MZ ETZ ÜLÉSHUZAT CSERE ahogyan én csinálom
Az ülés levétele után a rögzítõ füleket kihajtani csavarhúzóval, laposfogóval. A huzatkötözõ zsinórt kioldani, huzatot levenni.
A fémhez ragadt szivacsot spaklival, pengével, tapétavágó késsel óvatosan lefejteni, az elmorzsolódott szövetcsíkot lekaparni. Az ülõszivacsot amennyiben vizes, teljesen kiszárítani.
A fém üléslapot meg kell tisztítani a sártól, rozsdától csiszolóvászonnal. Fanatikusok homokszórhatják is. Ha repedt, távtartó idomoknál ez elég gyakori, akkor meg kell hegeszteni.
A csiszolt, por- és zsírtalanított ülõlapot én átfestem alapozófestékkel. Száradás után az ülésperem éles részét körberagasztom szigetelõszalaggal. Kb. 3-4 rétegvastagságban, mert így már nem fogja kivágni az üléshuzatot. Lehet használni kb. 1 mm vastag öntapadó ragasztócsíkot is, de ezt azért nem szeretem, mert a szivacsos része magában tarthatja a vizet, ismét rozsdásodhat a perem.
Aki emelni szeretne az ülésmagasságon, vagy már túl puhának érzi a nyerget, az az ülõszivacs alá még tehet kb. 3 cm-es szivacscsíkot.
Az ülõszivacsot én nem ragasztom vissza a fémlapra, a rákerülõ huzat úgyis megtartja. A huzatot ráillesztem az ülésre, a fûzött zsinórt meghúzom, masnit kötök a végére, hogy szükség esetén oldható legyen. Ahol a huzatot be tudom illeszteni a rögzítõ fülekhez, ott rászorítom, ahol nem, ott vízszintesre kihajtom. Huzatigazítás, ellenõrzés, kész.
Minden alkalom után, amikor elkap az esõ, vagy slaggal átmosom a gépet, leveszem a nyerget, megnézem, hogy a szivacs nem szívott-e magába vizet. Ha kell, kiszárítom. Így rozsdamentes marad kb. ezer évig.
