Blokk
Zulesi!
Hja jobban jársz csak oda kukkantani.
Egyébként nekem is az a bajom, hogy rövid csavart adnak hozzá, én esztergáltam magamnak egy megfelelõt.
És igaz nem kell nagy szakembernek lenni megcsinálni azt a célszerszámot, de elég érdekes menet van rajta, külön menetfésû, és menetfúró kell hozzá.De szerintem menetvágó késsel csinálják.Legalábbis én úgy vettem észre.Ha valakinek szüksége van olyanra, és letudok neki gyártani, de nem horganyozva lenne, hanem KO anyagból.Ugye az nem rozsdásodik, és jóval keményebb, mint a sima ST anyag
Hja jobban jársz csak oda kukkantani.
Egyébként nekem is az a bajom, hogy rövid csavart adnak hozzá, én esztergáltam magamnak egy megfelelõt.
És igaz nem kell nagy szakembernek lenni megcsinálni azt a célszerszámot, de elég érdekes menet van rajta, külön menetfésû, és menetfúró kell hozzá.De szerintem menetvágó késsel csinálják.Legalábbis én úgy vettem észre.Ha valakinek szüksége van olyanra, és letudok neki gyártani, de nem horganyozva lenne, hanem KO anyagból.Ugye az nem rozsdásodik, és jóval keményebb, mint a sima ST anyag

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
tigris!
melyiket mondod? a fõtengelyvégén levõ duplexkereket?
motorosboltban kapható lehúzóval, bár nem kell egy nagy fémforgácsológurunak lenni ahhoz h csinálj egy célszerszámot.
én úgy szedtem le h a kuplungkosárból kiszedtem mindent, majd egy jó 3mm-es laposvasat tettem a kosárba átlósan úgy h ellentartson a lábtartón, majd dugókulccsal meglazítottam a fõtengely végén a csavart, kitekertem egy kb 5mm-t, aztán feltettem a "célszerszámot" és így húztam le vele, mert a "célszerszám"ban "gyárilag" olyan rövid csavar van h vagy le tudod vele húzni vagy nem, ráadásul így még a fõtengelyvéget sem b.szod széjjel
melyiket mondod? a fõtengelyvégén levõ duplexkereket?
motorosboltban kapható lehúzóval, bár nem kell egy nagy fémforgácsológurunak lenni ahhoz h csinálj egy célszerszámot.
én úgy szedtem le h a kuplungkosárból kiszedtem mindent, majd egy jó 3mm-es laposvasat tettem a kosárba átlósan úgy h ellentartson a lábtartón, majd dugókulccsal meglazítottam a fõtengely végén a csavart, kitekertem egy kb 5mm-t, aztán feltettem a "célszerszámot" és így húztam le vele, mert a "célszerszám"ban "gyárilag" olyan rövid csavar van h vagy le tudod vele húzni vagy nem, ráadásul így még a fõtengelyvéget sem b.szod széjjel



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Zulesi!
Meg kéne nézni a kuplungot.Kiemel rendesen?nem kellett állítani rajta?csak me ha a kuplung felfogadó anya meglazul, akkor szokott adni érdekes hangot.Nekem legalábbis elég sokszor megtörtént, és olyasmi hangot szokott csinálni.
Conus!
Kell hozzá egy célszerszám.Motorosboltban álltalában kapható.Másik megoldás, ha 2 csavarhúzóval alányúlsz, és kifeszíted.Igazából nem ajánlatos, mert ad a fõtengelynek, meg a csapágynak is.Nembeszélve(én is jártam úgy) hogy a fogak, amik hajtják a fordulatszám mérõ meghajtást, eltörhetnek.De ha ovatosan csinálod, akkor lelehet szedni károsítás nélkül.
Üdv!
Meg kéne nézni a kuplungot.Kiemel rendesen?nem kellett állítani rajta?csak me ha a kuplung felfogadó anya meglazul, akkor szokott adni érdekes hangot.Nekem legalábbis elég sokszor megtörtént, és olyasmi hangot szokott csinálni.
Conus!
Kell hozzá egy célszerszám.Motorosboltban álltalában kapható.Másik megoldás, ha 2 csavarhúzóval alányúlsz, és kifeszíted.Igazából nem ajánlatos, mert ad a fõtengelynek, meg a csapágynak is.Nembeszélve(én is jártam úgy) hogy a fogak, amik hajtják a fordulatszám mérõ meghajtást, eltörhetnek.De ha ovatosan csinálod, akkor lelehet szedni károsítás nélkül.
Üdv!
Sziasztok! Tapasztalt már valaki olyat,hogy a kisETZ motorjából olyan mélyebb tónusú sivító hang jön? Mert egy rövid ideje nekem ilyet ad ki,egy rövid út alatt kezdte el ezt mûvelni,elõször csak halkan,most felhangosodott egy elég erõs szintre. Olyan,mintha a generátor tájékáról jönne,de nem tudom pontosan behatárolni. A szénkeféket ellenõriztem,azokkal nincsen baj. A motor ezelõtt úgy 1500 kilométerrel lett teljesen generáozva,új fõtengelycsapágyak,hajtókar,stb. Eddig nagyon szépen szólt,most meg elkezdte. Mit gondoltok,mi lehet ez? Talán valami olyasmi hang ez,mint mikor kocsin az ékszíj csúszik,csak mélyebb.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
blokkgenerálkor én nem mertem betömni azt az egyik fogaskeréken levõ kis lyukat(csapágyragasztó+henger alakú vasdarab) ami a kuplungpálcának adja a "kenõanyagot"...
aki eléggé vagány az bevállalhatja!
wiki-be is belevéstem tapasztalataimat!
amennyiben valaki kivetni valót talál benne, kérem szóljon!

aki eléggé vagány az bevállalhatja!

wiki-be is belevéstem tapasztalataimat!

amennyiben valaki kivetni valót talál benne, kérem szóljon!


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Láttam én már fõtengelynél is zárt csapágyat...conus írta:ki tudja h a nagy hõre hogy reagál az a kis perem(kinyúlik-e, stb)...

"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
hmm lehet benne valami, de akkor csakis gumi porvédõ, viszont egy idõ után az is elkopik, meg ki tudja h a nagy hõre hogy reagál az a kis perem(kinyúlik-e, stb)... bár a szervízkönyv mind2 oldalt nyitottat ír elõ...bakimate írta:Külsõ oldalon zárt csapágy esetleg?conus írta:nekem a 4. pontnál folyt...

mindenesetre én azt a 20-as számú kis távtartónak a kislánckerékkel felfekvõ felét kentem be szilikontakonnyal, és úgy jó lett.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Már maga a megmunkálás elõtti leszorítás/megfogás is elnyomja a munkadarabor forgácsoláskor,ezért szokták egy befogásból megmunkálni az olyan munkadarabokat,amiknél fontos az egytengelyûség.Ezt én tudtam is,de cimborám ébresztett rá,hogy a blokkfelek is ilyenek
Szóval ha tudok szerezni két külön blokkfelet,akkor nem bízom a véletlenre magam.

Szóval ha tudok szerezni két külön blokkfelet,akkor nem bízom a véletlenre magam.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Stravkó, kutyabõr!conus írta:ezzel a problémával én is küszködtem és rájöttem b.ssza meg h hol folyik az olaj.
1. a bronzperselynél -> csere
2. szimeringnél -> csere
3. kuplungpálca -> olajálló gumiból vágtam egy körlapot, közepét kilyukaszottam, szilikontrutymóval rögzítettem vagy O-gyûrûs megoldás a pálcára
4. a kislánckerék alól![]()
![]()
mert az a távtartó(20-as) csak fémesen fekszik fel mindenhol
megoldás: szilikontrutymó a távtartó peremére körbe, elõtte zsírtalanítás a tömítendõ felületeken!
Nem akarok belevauzni, de máshol is folyhat az olaj, nem csak a pálcánál! nekem a 4. pontnál folyt...



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
elnézést ez egy kósza hsz 

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2008.10.30. 00:16-kor.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Ja! Akkor ha nem a lánckerékszimmeringnél,akkor a kuplungnyomórúdnál folyik! Tegyél rá O-gyûrût,a méretét nem tudom,finoman zsírozd be,hogy könnyen csússzon,és jó lesz! Szintén Kis-TZ-s Tóth Szilárd barátom így oldotta meg,neki bevált! (Szilárd javíts ki ha nem jól írtam!)Kutyabõr írta:CSõ Stravko!
Kösz a tippet de nem ez a konkrét probléma hanem az hogy váltóolaj átt szivárog a lánchoz és a onnan csepeg össze vissza igaz igy ahogy mondtad nem csöpög a motoralá hanem a lánc ahogy foaz szórja szét! belül nincs valami tömités a kuplungnál vagy a tökömtudja valami megoldás erre? elõre is kösz!
Remélem tudtam segíteni!
Üdv:Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Kutyabõr
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2008.06.23. 08:58
- Tartózkodási hely: Nyíradony
- Kapcsolat:
CSõ Stravko!
Kösz a tippet de nem ez a konkrét probléma hanem az hogy váltóolaj átt szivárog a lánchoz és a onnan csepeg össze vissza igaz igy ahogy mondtad nem csöpög a motoralá hanem a lánc ahogy foaz szórja szét! belül nincs valami tömités a kuplungnál vagy a tökömtudja valami megoldás erre? elõre is kösz!
Kösz a tippet de nem ez a konkrét probléma hanem az hogy váltóolaj átt szivárog a lánchoz és a onnan csepeg össze vissza igaz igy ahogy mondtad nem csöpög a motoralá hanem a lánc ahogy foaz szórja szét! belül nincs valami tömités a kuplungnál vagy a tökömtudja valami megoldás erre? elõre is kösz!
Nyeregbe már a Rocker Nemzedék!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Igen lehet.Ezt nem ugy csinálják ahogy te gondoltad.Elõször kiöntik a blokkfeleket,aztán sikba lapolják,belefurják a brezonokat.Eddig minden mehet még mindennel.Viszont ha ezzel megvannak akkor fognak egy balos és egy jobbos felet,öszzecsavarozzák és csak ezután készitik méretre a csapágy helyeket(vonalba furják).Persze azért nem ugy kell elképzelni hogy itt nagy eltérések lehetnek két egymásnak idegen blokkfél esetében.Viszont a fõtengely illetve a csapágyak ha nem futnak egy vonalban akkor hamarabb mehet tönkre a motor.Csapágy megszorul,elforog a blokkban vagy a fõtengelyen,meg még mit tudom én mit okozhat.Viszont próba cseresznye.Lehet szerencséje az embernek és esetleg semmi gond nem lesz belõle.Ha más lehetõségem nem lenne én is megpróbálnám.conus írta:jajj vazze!
én nem vagyok egy fémforgácsoló guru, de ha ugyanabba a szerszámba van befogva mindegyik bal blokkfél, vagy ha nem is ugyanabba, mert idõvel cserélték, de ugyanúgy van beállítva a megadott tûréssel, akkor lehetséges súlyos eltérés? az én esetem + stravkó haverjának esete ennek ellentmond
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
jajj vazze!
én nem vagyok egy fémforgácsoló guru, de ha ugyanabba a szerszámba van befogva mindegyik bal blokkfél, vagy ha nem is ugyanabba, mert idõvel cserélték, de ugyanúgy van beállítva a megadott tûréssel, akkor lehetséges súlyos eltérés? az én esetem + stravkó haverjának esete ennek ellentmond
én nem vagyok egy fémforgácsoló guru, de ha ugyanabba a szerszámba van befogva mindegyik bal blokkfél, vagy ha nem is ugyanabba, mert idõvel cserélték, de ugyanúgy van beállítva a megadott tûréssel, akkor lehetséges súlyos eltérés? az én esetem + stravkó haverjának esete ennek ellentmond



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Kösz a válaszokat,cimbora is azzal riogatott,hogy az egybedolgozottsága nagyon fontos,és jól belegondolva igaza is van,amikor ugyanazt a munkadarabot átfogom esztergán vagy marón,akkor kerül bele min. pár század ütés,hát még ha két külön gyártott darabról van szó.Persze lehet,hogy mákja van az embernek,de ebben félek bízni,szerintem vadászok inkább párban.
Bambi,Neked mi a véleményed a dologról?Tudnál szerezni egy összeillõ párost?
Conus,akkor Neked fasza?Háááát,nem tudom,én tartok tõle kicsit.
Azt nem tudom még,melyik csapágy a ludas,odáig még nem jutottunk a szétszedésben,majd ezen a hétvégén.
Bambi,Neked mi a véleményed a dologról?Tudnál szerezni egy összeillõ párost?
Conus,akkor Neked fasza?Háááát,nem tudom,én tartok tõle kicsit.
Azt nem tudom még,melyik csapágy a ludas,odáig még nem jutottunk a szétszedésben,majd ezen a hétvégén.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
nem összetartozó?tigris írta:Srácok,az mennyire gáz,ha két olyan blokkfelet rakok össze,ami nem összetartozó?Ferdén fog állni bennük minden?
Elkezdtük szétszedni a blokkomat,nem a tûgörgõ csörgött,az hibátlan,viszont a fõtengelyem nem keveset kotyog oldalvást és a hengerben meg a dugón is bemaródás a csapszegnél,szóval fúrás lesz belõle (150ccm alapméret következik).
Sajna a kuplungot nem tudtuk még levenni,mert vasárnap beesteledett és Békésen van a szerkezet...
Gyanakszom,hogy a fõtengelycsapágyak fészkei vannak kikopva.


melyik fõtengelycsapágyfészkek vannak kikopva?


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Hello!Kutyabõr írta:Hello mindenkinek!
Segitség kellene lehet hülyén hangzik és nem is szerelõ a szakmám na az a lényeg hogy 125ös etzkóm kuplung deknijében ála az olaj vagyis szakad rendesen, milyen tömitéssel tudnám orvosolni a problémát?
Elõre is kösz.
Én olajálló fekete szilikonpasztával vékonyan bekentem az új papírtömítés mindkét oldalát,és így raktam föl. Tuti lett,mondjuk az egész blokkot így raktam össze,sehol nem cseppen!
Üdv
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Tigris! Én úgy tudom,hogy a blokkfelek központba vannak fúrva,vagy marva! Könnyen lehet,hogy szorulni fog,ha összerakod!tigris írta:Srácok,az mennyire gáz,ha két olyan blokkfelet rakok össze,ami nem összetartozó?Ferdén fog állni bennük minden?
Elkezdtük szétszedni a blokkomat,nem a tûgörgõ csörgött,az hibátlan,viszont a fõtengelyem nem keveset kotyog oldalvást és a hengerben meg a dugón is bemaródás a csapszegnél,szóval fúrás lesz belõle (150ccm alapméret következik).
Sajna a kuplungot nem tudtuk még levenni,mert vasárnap beesteledett és Békésen van a szerkezet...
Gyanakszom,hogy a fõtengelycsapágyak fészkei vannak kikopva.
Mondjuk az egyik haverom rakott igy össze kis ts-t,az jó lett,de lehet,hogy csak szerencséje volt.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
misi írta:Sziasztok
Azt szeretném kérdezni valaki megtudná e mondani nekem Etz 250-es fötengely tügorgös kosár méretét a csapszegnél.
Azt tudom hogy acsapszeg mérete 18mm -es fötengely vége ahova belemegy a tügörgös kösár az hány mm -es az átmérölye.
A kosár hossza kb 24mm -es.
Elöre is köszönöm.
Üdv:Misi
Srácok,az mennyire gáz,ha két olyan blokkfelet rakok össze,ami nem összetartozó?Ferdén fog állni bennük minden?
Elkezdtük szétszedni a blokkomat,nem a tûgörgõ csörgött,az hibátlan,viszont a fõtengelyem nem keveset kotyog oldalvást és a hengerben meg a dugón is bemaródás a csapszegnél,szóval fúrás lesz belõle (150ccm alapméret következik
).
Sajna a kuplungot nem tudtuk még levenni,mert vasárnap beesteledett és Békésen van a szerkezet...
Gyanakszom,hogy a fõtengelycsapágyak fészkei vannak kikopva.
Elkezdtük szétszedni a blokkomat,nem a tûgörgõ csörgött,az hibátlan,viszont a fõtengelyem nem keveset kotyog oldalvást és a hengerben meg a dugón is bemaródás a csapszegnél,szóval fúrás lesz belõle (150ccm alapméret következik

Sajna a kuplungot nem tudtuk még levenni,mert vasárnap beesteledett és Békésen van a szerkezet...
Gyanakszom,hogy a fõtengelycsapágyak fészkei vannak kikopva.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Sziasztok!
Mivel eljött a tél, vagyis az elõszele már itt van, azt tervezem, hogy full szétbontom a gépet, cserélek benne csapágyakat, fõtengelyt, szimeringeket, tömítéseket, valamint felfuratom 300asra. Aki már megtette, kérem írjon mi változott a gépen, a furatáson kívül milyen átalakításokat kellett rjta még végezni ezen kívül.
Köszönöm elõre is!
Mivel eljött a tél, vagyis az elõszele már itt van, azt tervezem, hogy full szétbontom a gépet, cserélek benne csapágyakat, fõtengelyt, szimeringeket, tömítéseket, valamint felfuratom 300asra. Aki már megtette, kérem írjon mi változott a gépen, a furatáson kívül milyen átalakításokat kellett rjta még végezni ezen kívül.
Köszönöm elõre is!
stimmel a váltokuti írta:Bocs, hogy csak most reagálok! Mivel az olaj még most is folyik, igaz csak kisebb mennyiségben(valószínûleg most már csak a "pálcánál"), ezért meg fogom csinálni ezt a lyuggatott olajálló kör alakú gumilap szilikontrutymóval való alkalmazásátKöszi!
És lenne mégegy kérdésem.. apám ts-ébe még mindig nincs 3.sebesség.. A ts250/1 váltója mennyibe egyezik a nagy etz váltójával? Ugyanis sokan azt mondják, hogy gond nélkül cserélhetõ, de volt már ellenvélemény is...
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Bocs, hogy csak most reagálok! Mivel az olaj még most is folyik, igaz csak kisebb mennyiségben(valószínûleg most már csak a "pálcánál"), ezért meg fogom csinálni ezt a lyuggatott olajálló kör alakú gumilap szilikontrutymóval való alkalmazását
Köszi!
És lenne mégegy kérdésem.. apám ts-ébe még mindig nincs 3.sebesség.. A ts250/1 váltója mennyibe egyezik a nagy etz váltójával? Ugyanis sokan azt mondják, hogy gond nélkül cserélhetõ, de volt már ellenvélemény is...

És lenne mégegy kérdésem.. apám ts-ébe még mindig nincs 3.sebesség.. A ts250/1 váltója mennyibe egyezik a nagy etz váltójával? Ugyanis sokan azt mondják, hogy gond nélkül cserélhetõ, de volt már ellenvélemény is...

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
ezzel a problémával én is küszködtem és rájöttem b.ssza meg h hol folyik az olaj.
1. a bronzperselynél -> csere
2. szimeringnél -> csere
3. kuplungpálca -> olajálló gumiból vágtam egy körlapot, közepét kilyukaszottam, szilikontrutymóval rögzítettem
4. a kislánckerék alól
mert az a távtartó(20-as) csak fémesen fekszik fel mindenhol

megoldás: szilikontrutymó a távtartó peremére körbe, elõtte zsírtalanítás a tömítendõ felületeken!
1. a bronzperselynél -> csere
2. szimeringnél -> csere
3. kuplungpálca -> olajálló gumiból vágtam egy körlapot, közepét kilyukaszottam, szilikontrutymóval rögzítettem
4. a kislánckerék alól




megoldás: szilikontrutymó a távtartó peremére körbe, elõtte zsírtalanítás a tömítendõ felületeken!



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Lehet korán örülsz, mert pár hét után majd kiderül mennyire tartja magát az a gumitömítés. Bár ne legyen igazam.kuti írta:Köszi szépen! Holnap délután legurulok vele egy ismerõshöz, aki jópár Tz-t csinált már, és meglessük. Jobb lenne, ha csak a a lánckerék szimeringjét kéne cserélni, de meglátjukEzt az O gyûrût nem teljesen értem, hogy hogyan gondolod, de megemlítem a "szerelõnek". Õ csak nem olyan láma hozzá mint én
A karbit meg már megrendeltem, mert alul csöpögött a benzin
Vagy csak tömítés kéne bele?
Viccet félretéve, a tipikusnak hitt Mz betegséget, hogy folyik az benzin a karbiból, megoldottam egy filléres tömítéssel! nem is gondoltam volna, hogy ilyen jó az utángyártott gumi
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Köszi szépen! Holnap délután legurulok vele egy ismerõshöz, aki jópár Tz-t csinált már, és meglessük. Jobb lenne, ha csak a a lánckerék szimeringjét kéne cserélni, de meglátjuk
Ezt az O gyûrût nem teljesen értem, hogy hogyan gondolod, de megemlítem a "szerelõnek". Õ csak nem olyan láma hozzá mint én
A karbit meg már megrendeltem, mert alul csöpögött a benzin
Vagy csak tömítés kéne bele?
Viccet félretéve, a tipikusnak hitt Mz betegséget, hogy folyik az benzin a karbiból, megoldottam egy filléres tömítéssel! nem is gondoltam volna, hogy ilyen jó az utángyártott gumi 





- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Ez tipikus kis Tz hiba,nagyvalószínûséggel a kuplungpálcánál folyik(ez megmagyarázza a váltóolajod fogyását). Tóth Szilárd barátom,akit te is ismersz,mondott erre egy jó megoldást,0-gyûrût tett a pálcára,és megszûnt a probléma!kuti írta:Üdv! Az a problémám, hogy olajos a hátsó felnimEddig is az volt, de mostanában egyre jobban, és többet köp rá., és ez a mennyiség pedig hiányzik a váltónak.. Úgy gondoltam, hogy a láncról köpi rá.. Igazam is lett, mert levettem a gyújtásoldali deknit, és folyt belõle az olaj.. Tudtommal ennek nem kéne.. Ugye? Tömítéscseréhez pedig szét kéne burítani blokkot?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 0 vendég