Nem. Az enyémben komplett ETZ villa van. Ugyanis ez eredetileg krómvillás volt. (Nem /1)aronpfabian írta: ↑2018.10.10. 14:57 A TS villaszár-távolsága is kisebb. Az eredeti ETZ méretekhez képest kellett levenni belőle (minden tárcsás átalakításnál felmerül) vagy a már TS-re alakított alkatrészeket kellett mégtovább alakítani?
Fékek
Re: Fékek
Re: Fékek
Én komplett kereket vettem. És bevallom őszintén, nem hasonlítottam össze a kettőt. Úgyhogy nem tudnék csak saccolni a belső távtartó ügyében.
Nem 1mm-rel, hanem 1mm-re kellett a porvédő belső távtartórészét csökkenteni.
De itt is igaz a régi mondás; kétszer mérj, egyszer vágj.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2018.10.10. 16:42-kor.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
A TS villaszár-távolsága is kisebb. Az eredeti ETZ méretekhez képest kellett levenni belőle (minden tárcsás átalakításnál felmerül) vagy a már TS-re alakított alkatrészeket kellett mégtovább alakítani?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
A csapágyak közti távtartó stimmelt? Vagy azt kellett 1 mm-rel csökkenteni?
Re: Fékek
A bal oldali távtartóra azért figyelj oda, mert nekem jobb oldalira kellett cserélnem. A porvédő részét le kellett átmérőzni, a belső távtartóját meg 1mm-re csökkenteni. (A gyári távtartó belsejében egy acél betét van a torzulások ellen.)
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
EPDM gumiból, vagy vitonból gyártass hozzá, én még az O-ring Kft-től se kaptam. Miklóson, a sárgaház környékén egy kis utcában van egy csapágy (SKF) bolt, velük csináltattam anno. De már nekem is elfogyott...
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Fékek
Köszi sràcok a segitséget! A karmantyú bent van. Ugy néz ki jò lesz . Köszi Zé!
Most a két fél közötti gyürünél ereszt. A gyürü beszerzés alatt . De tartok töle olyan ,,jò" minöségü lesz mint az összes gumi alkatrész amit a fékhez àrulnak.
Most a két fél közötti gyürünél ereszt. A gyürü beszerzés alatt . De tartok töle olyan ,,jò" minöségü lesz mint az összes gumi alkatrész amit a fékhez àrulnak.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Van egy rakat karmantyúm, azok elvileg méretpontosak, ha kell, adok szívesen.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Fékek
Émmeg' nekiálltam a nyergemet újítani mert elkezdett dőlni belőle az olaj.
Vettem "nagyszerű,, minőségű tömítő gumigyűrűt a nyereg és a dugattyú közé... annyira de annyira nem takarékoskodtak az anyaggal hogy többet tettek bele, ennek köszönhetően nem megy bele a dugattyú még szilikonzsírral sem!!
Egyszóval egy rakat fos!!
Nem is értem miért gondoltam hogy megfelelő minőségűt kapok a boltban. A csapágyboltos Dél Antinál megpróbálom, hátha tart valami belevaló, jó minőségű cuccot.
Vettem "nagyszerű,, minőségű tömítő gumigyűrűt a nyereg és a dugattyú közé... annyira de annyira nem takarékoskodtak az anyaggal hogy többet tettek bele, ennek köszönhetően nem megy bele a dugattyú még szilikonzsírral sem!!
Egyszóval egy rakat fos!!
Nem is értem miért gondoltam hogy megfelelő minőségűt kapok a boltban. A csapágyboltos Dél Antinál megpróbálom, hátha tart valami belevaló, jó minőségű cuccot.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Nincs még fent, de Müller Szabinak és Neszveda Gyurinak is ilyen féknyerge van az ETZ-n. Olaszországból vettem, postával 177 Euro. Tudom, most sokan köpködnek, hogy rohadt drága, viszont ehhez minimum 30 évig nem kell hozzányúlni, jól dolgozik, és megszabadít a folyamatos szopástól. Elegem lett már, a motorral meg évente 13 ezer km-t megyek, kell a normális fék. Augusztus 21 után fog megérkezni, mert pont a következő héten vannak szabadságon az olaszok. Ha megjön és felrakom, írni fogok ide és az FB csoportba is róla
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
No meguntam, hogy a féknyereggel állandó sz*pás van, vettem egy Brembo P08-ast, ez már a biztosan passzoló nyereg. Kompletten küldik, fékbetétekkel együtt.
A féknyergemet márciusban szedtem szét, raktam össze új dugattyúval és karmantyúval, de megint szorul az egyik dugattyú.... És ez mindig fenálló jelenség...
Írtam a forgalmazónak levelet, lekértem a méreteket, ez a jó nyereg
A féknyergemet márciusban szedtem szét, raktam össze új dugattyúval és karmantyúval, de megint szorul az egyik dugattyú.... És ez mindig fenálló jelenség...
Írtam a forgalmazónak levelet, lekértem a méreteket, ez a jó nyereg
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Szépen és jól fog, viszont egy szűk szezon alatt kb 1 mm-esre koptattamsunbim írta: ↑2018.06.20. 07:35 Megvan az EBC FA018 betét. Kiváncsi vagyok hogy teljesít.
Csepelen vettem meg.
Az ebc webáruházban rendeltem , másnap felhívtak hogy látják h szigetszentmiklósi vagyok ha van kedvem motorozzak el érte, megspórolom a postaköltaéget.
Plusz kaptam egy ebc nyakmelegító kendőt mert a cég tulajt is Király Lászlónak hívják.
Most tavasszal az EBC FA018HH betétet vettem, meglátjuk, hogy ez mit produkál. A Tátrában eddig remekül teljesített
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Fékek
Megvan az EBC FA018 betét. Kiváncsi vagyok hogy teljesít.
Csepelen vettem meg.
Az ebc webáruházban rendeltem , másnap felhívtak hogy látják h szigetszentmiklósi vagyok ha van kedvem motorozzak el érte, megspórolom a postaköltaéget.
Plusz kaptam egy ebc nyakmelegító kendőt mert a cég tulajt is Király Lászlónak hívják.
Csepelen vettem meg.
Az ebc webáruházban rendeltem , másnap felhívtak hogy látják h szigetszentmiklósi vagyok ha van kedvem motorozzak el érte, megspórolom a postaköltaéget.
Plusz kaptam egy ebc nyakmelegító kendőt mert a cég tulajt is Király Lászlónak hívják.
Re: Fékek
Köszönöm!
Re: Fékek
Szia!Lóri írta: ↑2018.05.07. 12:17 Üdv Kollégák!
Kérdésem az lenne, hogy honnan tudok új fékdobot venni? Az első is, és a hátsó is már méretén túl van...
Ezért arra gondoltam, hogy vennék dobot, és átfűzetném. De sehol sem találok dobokat.
Mz ES 125/1 a gép, 150 mm átmérő első dobbal, a hátsó dob megegyezik a Ts-ével.
Köszönöm a segítséget!
Első dob (eredeti): https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 09/8208/c/_/_/?_
Hátsó dobot csak kerékkel együtt találtam náluk (eredeti): https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 10/8212/c/_/_/?_
/lehet nyelvet váltani a honlapjukon fent a zászlókkal/
Üdv: Zorka
Re: Fékek
Üdv Kollégák!
Kérdésem az lenne, hogy honnan tudok új fékdobot venni? Az első is, és a hátsó is már méretén túl van...
Ezért arra gondoltam, hogy vennék dobot, és átfűzetném. De sehol sem találok dobokat.
Mz ES 125/1 a gép, 150 mm átmérő első dobbal, a hátsó dob megegyezik a Ts-ével.
Köszönöm a segítséget!
Kérdésem az lenne, hogy honnan tudok új fékdobot venni? Az első is, és a hátsó is már méretén túl van...
Ezért arra gondoltam, hogy vennék dobot, és átfűzetném. De sehol sem találok dobokat.
Mz ES 125/1 a gép, 150 mm átmérő első dobbal, a hátsó dob megegyezik a Ts-ével.
Köszönöm a segítséget!
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
No, a P08-as nem passzol 1:1-ben a MZ-re (legalábbis az, amit én vettem, másik lehet, mert volt belőle 3 generáció, a nyeregből, ha jól tudom)... Nincs egyvonalban a tárcsával a nyereg...
A leggyorsabb megoldás az lenne, ha a 2 felfogatófülből maratnék el, de nem akarom elgyengíteni azt a részt.
Jelenleg kintebb áll az egész Brembo nyereg, befele kéne vinni
De szerintem majd felesben maratok el a nyeregből és a felfogatófülekből is, akkor egyik sincs elgyengítve annyira, hogy baj legyen
A leggyorsabb megoldás az lenne, ha a 2 felfogatófülből maratnék el, de nem akarom elgyengíteni azt a részt.
Jelenleg kintebb áll az egész Brembo nyereg, befele kéne vinni
De szerintem majd felesben maratok el a nyeregből és a felfogatófülekből is, akkor egyik sincs elgyengítve annyira, hogy baj legyen
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
140*30 az hibás adat, a Ferodo oldalán találkoztam vele én is. A kisebb pofa (125 hátsó) 150mm névleges méret.
MZA az tajvani, a magyarnál biztos jobb, de én gyári pofát ragasztatnék újra vagy valami márkásat vennék inkább.
Az MZ-Bnél (motoralk.24nél) tavaly volt még új gyári pofa is, a nagyobbat ETZ 250, a kisebbet ETZ 150 alatt kell keresni.
MZA az tajvani, a magyarnál biztos jobb, de én gyári pofát ragasztatnék újra vagy valami márkásat vennék inkább.
Az MZ-Bnél (motoralk.24nél) tavaly volt még új gyári pofa is, a nagyobbat ETZ 250, a kisebbet ETZ 150 alatt kell keresni.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Helló!
Köszi! Igen, az lemaradt, hogy a kis TS-re gondoltam!
Azért kérdeztem, mert nézegettem FERODO és EBC betéteket, és ott 140*30-nak volt megadva a hátsóbetét az első viszont 160*30-nak.
Ilyet vett már valaki? Vélemény?
https://futarmotorosbolt.hu/termek//mz- ... eg----6877
Re: Fékek
Szia. Hívj fel , tudok segíteni fék ügyben. 20/ 9438-746 üdv Hlacimotrosmano írta: ↑2018.03.31. 18:18 Hali!
TS első dobfékje rendetlenkedik és sajnos hamarosan műszakis is lesz.
Azt csinálja, hogy vagy nagyon fog, van épphogy és nyikorog is. Van hogy jól fog aztán megcsúszik. Tologattam a motort és közben figyeltem meg ezeket.
Kicsit meg csiszoltam a dobot és a betéteket egy pár fékezésig jó is volt, de csak mókus pisi volt az erdő tűzre...
A fékdobot mikor kell szabályoztatni? És meddig lehet?
Van nekem jó pár gyári fék betétem ami kopott, hol ill. kivel tudom őket felújíttatni?
Amit eddig vissza olvastam a témában az eltántorított az új fékbetétektől.
Az jó lenne, ha tudnátok ajánlani egy szakit aki megcsinálná nekem a féket!
Távolság nem akadály, lényeg jó legyen a fék!
Vagy segítene valaki hozzáértő így a fórumon keresztül és megpróbálom én megcsinálni!
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Sipos Jani
Ui.: Jól saccolom a fékdob átmérőket: első ~160mm, hátsó ~150mm?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
Szia, a dobokat, elsősoron a hosszanti bemaródások miatt szabályozzák, ha úgymond hullámos a felülete. De szerintem az egykulcsos fék legnagyobb nyűgje mégiscsak a betétek ívei, ha megcsiszoltad a betétek felületét, pár vasalós kör után kerék le és máris látható a betét felületén hogy mekkora felületen fekszik fel, nem meglepő, sok esetben szinte csak körömnyi felület ahol a dob falával érintkezik. Szabályzás is úgy volna az igazi, ha felragasztanák plusszos betétanyaggal a pofákat is, és azt az új dobátmérőhöz szabályoznák.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Hali!
TS első dobfékje rendetlenkedik és sajnos hamarosan műszakis is lesz.
Azt csinálja, hogy vagy nagyon fog, van épphogy és nyikorog is. Van hogy jól fog aztán megcsúszik. Tologattam a motort és közben figyeltem meg ezeket.
Kicsit meg csiszoltam a dobot és a betéteket egy pár fékezésig jó is volt, de csak mókus pisi volt az erdő tűzre...
A fékdobot mikor kell szabályoztatni? És meddig lehet?
Van nekem jó pár gyári fék betétem ami kopott, hol ill. kivel tudom őket felújíttatni?
Amit eddig vissza olvastam a témában az eltántorított az új fékbetétektől.
Az jó lenne, ha tudnátok ajánlani egy szakit aki megcsinálná nekem a féket!
Távolság nem akadály, lényeg jó legyen a fék!
Vagy segítene valaki hozzáértő így a fórumon keresztül és megpróbálom én megcsinálni!
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Sipos Jani
Ui.: Jól saccolom a fékdob átmérőket: első ~160mm, hátsó ~150mm?
TS első dobfékje rendetlenkedik és sajnos hamarosan műszakis is lesz.
Azt csinálja, hogy vagy nagyon fog, van épphogy és nyikorog is. Van hogy jól fog aztán megcsúszik. Tologattam a motort és közben figyeltem meg ezeket.
Kicsit meg csiszoltam a dobot és a betéteket egy pár fékezésig jó is volt, de csak mókus pisi volt az erdő tűzre...
A fékdobot mikor kell szabályoztatni? És meddig lehet?
Van nekem jó pár gyári fék betétem ami kopott, hol ill. kivel tudom őket felújíttatni?
Amit eddig vissza olvastam a témában az eltántorított az új fékbetétektől.
Az jó lenne, ha tudnátok ajánlani egy szakit aki megcsinálná nekem a féket!
Távolság nem akadály, lényeg jó legyen a fék!
Vagy segítene valaki hozzáértő így a fórumon keresztül és megpróbálom én megcsinálni!
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Sipos Jani
Ui.: Jól saccolom a fékdob átmérőket: első ~160mm, hátsó ~150mm?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Jaa, hogy arra gondoltál? Az már régóta megvolt, csak megkérdeztem, mert furcsa volt, hogy egyszer éppencsak hozzáér, csak annyira, hogy hallani lehessen, máskor meg akadály nélkül futott a tárcsa
Re: Fékek
Én erre gondoltam: Szerző: Tony91 » 2017.07.05. 13:03Tony91 írta: ↑2018.03.15. 16:22A féknyereghez utoljára 2010-ben volt hozzányúlva, nemtudom mi számít nemrégnekZorka írta: ↑2018.03.15. 13:38
Szia! Szuszogni szokott. Szörcsögnie nem szabad. Látom, hogy nem túl régen javítottad a féknyerget. Így arra tudok gondolni, hogy a "főfékhengerben" valamelyik gumi alkatrész a végét járja és néha megakad a dugattyú. Vagy a cső felé menő lyukban van valami darabka. Egy felújítókészlet és egy pumpa sokat segíthet. Szerintem.
(Kicsivel lejjebb van.)
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
A féknyereghez utoljára 2010-ben volt hozzányúlva, nemtudom mi számít nemrégnekZorka írta: ↑2018.03.15. 13:38Szia! Szuszogni szokott. Szörcsögnie nem szabad. Látom, hogy nem túl régen javítottad a féknyerget. Így arra tudok gondolni, hogy a "főfékhengerben" valamelyik gumi alkatrész a végét járja és néha megakad a dugattyú. Vagy a cső felé menő lyukban van valami darabka. Egy felújítókészlet és egy pumpa sokat segíthet. Szerintem.Tony91 írta: ↑2018.03.15. 12:47 Ma jöttem hazafele, kicseréltem a Honda trafót egy másikra, letesteltem, a gyújtás rendben van, úgy néz ki. Viszont az első (tárcsa)fékem befog időnként, fékezés után mintha nem húzná vissza a dugattyúkat. Meg kell állnom és pumpálgatni, egyszer csak felenged
Mi a fenétől lehet ez?
A főfékhengernél, a dugattyúnál a fékkar húzogatásakor enyhe szörcsögő hangot hallok
Re: Fékek
Szia! Szuszogni szokott. Szörcsögnie nem szabad. Látom, hogy nem túl régen javítottad a féknyerget. Így arra tudok gondolni, hogy a "főfékhengerben" valamelyik gumi alkatrész a végét járja és néha megakad a dugattyú. Vagy a cső felé menő lyukban van valami darabka. Egy felújítókészlet és egy pumpa sokat segíthet. Szerintem.Tony91 írta: ↑2018.03.15. 12:47 Ma jöttem hazafele, kicseréltem a Honda trafót egy másikra, letesteltem, a gyújtás rendben van, úgy néz ki. Viszont az első (tárcsa)fékem befog időnként, fékezés után mintha nem húzná vissza a dugattyúkat. Meg kell állnom és pumpálgatni, egyszer csak felenged
Mi a fenétől lehet ez?
A főfékhengernél, a dugattyúnál a fékkar húzogatásakor enyhe szörcsögő hangot hallok
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Ma jöttem hazafele, kicseréltem a Honda trafót egy másikra, letesteltem, a gyújtás rendben van, úgy néz ki. Viszont az első (tárcsa)fékem befog időnként, fékezés után mintha nem húzná vissza a dugattyúkat. Meg kell állnom és pumpálgatni, egyszer csak felenged
Mi a fenétől lehet ez?
A főfékhengernél, a dugattyúnál a fékkar húzogatásakor enyhe szörcsögő hangot hallok
Mi a fenétől lehet ez?
A főfékhengernél, a dugattyúnál a fékkar húzogatásakor enyhe szörcsögő hangot hallok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Mivel a folyadék nem összenyomható, így kiugrani nem fog, annyit nem szállít a főfékhenger.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
Azért készülj arra, ha jelentős túlnyomást kell eszközölni a dugattyú mögött, hogy meginduljon, akkor ,ha megindul és nincs megütköztetve, akkor valószínű kilökődik. Ha a dugattyú kiszedése a cél akkor ez ok, ha nem akkor gondoskodni kellene valamiféle végállás biztosítására, hogy a dugattyú még a házban maradjon.
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Fékek
A piszkot, oxidot letakarítottam a porvédő alól még a legelején tisztára, megpróbálom megfogatni ami mozog hátha megindul a másik is. Köszönöm a segítséget!sell írta:Szia, esetleg a másik munkahengerhez " kihézagolva" befelé meg lehetne nyomatni, kifelé pedig a mozgó munkahengert megfogatni egy pillanatszorítóval,majd szintén rápumpálni a fékre, úgymond kikényszeríteni. Porvédő alól elsőre azért valami csavarlazítóval, vagy hasonlóval megpróbálnám meg oldatni, kimosni a piszkot, esetleg oxidot.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
Szia, esetleg a másik munkahengerhez " kihézagolva" befelé meg lehetne nyomatni, kifelé pedig a mozgó munkahengert megfogatni egy pillanatszorítóval,majd szintén rápumpálni a fékre, úgymond kikényszeríteni. Porvédő alól elsőre azért valami csavarlazítóval, vagy hasonlóval megpróbálnám meg oldatni, kimosni a piszkot, esetleg oxidot.
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Fékek
Sziasztok!
Neki fogtam az első fék javításának mert folyamatosan fogta a tárcsát. Az a gondom vele, hogy a fékcső felőli fékdugattyú nem akar megmozdulni a másik gyönyörűen mozog. Valami hasznos tippet tudnátok adni a másik megindítására?
Neki fogtam az első fék javításának mert folyamatosan fogta a tárcsát. Az a gondom vele, hogy a fékcső felőli fékdugattyú nem akar megmozdulni a másik gyönyörűen mozog. Valami hasznos tippet tudnátok adni a másik megindítására?
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Fékek
Az általad írt weboldalon, nem volt a külső része a bakelitnak. Így nem teljes. De azért köszönöm!csoka írta:A webmotors.hu oldalon láttam minden darabját.Rendeld meg,és átvétel után a régit erőszakold ki.Athem írta:A hátsó féklámpa kapcsoló (gyári) beállítását szerettem volna után állítani, de be van rohadva a belső csavar a tengely menetre. Lehet valahogy cserélni ezt a menetes tengelyt? Vagy milyen megoldást javasolnátok? Nem akarom a műanyagot se eltörni amire az egész felfekszik...
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
A webmotors.hu oldalon láttam minden darabját.Rendeld meg,és átvétel után a régit erőszakold ki.Athem írta:A hátsó féklámpa kapcsoló (gyári) beállítását szerettem volna után állítani, de be van rohadva a belső csavar a tengely menetre. Lehet valahogy cserélni ezt a menetes tengelyt? Vagy milyen megoldást javasolnátok? Nem akarom a műanyagot se eltörni amire az egész felfekszik...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Jól értem a csavarod van rárohadva a menetes szárra, ami belül "L" alakban hajlított és hivatott érintkezni a fékkulcson lévő lemezzel? És nem tudod fellazítani az után állításhoz? Több dolog lehetséges: ha jól emlékszem 8-as kulcs kell hozzá. Ha teljesen össze van gyógyulva akkor a csavar forogni fog a tengellyel, nagy kárt nem csinálsz fordítsd el egy 8-as csőkulccsal a csavart tengelyestől amerre kell. Az a hengeres szigetelés amiben van ez a menetes L alakú érintkező nyelv nem tudom mennyire műanyag, de nekem nem tűnt merev-törékenynek, sztem bírja a terhelést. Vagy bőszen locsolod csavarlazítóval (stb) Vagy kiveszed a hátsó fékfedelet és akkor jobban tudsz vele "operálni". Mivel összerohadva kívülről nehéz egyszerre rögzíteni a tengelyt (kis csavarhúzó kellene a horonyba - ha még megvan) és közben kulccsal tekerni a csavart ezért kiszedve a fedelet a belső oldalról fogó/satuval rögzítve próbálkozhatsz lecsavarni az anyát. Végső megoldás: flex, és egy kis kreativitással lehet csinálni másik olyan menetes hajlított baszt
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Fékek
A hátsó féklámpa kapcsoló (gyári) beállítását szerettem volna után állítani, de be van rohadva a belső csavar a tengely menetre. Lehet valahogy cserélni ezt a menetes tengelyt? Vagy milyen megoldást javasolnátok? Nem akarom a műanyagot se eltörni amire az egész felfekszik...
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Csak az egyik betét ilyen, a másik hibátlan. Viszont szépen össze is volt rohadva az egész, szét kellett termelnem teljesen a nyerget. Tátra előtt vettem ki ezeket. Majd nyár végén megnézem, hogyan kopik a jelenlegi szett, hátha segített rajta a szétszedésGexxx írta:vagy a dugattyú ferde/befeszül, a tárcsára fekvő felület nem merőleges a henger élére. Esetleg a féknyereg ferdén áll, nem párhuzamos a tárcsával (vagy akár laza is).
Mindkét betét ilyen vagy csak az egyik? Ha csak egy, akkor a dugattyú gyanús, ha mindkettő akkor a nyereg maga.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3153
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Fékek
vagy a dugattyú ferde/befeszül, a tárcsára fekvő felület nem merőleges a henger élére. Esetleg a féknyereg ferdén áll, nem párhuzamos a tárcsával (vagy akár laza is).
Mindkét betét ilyen vagy csak az egyik? Ha csak egy, akkor a dugattyú gyanús, ha mindkettő akkor a nyereg maga.
Mindkét betét ilyen vagy csak az egyik? Ha csak egy, akkor a dugattyú gyanús, ha mindkettő akkor a nyereg maga.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég