Blokk
Re: Blokk
Üdv!
Van egy TS 250 főtengelyem amit újra hajtókaroztattam...
Létezik hogy szélesebb lett a főtengely?
És mikor ősszerakom a blokkfeleket teljesen megszorul?
Szemmel nézve is olyan mintha egyik oldalra húzna.
Szépen forgott amíg fel nem raktam a jobb felet is.
Aztán annyi.
Szerintetek?
Van egy TS 250 főtengelyem amit újra hajtókaroztattam...
Létezik hogy szélesebb lett a főtengely?
És mikor ősszerakom a blokkfeleket teljesen megszorul?
Szemmel nézve is olyan mintha egyik oldalra húzna.
Szépen forgott amíg fel nem raktam a jobb felet is.
Aztán annyi.
Szerintetek?
Re: Blokk
Időközben jobban megnéztem a kukactengelyt és megtaláltam azt a fogat ami kicsit jobban le van törve mint a többi. Ez lesz amit kerestem?
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Heló!
Egy Ts-ben fel újítjuk a főtengelyt ezért azt kérdezem ha valakinek van ebben rutinja és tudja, hogy már előre milyen alkatrészt érdemes beszerezni tömítés távtartó alátét simerint szóval ilyenek amik nagy valószínűséggel kellenek az újra összerakáshoz. Nem egy megkímélt motor. Sok cuccot láttam az mz-b-nél és elég pénztárcabarát áron. Még nem csináltam ilyen.
Egy Ts-ben fel újítjuk a főtengelyt ezért azt kérdezem ha valakinek van ebben rutinja és tudja, hogy már előre milyen alkatrészt érdemes beszerezni tömítés távtartó alátét simerint szóval ilyenek amik nagy valószínűséggel kellenek az újra összerakáshoz. Nem egy megkímélt motor. Sok cuccot láttam az mz-b-nél és elég pénztárcabarát áron. Még nem csináltam ilyen.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
Keresek mz ts 125 - 150-hez kétsoros kuplunglánc kereket. Ha valakinek van használható üzenjen, hívjon , vagy eemail-ezzen. A tel.számom 20/2767374
Kösz előre is!
Keresek mz ts 125 - 150-hez kétsoros kuplunglánc kereket. Ha valakinek van használható üzenjen, hívjon , vagy eemail-ezzen. A tel.számom 20/2767374
Kösz előre is!
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Blokk
Hello! 4 sebességes TS250 vagy Trophy váltóról lenne valakinek robbantott ábrája? Vagy alkatrészkatalógusból az ide vonatkozó rész?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Re: Blokk
Valakinek van tapasztalata a simson-keletimotor oldalról vásárolható tuning ts hengerrel kapcsolatban?
Re: Blokk
Köszi a tippet!sell írta: ↑2020.06.13. 20:56Hali, ha szorul, a "kukactengely", akkor is szokott ilyent csinálni, vagy esetleg, ha a váltókar nem tér vissza középállásra, a váltások között.tybke98 írta: ↑2020.06.06. 16:37 Sziasztok.
Adott motor ETZ 251.
Tavaly szét lett húzva a blokk és egy teljesen "új" váltó lett kompletten beletéve. Nem én végeztem hanem egy ismerősöm. A motorral úgymond nincs gond, megy szépen, teszi a dolgát. Kivéve azt, hogy a harmadik sebességet mostanában egyre többször csak második "felhúzásra" veszi be. Nem tudom miért lehet ez. Kopva csak nincsenek a léptetővillák meg a harmadik sebességnek a fogaskereke.Mikor össze volt téve akkor is csinálta ezt tavaly. Valamint ötödik sebességből nehezen lehetett lefelé váltani negyedikbe, de ez mostanra megszűnni látszik.
![]()
Valakinek van valami ötlete? Esetleg a kuplungon spanoljak egy kicsit?
Köszi előre is!![]()
Tegnap megnéztük a kukactengelyt. Nem volt meglazulva sem, de nem is szorult, vagyis nem tűnt úgy. Tengely irányban volt egy nagyon minimális mozgása csak.
A váltókar mindig visszatér normál állásba. Minden egyes sebességváltásnál ugyanott van.

Jó lenne, ha legalább tudnám mi lehet az oka. De ez, hogy csak egyedül a harmadik fokozatban csinálja nagyon furcsa. Ha kopott lenne a fogaskerék akkor elméletileg kidobálná sebességből. De ez nem dobja ki, hanem nem "kattan" be elsőre, csak másodjára. Kb 3-ból 1-szer csinálja ezt. Meg lehet szokni, csak városban azért zavaró tud lenni.

-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Hali, ha szorul, a "kukactengely", akkor is szokott ilyent csinálni, vagy esetleg, ha a váltókar nem tér vissza középállásra, a váltások között.tybke98 írta: ↑2020.06.06. 16:37 Sziasztok.
Adott motor ETZ 251.
Tavaly szét lett húzva a blokk és egy teljesen "új" váltó lett kompletten beletéve. Nem én végeztem hanem egy ismerősöm. A motorral úgymond nincs gond, megy szépen, teszi a dolgát. Kivéve azt, hogy a harmadik sebességet mostanában egyre többször csak második "felhúzásra" veszi be. Nem tudom miért lehet ez. Kopva csak nincsenek a léptetővillák meg a harmadik sebességnek a fogaskereke.Mikor össze volt téve akkor is csinálta ezt tavaly. Valamint ötödik sebességből nehezen lehetett lefelé váltani negyedikbe, de ez mostanra megszűnni látszik.
![]()
Valakinek van valami ötlete? Esetleg a kuplungon spanoljak egy kicsit?
Köszi előre is!![]()
Re: Blokk
Sziasztok.
Adott motor ETZ 251.
Tavaly szét lett húzva a blokk és egy teljesen "új" váltó lett kompletten beletéve. Nem én végeztem hanem egy ismerősöm. A motorral úgymond nincs gond, megy szépen, teszi a dolgát. Kivéve azt, hogy a harmadik sebességet mostanában egyre többször csak második "felhúzásra" veszi be. Nem tudom miért lehet ez. Kopva csak nincsenek a léptetővillák meg a harmadik sebességnek a fogaskereke.
Mikor össze volt téve akkor is csinálta ezt tavaly. Valamint ötödik sebességből nehezen lehetett lefelé váltani negyedikbe, de ez mostanra megszűnni látszik.
Valakinek van valami ötlete? Esetleg a kuplungon spanoljak egy kicsit?
Köszi előre is!
Adott motor ETZ 251.
Tavaly szét lett húzva a blokk és egy teljesen "új" váltó lett kompletten beletéve. Nem én végeztem hanem egy ismerősöm. A motorral úgymond nincs gond, megy szépen, teszi a dolgát. Kivéve azt, hogy a harmadik sebességet mostanában egyre többször csak második "felhúzásra" veszi be. Nem tudom miért lehet ez. Kopva csak nincsenek a léptetővillák meg a harmadik sebességnek a fogaskereke.


Valakinek van valami ötlete? Esetleg a kuplungon spanoljak egy kicsit?
Köszi előre is!

Re: Blokk
Re: Blokk
150-es TS-be az NGK B8HS megfelelő hőértékű?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Elképzelhető, hogy a berúgó tengelyt tömítő O gyűrű ment tönkre a dekliben, de jellemzően a berúgó és a váltókar tengelye között szokta. Lehet, hogy kopott, de az is, hogy többet öntöttél bele, mint kellett volna.
Re: Blokk
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy a váltókar alján közvetlen a tengelynél gyakran előfordul, hogy olaj csepp van, hol lehet a probléma forrása, hol eresztheti ki az olajat? ETZ 125
Olyan kérdésem lenne, hogy a váltókar alján közvetlen a tengelynél gyakran előfordul, hogy olaj csepp van, hol lehet a probléma forrása, hol eresztheti ki az olajat? ETZ 125
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Valószínűleg tényleg nem emel ki eléggé a kuplung, de nem beállítás hanem deformálódott fémlamellák miatt.szediati írta: ↑2020.05.18. 06:47 Sziasztok. Segitséget szeretnék kérni. Most újitottam fel teljesen a 250 es etz met és a próbakörnél észrevettem, hogy járó motornál nagyon nehezen vagy egyáltalán nem tudom üresbe tenni. Szépen veszi az összes fokozatot illetve ha nem jár a motor akkor simán kiteszem üresbe. Kuplungot is próbáltam álitani csúszáshatárig spanoltam hátha nem emel ki de nem az a baja. Volt már ilyen valakinek? Az üreset rögzítő golyó és rugó is új. 15w 40 es motorolajat tettem bele
Re: Blokk
Sziasztok. Segitséget szeretnék kérni. Most újitottam fel teljesen a 250 es etz met és a próbakörnél észrevettem, hogy járó motornál nagyon nehezen vagy egyáltalán nem tudom üresbe tenni. Szépen veszi az összes fokozatot illetve ha nem jár a motor akkor simán kiteszem üresbe. Kuplungot is próbáltam álitani csúszáshatárig spanoltam hátha nem emel ki de nem az a baja. Volt már ilyen valakinek? Az üreset rögzítő golyó és rugó is új. 15w 40 es motorolajat tettem bele
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Kis TS-hez milyen kuplung láncot érdemes venni?
Re: Blokk
Sziasztok!
Mi szükséges a mz ts 125-höz hogy a fordulatszámmérő müködjön? A müszer megvan, de ki van kötve. A blokk bal oldalán az olajbetöltő gumi elött van egy menetes lyuk, amiben egy csavar van belerakva, gondolom ott lenne a helye eredetileg.
Köszönöm a válaszokat!
Mi szükséges a mz ts 125-höz hogy a fordulatszámmérő müködjön? A müszer megvan, de ki van kötve. A blokk bal oldalán az olajbetöltő gumi elött van egy menetes lyuk, amiben egy csavar van belerakva, gondolom ott lenne a helye eredetileg.
Köszönöm a válaszokat!
Re: Blokk
Sziasztok. Az újabb kis Ts-eknél (értem ezalatt, hogy nem a trophy blokkos), a kuplung oldali szimeringhez nem kell széthúzni a blokkot igaz?
Re: Blokk
Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy ha a főtengely bal oldala, ami menetes, kicsit sérült (nem én okoztam), érdemes javíttatni vagy lehet egyáltalán javítani? Nehezen de rà lehet erőltetni az anyát.
Köszönöm a válaszokat!
Kérdésem az lenne, hogy ha a főtengely bal oldala, ami menetes, kicsit sérült (nem én okoztam), érdemes javíttatni vagy lehet egyáltalán javítani? Nehezen de rà lehet erőltetni az anyát.
Köszönöm a válaszokat!
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Blokk
Szevasztok!
Van valakinek tapasztalata abban hogy a 250-es Trophy (TS250), TS250/1 és ETZ (250/251) kuplungok között milyen különbségek vannak?
Eddig az alábbiakról hallottam: Trophy-TS esetén a kuplungrugók alatt nincs alátét. ETZ-nél van. (más lenne a rugóhossz is?)
Trophy-TS esetén a felső leszorító csillag acél, a TS250/1 és ETZ esetén alu. A lamellák menesztőjén van egy váll a főtengely felé. Trophy/TS esetén ez magasabb. TS250/1 - ETZ esetén alacsonyabb.
Van valakinek tapasztalata abban hogy a 250-es Trophy (TS250), TS250/1 és ETZ (250/251) kuplungok között milyen különbségek vannak?
Eddig az alábbiakról hallottam: Trophy-TS esetén a kuplungrugók alatt nincs alátét. ETZ-nél van. (más lenne a rugóhossz is?)
Trophy-TS esetén a felső leszorító csillag acél, a TS250/1 és ETZ esetén alu. A lamellák menesztőjén van egy váll a főtengely felé. Trophy/TS esetén ez magasabb. TS250/1 - ETZ esetén alacsonyabb.
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Blokk
Hello!motrosmano írta: ↑2019.12.01. 17:30 Szia!
Sokat nem tudok segíteni, mert nem tudom minek mi a neve pontosan, azért amit tudok leírom:
1- 125/150 ES, TS ('76 előtti) kuplung kosár, ('76 után gyártott kis TS-eknél is már két soros a kuplunglánc)
2- 125/150 ES, TS kuplung agy
7- 125/150 ES, TS ('76 előtti) kuplung lánckerék
6- 125/150 ES, TS berúgó tengely
10- 125/150 ES, TS berúgó fogasív
4,5,8,9,11,14 váltó alkatrészek
14- váltó (előtét) tengely https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... TO-TENGELY (ezzel kiegészíteném igazándiból mindegyiket: 125/150 ES, TS)
11- váltó villa a tengelyével https://www.motoralkatresz24.hu/spd/599 ... ALTO-VILLA
________________________ https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... LA-TENGELY
8- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... 20-1-3-SEB
4- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... 2-18-2-4-S
9- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... -Z28-1-SEB
5- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... NGELY-ELSO
A 3, 12, 13 számú alkatrészt nem tudom mi és mié!
Remélem segítettem!
Köszönöm a segítséget! Hasznos volt.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Szia!
Sokat nem tudok segíteni, mert nem tudom minek mi a neve pontosan, azért amit tudok leírom:
1- 125/150 ES, TS ('76 előtti) kuplung kosár, ('76 után gyártott kis TS-eknél is már két soros a kuplunglánc)
2- 125/150 ES, TS kuplung agy
7- 125/150 ES, TS ('76 előtti) kuplung lánckerék
6- 125/150 ES, TS berúgó tengely
10- 125/150 ES, TS berúgó fogasív
4,5,8,9,11,14 váltó alkatrészek
14- váltó (előtét) tengely https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... TO-TENGELY (ezzel kiegészíteném igazándiból mindegyiket: 125/150 ES, TS)
11- váltó villa a tengelyével https://www.motoralkatresz24.hu/spd/599 ... ALTO-VILLA
________________________ https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... LA-TENGELY
8- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... 20-1-3-SEB
4- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... 2-18-2-4-S
9- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... -Z28-1-SEB
5- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... NGELY-ELSO
A 3, 12, 13 számú alkatrészt nem tudom mi és mié!
Remélem segítettem!
Sokat nem tudok segíteni, mert nem tudom minek mi a neve pontosan, azért amit tudok leírom:
1- 125/150 ES, TS ('76 előtti) kuplung kosár, ('76 után gyártott kis TS-eknél is már két soros a kuplunglánc)
2- 125/150 ES, TS kuplung agy
7- 125/150 ES, TS ('76 előtti) kuplung lánckerék
6- 125/150 ES, TS berúgó tengely
10- 125/150 ES, TS berúgó fogasív
4,5,8,9,11,14 váltó alkatrészek
14- váltó (előtét) tengely https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... TO-TENGELY (ezzel kiegészíteném igazándiból mindegyiket: 125/150 ES, TS)
11- váltó villa a tengelyével https://www.motoralkatresz24.hu/spd/599 ... ALTO-VILLA
________________________ https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... LA-TENGELY
8- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... 20-1-3-SEB
4- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... 2-18-2-4-S
9- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... -Z28-1-SEB
5- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... NGELY-ELSO
A 3, 12, 13 számú alkatrészt nem tudom mi és mié!
Remélem segítettem!
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Blokk
Szevasztok!
Tudna valaki segíteni a fotón látható alkatrészek beazonosításában? Én úgy hiszem ez Trophy vagy TS 125/150 kuplung és váltó alkatrész. Ha jól tudom ETZ-nél már duplasoros volt a lánckerék a kuplungon és a főtengelyen. 4-es, 5-ös fogaskerék azt hiszem összetartozik. (ETZ-nél az 5-ös fogaskerék már ablakos (?)) 13-as fogaskerék méreténél fogva talán nem 125/150 alkatrész.
Tudna valaki segíteni a fotón látható alkatrészek beazonosításában? Én úgy hiszem ez Trophy vagy TS 125/150 kuplung és váltó alkatrész. Ha jól tudom ETZ-nél már duplasoros volt a lánckerék a kuplungon és a főtengelyen. 4-es, 5-ös fogaskerék azt hiszem összetartozik. (ETZ-nél az 5-ös fogaskerék már ablakos (?)) 13-as fogaskerék méreténél fogva talán nem 125/150 alkatrész.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
És működik a fordulatszám mérőd rendesen?
Ha kerekein áll a motor, álló helyzetben, behúzod a kuplungot , és valamelyik sebességbe ,mondjuk egyesbe beteszed, elhallgat?
Lehet hogy a malomkerékről pattant le egy fog.
Ha kerekein áll a motor, álló helyzetben, behúzod a kuplungot , és valamelyik sebességbe ,mondjuk egyesbe beteszed, elhallgat?
Lehet hogy a malomkerékről pattant le egy fog.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Álló helyzetben is kuplung húzogatásra sem változik,tök új az egész blokk,lehet főtengellyel nem stimmel valami?olyan kaffogó hangja van,inkább jobb oldalról hallani a gyújtás felől.igen mindha fordulatszám függő lenne
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Ha csörög, valami elszabadult benne, tehát hibás. Ez is okozhatja a nem megfelelő kipufogással járó erő csökkenést. Szétvágás után fogod meglátni mi is az. A gyári dob hegesztésnél körbe flexeled 1mm-es koronggal. És rázogatás után ki is derül hogy hol van az elszabadult alkatrész.
Re: Blokk
A kipufogó hibát, hogy lehet diagnosztizálni? Leszedtem valami csörög benne de ennyi. Javítható a kipufogó vagy újat kell venni?
Re: Blokk
Nem tüsszenget. De akkor nekiállok a leírtak alapján hátha kisül valami.
Köszönöm
Köszönöm
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Szia, ha kipörgeted kissebb sebességekben, nem "tüsszentget" a kipufogóba? Amúgy lehet kipufogó tömődésből származó gyengeség is, esetleg karbi (pl. nem megfelelő fúvóka ,vagy idegen anyag miatt beszűkült) esetleg kompresszió hiány miatt. Valahol el kellene kezdeni a diagnosztikát. Pl kompresszíó mérés, ha már kint a gyertya, az is mesélhet kicsit, pl.fehérre van égve (szegény keverék), vagy kokszos fekete (dús keverék). Majd módszeresen haladni tovább, ha minden rendben.
Re: Blokk
Sziasztok.
Olyan problémám van, hogy 5. Sebességben elfogy az erő a mototból. Nem várom, hogy kerékre kapja vagy ilyesmi de sajnos sokszor a sebesség megtartása is gondot okoz és az már zavaró. 4 esben erősnek tűnik óra szerint 100 ig vagy még kicsit fölé elpörög de ha váltok még egyet akkor már körülményes vagy épp lehetetlen a gyorsítás. Az alany egy 250 es etz. Ha valakinek van valami ötlete kérem ossza meg velem.
Üdv.
Anti
Olyan problémám van, hogy 5. Sebességben elfogy az erő a mototból. Nem várom, hogy kerékre kapja vagy ilyesmi de sajnos sokszor a sebesség megtartása is gondot okoz és az már zavaró. 4 esben erősnek tűnik óra szerint 100 ig vagy még kicsit fölé elpörög de ha váltok még egyet akkor már körülményes vagy épp lehetetlen a gyorsítás. Az alany egy 250 es etz. Ha valakinek van valami ötlete kérem ossza meg velem.
Üdv.
Anti
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Széthullott a kipufogód. Ez csak egy tipp így ,,távgyógyítva".mixy01 írta: ↑2019.06.29. 10:29 Üdv!
Egy bosszantó problémával kapcsolatban kéréném a segítségeteket.
Az alany egy 250-es etz, megszakítós gyújtással. A helyzet a következő: Egyik este munkából hazafelé, gyorsítás közben egyik pillanatban még volt erő a gépben, majd a másikban semmi. 3 fokozatnál fentebb nem tudtam kapcsolni, 2.ban kb 3500 ig pörgött ki teljesen nyitott gázállással, 1-esben 4000-ig. Azóta újra beállítottam a gyújtást(felső holtpont előtt 2,5mm-re), kitisztítottam a karburátort, még új fúvókákat is raktam bele, néztem másik kipufogóval, de semmi változás. Ha rárúgok akkor semmivel sem tapasztalok kisebb ellenállást, mint a hiba előtt.
Örömmel veszek bármilyen ötletet, milyen irányba induljak el, mit nézzek meg.
Nézd meg hogy a megszokottól különbözik e a kipuf gáz kipöfékelése. Lehetséges hogy elengedett a csőben egy hangtompító lamella, vagy több is és elzárja kipufogó gázok útját, ezzel lefojtva a motort. Kérj kölcsön egy tuti jó csövet és próbáld ki azzal is.
Re: Blokk
Üdv!motrosmano írta: ↑2019.06.30. 10:27Szia!mixy01 írta: ↑2019.06.29. 10:29 Üdv!
Egy bosszantó problémával kapcsolatban kéréném a segítségeteket.
Az alany egy 250-es etz, megszakítós gyújtással. A helyzet a következő: Egyik este munkából hazafelé, gyorsítás közben egyik pillanatban még volt erő a gépben, majd a másikban semmi. 3 fokozatnál fentebb nem tudtam kapcsolni, 2.ban kb 3500 ig pörgött ki teljesen nyitott gázállással, 1-esben 4000-ig. Azóta újra beállítottam a gyújtást(felső holtpont előtt 2,5mm-re), kitisztítottam a karburátort, még új fúvókákat is raktam bele, néztem másik kipufogóval, de semmi változás. Ha rárúgok akkor semmivel sem tapasztalok kisebb ellenállást, mint a hiba előtt.
Örömmel veszek bármilyen ötletet, milyen irányba induljak el, mit nézzek meg.
Ha nincs sebességben akkor felpörög a a motor? Ha igen, akkor hogyan?
A benzin csapban a gumi tömítés rendben van? Amikor elérik és kis darabkák válnak le belőle, azok elszoktak tömíteni mindent, kezdve a benzincsappal és ugyan enged át valamennyi benyát, de gyorsabban szívja ki a motor a karbiból mint ahogyan a benzincsap át tudja ereszteni.
Tömítések mindenhol rendben vannak (valahol falsot szív vagy kifúj)?
A gyújtótrafó nem melegszik?
Üresben szépen kipörög ahogy kell, ahogy húzom a gázkart, úgy emelkedik a fordulat is, majd szép lassan visszaejti, ha elengedem. A csapban a tömítést tavaly nyáron cseréltem, de majd ránézek. Féktisztítóval mindent körbefújkáltam, és nem pörgött fel, így nem hiszem, hogy valahonnan plusz levegőt kapna. A trafót azt nem néztem, de majd leellenörzöm azt is. Köszi a segítséget.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Szia!mixy01 írta: ↑2019.06.29. 10:29 Üdv!
Egy bosszantó problémával kapcsolatban kéréném a segítségeteket.
Az alany egy 250-es etz, megszakítós gyújtással. A helyzet a következő: Egyik este munkából hazafelé, gyorsítás közben egyik pillanatban még volt erő a gépben, majd a másikban semmi. 3 fokozatnál fentebb nem tudtam kapcsolni, 2.ban kb 3500 ig pörgött ki teljesen nyitott gázállással, 1-esben 4000-ig. Azóta újra beállítottam a gyújtást(felső holtpont előtt 2,5mm-re), kitisztítottam a karburátort, még új fúvókákat is raktam bele, néztem másik kipufogóval, de semmi változás. Ha rárúgok akkor semmivel sem tapasztalok kisebb ellenállást, mint a hiba előtt.
Örömmel veszek bármilyen ötletet, milyen irányba induljak el, mit nézzek meg.
Ha nincs sebességben akkor felpörög a a motor? Ha igen, akkor hogyan?
A benzin csapban a gumi tömítés rendben van? Amikor elérik és kis darabkák válnak le belőle, azok elszoktak tömíteni mindent, kezdve a benzincsappal és ugyan enged át valamennyi benyát, de gyorsabban szívja ki a motor a karbiból mint ahogyan a benzincsap át tudja ereszteni.
Tömítések mindenhol rendben vannak (valahol falsot szív vagy kifúj)?
A gyújtótrafó nem melegszik?
Re: Blokk
Üdv!
Egy bosszantó problémával kapcsolatban kéréném a segítségeteket.
Az alany egy 250-es etz, megszakítós gyújtással. A helyzet a következő: Egyik este munkából hazafelé, gyorsítás közben egyik pillanatban még volt erő a gépben, majd a másikban semmi. 3 fokozatnál fentebb nem tudtam kapcsolni, 2.ban kb 3500 ig pörgött ki teljesen nyitott gázállással, 1-esben 4000-ig. Azóta újra beállítottam a gyújtást(felső holtpont előtt 2,5mm-re), kitisztítottam a karburátort, még új fúvókákat is raktam bele, néztem másik kipufogóval, de semmi változás. Ha rárúgok akkor semmivel sem tapasztalok kisebb ellenállást, mint a hiba előtt.
Örömmel veszek bármilyen ötletet, milyen irányba induljak el, mit nézzek meg.
Egy bosszantó problémával kapcsolatban kéréném a segítségeteket.
Az alany egy 250-es etz, megszakítós gyújtással. A helyzet a következő: Egyik este munkából hazafelé, gyorsítás közben egyik pillanatban még volt erő a gépben, majd a másikban semmi. 3 fokozatnál fentebb nem tudtam kapcsolni, 2.ban kb 3500 ig pörgött ki teljesen nyitott gázállással, 1-esben 4000-ig. Azóta újra beállítottam a gyújtást(felső holtpont előtt 2,5mm-re), kitisztítottam a karburátort, még új fúvókákat is raktam bele, néztem másik kipufogóval, de semmi változás. Ha rárúgok akkor semmivel sem tapasztalok kisebb ellenállást, mint a hiba előtt.
Örömmel veszek bármilyen ötletet, milyen irányba induljak el, mit nézzek meg.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Nos, rá vettem magam és újra szétszedtem a kuplungot, elvégeztem a lentebb írt vizsgálatokat és 3 kopólamellát kivéve mindben volt kisebb-nagyobb hullám vagyis inkább nevezzük deformációnak. Sajnos amit boltban lehet kapni rugót, az rövidebb egy menettel (kb. 2mm-rel)! Tartalék blokkokból azért tudtam összeszedni 6db-t, szerencsére.
A biztonság kedvéért olaj csatornás kopó lamellákal raktam össze, most már oda figyeltem, hogy a fém és a kopó lamellák is fasza egyenesek legyenek!
Leszedtem a kis lánckereket a főtengely végéről és örömmel tapasztaltam, hogy nem volt rajta semmi nyoma a megforgásnak, megóráztám a váltótengelyt is az is fut szépen, csak a kuplungkosár az a része kopott kissé ami azon az acél perselyen forog, a többi kosár képest picit jobban kottyan, de nem vészes. Összeraktam, beállítottam, és próba körök után azt tapasztaltam, hogy meglepően könnyen kezelhető lett a váltó, ahhoz képest amilyen volt! De egy picit sem érzek nagyobb ellenállást, ha behúzom a kuplungkart, vagy ennyire jó a kuplungja, vagy pont hogy ennyire szar, vagy esetleg én vagyok ennyire erős, ki tudja... Lényeg, hogy most jónak tűnik!
Köszönöm szépen mégegyszer mindenkinek!
A biztonság kedvéért olaj csatornás kopó lamellákal raktam össze, most már oda figyeltem, hogy a fém és a kopó lamellák is fasza egyenesek legyenek!
Leszedtem a kis lánckereket a főtengely végéről és örömmel tapasztaltam, hogy nem volt rajta semmi nyoma a megforgásnak, megóráztám a váltótengelyt is az is fut szépen, csak a kuplungkosár az a része kopott kissé ami azon az acél perselyen forog, a többi kosár képest picit jobban kottyan, de nem vészes. Összeraktam, beállítottam, és próba körök után azt tapasztaltam, hogy meglepően könnyen kezelhető lett a váltó, ahhoz képest amilyen volt! De egy picit sem érzek nagyobb ellenállást, ha behúzom a kuplungkart, vagy ennyire jó a kuplungja, vagy pont hogy ennyire szar, vagy esetleg én vagyok ennyire erős, ki tudja... Lényeg, hogy most jónak tűnik!
Köszönöm szépen mégegyszer mindenkinek!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Jól van! Legyen így!aronpfabian írta: ↑2019.06.09. 17:09 A csatornák nélküli lamella sem hibás, csak korábbi gyártmány. Nem zavarja a működést az olajcsatornák hiánya, bár ha más ötleted már nincs a csúszásra, akkor jobb lenne a csatornás típussal összerakni.
A durvaállító a bowdentől független, a bowden feszítését csak a finomállító befolyásolja. A csiga lehet túlállítva laza bowdennel is.
Még egy dolog van, amit nem tudok, hogy nem-e csak optikai csalódás volt, amikor az olaj cserénél szétszedtem a kuplungot úgy tűnt, mintha görbe lenne a váltónak az tengelye amin a kuplungagy van. Kézzel forgatva olyan volt, mintha kissé ütne az agy forgás közben + a kosaron belül is látszódott egy-két bemaródás nyom. Csak még azt nem tudom, hogy hol tudnám esetleg megórázni, mert nem nagyon van rajta ehhez megfelelő hely! Blokkot bontani meg csak akkor akarok, ha feltétlenül szükséges! Aztán az se biztos, hogy amik vannak azok jobbak mit ami most be van építve!
Minden esetre köszönöm szépen a segítséget mindenkinek!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég