A nyomtatást meg tudom oldani

Legalább gyakorolom kicsit a németet

Köszönöm a választ! Így megint haladok előre, ha lassan is, de minőségi lesz ha elkészül és még okosodok iskupi írta: ↑2019.01.13. 22:05C3 elég bele viszont a csapágy márkája szerintem annyira megosztó mind kb az olaj téma,mindenki másra esküszik a lényeg eredeti jó"nevű legyen bár én raktam már össze noném kínaival is és az a motor is megy kb 10 éve már.Fag,Skf,Koyo,ZVL bármi jó ízlés és zseb szerint.Nekem a Szlovák ZVL vált be de van motorom ami FAG csapágyas,nálam a koyo bebukott már igaz nem MZ be hanem Babettába .
C3 elég bele viszont a csapágy márkája szerintem annyira megosztó mind kb az olaj téma,mindenki másra esküszik a lényeg eredeti jó"nevű legyen bár én raktam már össze noném kínaival is és az a motor is megy kb 10 éve már.Fag,Skf,Koyo,ZVL bármi jó ízlés és zseb szerint.Nekem a Szlovák ZVL vált be de van motorom ami FAG csapágyas,nálam a koyo bebukott már igaz nem MZ be hanem Babettába .
Köszi!Zorka írta: ↑2019.01.02. 21:44Szia!janness írta: ↑2019.01.02. 21:24 Üdv!
Boldog új évet kívánok mindenkinek!
Előre is elnézést ha nem megfelelő szakkifejezéseket használok!
A képen látni fogtok egy blokkfelet, ahol a csapágy van kívülről, mögötte a szimering és aztán már a sonka. Emiatt nevezzük ezeket belsőszimeringesnek, mert nem a szimering van a csapágy előtt hanem fordítva? A másik, mivel bizonytalan helyről jött, maga a szimering úgy áll, hogy a teli része nézzen befelé és a másik oldala ahonnan a rugó is látszódik a belsejében az nézzem a csapágy felé?
Előre is köszönöm a segítséget!
43F316D0-0D4E-4266-9398-841B22E255A1.jpeg
Igen.
Az oldal alján találsz egy ábrát, meg erről egy beszélgetést. (2018.10.15. 17:57) /az ábra nagyítható/
![]()
Szia!janness írta: ↑2019.01.02. 21:24 Üdv!
Boldog új évet kívánok mindenkinek!
Előre is elnézést ha nem megfelelő szakkifejezéseket használok!
A képen látni fogtok egy blokkfelet, ahol a csapágy van kívülről, mögötte a szimering és aztán már a sonka. Emiatt nevezzük ezeket belsőszimeringesnek, mert nem a szimering van a csapágy előtt hanem fordítva? A másik, mivel bizonytalan helyről jött, maga a szimering úgy áll, hogy a teli része nézzen befelé és a másik oldala ahonnan a rugó is látszódik a belsejében az nézzem a csapágy felé?
Előre is köszönöm a segítséget!
43F316D0-0D4E-4266-9398-841B22E255A1.jpeg
Mivel úgy is szét kell szedned, én azt javasolom, hogy szedd le a kuplungdeklit. Ha kiveszed a gyertyát, a kuplungnál fogva könnyen tudod forgatni a főtengelyt. Így sokkal könnyebben megtalálhatod a hibát.
pempelli írta: ↑2018.11.24. 08:36teljesen szét lett borítva,teljes motorgenerál volt,berúgó racsni nem lett szétszedveZorka írta: ↑2018.11.23. 21:44
Úgy értem, hogy nincs a motor beindítva.
Jelenleg annyit tudok, hogy a kuplunglamellák után, de a lánckerék előtt van a hiba.
Nem tudom mennyire lett szétszedve a váltó, nem tudom le lett-e szedve a tányérfogaskerék, szét lett-e szedve a berúgóracsni.
Ezért próbálom a kört szűkíteni.
teljesen szét lett borítva,teljes motorgenerál voltZorka írta: ↑2018.11.23. 21:44Úgy értem, hogy nincs a motor beindítva.
Jelenleg annyit tudok, hogy a kuplunglamellák után, de a lánckerék előtt van a hiba.
Nem tudom mennyire lett szétszedve a váltó, nem tudom le lett-e szedve a tányérfogaskerék, szét lett-e szedve a berúgóracsni.
Ezért próbálom a kört szűkíteni.
Úgy értem, hogy nincs a motor beindítva.
Leállított motornál úgy érted hogy nem pöfög?olyan mintha fordulat függő lenne,mire gyanakszol?berakom sebességbe elhallgat de ahogy elindulok elkezdi
Hello.motrosmano írta: ↑2018.11.23. 13:19Köszi! Jól esnek a szavaid, de már elfogyott a lelkesedésem, kitartásom és a türelmem is. Az autó szerelő " barátaimtól" is mióta meg vettem a kis TS-emet folyamatosan csak azt hallgathatom, hogy minek vetted, miért nem újabbat vettél... stb stb stb... Szerintem mindenki tudja miről írok!Zorka írta: ↑2018.11.21. 12:48
Semmi gond.![]()
Ez egy nagyon szép hobbi. Csak nem szabad túl komolyan venni. Régen bementél a boltba és vettél egy újat. Már ha volt. Vagy gyári alkatrészt. Nem kellett szenvedni vele. És még úgy sem mindig volt jó, esetleg még használható sem. Manapság a gagyik birodalmában még nehezebb a helyzet, ráadásul egyre kevesebben vannak azok, akik közvetlenül is meg tudják mutatni mit, hogyan, miért. Ami a legfontosabb, mit ne!
Ezért a te lelkesedésed és hozzáállásod nagyon tiszteletre méltó.
Úgyhogy hagyd a bringát annak, akinek nincsen jogosítványa.![]()
Csak akkor kezdtem ide írni amikor már végleg nem boldogultam, de bár hamarabb tettem volna!
Az utóbbi időben nagyon sokszor megszívtam akár a "szakműlyekkel", akár az innen-onnan vásárolt használt vagy új alkatrészekkel, csak az elmúlt évben sikerült egy közepes méretű utánfutónyi hulladék fémet összevásárolni, "működő motorról bontva" persze mind...
Hálás vagyok a segítségetekért, köszönök szépen mindenkinek mindent! Széles utat meg olcsó benzint!
Köszi! Jól esnek a szavaid, de már elfogyott a lelkesedésem, kitartásom és a türelmem is. Az autó szerelő " barátaimtól" is mióta meg vettem a kis TS-emet folyamatosan csak azt hallgathatom, hogy minek vetted, miért nem újabbat vettél... stb stb stb... Szerintem mindenki tudja miről írok!Zorka írta: ↑2018.11.21. 12:48Semmi gond.motrosmano írta: ↑2018.11.21. 10:22
Szóval bárki hibázhat ...
Nálam meg már az elkeseredettség érezhető, nem kicsit! Nem akartalak megsérteni, megharagítani, ha még is úgy lenne, kérlek, bocsáss meg!
Azt hiszem, jobb lesz ha leporolom biciklit! (Minenkinek!)![]()
Ez egy nagyon szép hobbi. Csak nem szabad túl komolyan venni. Régen bementél a boltba és vettél egy újat. Már ha volt. Vagy gyári alkatrészt. Nem kellett szenvedni vele. És még úgy sem mindig volt jó, esetleg még használható sem. Manapság a gagyik birodalmában még nehezebb a helyzet, ráadásul egyre kevesebben vannak azok, akik közvetlenül is meg tudják mutatni mit, hogyan, miért. Ami a legfontosabb, mit ne!
Ezért a te lelkesedésed és hozzáállásod nagyon tiszteletre méltó.
Úgyhogy hagyd a bringát annak, akinek nincsen jogosítványa.![]()
Szia!
Semmi gond.motrosmano írta: ↑2018.11.21. 10:22Szóval bárki hibázhat ...Zorka írta: ↑2018.11.20. 23:43
Ahogyan már írták, a sűrítési végnyomást kellene először is pontosan megmérni.
Aztán mondjuk a présmérettel folytatnám.
De had mondjak el egy történetet.
Egyszer az egyik haverom szólt, hogy nem húzatnám-e be a Trabiját, mert nem indul.
Meghúztuk. Pöffent egyet és amikor szétnyílt a hátsó dob, marékszám köpte a papírcafatokat. Kérdezem, hogy ezzel meg mit csináltál? Kipufogósort, meg megszakítóbütyköt cserélt. Csakhogy a kipufogóban benne hagyta a papírdugókat, a megszakítóbütyköt meg fordítva rakta fel. Pedig azt nem egyszerű. Neki meg autószerelő a végzettsége. Hát ezért mondom, nem mindegy, milyen infót kap az ember.
Nálam meg már az elkeseredettség érezhető, nem kicsit! Nem akartalak megsérteni, megharagítani, ha még is úgy lenne, kérlek, bocsáss meg!
Azt hiszem, jobb lesz ha leporolom biciklit! (Minenkinek!)
Szóval bárki hibázhat ...Zorka írta: ↑2018.11.20. 23:43Ahogyan már írták, a sűrítési végnyomást kellene először is pontosan megmérni.motrosmano írta: ↑2018.11.20. 22:55
Megosztanád velem milyen méréseken pontosítsak, illetve milyen adatokat adjak még meg, hogy könnyebb legyen (legalább) találgatni?
Aztán mondjuk a présmérettel folytatnám.
De had mondjak el egy történetet.
Egyszer az egyik haverom szólt, hogy nem húzatnám-e be a Trabiját, mert nem indul.
Meghúztuk. Pöffent egyet és amikor szétnyílt a hátsó dob, marékszám köpte a papírcafatokat. Kérdezem, hogy ezzel meg mit csináltál? Kipufogósort, meg megszakítóbütyköt cserélt. Csakhogy a kipufogóban benne hagyta a papírdugókat, a megszakítóbütyköt meg fordítva rakta fel. Pedig azt nem egyszerű. Neki meg autószerelő a végzettsége. Hát ezért mondom, nem mindegy, milyen infót kap az ember.
Ahogyan már írták, a sűrítési végnyomást kellene először is pontosan megmérni.motrosmano írta: ↑2018.11.20. 22:55Megosztanád velem milyen méréseken pontosítsak, illetve milyen adatokat adjak még meg, hogy könnyebb legyen (legalább) találgatni?Zorka írta: ↑2018.11.20. 21:47
-Valóban jó áramlástanilag a cápa bőre. Mert a keletkező mikroörvények nem adnak akkora homlokfelület növekedést, mint amennyi áramlási veszteség csökkenést.
-Ámde itt az örvénysor kialakulásával három negatív hatás is együtt jár. Csökken az áramlási keresztmetszet. A benzincseppek a csatorna falához áramlanak, így szegényítve a keveréket. Üzemanyag filmréteg folyik a forgattyúsház felé, ami hígítja az olajat, valamint elégetlenül kerül a kipufogóba. Mindez jelentős energiaveszteséggel jár. Vagyis jelentősen csökken a hatásfok.
-Ezzel együtt az üvegszemcsék valóban okozhatnak jelentős kárt.
-Mivel a figyelembe vehető adatok hiányosak és a rendelkezésre állók fele pontatlan mérési eljárásból származik, ezért még találgatni is nehéz.
Egy azonban biztos. A jelenlegi teljesítmény nem egy felújított motortól elvárható.
Az eredményről pedig további vizsgálat nélkül nem tudható, hogy minek a következménye.
Ezért én inkább kisszebivel értek egyet.
![]()
Megosztanád velem milyen méréseken pontosítsak, illetve milyen adatokat adjak még meg, hogy könnyebb legyen (legalább) találgatni?Zorka írta: ↑2018.11.20. 21:47-Valóban jó áramlástanilag a cápa bőre. Mert a keletkező mikroörvények nem adnak akkora homlokfelület növekedést, mint amennyi áramlási veszteség csökkenést.
-Ámde itt az örvénysor kialakulásával három negatív hatás is együtt jár. Csökken az áramlási keresztmetszet. A benzincseppek a csatorna falához áramlanak, így szegényítve a keveréket. Üzemanyag filmréteg folyik a forgattyúsház felé, ami hígítja az olajat, valamint elégetlenül kerül a kipufogóba. Mindez jelentős energiaveszteséggel jár. Vagyis jelentősen csökken a hatásfok.
-Ezzel együtt az üvegszemcsék valóban okozhatnak jelentős kárt.
-Mivel a figyelembe vehető adatok hiányosak és a rendelkezésre állók fele pontatlan mérési eljárásból származik, ezért még találgatni is nehéz.
Egy azonban biztos. A jelenlegi teljesítmény nem egy felújított motortól elvárható.
Az eredményről pedig további vizsgálat nélkül nem tudható, hogy minek a következménye.
Ezért én inkább kisszebivel értek egyet.
![]()
-Valóban jó áramlástanilag a cápa bőre. Mert a keletkező mikroörvények nem adnak akkora homlokfelület növekedést, mint amennyi áramlási veszteség csökkenést.
Akkor raktam össze, szépen össze ment, nem hallottam, hogy a gyűrű tört volna, igaz gázt nem húztam amikor mértem.
Debrecenben Béke László. fúrás, főtengely egyensúlyozásban nincs jobb.motrosmano írta: ↑2018.11.19. 21:43 Helló!
Velem mindid csak a baj van...![]()
Sikerült megszakítanom a hengerben az egyik karburátor szívócsonk felfogató csavarjának a menetét, gondoltam semmi gond itt van a frissen felfúrt, gyöngyszórt, csodálatos hengerem majd felrakom azt, így is tettem, ámde ezzel valami gixer van, mert 4dikbe semmi ereje nincs, hátszéllel is csak épphogy gyorsult, vagyis inkább csak tudta tartani a tempót (cirka 70km/h).
Ötletek a menet pótlására és kompresszió hiányára?
Másik: valaki tud Szolnok megyében egy épkézláb műhelyt ahonnét úgy kapom vissza a főtengelyt hogy az használható is lesz? Sajnos mostanában két különböző helyről is úgy kaptam vissza hogy 1-2 tizedet ütött, lehet eleve olyan volt amikor már oda vittem, de akkor meg minek cserélték ki a hajtókart... Mindegy ez már ide tartozik.
Szóval akkor műhely? Mondjuk Kisújszálláson vagy Karcagon?
Törökszentmiklós, "Nyakas" Farkas István,ha már Jász-Nagykun-Szolnok megye... Ő mindenre IS tud megoldást (megszakadt menet - helicoil, centírozás...)motrosmano írta: ↑2018.11.19. 21:43 Helló!
Velem mindid csak a baj van...![]()
Sikerült megszakítanom a hengerben az egyik karburátor szívócsonk felfogató csavarjának a menetét, gondoltam semmi gond itt van a frissen felfúrt, gyöngyszórt, csodálatos hengerem majd felrakom azt, így is tettem, ámde ezzel valami gixer van, mert 4dikbe semmi ereje nincs, hátszéllel is csak épphogy gyorsult, vagyis inkább csak tudta tartani a tempót (cirka 70km/h).
Ötletek a menet pótlására és kompresszió hiányára?
Másik: valaki tud Szolnok megyében egy épkézláb műhelyt ahonnét úgy kapom vissza a főtengelyt hogy az használható is lesz? Sajnos mostanában két különböző helyről is úgy kaptam vissza hogy 1-2 tizedet ütött, lehet eleve olyan volt amikor már oda vittem, de akkor meg minek cserélték ki a hajtókart... Mindegy ez már ide tartozik.
Szóval akkor műhely? Mondjuk Kisújszálláson vagy Karcagon?
Hívd fel őket. Nekem eddig mindig sikerült.motrosmano írta: ↑2018.11.04. 21:38 hali!
valaki tudja, hogy ez milyen gyártmány lenne?
talán berta?
https://mz-b.hu/mz-ts-125-dugattyu-52-00-2100000104970
tudom, legjobb az lenne, ha őket kérdezném meg, de már legutóbb se válaszoltak!
motrosmano írta: ↑2018.10.18. 08:49 Á, szóval azok az "U" betűk besraffozva a szimeringek lennének metszettben ábrázolva! Szuper, köszi!
A sima része a sonka felől, a hornyolt a csapágy felől. (A nemrég mellékelt ábrát kinagyítva jól látható.)motrosmano írta: ↑2018.10.17. 22:09 Jól van na!![]()
Sajnos, hajlamos vagyok feleslegesen túl bonyolítani a dolgokat!![]()
Még az érdekelne, hogy kell lennie a szimeringnek, a hátoldala a csapágyak felöl vagy pont fordítva? Amiket ki vettem azok kicsit szélesebbek is és fémházban voltak, de egyébként hátoldalal a csapágyak felé voltak elhelyezve.
Igen, az a jó sorrend.motrosmano írta: ↑2018.10.17. 20:14 Akkor a blokk félbe berakok mindent és aztán a főtengely, ez lenne a jó sorrend? Akkor tényleg hülyén csináltam, na mindegy a tanuló pénzt meg kell fizetni.![]()
Azért kíváncsi lennék az egyszerűbb módszerre is! Nem vagyok a saját magam ellensége!
Akkor rosszabb a helyzet, mint gondoltam. Rossz helyen van még a szimering is.motrosmano írta: ↑2018.10.17. 18:22Olyan déjà vu érzésem volt mikor olvastam a hozzászólásodat, esküszöm mintha megint a Petőfiben ülnék szakrajz órán és hallgatnám a tanáromat aki kapcsolt gerébtokos ablakról beszél!![]()
Ez így most nekem teljes homály amit leírtál, nehézkes a most felfogásom, szerencsére ma ér véget az éjszakás műszakom
, pénteken frissen kipihenten újra neki fogok végig olvasni.
A belső csapágy nem fogja tudni a szimeringet kitolni szerintem, mert a tengely ø17mm a csapágy alatt és ø22mm a szimering alatt. Az ø22mm-s rész szélesebb mint a szimering 7mm-s vastagsága.
Az a helyzet hogy amikor beraktam a baloldali blokk félbe a főtengelyt (mondjuk csak tartani kellett, hogy egyenesen bemenjen a helyére), középen bent volt a seeger gyűrű, mikor beraktam hallottam egy fémes koppanást, úgy gondoltam a csapágy felütközött és azt hallottam, az utolsó pár mm-en kellett csak egy kicsit rásegítenem kézzel, gondolom a szimering miatt. Jelzem hogy közben kb 120°C-ra fel volt melegítve a blokk.
A belső csapágy és a szimering a főtengelyen volt, a külső csapágy pedig a blokk félben. Ez így hülyeség volt?
Ha nem muszáj nem húzatok semmit ilyen helyeken, főleg hidegen nem.
Jó lenne valami értelmes sorrendet tudni az összerakáshoz, mert van még 4 másik ilyen blokk és nem akarok ennyit szívni még négyszer!
Olyan déjà vu érzésem volt mikor olvastam a hozzászólásodat, esküszöm mintha megint a Petőfiben ülnék szakrajz órán és hallgatnám a tanáromat aki kapcsolt gerébtokos ablakról beszél!Zorka írta: ↑2018.10.17. 10:05A belső csapágy külseje felfekszik a zégerre. A belső gyűrűje megtámaszt a főtengelyre. Ha a külső csapágyat úgy húzatod fel, hogy a belső gyűrűjét nyomod befelé, miközben húzod a tengelyt, akkor a csapágyakat feszíted össze a belső gyűrűknél fogva.motrosmano írta: ↑2018.10.17. 08:26
most már végleg elvesztettem a fonalat...![]()
azt odáig értem, hogy rosszul csináltam valamit.
ha jól értem akkor azt mondod, hogy egy picit kocogtassam visszább az egész főtengelyt?
de ráadásul nem is volt teljesen a helyén/középen a főtengely, szemmel láthatóan bal oldalt nagyobb volt a hézag, mint jobbról, de nem ért hozzá a forgattyúsház falához.
igaz ezt nem is írtam le eddig, és ez is csak azután tűnt fel sajnos , amikor már összeraktam a blokkot.
Ha húzod a tengelyt, akkor külső csapágy külső gyűrűjét kell megtámasztanod, mert a két külső csapágy között van távtartó. (zéger) A belsők között nincsen.
Ezért, ha így húzod, akkor a csapágyak lógása kiegyenlítődik, vagy egy két kisebb koppintással a belső gyűrűn, beáll a helyes értékre.
A te módszereddel összehúztad a csapágyak külső gyűrűit fixre, a külső csapágy két gyűrűje egy síkba került. De a belső csapágy belső gyűrűje főtengelyestől kijjebb jött a csapágyhézagnak megfelelően. Mivel ezek új csapágyak, össze is feszültek.
Jó kérdés! Ha visszább ütöd a főtengelyt, akkor a belső csapágy kitolhatja a szimeringet. Ezért mondtam a bronzos kocogtatást. Mert ezzel csak a feszülést szünteted meg. Ugyanis a belső gyűrűk hézagai most ellentétesen állnak. Ha kocogtatod, akkor az csak a külső csapágy gyűrűjére hat mindaddig, amíg a hézagok a csapágyközépvonalakhoz képest ugyan oda nem kerülnek.
A belső csapágy külseje felfekszik a zégerre. A belső gyűrűje megtámaszt a főtengelyre. Ha a külső csapágyat úgy húzatod fel, hogy a belső gyűrűjét nyomod befelé, miközben húzod a tengelyt, akkor a csapágyakat feszíted össze a belső gyűrűknél fogva.motrosmano írta: ↑2018.10.17. 08:26most már végleg elvesztettem a fonalat...![]()
azt odáig értem, hogy rosszul csináltam valamit.
ha jól értem akkor azt mondod, hogy egy picit kocogtassam visszább az egész főtengelyt?
de ráadásul nem is volt teljesen a helyén/középen a főtengely, szemmel láthatóan bal oldalt nagyobb volt a hézag, mint jobbról, de nem ért hozzá a forgattyúsház falához.
igaz ezt nem is írtam le eddig, és ez is csak azután tűnt fel sajnos , amikor már összeraktam a blokkot.
most már végleg elvesztettem a fonalat...Zorka írta: ↑2018.10.16. 07:45Csakhogy így ráhúztad a belső csapágy belső gyűrűjét a külsőére.motrosmano írta: ↑2018.10.16. 01:46 Majdnem, egy megfelelő méretű közdarab segítségével a teljes felületén megtámasztva toltam befelé a külső csapágyat a főtengely végén lévő anyával.
Finom kocogtatás bronzzal...
Csakhogy így ráhúztad a belső csapágy belső gyűrűjét a külsőére.motrosmano írta: ↑2018.10.16. 01:46 Majdnem, egy megfelelő méretű közdarab segítségével a teljes felületén megtámasztva toltam befelé a külső csapágyat a főtengely végén lévő anyával.
Ha jól értem, akkor a belső gyűrűvel toltad befelé a külső csapágyat?motrosmano írta: ↑2018.10.15. 20:30Összeszerelésnél nem húzzatam be, megmelegítettem a blokkot kb 120 fokra és simán kézzel betoltam a helyére a főtengelyt, csak a külső csapágyat húzzattam kicsit vissza, mert egy pár mm-t kintebb jött. Lehet jobb lenne újra szétszedni és újrakezdeni az egészet!Zorka írta: ↑2018.10.15. 18:57
A balos csapágyak belső gyűrűi között nincsen hézagolás viszont van hézag, mert a külső gyűrűknél ott a zéger.
Ezt a dilemmát összeszerelésnél úgy lehet orvosolni, hogy a külső csapágy külső gyűrűjénél megtámasztva húzatod be a főtengelyt.
Most, amíg nincsen rajta a jobb blokkfél, vagy el van távolítva, csavard fel szintbe az anyát, és egy darab bronz közbeiktatásával kocogtasd meg. Na nem kell kiütni, csak annyit kell, hogy ne feszüljön.
2g.gif
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég