Összeszerelésnél nem húzzatam be, megmelegítettem a blokkot kb 120 fokra és simán kézzel betoltam a helyére a főtengelyt, csak a külső csapágyat húzzattam kicsit vissza, mert egy pár mm-t kintebb jött. Lehet jobb lenne újra szétszedni és újrakezdeni az egészet!Zorka írta: ↑2018.10.15. 18:57A balos csapágyak belső gyűrűi között nincsen hézagolás viszont van hézag, mert a külső gyűrűknél ott a zéger.
Ezt a dilemmát összeszerelésnél úgy lehet orvosolni, hogy a külső csapágy külső gyűrűjénél megtámasztva húzatod be a főtengelyt.
Most, amíg nincsen rajta a jobb blokkfél, vagy el van távolítva, csavard fel szintbe az anyát, és egy darab bronz közbeiktatásával kocogtasd meg. Na nem kell kiütni, csak annyit kell, hogy ne feszüljön.
2g.gif
Blokk
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Re: Blokk
A balos csapágyak belső gyűrűi között nincsen hézagolás viszont van hézag, mert a külső gyűrűknél ott a zéger.
Ezt a dilemmát összeszerelésnél úgy lehet orvosolni, hogy a külső csapágy külső gyűrűjénél megtámasztva húzatod be a főtengelyt.
Most, amíg nincsen rajta a jobb blokkfél, vagy el van távolítva, csavard fel szintbe az anyát, és egy darab bronz közbeiktatásával kocogtasd meg. Na nem kell kiütni, csak annyit kell, hogy ne feszüljön.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Igen, 3db 6303 C3 csapágyat vettem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Növelt radiális hézagú (C3 v C4) csapágyakat használtál?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Nem, már amikor a bal oldali blokk félbe beraktam akkor szorult. Lehet valamit nem jó sorrendbe csináltam.
Arra gondolok, valamiért baloldalon a két csapágy közül az egyik, vagy mindkettő feszül.
Mindenesetre újra feltágítottam mindent és a két blokk felet eltávolítottam egymástól egy picit, hogy ne feszüljön semmi.
Arra gondolok, valamiért baloldalon a két csapágy közül az egyik, vagy mindkettő feszül.
Mindenesetre újra feltágítottam mindent és a két blokk felet eltávolítottam egymástól egy picit, hogy ne feszüljön semmi.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A "kézzel alig" már semmiképpen nem normális. Túlment a jobb oldali csapágy?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Ezt már régóta meg akartam kérdezni, hogy amikor összerakom a blokkot új szimeringekkel akkor egy kicsit szorulni szokott a főtengely, de meddig mondható "normálisnak" a szorulás?
Össze raktam a kis trophy blokkot, de kézzel alig tudom megforgatni a főtengelyt. Remélem nem rontottam el semmit
, mert harakirit követek el!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Össze raktam a kis trophy blokkot, de kézzel alig tudom megforgatni a főtengelyt. Remélem nem rontottam el semmit

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Blokk
Akkor már a táskádban elhozhatnád apránként.motrosmano írta: ↑2018.10.14. 20:02Félted a motorodat mi?
Legalább nem kell futót bérelned, ladád csomagtartójába haza tudod vinni!![]()

Re: Blokk
motrosmano írta: ↑2018.10.14. 19:56 Samut csak megmutattam neki és megijedt, magától le ugrott !![]()
Csapágylehúzó + két feles (amitől jó erős lettem) volt a megoldás kulcsa!
Viccet félretéve, már elegem a 16 órás orális szextől, így úgy voltam vele, hogy visszarakom csapágylehúzót és addig húzóm amíg valami nem enged! Szerencsém lett!
Gyorsan megóráztam a főtengelyt, hál'istennek semmi baja, 0,01mm az ütése.
Köszi, hogy volt türelmed hozzám! És a segítséget is!
Ui.: amit én ütögetésnek hívok, az bárkit kap el biztos csonttörés, még így is, félkilós kalapáccsal!![]()



- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Félted a motorodat mi?Chris1979 írta: ↑2018.10.14. 18:09Azért csak érzéssel!motrosmano írta: ↑2018.10.14. 17:53 Üllőm nincs, csak egy vasúti sín darab, de azt hiszem az pont megfelel minden szempontból az üllő helyett.
Ütöttem hidegen-melegen, mindent kombináltam mindennel ami csak eszembe jutott! Melegíteni csak egy villanyrezsóval tudok, ugyan nem próbáltam de szerintem azzal nem fogom tudni izzásig hevíteni.
Nagyon erősen sem akartam ütni, mert féltem hogy elfogom deformálni a főtengelyt. De azt mondod hogy ez a megoldás előveszem a kis samut szerintem azzal már lehet ütni, rajtam nem múlik!![]()
Legalább nem kell futót bérelned, ladád csomagtartójába haza tudod vinni!

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Samut csak megmutattam neki és megijedt, magától le ugrott !
Csapágylehúzó + két feles (amitől jó erős lettem
) volt a megoldás kulcsa!
Viccet félretéve, már elegem a 16 órás orális szextől, így úgy voltam vele, hogy visszarakom csapágylehúzót és addig húzóm amíg valami nem enged! Szerencsém lett!
Gyorsan megóráztam a főtengelyt, hál'istennek semmi baja, 0,01mm az ütése.
Köszi, hogy volt türelmed hozzám! És a segítséget is!
Ui.: amit én ütögetésnek hívok, az bárkit kap el biztos csonttörés, még így is, félkilós kalapáccsal!

Csapágylehúzó + két feles (amitől jó erős lettem

Viccet félretéve, már elegem a 16 órás orális szextől, így úgy voltam vele, hogy visszarakom csapágylehúzót és addig húzóm amíg valami nem enged! Szerencsém lett!
Gyorsan megóráztam a főtengelyt, hál'istennek semmi baja, 0,01mm az ütése.
Köszi, hogy volt türelmed hozzám! És a segítséget is!
Ui.: amit én ütögetésnek hívok, az bárkit kap el biztos csonttörés, még így is, félkilós kalapáccsal!

Re: Blokk
Azt úgy ne is próbáld.motrosmano írta: ↑2018.10.14. 17:53 Üllőm nincs, csak egy vasúti sín darab, de azt hiszem az pont megfelel minden szempontból az üllő helyett.
Ütöttem hidegen-melegen, mindent kombináltam mindennel ami csak eszembe jutott! Melegíteni csak egy villanyrezsóval tudok, ugyan nem próbáltam de szerintem azzal nem fogom tudni izzásig hevíteni.
Nagyon erősen sem akartam ütni, mert féltem hogy elfogom deformálni a főtengelyt. De azt mondod hogy ez a megoldás előveszem a kis samut szerintem azzal már lehet ütni, rajtam nem múlik!

A faluban csak van valakinek lánghegesztője, vagy egy nyomorult ülője...

Mert ha nincs mivel, nincs kivel, nincs hol, akkor csak ráb...ni lehet.

(A sínvas kevés, samu meg sok.)

- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Blokk
Azért csak érzéssel!motrosmano írta: ↑2018.10.14. 17:53 Üllőm nincs, csak egy vasúti sín darab, de azt hiszem az pont megfelel minden szempontból az üllő helyett.
Ütöttem hidegen-melegen, mindent kombináltam mindennel ami csak eszembe jutott! Melegíteni csak egy villanyrezsóval tudok, ugyan nem próbáltam de szerintem azzal nem fogom tudni izzásig hevíteni.
Nagyon erősen sem akartam ütni, mert féltem hogy elfogom deformálni a főtengelyt. De azt mondod hogy ez a megoldás előveszem a kis samut szerintem azzal már lehet ütni, rajtam nem múlik!

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Üllőm nincs, csak egy vasúti sín darab, de azt hiszem az pont megfelel minden szempontból az üllő helyett.
Ütöttem hidegen-melegen, mindent kombináltam mindennel ami csak eszembe jutott! Melegíteni csak egy villanyrezsóval tudok, ugyan nem próbáltam de szerintem azzal nem fogom tudni izzásig hevíteni.
Nagyon erősen sem akartam ütni, mert féltem hogy elfogom deformálni a főtengelyt. De azt mondod hogy ez a megoldás előveszem a kis samut szerintem azzal már lehet ütni, rajtam nem múlik!
Ütöttem hidegen-melegen, mindent kombináltam mindennel ami csak eszembe jutott! Melegíteni csak egy villanyrezsóval tudok, ugyan nem próbáltam de szerintem azzal nem fogom tudni izzásig hevíteni.
Nagyon erősen sem akartam ütni, mert féltem hogy elfogom deformálni a főtengelyt. De azt mondod hogy ez a megoldás előveszem a kis samut szerintem azzal már lehet ütni, rajtam nem múlik!
Re: Blokk
Ha felmelegíted, nem ütni kell, hanem hirtelen lehűteni. Pirosra melegíted a lánckerék agyát. De csak azt. Aztán vízzel hirtelen lehűtöd. Így megnyúlik a belseje, nagyobb lesz a furat, tehát elválik.motrosmano írta: ↑2018.10.14. 15:41 Nem az a lényeg, hogy fogalmazom meg, már nyoma maradt az ütésnek a lánckeréken. Megmelegítve próbáltam, aztán amikor kihűlt újra felmelegítettem és kezdtem elölről. Közben kaptam egy lehúzót de azzal se sikerült.
Vagy hidegen nagyon jól alátámasztva ütöd. Nem ütögeted, mert akkor csak a felületet "szegecseled". A tengely sokkal keményebb a lánckeréknél. Ha elég az átütőerő, akkor szinte ledobja a kúpról. Persze ehhez nagy tömegű, nagyon kemény alátámasztás kell. Erre találták ki az ülőt.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Nem az a lényeg, hogy fogalmazom meg, már nyoma maradt az ütésnek a lánckeréken. Megmelegítve próbáltam, aztán amikor kihűlt újra felmelegítettem és kezdtem elölről. Közben kaptam egy lehúzót de azzal se sikerült.
Re: Blokk
Ha az ütögetés segítene, akkor két kalapácsot írtam volna.

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Nem segít az ütögetés!
A flexet meg még hanyagolnám!
A flexet meg még hanyagolnám!
Re: Blokk
Szia!motrosmano írta: ↑2018.10.13. 21:17 Helló!
Van nálam egy ES 125/1-s felújításra, valamiért nem tudom lehúzni a főtengelyről a kis lánckereket!![]()
Igaz, hogy ehhez pont nincsen lehúzóm, de eddig mindig elég volt az ilyen típusú lánckerekeknél ha a két M6-os furatba betekertem a csavarokat. Most megmelegítettem vagy 3x is, széthúztam a blokkot kivettem a sebváltó tengelyét, hogy le tudjam venni a kuplungot és a láncot, aztán próbáltam csapágy lehúzóval is hidegen-melegen, ázott a csavarlazítóban is-kínomban próbálkoztam mindennel de semmi nem hozott eredményt!
Valaki valami ötlet?
Savazva vagy ragasztva lenne? Vagy csak a kúpra lenne ennyire rászorulva?
IMG_20181013_204042.jpg
Ülőn megtámasztod a lánckerék hengeres részét./tehát a főtengely tengelye párhuzamos az ülő munkalapjával, de nem ér hozzá./ Felülről meg egy közdarab (dorni) segítségével ütést mérsz a konok fejére./a lánckerék hengeres részére/
Ha ez sem segít, már csak a flex marad.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Helló!
Van nálam egy ES 125/1-s felújításra, valamiért nem tudom lehúzni a főtengelyről a kis lánckereket!
Igaz, hogy ehhez pont nincsen lehúzóm, de eddig mindig elég volt az ilyen típusú lánckerekeknél ha a két M6-os furatba betekertem a csavarokat. Most megmelegítettem vagy 3x is, széthúztam a blokkot kivettem a sebváltó tengelyét, hogy le tudjam venni a kuplungot és a láncot, aztán próbáltam csapágy lehúzóval is hidegen-melegen, ázott a csavarlazítóban is-kínomban próbálkoztam mindennel de semmi nem hozott eredményt!
Valaki valami ötlet?
Savazva vagy ragasztva lenne? Vagy csak a kúpra lenne ennyire rászorulva?
Van nálam egy ES 125/1-s felújításra, valamiért nem tudom lehúzni a főtengelyről a kis lánckereket!

Igaz, hogy ehhez pont nincsen lehúzóm, de eddig mindig elég volt az ilyen típusú lánckerekeknél ha a két M6-os furatba betekertem a csavarokat. Most megmelegítettem vagy 3x is, széthúztam a blokkot kivettem a sebváltó tengelyét, hogy le tudjam venni a kuplungot és a láncot, aztán próbáltam csapágy lehúzóval is hidegen-melegen, ázott a csavarlazítóban is-kínomban próbálkoztam mindennel de semmi nem hozott eredményt!
Valaki valami ötlet?
Savazva vagy ragasztva lenne? Vagy csak a kúpra lenne ennyire rászorulva?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Igen, ha befelé tekered akkor a csavar kúpos részével zárod a nyílást.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
gyöngyözéssel van egy selymes fénye a blokknak és a hengernek,homokolva inkább matt,képek nem adják vissza
motrosmano írta: ↑2018.09.18. 20:41
Pöpecül néz ki a járgányod, bár így állna már az enyém is!
![]()
És köszi a szemléltetést, igen kb ilyen a henger szett amit vettem!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Pöpecül néz ki a járgányodpempelli írta: ↑2018.09.18. 19:59 ez gyöngy szórtIMG_20180517_125714jjjjjjjjjj.jpg blokkmotrosmano írta: ↑2018.09.17. 15:41
A gyöngyszórásról még sohasem hallottam.
Ezek szerint megszívtam, mert vettem egy hengerszettet ami az eladó szerint frissen van fúrva, homokszórva és tisztára úgy néz ki mintha vadonatúj lenne. Ezért gondoltam, hogy a többit is renbe kellene raknom így, pontosabban úgy, hogy újszerű állapotú legyen.


És köszi a szemléltetést, igen kb ilyen a henger szett amit vettem!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
ez gyöngy szórt
blokk
motrosmano írta: ↑2018.09.17. 15:41A gyöngyszórásról még sohasem hallottam.aronpfabian írta: ↑2018.09.17. 15:13 Homokot ne. Sosem jön le róla ha bármilyen olajos kosz kerül rá.
Gyöngyszórás, utána fúrás. De lényegében mindegy, bele nem mehet úgysem, jól le kell tömíteni.
Ezek szerint megszívtam, mert vettem egy hengerszettet ami az eladó szerint frissen van fúrva, homokszórva és tisztára úgy néz ki mintha vadonatúj lenne. Ezért gondoltam, hogy a többit is renbe kellene raknom így, pontosabban úgy, hogy újszerű állapotú legyen.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ha sima, alapozóval szórtnak tűnik, az gyöngyszórt lesz. Ilyet érdemes csinálni a többivel is 

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Nem tudom, ha lesz időm teszek fel róla képet.
Még sohasem láttam egymás mellett homokszórt és gyöngyszórt akármit, hogy tudjam mi a különbség a kettő között!
Ez, amit vettem, kb úgy néz ki mintha festve lenne mondjuk szürke színű alapozóval (megtörölgettem több fajta hígítóval is, biztos nem festett).
Lassan rakom össze felé a /1-t is, gondoltam jobban mutatna azon is a henger + van még nekem jó pár amit szeretnék el tenni "újszerű" állapotban a polcra.
Még sohasem láttam egymás mellett homokszórt és gyöngyszórt akármit, hogy tudjam mi a különbség a kettő között!
Ez, amit vettem, kb úgy néz ki mintha festve lenne mondjuk szürke színű alapozóval (megtörölgettem több fajta hígítóval is, biztos nem festett).
Lassan rakom össze felé a /1-t is, gondoltam jobban mutatna azon is a henger + van még nekem jó pár amit szeretnék el tenni "újszerű" állapotban a polcra.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ha homokszórt akkor nem nézhet ki úgy mint az eredeti, sőt kifejezetten ronda. Érdes, mikrokráteres a felülete (ezért ragad bele az olaj örökre, semmivel sem tudod kisubickolni onnan). A nyers öntvényre semmi sem hasonlít igazán, de a gyöngyszórt az közelebb áll sokkal. Nem lehet hogy ez is ilyen?motrosmano írta: ↑2018.09.17. 15:41A gyöngyszórásról még sohasem hallottam.aronpfabian írta: ↑2018.09.17. 15:13 Homokot ne. Sosem jön le róla ha bármilyen olajos kosz kerül rá.
Gyöngyszórás, utána fúrás. De lényegében mindegy, bele nem mehet úgysem, jól le kell tömíteni.
Ezek szerint megszívtam, mert vettem egy hengerszettet ami az eladó szerint frissen van fúrva, homokszórva és tisztára úgy néz ki mintha vadonatúj lenne. Ezért gondoltam, hogy a többit is renbe kellene raknom így, pontosabban úgy, hogy újszerű állapotú legyen.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
A gyöngyszórásról még sohasem hallottam.aronpfabian írta: ↑2018.09.17. 15:13 Homokot ne. Sosem jön le róla ha bármilyen olajos kosz kerül rá.
Gyöngyszórás, utána fúrás. De lényegében mindegy, bele nem mehet úgysem, jól le kell tömíteni.
Ezek szerint megszívtam, mert vettem egy hengerszettet ami az eladó szerint frissen van fúrva, homokszórva és tisztára úgy néz ki mintha vadonatúj lenne. Ezért gondoltam, hogy a többit is renbe kellene raknom így, pontosabban úgy, hogy újszerű állapotú legyen.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Homokot ne. Sosem jön le róla ha bármilyen olajos kosz kerül rá.
Gyöngyszórás, utána fúrás. De lényegében mindegy, bele nem mehet úgysem, jól le kell tömíteni.
Gyöngyszórás, utána fúrás. De lényegében mindegy, bele nem mehet úgysem, jól le kell tömíteni.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Helló!
Henger felújításnál mi lenne ésszerűbb először homokszóratni aztán megfuratni vagy pont fordítva?
Köszönöm előre is a választ/okat!
Henger felújításnál mi lenne ésszerűbb először homokszóratni aztán megfuratni vagy pont fordítva?
Köszönöm előre is a választ/okat!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Sokat kap, megszívja magát. Ellenőrizd a szivatót nem ereszt-e, állítsd be az alapjárati rendszert. Lehet hogy sosem lesz jó, a kopott BVF nem egy pontos adagoló.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
srácok mi lehet a bibi a mocimmal.beindul ideig ketyeg szépen aztán fulladozik,magas fordulaton megy ,ha lejebb engedem a fordulatot leáll és csak nagy gázzal indul.most lett összerakva,etz 250
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Blokk
Hello.motrosmano írta: ↑2018.08.18. 15:51 Helló!
Hogy kell a kuplung kis lánckerekét feltenni úgy, hogy biztos ne tegyek kárt a főtengelyben?
A Hogyan javítsam a motorkerékpáromat című könyvben nincs valami segítség ezzel kapcsolatban? Most dolgozom nem tudom megnézni.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Helló!
Hogy kell a kuplung kis lánckerekét feltenni úgy, hogy biztos ne tegyek kárt a főtengelyben?
Hogy kell a kuplung kis lánckerekét feltenni úgy, hogy biztos ne tegyek kárt a főtengelyben?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Köszi, de nekem pont az újabb típusú kell. A csavaros nem az anyás.metalmuvek írta: ↑2018.08.17. 23:06Ha ez a régebbi típusú főtengely (TS 125), amire anya megy a kuplung felől és nem csavar, akkor van egy eladóm Kecskeméten, használt de jó állapotú, kottyanásmentes hajtókarral, csapok egyáltalán nem kopottak csapágyak alatt. Ha érdekel, gyere el, nézd meg, ha kell feltszem neked két csúcs közé, ki is órázhatjuk, ha gondolod. Én simán betenném az én motoromba, ha nem az újabb típus lenne. Egy tartalékblokkban volt, de én nem tudtam felhasználni.motrosmano írta: ↑2018.08.17. 20:52 Még nem adom fel, egy hét múlva lesz veteránbörze a közelben hátha lesz egy jó főtengely.
Addig is, van két főtengelyem, amin a csapok sajnos kopottak és ráesnek a csapágyak, a ragasztáson kívül lehet még ezekkel valamit kezdeni, mármint azon kívül, hogy súlyzónak, vagy papírnehezéknek használom?![]()
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Ha ez a régebbi típusú főtengely (TS 125), amire anya megy a kuplung felől és nem csavar, akkor van egy eladóm Kecskeméten, használt de jó állapotú, kottyanásmentes hajtókarral, csapok egyáltalán nem kopottak csapágyak alatt. Ha érdekel, gyere el, nézd meg, ha kell feltszem neked két csúcs közé, ki is órázhatjuk, ha gondolod. Én simán betenném az én motoromba, ha nem az újabb típus lenne. Egy tartalékblokkban volt, de én nem tudtam felhasználni.motrosmano írta: ↑2018.08.17. 20:52 Még nem adom fel, egy hét múlva lesz veteránbörze a közelben hátha lesz egy jó főtengely.
Addig is, van két főtengelyem, amin a csapok sajnos kopottak és ráesnek a csapágyak, a ragasztáson kívül lehet még ezekkel valamit kezdeni, mármint azon kívül, hogy súlyzónak, vagy papírnehezéknek használom?![]()
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Még nem adom fel, egy hét múlva lesz veteránbörze a közelben hátha lesz egy jó főtengely.
Addig is, van két főtengelyem, amin a csapok sajnos kopottak és ráesnek a csapágyak, a ragasztáson kívül lehet még ezekkel valamit kezdeni, mármint azon kívül, hogy súlyzónak, vagy papírnehezéknek használom?
Addig is, van két főtengelyem, amin a csapok sajnos kopottak és ráesnek a csapágyak, a ragasztáson kívül lehet még ezekkel valamit kezdeni, mármint azon kívül, hogy súlyzónak, vagy papírnehezéknek használom?

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
szuper!aronpfabian írta: ↑2018.08.16. 19:10 Az nagyon sok. 0,02 a felső határ. A csapágy nem lesz hosszú életű, és a megszakítót se biztos hogy könnyen be tudod állítani.
Jó lett volna állványon kimér(et)ni, hogy kapásból ennyire csálé volt-e vagy beszerelésnél feszült meg

valószínűleg az összeszerelési folyamatnak nevezet kínlódás közepette sikerült meg nyomorítanom!
magától biztos nem görbült meg, tavaly vagy tavaly előtt néztem utoljára, akkor asszem 0,01mm ha volt benne, azóta nem volt szétszedve.
nem vicc, hogy 3 perc alatt kiköt a csapágyragasztó, 4db 6204-s csapágy bánta, most már kifogyott az itthon felhalmozott készletem.
mindenesetre holnap rámérek még egyszer.
és rákérdezek motorosboltban mi újság a másik főtengelyemmel elég régen leadtam már, plusz szerzek be csapágyakat, itthon leghamarabb FAG-ot kapok, de azokat nem ismerem.
vagy ha minden kötél szakadt csinálok valami állványt és megpróbálom óvatosan kiegyengetni, de ezt inkább "zs" tervnek félre teszem

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Az nagyon sok. 0,02 a felső határ. A csapágy nem lesz hosszú életű, és a megszakítót se biztos hogy könnyen be tudod állítani.
Jó lett volna állványon kimér(et)ni, hogy kapásból ennyire csálé volt-e vagy beszerelésnél feszült meg
Jó lett volna állványon kimér(et)ni, hogy kapásból ennyire csálé volt-e vagy beszerelésnél feszült meg
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Hali!
Összeraktam a blokkot, kértem kölcsön egy indikátorórát, hogy megnézzem üt-e a főtengely, 0.08mm-t mértem a dinamó felől. Ez okozhat valami bajt?
Összeraktam a blokkot, kértem kölcsön egy indikátorórát, hogy megnézzem üt-e a főtengely, 0.08mm-t mértem a dinamó felől. Ez okozhat valami bajt?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Én is!metalmuvek írta: ↑2018.08.03. 15:47Sziasztok. Én mindenhova vitont tettem. Az a biztos.aronpfabian írta: ↑2018.08.03. 11:40(amilyen sz.r NBR szimeringeket árulnak, a másik kettő is inkább legyen FPM...)Kód: Egész kijelölése
Főtengely (belső): 2db 22x47x7 FPM/FKM/Viton Dinamó: 1db 17x30x7 NBR Lánckerék: 1db 25x35x7 NBR
A kék, fekete meg zöld csodákkal volt már elég problémám!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
... vagy elszakadt a blokktól menő kábel valaholaronpfabian írta: ↑2018.08.06. 06:47Akkor nem a blokknál van a gond, hanem pl. kiégett az izzó vagy oxidos a foglalata.metalmuvek írta: ↑2018.08.05. 22:06 Sziasztok.
Gondom akadt az üresjárat visszajelzésével. Két egységet is kipróbáltam, de egyik sem jelzett. Arra gondoltam, hogy üresben hozzáérintem a blankolt kábelt a lemezhez, de akkor sem történt semmi érdemleges. Lámpa nem gyulladt ki, csak a sárga töltésjelző az, ami virít, ha ráadom a gyújtást.
Szerintetek mi lehet a probléma?
Köszönöm, Metal

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Akkor nem a blokknál van a gond, hanem pl. kiégett az izzó vagy oxidos a foglalata.metalmuvek írta: ↑2018.08.05. 22:06 Sziasztok.
Gondom akadt az üresjárat visszajelzésével. Két egységet is kipróbáltam, de egyik sem jelzett. Arra gondoltam, hogy üresben hozzáérintem a blankolt kábelt a lemezhez, de akkor sem történt semmi érdemleges. Lámpa nem gyulladt ki, csak a sárga töltésjelző az, ami virít, ha ráadom a gyújtást.
Szerintetek mi lehet a probléma?
Köszönöm, Metal
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Sziasztok.
Gondom akadt az üresjárat visszajelzésével. Két egységet is kipróbáltam, de egyik sem jelzett. Arra gondoltam, hogy üresben hozzáérintem a blankolt kábelt a lemezhez, de akkor sem történt semmi érdemleges. Lámpa nem gyulladt ki, csak a sárga töltésjelző az, ami virít, ha ráadom a gyújtást.
Szerintetek mi lehet a probléma?
Köszönöm, Metal
Gondom akadt az üresjárat visszajelzésével. Két egységet is kipróbáltam, de egyik sem jelzett. Arra gondoltam, hogy üresben hozzáérintem a blankolt kábelt a lemezhez, de akkor sem történt semmi érdemleges. Lámpa nem gyulladt ki, csak a sárga töltésjelző az, ami virít, ha ráadom a gyújtást.
Szerintetek mi lehet a probléma?
Köszönöm, Metal
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Sziasztok. Én mindenhova vitont tettem. Az a biztos.aronpfabian írta: ↑2018.08.03. 11:40(amilyen sz.r NBR szimeringeket árulnak, a másik kettő is inkább legyen FPM...)Kód: Egész kijelölése
Főtengely (belső): 2db 22x47x7 FPM/FKM/Viton Dinamó: 1db 17x30x7 NBR Lánckerék: 1db 25x35x7 NBR
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég