És az üveg az mibe különb az eredetinél?Peti ETZ250 írta: Szeva Norbedlee!
A gyári biztosíték táblát én üveg biztosítékra (nem tudom a pontos nevét bocsi) cseréltem, annak a bekötése pontosan megegyezik a gyári biztosítéktábláéhoz.Csak egy kis forrasztást igényelnek a kábelek.
Üdv: Peti
Elektronika topik - a pokol kapuja
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni

- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
- Peti ETZ250
- Simsonos

- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Szeva Norbedlee!kobraCode írta:Norbedlee jó témát vetettél fel, én is gondolkodtam hogy ki kéne cserélnem. Ha valaki majd leírja hogy mit s hogyan akkor lehet én is kicserélemNorbedlee írta:Olyan kérdésem lenne, hogy Etz 251-esemben szeretném kicserélni a biztosítékot a régi helyett késest sztnék berakni, ez hogyan zajlik? A gyári táblában hogyan kell berakni? igényel-e vmi féle átalakítást?
Üdv.
A gyári biztosíték táblát én üveg biztosítékra (nem tudom a pontos nevét bocsi) cseréltem, annak a bekötése pontosan megegyezik a gyári biztosítéktábláéhoz.Csak egy kis forrasztást igényelnek a kábelek.
Üdv: Peti
-
operable
- Simsonos

- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Hello!Tamás írta:Hy! Hol mérted ezeket? Bocs, 6 vagy 12V-ot keresel?
Régi biztitábla kiköt. Minden vezeték feliratoz. Kapcsolási rajzon megkeres ki, kivel van, volt és lesz. Uj tábla felszerel, kikeres mi, hol, kivel. Ügyesen visszaköt. Ha minden mûxik örül és sört bont. Ha vmi nem mûxik, káromkodik, ellenõriz, hibát keres, ellenõriz , ujra beköt és nagyon figyel a bekötéskor. De nagyon, Ja az elején biztonságból az aksit kiköt, kivesz. A biztisítékokat egyesével rakd be, mindig ellenõrizve a védett áramköröket. T
úgy mértem, h a szénklefék kábelét ami jön a gyujtásból rádugtam a pozitivra a negatív pedig a váz volt. MUltiméterel csináltam. Ugyan ezt a tekercsel. 6 V-s ma vettem szénkeféket. holnap bele rakom és ha ugyse lessz jó akopr lehet még töltéstekercs meg forgórész nem???
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- kobraCode
- versenyző

- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Norbedlee jó témát vetettél fel, én is gondolkodtam hogy ki kéne cserélnem. Ha valaki majd leírja hogy mit s hogyan akkor lehet én is kicserélemNorbedlee írta:Olyan kérdésem lenne, hogy Etz 251-esemben szeretném kicserélni a biztosítékot a régi helyett késest sztnék berakni, ez hogyan zajlik? A gyári táblában hogyan kell berakni? igényel-e vmi féle átalakítást?
Üdv.
-
Tamás
- Velorex-es

- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Hy! Hol mérted ezeket? Bocs, 6 vagy 12V-ot keresel?
Régi biztitábla kiköt. Minden vezeték feliratoz. Kapcsolási rajzon megkeres ki, kivel van, volt és lesz. Uj tábla felszerel, kikeres mi, hol, kivel. Ügyesen visszaköt. Ha minden mûxik örül és sört bont. Ha vmi nem mûxik, káromkodik, ellenõriz, hibát keres, ellenõriz , ujra beköt és nagyon figyel a bekötéskor. De nagyon, Ja az elején biztonságból az aksit kiköt, kivesz. A biztisítékokat egyesével rakd be, mindig ellenõrizve a védett áramköröket. T
Régi biztitábla kiköt. Minden vezeték feliratoz. Kapcsolási rajzon megkeres ki, kivel van, volt és lesz. Uj tábla felszerel, kikeres mi, hol, kivel. Ügyesen visszaköt. Ha minden mûxik örül és sört bont. Ha vmi nem mûxik, káromkodik, ellenõriz, hibát keres, ellenõriz , ujra beköt és nagyon figyel a bekötéskor. De nagyon, Ja az elején biztonságból az aksit kiköt, kivesz. A biztisítékokat egyesével rakd be, mindig ellenõrizve a védett áramköröket. T
-
operable
- Simsonos

- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Üdv.
Lemértem hogy a töltés tekergy és a szénkefék mennyi árramot adnak le a feszszabba.
Tekercs:0.10V körül
Szénkefék:0.30Vkörül
Közepes fordulaton.De az aksinak ennyi nem elég.Mi lehet a baj?? Jók ezek az értékek??
A válaszokat elõre is köszönöm.
Martin.
Lemértem hogy a töltés tekergy és a szénkefék mennyi árramot adnak le a feszszabba.
Tekercs:0.10V körül
Szénkefék:0.30Vkörül
Közepes fordulaton.De az aksinak ennyi nem elég.Mi lehet a baj?? Jók ezek az értékek??
A válaszokat elõre is köszönöm.
Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Re: segítség
esetleg trafó hibakuncy_88 írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne az etz250-es motorommal, hogy az elektronikus résznél szerintem valami melegszik.
Szóval, jövök haza Kecskemétrõl Békésre ami kb 130km és Békéscsabánál leállt a moci. Egyszerûen elment a gyújtás,kb 70km/h-nál.Néztem a gyertyát szép szine van és a szikra is szép kék (másik gyertyát is kipróbáltam).Mikor próbálnám inditani, röffen egyett utána pukkan a kipufogó és semmi.Vártam vele vagy 20 percet, hogy hüljön, utána el tudtam indulni, de kb 10km után kezdõdött minden elõröl.Ha valaki tud segítsen.Elõre is köszönöm.
segítség
Sziasztok!
Olyan problémám lenne az etz250-es motorommal, hogy az elektronikus résznél szerintem valami melegszik.
Szóval, jövök haza Kecskemétrõl Békésre ami kb 130km és Békéscsabánál leállt a moci. Egyszerûen elment a gyújtás,kb 70km/h-nál.Néztem a gyertyát szép szine van és a szikra is szép kék (másik gyertyát is kipróbáltam).Mikor próbálnám inditani, röffen egyett utána pukkan a kipufogó és semmi.Vártam vele vagy 20 percet, hogy hüljön, utána el tudtam indulni, de kb 10km után kezdõdött minden elõröl.
Ha valaki tud segítsen.Elõre is köszönöm.
Olyan problémám lenne az etz250-es motorommal, hogy az elektronikus résznél szerintem valami melegszik.
Szóval, jövök haza Kecskemétrõl Békésre ami kb 130km és Békéscsabánál leállt a moci. Egyszerûen elment a gyújtás,kb 70km/h-nál.Néztem a gyertyát szép szine van és a szikra is szép kék (másik gyertyát is kipróbáltam).Mikor próbálnám inditani, röffen egyett utána pukkan a kipufogó és semmi.Vártam vele vagy 20 percet, hogy hüljön, utána el tudtam indulni, de kb 10km után kezdõdött minden elõröl.
Sziasztok!
ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi
ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi
-
operable
- Simsonos

- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Üdv.
Lemértem hogy a töltés tekergy és a szénkefék mennyi árramot adnak le a feszszabba.
Tekercs:0.10V körül
Szénkefék:0.30Vkörül
Közepes fordulaton.De az aksinak ennyi nem elég.Mi lehet a baj?? Jók ezek az értékek??
A válaszokat elõre is köszönöm.
Martin.
Lemértem hogy a töltés tekergy és a szénkefék mennyi árramot adnak le a feszszabba.
Tekercs:0.10V körül
Szénkefék:0.30Vkörül
Közepes fordulaton.De az aksinak ennyi nem elég.Mi lehet a baj?? Jók ezek az értékek??
A válaszokat elõre is köszönöm.
Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Sziasztok!
ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi
ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi
- coco
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Sziasztok. Legyszi valaki segitsen ha tud.
szoval vettem egy uj akksit. minden oke vele. azomban ahogy betettem es beinditottam a motrot egy darabig szepen megy 1500 on aztan kicsit mikor ragazolok kezd pillogni gyorsan a toltesjelzo es felviszi a fordulatot 4000 re. S azzal ugy is marad. Aztan kozbe kozbe menet kozbe vissza all normalisra. Mi lehet a baj? legyszi valaki segitsen.
elore is koszi
elore is koszi
- Norbedlee
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Hát a pontos kép: a töltés jelzõ és az üresjelzõ sem ég, a duda sem mûködikoperable írta:De ha már a töltés jelzõ vagy a duda valamilyen életjelet mutat akkor nem hiszem. De ha semmi akkor esetleg biztosíték....Norbedlee írta: Zárlat? hát arra nem gyanakodtam, mert már egy ideje minden jól mûködött és én nem nyúltam semmihez...de az elõzõ tulaj mondta h lehet h kéne egy új akksi majd megmérem az áramerõsséget...
nézd meg h mennyi van az aksiban.
mert nincs "áram"
de ha rugok rajt akkor bevillnaak a a kijelzõk, és minden jó menet közben is minden király
de ha leállíitom éjszakára
másnap már ,megint nincs áram
Etz 150 87'
-
operable
- Simsonos

- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
De ha már a töltés jelzõ vagy a duda valamilyen életjelet mutat akkor nem hiszem. De ha semmi akkor esetleg biztosíték....Norbedlee írta:Zárlat? hát arra nem gyanakodtam, mert már egy ideje minden jól mûködött és én nem nyúltam semmihez...de az elõzõ tulaj mondta h lehet h kéne egy új akksi majd megmérem az áramerõsséget...operable írta: Végülis az miatt is lehet, de lehet esetleg vmi zárlat miatt.
nézd meg h mennyi van az aksiban.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
-
operable
- Simsonos

- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Végülis az miatt is lehet, de lehet esetleg vmi zárlat miatt.Norbedlee írta:helló
Az miatt lehet hogynem indul be a gépem mert már anniyra gyenge az akksi hogy amikor ráadom a gyújtást már fel sem villannak a mûszerek?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Zárlat? hát arra nem gyanakodtam, mert már egy ideje minden jól mûködött és én nem nyúltam semmihez...de az elõzõ tulaj mondta h lehet h kéne egy új akksi majd megmérem az áramerõsséget...operable írta:Végülis az miatt is lehet, de lehet esetleg vmi zárlat miatt.Norbedlee írta:helló
Az miatt lehet hogynem indul be a gépem mert már anniyra gyenge az akksi hogy amikor ráadom a gyújtást már fel sem villannak a mûszerek?
Etz 150 87'
-
operable
- Simsonos

- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Üdv.
Lemértem hogy a töltés tekergy és a szénkefék mennyi árramot adnak le a feszszabba.
Tekercs:0.10V körül
Szénkefék:0.30Vkörül
Közepes fordulaton.De az aksinak ennyi nem elég.Mi lehet a baj?? Jók ezek az értékek??
A válaszokat elõre is köszönöm.
Martin.
Lemértem hogy a töltés tekergy és a szénkefék mennyi árramot adnak le a feszszabba.
Tekercs:0.10V körül
Szénkefék:0.30Vkörül
Közepes fordulaton.De az aksinak ennyi nem elég.Mi lehet a baj?? Jók ezek az értékek??
A válaszokat elõre is köszönöm.
Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Sziasztok!
ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi
ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250 ETZ-men mindig tölteni kell az akkumlátort. Az akkumlátor majdnem hogy új és max 2 hétig birja, és tölteni kell mert be sem indul. Mi lehet ilyenkor a baj forrása? Feszültségszabályzó? A boltban kapható elektromos fesszabályzóról mi a véleményetek? Válaszokat elõre is köszönöm!
Üdv. Márko
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250 ETZ-men mindig tölteni kell az akkumlátort. Az akkumlátor majdnem hogy új és max 2 hétig birja, és tölteni kell mert be sem indul. Mi lehet ilyenkor a baj forrása? Feszültségszabályzó? A boltban kapható elektromos fesszabályzóról mi a véleményetek? Válaszokat elõre is köszönöm!
Üdv. Márko
- kobraCode
- versenyző

- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
z25z írta:kobraCode írta:Sziasztok.
Vettem egy villogótrafót, mert a régi picit ritkásan mûködik. A kérdésem az lenne hogy, a régin 4 csatlakozó volt és oda 3 kábel volt bekötve, vagyis csak 3 csatlakozót használt (szerintem ez még eredeti alkatrész) na most az újon viszont csak 2 csatlakozó van. Hogyan lehet megoldani, hogy be lehessen kötni? Gondolom a 3 vezeték közül kell majd 2-öt egyben rákötni.
Pont, hogy 2 csatlakozos eredetileg. Anno de k.va sokat kerestem es sehol nem talaltam csak 3 labut. egy kek/fekete megy az egyik labra a piros/fekete kabel a masik labra es gol.
Jopar evvel ezelott tonkrement a relem de mennem kellett egy hosszabb utra es azt a ket vezeteket osszedugtam kiiktatva a relet igy ha jobbra toltam a kapcsolot akkor annyi volt hogy folyamatosan vilagott az az oldali, igy ha indexelni akartam akkor a kapcsoloval jatszottam jobbra-vissza-jobbra vissza... stb![]()
most egy elektronikus 3 labu van benne, a megoldas annyi, hogy a 3-ik labra kellett egy plusz vezetek amit testre kellett kotni. Lehet hogy neked mar at lett alakitva? Nezd meg honnan jon a 3 kabel, ha az egyik testrol akkor az siman kihagyod. a fenti szinu kabeleket meg radugod egy egy labra es mukodnie kellene.
Sziasztok.
Megcsináltam az új villogó relét, bekötöttem. A testet ahogy z25z mondta nem kötöttem be. Gyújtás ráad, irányjelzõ bekapcs, 3-4 mp várakozás és mûködik. Bepöccintem a gépet, alapjárat, világítás fel, irányjelzõ bekapcs 3-4 mp várakozás és jó. Délután elvittem a gépet egy körre. Akarok jelezni, 3-4 mp várakozás müködik, lassítok, leesik a fordulat 3000 alá irányjelzõ nem mûködik. Majd onnantól egész végig ha 3000-alatt volt a fordulat nem mûködött. Valamint a töltés jelzõm is elkezdett haloványan világítani. Láttam másnak is volt gondja a töltés jelzõvel a hibakeresést megcsinálom majd én is. De az irányjelzõvel kapcsolatosan tudna nekem valaki segíteni hogy miért csinálhatja? Valamint 251-es nél ki hova szokta rögzíteni a cuccot?
Köszi elõre is.
Üdv.
Idõközben sikerült megcsinálni a gépet. Megoldás, a régi villogó relét szétszedtem, befújtam WD40-el, aztán olyan lett mint az új. Töltés jelzõ lámpát is kioltottam. Kábelek átnézése közben, a gyújtásánál az egyik kábel csak úgy a kezemben maradt a saru meg a helyén
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kobraCode 2008.11.02. 14:43-kor.
-
operable
- Simsonos

- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
zsakfos írta:Az elõzõ hozzászólásomban 1-2 hiba van.Mégpedig a dinamón nem B+ hanem D+ van,igy értelmezd.A másik hiba hogy feszültséget járó motornál nem a B+ hanem a 51-es csatinál,vagy ha jobban teszik tulajdonképp az akksinál(egyszerûen akkor mit mutat a feszmérõ,ne csak álló helyzetben).
õõõõ,nekem nem elektromos feszszabom van ha arra gondolsz.
Amugy bebetta gyujtásról mi a véleményetek ts-re, ha terepre használom és soklat pörgetem??
Állítollag valamit ki kell vágni a blokkból hogy fel lehessen rakni. Ez igaz??
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Szia!Fehhér:) írta:Akadt egy kis elektronikai gond a motorral(etz 125): elkezdett halványan égni a töltés jellzõ!
Ha ráteszem a tompítottat és indexelek, vagy a refit felkapcsolom(akkor jobban) el kezd halványan világítani a töltés jellzö(épphogy ég, nem erösen!!!)
jah és ha rúgom be, amikor szikrát ad akkor kicsit elhalványodik az üres és a töltés jellzõ lámpa!
erre megmértem a töltést és alapjáraton tölt kb.12,5 V-t emelt fordularon tölt kb.13,5 V-t az aksiban pedig van 11,9V szerintem ezzel nincs baj, de kifogytam az ötletekbõl, hogy miért csinálja ezt!!
Szóval ha valakinek van valami ötlete akkor megköszönném!
Üdv: Bálint
Dehogy nincs baj! Baj van! Vagy a generátorod nem ad elég feszt, vagy a fesszabályozód haldoklik már! Alapjáraton legalább 13,5V-ot kellene töltenie, ennek az értéknek egy-két tizedet szabad csak növekednie fordulaton, az akksi akkor egészséges, ha 12,6V körül van benne fesz, ez max 0,2V-tal térhet el pozitív illetve negatív irányba!
De amúgy a leírtak alapján generátorgyanús a géped! Nézd meg a szénkeféket és a csatlakozásokat, hogy tiszták-e!
Üdv.:Sub-ee
Akadt egy kis elektronikai gond a motorral(etz 125): elkezdett halványan égni a töltés jellzõ!
Ha ráteszem a tompítottat és indexelek, vagy a refit felkapcsolom(akkor jobban) el kezd halványan világítani a töltés jellzö(épphogy ég, nem erösen!!!)
jah és ha rúgom be, amikor szikrát ad akkor kicsit elhalványodik az üres és a töltés jellzõ lámpa!
erre megmértem a töltést és alapjáraton tölt kb.12,5 V-t emelt fordularon tölt kb.13,5 V-t az aksiban pedig van 11,9V szerintem ezzel nincs baj, de kifogytam az ötletekbõl, hogy miért csinálja ezt!!
Szóval ha valakinek van valami ötlete akkor megköszönném!
Üdv: Bálint
Ha ráteszem a tompítottat és indexelek, vagy a refit felkapcsolom(akkor jobban) el kezd halványan világítani a töltés jellzö(épphogy ég, nem erösen!!!)
jah és ha rúgom be, amikor szikrát ad akkor kicsit elhalványodik az üres és a töltés jellzõ lámpa!
erre megmértem a töltést és alapjáraton tölt kb.12,5 V-t emelt fordularon tölt kb.13,5 V-t az aksiban pedig van 11,9V szerintem ezzel nincs baj, de kifogytam az ötletekbõl, hogy miért csinálja ezt!!
Szóval ha valakinek van valami ötlete akkor megköszönném!
Üdv: Bálint
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
-
operable
- Simsonos

- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Köszi zsakfos!
Ma feltöltöttem az aksit, tom egy kicsit szar, ált éjjel és reggel 5.93 volt benne.Beraktam a mociba és szinte egésznap össze vissaz motorozgattam, magasfordulaton és szinte végig nyélen. Birta végig. Délután amikor felkapcsoltam a lámpát akkor elkezdett dadogni meg nem menni, alacsony fordulaton. Megpróbáltam 2. nyélen de ugyan azt csinálta. Ha nagyfordulaton lehuzom az aksit akkor megáll. Most este néztem h mennyi van az aksiban 5.79 volt benne. És már az aksi se a legjobb ugyhogy ennyi motorozás után már teljesen lemerült volna. De nem. Mit csináljak most? Holnap lehet levideózom neked. h mit tölt meg stb. kábelek jók mert most lettek ujrakötve.
Köszi.
Martin.
Ma feltöltöttem az aksit, tom egy kicsit szar, ált éjjel és reggel 5.93 volt benne.Beraktam a mociba és szinte egésznap össze vissaz motorozgattam, magasfordulaton és szinte végig nyélen. Birta végig. Délután amikor felkapcsoltam a lámpát akkor elkezdett dadogni meg nem menni, alacsony fordulaton. Megpróbáltam 2. nyélen de ugyan azt csinálta. Ha nagyfordulaton lehuzom az aksit akkor megáll. Most este néztem h mennyi van az aksiban 5.79 volt benne. És már az aksi se a legjobb ugyhogy ennyi motorozás után már teljesen lemerült volna. De nem. Mit csináljak most? Holnap lehet levideózom neked. h mit tölt meg stb. kábelek jók mert most lettek ujrakötve.
Köszi.
Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Szia!operable írta:Üdv !
Uj vagyok a fórumon, és szeretném kérni a segíTSégeteket.Very Happy
Van egy Mz Ts 125/150-esem. Az lenne a gond, hogy nincs töltés, vagyis van, mert a töltö tekercs kábelére rádugtuk a multiméter pozitívját a negatívot meg testre és volt. Meg a szénkeféknél is volt. Ezeknek az értékeknek mennyinek kell lenniük?? Kábelek jók, biztosítékok jók, aksi jó. Feszszab. lehet a baj? Mert már 2 vel próbáltuk nah meg egy trabiéval de egyikkel se volt. MIt érdemes ilyenkor megnézni?
Köszi.
Martin
A legegyszerûbb módja annak a megállapitása hogy jól mûködik-e a dinamód hogy lekötöd az akksit és a gyujtkapcsoló legszélsõ helyzetében megpróbálod betolni(elõtte nem árt melegiteni a motort).Egyébként a mérésrõl annyit hogy többet mutasson a voltmérõ a B+ ponton kicsit emelt fordulatú járó motornál mint az akksi feszültsége álló motornál.Általánosságban elmondható hogy kb 7-7.5 volt a töltõfeszültség.A gerjesztõ feszültség(DF pont és test között)az ennél jóval kisebb,de most pontosan nem tudom mennyi.Nem tudom te mit mondasz" töltõ tekercsnek".Legvégsõ esetben azt is lehet még csinálni hogy lekötöd a dinamóról a vezetékeket és összekötöd a dinamón a B+ és a DF csatlakozókat egy darab csupasz vezetékkel.Elinditod a motort alapjáraton.A multiméterrel méred a kis vezeték és test között a feszültséget és szépen elkezded emelni a fordulatszámot.Ha jó a dinamód akkor az fog történni hogy amikor elkezdi magát gerjeszteni akkor mivel nincs szabályzás felszökik a feszültség akár 20-25 voltra is.Ha ez megtörténik(elég egy pillamatra is)állitsd le a motort.Ha ez nem történik meg akkor a dinamó a rossz.Ha megtörténik akkor a fesszab.Ezek a javaslatok természetesen akkor élnek ha feltételezhetõ hogy jók a vezetékeid,jó helyre vannak kötve,jók a szénkefék stb stb.Amúgy ha nem sajnálsz kb 4000 ft-ot akkor javaslom az elektronikus fesszab használatát.A magyar fekete szinûekrõl jók a tapasztalatok.Én is azt használtam a 6voltos rendszernél is,meg most a 12 voltosnál is.
-
kissistvan
- babakocsis

- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2008.10.30. 18:26
- Tartózkodási hely: Gyõr
-
fores
- Alapító tag

- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
letöltések menüben találsz leirást,és sablont...rajzot.kissistvan írta:Szevasztok!
Nekem egy nem mindennapi kérésem lenne.
Mondjuk aki benne van annak biztos bakfitty
Pár évvel ezelõtt vettem egy MZ TS/1-est.Fel akartam újítani,de hogy úgymondjam a papírokkal és krómozással gondjaim
adódtak. Én mégis szeretnék életet lehelni a motorba, ugyanis nem ment már vagy 15-20 éve,elektronikai gondjai lehettek.
Szóval magát a motrot szeretném direktbe elindítani,csak hát az elektronikai részénél fogalmam sincs hogy mit hova kössek.
Plusz kérdés,hogy kell-e akksi a motor mûködéséhez,vagy csak a világításhoz.
és ha valaki nem sajnálná az idõt valahogy elmagyarázhatná h mit hova kössek, szinte minden elektronikai alkatrészébõl szereztem többet....hátha...
fores
-
fores
- Alapító tag

- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
fesszab,valszeg..Ha szemben állsz vele,akkor a bal oldali(két érintkezõ között egy rezgõérintkezõ)lehet hibás,nem nyit amikor kéne..oldalakkal elõrébb van egy séma,ami alapján be lehet lõni,keresd meg..itt van vahol..operable írta:Üdv !
Uj vagyok a fórumon, és szeretném kérni a segíTSégeteket.Very Happy
Van egy Mz Ts 125/150-esem. Az lenne a gond, hogy nincs töltés, vagyis van, mert a töltö tekercs kábelére rádugtuk a multiméter pozitívját a negatívot meg testre és volt. Meg a szénkeféknél is volt. Ezeknek az értékeknek mennyinek kell lenniük?? Kábelek jók, biztosítékok jók, aksi jó. Feszszab. lehet a baj? Mert már 2 vel próbáltuk nah meg egy trabiéval de egyikkel se volt. MIt érdemes ilyenkor megnézni?
Köszi.
Martin
A tirisztoros gyujtásnál a három vezeték hova megy(zöld,barna,fekete/piros)???
fores
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb

- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy VÁRMEGYE
Hali Máté!bakimate írta:Aktuális lenne?RR_ZOZY írta:Máté Kábelcsászár Úúúr![]()
(ha olvasod)
Tudom hogy nagy melóban vagy a zépítménnyel manapság de rákérdeznék h hogy tetszel állni a kábelkötegemmel?
Nem sürgetlek vele, de ha idén még kész lenne annak örülnék, átmadzagolnám amíg vizszintesen hordja a szél a havat
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
-
operable
- Simsonos

- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Üdv !
Uj vagyok a fórumon, és szeretném kérni a segíTSégeteket.Very Happy
Van egy Mz Ts 125/150-esem. Az lenne a gond, hogy nincs töltés, vagyis van, mert a töltö tekercs kábelére rádugtuk a multiméter pozitívját a negatívot meg testre és volt. Meg a szénkeféknél is volt. Ezeknek az értékeknek mennyinek kell lenniük?? Kábelek jók, biztosítékok jók, aksi jó. Feszszab. lehet a baj? Mert már 2 vel próbáltuk nah meg egy trabiéval de egyikkel se volt. MIt érdemes ilyenkor megnézni?
Köszi.
Martin
Uj vagyok a fórumon, és szeretném kérni a segíTSégeteket.Very Happy
Van egy Mz Ts 125/150-esem. Az lenne a gond, hogy nincs töltés, vagyis van, mert a töltö tekercs kábelére rádugtuk a multiméter pozitívját a negatívot meg testre és volt. Meg a szénkeféknél is volt. Ezeknek az értékeknek mennyinek kell lenniük?? Kábelek jók, biztosítékok jók, aksi jó. Feszszab. lehet a baj? Mert már 2 vel próbáltuk nah meg egy trabiéval de egyikkel se volt. MIt érdemes ilyenkor megnézni?
Köszi.
Martin
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Sziasztok!
ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi!
ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi!
-
operable
- Simsonos

- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Üdv Zsakfos!
Látom kened vágod a ts elektronika témát.
Esetleg nem tudnál segíteni?? Töltéssemmel lenne gond. Pár hozzászolással cezelött irtam róla.
Vagy ha neked ugy jobb akkor vegyél fel msn-re.
Köszi.
Martin
Látom kened vágod a ts elektronika témát.
Esetleg nem tudnál segíteni?? Töltéssemmel lenne gond. Pár hozzászolással cezelött irtam róla.
Vagy ha neked ugy jobb akkor vegyél fel msn-re.
Köszi.
Martin
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
A Ts mz-ket akksi nélkül is belehet inditani,de ahhoz jónak kell lenni a töltésrendszernek.Mivel nem lehet tudni a dinamó állapotáról semmit ezért szerintem szerezz bele akksit.Mindent a helyére kötsz be és akkor ha jó a dinamó ha nem elinditani attól még lehet.Aztán ha szerencséd van még töltésed is lehet.Ha elsõdlegesen csak a motor elinditása a cél akkor pár bekötéssel meg lehet oldani.Ehhez ami kell:akksi,megszakitó,kondenzátor,trafó,gyertyakábel,gyertyapipa,gyertya.Akksi pozitivját öszzekötöd a trafó15-ös pontjával.Akksi negativját összekötöd a motorblokk negativ sarujával.A megszakitót összekötöd a trafó 1-es pontjával.kissistvan írta:Szevasztok!
Nekem egy nem mindennapi kérésem lenne.
Mondjuk aki benne van annak biztos bakfitty
Pár évvel ezelõtt vettem egy MZ TS/1-est.Fel akartam újítani,de hogy úgymondjam a papírokkal és krómozással gondjaim
adódtak. Én mégis szeretnék életet lehelni a motorba, ugyanis nem ment már vagy 15-20 éve,elektronikai gondjai lehettek.
Szóval magát a motrot szeretném direktbe elindítani,csak hát az elektronikai részénél fogalmam sincs hogy mit hova kössek.
Plusz kérdés,hogy kell-e akksi a motor mûködéséhez,vagy csak a világításhoz.
és ha valaki nem sajnálná az idõt valahogy elmagyarázhatná h mit hova kössek, szinte minden elektronikai alkatrészébõl szereztem többet....hátha...
Bár hozzáteszem hogy a legjobb az lenne ha rendesen be lenne kötve minden.
-
operable
- Simsonos

- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Ha kell akkor tudok némi segítcséget nyujtani a bekötéshez.kissistvan írta:Szevasztok!
Nekem egy nem mindennapi kérésem lenne.
Mondjuk aki benne van annak biztos bakfitty
Pár évvel ezelõtt vettem egy MZ TS/1-est.Fel akartam újítani,de hogy úgymondjam a papírokkal és krómozással gondjaim
adódtak. Én mégis szeretnék életet lehelni a motorba, ugyanis nem ment már vagy 15-20 éve,elektronikai gondjai lehettek.
Szóval magát a motrot szeretném direktbe elindítani,csak hát az elektronikai részénél fogalmam sincs hogy mit hova kössek.
Plusz kérdés,hogy kell-e akksi a motor mûködéséhez,vagy csak a világításhoz.
és ha valaki nem sajnálná az idõt valahogy elmagyarázhatná h mit hova kössek, szinte minden elektronikai alkatrészébõl szereztem többet....hátha...
Vegyél fel mesn-re. : az.okos@hotmail.com
LÉgyszí válaszoljatok a töltéses kérdésemre köszi!!
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- kobraCode
- versenyző

- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
z25z írta:kobraCode írta:Sziasztok.
Vettem egy villogótrafót, mert a régi picit ritkásan mûködik. A kérdésem az lenne hogy, a régin 4 csatlakozó volt és oda 3 kábel volt bekötve, vagyis csak 3 csatlakozót használt (szerintem ez még eredeti alkatrész) na most az újon viszont csak 2 csatlakozó van. Hogyan lehet megoldani, hogy be lehessen kötni? Gondolom a 3 vezeték közül kell majd 2-öt egyben rákötni.
Pont, hogy 2 csatlakozos eredetileg. Anno de k.va sokat kerestem es sehol nem talaltam csak 3 labut. egy kek/fekete megy az egyik labra a piros/fekete kabel a masik labra es gol.
Jopar evvel ezelott tonkrement a relem de mennem kellett egy hosszabb utra es azt a ket vezeteket osszedugtam kiiktatva a relet igy ha jobbra toltam a kapcsolot akkor annyi volt hogy folyamatosan vilagott az az oldali, igy ha indexelni akartam akkor a kapcsoloval jatszottam jobbra-vissza-jobbra vissza... stb![]()
most egy elektronikus 3 labu van benne, a megoldas annyi, hogy a 3-ik labra kellett egy plusz vezetek amit testre kellett kotni. Lehet hogy neked mar at lett alakitva? Nezd meg honnan jon a 3 kabel, ha az egyik testrol akkor az siman kihagyod. a fenti szinu kabeleket meg radugod egy egy labra es mukodnie kellene.
Hali.
Köszi a tanácsokat, lehet hogy már át lett alakítva nem tudom. De mindenképpen megnézem és így már talán megtudom csinálni.
Köszi.
Üdv.
-
kissistvan
- babakocsis

- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2008.10.30. 18:26
- Tartózkodási hely: Gyõr
Szevasztok!
Nekem egy nem mindennapi kérésem lenne.
Mondjuk aki benne van annak biztos bakfitty
Pár évvel ezelõtt vettem egy MZ TS/1-est.Fel akartam újítani,de hogy úgymondjam a papírokkal és krómozással gondjaim
adódtak. Én mégis szeretnék életet lehelni a motorba, ugyanis nem ment már vagy 15-20 éve,elektronikai gondjai lehettek.
Szóval magát a motrot szeretném direktbe elindítani,csak hát az elektronikai részénél fogalmam sincs hogy mit hova kössek.
Plusz kérdés,hogy kell-e akksi a motor mûködéséhez,vagy csak a világításhoz.
és ha valaki nem sajnálná az idõt valahogy elmagyarázhatná h mit hova kössek, szinte minden elektronikai alkatrészébõl szereztem többet....hátha...
Nekem egy nem mindennapi kérésem lenne.
Mondjuk aki benne van annak biztos bakfitty
Pár évvel ezelõtt vettem egy MZ TS/1-est.Fel akartam újítani,de hogy úgymondjam a papírokkal és krómozással gondjaim
adódtak. Én mégis szeretnék életet lehelni a motorba, ugyanis nem ment már vagy 15-20 éve,elektronikai gondjai lehettek.
Szóval magát a motrot szeretném direktbe elindítani,csak hát az elektronikai részénél fogalmam sincs hogy mit hova kössek.
Plusz kérdés,hogy kell-e akksi a motor mûködéséhez,vagy csak a világításhoz.
és ha valaki nem sajnálná az idõt valahogy elmagyarázhatná h mit hova kössek, szinte minden elektronikai alkatrészébõl szereztem többet....hátha...
Kiss István
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

