Futómű
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Bocs Airoh. Tedd bele nyugodtan, hisz csak néhányan mondták, hogy NE! A tankba is, mindenhova! Azért van annyi féle olaj (fék, motor, váltó, lengéscsillapító), hogy összekeverjék a rendes motorost! Mindenhova mindig ami van és kész!
A Dezsõ is mondta a kocsmába, hogy marhaság az a sok hülyeség és kész!
A Dezsõ is mondta a kocsmába, hogy marhaság az a sok hülyeség és kész!
Persze, ezt értem én, hogy telóolaj a legjobb bele. Akkor máshogy kérdezem, a motorolaj tehet valami kárt, vagy valamiben rosszabb lehet a teló, ha ezt öntöm bele inkább mint az ugyanilyen viszozitású (15W40-es) Repsol telóolajat??RR_ZOZY írta:airoh: a külömbözõ helyeken a világhálón a legkülömbözõbb infókat lehet olvasni és ez sokszor ellentmondásokat szül. Ha lehet mindannyian a más kárán akarunk tanulni nem a sajátunkon, de ez utóbbi is sokunkkal elõfordult már, így velem is.
Leng. csillapító olaj azért kell bele mert az való bele, de ez is olyan hogy mindenki másra esküszik (akár a "2T olaj effektus"). Elhinni nem kell, bele kell lötybölni a motorolajat.....és ne feledd hogy teló és teló közt is van külömbség.
airoh
conus írta:airoh!
skf márkabolttal kapcsolatban nekem rossz szájízem van, (3x annyiért adtak 6 db SKF csapágyat mint a mezei csapágyboltban{ugyanaz a méret, ugyanaz a típus}). inkább "sima" csapágyboltba menj be és kérj kék vagy igény szerint barna színû duplaajkas szimeringet. a kék kb 120°C-ig hõálló, a barna színû meg kb 220°-ig. a kék teleszkópszárakhoz jó, a barna meg magába a motorblokkba.
Aha, akkor ez általános SKF mentalitás. Nekem úgy volt, hogy bementem az SKF-hez, kértem dupla tömítõajkas szimmeringet, és a kezembe nyomtak minden szó nélkül egy KK-T típusút, én meg nem néztem meg hülye fejjel a helyszínen, aztán itthon meg kerestem a dupla tömítõajkat, de nem találtam:)
Ja, és ezek a típusok amiket emlegetek a lentebb beszúrt képen látszanak, tudom, hogy ezek SUPTEX márkájúak, SKF-ben meg nem Suptexet árulnak, de a suptexnek volt ilyen képe amin az összes rajta van, meg így legalább érti mindenki.
Akkor az SL-CT a dupla tömítõajkas, amit zsakfos is mondott, ti ilyet vettetek, tuti ez kell az MZ-be?? Csak mert ennek, meg az SKL-CT-nek a külsõ hengerpalástján nincs gumibevonat, így ezek nem hiszem, hogy jól tömítenének kívülrõl, és nem is létezik belõle csak 17-es tengely-hez valótól fölfelé (SKF, SUPTEX, meg kérdeztem 2 másik boltban). Úgyhogy biztos az SL-CT kell??
airoh
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára airoh 2009.02.28. 00:30-kor.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Nekem a simsonomon és az etz-men is bicaj ora van és mindegyiken sima pipa van.revlimit írta:Sziasztok!
Olvastam a hsz.-eket és írtátok többen is a digitális bicaj km-órával való sebességmérést. Az lenne a kérdésem, hogy mindenki árnyékolt fém gyertyapipát használ, mert nekem a sima pipa zavarja a digit órát. Vagy esetleg van vmi alternatív megoldás az árnyékolásra, mint 1 másik pipa??
Viszont biztos vagy benne hogy a pipa miatt van a zavar?
Nekem miota megvan az etz bicaj ora van rajt (semmi zavar),sosem müködött a fordulat számlálo,megcsináltam és inditom a motort összevissza mér a bicaj orám (az zavarta)kidobtam a spirált azota ismét szuper.
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Egy kis TS-hez való garnitúra FAG (kerekek, villanyak, blokk, hajtás, összesen 13 darab) összesen 12800 forint, jó helyrõl...
conus írta:hell!
nem értjük egymást.
1 db SKF 6204 C3 csapágy SKF boltban 3000 Ft,
1 db SKF 6204 C3 csapágy nem SKF boltban 1000 Ft.
én sem értem a logikát, de ez van
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
hell!
nem értjük egymást.
1 db SKF 6204 C3 csapágy SKF boltban 3000 Ft,
1 db SKF 6204 C3 csapágy nem SKF boltban 1000 Ft.
én sem értem a logikát, de ez van
nem értjük egymást.
1 db SKF 6204 C3 csapágy SKF boltban 3000 Ft,
1 db SKF 6204 C3 csapágy nem SKF boltban 1000 Ft.
én sem értem a logikát, de ez van



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Felni javítás
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Ki foglakozik felni javítással, centirozással? Kátyúba hajtottam;((
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
airoh!
skf márkabolttal kapcsolatban nekem rossz szájízem van, (3x annyiért adtak 6 db SKF csapágyat mint a mezei csapágyboltban{ugyanaz a méret, ugyanaz a típus}). inkább "sima" csapágyboltba menj be és kérj kék vagy igény szerint barna színû duplaajkas szimeringet. a kék kb 120°C-ig hõálló, a barna színû meg kb 220°-ig. a kék teleszkópszárakhoz jó, a barna meg magába a motorblokkba.
skf márkabolttal kapcsolatban nekem rossz szájízem van, (3x annyiért adtak 6 db SKF csapágyat mint a mezei csapágyboltban{ugyanaz a méret, ugyanaz a típus}). inkább "sima" csapágyboltba menj be és kérj kék vagy igény szerint barna színû duplaajkas szimeringet. a kék kb 120°C-ig hõálló, a barna színû meg kb 220°-ig. a kék teleszkópszárakhoz jó, a barna meg magába a motorblokkba.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy ti honnan szereztek duplaajkas szimmeringet, mert sehol sem lehet kapni, csak szimpla tömítõajkasat??
A félreértések elkerülése végett, ugye ezt nevezitek dupla tömítõajkasnak (KK-TT)??

Csak azért mert mindenhol a szimplát (KK-T) adták, SKF csapágyboltban is csak szimplát kaptam.
Azt szeretném kérdezni, hogy ti honnan szereztek duplaajkas szimmeringet, mert sehol sem lehet kapni, csak szimpla tömítõajkasat??
A félreértések elkerülése végett, ugye ezt nevezitek dupla tömítõajkasnak (KK-TT)??

Csak azért mert mindenhol a szimplát (KK-T) adták, SKF csapágyboltban is csak szimplát kaptam.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
a kilõkõdés oka nem lehet az h el vannak kopva belülrõl a teleszkópszárak 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Kész lett a remekmû ha így sem állnak meg a szimeringek a telóban akkor nekiesek a flexel és összedarabolom az egészet! Esztergás ismerõs szerint tuti megoldás. Kíváncsi leszek a tesztekre!
Dupla szimerint (dupla ajkas), zégergyûrûs csoda! Plusz rugóra rá egy kis acéldarab kb. 2cm magas és erre még olajból 1,5-2 deci környéke és talán birja mostmár egy darabig!
Kicsit rosz kép lett de nagyából kivehetõ a remekmû (a toldás
):

Dupla szimerint (dupla ajkas), zégergyûrûs csoda! Plusz rugóra rá egy kis acéldarab kb. 2cm magas és erre még olajból 1,5-2 deci környéke és talán birja mostmár egy darabig!
Kicsit rosz kép lett de nagyából kivehetõ a remekmû (a toldás


- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
airoh: a külömbözõ helyeken a világhálón a legkülömbözõbb infókat lehet olvasni és ez sokszor ellentmondásokat szül. Ha lehet mindannyian a más kárán akarunk tanulni nem a sajátunkon, de ez utóbbi is sokunkkal elõfordult már, így velem is.
Leng. csillapító olaj azért kell bele mert az való bele, de ez is olyan hogy mindenki másra esküszik (akár a "2T olaj effektus"). Elhinni nem kell, bele kell lötybölni a motorolajat.....és ne feledd hogy teló és teló közt is van külömbség.
Leng. csillapító olaj azért kell bele mert az való bele, de ez is olyan hogy mindenki másra esküszik (akár a "2T olaj effektus"). Elhinni nem kell, bele kell lötybölni a motorolajat.....és ne feledd hogy teló és teló közt is van külömbség.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Devil írta:szerintem 15w-s az olaj, motorolajat pedig ne tegyel bele, nem belevalo!
Az index fórumon az Mz-sek meg azt mondták jó bele a motorolaj, meg hogy ezzel az olajjal túl puha lesz a teló...
Nem tudom mit csináljak...
Ja, és kifejtenéd bõvebben miért nem jó a motorolaj a telóba??
Azt tudom, hogy motorba motrolaj, babába babaolaj, telóba meg telóolaj kell

Ja, és a szocimotorosokk-on is a motorolajat ajánlották az egyik írásukban.
Nem kötözködök, csak érdekel miért nem való oda a motorolaj.
Sziasztok!
Nekem olyan problémám van, hogy az elsõ telóban szimeringet kell cserélnem, meg ugye akkor már olajat is. Vettem a Mol-nál lengéscsillapító olajat, MOL Hydro SA 15 a neve. Namost azt nem tudom, hogy ez milyen olajnak felel meg mert sehol sincs rajta semmi támpont. 15W-s lehet, mert én mindenképp olyat akarok beletölteni (nem akarom, hogy puha legyen a teló, viszont nem lenne jó ha kinyomná a szimeringet). Annyit kiderítettem róla, hogy a kinematikai viszkozitása: 100fokon: 3,5 40fokon: 15,6
Ugye a telónál a 40 fok ami szóbajön, de a gépkönyvben meg max 11-et írnak kinematikai viszkozitáshoz. Akkor ez az olaj túl sûrû lenne?? Jó ez, vagy vegyek bele 15w40-es motorolajat??
Azért szórakozok ezzel az olajjal, mert a mol-os lökésgátlót nem kaptam sehol.
Köszi, Gábor
Nekem olyan problémám van, hogy az elsõ telóban szimeringet kell cserélnem, meg ugye akkor már olajat is. Vettem a Mol-nál lengéscsillapító olajat, MOL Hydro SA 15 a neve. Namost azt nem tudom, hogy ez milyen olajnak felel meg mert sehol sincs rajta semmi támpont. 15W-s lehet, mert én mindenképp olyat akarok beletölteni (nem akarom, hogy puha legyen a teló, viszont nem lenne jó ha kinyomná a szimeringet). Annyit kiderítettem róla, hogy a kinematikai viszkozitása: 100fokon: 3,5 40fokon: 15,6
Ugye a telónál a 40 fok ami szóbajön, de a gépkönyvben meg max 11-et írnak kinematikai viszkozitáshoz. Akkor ez az olaj túl sûrû lenne?? Jó ez, vagy vegyek bele 15w40-es motorolajat??
Azért szórakozok ezzel az olajjal, mert a mol-os lökésgátlót nem kaptam sehol.
Köszi, Gábor
igen fohenger= fofekhenger nalam ami a fekkarnal vanAlfa írta:Valószínû hogy a betét hozzáér a tárcsához akkor is, amikor nem húzod. Fékmunkahengert alátétezni azon az oldalon, ahol hozzáér esetleg megoldás, vagy ha ez nem, akkor megnézni hogy a dugattyúk nem szorulnak-e úgy, hogy nem tud eltávolodni a tárcsától annyira, hogy nem szorítsa.MeXico írta:Hello sziasztok!
Azt kerdeznem h mitol lehet az hogy folyamatosan kicsit fog az elso fek ? Annyi h aprillia sr fek fohenger van rajta!
segitseget elore is koszi
Amúgy a szóhasználatodban ugye fõfékhenger = kormányon, fékmunkahenger = villán, mint ahogy a http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s - ben van? Én így értettem

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Valószínû hogy a betét hozzáér a tárcsához akkor is, amikor nem húzod. Fékmunkahengert alátétezni azon az oldalon, ahol hozzáér esetleg megoldás, vagy ha ez nem, akkor megnézni hogy a dugattyúk nem szorulnak-e úgy, hogy nem tud eltávolodni a tárcsától annyira, hogy nem szorítsa.MeXico írta:Hello sziasztok!
Azt kerdeznem h mitol lehet az hogy folyamatosan kicsit fog az elso fek ? Annyi h aprillia sr fek fohenger van rajta!
segitseget elore is koszi
Amúgy a szóhasználatodban ugye fõfékhenger = kormányon, fékmunkahenger = villán, mint ahogy a http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s - ben van? Én így értettem

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- yamahadtlc2
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
- Tartózkodási hely: Orgovány
ezt nem értem, 18 as kereked van és nagyobb blokk van benne?matt1989 írta:yamahadtlc2 írta:én igazából azt szerettem volna mondani, hogy motort nem fogja vissza a gumi, mert írták h szélesebb guminak nagyobb a gördülési ellenállása meg stb.. és nekem nekem nem változott ilyen téren semmi, versenypályán volt jobb hogy széles tapancsokon vagyok, mert jobban tartja magát ledöntve... mert több gumi érintkezik az aszfaltal. A kilométerora változást nem vettem észre, igaz hátul 3.25 ösröl csak 3.50 esre váltottam igazából nem nagy a magasság külömbség.De ha jól belegondolunk ha sokkal magasabb lennebiztos észre lehetne venni azt h mást mutat az óra, pl ha nagyobb kereket tennék be etz 150 be 16 inch rõl pl 18 sztm...
Az enyémbe 18"-os van hátul, csak a motorja sem a gyári

imádom az etz m
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
yamahadtlc2 írta:én igazából azt szerettem volna mondani, hogy motort nem fogja vissza a gumi, mert írták h szélesebb guminak nagyobb a gördülési ellenállása meg stb.. és nekem nekem nem változott ilyen téren semmi, versenypályán volt jobb hogy széles tapancsokon vagyok, mert jobban tartja magát ledöntve... mert több gumi érintkezik az aszfaltal. A kilométerora változást nem vettem észre, igaz hátul 3.25 ösröl csak 3.50 esre váltottam igazából nem nagy a magasság külömbség.De ha jól belegondolunk ha sokkal magasabb lennebiztos észre lehetne venni azt h mást mutat az óra, pl ha nagyobb kereket tennék be etz 150 be 16 inch rõl pl 18 sztm...
Az enyémbe 18"-os van hátul, csak a motorja sem a gyári

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- yamahadtlc2
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
- Tartózkodási hely: Orgovány
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Szerintem nem kell a gyári méretnél szélesebb gumit feltenni,fõleg nem úgy,hogy az egyik keréken cserélni csak az ember.Minél szélesebb a gumi,annál rosszabb lesz kanyarodni vele,fõleg ha jóval szélesebb,mint amire a felni ki van találva.
Ja,gyári gumimérettel digitórával mérve sík úton kb 5-8 kiló csomaggal a végsebességem 107,6 (még a megkaristolt hengerrel kikopott csapágyfészekkel csörgõkígyó üzemmódban
).
Ja,gyári gumimérettel digitórával mérve sík úton kb 5-8 kiló csomaggal a végsebességem 107,6 (még a megkaristolt hengerrel kikopott csapágyfészekkel csörgõkígyó üzemmódban

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- yamahadtlc2
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
- Tartózkodási hely: Orgovány
Hát 105 igazából, hátszéllel 110conus írta:lejtõn lefelé nyélgázzal?yamahadtlc2 írta:...etz 150 most is 105- 110 között megy...

imádom az etz m
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
lejtõn lefelé nyélgázzal?yamahadtlc2 írta:...etz 150 most is 105- 110 között megy...



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- yamahadtlc2
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
- Tartózkodási hely: Orgovány
én igazából azt szerettem volna mondani, hogy motort nem fogja vissza a gumi, mert írták h szélesebb guminak nagyobb a gördülési ellenállása meg stb.. és nekem nekem nem változott ilyen téren semmi, versenypályán volt jobb hogy széles tapancsokon vagyok, mert jobban tartja magát ledöntve... mert több gumi érintkezik az aszfaltal. A kilométerora változást nem vettem észre, igaz hátul 3.25 ösröl csak 3.50 esre váltottam igazából nem nagy a magasság külömbség.De ha jól belegondolunk ha sokkal magasabb lennebiztos észre lehetne venni azt h mást mutat az óra, pl ha nagyobb kereket tennék be etz 150 be 16 inch rõl pl 18 sztm... 

imádom az etz m
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Hy! Tehát az elsõ keréken a 2.75 helyett 3.25 lett és mégsem gyorsabb a motor? Nahát, még ilyet! Ja, hogy a km óra meghajtása a hátsó! keréknél van. Ja, hogy nem a kerék kerületét nézi, hanem a fordulatszámát?
Pl a 250-es ETZ 3,5X18- as gumihoz van áttételezve, aránylag pontos a km és a km/h is. Más méret esetén csalni fog az óra. T
Pl a 250-es ETZ 3,5X18- as gumihoz van áttételezve, aránylag pontos a km és a km/h is. Más méret esetén csalni fog az óra. T
- yamahadtlc2
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
- Tartózkodási hely: Orgovány
3.00 3.50 es gumihoz akarok hozzá szólni: én elõre 3.25 öst tettem fel hátulra 3.50 est. Az elsõ régebben 2.75 ös volt és az új sokkal magasabb, tehát nagyobb az átmérõje.De végsebességben nekem nem változott semmi, etz 150 most is 105- 110 között megy. Remélem segítettem...... Szerintem nyugodtan felrakhatsz nagyobb gumikat, egyenesebben megy tõle a vas.
imádom az etz m
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég