Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

kobraCode írta:Sziasztok.


Vettem egy villogótrafót, mert a régi picit ritkásan mûködik. A kérdésem az lenne hogy, a régin 4 csatlakozó volt és oda 3 kábel volt bekötve, vagyis csak 3 csatlakozót használt (szerintem ez még eredeti alkatrész) na most az újon viszont csak 2 csatlakozó van. Hogyan lehet megoldani, hogy be lehessen kötni? Gondolom a 3 vezeték közül kell majd 2-öt egyben rákötni.

Pont, hogy 2 csatlakozos eredetileg. Anno de k.va sokat kerestem es sehol nem talaltam csak 3 labut. egy kek/fekete megy az egyik labra a piros/fekete kabel a masik labra es gol.
Jopar evvel ezelott tonkrement a relem de mennem kellett egy hosszabb utra es azt a ket vezeteket osszedugtam kiiktatva a relet igy ha jobbra toltam a kapcsolot akkor annyi volt hogy folyamatosan vilagott az az oldali, igy ha indexelni akartam akkor a kapcsoloval jatszottam jobbra-vissza-jobbra vissza... stb :lol:
most egy elektronikus 3 labu van benne, a megoldas annyi, hogy a 3-ik labra kellett egy plusz vezetek amit testre kellett kotni. Lehet hogy neked mar at lett alakitva? Nezd meg honnan jon a 3 kabel, ha az egyik testrol akkor az siman kihagyod. a fenti szinu kabeleket meg radugod egy egy labra es mukodnie kellene.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok.


Vettem egy villogótrafót, mert a régi picit ritkásan mûködik. A kérdésem az lenne hogy, a régin 4 csatlakozó volt és oda 3 kábel volt bekötve, vagyis csak 3 csatlakozót használt (szerintem ez még eredeti alkatrész) na most az újon viszont csak 2 csatlakozó van. Hogyan lehet megoldani, hogy be lehessen kötni? Gondolom a 3 vezeték közül kell majd 2-öt egyben rákötni. Na már most ha ez a megoldás és elkezdek kísérletezni hogy melyiket is kell összefogni hogy legyen indexem akkor nem tudok valamit kisütni közben? Vagy megtudná nekem mondani valaki pontosan hogy melyik két kábelt kell rákötni?
Köszi elõre is a segítséget.

Üdv.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Üdv !

Uj vagyok a fórumon, és szeretném kérni a segíTSégeteket.:D
Van egy Mz Ts 125/150-esem. Az lenne a gond, hogy nincs töltés, vagyis van, mert a töltö tekercs kábelére rádugtuk a multiméter pozitívját a negatívot meg testre és volt. Meg a szénkeféknél is volt. Ezeknek az értékeknek mennyinek kell lenniük?? Kábelek jók, biztosítékok jók, aksi jó. Feszszab. lehet a baj? Mert már 2 vel próbáltuk nah meg egy trabiéval de egyikkel se volt. MIt érdemes ilyenkor megnézni?
Köszi.
Martin
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

RR_ZOZY írta:Máté Kábelcsászár Úúúr :-)
(ha olvasod)
Tudom hogy nagy melóban vagy a zépítménnyel manapság de rákérdeznék h hogy tetszel állni a kábelkötegemmel?
Aktuális lenne?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Máté Kábelcsászár Úúúr :-)
(ha olvasod)
Tudom hogy nagy melóban vagy a zépítménnyel manapság de rákérdeznék h hogy tetszel állni a kábelkötegemmel?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Norbedlee írta:Hát nem tom, végülis az most hogy zselés-e? vagy savas-e? oly mindegy ha van töltés....szerintem, még nem tudom h milyen lesz
Savas kell bele. Tavasszal vettem az enyémet, egy Varta 5Ah-s 4E Ft körül volt az ára, nincs vele gond, február óta csak egyszer tettem töltõre, de nem vett fel szinte semmit, úgyhogy azóta a helyén van és teszi a dolgát.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Én is gondolkodtam hasonló megoldásokban. Majd meglássuk mi lesz. Köszi a tippet Egyébként valószínû így ahogy mondod, mert, mikor beszorult a dekni és a blokk közé a kábel, akkor is ugyebár testhez ért, és rossz volt a töltés
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Jó rendben.De én akkor is azt mondom elsõ lépésként cseréld le az egész köteg kábelt ami a generátorra megy.Ami saru meg letörött azt a helyedben én ugy oldanám meg hogy ráforrasztanék arra a kis vezetékre (ami a generátorból jött a letörött sarura) egy akkorka ellensarus(apa)vezeteket a régi saru lyukján keresztül hogy biztosan ne érjen testhez.Nagyon azt mutatja az ábra hogy valami érintkezési bibi van.Vagy laza saru vagy kidörzsölõdött vezeték.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

A középsõ saru letörött... Akkor amikor elõször elment a töltés :D És igen csodálkozom, mert egy ideig volt. Mégha rosszul is nézett ki. A másik saru amit mondasz, azt csak levettem. Az elektronikához én is értek valamit, de a motorok elektronikáján sose bírtam eligazodni. Nekem meg nem szégyen, hogy így néz ki, mert legalább ennyire meg tudtam csinálni. Nekem már ez is nagy szó, pláne ha motor szerelésrõl van szó.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Több sebbõl vérzik a géped.Elõször is amit te összefoltoztál vezetéket,annak a saruja hiányzik a generátorról.3 sarunak kéne lenni ott alul,amibõl neked csak 2 van meg(a 2 szélsõ),a 3-ik aminek a vezetékét próbálod összegányolni.Másodszor az elsõ sarun meg nincs is vezeték.Hol van??Vagy csak a fotó miatt szedted le?A lényeg hogy ennek a 3 vezetéknek a másik fele az egyenirányitóra megy.Amit te összefoltoztál annak a vezetéknek nem szabad testre érni erre nagyon figyelj.Legjobb lenne az egész vezetékköteget kicserélni egy újra,rendesen felsaruzva.Ha neked nem megy akkor vidd el valakihez aki kicsit is konyit ilyen dolgokhoz.Amugy nem nagy ügy,de ez ahogy nálad kinéz már megbocsáss de szégyen.Csodálkozol hogy nincs töltés?Én azon csodálkozom hogy egyáltalán volt valaha.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ahogy nézem borsos ára van egy ilyennek. Lehet inkább lekapom, és megpróbálom kijavítani. Mit lehet itt elszúrni? (eltörni, nagyon könnyen rosszul visszarakni) :D Eddig akárhányszor hozzányúltam, szinte mindig szerelõt kellett hívni.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ööö az állórész az melyik is? :D A vezetékelést én kókányoltam össze, még mindig jobb, minthogy egyáltalán ne legyen. Az az érdekes, hogy 1 éven át jó volt. (12k km) Mondjuk már öregszik az is igaz :)

Edit: Jah közben asszem leesett. Az állórész az, amit 3 csavar fog fel. A külsõ rész. Lehet, hogy az lesz. Köszi a választ!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

en latom csak ugy hogy ez valami sufnikokanyolas? :shock: hogy nez ki az az alloresz? sztem ne csodalkozz ha ilyen vetekekcsatlakozoletorve, drotokosszekotve allapotban vacakol...en lehet nem b.sztatnam tovabb, hanem vennek egy masik alloreszt
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Hello!

Van egy kis probléma az MZ-mel. Folyton elmegy róla a töltés. Ma ismét nekiestem, ezúttal én bakiztam nagyot, a vezetéket beszorítottam, így tönkrement. Ezt kicseréltem, utána jó lett a töltés. Majd egy rázósabb (!) út után, ismét elment. Itt már hiába próbálkoztam, nem akart visszajönni. Aztán gondolt egyet, és megint helyrerázkódott, de az ismételt rázós út után, mire hazaértem, megint elment. A vezeték, amit kicseréltem, tuti jó, rövidzármérõvel megnéztem. Mutatok 2 videót, és pár képet. Mobilos felvételek.

http://www.youtube.com/watch?v=kfMWc8QU_7w
http://www.youtube.com/watch?v=wdFih_T96rM
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00118.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00119.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00120.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00122.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00124.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00125.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00126.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00127.JPG[/url]
[url]http://www.my_engine.extra.hu/DSC00128.JPG[/url]
Avatar
PJocker
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.04.13. 10:03
Tartózkodási hely: Dusnok

Hozzászólás Szerző: PJocker »

Sziasztok!

ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Gyujtás

Hozzászólás Szerző: conus »

daela írta:Sziasztok!
Új vagyok a forumon,és kérdéssel fordulok hozzátok:
Van egy 125-ös Ts MZ-m,egyszer csak menet közben elkezdett a fordulatszám esni,majd megállt a moci...........a gyertya nem kap szikrát...........mit érdemes elöször ellenörizni illetve cserélni a gyujtásrészen és hogyan lehet a hibát megállapitani?
köszi a választ!

Üdv:Laci
én elõször megszakító, gyertya, kondi, pipa, kábel, trafó sorrendben haladnék.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

sub-ee írta:
Norbedlee írta:Hali!

251-esbe milyen akksit vegyek? azt mondták hogy 12V 5Ah az tiszta de milyen savas? zselés?
vkinek vmi jó bevált típús?
Szia

Vehetsz bele 11Ah-ásat is, de a 251-be a gyári leírás szerint már nem az 5,5Ah-ás való mint a 250-esbe, hanem 9Ah-ás, komolyabb akksi nagykerekben lehet is venni ilyet! Nekem is ilyen volt a 251-esemben! Soha semmi bajom nem volt vele! Ja, savas akksi volt! A sav folyásra meg azért adták az akksi mellé a csövet, hogy rá is kéne tenni az akkura! Amúgy nem értem ezt az akksi változtatást, mert az elektronika szinte 100%-ban megegyezik!

Üdv.:Sub-ee
A 250-eshez is 9Ah-ás a gyári elõírás :!: :idea: :?:
daela

Gyujtás

Hozzászólás Szerző: daela »

Sziasztok!
Új vagyok a forumon,és kérdéssel fordulok hozzátok:
Van egy 125-ös Ts MZ-m,egyszer csak menet közben elkezdett a fordulatszám esni,majd megállt a moci...........a gyertya nem kap szikrát...........mit érdemes elöször ellenörizni illetve cserélni a gyujtásrészen és hogyan lehet a hibát megállapitani?
köszi a választ!

Üdv:Laci
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Hát nem tom, végülis az most hogy zselés-e? vagy savas-e? oly mindegy ha van töltés....szerintem, még nem tudom h milyen lesz
Etz 150 87'
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

KILL3R etz írta:Hali!

Srácok csak annyit fûznék hozzá, hogy a zselés akksit nem lehet tölteni. Szal ha egyszer lemerült akkor az kuka.Legalábbis én ezt hallottam. :roll:

Hali.

Szerintem meg rosszul hallottad. Minden akksit lehet tölteni. De azt tudtátok e hogy a zselés valójában nem zselés. Valami speckó cucc van az akkuban de nem zselé és nem is sav.

Üdv.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Srácok csak annyit fûznék hozzá, hogy a zselés akksit nem lehet tölteni. Szal ha egyszer lemerült akkor az kuka.Legalábbis én ezt hallottam. :roll:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

a csõvel minden rendben van, viszont az elõzõ tulaj csinált valamit és nagyon f*sza lett a váz tõle. :( én inkább nem festem az ördögöt a falra. jobb ha esélyt sem adok annak h a savas genyó kijöjjön belõle, töltéssel minden rendben van, mégis a kis pöcköknél jön ki belõle a trutymó. unibat akksi. szal én kézzel lábbal a savas akksi ellen vagyok, de mindenkinek saját szájíze h mit tesz bele. :wink:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Norbedlee írta:Hali!

251-esbe milyen akksit vegyek? azt mondták hogy 12V 5Ah az tiszta de milyen savas? zselés?
vkinek vmi jó bevált típús?
Szia

Vehetsz bele 11Ah-ásat is, de a 251-be a gyári leírás szerint már nem az 5,5Ah-ás való mint a 250-esbe, hanem 9Ah-ás, komolyabb akksi nagykerekben lehet is venni ilyet! Nekem is ilyen volt a 251-esemben! Soha semmi bajom nem volt vele! Ja, savas akksi volt! A sav folyásra meg azért adták az akksi mellé a csövet, hogy rá is kéne tenni az akkura! Amúgy nem értem ezt az akksi változtatást, mert az elektronika szinte 100%-ban megegyezik!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Norbedlee írta:Hali!

251-esbe milyen akksit vegyek? azt mondták hogy 12V 5Ah az tiszta de milyen savas? zselés?
vkinek vmi jó bevált típús?
én tavasszal fogok venni újat, zseléset. savasról hallani nem akarok, mert jól megmarta a vázát a motornak a belõle kijövõ savas genyó :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

fores írta:
kuti írta:Üdv! most kötök be egy szivargyújtót a mociba és az lenne a kérdésem, hogy az is jó, ha a negatívot hozom le a bizotsítéktábláról? méghozzá a belülrõl a másodikról, és a pozitív közvetlen az akksiról megy? Ami van rajz az oldalon az a +hoz írja a biztosítékot.. Vagy ez mindegy? :roll: Am negatív testelésû a gépem.. Nemtom gyárilag milyen :D
Negativ testelésû..És mindkét pólusnak lenni kéne biztositéknak..De ha kinyomja,akkor a negativot nyomja ki,
Köszi!
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Hali!

251-esbe milyen akksit vegyek? azt mondták hogy 12V 5Ah az tiszta de milyen savas? zselés?
vkinek vmi jó bevált típús?
Etz 150 87'
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

kuti írta:Üdv! most kötök be egy szivargyújtót a mociba és az lenne a kérdésem, hogy az is jó, ha a negatívot hozom le a bizotsítéktábláról? méghozzá a belülrõl a másodikról, és a pozitív közvetlen az akksiról megy? Ami van rajz az oldalon az a +hoz írja a biztosítékot.. Vagy ez mindegy? :roll: Am negatív testelésû a gépem.. Nemtom gyárilag milyen :D
Negativ testelésû..És mindkét pólusnak lenni kéne biztositéknak..De ha kinyomja,akkor a negativot nyomja ki,
fores
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Én mielõtt leteszem feltöltöm! Mást nem tom gondozásmentest nem kell piszkálni. Gondolom a simának sem árt feltölteni vízzel.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

hell írta:
Norbedlee írta: Uh köszi már kezdtem megijedni......amugy menet közben minen rendben van....de sztem már lassan esedékes lesz egy uj akksi, amugy ki szoktátok venni télire?
Én mindíg kiveszem és a kazánházban tárolom. Eddig bevált!
és igényel vmit? pl desztilált vizet? kis feltöltést?
Etz 150 87'
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Norbedlee írta:
sub-ee írta: Ne ijedj meg, semmi komoly baja nincs, csak egyszerûen azon a fordulaton a generátor már nem termel elég feszültséget a gejesztéshez, illetve szabályzáshoz, szóval az akkuról húzza a feszt. Ha a töltésed 1500-as fordulaton, illetve a felett 13,4V felett van, akkor minden OK!

Üdv.:sub-ee
Uh köszi már kezdtem megijedni......amugy menet közben minen rendben van....de sztem már lassan esedékes lesz egy uj akksi, amugy ki szoktátok venni télire?
Én mindíg kiveszem és a kazánházban tárolom. Eddig bevált!
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

sub-ee írta:
Norbedlee írta:Üdv,
lenne egy olyan "gondom, problémám" hogy amikor elindulok a töltés kijelzõ annak rendje és módja szerint kialszik, de amikor megállok és beraknám üresbe akkor felvillan és érzem, hogy minta gyengülne a villágítás...mil lehet a gond? akksi?
Ne ijedj meg, semmi komoly baja nincs, csak egyszerûen azon a fordulaton a generátor már nem termel elég feszültséget a gejesztéshez, illetve szabályzáshoz, szóval az akkuról húzza a feszt. Ha a töltésed 1500-as fordulaton, illetve a felett 13,4V felett van, akkor minden OK!

Üdv.:sub-ee
Uh köszi már kezdtem megijedni......amugy menet közben minen rendben van....de sztem már lassan esedékes lesz egy uj akksi, amugy ki szoktátok venni télire?
Etz 150 87'
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Norbedlee írta:Üdv,
lenne egy olyan "gondom, problémám" hogy amikor elindulok a töltés kijelzõ annak rendje és módja szerint kialszik, de amikor megállok és beraknám üresbe akkor felvillan és érzem, hogy minta gyengülne a villágítás...mil lehet a gond? akksi?
Ne ijedj meg, semmi komoly baja nincs, csak egyszerûen azon a fordulaton a generátor már nem termel elég feszültséget a gejesztéshez, illetve szabályzáshoz, szóval az akkuról húzza a feszt. Ha a töltésed 1500-as fordulaton, illetve a felett 13,4V felett van, akkor minden OK!

Üdv.:sub-ee
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Üdv,
lenne egy olyan "gondom, problémám" hogy amikor elindulok a töltés kijelzõ annak rendje és módja szerint kialszik, de amikor megállok és beraknám üresbe akkor felvillan és érzem, hogy minta gyengülne a villágítás...mil lehet a gond? akksi?
Etz 150 87'
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! most kötök be egy szivargyújtót a mociba és az lenne a kérdésem, hogy az is jó, ha a negatívot hozom le a bizotsítéktábláról? méghozzá a belülrõl a másodikról, és a pozitív közvetlen az akksiról megy? Ami van rajz az oldalon az a +hoz írja a biztosítékot.. Vagy ez mindegy? :roll: Am negatív testelésû a gépem.. Nemtom gyárilag milyen :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

fores írta:BAMBI mester! Ne feledkezz már meg légyszi,amit telefonon beszéltünk:NGK D8ESL!!!
ok
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

BAMBI mester! Ne feledkezz már meg légyszi,amit telefonon beszéltünk:NGK D8ESL!!!
fores
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

a generétornak kevés köze van a szikrához...megszakitó nyit -zár rendesen? nem cserélted össze a 15õs kébelt az 1-el?(trafó)vedd le a pipát,és csak a kábelt próbáld meg tartani teshez,majd nyisd zárd a megszakitót(én igy szoktam megnézni,jó e a megszakitó,vagy próbalámpás módszer)elõferdülhet,hogy csak szösz került a kalapács és az üllõ közé...
fores
v8gaby
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.10.15. 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Gyújtás

Hozzászólás Szerző: v8gaby »

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség MZ Trophy-mhoz. Még februárban vettem a motort a célból, hogy a motorját betegyem a Swalbe-ba.
A motort üzemképesen vettem, kipróbáltam. Kivettem a motort, de végül inkább úgy döntöttem (hála a robogók rendszámosításának), hogy inkább a Simsont is és az MZ-t is felújítom. Visszaraktam a blokkot, a generátort helyesen visszakötöttem (elõrelátó fotó alapján), de nincs szikrám, és már lövésem sincs mi lehet a probléma.
Töltés van, az aksi jó.

Ha valaki tudna segíteni, akkor megköszönném.
v8gaby
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

Sk 1:0,4 mm
Sk 2:0,3-0,4mm
Su 1:0,5 mm
Su 2:0,5 mm
S a 1:0,8-1 mm
Sa 2 :kb0,9-1,1 mm
fores
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

ime:
Kép
fores
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

Tettem fel egy leirást(kifényképeztem egy szakkönyvbõl)egy oldallal elõrébb megtalálod--a fesszab mûködése,beállitása....holnap ha hazajövök,van egy jobb minõségû,mm-es leirás,felteszem.(metszeti rajz)
fores
Avatar
IQBetyar
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.10.11. 19:08

Hozzászólás Szerző: IQBetyar »

bambi írta:
IQBetyar írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem!

MZ TS 125 Boldog tulajdonosa vagyok, de még boldogabb lennék, ha lenne töltés :wink:

A motor megy rendesen (azért lehet még finomítani), de egy rúgásra indul, motor szépen jár (elõtte feltöltött aksit tettem bele természetesen).

Megnéztem, hogy a dinamó forgórésze jó, mert a szénkeféken járó motornál lehet feszültséget mérni, ahogy húzom, úgy nõ. A szabályozó mechanikus, fedelét lebontottam, menet közben semmit sem csinál, szép állapotban van. Mit, hol kéne méricskélnem, mi lehet a hiba? Gerjesztõ tekercs esetleg? Hol tudom megvizsgálni? Feszültségszabályozó lehet hogy el van állítva?

Kezdõ vagyok, kérlek segítsetek!

Köszönöm szépen!
hmmmm lehet,hogy szabálzó csere szükségeltetik,ha semmi töltés nincs.de elõtte mérd végig a rendszert.
Digitális multiméterem van, amikor jár a motor és meg szeretném mérni az akku feszültségét, akkor megbolondul, össze-vissza mutat értéket, a méréshatár nem számít (gondolom gyújtás miatt), de mivel nem mocorognak az érintkezõk a feszültség szabályozónál, ezért szerintem nincs egyáltalán töltés.

Pontosan mit mérjek meg-le?

Osztálytársamat megkértem, elvileg már hozzá is kezdett, hogy legyártson nekem egy elektronikus feszültség szabályozót, de neki el kéne jönni, hogy megnézze a gépet. (3 tranzisztoros, zener diódás kütyü lenne)

Köszönöm a segítséget!
Üdv.: Ádám
Kisss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.07.18. 20:12
MZ-d típusa: etz-250, Sv650
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Hozzászólás Szerző: Kisss »

Many thanks masters!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

IQBetyar írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem!

MZ TS 125 Boldog tulajdonosa vagyok, de még boldogabb lennék, ha lenne töltés :wink:

A motor megy rendesen (azért lehet még finomítani), de egy rúgásra indul, motor szépen jár (elõtte feltöltött aksit tettem bele természetesen).

Megnéztem, hogy a dinamó forgórésze jó, mert a szénkeféken járó motornál lehet feszültséget mérni, ahogy húzom, úgy nõ. A szabályozó mechanikus, fedelét lebontottam, menet közben semmit sem csinál, szép állapotban van. Mit, hol kéne méricskélnem, mi lehet a hiba? Gerjesztõ tekercs esetleg? Hol tudom megvizsgálni? Feszültségszabályozó lehet hogy el van állítva?

Kezdõ vagyok, kérlek segítsetek!

Köszönöm szépen!
hmmmm lehet,hogy szabálzó csere szükségeltetik,ha semmi töltés nincs.de elõtte mérd végig a rendszert.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Kisss írta:
zsakfos írta:Tipp!

Fesszabályzód nem a megadott értéken szabályoz le.Járó motornál mérd multivalall feszültséget hogy mennyi.Emeld közben a fordulatot.
Koszi a tippet! Hogy is nez ki a fesz.szab? Cserelni kell, vagy lehet allitani is?
nem állítható.alumínium bordás házban van,ki van öntve gyantával.nem szerelhetõ.de elõtte meg kell mérni mint ahogy zsakfos kolléga irta.ezek a szabályzók,kényesek a jó aksira is.
Kisss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.07.18. 20:12
MZ-d típusa: etz-250, Sv650
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Hozzászólás Szerző: Kisss »

zsakfos írta:Tipp!

Fesszabályzód nem a megadott értéken szabályoz le.Járó motornál mérd multivalall feszültséget hogy mennyi.Emeld közben a fordulatot.
Koszi a tippet! Hogy is nez ki a fesz.szab? Cserelni kell, vagy lehet allitani is?
Avatar
IQBetyar
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.10.11. 19:08

Hozzászólás Szerző: IQBetyar »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem!

MZ TS 125 Boldog tulajdonosa vagyok, de még boldogabb lennék, ha lenne töltés :wink:

A motor megy rendesen (azért lehet még finomítani), de egy rúgásra indul, motor szépen jár (elõtte feltöltött aksit tettem bele természetesen).

Megnéztem, hogy a dinamó forgórésze jó, mert a szénkeféken járó motornál lehet feszültséget mérni, ahogy húzom, úgy nõ. A szabályozó mechanikus, fedelét lebontottam, menet közben semmit sem csinál, szép állapotban van. Mit, hol kéne méricskélnem, mi lehet a hiba? Gerjesztõ tekercs esetleg? Hol tudom megvizsgálni? Feszültségszabályozó lehet hogy el van állítva?

Kezdõ vagyok, kérlek segítsetek!

Köszönöm szépen!
Üdv.: Ádám
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tipp!

Fesszabályzód nem a megadott értéken szabályoz le.Járó motornál mérd multivalall feszültséget hogy mennyi.Emeld közben a fordulatot.
Kisss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.07.18. 20:12
MZ-d típusa: etz-250, Sv650
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Hozzászólás Szerző: Kisss »

Ja! Azt elfelejtettem mondani, hogy minden heten!
Kisss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2007.07.18. 20:12
MZ-d típusa: etz-250, Sv650
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Hozzászólás Szerző: Kisss »

Help! Tudja valaki, hogy miert eg ki a fenyszoro izzo a gepembe!? CB250 Elvittem szerelohoz. Megnezte az aksit multimeterrel. Azt mondta az jo. Nem vagyok autovillamossag szerelo, de hogy ennek mi ertelme volt??????? Aztan csak a kezet tette szet, hogy nem tudja, hogy mi a baj!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 5 vendég