Elektronika topik - a pokol kapuja
Levegõ, levegõ.... de mi a fenétõl fogyott el? Eddig volt elég, a gyertyusz is szép barna volt mint az õzike s**ge... Néztem légszûrõt, rendbe van. Illetve meghúztam a bilincset ami a légszûrõház gumi csatlakozócsövét a karbira szorítja...de hát az csak nem számít! Ahhh... mindegy megkeresem a levegõs csavart a csatos útmatatóban, aztán hadd szóljon...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
én csak annyit tudok, h az Y-os gyertyának az elektródái jobban belógnak az égéstérbe:

ellentétben a nem Y-os jelzésûvel:


ellentétben a nem Y-os jelzésûvel:



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Olajos és kicsit homályos
Sztem adj neki még kis levegõt, nem épp õzbarna. Ha jól tudom, akkor az Y a négyütemûhöz való?? De ez nem tuti.

torokb írta:Véleményeket kérnék errõl:
http://www.htkfm.fw.hu/images/gyertyakep.jpg
(gyengébbek kedvéért: ez egy BRISK N14C a motoromból)
Még valami: mi a különbség az N14C és N14Y között?
Véleményeket kérnék errõl:
http://www.htkfm.fw.hu/images/gyertyakep.jpg
(gyengébbek kedvéért: ez egy BRISK N14C a motoromból)
Még valami: mi a különbség az N14C és N14Y között?
http://www.htkfm.fw.hu/images/gyertyakep.jpg
(gyengébbek kedvéért: ez egy BRISK N14C a motoromból)
Még valami: mi a különbség az N14C és N14Y között?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Ahogy ígértem wetzla, feltettem a képeket az elektronikus gyújtásom jeladó részérõl!
FAG csapágy van a csapágyfészekben C3 ZZ!
Ebbe a csapágyfészekbe csúszik bele a forgórész! Amúgy még félkész állapotban vana jeladó, be kell még vezetékelni és kell rá készítsek egy ebonit vezetõt, meg sarucsatlakozót, hogy a vezérlõrészhez lehessen csatlakoztatni!

FAG csapágy van a csapágyfészekben C3 ZZ!
Ebbe a csapágyfészekbe csúszik bele a forgórész! Amúgy még félkész állapotban vana jeladó, be kell még vezetékelni és kell rá készítsek egy ebonit vezetõt, meg sarucsatlakozót, hogy a vezérlõrészhez lehessen csatlakoztatni!

- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Sziatorokb írta:Hmm... mikor vettem, a suber minimumon volt... és nem is ment többet 85-nél. De azóta feljebb vettem, és hozza a 120-at. Jól megy a motor, és az említett probléma csak az 1700 km-es erdélyi tartampróba óta áll fenn... Nem lehet inkább román benzin, vagy gyenge szikra (nem ég le rendesen a gyertya) az ok? Aksimban most egy cella mínusz van, csak 10-11 voltot ad...sub-ee írta:A felületük a megszokott barna helyett mondjuk inkább olyan fényes sötét szürke volt, de nem láttam vastag lerakódást vagy deformációt... vagy bármi durvát. Szóval a nagy kérdés hogy mi az amitõl sorra elszállnak a gyertyák![]()
![]()
Kevés az üzemanyag, vigyázz, mert beállhat a motor, a gyertyáid meg azért halnak meg, mert aláég így az elektróda!
Üdv.:Sub-ee
Ja, gyújtásom a tied, de fesszabályzó mechaikus (még).
Gyújtás semmiképp nem okoz ilyen problémát, hogy a gyertya szürkés lesz! AH fekete a gyertya és kormos, akkor sok az anyag, ha õzbarna, akkor jó az anyagmennyiség, ha szürke a gyertya, akkor kevés az anyag!
Üdv.:Sub-ee
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
lenne egy elekronyos kerdesem: szoval elogyujtasellenorzest vegeztem a gepemen es fura volt, hogy a probalampa egyik pontjat testre teve a masikat a megszakitora es folyamatosan vilagitott (nyitaskor ki kellett volna aludnia) , elegem lett beinditottam es akkor lattam, hogy a megszakito szikrazik, mint allat, na mondom ez igy nemfasza atneztem es akkor lattam meg hogy a kondenzatorhoz meno vezetek (kabelvegsaru) hozzaert a generator alloreszhez, szepen nyomot is hagyott rajta. Kerdes: ha kb. 400 km-t nyomtam le igy okozhatott e valamilyen problemat az elektromos rendszerben? (kondenzatort hazavagja?) Megmagyarazza e ez a dolog, hogy gyengebbnek ereztem a gepet?
Hmm... mikor vettem, a suber minimumon volt... és nem is ment többet 85-nél. De azóta feljebb vettem, és hozza a 120-at. Jól megy a motor, és az említett probléma csak az 1700 km-es erdélyi tartampróba óta áll fenn... Nem lehet inkább román benzin, vagy gyenge szikra (nem ég le rendesen a gyertya) az ok? Aksimban most egy cella mínusz van, csak 10-11 voltot ad...sub-ee írta:A felületük a megszokott barna helyett mondjuk inkább olyan fényes sötét szürke volt, de nem láttam vastag lerakódást vagy deformációt... vagy bármi durvát. Szóval a nagy kérdés hogy mi az amitõl sorra elszállnak a gyertyák![]()
![]()
Kevés az üzemanyag, vigyázz, mert beállhat a motor, a gyertyáid meg azért halnak meg, mert aláég így az elektróda!
Üdv.:Sub-ee
Ja, gyújtásom a tied, de fesszabályzó mechaikus (még).
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Szia wetzlawetzla írta:Sub-ee!
Nem németben vagy?
ott is van Internet?![]()
Egy komoly kérdés!
Az én ETZ-m (250 megszakító, stb.) gyújtását valahogy át lehet alakítani elktronikussá? (Gondolok itt Bakimátéra kábelcsere ügyben, Rád az egyebekben.)![]()
Szia:
Attila
Ma, ha lesz otthon netem, akkor felteszem a képeket a cikkek topicba az elektronikus gyújtásom jeladórészérõl, sajnos fél évbe telt, mire idáig eljutottam, hogy elkészüljön ez a forgórész! Most tervezem hozzá az elektronikát, a gyári 27000Ft-os bolti ára helyett elõreláthatólag ez csak 15-16000Ft-ba fog csak kerülni( mérföldekkel modernebb ls jobb lesz mint a gyári!), csavarral, távtarvóval, elõgyújtásállító tüskével leírással, vezérlõvel stb. együtt! Egy azu egyben fel lehet majd tenni a mocira a megszakítós gyújtás helyére!
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
A felületük a megszokott barna helyett mondjuk inkább olyan fényes sötét szürke volt, de nem láttam vastag lerakódást vagy deformációt... vagy bármi durvát. Szóval a nagy kérdés hogy mi az amitõl sorra elszállnak a gyertyák

Kevés az üzemanyag, vigyázz, mert beállhat a motor, a gyertyáid meg azért halnak meg, mert aláég így az elektróda!
Üdv.:Sub-ee



Kevés az üzemanyag, vigyázz, mert beállhat a motor, a gyertyáid meg azért halnak meg, mert aláég így az elektróda!
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Sziatorokb írta:Sziaszok!
Van egy kis gond: az ETZ-men (250) kihagy a gyújtás. Ha sikerül egy baromi hosszú csúsztatás után elindulni, akkor ha pörgetem megy, de nagyon nem az igazi. Gyertya csere már kétszer (egy hét alatt volt) megoldotta, de most kifogytam gyertyából. egyébként a gyertyák mikor kivettem õket nem néztek ki nagyon rosszul. A felületük a megszokott barna helyett mondjuk inkább olyan fényes sötét szürke volt, de nem láttam vastag lerakódást vagy deformációt... vagy bármi durvát. Szóval a nagy kérdés hogy mi az amitõl sorra elszállnak a gyertyák![]()
![]()
To Sub-ee: a mexakítós elektronikus gyuszid érzékeny a túl magas feszültségre? (Szabályzó nemaz igazi, kicsit több megy a rendszerbe a kelleténél...)
Nem érzékeny a gyújtás a túl magas feszültségre, még 25V-on is üzemel, de afelett már megsül, sõt, már szikrát 4,5V-tól is ki lehet belõle csikarni, ilyen kis akkufesszel is elindul a motor vele!
A fesszabályzó, ha rendesen meg van építve és be van állítva, akkor 13,5-öt tölt, legalábbis nálam jó!
Üdv.:Sub-ee
Gyújtás
Hello! Van egy Etz 125-öm aminek most újítottam fel a blokkját. Összeszerelés után valamiért nem pörög fel, kb 3000 fölé. Kondit cseréltem benn, állítottam sokmindent de nincs változás. Mi lehet a gond? Elõre is köszi a segítséget.
Sziaszok!
Van egy kis gond: az ETZ-men (250) kihagy a gyújtás. Ha sikerül egy baromi hosszú csúsztatás után elindulni, akkor ha pörgetem megy, de nagyon nem az igazi. Gyertya csere már kétszer (egy hét alatt volt) megoldotta, de most kifogytam gyertyából. egyébként a gyertyák mikor kivettem õket nem néztek ki nagyon rosszul. A felületük a megszokott barna helyett mondjuk inkább olyan fényes sötét szürke volt, de nem láttam vastag lerakódást vagy deformációt... vagy bármi durvát. Szóval a nagy kérdés hogy mi az amitõl sorra elszállnak a gyertyák

To Sub-ee: a mexakítós elektronikus gyuszid érzékeny a túl magas feszültségre? (Szabályzó nemaz igazi, kicsit több megy a rendszerbe a kelleténél...)
Van egy kis gond: az ETZ-men (250) kihagy a gyújtás. Ha sikerül egy baromi hosszú csúsztatás után elindulni, akkor ha pörgetem megy, de nagyon nem az igazi. Gyertya csere már kétszer (egy hét alatt volt) megoldotta, de most kifogytam gyertyából. egyébként a gyertyák mikor kivettem õket nem néztek ki nagyon rosszul. A felületük a megszokott barna helyett mondjuk inkább olyan fényes sötét szürke volt, de nem láttam vastag lerakódást vagy deformációt... vagy bármi durvát. Szóval a nagy kérdés hogy mi az amitõl sorra elszállnak a gyertyák



To Sub-ee: a mexakítós elektronikus gyuszid érzékeny a túl magas feszültségre? (Szabályzó nemaz igazi, kicsit több megy a rendszerbe a kelleténél...)
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
hell írta:Ha minden igaz nekem olyat csinál mint a cikkben van nekem is 250 ETZ-m van(megszakítós)!wetzla írta:Sub-ee!
Nem németben vagy?
ott is van Internet?![]()
Egy komoly kérdés!
Az én ETZ-m (250 megszakító, stb.) gyújtását valahogy át lehet alakítani elktronikussá? (Gondolok itt Bakimátéra kábelcsere ügyben, Rád az egyebekben.)![]()
Szia:
Attila
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=291
De faterom talált boltot ahol van cucc hogy át lehesen alakítani teljesen elektronikusra mint a 251-é csak az egész 30000Ft!
szia
Még nem vagyok Németországban! Jövõ héten is még itthon leszek! Hétköznap küldöm csak a gyújtásod, mert a srác aki összeválogata nekem az alkatrészeket, párat kihagyott! Ezért mégegyszer be kell menjek Pécsre!
Üdv.:Sub-ee
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Ha minden igaz nekem olyat csinál mint a cikkben van nekem is 250 ETZ-m van(megszakítós)!wetzla írta:Sub-ee!
Nem németben vagy?
ott is van Internet?![]()
Egy komoly kérdés!
Az én ETZ-m (250 megszakító, stb.) gyújtását valahogy át lehet alakítani elktronikussá? (Gondolok itt Bakimátéra kábelcsere ügyben, Rád az egyebekben.)![]()
Szia:
Attila
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=291
De faterom talált boltot ahol van cucc hogy át lehesen alakítani teljesen elektronikusra mint a 251-é csak az egész 30000Ft!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Bezony én voltam sokan irtak sok minden errõl! Kicsit sokáig tartot mire kihámoztam hogy a megszakítós cikkhez sokan irtak be jó dolgokat csak nekik nem is olyan van 251 nincs megszakító na mindegy! Az a lényeg ott a cikkben az van ami nekem kell a megszakítós 12V csoda, remélem be is fog válni!sub-ee írta:Most, hogy már tudom ,hogy te írtál mailt, akkor tudod, hogy nem is kicsit érdemes vele foglalkozni!hell írta: Igen én a cikkben szereplõre gondoltam a megszakítósra! Látom már a hozzászolásokban a végén kicsit összevegyült a téma 251 a 250-sel az egyik megszakítós a másik nem! Tehát mi a vélemény a megszakítósról érdemes vele foglalkozni vagy sem?
üdv. hell
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Most, hogy már tudom ,hogy te írtál mailt, akkor tudod, hogy nem is kicsit érdemes vele foglalkozni!hell írta:Igen én a cikkben szereplõre gondoltam a megszakítósra! Látom már a hozzászolásokban a végén kicsit összevegyült a téma 251 a 250-sel az egyik megszakítós a másik nem! Tehát mi a vélemény a megszakítósról érdemes vele foglalkozni vagy sem?sub-ee írta:
Szia
Nekem is ilyen gyújtásom van és már nem nyúltam hozzá 8 ezer km óta, nem igényel egyáltalán gondozást, nincsenek olyan alkatrészei amik elkophatnának, illetve könnyedén tönkremehetnének , sõt sokkal jobban is megy vele a motor.
Vagy te arra a gyújtásra gondoltál ami a cikkben van megszakítóra, mert nekem hall IC-s van a mocimon!
Üdv.:Sub-ee
üdv. hell
Üdv.:Sub-ee
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Igen én a cikkben szereplõre gondoltam a megszakítósra! Látom már a hozzászolásokban a végén kicsit összevegyült a téma 251 a 250-sel az egyik megszakítós a másik nem! Tehát mi a vélemény a megszakítósról érdemes vele foglalkozni vagy sem?sub-ee írta:hell írta:Hi!
Kérdésem lenne mégpedig következõ! Ez a bizonyos tranzistoros elektronikus gyujtás sokmindenkinek mûködõképes? Mennyibe kerül ezt elkészíteni (elkészíttetni, van itt olyan aki meg is csinálja)?
Szia
Nekem is ilyen gyújtásom van és már nem nyúltam hozzá 8 ezer km óta, nem igényel egyáltalán gondozást, nincsenek olyan alkatrészei amik elkophatnának, illetve könnyedén tönkremehetnének , sõt sokkal jobban is megy vele a motor.
Vagy te arra a gyújtásra gondoltál ami a cikkben van megszakítóra, mert nekem hall IC-s van a mocimon!
Üdv.:Sub-ee
üdv. hell
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
bambi írta:a relé nem rossz szerintemMUZulman írta:Na megnéztem a dolgot, de nem jutottam elõrébb sokkal.
A kapcsolónál mindent rendben találtam. Még annyi hogy ha jobbra indexelek akkor a relé kattan egyet, de az index nem villog. Balra pedig tökéletesen müködik.
Lehet a relé rosszalkodik?
Szia
A probléma a következõ:
A jobb oldali irányjelzõ vezetéked (vagy az elsõ, vagy a hátsó) pozitívja letestel, vagy bent az irányjelzõben magában, vagy valahol a vázra testel, nézd végig a vezetékeket!
Nem a nagyobb biztosíték berakása a megoldás! A 25A-eset is kivágná, vagy a vezetékek olvadnának meg!
Üdv.:sub-ee
a relé nem rossz szerintemMUZulman írta:Na megnéztem a dolgot, de nem jutottam elõrébb sokkal.
A kapcsolónál mindent rendben találtam. Még annyi hogy ha jobbra indexelek akkor a relé kattan egyet, de az index nem villog. Balra pedig tökéletesen müködik.
Lehet a relé rosszalkodik?
MUZulman írta:Na a hétvégén lesz idõm, majd megtekintem jobban.
Köszi az öteltet.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
hell írta:Hi!
Kérdésem lenne mégpedig következõ! Ez a bizonyos tranzistoros elektronikus gyujtás sokmindenkinek mûködõképes? Mennyibe kerül ezt elkészíteni (elkészíttetni, van itt olyan aki meg is csinálja)?
Szia
Nekem is ilyen gyújtásom van és már nem nyúltam hozzá 8 ezer km óta, nem igényel egyáltalán gondozást, nincsenek olyan alkatrészei amik elkophatnának, illetve könnyedén tönkremehetnének , sõt sokkal jobban is megy vele a motor.
Vagy te arra a gyújtásra gondoltál ami a cikkben van megszakítóra, mert nekem hall IC-s van a mocimon!
Üdv.:Sub-ee
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Sziasztok!
Utángyártott vezetékköteg kapható:
MZ ES125(150)/1
MZ ES250/2
MZ ETS250
MZ TS125(150)
MZ TS250
MZ TS 250/1
MZ ETZ125(150)
MZ ETZ250
motorkerékpárokhoz.
Érdeklõdni: bakimate kukac freemail pont hu
Utángyártott vezetékköteg kapható:
MZ ES125(150)/1
MZ ES250/2
MZ ETS250
MZ TS125(150)
MZ TS250
MZ TS 250/1
MZ ETZ125(150)
MZ ETZ250
motorkerékpárokhoz.
Érdeklõdni: bakimate kukac freemail pont hu
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Na megnéztem a dolgot, de nem jutottam elõrébb sokkal.
A kapcsolónál mindent rendben találtam. Még annyi hogy ha jobbra indexelek akkor a relé kattan egyet, de az index nem villog. Balra pedig tökéletesen müködik.
Lehet a relé rosszalkodik?
A kapcsolónál mindent rendben találtam. Még annyi hogy ha jobbra indexelek akkor a relé kattan egyet, de az index nem villog. Balra pedig tökéletesen müködik.
Lehet a relé rosszalkodik?
MUZulman írta:Na a hétvégén lesz idõm, majd megtekintem jobban.
Köszi az öteltet.
novi írta: Vagy a kapcsolóval van valami gebaszt vagy a kábelköteggel. A kapcsolótól elindulva nézd végig a kábelköteget az indexekig. Lehet valahol összeér/ki van dörzsölõdve a jobb oldali indexed kábele.
--- MUZulmán ---
mz 125 elektronika
Sziasztok!
Néhány hete vettem egy ktm vázba épített 125ös ts-t, és abban kérném a hozzáértõk segítségét, hogy láttatok e már olyat, hogy mikor az aksit rátettétek az elektronikára magától elkezdett forogni a dugatju..
Szóval valahol komolyan letestel az elektronika.. a vezetékeket átnéztük és rendben néznek ki.
A gyújtásban kis kondit cseréltünk, mert eléggé rossz állapotban volt, ezen kívül eléggé melegszik a fesz szabályzó.
Szikrát alig ad a gyertya, és ha csak szimplán ráteszek a motorra egy aksi töltõt akkor a töltõ mutatója igen nagy fogyasztást mutat, még gyújtás nélkül is.
Mindez úgy történt, hogy egyik este haza jöttem vele, másnap már nem indult.
Sajnos nem vagyok egy nagy mágus, ha van ötletetek a probléma megoldására kérlek osszátok meg velem..
Köszönettel,
Sanyi
Néhány hete vettem egy ktm vázba épített 125ös ts-t, és abban kérném a hozzáértõk segítségét, hogy láttatok e már olyat, hogy mikor az aksit rátettétek az elektronikára magától elkezdett forogni a dugatju..
Szóval valahol komolyan letestel az elektronika.. a vezetékeket átnéztük és rendben néznek ki.
A gyújtásban kis kondit cseréltünk, mert eléggé rossz állapotban volt, ezen kívül eléggé melegszik a fesz szabályzó.
Szikrát alig ad a gyertya, és ha csak szimplán ráteszek a motorra egy aksi töltõt akkor a töltõ mutatója igen nagy fogyasztást mutat, még gyújtás nélkül is.
Mindez úgy történt, hogy egyik este haza jöttem vele, másnap már nem indult.
Sajnos nem vagyok egy nagy mágus, ha van ötletetek a probléma megoldására kérlek osszátok meg velem..
Köszönettel,
Sanyi
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Szia Sub-ee!Bikergery írta:Nemsokára kész lesz a komlett Hall IC-s elektronikus gyújtás szettem MZ-re, forgórésszel, távtartóval csavarral leírással, meg minden más tartozékával együtt. csak fel kel tenni és búcsút mondhatsz a megszakítós gyújtásnak!sub-ee írta:
Addig akár megépítheted ezt és ezzel nem lesz melegedés meg ilyenek, sõt a fogyasztásod legalább 1 literrel kevesebb lesz és jobban fog menni sokkal a motor:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=291
Üdv.:Sub-ee
Túltöltés volt a gond.
Most már minden O.K.[/quote]
Szia
Örülök, hogy megoldódott a probléma!
Üdv.:Sub-ee
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
csöpi!
nem lehet h hamisítvány ngk-k voltak azok?
http://www.kovacsauto.hu/fs_main.php?fs ... gk_gyertya
nem lehet h hamisítvány ngk-k voltak azok?

http://www.kovacsauto.hu/fs_main.php?fs ... gk_gyertya


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
manapság forgalomban levõ isolator gyertyák többnyire román hamisítványok! különös ismertetõjelei az I belûnél levõ RO felirat, valamint nem sötétzöld színû hanem libaf.szöld betûk 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Nemsokára kész lesz a komlett Hall IC-s elektronikus gyújtás szettem MZ-re, forgórésszel, távtartóval csavarral leírással, meg minden más tartozékával együtt. csak fel kel tenni és búcsút mondhatsz a megszakítós gyújtásnak!sub-ee írta:Bikergery írta:Szia Sub-ee!
Hááááát igen.
Szerintem ideje lesz megmutatni a gépet, egy szakembernek.
Köszi a gyors választ.
Szia
Túltöltés miatt is lehet a melegedés, egy bizonyos hõfok elfogadható, de az,hogy olyan forró, hogy nem tudod rátenni a kezed az bizony gáz, mert így ki is folyhat a trafó. Rossz egyenirányító is okozhaja a túlmelegedését a trafónak, ha egy dióda meghibásodik, akkor elég magasra nõhet a már egyenirányított oldalon a váltófeszültség (egyenfesznek kéne lennie). Ami okozhatja még, hogy a gyújtókondenzátor nem sül ki rendesen(nem adja le a töltését)!
Üdv.:Sub-ee
Addig akár megépítheted ezt és ezzel nem lesz melegedés meg ilyenek, sõt a fogyasztásod legalább 1 literrel kevesebb lesz és jobban fog menni sokkal a motor:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=291
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Szia Sub-ee!
Túltöltés volt a gond.
Most már minden O.K.
Tirisztoros gyújtás
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a tirisztoros gyújtást(v. kondenzátoros gyújtás a helyesebb?) hogyan kell beállítani és konkrétan hogyan illeszkedik a 250-s ETZ elektromos rendszerébe az egész gyújtás (gondolok itt a a hall jeladóra, a tirisztor(ok)ra, a gyújtótekercsre ezek hogyan kapcsolódnak egymáshoz). Egy kapcsolási rajz és valami kis magyarázat sokat segítene ha valakinek esetleg lenne ilyen vagy le tudná írni nekem.
Válaszaitokat elõre is köszönöm!!!
Az lenne a kérdésem, hogy a tirisztoros gyújtást(v. kondenzátoros gyújtás a helyesebb?) hogyan kell beállítani és konkrétan hogyan illeszkedik a 250-s ETZ elektromos rendszerébe az egész gyújtás (gondolok itt a a hall jeladóra, a tirisztor(ok)ra, a gyújtótekercsre ezek hogyan kapcsolódnak egymáshoz). Egy kapcsolási rajz és valami kis magyarázat sokat segítene ha valakinek esetleg lenne ilyen vagy le tudná írni nekem.
Válaszaitokat elõre is köszönöm!!!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
[/quote]Bikergery írta:Szia Sub-ee!
Hááááát igen.
Szerintem ideje lesz megmutatni a gépet, egy szakembernek.
Köszi a gyors választ.
Szia
Túltöltés miatt is lehet a melegedés, egy bizonyos hõfok elfogadható, de az,hogy olyan forró, hogy nem tudod rátenni a kezed az bizony gáz, mert így ki is folyhat a trafó. Rossz egyenirányító is okozhaja a túlmelegedését a trafónak, ha egy dióda meghibásodik, akkor elég magasra nõhet a már egyenirányított oldalon a váltófeszültség (egyenfesznek kéne lennie). Ami okozhatja még, hogy a gyújtókondenzátor nem sül ki rendesen(nem adja le a töltését)!
Üdv.:Sub-ee
Nemsokára kész lesz a komlett Hall IC-s elektronikus gyújtás szettem MZ-re, forgórésszel, távtartóval csavarral leírással, meg minden más tartozékával együtt. csak fel kel tenni és búcsút mondhatsz a megszakítós gyújtásnak!
Addig akár megépítheted ezt és ezzel nem lesz melegedés meg ilyenek, sõt a fogyasztásod legalább 1 literrel kevesebb lesz és jobban fog menni sokkal a motor:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=291
Üdv.:Sub-ee
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég