Kód: Egész kijelölése
Főtengely (belső): 2db 22x47x7 FPM/FKM/Viton
Dinamó: 1db 17x30x7 NBR
Lánckerék: 1db 25x35x7 NBR
Kód: Egész kijelölése
Főtengely (belső): 2db 22x47x7 FPM/FKM/Viton
Dinamó: 1db 17x30x7 NBR
Lánckerék: 1db 25x35x7 NBR
Ott a pont...aronpfabian írta: ↑2018.07.30. 22:23 20W-50 OK, maradj ennél. Első eset hogy egy boltos nem a sz.r 80W-90-re próbál valakit rábeszélniez egy jó hely.
Azért eléggé ki vannak fényesedve a körmök, láttam már szebbet is.
5 fok kell meglegyen, a könyv szerint a köröm 1/4-énél nagyobb kopás már felújítást igényel
Ha az előtéttengely perselye (ami gyakorlatilag a 4. váltócsapágy) kottyan, annak nincs köze a 4. fokozathoz (lehet nem bírta a 80W-90-es kiképzést...)
A 4. fokozat egy 1:1 áttétel, a csoportkerék kuplungtengelyen lévő része közvetlenül a kuplungtengelyre rögzíti a kihajtást, kizárólag ez a kettő vesz benne részt. Ha a lánckeréktengelyben lévő persely kottyan ennyit, az gond, és lehet köze a hibajelenséghez. Keress egy olyat a tartalékok közt aminek az ablakai is szépek és a persely is vastag benne. Az ES/TS váltóalkatrészek felcserélhetők egymás közt, teljesen azonosak, nyugodtan variálhatsz.
A kézzel kinyomható csapágyat mindenképpen ragasztóval tenném vissza.
Ha nincs is köze a 4. fokozathoz, attól gondolom az is cserés? Nem egészséges, hogy az ott kotyog vagy az adja működési hézagot?Ha az előtéttengely perselye (ami gyakorlatilag a 4. váltócsapágy) kottyan, annak nincs köze a 4. fokozathoz (lehet nem bírta a 80W-90-es kiképzést...)
aronpfabian írta: ↑2018.07.30. 08:38 A csoportkerék körmei ha le vannak kerekedve, akkor az is okozhatja. Ugyanígy a 4. fogaskerék furatai (ovális, csepp alakú nem igazán jó).
Próbáld ki a kettőt, kb félig összetolva ha erősen elfordítva inkább kiugrik mint összeakad, akkor aláköszörülés (kisebb sérülés esetén) vagy csere. Szerencsére TS 125 váltóból annyi van mint a szemét, tuti lesz itt valakinek pótalkatrész.
A másik ami okozhatja hogy kilazult a lánckeréktengely csapágya. Ezt a blokk és csapágy szemrevételezésével tudod megállapítani, körkörös kopásmintát keress (meg persze ha annyira kopott hogy kézzel kinyomható)
Ha egyik sem, akkor csak váltóbeállítás, bár ha nem piszkáltad előtte és hirtelen "kezdte el" a hibát, akkor nem valószínű hogy "elállítódott" magától.
Hát nem látok semmit se, de rakok fel képeket hátha más igen!A csoportkerék körmei ha le vannak kerekedve, akkor az is okozhatja. Ugyanígy a 4. fogaskerék furatai (ovális, csepp alakú nem igazán jó).
Jól akad nem ugrik szét, mérhető az aláköszörülés is kb 0,5 mm, (ennyi elég?)Próbáld ki a kettőt, kb félig összetolva ha erősen elfordítva inkább kiugrik mint összeakad, akkor aláköszörülés (kisebb sérülés esetén) vagy csere. Szerencsére TS 125 váltóból annyi van mint a szemét, tuti lesz itt valakinek pótalkatrész.
Ez biztos, simán kinyomom de mióta nálam van (közel 12 éve) mindig is ilyen volt. Amikor először elindultam vele egy hosszabb útra már akkor is kidobálta, de nagyon ritkán 80 km megtétele alatt max 1szer - 2szerA másik ami okozhatja hogy kilazult a lánckeréktengely csapágya. Ezt a blokk és csapágy szemrevételezésével tudod megállapítani, körkörös kopásmintát keress (meg persze ha annyira kopott hogy kézzel kinyomható)
Nem hirtelen, mint az előbb írtam, talán már akkor kellett volna vele foglalkoznom, nem megvárni amíg teljesen tönkre megy.Ha egyik sem, akkor csak váltóbeállítás, bár ha nem piszkáltad előtte és hirtelen "kezdte el" a hibát, akkor nem valószínű hogy "elállítódott" magától.
A papír munka nem vészes, adásvételi->műszaki vagy szemle-> ocsmány iroda...aronpfabian írta: ↑2018.07.29. 22:52 Próbálkozz ragasztóval nyugodtan, kisebb kopást simán áthidal.
A bontott blokközép és a komplett bontott blokk is pont ugyanolyan eséllyel lehet rossz mint jó... helyben ellenőrizve esetleg meg merném venni, de rendelni semmiképpen. Papírozás is kell utána. Nem biztos hogy megéri.
Köszi!aronpfabian írta: ↑2018.07.27. 20:05ts_valt_all.jpgaronpfabian írta: ↑2018.07.27. 15:26 Kapcsolásrögzítőn állíts óramutató ellenében egy kicsit (negyed, fél fordulat max). Képet küldök este ha nincs meg. Kontrázva a kuplung alatt (leszerelendő)
aronpfabian írta: ↑2018.07.27. 15:26 Kapcsolásrögzítőn állíts óramutató ellenében egy kicsit (negyed, fél fordulat max). Képet küldök este ha nincs meg. Kontrázva a kuplung alatt (leszerelendő)
...pontosabban olyan órát tettek bele. Vagy valami idióta szétszedte és visszatekerte mert azt hitte, számít. Vagy akkor állt meg az óra/szakadt el a spirál
Helló! Ez érdekes téma. Engem is érdekelne a megfejtés.motrosmano írta: ↑2018.07.26. 20:06 Helló!
Régebben már írtam erről, és akkor úgy is tűnt, hogy sikerült megoldanom a váltó problémámat, de csak úgy tűnt...
A páciens TS 125.
Tegnap volt egy rövidebb utam (~2x50km) oda felé legalább 20-szor kidobta a 4-diket, vissza felé úton már csak 3-4-szer.
Amit megfigyeltem: 50-60 km/h között sose, 70-75 alatt ritkán dobja ki, felette viszont igen sűrűn (ha jó kedve van max 1 km-t bír ki), szinte mindig akkor dobja ki, ha már felvettem az utazó tempómat,
gyorsulás közben ritkán vagy nem, ha sikerült felgyorsulnom kb 100-ra és elengedem a gázkart és hagyom a motort magától lassulni (se fék, se kuplung) nem dobja ki.
Illetve lehet, hogy csak a véletlen műve de volt 2-3 alkalom amikor egy kicsit rázósabb,rosszabb útra értem és rögtön kidobta, simább egyenletesebb úton viszont kevesebbszer.
Tippek, ötletek?![]()
Valaki tudja a váltóban lévő bronz persely és a hozzá tartozó tengely méretét, csak a persely belső átmérője és benne forgó tengelyvég átmérője érdekel, vagy hogy milyen tűrés volt alkalmazva?
Nekem ahány csere darab van, annyi méretet mértem, pl.: 17,7-17,95 mm - tengely; 18,02-18,3 mm - persely belső átmérő. Gondolom kopásból adódóan.
Valamelyest segített amikor kihézagoltam a lánckerék csapágyát, nem oldotta meg a problémát, de azért javított helyzeten!
Bármilyen ötletet meghallgatok!
Csak segítsen valaki!
Üdv.: Jani
Szia! Köszönöm válaszod!aronpfabian írta: ↑2018.07.01. 11:38A két csapágy közti hézagoló lehet selejtesen megmunkált blokköntvény gyári szükségjavítása is (ez a mód az 1960-as évekbeli irodalomban még bennvan, utána már nem!), de lehet utólagos mókolás.metalmuvek írta: ↑2018.06.30. 21:50
Pont ez a baj, nem figyeltem meg, de szerintem a kettő között.
Illetve az lenne a kérdésem, hogy a kislánckerék felőli szimeringházban (vállas alumínium pogácsa, ami segergyűrű biztosít) hogy kell állnia a szimeringnek?
Amikor szétszedtem, ajkakkal kifelé volt benne. Az úgy jó?
Köszi!
A főtengely kislánckerék alatti szimering jó lesz kifelé álló ajakkal (külső szimeringes kis TS-ről nincs forrásom, de a 250-eseken mind így áll, és az ETZ 125 oktatófilmen is)
A két csapágy közti hézagoló lehet selejtesen megmunkált blokköntvény gyári szükségjavítása is (ez a mód az 1960-as évekbeli irodalomban még bennvan, utána már nem!), de lehet utólagos mókolás.metalmuvek írta: ↑2018.06.30. 21:50Pont ez a baj, nem figyeltem meg, de szerintem a kettő között.aronpfabian írta: ↑2018.06.30. 20:48 Melyik oldalán volt a csapágyaknak a hézagolás? Vagy a kettő között?
Illetve az lenne a kérdésem, hogy a kislánckerék felőli szimeringházban (vállas alumínium pogácsa, ami segergyűrű biztosít) hogy kell állnia a szimeringnek?
Amikor szétszedtem, ajkakkal kifelé volt benne. Az úgy jó?
Köszi!
Pont ez a baj, nem figyeltem meg, de szerintem a kettő között.aronpfabian írta: ↑2018.06.30. 20:48 Melyik oldalán volt a csapágyaknak a hézagolás? Vagy a kettő között?
Csak a dinamó felőli oldalon jelez a szimeringház alatt egy hézagolást. Összeállítási rajzon a 15-ös.metalmuvek írta: ↑2018.06.30. 20:18Szia, nincs kókányolás, gyári minden. Alkatrészkatalógus szerinti cspágyak valók a blokkba. Akkor a főtengelyhez nem kell beépíteni ezeket a lemezgyűrűket? Azt tudom, hogy a váltórésznél is szedtem ki ilyen vékony karikákat. Azokat még nem néztem, hogy hova valóak pontosan... De he segítetek, én csak megköszönöm!Zorka írta: ↑2018.06.30. 20:00
Azok bizony sehová sem valóak. 6204-es csapágyak voltak benne? mert annak a külső átmérője a 47mm. Nem "tuningolt" bele valaki valami más, 4-re végződő csapágyat a kuplung felől?
Mert ahhoz a motorblokkhoz igazából ezek kellenek:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... rbelwelle/_/?_![]()
Szia, nincs kókányolás, gyári minden. Alkatrészkatalógus szerinti cspágyak valók a blokkba. Akkor a főtengelyhez nem kell beépíteni ezeket a lemezgyűrűket? Azt tudom, hogy a váltórésznél is szedtem ki ilyen vékony karikákat. Azokat még nem néztem, hogy hova valóak pontosan... De he segítetek, én csak megköszönöm!Zorka írta: ↑2018.06.30. 20:00Azok bizony sehová sem valóak. 6204-es csapágyak voltak benne? mert annak a külső átmérője a 47mm. Nem "tuningolt" bele valaki valami más, 4-re végződő csapágyat a kuplung felől?metalmuvek írta: ↑2018.06.30. 19:12 Sziasztok, meg tudnátok esetleg mondani hogy az MM/3 TS 125-höz melyik távtartó lemezkarika hová való pontosan?
Néztem ábrát hozzá, de például az általatok hivatkozott alkatrész katalógusban a főtengelyhez nem ír távtartó lemezkarikát, pedig a 47 mm külső átmérő egyértelművé teszi számomra, hogy az oda való (ráadásul az én blokkomból 2 db ilyet szedtünk ki). Ezeken kívül még vannak kisebb távtartó lemezek. Köszönöm a segítséget.
Metalmuvek
Mert ahhoz a motorblokkhoz igazából ezek kellenek:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... rbelwelle/_/?_
Azok bizony sehová sem valóak. 6204-es csapágyak voltak benne? mert annak a külső átmérője a 47mm. Nem "tuningolt" bele valaki valami más, 4-re végződő csapágyat a kuplung felől?metalmuvek írta: ↑2018.06.30. 19:12 Sziasztok, meg tudnátok esetleg mondani hogy az MM/3 TS 125-höz melyik távtartó lemezkarika hová való pontosan?
Néztem ábrát hozzá, de például az általatok hivatkozott alkatrész katalógusban a főtengelyhez nem ír távtartó lemezkarikát, pedig a 47 mm külső átmérő egyértelművé teszi számomra, hogy az oda való (ráadásul az én blokkomból 2 db ilyet szedtünk ki). Ezeken kívül még vannak kisebb távtartó lemezek. Köszönöm a segítséget.
Metalmuvek
Zorka írta: ↑2018.06.30. 09:26
Most egy kicsivel több munka. Később sokkal több. Ha most javítod, az mostantól üzembiztos. Ha később, akkor lehet, hogy bonyodalom nélkül kibírja a szezont. Vagy nem. Az viszont egészen bizonyos, hogy addig minden ehhez az állapothoz "idomul". És a később beépített új alkatrészek nem fogják már az "idomultakat" felújítani.
Szerintem.
Most egy kicsivel több munka. Később sokkal több. Ha most javítod, az mostantól üzembiztos. Ha később, akkor lehet, hogy bonyodalom nélkül kibírja a szezont. Vagy nem. Az viszont egészen bizonyos, hogy addig minden ehhez az állapothoz "idomul". És a később beépített új alkatrészek nem fogják már az "idomultakat" felújítani.z25z írta: ↑2018.06.30. 09:12 Köszi. A megszakítóval nincs gondom, mert a mecseki nem igazán érzékeny erre. Hááát annyira nincs szétszedve, csak a kuplung van lehúzvaTudom, hogy ebből az lesz, hogy kiugrik a blokk és széthúzás, (meg is van hozzá az összes alkatrészem: hajtókar, csapágyak, szimeringek stb.) csak azzal nem vagyok tisztában, hogy kibírná-e ez a blokk még ezt a szezont vagy inkább ugorjak neki biztos-ami biztos alapon.....
![]()
Szia!z25z írta: ↑2018.06.28. 16:23 Üdv mindenkinek. Hozzáértő fülek (szemek) javaslatait várom. (hangerőt feltekerve hallható illetve referencia pont a malomkerék a főtengelyhez képest, mert amúgy az egész motor billeg, amikor mozgatom) 35-40 ezer km lehet a csapágyban C3-as. Mennyire lehet ez vészes/mennyi lehet még benne/meddig érdemes még használni? Amúgy a motoron nem hallom hogy baja lenne, csak a kuplung lamella cserekor tűnt fel, hogy van már némi holtjátéka.
https://www.youtube.com/watch?v=D08SJOHrAnQ
Szia!metalmuvek írta: ↑2018.06.29. 11:34 Sziasztok!
Egy normális (!) felbontású robbantott ábrát hol találok a TS125-höz?
Szerelés közben nem szeretnék kihagyni egy alkatrészt sem, különös tekintettel a távtartó lemezekre... Van egy pár belőle...
Köszönöm, Krisztián
z25z írta: ↑2018.06.29. 11:54Ezt most nem igazán vágom, segítsetek ki. Ez radiálisan kottyan, axiális irányban nem érzek elmozdulást. Melyik fogaskerékről van szó? A váltó a főtengely csapággyal milyen összefüggésben van? Esetleg a kuplung-primer hajtásra gondolsz? Lehet, hogy tévedek de ott az a rész jóval nagyobb holtjátékot is el kellene viselni nem? A primernek eleve lenni kell 0,05-0,1 holtjátéknak, kopottnál meg vígan több is, mint szoktuk hallani a behúzott kuplung esetében. Ha meg nagyobb, akkor meg a primer hajtás még szaladgálhat a lamellák között egy 1-2 mm-t mire leakadna a legbelsőről.![]()
Ezt most nem igazán vágom, segítsetek ki. Ez radiálisan kottyan, axiális irányban nem érzek elmozdulást. Melyik fogaskerékről van szó? A váltó a főtengely csapággyal milyen összefüggésben van? Esetleg a kuplung-primer hajtásra gondolsz? Lehet, hogy tévedek de ott az a rész jóval nagyobb holtjátékot is el kellene viselni nem? A primernek eleve lenni kell 0,05-0,1 holtjátéknak, kopottnál meg vígan több is, mint szoktuk hallani a behúzott kuplung esetében.
Szegecset lehet hozzá kapni vagy csinálni kell?aronpfabian írta: ↑2018.06.17. 17:13 Gyárilag duplasoros volt az 1980-as. Az egysoros a nagyon korai (1960-as évek, 1970-es évek eleje) sorozatokra és legnagyobb részben az ES típusokra volt jellemző.
A fűrészfogasodott kuplung helyett esetleg börzén találsz jobb állapotút, de a kopófogyónál a legjobb az új: átszegecseltetheted egy utángyártott lánckerékre. Az utángyártottnak általában a szegecsfuratai nem igazán passzosak, érdemes egy mérettel nagyobbra fúrni PONTOSAN (kosárral együtt) és ennek megfelelő szegeccsel összerakni:
http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... GY-2-SOROS
Fúrkálás helyett a komplett kuplungkosár egyszerűbb, de drágább: http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... -KOSAR-KPL
Láncból a ČZ gyárt használható minőségűt: http://motoralkatresz24.shop/spd/599610 ... NC-48-TAGU
(a kuplungkosár azonos az ETZ-vel, viszont a főtengely lánckereke és a primerlánc nem!)
Köszönöm! Ez az utángyártott komplett kosár nem valami bizalomgerjesztő, kókányolni meg nem szeretnék, ha nem muszáj. Nincs valamelyikőtöknek bontott, jó állapotú, kétsoros kuplungkosara komplett? Vevő lennék rá, mert az enyémen már szinte elgörbültek a fogak, másrészt a tartalék blokkban lévő nem csereszabatos. Más a főtengely, illetve a kuplungszerkezet is... Köszönöm a segítséget!aronpfabian írta: ↑2018.06.17. 17:13 Gyárilag duplasoros volt az 1980-as. Az egysoros a nagyon korai (1960-as évek, 1970-es évek eleje) sorozatokra és legnagyobb részben az ES típusokra volt jellemző.
A fűrészfogasodott kuplung helyett esetleg börzén találsz jobb állapotút, de a kopófogyónál a legjobb az új: átszegecseltetheted egy utángyártott lánckerékre. Az utángyártottnak általában a szegecsfuratai nem igazán passzosak, érdemes egy mérettel nagyobbra fúrni PONTOSAN (kosárral együtt) és ennek megfelelő szegeccsel összerakni:
http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... GY-2-SOROS
Fúrkálás helyett a komplett kuplungkosár egyszerűbb, de drágább: http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... -KOSAR-KPL
Láncból a ČZ gyárt használható minőségűt: http://motoralkatresz24.shop/spd/599610 ... NC-48-TAGU
(a kuplungkosár azonos az ETZ-vel, viszont a főtengely lánckereke és a primerlánc nem!)
Sziasztok! Szétszedtük az 1980-as blokkot és abban duplasoros a primerlánc. Tehát a kuplung sem csereszabatos. Ez erre az évjáratra jellemző? Gyárilag ilyen lett volna benne? A motorkód 740-el kezdődik. A kiskerék jó állapotban van, de a kuplungkosár fogai borzalmasan hervadtak. Ha gyárilag ezzel szerelték tudnátok segíteni abban, hogy honnan tudnék beszerezni egy duplafogazott kuplungkosarat duplasoros lánccal együtt. Köszönöm szépen! Metalmaronpfabian írta: ↑2018.06.14. 21:26 A főtengely (csapágyazással és primerlánckerékkel együtt), dinamó alatti szimeringház, és a blokköntvény különbözik csak. Ezeket nem tudod használni pótalkatrészként a papíros motorodhoz. A váltót, kuplungot, hengert, blokkfedeleket stb igen.
szerk.: hacsak nem egysoros volt a primerlánc, mert akkor a kuplunglánckerék és kuplungagy(!) sem passzol.
Melegítve szedted szét?
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég