sub-ee írta:A felületük a megszokott barna helyett mondjuk inkább olyan fényes sötét szürke volt, de nem láttam vastag lerakódást vagy deformációt... vagy bármi durvát. Szóval a nagy kérdés hogy mi az amitõl sorra elszállnak a gyertyák
Kevés az üzemanyag, vigyázz, mert beállhat a motor, a gyertyáid meg azért halnak meg, mert aláég így az elektróda!
Üdv.:Sub-ee
Hmm... mikor vettem, a suber minimumon volt... és nem is ment többet 85-nél. De azóta feljebb vettem, és hozza a 120-at. Jól megy a motor, és az említett probléma csak az 1700 km-es erdélyi tartampróba óta áll fenn... Nem lehet inkább román benzin, vagy gyenge szikra (nem ég le rendesen a gyertya) az ok? Aksimban most egy cella mínusz van, csak 10-11 voltot ad...
Ja, gyújtásom a tied, de fesszabályzó mechaikus (még).
Szia
Gyújtás semmiképp nem okoz ilyen problémát, hogy a gyertya szürkés lesz! AH fekete a gyertya és kormos, akkor sok az anyag, ha õzbarna, akkor jó az anyagmennyiség, ha szürke a gyertya, akkor kevés az anyag!
lenne egy elekronyos kerdesem: szoval elogyujtasellenorzest vegeztem a gepemen es fura volt, hogy a probalampa egyik pontjat testre teve a masikat a megszakitora es folyamatosan vilagitott (nyitaskor ki kellett volna aludnia) , elegem lett beinditottam es akkor lattam, hogy a megszakito szikrazik, mint allat, na mondom ez igy nemfasza atneztem es akkor lattam meg hogy a kondenzatorhoz meno vezetek (kabelvegsaru) hozzaert a generator alloreszhez, szepen nyomot is hagyott rajta. Kerdes: ha kb. 400 km-t nyomtam le igy okozhatott e valamilyen problemat az elektromos rendszerben? (kondenzatort hazavagja?) Megmagyarazza e ez a dolog, hogy gyengebbnek ereztem a gepet?
sub-ee írta:A felületük a megszokott barna helyett mondjuk inkább olyan fényes sötét szürke volt, de nem láttam vastag lerakódást vagy deformációt... vagy bármi durvát. Szóval a nagy kérdés hogy mi az amitõl sorra elszállnak a gyertyák
Kevés az üzemanyag, vigyázz, mert beállhat a motor, a gyertyáid meg azért halnak meg, mert aláég így az elektróda!
Üdv.:Sub-ee
Hmm... mikor vettem, a suber minimumon volt... és nem is ment többet 85-nél. De azóta feljebb vettem, és hozza a 120-at. Jól megy a motor, és az említett probléma csak az 1700 km-es erdélyi tartampróba óta áll fenn... Nem lehet inkább román benzin, vagy gyenge szikra (nem ég le rendesen a gyertya) az ok? Aksimban most egy cella mínusz van, csak 10-11 voltot ad...
Ja, gyújtásom a tied, de fesszabályzó mechaikus (még).
Az én ETZ-m (250 megszakító, stb.) gyújtását valahogy át lehet alakítani elktronikussá? (Gondolok itt Bakimátéra kábelcsere ügyben, Rád az egyebekben.)
Szia:
Attila
Szia wetzla
Ma, ha lesz otthon netem, akkor felteszem a képeket a cikkek topicba az elektronikus gyújtásom jeladórészérõl, sajnos fél évbe telt, mire idáig eljutottam, hogy elkészüljön ez a forgórész! Most tervezem hozzá az elektronikát, a gyári 27000Ft-os bolti ára helyett elõreláthatólag ez csak 15-16000Ft-ba fog csak kerülni( mérföldekkel modernebb ls jobb lesz mint a gyári!), csavarral, távtarvóval, elõgyújtásállító tüskével leírással, vezérlõvel stb. együtt! Egy azu egyben fel lehet majd tenni a mocira a megszakítós gyújtás helyére!
A felületük a megszokott barna helyett mondjuk inkább olyan fényes sötét szürke volt, de nem láttam vastag lerakódást vagy deformációt... vagy bármi durvát. Szóval a nagy kérdés hogy mi az amitõl sorra elszállnak a gyertyák
Kevés az üzemanyag, vigyázz, mert beállhat a motor, a gyertyáid meg azért halnak meg, mert aláég így az elektróda!
Van egy kis gond: az ETZ-men (250) kihagy a gyújtás. Ha sikerül egy baromi hosszú csúsztatás után elindulni, akkor ha pörgetem megy, de nagyon nem az igazi. Gyertya csere már kétszer (egy hét alatt volt) megoldotta, de most kifogytam gyertyából. egyébként a gyertyák mikor kivettem õket nem néztek ki nagyon rosszul. A felületük a megszokott barna helyett mondjuk inkább olyan fényes sötét szürke volt, de nem láttam vastag lerakódást vagy deformációt... vagy bármi durvát. Szóval a nagy kérdés hogy mi az amitõl sorra elszállnak a gyertyák
To Sub-ee: a mexakítós elektronikus gyuszid érzékeny a túl magas feszültségre? (Szabályzó nemaz igazi, kicsit több megy a rendszerbe a kelleténél...)
Szia
Nem érzékeny a gyújtás a túl magas feszültségre, még 25V-on is üzemel, de afelett már megsül, sõt, már szikrát 4,5V-tól is ki lehet belõle csikarni, ilyen kis akkufesszel is elindul a motor vele!
A fesszabályzó, ha rendesen meg van építve és be van állítva, akkor 13,5-öt tölt, legalábbis nálam jó!
Hello! Van egy Etz 125-öm aminek most újítottam fel a blokkját. Összeszerelés után valamiért nem pörög fel, kb 3000 fölé. Kondit cseréltem benn, állítottam sokmindent de nincs változás. Mi lehet a gond? Elõre is köszi a segítséget.
Van egy kis gond: az ETZ-men (250) kihagy a gyújtás. Ha sikerül egy baromi hosszú csúsztatás után elindulni, akkor ha pörgetem megy, de nagyon nem az igazi. Gyertya csere már kétszer (egy hét alatt volt) megoldotta, de most kifogytam gyertyából. egyébként a gyertyák mikor kivettem õket nem néztek ki nagyon rosszul. A felületük a megszokott barna helyett mondjuk inkább olyan fényes sötét szürke volt, de nem láttam vastag lerakódást vagy deformációt... vagy bármi durvát. Szóval a nagy kérdés hogy mi az amitõl sorra elszállnak a gyertyák
To Sub-ee: a mexakítós elektronikus gyuszid érzékeny a túl magas feszültségre? (Szabályzó nemaz igazi, kicsit több megy a rendszerbe a kelleténél...)
segítségre lenne szükségem: elsõ és második fokozatban torpan a motor nem akar menni! ez gyújtás hiba lehet? eddig minden oké volt de válto és kuplung javtás volt rajta azota nem akar menni. /a kuplung és a válto jó lett/
Az én ETZ-m (250 megszakító, stb.) gyújtását valahogy át lehet alakítani elktronikussá? (Gondolok itt Bakimátéra kábelcsere ügyben, Rád az egyebekben.)
Szia:
Attila
Ha minden igaz nekem olyat csinál mint a cikkben van nekem is 250 ETZ-m van(megszakítós)! http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=291
De faterom talált boltot ahol van cucc hogy át lehesen alakítani teljesen elektronikusra mint a 251-é csak az egész 30000Ft!
szia
Még nem vagyok Németországban! Jövõ héten is még itthon leszek! Hétköznap küldöm csak a gyújtásod, mert a srác aki összeválogata nekem az alkatrészeket, párat kihagyott! Ezért mégegyszer be kell menjek Pécsre!
Hát szerintem az lesz amit Sub-ee mond, hogy valahol letestel.
Az izzók stabilan állnak a foglalatban. Már többször kivettem, meg vissza.
A vezetéket is néztem egyébként, csak nem jutottam a végére .
MuZulmán!! Kocogtasd meg egy kicsit a bal indexeidet mert lehet ott van érintkezési hiba. Nekem ez a mesterfogás a mûszaki közepén segített mikor kérték az indexet
Az én ETZ-m (250 megszakító, stb.) gyújtását valahogy át lehet alakítani elktronikussá? (Gondolok itt Bakimátéra kábelcsere ügyben, Rád az egyebekben.)
Szia:
Attila
Ha minden igaz nekem olyat csinál mint a cikkben van nekem is 250 ETZ-m van(megszakítós)! http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=291
De faterom talált boltot ahol van cucc hogy át lehesen alakítani teljesen elektronikusra mint a 251-é csak az egész 30000Ft!
hell írta:
Igen én a cikkben szereplõre gondoltam a megszakítósra! Látom már a hozzászolásokban a végén kicsit összevegyült a téma 251 a 250-sel az egyik megszakítós a másik nem! Tehát mi a vélemény a megszakítósról érdemes vele foglalkozni vagy sem?
üdv. hell
Most, hogy már tudom ,hogy te írtál mailt, akkor tudod, hogy nem is kicsit érdemes vele foglalkozni!
Üdv.:Sub-ee
Bezony én voltam sokan irtak sok minden errõl! Kicsit sokáig tartot mire kihámoztam hogy a megszakítós cikkhez sokan irtak be jó dolgokat csak nekik nem is olyan van 251 nincs megszakító na mindegy! Az a lényeg ott a cikkben az van ami nekem kell a megszakítós 12V csoda, remélem be is fog válni!
Az én ETZ-m (250 megszakító, stb.) gyújtását valahogy át lehet alakítani elktronikussá? (Gondolok itt Bakimátéra kábelcsere ügyben, Rád az egyebekben.)
Nekem is ilyen gyújtásom van és már nem nyúltam hozzá 8 ezer km óta, nem igényel egyáltalán gondozást, nincsenek olyan alkatrészei amik elkophatnának, illetve könnyedén tönkremehetnének , sõt sokkal jobban is megy vele a motor.
Vagy te arra a gyújtásra gondoltál ami a cikkben van megszakítóra, mert nekem hall IC-s van a mocimon!
Üdv.:Sub-ee
Igen én a cikkben szereplõre gondoltam a megszakítósra! Látom már a hozzászolásokban a végén kicsit összevegyült a téma 251 a 250-sel az egyik megszakítós a másik nem! Tehát mi a vélemény a megszakítósról érdemes vele foglalkozni vagy sem?
üdv. hell
Most, hogy már tudom ,hogy te írtál mailt, akkor tudod, hogy nem is kicsit érdemes vele foglalkozni!
Kérdésem lenne mégpedig következõ! Ez a bizonyos tranzistoros elektronikus gyujtás sokmindenkinek mûködõképes? Mennyibe kerül ezt elkészíteni (elkészíttetni, van itt olyan aki meg is csinálja)?
Szia
Nekem is ilyen gyújtásom van és már nem nyúltam hozzá 8 ezer km óta, nem igényel egyáltalán gondozást, nincsenek olyan alkatrészei amik elkophatnának, illetve könnyedén tönkremehetnének , sõt sokkal jobban is megy vele a motor.
Vagy te arra a gyújtásra gondoltál ami a cikkben van megszakítóra, mert nekem hall IC-s van a mocimon!
Üdv.:Sub-ee
Igen én a cikkben szereplõre gondoltam a megszakítósra! Látom már a hozzászolásokban a végén kicsit összevegyült a téma 251 a 250-sel az egyik megszakítós a másik nem! Tehát mi a vélemény a megszakítósról érdemes vele foglalkozni vagy sem?
MUZulman írta:Na megnéztem a dolgot, de nem jutottam elõrébb sokkal.
A kapcsolónál mindent rendben találtam. Még annyi hogy ha jobbra indexelek akkor a relé kattan egyet, de az index nem villog. Balra pedig tökéletesen müködik.
Lehet a relé rosszalkodik?
a relé nem rossz szerintem
Szia
A probléma a következõ:
A jobb oldali irányjelzõ vezetéked (vagy az elsõ, vagy a hátsó) pozitívja letestel, vagy bent az irányjelzõben magában, vagy valahol a vázra testel, nézd végig a vezetékeket!
Nem a nagyobb biztosíték berakása a megoldás! A 25A-eset is kivágná, vagy a vezetékek olvadnának meg!
MUZulman írta:Na megnéztem a dolgot, de nem jutottam elõrébb sokkal.
A kapcsolónál mindent rendben találtam. Még annyi hogy ha jobbra indexelek akkor a relé kattan egyet, de az index nem villog. Balra pedig tökéletesen müködik.
Lehet a relé rosszalkodik?
MUZulman írta:Na a hétvégén lesz idõm, majd megtekintem jobban.
Köszi az öteltet.
Kérdésem lenne mégpedig következõ! Ez a bizonyos tranzistoros elektronikus gyujtás sokmindenkinek mûködõképes? Mennyibe kerül ezt elkészíteni (elkészíttetni, van itt olyan aki meg is csinálja)?
Szia
Nekem is ilyen gyújtásom van és már nem nyúltam hozzá 8 ezer km óta, nem igényel egyáltalán gondozást, nincsenek olyan alkatrészei amik elkophatnának, illetve könnyedén tönkremehetnének , sõt sokkal jobban is megy vele a motor.
Vagy te arra a gyújtásra gondoltál ami a cikkben van megszakítóra, mert nekem hall IC-s van a mocimon!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Na megnéztem a dolgot, de nem jutottam elõrébb sokkal.
A kapcsolónál mindent rendben találtam. Még annyi hogy ha jobbra indexelek akkor a relé kattan egyet, de az index nem villog. Balra pedig tökéletesen müködik.
Lehet a relé rosszalkodik?
MUZulman írta:Na a hétvégén lesz idõm, majd megtekintem jobban.
Köszi az öteltet.
novi írta:
Vagy a kapcsolóval van valami gebaszt vagy a kábelköteggel. A kapcsolótól elindulva nézd végig a kábelköteget az indexekig. Lehet valahol összeér/ki van dörzsölõdve a jobb oldali indexed kábele.
Néhány hete vettem egy ktm vázba épített 125ös ts-t, és abban kérném a hozzáértõk segítségét, hogy láttatok e már olyat, hogy mikor az aksit rátettétek az elektronikára magától elkezdett forogni a dugatju..
Szóval valahol komolyan letestel az elektronika.. a vezetékeket átnéztük és rendben néznek ki.
A gyújtásban kis kondit cseréltünk, mert eléggé rossz állapotban volt, ezen kívül eléggé melegszik a fesz szabályzó.
Szikrát alig ad a gyertya, és ha csak szimplán ráteszek a motorra egy aksi töltõt akkor a töltõ mutatója igen nagy fogyasztást mutat, még gyújtás nélkül is.
Mindez úgy történt, hogy egyik este haza jöttem vele, másnap már nem indult.
Sajnos nem vagyok egy nagy mágus, ha van ötletetek a probléma megoldására kérlek osszátok meg velem..
Kérdésem lenne mégpedig következõ! Ez a bizonyos tranzistoros elektronikus gyujtás sokmindenkinek mûködõképes? Mennyibe kerül ezt elkészíteni (elkészíttetni, van itt olyan aki meg is csinálja)?
Nemsokára kész lesz a komlett Hall IC-s elektronikus gyújtás szettem MZ-re, forgórésszel, távtartóval csavarral leírással, meg minden más tartozékával együtt. csak fel kel tenni és búcsút mondhatsz a megszakítós gyújtásnak!
Addig akár megépítheted ezt és ezzel nem lesz melegedés meg ilyenek, sõt a fogyasztásod legalább 1 literrel kevesebb lesz és jobban fog menni sokkal a motor:
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Igen, a mostani "ro"-s Isolatorok értéke egyenlõ a nullával, nálam például a Simson össze-vissza durogott vele. Én már lassan harmadik éve használok minden motoromba Brisket nekem nagyon jól beváltak (az NGK-k sem rosszak, nekem általában csak fél évet bírtak ki )
manapság forgalomban levõ isolator gyertyák többnyire román hamisítványok! különös ismertetõjelei az I belûnél levõ RO felirat, valamint nem sötétzöld színû hanem libaf.szöld betûk
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Bikergery írta:Szia Sub-ee!
Hááááát igen.
Szerintem ideje lesz megmutatni a gépet, egy szakembernek.
Köszi a gyors választ.
Szia
Túltöltés miatt is lehet a melegedés, egy bizonyos hõfok elfogadható, de az,hogy olyan forró, hogy nem tudod rátenni a kezed az bizony gáz, mert így ki is folyhat a trafó. Rossz egyenirányító is okozhaja a túlmelegedését a trafónak, ha egy dióda meghibásodik, akkor elég magasra nõhet a már egyenirányított oldalon a váltófeszültség (egyenfesznek kéne lennie). Ami okozhatja még, hogy a gyújtókondenzátor nem sül ki rendesen(nem adja le a töltését)!
Üdv.:Sub-ee
Nemsokára kész lesz a komlett Hall IC-s elektronikus gyújtás szettem MZ-re, forgórésszel, távtartóval csavarral leírással, meg minden más tartozékával együtt. csak fel kel tenni és búcsút mondhatsz a megszakítós gyújtásnak!
Addig akár megépítheted ezt és ezzel nem lesz melegedés meg ilyenek, sõt a fogyasztásod legalább 1 literrel kevesebb lesz és jobban fog menni sokkal a motor:
Az lenne a kérdésem, hogy a tirisztoros gyújtást(v. kondenzátoros gyújtás a helyesebb?) hogyan kell beállítani és konkrétan hogyan illeszkedik a 250-s ETZ elektromos rendszerébe az egész gyújtás (gondolok itt a a hall jeladóra, a tirisztor(ok)ra, a gyújtótekercsre ezek hogyan kapcsolódnak egymáshoz). Egy kapcsolási rajz és valami kis magyarázat sokat segítene ha valakinek esetleg lenne ilyen vagy le tudná írni nekem.
Válaszaitokat elõre is köszönöm!!!
Bikergery írta:Szia Sub-ee!
Hááááát igen.
Szerintem ideje lesz megmutatni a gépet, egy szakembernek.
Köszi a gyors választ.
Szia
Túltöltés miatt is lehet a melegedés, egy bizonyos hõfok elfogadható, de az,hogy olyan forró, hogy nem tudod rátenni a kezed az bizony gáz, mert így ki is folyhat a trafó. Rossz egyenirányító is okozhaja a túlmelegedését a trafónak, ha egy dióda meghibásodik, akkor elég magasra nõhet a már egyenirányított oldalon a váltófeszültség (egyenfesznek kéne lennie). Ami okozhatja még, hogy a gyújtókondenzátor nem sül ki rendesen(nem adja le a töltését)!
Üdv.:Sub-ee
[/quote]
Nemsokára kész lesz a komlett Hall IC-s elektronikus gyújtás szettem MZ-re, forgórésszel, távtartóval csavarral leírással, meg minden más tartozékával együtt. csak fel kel tenni és búcsút mondhatsz a megszakítós gyújtásnak!
Addig akár megépítheted ezt és ezzel nem lesz melegedés meg ilyenek, sõt a fogyasztásod legalább 1 literrel kevesebb lesz és jobban fog menni sokkal a motor:
Szia Sub-ee!
Hááááát igen.
Szerintem ideje lesz megmutatni a gépet, egy szakembernek.
Köszi a gyors választ.
Szia
Túltöltés miatt is lehet a melegedés, egy bizonyos hõfok elfogadható, de az,hogy olyan forró, hogy nem tudod rátenni a kezed az bizony gáz, mert így ki is folyhat a trafó. Rossz egyenirányító is okozhaja a túlmelegedését a trafónak, ha egy dióda meghibásodik, akkor elég magasra nõhet a már egyenirányított oldalon a váltófeszültség (egyenfesznek kéne lennie). Ami okozhatja még, hogy a gyújtókondenzátor nem sül ki rendesen(nem adja le a töltését)!
Babec írta:Egy szóló 250s MZ Trophy van a birtokunkban, és az akkutöltéssel vannak problémák. Keresek egy hozzáértõ szerelõt, vagy olyat, aki ért ezekhez a gépekhez. Budapest, vagy környéke érdekelne.
Szia!
Privátban elküldöm a telefonszámom, hívj fel valamikor.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Bikergery írta:Sziasztok!
ETZ250-nél normális az, hogy egy 10-15perc 95-110km/h-ás motorozás után a gyujtótrafó annyira meleg , hogy nem állja a kezem?
Régebben azt csinálta, hogy alapjárat közelében egyszerûen leállt a motor egy-egy nagyobb tempójú motorozás után, most cseréltem gyujtótrafót, most nem áll le melegen(csak melegszik a trafó)
Ha valakinek van ötlete írjon please
Szia
Túltöltés miatt is lehet a melegedés, egy bizonyos hõfok elfogadható, de az,hogy olyan forró, hogy nem tudod rátenni a kezed az bizony gáz, mert így ki is folyhat a trafó. Rossz egyenirányító is okozhaja a túlmelegedését a trafónak, ha egy dióda meghibásodik, akkor elég magasra nõhet a már egyenirányított oldalon a váltófeszültség (egyenfesznek kéne lennie). Ami okozhatja még, hogy a gyújtókondenzátor nem sül ki rendesen(nem adja le a töltését)!
A generátorról V-t a diódasor V jelölésére
W-t W-re!
U-t U-ra!
A diódasoron és a generátoron is ott vannak a betûjelek!
A vezetékeket meg csipogtasd ki, hogy mit hova kötsz!
Üdv.:Sub-ee
Köszi!
Én a diódák egyenkénti (6db van?) bekötésére gondoltam... de semmi gond, délután megnézem élõben. Valami azt súgja hogy úgy is csak egy mezei három fázisú egyenirányító kapcsolás... A dióda táblám szerkezeti szilárdsága 24 év rezonancia hatására kezdi elérni a kritikus értéket...ideje újat készíteni
Bocs félreértettelek, a diódák párosával vannak a 3 fázisú tekercsenként, és tekercsenként 1-1 lecsapódióda is van.
Sziasztok!
ETZ250-nél normális az, hogy egy 10-15perc 95-110km/h-ás motorozás után a gyujtótrafó annyira meleg , hogy nem állja a kezem?
Régebben azt csinálta, hogy alapjárat közelében egyszerûen leállt a motor egy-egy nagyobb tempójú motorozás után, most cseréltem gyujtótrafót, most nem áll le melegen(csak melegszik a trafó)
Ha valakinek van ötlete írjon please
Babec írta:Sziasztok! A segítségeteket kérném! Egy szóló 250s MZ Trophy van a birtokunkban, és az akkutöltéssel vannak problémák. Keresek egy hozzáértõ szerelõt, vagy olyat, aki ért ezekhez a gépekhez. Budapest, vagy környéke érdekelne.
Elõre is köszönöm a segítségeteket!
Üdv!
Bambi Mester az Mz Guru! De neki elég sok dolga van ha jól tudom,elõre eggyeztetni kell vele!
Cím:
Bambi Team Budapest, IX. kerület, Gubacsi út 6/c Tel.: +36 20 342 0977
Sziasztok! A segítségeteket kérném! Egy szóló 250s MZ Trophy van a birtokunkban, és az akkutöltéssel vannak problémák. Keresek egy hozzáértõ szerelõt, vagy olyat, aki ért ezekhez a gépekhez. Budapest, vagy környéke érdekelne.
Elõre is köszönöm a segítségeteket!
Na a hétvégén lesz idõm, majd megtekintem jobban.
Köszi az öteltet.
novi írta:
MUZulman írta:Sziasztok!
A következõ problémám lenne az indexemmel:
Elõször csak a biztosíték olvadt ki, majd azt kicseréltem (8 A-ra),de 10 km utána az is elszállt.
Most beletettem egy 16-at és müködik, de félek hogy valami túl sok feszkót ad. De ennél is a legutóbb arra lettem figyelmes, hogy csak a baloldali indexek müködnek a jobbak nem.
Van valakinek ötlete mi okozza a galibát?
Vagy a kapcsolóval van valami gebaszt vagy a kábelköteggel. A kapcsolótól elindulva nézd végig a kábelköteget az indexekig. Lehet valahol összeér/ki van dörzsölõdve a jobb oldali indexed kábele.