redocstomi írta:üdv. Azt szeretném megkérdezni hogy van-e elektronikus indexrelé 6 V-os MZ-hez?
Szia
Ilyen nem létezik ,de tudok neked építeni, szabályozható rajta a villogás sebessége is, egyenletes lesz vele a villogás és nincs közel sem akkora áramfelvétele mint a bimetálos relének!
ilyen csepptöltõt használok én is! egyszer lemerült csontra az akksim, azt is feltöltötte! Hidegre is pöccre indul azóta is. Miközben apám ts-ébe, új akksit egész nap töltve nem töltött fel rendesen..
ilyen csepptöltõt használok én is! egyszer lemerült csontra az akksim, azt is feltöltötte! Hidegre is pöccre indul azóta is. Miközben apám ts-ébe, új akksit egész nap töltve nem töltött fel rendesen..
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! AdatlapomGalériám
Norbedlee igazad van Apum autoszerelo s ugy fogom csinalni ahogy o mondja:D... vegyem ki, vigyem fel a lakasba, tavasszal meg kostoltatom egy kicsi arammal oszt annyi. :D:D
Ha már akkumulátor témáról folyik az értekezés, nálam ami nagyon jól bevált típus az a Banner. Simsonban (elektronikus gyújtás, indexek) Fater Merci Vitojában öt éve szolgál Banner. Elõzõ munkahelyemen, ahol egy KCR-es KAMAZon és egy IFÁn voltam sofõr mindkettõben Banner akku volt, indítással sohasem volt gondom, télen is indult mint a doksza (meg a többi kolega kocsija az enyémrõl lett bikázva, mikor hideg reggeleken nem tudtak elindulni )
Norbedlee írta:Ez a csepptöltõ ez direkt motor akkuhoz van ha jól tudom?
"Csepptöltõt" lehet rakni autóra, teherautóra, bármire. Csak azt kell megnézni, hogy mekkora erõsségû árammal tölt.
Azt azért tudjátok, hogy a "csepptöltõ" mit tud?
Ha jól tudom a csepptöltõ nem csinál mást mint megakadályozza az akkumulátor önkisülését mikor nincs használva az akku. Tehát nem más mint egy "szinten tartó" akkutöltõ, a töltõáram megállapítása pedig ha jól tudom, az akku Ah kapacitásának tizedrészének megfelelõ áram milliamperben. Ezzel a töltõvel viszont nem igazán lehet feltölteni egy lemerült akkut, ez csak szinten tartásra szolgál(Pl a hosszú téli estékre ). De a csepptöltõrõl levéve az akku bármikor teljes terhelésre hadrafogható, mert az önkisülésbõl adódó feszültségcsökkenést a csepptöltõ pótolta. Remélem nem írtam le nagyon hosszan a gondolataimat
coco írta:Nekem a fel ev garanciat is ugy adtak az akksira hogy el kelett vigyem villamossagi csavohoz aki megmerte hogy jo-e a toltes, rairta a szamla hatara es rakott ra egy pecsetet. Ez utan vissza kelett menjek s meg kelett mutassam az eladonak h minden oke es igy lett fel ev garanciam.
Nekem 2 év garancia van rá, ami akkor érvényes ha az elromlott akkut bevizsgáltatom egy villamossági szakival....
Szia
Mégis megvan a cimbimnek a digitális motor akku töltõje 20Ah-áig. Programozható, digitális csepptöltõ, az ára 4700Ft
coco írta:Nekem a fel ev garanciat is ugy adtak az akksira hogy el kelett vigyem villamossagi csavohoz aki megmerte hogy jo-e a toltes, rairta a szamla hatara es rakott ra egy pecsetet. Ez utan vissza kelett menjek s meg kelett mutassam az eladonak h minden oke es igy lett fel ev garanciam.
Nekem 2 év garancia van rá, ami akkor érvényes ha az elromlott akkut bevizsgáltatom egy villamossági szakival....
Nekem a fel ev garanciat is ugy adtak az akksira hogy el kelett vigyem villamossagi csavohoz aki megmerte hogy jo-e a toltes, rairta a szamla hatara es rakott ra egy pecsetet. Ez utan vissza kelett menjek s meg kelett mutassam az eladonak h minden oke es igy lett fel ev garanciam.
Stravkó írta:2 év gari? Én úgy tudtam,hogy a motorakksikra csak fél év garancia van! Nálunk(az unixban) is csak fél év van rá,pedig az is varta! Az autóakksikra van 2év.
Igen 2 év garancia van hozzá! (hiba esetén egy villamossági szakértõ vizsgálata alpján cserélik ki, de azt mondta az eladó hogy nem jellemzõ a meghibásodás, de hát ki tudja)
kupi írta:remélem azért nincs harag nem sértésnek szántam.És egy komoly kérdés:csak MZ kábelekkel foglalkozol??Nekem Simson kellene.
Dehogy, miért lenne?
Nem, igen, (az ellen nem véd:D ) lesz Simsonhoz is, de még nem mostanában. Bár ha a télen elhozod hozzám a gépet, akkor egy nap alatt meg tudjuk csinálni.
(Simo Lesz majd ugyanolyan csomag, mint az MZ-khez, csak még el kell hoznom a gépet, meg kicsit gatyába kell ráznom. Már kifizettem, csak még nem tudtam elhozni. Tisztára mint annak idején, amikor az ember befizette az autó árát, csak utána jó pár évvel kapta meg )
Köszi a Simson nem sürgös még romjaiba hever"és egy szál kábel sincs rajta,viszont lehet elviszem egyik barátom hozzád van neki egy Török ETZ je és a kábelezését meg kellene oldani,Szerintem más mind a Német de lehet tévedek.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
kupi írta:remélem azért nincs harag nem sértésnek szántam.És egy komoly kérdés:csak MZ kábelekkel foglalkozol??Nekem Simson kellene.
Dehogy, miért lenne?
Nem, igen, (az ellen nem véd:D ) lesz Simsonhoz is, de még nem mostanában. Bár ha a télen elhozod hozzám a gépet, akkor egy nap alatt meg tudjuk csinálni.
(Simo Lesz majd ugyanolyan csomag, mint az MZ-khez, csak még el kell hoznom a gépet, meg kicsit gatyába kell ráznom. Már kifizettem, csak még nem tudtam elhozni. Tisztára mint annak idején, amikor az ember befizette az autó árát, csak utána jó pár évvel kapta meg )
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
2 év gari? Én úgy tudtam,hogy a motorakksikra csak fél év garancia van! Nálunk(az unixban) is csak fél év van rá,pedig az is varta! Az autóakksikra van 2év.
kupi írta:valamit kifelejtetél a számitásbol! Egy igazi motoros ha már ketyeg a gép már megy is vele egy -két kört akár milyen hideg is az idõ
Én kérek elnézést!
Szia Máté remélem azért nincs harag nem sértésnek szántam csak magambol indultam ki.És egy komoly kérdés:csak MZ kábelekkel foglalkozol??Nekem Simson kellene.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
kupi írta:valamit kifelejtetél a számitásbol! Egy igazi motoros ha már ketyeg a gép már megy is vele egy -két kört akár milyen hideg is az idõ
Én kérek elnézést!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
kupi írta:vissza teszed a mociba és kicsit járatod a gépet persze nem alapjáraton egyébként a motornak sem árt ha kicsit be van inditva a tél álom alatt.
Nekem az a véleményem errõl a módszerrõl, hogy úgysem járatod addig a garázsban a motort, ameddig eléri az üzemi hõmérsékletet. Az meg szerintem nem jó, hogy tavaszik eltaknyolódik minden.
4500 forintért vettem tavaly 6V-os ún. csepptöltõt. Nem egy nagy összeg...
Szia Máté valamit kifelejtetél a számitásbol! Egy igazi motoros ha már ketyeg a gép már megy is vele egy -két kört akár milyen hideg is az idõ (ez saját tapasztalat),és abban teljesen igazad van ha nem melegitlyük fel rendesen akkor inkább ártunk mind használunk neki.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Sztem nem a legjobb választás... Ugye nem arra tervezték a cumót hogy rezegjen,rázkódjon stb. Szal sztem vagy kifolyik belõle a sav vagy leszakadnak a cellák vagy hasonló... Egyik fórumtárssal is ez volt. Õ valami riasztóba valót használt...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Norbedlee írta:Ez a csepptöltõ ez direkt motor akkuhoz van ha jól tudom?
"Csepptöltõt" lehet rakni autóra, teherautóra, bármire. Csak azt kell megnézni, hogy mekkora erõsségû árammal tölt.
Azt azért tudjátok, hogy a "csepptöltõ" mit tud?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Én is akksit fogok cserélni nemsokára.
Kinéztem egy 12V 8Ah-s zseléset 4560 Ft-ért. Számtech boltban lehet kapni, és ugyanolyanok(kinézet, leírás, csatlakozók) amiket motorokhoz árulnak.
Szerintetek?
kupi írta:vissza teszed a mociba és kicsit járatod a gépet persze nem alapjáraton egyébként a motornak sem árt ha kicsit be van inditva a tél álom alatt.
Nekem az a véleményem errõl a módszerrõl, hogy úgysem járatod addig a garázsban a motort, ameddig eléri az üzemi hõmérsékletet. Az meg szerintem nem jó, hogy tavaszik eltaknyolódik minden.
4500 forintért vettem tavaly 6V-os ún. csepptöltõt. Nem egy nagy összeg...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
coco írta:Vartat vettel ugye? Megkerdezhetem mennyi volt? Mar csak azert mert itt nalunk ize, en 95 RON( kb. 7000ft ) ert vettem a 9ah VARTA es fel ev garancia.
Igen varta lett, a 5Ah-s valamivel 4000 alatt van (meg 230 a sav hozzá) a 7 ah-s lett volna 5000 a 9Ah-s pedig 7440 Ft. És ezeknek 2 év garancia van
Norbedlee írta:
Ez így mûködik a 12v akksinál....akkor sztem holnap megveszem az 5 Ah-st elég az..........
Pláve ha Varta"én a TS-be ami 6V os valami Aksi" nevü olcso szerzeményt raktam nem is birta sokáig de a Varta az elöte 3 évig szolgált.(most a sinsonomba van és ha jár a motor akkor még a funkcioját betölti)A téli tárolással se legyen gondod ha a moci fütött helyen van akár ki sem kell szerelni de ha hideg garázs" van akkor kiveszed és a lakásba egy gyerek és asszony biztos helyre rakod akkor szépen kitelel.Én havonta egyszer ha eszembe jut rákötök egy izzot kb5W ost kicsit meritem aztán töltöre rakom pár órára.De az is megoldás jóbb hiján ha vissza teszed a mociba és kicsit járatod a gépet persze nem alapjáraton egyébként a motornak sem árt ha kicsit be van inditva a tél álom alatt.Én már 22 éve igy csinálom nekem bevált mind a két modszer.
Hát a vas egy nagyobb fûtött kazánházban fog telelni
kupi írta:Nagyon egyszerü ha be van szerelve az aksi és polaritásnak megfelelöen az aksi saruhoz érinted a müszer csatlakozoit megméred az aku feszültségét (12-13V)kb és akkor beinditod a gépet es akkor is rámérsz (ha van két segitõ kezed az nem baj)a fordulatszám emelkedésével a feszültségnek is emelkedni kell(14 v)ig kb.de a legeszszerübb modja ha járó motornál lámpát kapcsolsz és ha a fordulat emelkedésével erõsödik a fény akkor tölt".
Ez így mûködik a 12v akksinál....akkor sztem holnap megveszem az 5 Ah-st elég az..........
Pláve ha Varta"én a TS-be ami 6V os valami Aksi" nevü olcso szerzeményt raktam nem is birta sokáig de a Varta az elöte 3 évig szolgált.(most a sinsonomba van és ha jár a motor akkor még a funkcioját betölti)A téli tárolással se legyen gondod ha a moci fütött helyen van akár ki sem kell szerelni de ha hideg garázs" van akkor kiveszed és a lakásba egy gyerek és asszony biztos helyre rakod akkor szépen kitelel.Én havonta egyszer ha eszembe jut rákötök egy izzot kb5W ost kicsit meritem aztán töltöre rakom pár órára.De az is megoldás jóbb hiján ha vissza teszed a mociba és kicsit járatod a gépet persze nem alapjáraton egyébként a motornak sem árt ha kicsit be van inditva a tél álom alatt.Én már 22 éve igy csinálom nekem bevált mind a két modszer.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
kupi írta:Nagyon igaz ha gyárilag is megfelelt a méretezés akkor nem érdemes változtatni,max ha esetleg szivargyujtó"csatlakozorol müködtetsz valamit(ruha-ûlés fûtés esetleg)GPS és a mobil töltöt a normál akuval is elbirja ez tapasztalat .Lényeg ne valami gagyi legyen!
kupi írta:Nagyon egyszerü ha be van szerelve az aksi és polaritásnak megfelelöen az aksi saruhoz érinted a müszer csatlakozoit megméred az aku feszültségét (12-13V)kb és akkor beinditod a gépet es akkor is rámérsz (ha van két segitõ kezed az nem baj)a fordulatszám emelkedésével a feszültségnek is emelkedni kell(14 v)ig kb.de a legeszszerübb modja ha járó motornál lámpát kapcsolsz és ha a fordulat emelkedésével erõsödik a fény akkor tölt".
Ez így mûködik a 12v akksinál....akkor sztem holnap megveszem az 5 Ah-st elég az..........