Nna ja !

Nna ja !
Zorka írta: ↑2023.01.04. 12:24Hát éppen nem azért, hogy csalás legyen. Pontosan azért kell megkérdezni, hogy szabályos lehessen!Chris1979 írta: ↑2023.01.02. 14:38
Az biztos, hogy itthon is sok rossz tapasztalatot olvasni. Én is ideges voltam mikor rákérdeztem az okmányirodában, hogy le lehet-e majd műszakiztatnom egy szürke forgalmis motort, szerencsére ott értelmes nő volt és tisztában volt a dolgokkal. Én biztos ami biztos nem kérdeznék rá csalásra, hátha emlékeznek rá és utána belekötnek mindenbe.
Hát éppen nem azért, hogy csalás legyen. Pontosan azért kell megkérdezni, hogy szabályos lehessen!Chris1979 írta: ↑2023.01.02. 14:38Az biztos, hogy itthon is sok rossz tapasztalatot olvasni. Én is ideges voltam mikor rákérdeztem az okmányirodában, hogy le lehet-e majd műszakiztatnom egy szürke forgalmis motort, szerencsére ott értelmes nő volt és tisztában volt a dolgokkal. Én biztos ami biztos nem kérdeznék rá csalásra, hátha emlékeznek rá és utána belekötnek mindenbe.Zorka írta: ↑2023.01.02. 13:09
Ha van ismerős, akkor megtudja az okosat. Ha nincsen, akkor megtudja a tutit. Magyar papiros. Ott is honosítani kell. Az ottani eljárásról úgyis hiába kérdez bárkit itt Magyarországon. Hacsak nem olyan valaki válaszol, aki ottani. Egyébként pedig én itthon is mindig megkérdezem előre, mert ezt a sok léhűtő, betanított munkást, akinek fingja sincsen a központi faszságon és a napi rutinon kívül semmihez, csak és csakis így lehet megtalálni. Hogy véletlenül se fusson bele az ember az IQ=0. ... végtelenébe. Ahogyan az már sajnos sikerült nekem is párszor. Akár az utolsó csavarig üzembiztos és teljesen gyári szerkezettel. Mert a hivatali alkalmatlanság és ostobaság végtelen!
Az biztos, hogy itthon is sok rossz tapasztalatot olvasni. Én is ideges voltam mikor rákérdeztem az okmányirodában, hogy le lehet-e majd műszakiztatnom egy szürke forgalmis motort, szerencsére ott értelmes nő volt és tisztában volt a dolgokkal. Én biztos ami biztos nem kérdeznék rá csalásra, hátha emlékeznek rá és utána belekötnek mindenbe.Zorka írta: ↑2023.01.02. 13:09Ha van ismerős, akkor megtudja az okosat. Ha nincsen, akkor megtudja a tutit. Magyar papiros. Ott is honosítani kell. Az ottani eljárásról úgyis hiába kérdez bárkit itt Magyarországon. Hacsak nem olyan valaki válaszol, aki ottani. Egyébként pedig én itthon is mindig megkérdezem előre, mert ezt a sok léhűtő, betanított munkást, akinek fingja sincsen a központi faszságon és a napi rutinon kívül semmihez, csak és csakis így lehet megtalálni. Hogy véletlenül se fusson bele az ember az IQ=0. ... végtelenébe. Ahogyan az már sajnos sikerült nekem is párszor. Akár az utolsó csavarig üzembiztos és teljesen gyári szerkezettel. Mert a hivatali alkalmatlanság és ostobaság végtelen!Chris1979 írta: ↑2022.12.31. 17:55
Nem biztos, hogy jó ötlet ilyenre rákérdezni ott. Nem épp szabályos a 125-ös helyett a 150-es blokk használata. Inkább arra lenne érdemes rákérdezni, hogy rakhat-e a 125-ösbe 150-es blokkot és ha igen akkor már a nagyobbal kapná a forgalmit. Már ha van rá jogsija, mert nem tudom ott milyen a szabályozás.
Ha van ismerős, akkor megtudja az okosat. Ha nincsen, akkor megtudja a tutit. Magyar papiros. Ott is honosítani kell. Az ottani eljárásról úgyis hiába kérdez bárkit itt Magyarországon. Hacsak nem olyan valaki válaszol, aki ottani. Egyébként pedig én itthon is mindig megkérdezem előre, mert ezt a sok léhűtő, betanított munkást, akinek fingja sincsen a központi faszságon és a napi rutinon kívül semmihez, csak és csakis így lehet megtalálni. Hogy véletlenül se fusson bele az ember az IQ=0. ... végtelenébe. Ahogyan az már sajnos sikerült nekem is párszor. Akár az utolsó csavarig üzembiztos és teljesen gyári szerkezettel. Mert a hivatali alkalmatlanság és ostobaság végtelen!Chris1979 írta: ↑2022.12.31. 17:55Nem biztos, hogy jó ötlet ilyenre rákérdezni ott. Nem épp szabályos a 125-ös helyett a 150-es blokk használata. Inkább arra lenne érdemes rákérdezni, hogy rakhat-e a 125-ösbe 150-es blokkot és ha igen akkor már a nagyobbal kapná a forgalmit. Már ha van rá jogsija, mert nem tudom ott milyen a szabályozás.
Nem biztos, hogy jó ötlet ilyenre rákérdezni ott. Nem épp szabályos a 125-ös helyett a 150-es blokk használata. Inkább arra lenne érdemes rákérdezni, hogy rakhat-e a 125-ösbe 150-es blokkot és ha igen akkor már a nagyobbal kapná a forgalmit. Már ha van rá jogsija, mert nem tudom ott milyen a szabályozás.Zorka írta: ↑2022.12.31. 17:34Legegyszerűbb, ha megérdeklődöd azon a helyen, ahol vizsgáztatni fogod. Akkor meg még jobban jársz, ha több olyan helyen is megérdeklődöd, ahol vizsgáztatni tudod.Simeon írta: ↑2022.12.29. 23:20
Igen csak kilet cserélve a blokk ezáltal kikel cseréljék a törzskönyvet mivel Aba bele van írva a régi blokk száma
és az újat kel készíteni(annyi hogy Romániába jóban átvizsgálják a muszakin de igyis úgyis készítenek új törzskönyvet mivel Romániába lesz beirva,Romániába lakók de a Mz magyar papiros még és tavasszal viszem elsőnek beiratatni Romániába)de ha nincs belőle baj ha kisseb hengerfej van ralyta akkor kicserélem nehogy bele kössenek (a hengeren ahogy néztem nem irlya hogy hányas)![]()
Legegyszerűbb, ha megérdeklődöd azon a helyen, ahol vizsgáztatni fogod. Akkor meg még jobban jársz, ha több olyan helyen is megérdeklődöd, ahol vizsgáztatni tudod.Simeon írta: ↑2022.12.29. 23:20Igen csak kilet cserélve a blokk ezáltal kikel cseréljék a törzskönyvet mivel Aba bele van írva a régi blokk száma
és az újat kel készíteni(annyi hogy Romániába jóban átvizsgálják a muszakin de igyis úgyis készítenek új törzskönyvet mivel Romániába lesz beirva,Romániába lakók de a Mz magyar papiros még és tavasszal viszem elsőnek beiratatni Romániába)de ha nincs belőle baj ha kisseb hengerfej van ralyta akkor kicserélem nehogy bele kössenek (a hengeren ahogy néztem nem irlya hogy hányas)
A romániai dolgokkal nem vagyok tisztában, ott nem tudom mit néznek.Simeon írta: ↑2022.12.29. 23:20Igen csak kilet cserélve a blokk ezáltal kikel cseréljék a törzskönyvet mivel Aba bele van írva a régi blokk száma
és az újat kel készíteni(annyi hogy Romániába jóban átvizsgálják a muszakin de igyis úgyis készítenek új törzskönyvet mivel Romániába lesz beirva,Romániába lakók de a Mz magyar papiros még és tavasszal viszem elsőnek beiratatni Romániába)de ha nincs belőle baj ha kisseb hengerfej van ralyta akkor kicserélem nehogy bele kössenek (a hengeren ahogy néztem nem irlya hogy hányas)
Igen csak kilet cserélve a blokk ezáltal kikel cseréljék a törzskönyvet mivel Aba bele van írva a régi blokk számaChris1979 írta: ↑2022.12.29. 23:05Hello.Simeon írta: ↑2022.12.29. 21:49 Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy van nekem egy Mz Etz 125 motrom de 150-es blokal.Van egy szétszedet 125-ős blokom és arol leveszem a hengerfelyet és kicserélem 150 helyet de a henger marad 150 valami balya lesz e a motornak?Addig hagynám ralyta még át viszem a műszakira
Tudtommal a 125-ös és a 150-es blokk között a henger/hengerfej/karbi/lánckerék a más. Nem kell legyen belőle problémája, de tudomásom szerint nem szokták nézni a hengert így elvileg a 150-es hengerrel is át kell mennie.
Hello.Simeon írta: ↑2022.12.29. 21:49 Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy van nekem egy Mz Etz 125 motrom de 150-es blokal.Van egy szétszedet 125-ős blokom és arol leveszem a hengerfelyet és kicserélem 150 helyet de a henger marad 150 valami balya lesz e a motornak?Addig hagynám ralyta még át viszem a műszakira
Hu ez nagyon összetett dolog,nem elég csak a hengert megfaragni"és kész a versenygép.Sajnos ez is külön szakma-világ ezt tuningolásnak nevezik nagyon nagy szakértelem és türelem árán ki lehet csiholni egy kis +t de saját tapasztalatom szerint ez nem éri meg a ráfordítást.astro77joe írta:Sziasztok!
A tartalék etz 150-es hengeremet megfaragta egy srác 4 felömlősre, kb 6-7000-es fordulatra tervezve. Egy egész délutános fúvóka/subertű/benzinszint állítgatás után a legjobb eredmény az lett hogy ugyanolyan, mint az előző hengerrel.
Még a gyári kipufogó van rajta, de nem kellene már így is éreznem a különbséget, nem kéne karburálás után 5000 felett is jobban húznia?
MrDok írta:Tomdee, úgy látom megy ez neked!
Öszedobhatnál a műveletről egy wörld vagy pdf dokumentumot a köz javára.
A lengővilla szemekben nem kellett semmit alakítani? Nekem van benne egy kis varrat, meg festék.
Amúgy megjegyzés: a tengely meghúzásával a csapágyazás belső csövét húzod összébb, nem a villát.
Persze a hézagolás azért kell, mert kölönben oldal irányban csúszkálna a villa.
Nem. A szilent belső csövén. Ami ugyanúgy nem kemény. Viszont olcsó. És könnyebben cseréled mint ha gumiban van.sunbim írta:A görgők a villa tengelyen fognak gördülni, vagy lesz egy közgyűrű csapágy agyagból? Mert a tengely annyira nem kemény.
A kopások mértéke és alakja határozza meg,mekkora javítóméretet igényel az újra fúrás.Lehet "hordós"kopás(a löket közepén kopottabb),lehet "ferde"kopás(valamelyik oldal irányába kopott)...stb.Logikusan egy fekvőhengeres gépben jaffa babetta,ikarus...lefele szokott kopni(a gravitáció segítneki).Az illesztéseket nem tudom fejből,de egy vízhűtéses gép motorjában kisebb az illesztés,mert egyenletes az üzemi hőmérséklet.Egy léghűtéses gép motorjában viszonylag nagy a hőingadozás,ezért nagyobb illesztést alkalmaznak.Az illesztések között is van +/- érték.Én a kis ETZ-nél mondtam,hogy nem akarom járatni,ezért a + irányba mentek el egy kicsit.Nagy általánosságban ennyi.Mattila2016 írta:sziasztok mondanátok nekem pár szót az ETZ 250 felfúrásáról meddig lehet mi alapján határozzák meg ,hogy milyen fúratott marjanak a hengerbe és milyen dúgó lesz jó bele csak ha elmegyek egy mester emberhez legyen már fogalmam a témáról
zudori írta:Mattila2016 írta:sziasztok mondanátok nekem pár szót az ETZ 250 felfúrásáról meddig lehet mi alapján határozzák meg ,hogy milyen fúratott marjanak a hengerbe és milyen dúgó lesz jó bele csak ha elmegyek egy mester emberhez legyen már fogalmam a témáról
Páran már felfúratták 300-as méretre, elmondások szerint alsó tartományban nyomatékosabb lett. Én nem fúratnám fel ennyire, maradnék a 250-es méretnél, ill. annak javító méreteinél.
Dugót, ha tudsz Almot-ot vegyél, ez lengyel és hasonlít az eredeti német dugattyúhoz az anyagában.
Mattila2016 írta:sziasztok mondanátok nekem pár szót az ETZ 250 felfúrásáról meddig lehet mi alapján határozzák meg ,hogy milyen fúratott marjanak a hengerbe és milyen dúgó lesz jó bele csak ha elmegyek egy mester emberhez legyen már fogalmam a témáról
Köszönöm, 26.-a után tudnék elgurulni, előtte privátban felkereslek, köszönöm!MrDok írta:Persze, vagy 20 e-ért.....
Nem csavar van az órában, hanem rugó, amit lehet állítani, vagyis inkább az alapállapothoz képest a mutatót.
Mohácson laksz?
Akkor nem vagyok elérhetetlen távolságban. Megoldhatjuk.
Persze, vagy 20 e-ért.....Athem írta:beszéltem néhány webshopos fószerral, mindegyik az állítja, hogy az órával lesz a gond, ők soha nem cserélik össze az alkatrészeket, mert eleve szembetűnőek ezek a cuccok miben különböznek.Mondták azt is h van benne egy állító csavar a km órában azt kell állítgatni... Nos én mint laikus nem akartam elhinni, mert szervizt egyik se vállalt rá inkább az újat javasolták.
számlán stimmelnek cikkszámok, azzal a weboldallal is amit mutattál. Lehet össze cserélték, de ez akkor is bosszantó...zudori írta:Nem tudom fejből,hogy az ETZ-250- hez mennyi a fogszáma, gyakorta van úgy, hogy ránézésre ugyan olyan a fogastengely, ezért elő szokott fordulni, hogy össze keverik. Nem mondom, hogy nálad is ez a gond, de kizárni nem zárnám ki.
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000021263
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000006574
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000007861
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000007854
Ezeket rendeltem le amikor cseréltem a Fordulat webáruházból:zudori írta:
Ha a megfelelő méretű, fogszámú tengelyt és koszorút tetted bele,akkor az óra a hibás. Mindenek előtt próbáld meg egy másik órával, ha azzal is ezt mutatja, rossz a meghajtási áttétel.
Ha a megfelelő méretű, fogszámú tengelyt és koszorút tetted bele,akkor az óra a hibás. Mindenek előtt próbáld meg egy másik órával, ha azzal is ezt mutatja, rossz a meghajtási áttétel.Athem írta:Érdemes km órával vesződni ha 10-15 km/h -val kevesebbet mutat mint amit kellene?
pl. 35 km/h az órán az 50 km/h jelen esetben digitálisan. Vagy ez csere innentől?
Esetleg valaki aki szívesen megnézné nekem mi a gond? (nem rég volt km spirál, meghajtó kerék és tengely csere... a probléma nem oldódott meg, gondolom az óra a bűnös)
És még itt találsz képeket http://www.mzracing.hu/index.php?option ... 1&Itemid=6
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég