Tuning
Re: Tuning
Hello,lenne egy kérdésem afelől hogy egy Mz Etz 125 melyik az a karburátor ami talalna hozzá minimális átalakításokal mivel az én eredeti karburátorom kezdi feladni a harcot
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
,,Fényezés" tuning, 
10 + 2*15W. Làtni és làtszani. 
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Nna ja !

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Tuning
Ja... És azt még nem is mondtad, hogy a teljesítmény pedig a többszörösére nőtt... 
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Örömmel értesítem Klub tàrsaimat legújabb fejlesztésemről!
A 0L/100km fogyasztàsú MZ technikai részleteiről érdeklődjetek privàtban!!
Zéró emisszió, nulla kàrosanyag kibocsàjtàs!!!!
Először a tagsàggal szeretném megosztani forradalmi újítàsom !!
A kép csak illusztràció!
A 0L/100km fogyasztàsú MZ technikai részleteiről érdeklődjetek privàtban!!
Zéró emisszió, nulla kàrosanyag kibocsàjtàs!!!!
Először a tagsàggal szeretném megosztani forradalmi újítàsom !!

A kép csak illusztràció!

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Tuning
Zorka írta: ↑2023.01.04. 12:24Hát éppen nem azért, hogy csalás legyen. Pontosan azért kell megkérdezni, hogy szabályos lehessen!Chris1979 írta: ↑2023.01.02. 14:38
Az biztos, hogy itthon is sok rossz tapasztalatot olvasni. Én is ideges voltam mikor rákérdeztem az okmányirodában, hogy le lehet-e majd műszakiztatnom egy szürke forgalmis motort, szerencsére ott értelmes nő volt és tisztában volt a dolgokkal. Én biztos ami biztos nem kérdeznék rá csalásra, hátha emlékeznek rá és utána belekötnek mindenbe.
Azt én is írtam, hogy kérdezzen rá tehet-e 150-es blokkot a 125-ösbe, hogy átírják-e a forgalmiban. Csak ott is kérdés a jogsija érvényes-e a 150-esre.
Re: Tuning
Hát éppen nem azért, hogy csalás legyen. Pontosan azért kell megkérdezni, hogy szabályos lehessen!Chris1979 írta: ↑2023.01.02. 14:38Az biztos, hogy itthon is sok rossz tapasztalatot olvasni. Én is ideges voltam mikor rákérdeztem az okmányirodában, hogy le lehet-e majd műszakiztatnom egy szürke forgalmis motort, szerencsére ott értelmes nő volt és tisztában volt a dolgokkal. Én biztos ami biztos nem kérdeznék rá csalásra, hátha emlékeznek rá és utána belekötnek mindenbe.Zorka írta: ↑2023.01.02. 13:09
Ha van ismerős, akkor megtudja az okosat. Ha nincsen, akkor megtudja a tutit. Magyar papiros. Ott is honosítani kell. Az ottani eljárásról úgyis hiába kérdez bárkit itt Magyarországon. Hacsak nem olyan valaki válaszol, aki ottani. Egyébként pedig én itthon is mindig megkérdezem előre, mert ezt a sok léhűtő, betanított munkást, akinek fingja sincsen a központi faszságon és a napi rutinon kívül semmihez, csak és csakis így lehet megtalálni. Hogy véletlenül se fusson bele az ember az IQ=0. ... végtelenébe. Ahogyan az már sajnos sikerült nekem is párszor. Akár az utolsó csavarig üzembiztos és teljesen gyári szerkezettel. Mert a hivatali alkalmatlanság és ostobaság végtelen!
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Tuning
Az biztos, hogy itthon is sok rossz tapasztalatot olvasni. Én is ideges voltam mikor rákérdeztem az okmányirodában, hogy le lehet-e majd műszakiztatnom egy szürke forgalmis motort, szerencsére ott értelmes nő volt és tisztában volt a dolgokkal. Én biztos ami biztos nem kérdeznék rá csalásra, hátha emlékeznek rá és utána belekötnek mindenbe.Zorka írta: ↑2023.01.02. 13:09Ha van ismerős, akkor megtudja az okosat. Ha nincsen, akkor megtudja a tutit. Magyar papiros. Ott is honosítani kell. Az ottani eljárásról úgyis hiába kérdez bárkit itt Magyarországon. Hacsak nem olyan valaki válaszol, aki ottani. Egyébként pedig én itthon is mindig megkérdezem előre, mert ezt a sok léhűtő, betanított munkást, akinek fingja sincsen a központi faszságon és a napi rutinon kívül semmihez, csak és csakis így lehet megtalálni. Hogy véletlenül se fusson bele az ember az IQ=0. ... végtelenébe. Ahogyan az már sajnos sikerült nekem is párszor. Akár az utolsó csavarig üzembiztos és teljesen gyári szerkezettel. Mert a hivatali alkalmatlanság és ostobaság végtelen!Chris1979 írta: ↑2022.12.31. 17:55
Nem biztos, hogy jó ötlet ilyenre rákérdezni ott. Nem épp szabályos a 125-ös helyett a 150-es blokk használata. Inkább arra lenne érdemes rákérdezni, hogy rakhat-e a 125-ösbe 150-es blokkot és ha igen akkor már a nagyobbal kapná a forgalmit. Már ha van rá jogsija, mert nem tudom ott milyen a szabályozás.
Re: Tuning
Ha van ismerős, akkor megtudja az okosat. Ha nincsen, akkor megtudja a tutit. Magyar papiros. Ott is honosítani kell. Az ottani eljárásról úgyis hiába kérdez bárkit itt Magyarországon. Hacsak nem olyan valaki válaszol, aki ottani. Egyébként pedig én itthon is mindig megkérdezem előre, mert ezt a sok léhűtő, betanított munkást, akinek fingja sincsen a központi faszságon és a napi rutinon kívül semmihez, csak és csakis így lehet megtalálni. Hogy véletlenül se fusson bele az ember az IQ=0. ... végtelenébe. Ahogyan az már sajnos sikerült nekem is párszor. Akár az utolsó csavarig üzembiztos és teljesen gyári szerkezettel. Mert a hivatali alkalmatlanság és ostobaság végtelen!Chris1979 írta: ↑2022.12.31. 17:55Nem biztos, hogy jó ötlet ilyenre rákérdezni ott. Nem épp szabályos a 125-ös helyett a 150-es blokk használata. Inkább arra lenne érdemes rákérdezni, hogy rakhat-e a 125-ösbe 150-es blokkot és ha igen akkor már a nagyobbal kapná a forgalmit. Már ha van rá jogsija, mert nem tudom ott milyen a szabályozás.
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Tuning
Nem biztos, hogy jó ötlet ilyenre rákérdezni ott. Nem épp szabályos a 125-ös helyett a 150-es blokk használata. Inkább arra lenne érdemes rákérdezni, hogy rakhat-e a 125-ösbe 150-es blokkot és ha igen akkor már a nagyobbal kapná a forgalmit. Már ha van rá jogsija, mert nem tudom ott milyen a szabályozás.Zorka írta: ↑2022.12.31. 17:34Legegyszerűbb, ha megérdeklődöd azon a helyen, ahol vizsgáztatni fogod. Akkor meg még jobban jársz, ha több olyan helyen is megérdeklődöd, ahol vizsgáztatni tudod.Simeon írta: ↑2022.12.29. 23:20
Igen csak kilet cserélve a blokk ezáltal kikel cseréljék a törzskönyvet mivel Aba bele van írva a régi blokk száma
és az újat kel készíteni(annyi hogy Romániába jóban átvizsgálják a muszakin de igyis úgyis készítenek új törzskönyvet mivel Romániába lesz beirva,Romániába lakók de a Mz magyar papiros még és tavasszal viszem elsőnek beiratatni Romániába)de ha nincs belőle baj ha kisseb hengerfej van ralyta akkor kicserélem nehogy bele kössenek (a hengeren ahogy néztem nem irlya hogy hányas)![]()
Re: Tuning
Legegyszerűbb, ha megérdeklődöd azon a helyen, ahol vizsgáztatni fogod. Akkor meg még jobban jársz, ha több olyan helyen is megérdeklődöd, ahol vizsgáztatni tudod.Simeon írta: ↑2022.12.29. 23:20Igen csak kilet cserélve a blokk ezáltal kikel cseréljék a törzskönyvet mivel Aba bele van írva a régi blokk száma
és az újat kel készíteni(annyi hogy Romániába jóban átvizsgálják a muszakin de igyis úgyis készítenek új törzskönyvet mivel Romániába lesz beirva,Romániába lakók de a Mz magyar papiros még és tavasszal viszem elsőnek beiratatni Romániába)de ha nincs belőle baj ha kisseb hengerfej van ralyta akkor kicserélem nehogy bele kössenek (a hengeren ahogy néztem nem irlya hogy hányas)

- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Tuning
A romániai dolgokkal nem vagyok tisztában, ott nem tudom mit néznek.Simeon írta: ↑2022.12.29. 23:20Igen csak kilet cserélve a blokk ezáltal kikel cseréljék a törzskönyvet mivel Aba bele van írva a régi blokk száma
és az újat kel készíteni(annyi hogy Romániába jóban átvizsgálják a muszakin de igyis úgyis készítenek új törzskönyvet mivel Romániába lesz beirva,Romániába lakók de a Mz magyar papiros még és tavasszal viszem elsőnek beiratatni Romániába)de ha nincs belőle baj ha kisseb hengerfej van ralyta akkor kicserélem nehogy bele kössenek (a hengeren ahogy néztem nem irlya hogy hányas)
Re: Tuning
Igen csak kilet cserélve a blokk ezáltal kikel cseréljék a törzskönyvet mivel Aba bele van írva a régi blokk számaChris1979 írta: ↑2022.12.29. 23:05Hello.Simeon írta: ↑2022.12.29. 21:49 Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy van nekem egy Mz Etz 125 motrom de 150-es blokal.Van egy szétszedet 125-ős blokom és arol leveszem a hengerfelyet és kicserélem 150 helyet de a henger marad 150 valami balya lesz e a motornak?Addig hagynám ralyta még át viszem a műszakira
Tudtommal a 125-ös és a 150-es blokk között a henger/hengerfej/karbi/lánckerék a más. Nem kell legyen belőle problémája, de tudomásom szerint nem szokták nézni a hengert így elvileg a 150-es hengerrel is át kell mennie.
és az újat kel készíteni(annyi hogy Romániába jóban átvizsgálják a muszakin de igyis úgyis készítenek új törzskönyvet mivel Romániába lesz beirva,Romániába lakók de a Mz magyar papiros még és tavasszal viszem elsőnek beiratatni Romániába)de ha nincs belőle baj ha kisseb hengerfej van ralyta akkor kicserélem nehogy bele kössenek (a hengeren ahogy néztem nem irlya hogy hányas)
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Tuning
Hello.Simeon írta: ↑2022.12.29. 21:49 Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy van nekem egy Mz Etz 125 motrom de 150-es blokal.Van egy szétszedet 125-ős blokom és arol leveszem a hengerfelyet és kicserélem 150 helyet de a henger marad 150 valami balya lesz e a motornak?Addig hagynám ralyta még át viszem a műszakira
Tudtommal a 125-ös és a 150-es blokk között a henger/hengerfej/karbi/lánckerék a más. Nem kell legyen belőle problémája, de tudomásom szerint nem szokták nézni a hengert így elvileg a 150-es hengerrel is át kell mennie.
Re: Tuning
Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy van nekem egy Mz Etz 125 motrom de 150-es blokal.Van egy szétszedet 125-ős blokom és arol leveszem a hengerfelyet és kicserélem 150 helyet de a henger marad 150 valami balya lesz e a motornak?Addig hagynám ralyta még át viszem a műszakira
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: 4 felömlő
Hu ez nagyon összetett dolog,nem elég csak a hengert megfaragni"és kész a versenygép.Sajnos ez is külön szakma-világ ezt tuningolásnak nevezik nagyon nagy szakértelem és türelem árán ki lehet csiholni egy kis +t de saját tapasztalatom szerint ez nem éri meg a ráfordítást.astro77joe írta:Sziasztok!
A tartalék etz 150-es hengeremet megfaragta egy srác 4 felömlősre, kb 6-7000-es fordulatra tervezve. Egy egész délutános fúvóka/subertű/benzinszint állítgatás után a legjobb eredmény az lett hogy ugyanolyan, mint az előző hengerrel.
Még a gyári kipufogó van rajta, de nem kellene már így is éreznem a különbséget, nem kéne karburálás után 5000 felett is jobban húznia?
A levegő bejutasától kell kezdeni a hangolást és a kipuff végénél befejezni,csináltam már egy két őrült tuningot pl babetta ami lazán viszi a 70-et nem teljes gézon (ez meg is járta a moped ralit Moyos gépe)de ezek a masinák nem hosszú életűek,napi használatra sokszor alkalmatlanok ezért azért de az áruk is elég borsos nem beszélve a beleölt időről.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2016.05.14. 01:28
- MZ-d típusa: mz etz 150
4 felömlő
Sziasztok!
A tartalék etz 150-es hengeremet megfaragta egy srác 4 felömlősre, kb 6-7000-es fordulatra tervezve. Egy egész délutános fúvóka/subertű/benzinszint állítgatás után a legjobb eredmény az lett hogy ugyanolyan, mint az előző hengerrel.
Még a gyári kipufogó van rajta, de nem kellene már így is éreznem a különbséget, nem kéne karburálás után 5000 felett is jobban húznia?
A tartalék etz 150-es hengeremet megfaragta egy srác 4 felömlősre, kb 6-7000-es fordulatra tervezve. Egy egész délutános fúvóka/subertű/benzinszint állítgatás után a legjobb eredmény az lett hogy ugyanolyan, mint az előző hengerrel.
Még a gyári kipufogó van rajta, de nem kellene már így is éreznem a különbséget, nem kéne karburálás után 5000 felett is jobban húznia?
- Tomdee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Tuning
Megvolt az első próbakör.
Sajnos még nem tudok menni vele nagyobb távon mert nincs rajta műszaki, se rendszám, forgalomból is ideiglenesen kivonatva stb... de van nálunk egy kb 5km-es magánút. Mentem rajta oda-vissza egy párszor és az eredmény az hogy úgy néz ki életképes megoldás. Persze hosszútávon fognak majd igazán kiderülni a dolgok de végre legalább már tudom hogy nem hiába szórakoztam vele. A teleszkópom alapból puhára van állítva (5 fokozatú) de így ezzel a megoldással még kényelmesebbnek érzem az egész felfüggesztést. Arra leszek kíváncsi hogy hány kilométer után kell majd hozzányúlni. A rozsdától szerencsére nem tartok mert a gumi ajkak elég feszesen tömítenek a csapágy szélén, és a belseje is kapott rendesen zsírt
Sajnos még nem tudok menni vele nagyobb távon mert nincs rajta műszaki, se rendszám, forgalomból is ideiglenesen kivonatva stb... de van nálunk egy kb 5km-es magánút. Mentem rajta oda-vissza egy párszor és az eredmény az hogy úgy néz ki életképes megoldás. Persze hosszútávon fognak majd igazán kiderülni a dolgok de végre legalább már tudom hogy nem hiába szórakoztam vele. A teleszkópom alapból puhára van állítva (5 fokozatú) de így ezzel a megoldással még kényelmesebbnek érzem az egész felfüggesztést. Arra leszek kíváncsi hogy hány kilométer után kell majd hozzányúlni. A rozsdától szerencsére nem tartok mert a gumi ajkak elég feszesen tömítenek a csapágy szélén, és a belseje is kapott rendesen zsírt

Re: Tuning
Ötletes kíváncsi vagyok milyen lesz.
Egy probléma lehet hosszú távon,ugyan az mint a francia autók tűgörgős hátsó futóművével pl. Peugeot 206 stb hogy csak egy kis negvesség jusson be és vége a dalnak,picit oxidál a görgő berágódik és úgy fog szitálni mint az említett frrancia gépek.
De ne legyen igazam végül is kik azok a franciák?
Egy probléma lehet hosszú távon,ugyan az mint a francia autók tűgörgős hátsó futóművével pl. Peugeot 206 stb hogy csak egy kis negvesség jusson be és vége a dalnak,picit oxidál a görgő berágódik és úgy fog szitálni mint az említett frrancia gépek.
De ne legyen igazam végül is kik azok a franciák?

- Tomdee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Tuning
MrDok írta:Tomdee, úgy látom megy ez neked!
Öszedobhatnál a műveletről egy wörld vagy pdf dokumentumot a köz javára.
A lengővilla szemekben nem kellett semmit alakítani? Nekem van benne egy kis varrat, meg festék.
Amúgy megjegyzés: a tengely meghúzásával a csapágyazás belső csövét húzod összébb, nem a villát.
Persze a hézagolás azért kell, mert kölönben oldal irányban csúszkálna a villa.
Belegondolva valóban nem húzza összébb a villát. Festék nekem is volt benne mert most fújtam újra, fémtiszta volt előtte az egész hátsó villa. Emiatt is kellett belehúzni de pont akkora a szem és a csapágy mérete is hogy nem roncsolják egymást. Varrat nekem nem volt benne sehol sem szerencsére.
Sajnos a képen látható módon áll a motor, így véleményt egyhamar nem tudok mondani:

Simsonon csináltam már ilyet, ott nagyon jó volt de ez egy más kategória, nem hasonlítgatom őket

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Tuning
Csináltatni kell gyorsan jó kemény anyagból szilentnek a belső csövét és azt elharabdálhatja egy ideig.
Egyre jobban tetszik ez a megoldás...

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Nem. A szilent belső csövén. Ami ugyanúgy nem kemény. Viszont olcsó. És könnyebben cseréled mint ha gumiban van.sunbim írta:A görgők a villa tengelyen fognak gördülni, vagy lesz egy közgyűrű csapágy agyagból? Mert a tengely annyira nem kemény.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
A görgők a villa tengelyen fognak gördülni, vagy lesz egy közgyűrű csapágy agyagból? Mert a tengely annyira nem kemény. 

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Tuning
tényleg ötletes...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Tuning
Hihetetlen mire kész a gépem amin ez is gond volt jön egy jónak tűnő ötlet...
Nagyon várom a tesztet én is....

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Tuning
Ez nagyon jó!
Én is várom az éles próba fejleményeit
Én is várom az éles próba fejleményeit

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Tomdee, úgy látom megy ez neked!
Öszedobhatnál a műveletről egy wörld vagy pdf dokumentumot a köz javára.
A lengővilla szemekben nem kellett semmit alakítani? Nekem van benne egy kis varrat, meg festék.
Amúgy megjegyzés: a tengely meghúzásával a csapágyazás belső csövét húzod összébb, nem a villát.
Persze a hézagolás azért kell, mert kölönben oldal irányban csúszkálna a villa.
Öszedobhatnál a műveletről egy wörld vagy pdf dokumentumot a köz javára.
A lengővilla szemekben nem kellett semmit alakítani? Nekem van benne egy kis varrat, meg festék.
Amúgy megjegyzés: a tengely meghúzásával a csapágyazás belső csövét húzod összébb, nem a villát.
Persze a hézagolás azért kell, mert kölönben oldal irányban csúszkálna a villa.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Tuning
Hali, ez eddig igen jól mutat. Várjuk majd a tapasztalatokat, hogyan viselkedik működés közben.
- Tomdee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Tuning
Persze. Sikerült megvennem az összes csapágyat. A behelyezés viszonylag könnyed és gyors, kézzel persze azért nem lehet belenyomni éppen ezért kell egy kis szerszám amivel finoman be lehet húzni. Ez összesen egy menetes szár, 2 rá való anya, 2 nagyobb alátét és 4db jó nagy anya, akkora mint a csapágy belseje, ezek azért kellenek mert ha itt nincs semmi akkor ferdén állnak a csapágyak az elején és nehéz szépen elkezdeni behúzni őket. Ami probléma még lehet az a gyári hézagolás. Gyárilag 2db hézagoló alátét van a lengővilla tengelyen. Ha odatesszük csak mellé üresen a villát akkor látjuk hogy a két szem kicsit szélesebb mint a házban a tengely számára kialakított cső. Ez kb. 3-4 mm mind a két oldalt.

Ide gyárilag 1-1 2mm-es hézagoló alátét jön. Ha ezzel így meghúzzuk az anyákat akkor a fennálló kb 1-1mm miatt a másik képen látható módon a villa két szeme közelebb kerül egymáshoz. Persze a képen ez nagyon durván el van túlozva de így könnyebben érthető mire is gondolok. Ezt az 1-1mm-t a gumi röhögve eltűri azonban a csapágy így kereszt irányban befeszülne amit az már annyira nem szeret így a hézagoló alátétet növelni kell 3mm-es -re. Nekem most így 1-1 3mm vastag alátét van betéve és így pont tökéletes. Az hogy menet közben hogyan viselkedik az jó kérdés mert ott még nem tartok. Egy biztos ha nem lenne jó (bár a gyári gumis hülyeségnél nehezebb lenne rosszabbat összehozni) akkor könnyen vissza alakítható a motor jelentősebb bontása nélkül.



Ide gyárilag 1-1 2mm-es hézagoló alátét jön. Ha ezzel így meghúzzuk az anyákat akkor a fennálló kb 1-1mm miatt a másik képen látható módon a villa két szeme közelebb kerül egymáshoz. Persze a képen ez nagyon durván el van túlozva de így könnyebben érthető mire is gondolok. Ezt az 1-1mm-t a gumi röhögve eltűri azonban a csapágy így kereszt irányban befeszülne amit az már annyira nem szeret így a hézagoló alátétet növelni kell 3mm-es -re. Nekem most így 1-1 3mm vastag alátét van betéve és így pont tökéletes. Az hogy menet közben hogyan viselkedik az jó kérdés mert ott még nem tartok. Egy biztos ha nem lenne jó (bár a gyári gumis hülyeségnél nehezebb lenne rosszabbat összehozni) akkor könnyen vissza alakítható a motor jelentősebb bontása nélkül.



- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Tuning
Mindenképpen osszad meg tovább velünk a tapasztalatodat és ha nem túl nagy kérés, pár fényképet is csinálhatnál a munkafolyamatról!
- Tomdee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Tuning
Közben vettem 1db ilyet kipróbálás céljából (méretek, passzosság stb...)
http://www.lodixtrade.hu/webaruhaz-term ... -CHI&lang=
El sem hiszem de pontosan, kellően passzosan megy pont a villaszembe, és a gyári szilent belső hengere is pont szépen megy bele, mintha ezt pont ide találták volna ki
Szerintem veszek még belőle 3db -ot hogy 2-2 legyen oldalanként és kipróbálom érezhetően stabilabb lesz-e ha már össze lesz rakva a gép.
http://www.lodixtrade.hu/webaruhaz-term ... -CHI&lang=
El sem hiszem de pontosan, kellően passzosan megy pont a villaszembe, és a gyári szilent belső hengere is pont szépen megy bele, mintha ezt pont ide találták volna ki

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Tuning
Vagy bronz szilentet kell beletenni mint a versenyzők ha jól emlékszem..
- Tomdee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Tuning
Sziasztok! Van értelme a hátsó lengővilla szilentet tűgörgősre kiváltani? Illetve ha igen akkor hogyan lehet kivitelezni? Gondolom nem lehet kapni pont akkora kosaras tűgörgőt amit csak beleteszek és kész, biztos kell valami persely a lengővilla szemébe hogy azt koptassa a tűgörgő, ne pedig a villa anyagát.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2016.05.14. 01:28
- MZ-d típusa: mz etz 150
4 felömlős henger
Sziasztok!
Tudtok valakit Budapest-Balassagyarmat viszonylatban, aki rászánná az időt és átalakitaná a 150 etz-met 4 felömlősre? Csak 7000-es fordulathoz, gyári kipufogóval és karbival használnám.
A 4 felömlős átalakitást a hengerfúrás után is el lehet végezni, vagy inkább utána kellene, tehát az átalakitáshoz is ki kell melegiteni a perselyt?
Előre is köszönöm!
Tudtok valakit Budapest-Balassagyarmat viszonylatban, aki rászánná az időt és átalakitaná a 150 etz-met 4 felömlősre? Csak 7000-es fordulathoz, gyári kipufogóval és karbival használnám.
A 4 felömlős átalakitást a hengerfúrás után is el lehet végezni, vagy inkább utána kellene, tehát az átalakitáshoz is ki kell melegiteni a perselyt?
Előre is köszönöm!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
A kopások mértéke és alakja határozza meg,mekkora javítóméretet igényel az újra fúrás.Lehet "hordós"kopás(a löket közepén kopottabb),lehet "ferde"kopás(valamelyik oldal irányába kopott)...stb.Logikusan egy fekvőhengeres gépben jaffa babetta,ikarus...lefele szokott kopni(a gravitáció segítneki).Az illesztéseket nem tudom fejből,de egy vízhűtéses gép motorjában kisebb az illesztés,mert egyenletes az üzemi hőmérséklet.Egy léghűtéses gép motorjában viszonylag nagy a hőingadozás,ezért nagyobb illesztést alkalmaznak.Az illesztések között is van +/- érték.Én a kis ETZ-nél mondtam,hogy nem akarom járatni,ezért a + irányba mentek el egy kicsit.Nagy általánosságban ennyi.Mattila2016 írta:sziasztok mondanátok nekem pár szót az ETZ 250 felfúrásáról meddig lehet mi alapján határozzák meg ,hogy milyen fúratott marjanak a hengerbe és milyen dúgó lesz jó bele csak ha elmegyek egy mester emberhez legyen már fogalmam a témáról
- BlackIce
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
- MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
- Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.
Re: Tuning
Nekem is Almot dugóm van, 300-as, és igen az alsóbb tartományban sokkal jobban húz. Az emelkedők nem okoznak nehézséget. Én meg vagyok vele elégedve. Ésszel kell bejáratni (ami nekem nem volt
), mert különben ragad. Ha utángyártott kipufogód van, akkor azt szedd le, és tegyél fel Bambi csövet.
Van ismerősöm, aki 350-re módosította a gépét, igaz ez nagyon zsebbe nyúlós lett.

Van ismerősöm, aki 350-re módosította a gépét, igaz ez nagyon zsebbe nyúlós lett.
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
- MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
- Tartózkodási hely: sajókaza
Re: Tuning
zudori írta:Mattila2016 írta:sziasztok mondanátok nekem pár szót az ETZ 250 felfúrásáról meddig lehet mi alapján határozzák meg ,hogy milyen fúratott marjanak a hengerbe és milyen dúgó lesz jó bele csak ha elmegyek egy mester emberhez legyen már fogalmam a témáról
Páran már felfúratták 300-as méretre, elmondások szerint alsó tartományban nyomatékosabb lett. Én nem fúratnám fel ennyire, maradnék a 250-es méretnél, ill. annak javító méreteinél.
Dugót, ha tudsz Almot-ot vegyél, ez lengyel és hasonlít az eredeti német dugattyúhoz az anyagában.
adot egy 250 es blok gyári de mikor hengerfejbe berakom a dugót gyűrűvel van óra mivel komplesűsziot mérek 5 bar (WTF ) mikor ts mz ben 15 bar nyomaték van ! és lehet látni hogy a gyűrű nem ér mindenhol a henger falához (megvan gúzva) mivel szervízkőnyvem nincs nem tudom menyi a max fúrási méret vagy elég lenne annyival hogy a komnpleszió meglegyen érted

MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Tuning
Mattila2016 írta:sziasztok mondanátok nekem pár szót az ETZ 250 felfúrásáról meddig lehet mi alapján határozzák meg ,hogy milyen fúratott marjanak a hengerbe és milyen dúgó lesz jó bele csak ha elmegyek egy mester emberhez legyen már fogalmam a témáról
Páran már felfúratták 300-as méretre, elmondások szerint alsó tartományban nyomatékosabb lett. Én nem fúratnám fel ennyire, maradnék a 250-es méretnél, ill. annak javító méreteinél.
Dugót, ha tudsz Almot-ot vegyél, ez lengyel és hasonlít az eredeti német dugattyúhoz az anyagában.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
- MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
- Tartózkodási hely: sajókaza
Re: Tuning
sziasztok mondanátok nekem pár szót az ETZ 250 felfúrásáról meddig lehet mi alapján határozzák meg ,hogy milyen fúratott marjanak a hengerbe és milyen dúgó lesz jó bele csak ha elmegyek egy mester emberhez legyen már fogalmam a témáról 

MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Tuning
Köszönöm, 26.-a után tudnék elgurulni, előtte privátban felkereslek, köszönöm!MrDok írta:Persze, vagy 20 e-ért.....
Nem csavar van az órában, hanem rugó, amit lehet állítani, vagyis inkább az alapállapothoz képest a mutatót.
Mohácson laksz?
Akkor nem vagyok elérhetetlen távolságban. Megoldhatjuk.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Persze, vagy 20 e-ért.....Athem írta:beszéltem néhány webshopos fószerral, mindegyik az állítja, hogy az órával lesz a gond, ők soha nem cserélik össze az alkatrészeket, mert eleve szembetűnőek ezek a cuccok miben különböznek.Mondták azt is h van benne egy állító csavar a km órában azt kell állítgatni... Nos én mint laikus nem akartam elhinni, mert szervizt egyik se vállalt rá inkább az újat javasolták.
Nem csavar van az órában, hanem rugó, amit lehet állítani, vagyis inkább az alapállapothoz képest a mutatót.
Mohácson laksz?
Akkor nem vagyok elérhetetlen távolságban. Megoldhatjuk.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Tuning
beszéltem néhány webshopos fószerral, mindegyik az állítja, hogy az órával lesz a gond, ők soha nem cserélik össze az alkatrészeket, mert eleve szembetűnőek ezek a cuccok miben különböznek.Mondták azt is h van benne egy állító csavar a km órában azt kell állítgatni... Nos én mint laikus nem akartam elhinni, mert szervizt egyik se vállalt rá inkább az újat javasolták.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Tuning
számlán stimmelnek cikkszámok, azzal a weboldallal is amit mutattál. Lehet össze cserélték, de ez akkor is bosszantó...zudori írta:Nem tudom fejből,hogy az ETZ-250- hez mennyi a fogszáma, gyakorta van úgy, hogy ránézésre ugyan olyan a fogastengely, ezért elő szokott fordulni, hogy össze keverik. Nem mondom, hogy nálad is ez a gond, de kizárni nem zárnám ki.
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000021263
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000006574
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000007861
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000007854
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Tuning
Nem tudom fejből,hogy az ETZ-250- hez mennyi a fogszáma, gyakorta van úgy, hogy ránézésre ugyan olyan a fogastengely, ezért elő szokott fordulni, hogy össze keverik. Nem mondom, hogy nálad is ez a gond, de kizárni nem zárnám ki.
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000021263
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000006574
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000007861
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000007854
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000021263
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000006574
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000007861
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000007854
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Tuning
Ezeket rendeltem le amikor cseréltem a Fordulat webáruházból:zudori írta:
Ha a megfelelő méretű, fogszámú tengelyt és koszorút tetted bele,akkor az óra a hibás. Mindenek előtt próbáld meg egy másik órával, ha azzal is ezt mutatja, rossz a meghajtási áttétel.
km meghajtó tengely
km meghajtó fogaskerék
km spirál
te máshonnan vennéd?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Tuning
Ha a megfelelő méretű, fogszámú tengelyt és koszorút tetted bele,akkor az óra a hibás. Mindenek előtt próbáld meg egy másik órával, ha azzal is ezt mutatja, rossz a meghajtási áttétel.Athem írta:Érdemes km órával vesződni ha 10-15 km/h -val kevesebbet mutat mint amit kellene?
pl. 35 km/h az órán az 50 km/h jelen esetben digitálisan. Vagy ez csere innentől?
Esetleg valaki aki szívesen megnézné nekem mi a gond? (nem rég volt km spirál, meghajtó kerék és tengely csere... a probléma nem oldódott meg, gondolom az óra a bűnös)
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Tuning
Érdemes km órával vesződni ha 10-15 km/h -val kevesebbet mutat mint amit kellene?
pl. 35 km/h az órán az 50 km/h jelen esetben digitálisan. Vagy ez csere innentől?
Esetleg valaki aki szívesen megnézné nekem mi a gond? (nem rég volt km spirál, meghajtó kerék és tengely csere... a probléma nem oldódott meg, gondolom az óra a bűnös)
pl. 35 km/h az órán az 50 km/h jelen esetben digitálisan. Vagy ez csere innentől?
Esetleg valaki aki szívesen megnézné nekem mi a gond? (nem rég volt km spirál, meghajtó kerék és tengely csere... a probléma nem oldódott meg, gondolom az óra a bűnös)
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
Megtaláltam a képeket.Köszönöm a segítséget!Nem emlékeztem,hol láttam őket...Na,vajon hol?Hát itt! 

Re: Tuning
És még itt találsz képeket http://www.mzracing.hu/index.php?option ... 1&Itemid=6
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég