Elektronika topik - a pokol kapuja
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Szikra
Sziasztok. Lenne egy olyan kerdesem h mert van az hogy nincs szikra? Marmint mi okozhatja? Zarlat sehol sincs. Megszakito stimmel,kondi stimmel, gyujto tekercs stimmel, minden kabel stimmel (legalabbis asszem ) de szikra nincs. Valaki segitsen legyszi... Elore is koszi.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Üdv! Megincsak köszönöm szépen a segítségeket! Én se tudom, hogy mihez kell a vészvillogó.. Igazából az adatlapok között láttam, hogy pár etz-be van... És gondoltam, ha könnyû megcsinálni, akkor érdekel a dolog.. De sok igazság van benne, hogy egyel több a hibalehetõség.. Elég lesz nekem csak a szivargyújtó Annak kicsit több a haszna..
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Igazad van.Már megint hülyeségeket rajzolgattam és irogattam.Elnézést és vissza is vonok mindent.Rájöttem igy akkor is villogna mind a négy index ha csak egy irányba szeretnénk.De a dióda az jó ötlet.Egyébként nem én szeretnék ilyet csak megpróbáltam segiteni.Jómagam sem értem mire jó a vészvillogó motoron.Dehát ha ilyet szeretne valaki.Viszont olyan kapcsolóval vagy relével megoldható lenne ami 2 áramkört kapcsol egyszerre nem?Létezik olyan igaz?Igy már mûködne a dolog??A szaggatott vonal arra az esetre van ha gyujtás nélkül is akarja használni.Tamás írta:Hy! Az a két piros vezeték (bal és jobb) így összekötve csodákra lesz képes. Indexelésre nem. Biztos örülne egy-egy diódának. De nem éretem minek kell a vészindex? Bekapcsolod, megjavítod a gépet és egy kis szerencsével lemeríti addigra az aksit? Tudom, kekec vagyok. Sok kapcsoló és indexrelé és drót, csak ujabb felesleges hibalehetõség (szerintem). Ezt talán a LEDes indexel kellene megcsinálni, ahol nem 4*21W , hanem sokkal kisebb a fogyasztás? T
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Hy! Az a két piros vezeték (bal és jobb) így összekötve csodákra lesz képes. Indexelésre nem. Biztos örülne egy-egy diódának. De nem éretem minek kell a vészindex? Bekapcsolod, megjavítod a gépet és egy kis szerencsével lemeríti addigra az aksit? Tudom, kekec vagyok. Sok kapcsoló és indexrelé és drót, csak ujabb felesleges hibalehetõség (szerintem). Ezt talán a LEDes indexel kellene megcsinálni, ahol nem 4*21W , hanem sokkal kisebb a fogyasztás? T
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Bocsesz de most jöttem rá mekkora ökörséget irtam.Vissza az egész.Bocsesz.kuti írta:Köszöntem szépen Remélem egy hideg téli napon a garázsba meg fogom csinálnizsakfos írta:Abszolút nem költséges.Egy kapcsoló kell hozzá meg egy kis vezeték,esetleg egy-két saru.A lényeg hogy a kapcsoló egyik pontján legyen egy pozitiv rákötés,a másik pontra meg mindkét oldali villogó vezetékébõl egy-egy szál összekötve.Ennyi.Aztán attól függõen hogy milyen helyzetben akarod használni,úgy kell a pozitiv rákötést megcsinálni.Ha csak gyujtáson akarod aakor a gyujtkapcs utánról kell vinni,ha kulcs nélkül akarod akkor meg a gyujtkapcs elõttrõl.NA MEG AZ SEM HÁTRÁNY HA AZ INDEXRELÉD BIRJA A 4X21 WATTOT.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2008.09.25. 12:23-kor.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Köszöntem szépen Remélem egy hideg téli napon a garázsba meg fogom csinálnizsakfos írta:Abszolút nem költséges.Egy kapcsoló kell hozzá meg egy kis vezeték,esetleg egy-két saru.A lényeg hogy a kapcsoló egyik pontján legyen egy pozitiv rákötés,a másik pontra meg mindkét oldali villogó vezetékébõl egy-egy szál összekötve.Ennyi.Aztán attól függõen hogy milyen helyzetben akarod használni,úgy kell a pozitiv rákötést megcsinálni.Ha csak gyujtáson akarod aakor a gyujtkapcs utánról kell vinni,ha kulcs nélkül akarod akkor meg a gyujtkapcs elõttrõl.NA MEG AZ SEM HÁTRÁNY HA AZ INDEXRELÉD BIRJA A 4X21 WATTOT.kuti írta:Üdv! Többeknek az adatlapjában láttam, hogy van vészvillogó a motorjukba Ezt nagy dolog megcsinálni kis etzbe? költséges? köszi
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Üdv!
Én nem értek az elektronikához,de hátha van itt valami okosság!
http://www.imfsoft.com/hardware/produkt ... nition.asp
Én nem értek az elektronikához,de hátha van itt valami okosság!
http://www.imfsoft.com/hardware/produkt ... nition.asp
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Abszolút nem költséges.Egy kapcsoló kell hozzá meg egy kis vezeték,esetleg egy-két saru.A lényeg hogy a kapcsoló egyik pontján legyen egy pozitiv rákötés,a másik pontra meg mindkét oldali villogó vezetékébõl egy-egy szál összekötve.Ennyi.Aztán attól függõen hogy milyen helyzetben akarod használni,úgy kell a pozitiv rákötést megcsinálni.Ha csak gyujtáson akarod aakor a gyujtkapcs utánról kell vinni,ha kulcs nélkül akarod akkor meg a gyujtkapcs elõttrõl.NA MEG AZ SEM HÁTRÁNY HA AZ INDEXRELÉD BIRJA A 4X21 WATTOT.kuti írta:Üdv! Többeknek az adatlapjában láttam, hogy van vészvillogó a motorjukba Ezt nagy dolog megcsinálni kis etzbe? költséges? köszi
Az akksid kapacitásvesztes lett.Akkor szokta ezt produkálni,ha öreg vagy ha mélybe merül,ilyenkorkárosodnak a cellák (durva esetben szét is hullhatnak).
Azon ne csodálkozz,hogy feltöltve 12 volt felett mérsz,mérd meg úgy,hogy belerakod a motorba és ráadod akárcsak a helyzetjelzõt,le fog ugrani a feszültség a felére terhelés alatt.
Az a szomorú,hogy újat kell venni helyette,én 8Ah-s Varta savassal járok már 3 éve,kiválóan mûködik,ha tartósan fagypont alá esik a hõmérséklet,fûtött helyre kell vinni az akksit és idõnként tölteni,hogy ne merüljön mélybe.
Azon ne csodálkozz,hogy feltöltve 12 volt felett mérsz,mérd meg úgy,hogy belerakod a motorba és ráadod akárcsak a helyzetjelzõt,le fog ugrani a feszültség a felére terhelés alatt.
Az a szomorú,hogy újat kell venni helyette,én 8Ah-s Varta savassal járok már 3 éve,kiválóan mûködik,ha tartósan fagypont alá esik a hõmérséklet,fûtött helyre kell vinni az akksit és idõnként tölteni,hogy ne merüljön mélybe.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
..ezt leszippantotta a motor..valahol zárlat van,vagy a kondi(ha benne van)ami számomra valami ismeretlen célt szolgál,mert direktre van kötve az ülés alatt megtalálod--zárlatos.Én savasat használok,12AH,t gond nélkül..csak ha nem járok a géppel,hetente feltöltöm árammal..meg desztvizzel(mivelhogy töltéskor csak a viz fõ ki,nem a sav)
fores
Sziasztok! 250-es ETZ-m van és az akksijával kapcsolatban vettem észre egy érdekes dolgot és kíváncsi vagyok a véleményetekre! A motort egész nyáron szinte napi rendszerességgel használtam, és kb 1 hónapja történt, hogy pár napig nem mentem vele és mikor egyik reggel el akartam vele indulni, egyszerûen nem tudtam életet lehelni belé! Szóval arra gondoltam hogy bezabált, vagy elment a gyújtás stb, és amikor kiszedtem a gyertyát hogy leellenõrizzem a szikrát, hát alig pislákolt egy kis szikra! Lényeg a lényeg nagy nehezen eljutottam az akksi ellenõrzéséig, és amikor bemértem kiderült, hogy 12V helyett alig volt benne 7V! szétszedés, lamellák feltöltése desztvízzel, mert a savszint is lecsökkent és feltöltöttem az akksit! Ezután pöcröff indult mint újkorában! Szóval ez a problémám tegnap megint elõjött és bemértem újra az akksit és adta a 12,3V-ot, és nem értem hogy mért nem indul! igazából arra gyanakszom, hogy az "ah"-gyönge az akksimban és ezért kezdi dobni ezt a problémát! Egyszerûen kezd kifosni! Kérdésem, hogy Ti milyen erõs, mekkora amperórás akksit használtok? Illetve savasat, vagy zseléset?
Kösz a válaszokat!
Kösz a válaszokat!
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Ertelek en. Viszont az en gyujto trafom Dacia gyujto trafo es csak annyi van rajta hogy + es -. S be kene kossem az elektronikus gyujtast. S ezert erdekel hogy melyik melyiknek felel meg. Valaki segitsen legysziiiii Elore is koszifores írta:1:megszakitóra megy,15-ös:ide két vezeték jön(biztositék tábla,ésgyujtáskapcsoló)..de van fennt a szakirodalomban rajz...
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Azt szeretnem megkerdezni hogy nalatok mennyi egy gyujto trafo ETZ hez es mekkora? Befer az ules ala? Es persze a minosege is erdekelne... Mar csak azert mert itt nalunk nagyon draga mert kulfoldrol hozzak be. Kenytelen vagyok addig Dacia gyujto trafoval jarni... Az meg akkora hogy a vaz szelehez fel kelett kossem drottal
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Na akkor én is elmesélem hogy jártam.Vettem 1 db sárga izzót hogy kipróbáljam milyen a fehér búrával.Még jó hogy 1-et vettem.Próbálom berakni a helyére és nem akar belemenni a foglalatba.Nézegetem,hasonlitgatom a régihez hát látom ám hogy a kis pöckök nem ugyanott vannak mint a régin.A fene se gondolta hogy ilyen izzóból több fajta van.Most már ezt is tudom hogy meg kell ilyen szempontból is vizsgálni egy izzót ha vesz az ember.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Dehogy vagy idióta.Szerintem nincs olyan aki ne járt volna már igy.Kiszurja az ember szemét a megoldás azt mégsem veszi észre.Én például az elsõ sárvédõt(etz 250)állandóan elõlrõl tuszkoltam a helyére szidva a németeket hogy karistolom a festéket.Aztán pont ezen a videon láttam hogy felülrõl a telószárak között rakja be a pasi.Errõl ennyit.Szia.coco írta:Megneztem en is a videot holnap ki is probalom. Idiota vagyok bocsi. Es kosz szepen
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Nekem nem volt még ilyen indexem sose,de a válaszból kiderült számomra hogy ennél a vezetékek végén rátûzõsaru kell hogy legyen,amibõl az egyik arra a (szinébõl itélve)réz lemezre a másik az égõt tartó lemezre kell dugni.coco írta:Kosz azert de szerintem nem.... Ha a ket csavarra gondolsz ami ott lathato az nem arra van. Nem kot ossze semmit semmivel. Arra van h a csovet megszoritsa es h az index ne mozogjon.Vagy hulye vagyok es inkabb azert jelold be legyszi h mirol is van szo De azert kosz
Ezt a képet egy filmbõl vettem amit le lehet tölteni innen a letöltések menüpontból.Egy uj Etz 251 összeszerelésérõl készült.Ebben látszik hogy sarukat kell rádugni a kivett indexbelsõre.Remélem ez segit.
Re: iranyjelzo...
Üdv!coco írta:Sziasztok. Van egy 150 es ETZm es vettem ra 251 es iranyjelzoket (kocka). Na mar most a cso merete startbol nem passzolt... csinaltattam ujakat amik talalnak. Szepen is nez ki de nem tudom bekotni oket Leszedem az elejet az indexnek es nincs semmi hej ahova a 2 szalat be lehetne kotni. Vagy nem is kell? Lehet ha a 251 nek valahogy maskepp van? Mindegy legyszi valaki segitsen es irja le hogy kell vagy hogy lehetne megoldani. Csinaltam par kepet az index belsejerol.
Valaki segitsen... Elore is koszi
[/img]
Pedig a képen is lácccccccik hova kell feldugnod a 2 sarut, nagyon egyértelmû, megvan az izzó helye, oda berakod és már adja is mi hová megy. Nézd meg jobban, ha nem találod akkor bejelölöm a képen:)
ThUnDeR
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
iranyjelzo...
Sziasztok. Van egy 150 es ETZm es vettem ra 251 es iranyjelzoket (kocka). Na mar most a cso merete startbol nem passzolt... csinaltattam ujakat amik talalnak. Szepen is nez ki de nem tudom bekotni oket Leszedem az elejet az indexnek es nincs semmi hej ahova a 2 szalat be lehetne kotni. Vagy nem is kell? Lehet ha a 251 nek valahogy maskepp van? Mindegy legyszi valaki segitsen es irja le hogy kell vagy hogy lehetne megoldani. Csinaltam par kepet az index belsejerol.
Valaki segitsen... Elore is koszi
[/img]
Valaki segitsen... Elore is koszi
[/img]
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Vadkan! Végig azt hittem 250-es Etz-rõl van szó.Figyelmetlenûl olvastam el az eredeti hozzászólásodat.Azért is fényképeztem le azt a fõtengelyt mert azt hittem neked is olyan van.Ettõl függetlenül szerintem ugyanott kell lennie a 150-es éknek mint a 250-es stiftjének,hiszen a generátor az ugyanaz mindkettõnél nem??Bár 150-es gépem nem volt sose,de gondolom ugyanaz a generátor.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Emberek!
a 250-es ETZ fõtengelyének a gyújtásfelõli végén henger alakú csap van beletéve, a 125/150-es fõtengely ezen végén félkör alakú ék.
vedd ki a gyertyát h megszûnjön a kompresszió a hengerben/forgattyúsházban, tedd vissza a forgórészt, húzd meg a csavart rendesen, majd fogd meg a fõtengelyednek a végét a kezeddel és kezd el rángatni baromállat módjára fel-le. Ha kopogást hallaszt/érzel akkor jó esetben xarrá ment a csapágyad, fõtengelyt centíroztatni kell, rosszabb esetben(nálam ez volt) a fõtengelyed nyírta szét magát.
A robbantott ábra nem mindig mérvadó
a 250-es ETZ fõtengelyének a gyújtásfelõli végén henger alakú csap van beletéve, a 125/150-es fõtengely ezen végén félkör alakú ék.
vedd ki a gyertyát h megszûnjön a kompresszió a hengerben/forgattyúsházban, tedd vissza a forgórészt, húzd meg a csavart rendesen, majd fogd meg a fõtengelyednek a végét a kezeddel és kezd el rángatni baromállat módjára fel-le. Ha kopogást hallaszt/érzel akkor jó esetben xarrá ment a csapágyad, fõtengelyt centíroztatni kell, rosszabb esetben(nálam ez volt) a fõtengelyed nyírta szét magát.
A robbantott ábra nem mindig mérvadó
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Három megszakító emelõm van otthon elvileg mind ezt-jé, az mz-jé az ha jól emlészem vastagabb valamivel. Az ék félkör alakú, de másmilyen bele se menne.fores írta:..az az ék ilyen félkör alakú,vagy hengeres?Mert nem látom a képen,és ha félgömb alakú az TS é....és az nem jó...fores írta:..megnéztem..ha a hajtórudat a felsõ csapnál a fogva felemelem a ftg-t,akkor alulra esik a stift helye..ugy,ahogy lefényképezted.Nem lehet,hogy a megszakitóemelõ másfajta motoré?
(Az én mocim nem 250 csak 150-es)
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
..az az ék ilyen félkör alakú,vagy hengeres?Mert nem látom a képen,és ha félgömb alakú az TS é....és az nem jó...fores írta:..megnéztem..ha a hajtórudat a felsõ csapnál a fogva felemelem a ftg-t,akkor alulra esik a stift helye..ugy,ahogy lefényképezted.Nem lehet,hogy a megszakitóemelõ másfajta motoré?
fores
Zsakfos nekem nincs stift van viszont ék:
http://kepfeltoltes.hu/080906/K_p004_ww ... es.hu_.jpg
ezáltal csak egyféleképpen tudom feltenni a forgórészt. Ezért is kérdeztem hol kell lennie az ék helyének a fõtengelyen.
Peti:
Felújítás után én azt a fõtengelyt tettem bele ami a benne volt. Hogy az kell e bele vagy sem azt nem tudom.
Fores a kis bütyök megvezetõje is megvan:
http://kepfeltoltes.hu/080906/K_p021_ww ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080906/K_p004_ww ... es.hu_.jpg
ezáltal csak egyféleképpen tudom feltenni a forgórészt. Ezért is kérdeztem hol kell lennie az ék helyének a fõtengelyen.
Peti:
Felújítás után én azt a fõtengelyt tettem bele ami a benne volt. Hogy az kell e bele vagy sem azt nem tudom.
Fores a kis bütyök megvezetõje is megvan:
http://kepfeltoltes.hu/080906/K_p021_ww ... es.hu_.jpg
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
..Skorpi motorjában hasonló szitu:stift volt,csak a forgórészbõl ke volt reszelve az a kis bütyök,ami a megszakitó emelõ nutjában menne,pont azért,hogy ott legyen a gyujtás,ahol kell...a képen látható stift a forgórészt rögziti,és a forgórészben is van egy kis bütyök,ami központositja a megszakitó emelõt...ebben egy idegen ,valszeg 150 es emelõje volt,és emiatt,ha rendesen raktam össze,akkor fent volt a lent...
fores
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Szeva Vadkan!vadkan írta:Na csináltam pár képet (sajna csak a mobil volt nálam)
Az elsõn alsó holtponton van látszik, hogy nyit a megszakító, a második a felsõ holtponton van, és ott pedig zárt a megszakító.
Ötletek?
http://kepfeltoltes.hu/080903/850753028 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080903/K_p003_ww ... es.hu_.jpg
Kérdés:
Egy fõtengely fordulat alatt hányszor kell nyitnia a megszakítónak?
És nyitva is kell maradnia, vagy rögtön vissza kell zárnia, és úgy kell maradnia a következõ nyitásig?
Néhány hónapja felújításkor én is küzködtem ezzel a problémával(nekem 250-es ETZ van).Történ ugyanis, hogy nekem volt egy TS250-es MZ-m amiból maradtak alkatrészek. A két motor fõtengelye majdnem megszólalásig egyforma, néhány méreteltérést kivéve.Az a lényeg, hogy én a TS fõtengelyt úljítottam fel és szereltem bele az ETZ-be.Alsó holtponton nyitott ennek hatására a megszakító kalapács.Lehet hogy te is hasonló bakit követtél el??????
Üdv:
Peti ETZ250
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Milyen ékpálya???Ez a stift van ami megvezeti a forgórészt hogy biztosan ott legyen ahol lennie kell.Ha neked ilyen stift nincs a fõtengelyeden akkor az baj.Hogyan raktad fel a forgórészt?? Saccra??Egyébként már egy elõzõ hozzászólásomban már pedzegettem ezt hogy ha nincs ez a stift ami bizony kieshet némely esetben,az okozhat ilyen hibát ami neked van.Ha arra gondolsz hogy a forgórészen levõ"ékpálya" hol van ,arra nagyon egyszerû a válasz.Ahol a stift a fõtengelyen.Remélem tudtam segiteni.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
[quote="vadkan"]Na azt hiszem megvan a baj.
Nézegettem a robbantott rajzokat, és a fõtengely mikor felsõ holtponton van az ékpálya is felül van.
Na nekem mikor felsõ holtponton van, akkor az ékpálya lent van. Valószínû emiatt van elfordulva a gyújtásom.
Ha valaki, akinek van kivéve egy fõtengelye, azért pillantson már rá, és írja le hogy is van az az ékpálya.Jól van az.A felsõ holtponti helyzetben a fõtengelyen lévõ megvezetõ stift alul van.
Nézegettem a robbantott rajzokat, és a fõtengely mikor felsõ holtponton van az ékpálya is felül van.
Na nekem mikor felsõ holtponton van, akkor az ékpálya lent van. Valószínû emiatt van elfordulva a gyújtásom.
Ha valaki, akinek van kivéve egy fõtengelye, azért pillantson már rá, és írja le hogy is van az az ékpálya.Jól van az.A felsõ holtponti helyzetben a fõtengelyen lévõ megvezetõ stift alul van.
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
..ez nem egyszerû feladat.A múlt hétvégén javitottam egy f.szabot,és a beállitás volt a legnehezebb.Azt mondják a szakemberek,hogy a bal oldali rugófeszitõt kell ovatosan hajtogatni..vagy bejön,de általában nem.Van beállitási leirásom(sajna mot kölcsönben)de nem biztos,hogy ha az értékek stimmelnek,akkor jó is lesz.Mérõmüszerrel (D+ és test)mértem folyamatosan--mert ugye,ezt elméletileg próbapadon kéne beállitani,nem a motoron---de sikerült a lemezhajtogató módszerrel.Nem kézzel,hanem laposfogóval(a legkisebbel),és nagyon leheletnyiket.Teljes világitást ráadva,akku nélkül sikerült belõnöm,hogy már 7,2 v-nál lekapcsoljon,és nem nyomja ki az izzókat kb 7000/p fordulatnál..kupi írta:Sziasztok tudna valaki segiteni miként lehet beálitani a 6voltos MZ fesz szabját,sanos ez az egy amihez soha nem mertem hozzá nyulni de most már esedékes.Egyébként minden tökéletesen müködik a gépen másik szabályzoval tuti a töltés de sajnos az kölcsön volt csak nálam,igy most a régit kellene valahogy beálitani(voltmérõ szerint lámpa nélkül fordulaton 6,2 volt van az aksinál )de világitásal már alapjáraton csak 5,3.
fores
Na azt hiszem megvan a baj.
Nézegettem a robbantott rajzokat, és a fõtengely mikor felsõ holtponton van az ékpálya is felül van.
Na nekem mikor felsõ holtponton van, akkor az ékpálya lent van. Valószínû emiatt van elfordulva a gyújtásom.
Ha valaki, akinek van kivéve egy fõtengelye, azért pillantson már rá, és írja le hogy is van az az ékpálya.
Nézegettem a robbantott rajzokat, és a fõtengely mikor felsõ holtponton van az ékpálya is felül van.
Na nekem mikor felsõ holtponton van, akkor az ékpálya lent van. Valószínû emiatt van elfordulva a gyújtásom.
Ha valaki, akinek van kivéve egy fõtengelye, azért pillantson már rá, és írja le hogy is van az az ékpálya.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Sub-ee!! Megcsináltam a ledes hátsólámpát és van egy kis bibi.Javits ki ha tévednék.Amit te terveztél az Etz251-hez van ugye?Ugyanis ha jól néztem a kapcsolási rajzokat,azon van egyedül ugy megoldva a féklámpakapcsoló hogy nem negativot hanem pozitivot szakit meg.Namármost nekem /1-em van(12V-ra alakitva) amin még az eredeti féklámpakapcsoló látja el feladatát hátul.Ha azt akarom hogy mûködjön a lámpa akkor kéne csinálnom egy külön féklámpakapcsolót ami pozitivot szakit meg ugye?Nem gond a megoldása csak erõsits meg hogy jól látom a dolgot.Köszi a választ elõre is.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Mindenfelé vannak szakik,akik értenek is hozzá,csak meg kell találni õket.vadkan írta:Szabolcs-Szatmár-Bereg megye keleti fele, MátészalkaStravkó írta: Mindenképpen szét kell szedni,de olcsóbb lenne centríroztatni,fõleg,ha amúgy nincs baja.
Merre van az a felétek?
Amugy,ha cseréled a fõtengelyt,beszerelés elõtt azt sem árt centrírozni,mert ki tudja milyen lesz? Lehet,hogy csöbörbõl,vödörbe kerülsz!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég