Futómű
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
A villamerevítő alatti papíron pedig az egyik Bakony, ...lassulási túra terve. Azé' jó volt nna. 

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Futómű
Tiszteletem! Szeretnék érdeklődni, hogy van-e valakinek elérhető műszaki rajza villamerevítőhöz (ETZ 250)? Előre is köszönöm!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Üdv, szeretném kérdezni, tud-e valaki olyan forrást, ahol lehetne esetleg rozsdamentes küllőket vásárolni etz 250 -hez (hátsó kerék) ?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Üdv, ha újra szeretnéd küllőzni úgyis szét kell bontani, akkor pedig mehet akár a fúrógépes hobbi polír is a kétféle pasztával.
Re: Futómű
Gondolom a gépi polírra gondolsz, igen, az. Festéket nézd meg mivel jön le, kromofág, hőlégfúvó, nitrohigító stb.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Futómű
Sima vibropolir?Samu írta: ↑2022.06.11. 20:26 Isten hozott újra ittSzerintem ha jó állapotúak a felnik és nem ütnek akkor mentsd meg őket, és polírt nekik
Norbedlee írta: ↑2022.06.07. 20:20 Üdvözlök mindenkit!
Rengeteg év kihagyás után visszatértem!
(Korábban 251 tulaj voltam)
Vásároltam egy TS 125 motort első tulajdonostól, szeretném felújítani, csinosítani..
Gyári felnik levannak festve érdemes ezt "lemaradni" vagy vegyek új felnit? Szeretném ha szét felpolirozott lenne nem pedig kályha ezüst![]()
Köszi a segítséget
Etz 150 87'
Re: Futómű
Isten hozott újra itt
Szerintem ha jó állapotúak a felnik és nem ütnek akkor mentsd meg őket, és polírt nekik 


Norbedlee írta: ↑2022.06.07. 20:20 Üdvözlök mindenkit!
Rengeteg év kihagyás után visszatértem!
(Korábban 251 tulaj voltam)
Vásároltam egy TS 125 motort első tulajdonostól, szeretném felújítani, csinosítani..
Gyári felnik levannak festve érdemes ezt "lemaradni" vagy vegyek új felnit? Szeretném ha szét felpolirozott lenne nem pedig kályha ezüst![]()
Köszi a segítséget
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Futómű
Üdvözlök mindenkit!
Rengeteg év kihagyás után visszatértem!
(Korábban 251 tulaj voltam)
Vásároltam egy TS 125 motort első tulajdonostól, szeretném felújítani, csinosítani..
Gyári felnik levannak festve érdemes ezt "lemaradni" vagy vegyek új felnit? Szeretném ha szét felpolirozott lenne nem pedig kályha ezüst
Köszi a segítséget
Rengeteg év kihagyás után visszatértem!
(Korábban 251 tulaj voltam)
Vásároltam egy TS 125 motort első tulajdonostól, szeretném felújítani, csinosítani..
Gyári felnik levannak festve érdemes ezt "lemaradni" vagy vegyek új felnit? Szeretném ha szét felpolirozott lenne nem pedig kályha ezüst

Köszi a segítséget
Etz 150 87'
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Futómű
szia!
nem egyezik meg! a tiedének 32mm az külső átmérője, a 76 után gyártottnak pedig 35mm.
sajnos a többiben nem tudok segíteni!
Re: Futómű
Sziasztok! Kezdd össze állni a kis TS-em. Az első teleszkópjai nagyon gatya állapotba vannak, és rozsdás keménykróm szár is. 76-os évjárat, a pálcás sárvédős, ennek a krómos szára megegyezik az újabbal? És mennyi és milyen fajta olaj kell bele?
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Üdv.
Az előző kérdésem okafogyott mert már tudom két félből áll. Most már csak egy lehetőleg bontásból származó eredeti sztender kell. A kisipari alacsonyabb és igen ronda. Szóval egy gyári ha van. Ha nem lesz marad az utángyártott.
Az előző kérdésem okafogyott mert már tudom két félből áll. Most már csak egy lehetőleg bontásból származó eredeti sztender kell. A kisipari alacsonyabb és igen ronda. Szóval egy gyári ha van. Ha nem lesz marad az utángyártott.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Üdv Mindenkinek!
Arra kérem azt aki tudja írja meg, hogy a Ts 150-en az első jobb és bal oldali lábtartók tengelye egyben van vagy két félből áll. Köszi.
Arra kérem azt aki tudja írja meg, hogy a Ts 150-en az első jobb és bal oldali lábtartók tengelye egyben van vagy két félből áll. Köszi.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Igazad van... ezt benéztem! Átírtam, a megfelelő topicba.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Futómű
Szupi a kérdés, csak a hajtás topicba kellett volna feltenni.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Az üzenet a Hajtásrendszer topicban....
- Csatolmányok
-
- Mofa-ker
- 31970.jpg (23.07 KiB) Megtekintve 61644 alkalommal
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sell 2021.03.17. 18:54-kor.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Futómű
Én meg nem figyelek oda, és le....om , ha koppan!
Re: Futómű
Én úgy küszöböltem ki ezt a problémát, hogy egy laposvasat hegesztettem fel a vázcső végére, és arra felcsavaroztam egy gumi ütközőt. Így, ha leveszem az állványról nem is koppan akkorát.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Keményfàból kell csinálni pótlást, a műanyag helyett, és több évig nem lessz vele gond.
Re: Futómű
Sziasztok!
TS 250 motoron a középsztender felcsukódva a műanyag vázvégdugónak ütközik.
Aztán idővel eltörik a műanyag alkatrész.
Ez normális dolog,vagy kihagytam valamit összerakás közben?
Esetleg létezik valami megoldás a problémára?
Előre is köszönöm szépen a segítséget!
TS 250 motoron a középsztender felcsukódva a műanyag vázvégdugónak ütközik.
Aztán idővel eltörik a műanyag alkatrész.
Ez normális dolog,vagy kihagytam valamit összerakás közben?
Esetleg létezik valami megoldás a problémára?
Előre is köszönöm szépen a segítséget!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Ok. Kösz.aronpfabian írta: ↑2021.02.10. 16:42Nem a lánckerék vékony, a lánc vastagpopitty írta: ↑2021.02.09. 06:47 Sziasztok!
Én azt szeretném megtudni valakitől kislánckerék esetében mit jelent az, hogy vékony? Van vastag is vagy nem vékony? És használható -e a vékony egy TS 150-eshez vagy csak a nem vékony(ha van ilyen ) jó.
Azután ha esetleg valaki akinek Ts 150-e van megírná, hogy hány fogú a motorjában az első lánckerék mert látom a választékot van 14; 15; és 16 fogas.
Köszi
A kis ES/TS-ekre egy ma már nem kapható régi szabványú lánc való. A 428-cal azonos csapméret és csaptávolság de maga a lánc egy kicsit keskenyebb, így a kapható 428-ak el tudnak csúszni oldalra működés közben, akár darálni az öntvényt. Ez ellen szokták fordítva feltenni a blokknál a lánckereket, esetleg hézagolót is alá. Néhány bolt 420-ast árul ezekre, az viszont nem jó, leugrik/elszakad ha ráerőlteted!
Gyári fogszám első szekunder lánckeréknél:
125 - 15
150 - 16
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Nem a lánckerék vékony, a lánc vastagpopitty írta: ↑2021.02.09. 06:47 Sziasztok!
Én azt szeretném megtudni valakitől kislánckerék esetében mit jelent az, hogy vékony? Van vastag is vagy nem vékony? És használható -e a vékony egy TS 150-eshez vagy csak a nem vékony(ha van ilyen ) jó.
Azután ha esetleg valaki akinek Ts 150-e van megírná, hogy hány fogú a motorjában az első lánckerék mert látom a választékot van 14; 15; és 16 fogas.
Köszi

A kis ES/TS-ekre egy ma már nem kapható régi szabványú lánc való. A 428-cal azonos csapméret és csaptávolság de maga a lánc egy kicsit keskenyebb, így a kapható 428-ak el tudnak csúszni oldalra működés közben, akár darálni az öntvényt. Ez ellen szokták fordítva feltenni a blokknál a lánckereket, esetleg hézagolót is alá. Néhány bolt 420-ast árul ezekre, az viszont nem jó, leugrik/elszakad ha ráerőlteted!
Gyári fogszám első szekunder lánckeréknél:
125 - 15
150 - 16
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Sziasztok!
Én azt szeretném megtudni valakitől kislánckerék esetében mit jelent az, hogy vékony? Van vastag is vagy nem vékony? És használható -e a vékony egy TS 150-eshez vagy csak a nem vékony(ha van ilyen ) jó.
Azután ha esetleg valaki akinek Ts 150-e van megírná, hogy hány fogú a motorjában az első lánckerék mert látom a választékot van 14; 15; és 16 fogas.
Köszi
Én azt szeretném megtudni valakitől kislánckerék esetében mit jelent az, hogy vékony? Van vastag is vagy nem vékony? És használható -e a vékony egy TS 150-eshez vagy csak a nem vékony(ha van ilyen ) jó.
Azután ha esetleg valaki akinek Ts 150-e van megírná, hogy hány fogú a motorjában az első lánckerék mert látom a választékot van 14; 15; és 16 fogas.
Köszi
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Szia!
Nekem van egy eredeti gépkönyvem a TS 250/1-hez. Ezeket írja:
"Módosítás
1./ Motor - sebességváltómű >>> 2,43 : 1 ferdefogazású homlokkerekek által 28 : 68 fog
Módosítás
2./ Sebességváltómű - hátsókerék >>> 2,23 : 1 = 20 : 47 fog (SW 16 . 47 ) "
Válogass.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Hali, a meghajtó kerekek másak, az etz tipusok nem egyeznek, a ts-el. Ha jól emlékszem, az etz 16"-os kerékhez 21fogas, a 18"-oshoz 23 való. A ts 250/1 -hez talán 27 fogas. Nyakam azért nem tenném rá, valaki ha tudja erősítse meg légyszives...
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Futómű
Hello! TS 250/1 esetén a KM óra meghajtás hátul (a fogaskerékpár) fogszámban más, mint pl az ETZ 250, vagy az ETZ 125/150? Konkrétan mi a fogszáma, ha más?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Futómű
Szevasztok!
Létezik az, hogy az ETZ 251-es hátsó kerék ráfja egyezik a Trophy 125/150 szintén hátsó kerék ráfjával? Mindkettő 16" átmérőjű és kb. 73mm széles?
Létezik az, hogy az ETZ 251-es hátsó kerék ráfja egyezik a Trophy 125/150 szintén hátsó kerék ráfjával? Mindkettő 16" átmérőjű és kb. 73mm széles?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Re: Futómű
Igazából elcsúszás volt kb 10km/h val és a motor is csuszott velem emiatt kb 1.5métert. Kormány picit ferdén áll de a telók nincsenek elhajolva mert kilazitottam őket és körbe tudom forgatni a villa hídban őket
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
Ahhoz nem eldőlés kell hanem egy kiadós esés motorozás közben!
Vagy ha mégis, akkor nincsenek a csavarok rendesen meghúzva!
Re: Futómű
Egyébként a kormány kifli az két részből van ugye? Mert ha igen akkor ha eldől a motor és a kormányra ráesik akkor a kifli el tud egymáshoz képest tekeredni ha jol gondolom
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Szia, általában a középsőt nem szükséges.
Re: Futómű
A középső nagy csavart is ami 36 os kulcsal nyitható vagy csak a két teló csavart és alul a két 8 as csavart ami a teló szárakat még tartja
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Szia, első körben lazitsd fel a kormánykiflik csavarjait és hintáztasd meg erősen (nyomkodd meg) az elejét, hátha csak elcsavarodott, ha nem deformálódott semmi Így visszaáll.
Re: Futómű
Sziasztok. Sajnos a saját hülyeségemből kifolyólag felborultam az etz 250 motorommal. Vizes fehér aszfalton első féket behuztam kanyar előtt és már ment is az eleje én meg a bal odalamra estem motorral együtt. Lábtartó felhajlott illetve a kormányom picit ballra áll mikor egyenesen megyek. A teleszkóp picit szorul azóta rugózásnál. Nem látni semmit hogy mi deformálódhatott el. Járt már igy valaki? Mit nézzek meg rajta? Köszönöm
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Hali, csak a kérdezem, a megfogalmazásodból az jön le nekem, hogy az első telóról van szó. Amennyiben ezt kérdezted, 2,3dl teleszkóp olaj kell bele.
Futómű
Sziasztok!
Az mz etz 125-ős teleszkópba mennyi olaj kell, és hova?
(Eresztett ezért kicseréltem benne mindent, ami a javító készletbe volt.)
Az mz etz 125-ős teleszkópba mennyi olaj kell, és hova?
(Eresztett ezért kicseréltem benne mindent, ami a javító készletbe volt.)
Re: Futómű
Ha nincs nyom akkor lehet egyengetni őket.
Re: Futómű
A teleszkóp lehet görbe de nem látszik rajta semmi. A fennti rögzítőcsvarokat kicsavartam illetve oldalt a kormánykiflin is kilazítottam a csavarokat és megpróbáltam körbeforgatni a teleszkópszárakat. A jobboldali nehezen de körbeforgott a bal viszont nem. Megszorul egy ponton. Mindegy merre forgatom. Közben meg látszik, hogy igazodik a kerék erre arra. Szóval nem tűnik jónak. De külsérelmi nyomot nem látok rajta.
Re: Futómű
Ja bocsánat. Elfelejtettem írni,hogy 250 es etz ről van szó
Re: Futómű
Szervusztok!
Szétszedtem az első futóművet. Teleszkópok ki, kormány szétszedve. A két egységet ami összefogja a teleszkópokat szintén szétszedtem. Lefestettem amit le akartam ez részletkérdés. Viszont az összeszerelésnél valami nem klappol. Azt gondoltam ha visszarakom a telókat automatikusan egyenesre beáll az egész. Viszon a műszerfal balra néz a kerék meg jobbra és egyenlőre nem jövök rá miért. Hogy tudom ezt beállítani?
Ha valaki tud segíteni kérem ne tartsa magában.
Köszönöm
Szétszedtem az első futóművet. Teleszkópok ki, kormány szétszedve. A két egységet ami összefogja a teleszkópokat szintén szétszedtem. Lefestettem amit le akartam ez részletkérdés. Viszont az összeszerelésnél valami nem klappol. Azt gondoltam ha visszarakom a telókat automatikusan egyenesre beáll az egész. Viszon a műszerfal balra néz a kerék meg jobbra és egyenlőre nem jövök rá miért. Hogy tudom ezt beállítani?
Ha valaki tud segíteni kérem ne tartsa magában.
Köszönöm
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Futómű
Szia.
Valóban! Köszönöm!
Nem néztem szét, mielőtt feltettem a kérdést. Sikerült megoldanom.
Valóban! Köszönöm!
Nem néztem szét, mielőtt feltettem a kérdést. Sikerült megoldanom.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Futómű
Szia!Thomas_Hun írta: ↑2020.04.23. 17:28 Etz hátsó teleszkópjába ezt a tömítő gyűrűt hol lehet beszerezni ?
Pár hozzászólással lentebb pont erről volt szó!

sell írta: ↑2019.08.27. 20:07Szerző: sell
Sziasztok, a keresett gumialkatrész simán helyettesíthető O gyűrűvel aminek a mérete 25*2.5 mm. És természetesen olajálló gumiból kell legyen. Az meg hogy új állapotban kerek keresztmetszetű, ne zavarjon senkit, majd ha pár év után újból szét lessz szedve, addigra majd már az is négyzet keresztmetszetű lesz.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Futómű
Túl sokáig tartott felrakni. Valahogy csak megbírkózok ám a tudattal, hogy nem szar!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Futómű
Végre sikerült villa merevítőt kerítenem. Nehéz lesz megszokni, hogy kanyarban nem nyeklik mint a colostok meg recseg az első sárpofozó! 

- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Futómű
Igen, valoban, a rovidebb az ts. Tevedes tortent es rosszat kaptam.
Koszonom !
Koszonom !
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég