Vagy ez hülyeség?
Még mindig a hátsó kerék csapágyán agyalok. Lehet, hogy azért volt a fék felőli oldalon zárt csapágy, nehogy a zsír elérje a fékpofát? Vagy ez hülyeség?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
első teleszkópszárból hogy lehet könnyen kivenni azt a ... drótzégert?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómû
Kicseréltem a csapágyakat és a távtartót. Gondoltam ezt látnotok kell, ez volt a régi távtartó:
http://kepfeltoltes.hu/090329/K_p_001_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090329/K_p_002_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090329/K_p_003_w ... es.hu_.jpg
Elég esélyes, hogy ez nyírta a csapágyaimat. Kikerekedett a szemem amikor megláttam, ráadásul szerintem ez sem gyári, mert elég puha anyagnak tűnik és ha megnézitek belül a varratot, ez nem is esztergált cső, hanem hajlított. Na mindegy, a mostani egyelőre jó, javult a motor stabilitása és idővel úgyis kiderül, hogy ez volt-e a probléma.
http://kepfeltoltes.hu/090329/K_p_001_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090329/K_p_002_w ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090329/K_p_003_w ... es.hu_.jpg
Elég esélyes, hogy ez nyírta a csapágyaimat. Kikerekedett a szemem amikor megláttam, ráadásul szerintem ez sem gyári, mert elég puha anyagnak tűnik és ha megnézitek belül a varratot, ez nem is esztergált cső, hanem hajlított. Na mindegy, a mostani egyelőre jó, javult a motor stabilitása és idővel úgyis kiderül, hogy ez volt-e a probléma.
Széles utat, hátszelet!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Futómû
Köszi
Lehet, hogy az előző tulaj ezt találta a munkahelyén
Lehet, hogy az előző tulaj ezt találta a munkahelyén
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómû
Szerintem mindkettő nyitott.Legalábbis az én motoromban még azok voltak és eredeti DDR csapágyak.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Futómû
Sziasztok
A /1-es hátsó kerekében az egyik csapágy zárt a másik nyitott. Ez így helyes? Vehetem az újakat is ugyan így?
A /1-es hátsó kerekében az egyik csapágy zárt a másik nyitott. Ez így helyes? Vehetem az újakat is ugyan így?
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómû
Na akkor megnyugodtam, holnap megcsinálom.
Még egyszer köszönöm a segítséget!
Majd írok, hogy mi újság
Még egyszer köszönöm a segítséget!
Majd írok, hogy mi újság
Széles utat, hátszelet!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Futómû
nyugottan össze pakolhatod vele ez a gyári méret 20x22 x52.3.
a c anyag nagyon tökéletes ésszel kell meghuzni.
nekem is ugyan ez améretü csö és semmi progléma vele.
üdv:misi
a c anyag nagyon tökéletes ésszel kell meghuzni.
nekem is ugyan ez améretü csö és semmi progléma vele.
üdv:misi
Re: Futómû
az a lenyeg, hogy nem ugy kell meghuzni a tengelyt, hogy osszeszakits mindent, kicsit lehet vekony a fala, de ha esszel huzod ossze, nemhiszem, hogy gondot jelentene.kosian írta:Na megvannak a csapágyak és kiesztergáltattam a távtartót is (még mindig a hátsó kerékről beszélek).
Viszont elbizonytalanodtam, mert a megadott méretek alapján először úgy volt leírva, hogy 2mm a cső falvastagsága, viszont amit utána írtál, abban már a 20mm x 22mm x 52,3mm volt és én ez alapján csináltattam, viszont így csak 1mm a falvastagság. Ez okozhat gondot? Esetleg javít a helyzeten az, hogy nem A50-es anyagból, hanem valami sokkal erősebb C minőségű krómnikkelből készült? Vagy kuka?
Légyszi segítsetek, mert csinálnám, de most így nem merem belerakni.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómû
Na megvannak a csapágyak és kiesztergáltattam a távtartót is (még mindig a hátsó kerékről beszélek).
Viszont elbizonytalanodtam, mert a megadott méretek alapján először úgy volt leírva, hogy 2mm a cső falvastagsága, viszont amit utána írtál, abban már a 20mm x 22mm x 52,3mm volt és én ez alapján csináltattam, viszont így csak 1mm a falvastagság. Ez okozhat gondot? Esetleg javít a helyzeten az, hogy nem A50-es anyagból, hanem valami sokkal erősebb C minőségű krómnikkelből készült? Vagy kuka?
Légyszi segítsetek, mert csinálnám, de most így nem merem belerakni.
Viszont elbizonytalanodtam, mert a megadott méretek alapján először úgy volt leírva, hogy 2mm a cső falvastagsága, viszont amit utána írtál, abban már a 20mm x 22mm x 52,3mm volt és én ez alapján csináltattam, viszont így csak 1mm a falvastagság. Ez okozhat gondot? Esetleg javít a helyzeten az, hogy nem A50-es anyagból, hanem valami sokkal erősebb C minőségű krómnikkelből készült? Vagy kuka?
Légyszi segítsetek, mert csinálnám, de most így nem merem belerakni.
Széles utat, hátszelet!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Futómû
Nyakas!
Igazad volt kilazítottam a csavarokat, forgattam a szárakat, egy óra tökölés után sokat javult a helyzet.
Köszi.
Igazad volt kilazítottam a csavarokat, forgattam a szárakat, egy óra tökölés után sokat javult a helyzet.
Köszi.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Futómû
Kössz mindenkinek!!
Én úgy gondoltam hogy nincs benne szinte semmi. Most hogy mondjátok, lehet hogy annyira trutyi a régi olaj hogy nem folyt, hanem bent maradt az alján? Bambinak igaza van jobban szét kellett volna szednem. Hétvégén meg is teszem.
Nyakas: megfogadom a tanácsod, de az összejelölést már elmulasztottam.
Én úgy gondoltam hogy nincs benne szinte semmi. Most hogy mondjátok, lehet hogy annyira trutyi a régi olaj hogy nem folyt, hanem bent maradt az alján? Bambinak igaza van jobban szét kellett volna szednem. Hétvégén meg is teszem.
Nyakas: megfogadom a tanácsod, de az összejelölést már elmulasztottam.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Futómû
Mielott meghuzod a telo csavarjait ugyelj ra ,hogy neszoruljon a telo, szabadon mozogjon
Ertendo ,folso zarodugo meghuz , atobbi csavar eloszor csak erintore,ugy a tengejen levo 8as csavar is.
A tengelyanya koppra huzva ,ezutan parszor berugoztatod es meghuzod az osszes csavart igy hejere kerulnek aszarak . Erre azert van szukseg mert nemismered az eloeletet /pl,.gorbe egy picit /en bejelolom szetszedes elott ,ha nemismerem a jarganyt
Ertendo ,folso zarodugo meghuz , atobbi csavar eloszor csak erintore,ugy a tengejen levo 8as csavar is.
A tengelyanya koppra huzva ,ezutan parszor berugoztatod es meghuzod az osszes csavart igy hejere kerulnek aszarak . Erre azert van szukseg mert nemismered az eloeletet /pl,.gorbe egy picit /en bejelolom szetszedes elott ,ha nemismerem a jarganyt
A viz szalad, a kő marad!
Re: Futómû
időnként szét kell szedni,elmosni,és ellenőrizni a lehúzó gyűrűket,és a szelepekethorhaus írta:Sziasztok
Segítsetek nekem! Új olajat töltöttem az első telóba. Azért nem mondom hogy le cseréltem, mert szinte semmit sem tudtam kiönteni. Pontosan mértem a 230 cm3, és most úgy ugrál az eleje mintha szántáson mennék. Ha behúzott első fékkel meg nyomkodom az elejét rugózik. Nem biztos hogy jól, de be állva nincs. Hol hibázhattam? Lehet olyan hogy nem folyik ki belőle a régi? Az olaj 10w-s teleszkóp olaj. A motor TS/1.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómû
horhaus!
ebből egy szót nem értek. bele volt rohadva az olaj, vagy nem volt benne szinte semmi
ebből egy szót nem értek. bele volt rohadva az olaj, vagy nem volt benne szinte semmi
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Futómû
Sziasztok
Segítsetek nekem! Új olajat töltöttem az első telóba. Azért nem mondom hogy le cseréltem, mert szinte semmit sem tudtam kiönteni. Pontosan mértem a 230 cm3, és most úgy ugrál az eleje mintha szántáson mennék. Ha behúzott első fékkel meg nyomkodom az elejét rugózik. Nem biztos hogy jól, de be állva nincs. Hol hibázhattam? Lehet olyan hogy nem folyik ki belőle a régi? Az olaj 10w-s teleszkóp olaj. A motor TS/1.
Segítsetek nekem! Új olajat töltöttem az első telóba. Azért nem mondom hogy le cseréltem, mert szinte semmit sem tudtam kiönteni. Pontosan mértem a 230 cm3, és most úgy ugrál az eleje mintha szántáson mennék. Ha behúzott első fékkel meg nyomkodom az elejét rugózik. Nem biztos hogy jól, de be állva nincs. Hol hibázhattam? Lehet olyan hogy nem folyik ki belőle a régi? Az olaj 10w-s teleszkóp olaj. A motor TS/1.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Futómû
Best Off!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Futómû
Ha nem folyik ,akkor valoszinu meg van a mennyiseg, de csere az biztosabb ,nem nagy melo.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómû
Ja, van még valami!
Hogyan tudnám ellenőrizni, hogy az első teleszkópokban elég-e az olaj?
Milyen hosszú mérőpálca kell hozzá és meddig kell érnie rajta az olajnak miután kihúztam?
A hátsó teleszkóp is érdekelne.
Előre is köszi!
Üdv.
Hogyan tudnám ellenőrizni, hogy az első teleszkópokban elég-e az olaj?
Milyen hosszú mérőpálca kell hozzá és meddig kell érnie rajta az olajnak miután kihúztam?
A hátsó teleszkóp is érdekelne.
Előre is köszi!
Üdv.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: elszurtam javitás
Köszi szépen!!!misi írta:d:20mm D:22mm Hossz:52.3mm.
Anyag minöség:A50-es.
Bocsi.
Így már meg tudom csináltatni.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
elszurtam javitás
d:20mm D:22mm Hossz:52.3mm.
Anyag minöség:A50-es.
Bocsi.
Anyag minöség:A50-es.
Bocsi.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: méret
misi írta:Szia Kosian !
Itt egy linkhttp://www.mz-b.de/mz/angebot/english/eradh8.htm
Dea pontosméret 22x2x52.3.
Ez egy német oldal ott sok mindent megtalálsz.
Üdv:Misi
Köszönöm szépen!!!
Gondolom ez átmérõ(külsõ, vagy belsõ???) x anyagvastagság x hossz
Igaz?
Ja és a hossza akkor 52.3 mm?
Az jó, ha acélból esztergáltatom?
Széles utat, hátszelet!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
méret
Szia Kosian !
Itt egy linkhttp://www.mz-b.de/mz/angebot/english/eradh8.htm
Dea pontosméret 22x2x52.3.
Ez egy német oldal ott sok mindent megtalálsz.
Üdv:Misi
Itt egy linkhttp://www.mz-b.de/mz/angebot/english/eradh8.htm
Dea pontosméret 22x2x52.3.
Ez egy német oldal ott sok mindent megtalálsz.
Üdv:Misi
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Sziasztok!!
Nagyon nagyon kéne nekem a hátsó kerék két csapágya közti távtartó csõ pontos mérete!
Nagyon fontos lenne minél elõbb, mert mennék túrázni, de már kotyog a hátsó kerekem, mert kinyíródnak a csapágyak és szinte biztos, hogy az a távtartó a ludas (ferde, vagy meg van zömülve...).
Szóval esztergáltatnék egyet, mert kapi nem lehet, de sehol nem találom a pontos méretét.
Elõre is köszönöm!
Nagyon nagyon kéne nekem a hátsó kerék két csapágya közti távtartó csõ pontos mérete!
Nagyon fontos lenne minél elõbb, mert mennék túrázni, de már kotyog a hátsó kerekem, mert kinyíródnak a csapágyak és szinte biztos, hogy az a távtartó a ludas (ferde, vagy meg van zömülve...).
Szóval esztergáltatnék egyet, mert kapi nem lehet, de sehol nem találom a pontos méretét.
Elõre is köszönöm!
Széles utat, hátszelet!
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Tamás írta: http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/m ... 0_5_20.jpg
http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/m ... 0_5_21.jpg
Ha valaki veszi a fáradtságot és nem csak néz, de lát is
Powered by Bambi -- ETZ 300
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
emberek!!!
ma kipróbáltam a felújított hátsó teleszkópjaimat 15W-30-as olajjal egy személyes módban, simán vette az útszéli "hupli"kat.
ezzel a háromnegyed collos csõbõl kifûrészelt és kireszelt célszerszámmal könnyen ki- és betudtam csavarni a spiáter zárócsavart:
ma kipróbáltam a felújított hátsó teleszkópjaimat 15W-30-as olajjal egy személyes módban, simán vette az útszéli "hupli"kat.
ezzel a háromnegyed collos csõbõl kifûrészelt és kireszelt célszerszámmal könnyen ki- és betudtam csavarni a spiáter zárócsavart:
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/m ... 0_5_20.jpg
http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/m ... 0_5_21.jpg
Ha valaki veszi a fáradtságot és nem csak néz, de lát is
http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/m ... 0_5_21.jpg
Ha valaki veszi a fáradtságot és nem csak néz, de lát is
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
emberek !!!
akinek nincs még meg, annak ajánlott az alábbi 2 kép letöltése:
admin urak! arra gondoltam h célszerû kitenni ezt a 2 képet a letöltések/szerelés -ben.
akinek nincs még meg, annak ajánlott az alábbi 2 kép letöltése:
admin urak! arra gondoltam h célszerû kitenni ezt a 2 képet a letöltések/szerelés -ben.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ziziz25z írta:15W40 es repsol teleszkopolaj???? hat keremszepen lattam en man karon varjut de ilyen 2 fokozatu hidraulikaolajat a repsoltol meg nem (ha megis van vallalom a megkovezest)....amugy jo a motorolaj a teleszkopba csak kell bele egy kis habzasgatlo
Na tessék, ezt szerettem volna tudni, hogy miért nem ajánljátok bele, most már tudom, hogy felhabzik a sima motorolaj a telóban.
conus
Köszi, hogy megnézted, én azt hittem szám alapján, hogy majdnem ugyanaz a viszkozitásuk, de akkor ezek szerint nem.
Bocs mindenkinek a sok kérdezõsködésért, de elég kíváncsi típus vagyok, szeretem tudni mindennek az okát, mikéntjét (nekem nem elég annyi, hogy a Pistabá' a kocsmában azt mondta úgyhogy biztos jó lesz).
Na, köszi mindenkinek a segítséget olaj ügyben, és mindenképp telóolaj fog bekerülni mostmár (valószínû Repsol).
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
itt van elõttem: 15W-30-as repsol hidralika olaj meg repsol 15W-40-es motorolaj.
még a viszkozitásuk sem azonos
még a viszkozitásuk sem azonos
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég