speed írta:Megpróbáltam állítani rajta, de csak rosszab lett! (nagyon be van tekerve a csavar) Meg az állító csavar is ki van már kopva.... Karbit kéne cserélni csak No kes
De ezt meg nézem, kössz!!!!!!!!
Jah a légszürö zserbó új, szal azzal elvileg nincs gond!
szedd szét, nézd meg a fúvókákat, hogy mekkorák, a légcsavar is annyira legyenek betekerve, mint a karbantartási útmutatóban, a tû állását, úszó beállítását... szóval mindet ellenõrizd le!
Megpróbáltam állítani rajta, de csak rosszab lett! (nagyon be van tekerve a csavar) Meg az állító csavar is ki van már kopva.... Karbit kéne cserélni csak No kes
De ezt meg nézem, kössz!!!!!!!!
Jah a légszürö zserbó új, szal azzal elvileg nincs gond!
Akkor szerintem a karbi beállítás a hibás vagy a légszûrõ,mert úgy tünik,nem kap elég levegõt,a kormos gyertya erre utal.Tudod,mit nézz meg?! Van egy kis pöcök a karbiban,ami a gáztuskó elfordulását akadályozza,nekem akkor csinálta ezt a gép,amikor a pöcök hátracsúszott,elfordult a tuskó és ezért nem jutott levegõhöz,ezt érdemes megnézni.
Meg néztem a gyertyát, minimálisan olajos inkább csak fekete és nem "öz" barna de egyébként ok!
Egyelöre csak a szívatót néztem meg azzal nincs gond, viszont a levegö állító csavar eléggé lóg meg az egész karbi rossz passzban van! kopottas
speed írta:Köszi az ötleteket megnézem öket!!
Az után csinálta ezeket miután elvittem szerelöhöz!
Akkor lehet, hogy az volt a baj... Úgy vettem észre, hogy a legtöbb szerelõ nem ért ezekhez a gépekhez... Nem tudom miért... Lehet, hogy trabinak nézik, ott meg máshogy állítgatják, vagy tekerget ezt-azt, maga sem tudja mit és csak rosszabb lesz... nem tudom...
Köszi a véleményt! Az egyik kapcsolóköröm tényleg eléggé kopott a másik kettõhöz képest. Akkor valszeg azt kicserélem. Tudnátok ajánlani pesten valami jó kis MZ-s boltot?
Hali!
K. sokat fogyaszt a gép(8-9liter) és kb. ennyire erötlen, emelkedön totál gáz....
Én a karbira gyanakodtam de passz h mi lehet a baja!! Plíz help mí!!
Hali!
Újonnan regisztráltam az oldalra. Egy kérdésem volna, mégpedig hogy szerintetek mitõl lehet az, ha a 3.-at folyton kidobálja?
Kuplung, vagy váltó? A gép szét van szedve, és a váltóban számottevõ kopásokat nem láttam. Talán az egyik kapcsolóköröm az ami kicsit jobban kopott. Ez okozhatja?
Nem tudom de a váltó rész remélem ide tartozik. Ha nem akkor töröljétek. Ma elõször el kezdett szentséges módon csörögni a motor és ha jól hallottam a kuplung felõl jött a hang. Viszont a motor ugyan úgy ment mint ahogy eddig. Megáltam mert kiértem a horgászhelyre és amikor hazafelé indultam este már nem csörgött. Mire majdnem hazaértem ismét elkezdte. Mentem egy próbakört és semmi. Ez mi a bánat lehet? Sajnos halvány lila gõzöm sincs hogy mi ez és ha nem muszály nem veszem le a deknit mert mert nincs olajam. Ha tud valaki segíten akkor pls írjon. THX.
Meiki írta:az enyémen ts karbi van úgyhogy passzolok. De nem is bánom mert nagyon jól megy és keveset eszik.
Lassan ez már a "last warn" kategória lesz Hidd el, veled örülünk, hogy a tied jó, de a hozzászólással sajnos nem segítettél a klubtársadon! Kérlek, ha már örömködsz, legalább segítségképp nézz utána a kérdésnek.
Itt hívnám fel a figyelmet, hogy az mzclubhungary oldala nemcsak fórumból áll, rengeteg szakirodalom letölthetõ a fõoldal - letöltések menüpont alól. Sokszor hamarabb meg is találhatjátok a választ a kérdésre, mint a fórumban.
Speed; a kérdésedre a válasz: 24 N 2-2
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan! Motorom > > >
Szerintem nem kell ETZ-nél cserélgetni. Legalábbis abból indulok ki hogy simsonnál sem számított. Valószínü ETZ-nél sem kell. De ha tévednék akkor elnézést
Hy! Nem a fordulatszámmérõ elõtte se és utánna sem mutatott semmit és még most sem mutat. Majd ha kicserélem a fogaskereket amit már megvettem. De lehet hogy nem vette be mert nem úgy kezdett el recsegni hogy 4-ben mentem hanem váltani akartam de akkor valószínû nem vette normálisan.
Ma motoroztam és furcsa dolgot csinált a motor. Amikor 4.-be kapcsoltam akkor majdnem hogy blokkolt a kerék és elég furcsán recsegett. Nemsokkal késõbbismét de akkor csak recsgett. Rögtön kuplungoltam és visszaváltottam 3-ba majd ismét 4 és jó volt. Lehet hogy a fordulatszámmérõ fogaskereke törött el és az akaszthatta meg? Vagy csak rosszul vette be a sebességet? Remélem nem komoly baj mert nagyon szépen mûködik és semmi zörgés amúgy.
Szerintem a FAG van olyan jó mint az SKF. Igaz személyesen csak Pannóniába (OFF) és JAWA-ba (nagyon csúnya OFF) gyõzõdtem meg használhatóságáról, de ezekben bevált. Hozzátenném, hogy ezek a motorok, az ETZ-mhez képest, csak kis fordulaton üzemelnek.
Sziasztok!
u.i.: ez a csapágy kérdés nekem erõsen vallási szinezetûnek tûnik, van aki ebben hisz, van aki abban, de nem hiszem, hogy a nagy gyártók között jelentõs különbségek lennének
Nincs jelentõs különbség a 125 és a 150 között,legalábbis akkora nem,h a 125 majdnem nyélen tudja azt,amit a 150 félgázon,fõleg,h a váltó tudtommal ugyanaz,szal a fordulat is megegyezõ az adott sebességeknél.
Változatok:
etz 125 7,5 kW 12,3 Nm
etz 150 9 kW 15 Nm
A maximális teljesítményt 6000-nél,a max nyomatékot 5500-nál adja le mindkettõ.
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan! Motorom > > >
Új kérdésekkel bukkantam elõ
Ugye hamár szétvan húzva a blokk, akkor márkás csapágyakat is raknék bele.SKF, FAG, vagy KOYO.SKF-re aztmondták, hogy a legjobb, de drága.FAG olcsóbb, de nem bírja valami jól.A KOYO-ra aki használta/használja, mindenki megvan elégedve vele.Nemdrága, meg jól is bírja.Nektek mi a véleményetek?És esetleg tudna valaki Budapesten egy csapágy boltot mondani?IX.ker környékén, vagy XI-ker, de ha máshol lenne, azse baj.
üdv!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára moderator 2007.08.14. 08:59-kor.
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan! Motorom > > >
speed írta:Pont ezért gondoltam h valakitöl szerzek bontott gyárit....
Az utángyártott hulladék anyagból van,nekem 4 év alatt 3 tört el,igaz kettõ szereléskor,de a külsõ fogak is hamar bemaródnak,mert az agy anyaga alu a lemezek meg ugye acélból vannak.Nekem a TS kuplung továbbra is bevált,amióta beraktuk,egy újjal nem kellett hozzányúlni,pedig azóta oktattam vele,Békés-Pest,Sástó és pilisi csapatás az utóbbi kettõ elég jó erõpróba volt a kuplungnak is
akkor nem csak te vagy igy...
ma én is eltörtem 1et... vazz mint a ropi, vagy csak én vagyokl túl erös?!
Nekem sajnos ismét állítanom kell a kuplungon mivel álló helyzetben hideg váltónál képtelenség 1-bõl felváltanom akár 2-be vagy üresbe. Pedig egész jó volt mostanáig. Igaz lehet most áll vissza a régi helyére minden ahogy egyre töbet motorozok.
mzgergõ írta:Egyébként csak nekem csinálja azt, hogyha nem jár a motor, és sebességbe rakom, és behúzott kuplungal elkezdem tolni, akkor olyan mintha bese lenne húzva?!Járó motor mellett jól mûködik.Sebességben alapjáraton behúzott kuplungal nem húz.
Valamennyire mindenképp érezni fogod,h visszafogja a gépet,ha álló motornál sebességben kuplungbehúzva tolod,de miért is tennéd.Ha jobban kiemeltetsz a kuplunggal,javulhat a helyzet,de ha 1ébként jó a kuplungod,ne nyúlj hozzá emiatt.
Csak érdeklõdés miatt kérdeztem, mert ismerõs faterja mondta, hogy nem jó a kuplungom ezért Pedig járó motorral nekem nincs semmi bajom vele.
speed írta:Pont ezért gondoltam h valakitöl szerzek bontott gyárit....
Az utángyártott hulladék anyagból van,nekem 4 év alatt 3 tört el,igaz kettõ szereléskor,de a külsõ fogak is hamar bemaródnak,mert az agy anyaga alu a lemezek meg ugye acélból vannak.Nekem a TS kuplung továbbra is bevált,amióta beraktuk,egy újjal nem kellett hozzányúlni,pedig azóta oktattam vele,Békés-Pest,Sástó és pilisi csapatás az utóbbi kettõ elég jó erõpróba volt a kuplungnak is
mzgergõ írta:Egyébként csak nekem csinálja azt, hogyha nem jár a motor, és sebességbe rakom, és behúzott kuplungal elkezdem tolni, akkor olyan mintha bese lenne húzva?!Járó motor mellett jól mûködik.Sebességben alapjáraton behúzott kuplungal nem húz.
Valamennyire mindenképp érezni fogod,h visszafogja a gépet,ha álló motornál sebességben kuplungbehúzva tolod,de miért is tennéd.Ha jobban kiemeltetsz a kuplunggal,javulhat a helyzet,de ha 1ébként jó a kuplungod,ne nyúlj hozzá emiatt.
mzgergõ írta:Egyébként csak nekem csinálja azt, hogyha nem jár a motor, és sebességbe rakom, és behúzott kuplungal elkezdem tolni, akkor olyan mintha bese lenne húzva?!Járó motor mellett jól mûködik.Sebességben alapjáraton behúzott kuplungal nem húz.
Egyébként csak nekem csinálja azt, hogyha nem jár a motor, és sebességbe rakom, és behúzott kuplungal elkezdem tolni, akkor olyan mintha bese lenne húzva?!Járó motor mellett jól mûködik.Sebességben alapjáraton behúzott kuplungal nem húz.
mzgergõ írta:Az is lehet, hogy nagyon megvannak húzva a kuplung agynál az a 3 csavar.
Szerintem az nem lehet gond mert nem végig menetesek a csavarok és ott megakad ahol vége a menetnek!!
Naja...Ez tény.Ha segít, akkor elmondom, hogy nekem hogy van.Az a 3 csavar annyira van meghúzva, hogy szorúljanak.De mind 3-at ugyan annyira kell meghúzni.Többet sajnos nem tudok
Háááát a kuplung agy az eléggé szét van verve meg vannak a felületén olyan karcolások mintha flexel nagyon finoman végig csiszoltad volna(nem beverödés) és az olaj tele fém forgáccsal.
A kiemelö meg müködig rendesen max. csak annyi h nem ügrik vissza szépen hanem egy kicsit mintha súrlódna, viszont a kar amire a bowden van kötve annak fel kell feküdnie a deklin? mert nekem van 1-2 mm rés=>teljesen nem megy vissza.
Jah és amikor leszedtem a bal deklit és behúztam a kuplungot megse mozdult maga a szerkezet!
Szét szedtem, ujra összeraktam akkor meg volt rendes mozgása.... egy ideig.
Ha már a kuplungal kapcsolatban van szó, nekem is lenne egy problémám.Az, hogy az anyának a biztosító alátétje már nagyon használhatatlan, és mibõl lehetne csinálni?Mondjuk majdnem egy 1mm vastag lemezbõl?
speed írta:Lécci vki segítsen!!!!!!!!
U.a.-t csinálja a gép mint szét szedés elött....
Elsö 1-2 kuplungolás f@szán ment, utána elkezdett fémes hangot adni mintha nem lenne rendesen beolajozva.
Aztán meg tökre felpuhult az egész kuplung még a kar se ment vissza gyak semmi ellenállása nincs! Jah és sebességben járt a motor behúzott kuplungnál és lefulladt mintha kidobtam volna.....
szal tökre nem tudom mi a baja....
A kuplung agy van beverödve, és a lamellák egy kicsit meg vannak égve(de sztem ezek miatt nem csinálhatja....)
Szerintem vagy a kuplung kiemelõ öntvény, vagy a kuplung agy lehet a tettes.Szedd szét a kuplungot, és nézd meg a kuplung agyat, hogy milyen állapotban van.Ahova bekell csavarozni a 3 csavart, azt a menetet és nézd meg.Nekem ott elvolt repedve, és mindig kicsavaródott a csavar.Azthiszem gyári is volt ráadásúl, és vennem kellett egy utángyártottat.De ahoz képest nincs vele semmi gond.Ráadásúl könnyebb, ami elõnyre is válhat.
Ha a lamellák kapcsolatban meg szerintem azis okozhat valami rossz dolgot.
A kuplung szétszedésekor én is ráfutottam a balmenetes anyára,téptem,mint a bolond,aztán mondták,h balos
Azt úgy tudod a legkönnyebben +oldani,ha egy régi rossz kuplunglemezre hegesztesz két pálcát,azt beakasztod a külsõ kosárba és a kereket támasztod + sebességbe rakott motornál.
Lécci vki segítsen!!!!!!!!
U.a.-t csinálja a gép mint szét szedés elött....
Elsö 1-2 kuplungolás f@szán ment, utána elkezdett fémes hangot adni mintha nem lenne rendesen beolajozva.
Aztán meg tökre felpuhult az egész kuplung még a kar se ment vissza gyak semmi ellenállása nincs! Jah és sebességben járt a motor behúzott kuplungnál és lefulladt mintha kidobtam volna.....
szal tökre nem tudom mi a baja....
A kuplung agy van beverödve, és a lamellák egy kicsit meg vannak égve(de sztem ezek miatt nem csinálhatja....)