Sajna én még nem hallottam kemányebb telóról, de az nem jelent semmit Bambi vagy Gyurma biztos tudja. Esetleg Tigris tudja még õ a nagy hátsó-teló-szakértõ A láncfeszítés csak nagyon picit számít bele.
tams9 írta:Igen a farnehézség kétségtelen, az öcsémmel 2-esbe egykerekezne 21-es lánckerékkel.
Keményebb hátsó rugóval esetleg viszkózusabb olajjal nem lehet segíteni? Vagy nem is lehet keményebb hátsó rugót szerezni?
Az számít, hogy a láncfeszítés miatt nekem majdnem legelöl van a kerék?
Ehhez a szilenthez nincs valami rajza méretekkel valakinek? Vagy veszek egy utángyártottat elviszem az esztergályoshoz és azt mondom, hogy nekem ilyen kellene valami jó kemény anyagból?
Köszi hello
Igen a farnehézség kétségtelen, az öcsémmel 2-esbe egykerekezne 21-es lánckerékkel.
Keményebb hátsó rugóval esetleg viszkózusabb olajjal nem lehet segíteni? Vagy nem is lehet keményebb hátsó rugót szerezni?
Az számít, hogy a láncfeszítés miatt nekem majdnem legelöl van a kerék?
Ehhez a szilenthez nincs valami rajza méretekkel valakinek? Vagy veszek egy utángyártottat elviszem az esztergályoshoz és azt mondom, hogy nekem ilyen kellene valami jó kemény anyagból?
Köszi hello
Szia tams9! Nekem is ugyanilyen típusom van és két személlyel nekem is ugyanígy viselkedik a motor. Sztem el kell fogadnunk, hogy a 251-es kissé farnehéz, az összes súly hátul van fõleg utassal. De ha teletankolom kicsit jobb a helyzet Én már cseréltem az összes csapágyat, stb. de jobb nem lesz ez ilyen. A lengõvilla szilentet érdemes kicserélni, fõleg ha stabilabb kanyargásra vágysz! Kemény anyag a nyerõ.
Hello!
Van egy problémám; mégpedig, hogy a 251(300)-asom 2 személy (88+57kg) alatt olyan, mintha egy nagy torziós rugón ülnék. Teljesen imbolygós, külön úton jár az eleje meg a hátulja, remeg mint a kocsonya, így tudnám leírni a dolgot és megvezeti minden kis repedés az úttesten. Elõl 2,75 ös Heidi van, hátul 3,50-es Mitas. A másik zavaró dolog, hogy ha elengedem a kormányt 3-ba 50nél akkor csapkodva rázkódik a kormány motorfékezve, de egyenesen megy.
A kormánycsapágyon és a hátsó lengõvilla szilenten kívül szóba jöhet valami? Mondta Gyurma, hogy neki acél szilent van berakva. Ezt hogyan lehet megvalósítani és milyen úgy? Valami puhább anyaggal (bronz, alumínium) nem lenne jobb?
Köszi hello
Az elsõ gumi szinte vadonat új, a hátsó régebbi, de annak sincs baja (ránézésre legalábbis). Nem értem az a kifejezést, hogy lóg a teleszkóp... Tény, hogy a kerekek egy nagyon picit ütnek, de annak idején Simsonom volt, annak a kerekei jobban ütöttek és mégis tökéletesen egyensúlyban maradt mikor elengedtema a kormányt. A kormánycsapágyat nem tudom, hogy kell megnézni, hogy jó-e, viszont nagyon szépen fordul a kormány ütközésig, nem akad és könnyû, nincs holtjátéka sem. A hátsó kerékben pedig nemrég lettek cserélve a csapágyak. Ez sokat javított az elõzõ helyzeten, e még mindíg nem tökéletes közel sem.
bambi írta:lehetõségek:kerekek ütnek,esetleg centrírozni kell,ha a váz nem görbe,akkor esetleg kormány csapágy,kerékcsapágy,lengõ villa lógása,elsõ telók lógása,esetleg rosz hátsó teló.
Nálam az elsõ, hátsó gumi lecserélése megoldotta a problémát
Vee Rubber Grand Touring hátsó gumi. Élt ~20000 kilómétert. Azt hiszem megérett a cserére. A helyére ez jön átmenetileg...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
lehetõségek:kerekek ütnek,esetleg centrírozni kell,ha a váz nem görbe,akkor esetleg kormány csapágy,kerékcsapágy,lengõ villa lógása,elsõ telók lógása,esetleg rosz hátsó teló.
Nálam az elsõ, hátsó gumi lecserélése megoldotta a problémát
kosian írta:Mitõl van az, hogy mintha kicsit szitálna a motor? Például menet közben a kormányt nem tudom elengedni, mert azonnal elkezd jobbra balra egyre erõsebben rángatni és tuti elesnék ha megpróbálnám. A motor nem volt törve, nem látok rajta semmi rendelleneset.
Talán mert 20 év körüli
lehetõségek:kerekek ütnek,esetleg centrírozni kell,ha a váz nem görbe,akkor esetleg kormány csapágy,kerékcsapágy,lengõ villa lógása,elsõ telók lógása,esetleg rosz hátsó teló.
kosian írta:Mitõl van az, hogy mintha kicsit szitálna a motor? Például menet közben a kormányt nem tudom elengedni, mert azonnal elkezd jobbra balra egyre erõsebben rángatni és tuti elesnék ha megpróbálnám. A motor nem volt törve, nem látok rajta semmi rendelleneset.
Mitõl van az, hogy mintha kicsit szitálna a motor? Például menet közben a kormányt nem tudom elengedni, mert azonnal elkezd jobbra balra egyre erõsebben rángatni és tuti elesnék ha megpróbálnám. A motor nem volt törve, nem látok rajta semmi rendelleneset.
Hello!
A teleszkópom ereszti az olajat. Mekkora hibára számíthatok? Most nemrég töltöttek bele, de szerintem még lehetne egy kicsit, mert puha még mindi.
Az utóbbi idõben mintha a kanyarban is furcsa lenne. Mintha nem lenne olyan stabil, bár ezt betudom a puha és eresztõs villának és a lassan cserés láncnak és fogaskerekeknek (de akkor is jobb a biztonság, és elviszem majd vhova megnézetni).
Tényleg: a Bambinál mondták nekem jó 2 hónapja, mikor voltam, hogy cserés lesz a lánc meg a fogaskerekek, mert kopott, öreg.
Mennyiben fáj kb egy ilyen mûtét?
De ha szilót használsz,arra figyelj,hogy benzinnel (tisztával,ne keverékkel) nagyon alaposan mosd meg a felületeket,különben ahol mocskos marad,oda nem fog ragadni a sziló.Bár annak tényleg csak ilyen "megnyugodtam" megoldásnak kéne lenni
Srácok ha én mindkák oldalt a teleszkóp aljánál ahol van a 10-es csavaranya amit ha letekersz széthúzhatod a telót, és oda kentem szilikont, az át fogja engedni az olajat ? Vagy megszárad és örökélet ? Mert kentem oda és rem. mostmár sohatöbbet nem fog szivárogni Na írjatok véleményt
Srácok ha én mindkák oldalt a teleszkóp aljánál ahol van a 10-es csavaranya amit ha letekersz széthúzhatod a telót, és oda kentem szilikont, az át fogja engedni az olajat ? Vagy megszárad és örökélet ? Mert kentem oda és rem. mostmár sohatöbbet nem fog szivárogni Na írjatok véleményt
Ilyenrõl még nem hallottam...
Ha jó a szimmering és nem kopott a ház,akkor csak be kell pattintani,de ezek a feltételek ritkán teljesülnek.Nekem az egyik oldalra apám csinált kis lemez leszorító füleket a kiugrás ellen,a másik oldalon már kilökte egyszer,de akkor nem is véletlenül,felkoppant az eleje egy fû alá elbújt mély likban.
Ha ragasztani akarod,arra szerintem kérdezz rá valami szakavatott emberkénél,hogy a ragsztó nem bántja-e a szimmering gumiját.
Épp most vettem szimeringet , és mondtam h ETZ-be viszem és mondta h vegyek loctite 401-es pillanatragasztót ami ehez jó ! SKf ben történt a dolog...
viszont nem lehet kapni rugót a telókba Szerintetek a régit visszamerjem rakni ?
Ilyenrõl még nem hallottam...
Ha jó a szimmering és nem kopott a ház,akkor csak be kell pattintani,de ezek a feltételek ritkán teljesülnek.Nekem az egyik oldalra apám csinált kis lemez leszorító füleket a kiugrás ellen,a másik oldalon már kilökte egyszer,de akkor nem is véletlenül,felkoppant az eleje egy fû alá elbújt mély likban.
Ha ragasztani akarod,arra szerintem kérdezz rá valami szakavatott emberkénél,hogy a ragsztó nem bántja-e a szimmering gumiját.
mivan? pillanatragasztóval teleszkópszimmering? ez vmi új divat?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
tigris írta:Örülök,hogy sikerült,én is próbáltam az enyémet szervizelni,de annyira össze volt rohadva,hogy nem tudtam szétszedni a csinllapító rész,ennek eredménye a most rajta levõ gagyi gátló.
Szeretnék gyári MZ gátlót szerezni hozzá,de elõször kapjak fizetést,aztán lehet gondolkodni.
Sástóra ezzel megyek,izgi lesz (bár a 0 olaj gátlónál,amivel tavaly voltam,biztos jobb).
Na sikerült megcsinálni , kicseréltük az olajat meg szépen felpolíroztuk haverral , nagyon kalács lett !
Holnap jöhet az elsõ pár teló Oda mivel kell beleragasztani a szimeringet ? Loctite pillanatragasztó szerintetek jó ?
Meeeg SKF szimering ?
Örülök,hogy sikerült,én is próbáltam az enyémet szervizelni,de annyira össze volt rohadva,hogy nem tudtam szétszedni a csinllapító rész,ennek eredménye a most rajta levõ gagyi gátló.
Szeretnék gyári MZ gátlót szerezni hozzá,de elõször kapjak fizetést,aztán lehet gondolkodni.
Sástóra ezzel megyek,izgi lesz (bár a 0 olaj gátlónál,amivel tavaly voltam,biztos jobb).
conus írta:de ha az ember megtépi rendesen a keréktengelyt, akkor a távtartó nem fekszik fel pontosan?
Remélem jól értem mire gondolsz:
szóval rendesen megtépni a hátsó tengelyt az az én esetemben azt jelenti hogy a fék oldali csapágy szétesett, és a kerék annyit tudott billegni, hogy a gallért meggörbítette. Ha a távtartó ferdén van a helyén (mivel a bal oldaláról nem nyomja semmi), és a gallér szorosan rá van rögzülve, akkor szegény gallérnak nincs más választása, mint vagy alulról vagy felülrõl meghorpadni...
de ha az ember megtépi rendesen a keréktengelyt, akkor a távtartó nem fekszik fel pontosan?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
na, most megnyugtattál
viszont megnéztem jobban: szerintem ez a "lemez gallér" a helyén tartja a cuccot pl csapágyak berakásakor. vagy valami ilyen. Ha a szétment csapágy nem darálta volna be kicsit, akkor ezzel a galérral pont a helyére illeszkedne ez a cucc. merhogy a helyének a vége is így szûkül be mint a gallér... értitek... de ettõl függetlenül nem vagyok meggyõzõdve arról hogy kell ez nekem.
Normál esetben mi tartja a közdarabot úgy hogy felfeküdjön a két vége a két csapágy belsõ gyûrûire?
a gallért hagyd benne,mert amint észre vetted az pozicionálja a távtartót.gyárilag nincs benne,de sok motorba van,gondolom valaki utólag építette bele.nem hülyeség.
Na, idõ közben összeraktam. A gallért deformációit rövid tanakodás után némi hajlítgatással helyreállítottam, és azzal együtt szereltem össze a szerkezetet. Tényleg nem tûnik hülyeségnek, így pont a helyén van a távtartó. Úgy tûnik sikerült jól összerakni, mer mentem vele és még élek. Megint tanultam valamit...
Szervusztok!
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy a mûszki vizsgák során,elsõsorben a TS típusokon mi a követelmény az amit piszkálnak vagy visszadobnak az összes alkatrészt beleértve illatve a környezetvédelemnél mennyire szõröznek,vizsgálják?
na, most megnyugtattál
viszont megnéztem jobban: szerintem ez a "lemez gallér" a helyén tartja a cuccot pl csapágyak berakásakor. vagy valami ilyen. Ha a szétment csapágy nem darálta volna be kicsit, akkor ezzel a galérral pont a helyére illeszkedne ez a cucc. merhogy a helyének a vége is így szûkül be mint a gallér... értitek... de ettõl függetlenül nem vagyok meggyõzõdve arról hogy kell ez nekem.
Normál esetben mi tartja a közdarabot úgy hogy felfeküdjön a két vége a két csapágy belsõ gyûrûire?
a gallért hagyd benne,mert amint észre vetted az pozicionálja a távtartót.gyárilag nincs benne,de sok motorba van,gondolom valaki utólag építette bele.nem hülyeség.
na, most megnyugtattál
viszont megnéztem jobban: szerintem ez a "lemez gallér" a helyén tartja a cuccot pl csapágyak berakásakor. vagy valami ilyen. Ha a szétment csapágy nem darálta volna be kicsit, akkor ezzel a galérral pont a helyére illeszkedne ez a cucc. merhogy a helyének a vége is így szûkül be mint a gallér... értitek... de ettõl függetlenül nem vagyok meggyõzõdve arról hogy kell ez nekem.
Normál esetben mi tartja a közdarabot úgy hogy felfeküdjön a két vége a két csapágy belsõ gyûrûire?
torokb írta:Sziasztok!
A hátsó kerekem egy ideje imbolygott egy kicsit... aztán nagyon. És rá szántam magam a csapágycserére, úgy is olyan sok szó esett róla mostanában. Kerék kikap, és kiderült hogy nem hiába akarok csapágyat cserélni: a fékoldali csapágy GOLYÓI, ÉS A BELSÕ GYÛRÛ elkezdtek kipotyogni... aztán a távtartó, majd némi melegítés után (I love benzinlámpa ) a lánckerék oldali csapágy is (egyben). A probléma az hogy a távtartó nem csak egy "csõdarab" (én erre számítottam), hanem van rajta egy olyan lemez izé...
szóval ilyen a távtartó: http://htkfm.fw.hu/images/tavtarto.JPG
annak ott kell lennie? kicsit hajlott...vagy kell lennie, csak nem kell kijönnie?
sokmindent lattam mar, de ilyet meg nem b..tam ez hunnan kerult oda??? a kerekagyban a ket cspagy kozott csak a tavtarto van, tehermentesito tavtarto hogy osszehuzva ne a belso gyurure menjen a terheles.....ezt ha direkt csinaltak oda akkor most lesek egy nagyot....
Sziasztok!
A hátsó kerekem egy ideje imbolygott egy kicsit... aztán nagyon. És rá szántam magam a csapágycserére, úgy is olyan sok szó esett róla mostanában. Kerék kikap, és kiderült hogy nem hiába akarok csapágyat cserélni: a fékoldali csapágy GOLYÓI, ÉS A BELSÕ GYÛRÛ elkezdtek kipotyogni... aztán a távtartó, majd némi melegítés után (I love benzinlámpa ) a lánckerék oldali csapágy is (egyben). A probléma az hogy a távtartó nem csak egy "csõdarab" (én erre számítottam), hanem van rajta egy olyan lemez izé...
szóval ilyen a távtartó: http://htkfm.fw.hu/images/tavtarto.JPG
annak ott kell lennie? kicsit hajlott...vagy kell lennie, csak nem kell kijönnie?
Köszönöm a válaszokat Heidenau gumiügyben. Találtam egy olyan menüpontot a Mofaker honlapján, hogyaszongya "Heidenau köpenyek motorkerékpárokra vonatkozó gyártói ajánlásai". Ez az ETZ 250-re az elsõre:2.75 - 18 M/C 48P Rf. K39 típust ajánl, hátsóra meg:3.50 - 18 M/C 62P Rf. K36 típust. Mivel haverom tavaly ugyanilyen típust vett az ETZ-re és meg van elégedve vele ezek mellett teszem le a voksomat. Remélem nem fogom megbánni.
Akkor már én is veszem a bátorságot és beleszólok!
Én most vettem egy Heidenaut hátra. K65 ös mintával 110/16 ost. Pont befér, és iszonyatosan tapad... Olyanokat lehet dönteni hogy lassan elkopik a lábtartó gumija alulról Én ajánlom mindenkinek.
Hello!
ha szabad én is beleszólok a nagyok dolgába
Annakidején én is jó gumit szerettem volna a 250-es ETZ-re és a Heidenau márkát preferáltam, DE! utánanéztem, és nálunk (Zala) 12e volt a Heidenau amit drágállottam ugyanis METZELER-t sikerült beszereznem 11e-ért.
Elõször a Metzeler ME 77 típust szereltem fel (elöl 300x18, hátul pedig 3,50x18). Azt kell mondjam hogy ETZ-re eddig ez volt a legjobb amit talatam.
Idén azonban váltottam és Metzeler ME 22-t vettem ugyanazon méretekben mint az elõzõt. Érezhetõ különbséget igazán csak vizes uton tapasztaltam az utóbbi javára.
Mindkettõ szerintem tökéletes választás ETZ-re. Igényes kidolgozás a top kategóriából, és 22-es még optikailag is bejön
Ja és nem utolso sorban mûszakin sem okoznak gondot!
kis mertekben elterhetsz a gyari (2,75) tol mondjuk a 3-as meg okes szerintem, ettol nagyobbat mar jo esellyel a vizsgan is megfutyulik, a baj azzal van, hogy a vastagabb gumik szelesebb felnire valok es ha vekony felnire teszel vastag gumit, annak a pereme ahogy osszeszorul a futofelulet puposodik, masabb lesz az egesz jellege esetleg szarabb a tapadasa is
Úgy döntöttem befektetek új elsõ és hátsó gumikra az ETZ-mre, a fórumot olvasgatva azt tapasztaltam, hogy Heidenau gumit érdemes venni, abban sincs gond hogy hátra 350x18 62P K36 TT típust érdemes venni. A kérdésem az lenne, hogy az elsõ kerékre miért érdemesebb(vagy nem) szélesebb gumit venni 275-18-nál és milyen mintázatút érdemes venni(fõleg a különbözõ mintázatok(pl.:K-65,K-39) amik megzavartak).
Válaszaitokat elõre is köszönöm!!!
kosian írta:Köszi!
Az lenne a másik kérdésem, hogy mi okozhatja azt a jelenséget, hogy ha elengedném a kormányt, az elkezd szitálni? Az elsõ kerék nem kotyog, de ha elengedném a kormányt fokozatosan elkezd egyre erõsebben szitálni.
Az elsõ kereked ki van centrirozva? + rossz gumi is okozhatja!