Jó! Fordítva nem megy a dolog. Tehát ETZ-be nem jó a TS főtengely! De a TS-be jó az ETZ-é.
Blokk
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A külső gyűrűnél nagyobb a túlfedés. Jó állapotú öntvény hidegen széthúzásnál lehúzza a csapágyat a főtengelyről.metalmuvek írta: ↑2018.06.14. 22:03 Nem hiszem hogy különösebben oda kellene lennie melegítés nélkül. Tekintve azt, hogy az öntvényben a csapágynak nem szabad akkora túlfedésének lennie mint a tengelynek a csapágy furatán. A hőtágulás miatt. Egyszerűen szétfeszítené a fészket.
A 4. sebesség/szekunderlánckerék-tengelycsonk bronzperselyen csúszik a beledugott váltótengely végén, semmi sem kapcsolja a váltó többi részéhez (kézzel levehető), kizárólag a rajta lévő csapágy és a jobb blokkfél tartja a helyén. Ez nálad csapágyastul kiesett az öntvényből, semmi sem fogta. Az a fészek biztosan szétkopott.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Nem hiszem hogy különösebben oda kellene lennie melegítés nélkül. Tekintve azt, hogy az öntvényben a csapágynak nem szabad akkora túlfedésének lennie mint a tengelynek a csapágy furatán. A hőtágulás miatt. Egyszerűen szétfeszítené a fészket.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A melegítést azért kérdeztem, mert ha hidegen a tengelyeken marad a csapágy, akkor az öntvény csapágyfészkei eléggé odavannak. Még a 4. sebesség (ami csak rá van húzva a váltótengely végére) is kiesett csapágyastul, úgy látom. Szükség esetén csapágyragasztóval összerakható aztán lesz amilyen lesz 

-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Köszönöm! Megelőztél. Pont ezt akartam kérdezni, hogy miben különbözhet a kettő. Mostmár ezt is tudom. 
Nem melegítettük, csináltunk egy nagyon egyszerű széthuzó készüléket. Ügyelve a párhuzamos haladásra, szépen szétjött

Nem melegítettük, csináltunk egy nagyon egyszerű széthuzó készüléket. Ügyelve a párhuzamos haladásra, szépen szétjött

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A főtengely (csapágyazással és primerlánckerékkel együtt), dinamó alatti szimeringház, és a blokköntvény különbözik csak. Ezeket nem tudod használni pótalkatrészként a papíros motorodhoz. A váltót, kuplungot, hengert, blokkfedeleket stb igen.
szerk.: hacsak nem egysoros volt a primerlánc, mert akkor a kuplunglánckerék és kuplungagy(!) sem passzol.
Melegítve szedted szét?
szerk.: hacsak nem egysoros volt a primerlánc, mert akkor a kuplunglánckerék és kuplungagy(!) sem passzol.
Melegítve szedted szét?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Szia, nem a motorból való. Ezt kaptam hozzá a megvásárlásakor. Bocsánat. Magam sem számítottam arra, hogy ennyi féle verzióban létezett...
A motorom 1980-as és 74el kezdődik a motorszám, stimmelnek a számok a forgalmival.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ez egy színtiszta belső szimeringes blokk. De a száma sem ugyanaz mint amit lejjebb írtál. Kicserélték volna a blokkot, nem a forgalmiban jegyzett (és évjárat szerint passzoló) példány van benne?
Vagy ez nem az 1980-as motorodból van?
Vagy ez nem az 1980-as motorodból van?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ma is tanultam valamit
fémházas szimeringgel még nem találkoztam
A blokköntvényre is kíváncsi vagyok. Ezzel a blokszámmal és évjárattal nem lehet belső szimeringes (gyárilag). Itt valami magánakció történt az előző tulaj(ok) részéről

A blokköntvényre is kíváncsi vagyok. Ezzel a blokszámmal és évjárattal nem lehet belső szimeringes (gyárilag). Itt valami magánakció történt az előző tulaj(ok) részéről
Re: Blokk
Az egy fémházas szimering. Régen nagy divat volt. Azt jelzi, hogy már volt cserélve.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ezt egy 74-gyel kezdődő blokkszámú öntvényből szedted ki? Zsebi jól írja, ez "belső szimeringes" MM125/2 blokk, tehát a régebbi változat, legalábbis a főtengely onnan van. A csapágy és a sonka közti szürke cucc a szimering helyén van, bármi is legyen az.
A blokkfél hogyan néz ki amiből kijött? Forgattyúsházban van olajzseb?
Képet csak ETZ-ről találtam de bekarikáztam mi kéne ottlegyen MM125/3 típus esetén, mindkét oldalon (forgattyúsház faláról gyűjti és vezeti a csapágyba a kenőolajat) MM125/2 blokknál ilyen nincsen, a forgattyúsház kerek és zárt, mert a váltóból vezetik a kenőolajat a csapágyakhoz:
A blokkfél hogyan néz ki amiből kijött? Forgattyúsházban van olajzseb?
Képet csak ETZ-ről találtam de bekarikáztam mi kéne ottlegyen MM125/3 típus esetén, mindkét oldalon (forgattyúsház faláról gyűjti és vezeti a csapágyba a kenőolajat) MM125/2 blokknál ilyen nincsen, a forgattyúsház kerek és zárt, mert a váltóból vezetik a kenőolajat a csapágyakhoz:
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
ugyan nem vagyok kis TS-es, de szerintem ez a kuplung oldali, itt két csapágynak kéne lennie és még a BELSŐ szimmeringes változat.
másik rajz...
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Fényképet tegyél fel róla légyszi!metalmuvek írta: ↑2018.06.14. 09:58 Szia!
Köszönöm az infót. Megnéztem a rajzokat, de egy alkatrészt nem találok rajta, ami az én főtengelyemen szerepel. Az én főtengelyem egyik csapján - most nem emlékszem pontosan melyik oldalon - a sonka felőli oldalon egy fémházas alkatrész található. Szimering lehet? Viszont ezt nem írja az alkatrészkatalógus, csak a két csapágyat az egyik oldalon, illetve az egy darabot a másikon, Sonka felől nem látok szimeringet csak kívül. Ez valami barkácsmutatvány? Meglepődnék, mert a blokk a csavarok állapota alapján nem nagyon volt még szétszerelve.
Köszönöm a segítséget! Kr.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Szia!
Köszönöm az infót. Megnéztem a rajzokat, de egy alkatrészt nem találok rajta, ami az én főtengelyemen szerepel. Az én főtengelyem egyik csapján - most nem emlékszem pontosan melyik oldalon - a sonka felőli oldalon egy fémházas alkatrész található. Szimering lehet? Viszont ezt nem írja az alkatrészkatalógus, csak a két csapágyat az egyik oldalon, illetve az egy darabot a másikon, Sonka felől nem látok szimeringet csak kívül. Ez valami barkácsmutatvány? Meglepődnék, mert a blokk a csavarok állapota alapján nem nagyon volt még szétszerelve.
Köszönöm a segítséget! Kr.
Köszönöm az infót. Megnéztem a rajzokat, de egy alkatrészt nem találok rajta, ami az én főtengelyemen szerepel. Az én főtengelyem egyik csapján - most nem emlékszem pontosan melyik oldalon - a sonka felőli oldalon egy fémházas alkatrész található. Szimering lehet? Viszont ezt nem írja az alkatrészkatalógus, csak a két csapágyat az egyik oldalon, illetve az egy darabot a másikon, Sonka felől nem látok szimeringet csak kívül. Ez valami barkácsmutatvány? Meglepődnék, mert a blokk a csavarok állapota alapján nem nagyon volt még szétszerelve.
Köszönöm a segítséget! Kr.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... s15ee.htmlmetalmuvek írta: ↑2018.06.14. 07:46 Sziasztok, honnan szedhetnék le alkatrészkatalógust robbantott ábrákkal a TS125-höz?
Köszönöm, Krisztián
http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ts15e/ts15e.html
(forras: miraculis.de)
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Sziasztok, honnan szedhetnék le alkatrészkatalógust robbantott ábrákkal a TS125-höz?
Köszönöm, Krisztián
Köszönöm, Krisztián
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Szia, 1980-as évjárat. 74-el kezdődik a motorszám.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Attól függ milyen blokkod van. Azért nem volt egyértelmű a német katalógus sem (MM/2 - 7372909 ill. 6587573 előtti blokkszámok; MM/3 - ezek utániak).metalmuvek írta: ↑2018.06.12. 21:13 Sziasztok!
Megírná valaki, legyen olyan kedves, hogy az MZ TS 125-höz milyen szimeringek és csapágyak valók és hány darab kell belőlük?
Német alkatrészkatalógust találtam, ahol nem egyértelműek az adatok. Köszi!
Felújítás előtt állok és a blokk még nincs szétszedve.
Köszönettel, metalmuvek
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Sziasztok!
Megírná valaki, legyen olyan kedves, hogy az MZ TS 125-höz milyen szimeringek és csapágyak valók és hány darab kell belőlük?
Német alkatrészkatalógust találtam, ahol nem egyértelműek az adatok. Köszi!
Felújítás előtt állok és a blokk még nincs szétszedve.
Köszönettel, metalmuvek
Megírná valaki, legyen olyan kedves, hogy az MZ TS 125-höz milyen szimeringek és csapágyak valók és hány darab kell belőlük?
Német alkatrészkatalógust találtam, ahol nem egyértelműek az adatok. Köszi!
Felújítás előtt állok és a blokk még nincs szétszedve.
Köszönettel, metalmuvek
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Sziasztok, mekkora a dugattyú-henger illesztési hézagja gyárilag a TS 125-nél? Köszi, metalmuvek
Re: Blokk
Szia!csitni írta: ↑2018.06.09. 10:15 Sziasztok!
A 250 es Etz nél a fordulatszámmérő csiga leszedésének és visszarakásának mi a menete? Sajnos le kell szednem a deknit mert kiakadt a berúgókar rugója és csak félig megy vissza a berúgókar. De nem tudom mi pontosan a metódus. Hogyan rögzítsem a főtengelyt? Olvastam az előbbiekben lehetőségeket. De nem vagyok benne biztos, hogy szét és összeszerelésnél is alkalmasak e, illetve olvastam olyat is, hogy nyomaték kulccsal 90nm el kell lehúzni összerakásnál.ű
Előre is köszi
https://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4
Üdv: Zorka
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Egyszerüen szereld le a fordulatszám meghajtóházat,utána a csigát,és leveheted a deklit.Ha attól félsz,elmozdul a kuplung,vagy lelazúl,az nem fog megtörténni,mert a főtengelykúpon fel van szorulva a kuplung alaplap.Keress szerelési útmutatót az összeszereléshez,és pontosan állítsd be a kuplung kiemelőhenger helyzetét.
Re: Blokk
Sziasztok!
A 250 es Etz nél a fordulatszámmérő csiga leszedésének és visszarakásának mi a menete? Sajnos le kell szednem a deknit mert kiakadt a berúgókar rugója és csak félig megy vissza a berúgókar. De nem tudom mi pontosan a metódus. Hogyan rögzítsem a főtengelyt? Olvastam az előbbiekben lehetőségeket. De nem vagyok benne biztos, hogy szét és összeszerelésnél is alkalmasak e, illetve olvastam olyat is, hogy nyomaték kulccsal 90nm el kell lehúzni összerakásnál.ű
Előre is köszi
A 250 es Etz nél a fordulatszámmérő csiga leszedésének és visszarakásának mi a menete? Sajnos le kell szednem a deknit mert kiakadt a berúgókar rugója és csak félig megy vissza a berúgókar. De nem tudom mi pontosan a metódus. Hogyan rögzítsem a főtengelyt? Olvastam az előbbiekben lehetőségeket. De nem vagyok benne biztos, hogy szét és összeszerelésnél is alkalmasak e, illetve olvastam olyat is, hogy nyomaték kulccsal 90nm el kell lehúzni összerakásnál.ű
Előre is köszi
Re: Blokk
Ezért kell 5.-be tenni a váltót. Ott már gyorsító az áttétel, vagyis kisebb a nyomaték. Így sem a menesztőt, sem a láncot nem tudod túlterhelni normál szerszámokkal.aronpfabian írta: ↑2018.06.07. 08:20 A láncos célszerszám egy rossz láncból és egy csavarhúzóból vagy hajtószárból is "elkészíthető"
A fékezés a láncnak és a hátsó menesztőnek nem igazán jó, a kalapácsnyél a dugattyút és hajtórúdcsapágyazást feszíti. Rendszeresen egyiket se, egy-egy ritka alkalommal bármelyik belefér sztem
(a kalapács másik hátránya hogy sokkal jobban szét kell szedni hozzá a motort)
A kalapácsnyél kemény és íves. Ezért a dugattyú szoknyájának egy kis pontját túlterhelheti. Arról nem is beszélve, mivel nem tölti ki a teljes nyílást, ellentartás közben elmozdulhat. Ami oldal irányú feszítőerőt produkál, megfelelően nagy karáttételen. Mondanom sem kell, ez mennyire tud "hasznos" lenni a szoknyának. A kalapácsnyélből szilánkok is leválhatnak. Jobb esetben nem a forgattyúsházban kötnek ki. A puhább fa pedig morzsálódhat, nyíródhat oldal irányú erőt kifejtve.
(Bocs: Ahol szoknyát emlegetek, ott a dugattyútető-oldalpalást találkozást kell érteni.)
~És még valami: Amíg a dugattyúkitámasztóvilla körülbelül a löket felénél tartja a dugattyút, nagyjából derékszöget bezárva a hajtókar-főtengely viszonylatban, addig a kalapácsnyél majdnem alsóholtpontban tartja, hegyes szöget bezárva. Ez nagy főtengely elmozdulást eredményez, kis dugattyú elmozdulással . Magyarul nagy lesz az áttétel. Így a hajtókarcsapokra, dugattyúra nagyobb erő hathat, mint amennyit el tudnak viselni.~
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2018.06.07. 13:43-kor.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A láncos célszerszám egy rossz láncból és egy csavarhúzóból vagy hajtószárból is "elkészíthető" 
A fékezés a láncnak és a hátsó menesztőnek nem igazán jó, a kalapácsnyél a dugattyút és hajtórúdcsapágyazást feszíti. Rendszeresen egyiket se, egy-egy ritka alkalommal bármelyik belefér sztem
(a kalapács másik hátránya hogy sokkal jobban szét kell szedni hozzá a motort)

A fékezés a láncnak és a hátsó menesztőnek nem igazán jó, a kalapácsnyél a dugattyút és hajtórúdcsapágyazást feszíti. Rendszeresen egyiket se, egy-egy ritka alkalommal bármelyik belefér sztem
(a kalapács másik hátránya hogy sokkal jobban szét kell szedni hozzá a motort)
Re: Blokk
Szia!Athem írta: ↑2018.06.06. 22:03 Adott ez a célszerszám amit a videóban is használ manyus:kép
Kérdés az volna, mert halottam ezen szerszám nélkülézésére nem egy megoldást miszerint fakalapáccsal benyúlni a kipufogó torokhoz és befeszíteni a dugattyú közé... Melyik a humánusabb és vállalhatóbb szerintetek? Ezzel a megint csak egy kalapácsos budákolással, illetve megoldással kárt tehetek valamiben (dugó,csapszeg, hajtókar)?
Ha a helyén van a blokk és fent van a lánc, én inkább 5.-be teszem a váltót és fékezek. Ha nincs bent a blokk, de nem akarom levenni a hengert, akkor ez a célszerszám. Kipufogót levenni, és kalapácsnyelet dugdosni, az a legutolsó stáció, amit el tudok képzelni. (Szerintem kerülendő is.)
Üdv: Zorka
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Adott ez a célszerszám amit a videóban is használ manyus:kép
Kérdés az volna, mert halottam ezen szerszám nélkülézésére nem egy megoldást miszerint fakalapáccsal benyúlni a kipufogó torokhoz és befeszíteni a dugattyú közé... Melyik a humánusabb és vállalhatóbb szerintetek? Ezzel a megint csak egy kalapácsos budákolással, illetve megoldással kárt tehetek valamiben (dugó,csapszeg, hajtókar)?
Kérdés az volna, mert halottam ezen szerszám nélkülézésére nem egy megoldást miszerint fakalapáccsal benyúlni a kipufogó torokhoz és befeszíteni a dugattyú közé... Melyik a humánusabb és vállalhatóbb szerintetek? Ezzel a megint csak egy kalapácsos budákolással, illetve megoldással kárt tehetek valamiben (dugó,csapszeg, hajtókar)?
- Kékbetyár
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
- MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
Hàt èn is csak úgy hasznàlom hogy gyorsan àtlèpem azt a kopogós tartomànyt.Matthej01 írta: ↑2018.05.30. 17:29 Van 1 5letem: Ne használd abban a fordulatszám tartományban vagy csak simán ne figyelj oda a hangjára. Amúgy nekem is van ilyen amikor elindítom akkor folyamatosan ilyen pattogó brummogó hangot hallat főleg a hátulja, amikor leállítom már nem, és ha húzom neki a gázt akkor azzal arányosan gyorsul illetve ha visszaengedem a gázt lassul eme furcsa hang intenzitása!![]()

- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 491
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Blokk
Karbi csere! A kopott szar nem jól karburál! Nekem is ez a baj. Ha fenn a tanktáska ,akkor nem hallom.Kékbetyár írta: ↑2018.05.28. 00:30 Sziasztok.
Mikor megvettem a motoromat màr akkor is volt kopogó hangja.Azóta memtem vele 9000km-ert volt màr valakinek hasonló èlménye?
Fèmes kopogó hang vagy mintha egy gèpkarabèlyal lőnènek,tak-tak-tak,vagy mintha egy üreges fèmet ütnènek..![]()
Mindig csak 3000-3500-as fordulaton jelentkezik ez a hang ,alatta, fölötte nem.
Mikor gyorsítok ès ha vissza engedem a gàzt akkor is de csak abban a fordulatszàm tartomànynan.
Egyèbkènt jól húz a motor 5-ik ből is szèpen felgyorsúl 50-ről-100ra ha fokozatosan húzom a gàzt.
Jó a gyujtàs ,hidegen-mekegen könnyen indúl,jól húz ,nem ràngat,parton fölfelè a gyàri 19-es lànckerèkkel 5.be is suhan. \:D/Jó a présmagassàg ;1mm-er subert tű alulról a màsodik rovátkàba,dugatyú csapszeget, felső tűgörgőt kicserèltem.
Lehet hogy hajtókaros?
Remèlem a szezont kibirja![]()

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Van 1 5letem: Ne használd abban a fordulatszám tartományban vagy csak simán ne figyelj oda a hangjára. Amúgy nekem is van ilyen amikor elindítom akkor folyamatosan ilyen pattogó brummogó hangot hallat főleg a hátulja, amikor leállítom már nem, és ha húzom neki a gázt akkor azzal arányosan gyorsul illetve ha visszaengedem a gázt lassul eme furcsa hang intenzitása! 

- Kékbetyár
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
- MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
Sziasztok.
Mikor megvettem a motoromat màr akkor is volt kopogó hangja.Azóta memtem vele 9000km-ert volt màr valakinek hasonló èlménye?
Fèmes kopogó hang vagy mintha egy gèpkarabèlyal lőnènek,tak-tak-tak,vagy mintha egy üreges fèmet ütnènek..
Mindig csak 3000-3500-as fordulaton jelentkezik ez a hang ,alatta, fölötte nem.
Mikor gyorsítok ès ha vissza engedem a gàzt akkor is de csak abban a fordulatszàm tartomànynan.
Egyèbkènt jól húz a motor 5-ik ből is szèpen felgyorsúl 50-ről-100ra ha fokozatosan húzom a gàzt.
Jó a gyujtàs ,hidegen-mekegen könnyen indúl,jól húz ,nem ràngat,parton fölfelè a gyàri 19-es lànckerèkkel 5.be is suhan. \:D/Jó a présmagassàg ;1mm-er subert tű alulról a màsodik rovátkàba,dugatyú csapszeget, felső tűgörgőt kicserèltem.
Lehet hogy hajtókaros?
Remèlem a szezont kibirja
Mikor megvettem a motoromat màr akkor is volt kopogó hangja.Azóta memtem vele 9000km-ert volt màr valakinek hasonló èlménye?
Fèmes kopogó hang vagy mintha egy gèpkarabèlyal lőnènek,tak-tak-tak,vagy mintha egy üreges fèmet ütnènek..

Mindig csak 3000-3500-as fordulaton jelentkezik ez a hang ,alatta, fölötte nem.
Mikor gyorsítok ès ha vissza engedem a gàzt akkor is de csak abban a fordulatszàm tartomànynan.
Egyèbkènt jól húz a motor 5-ik ből is szèpen felgyorsúl 50-ről-100ra ha fokozatosan húzom a gàzt.
Jó a gyujtàs ,hidegen-mekegen könnyen indúl,jól húz ,nem ràngat,parton fölfelè a gyàri 19-es lànckerèkkel 5.be is suhan. \:D/Jó a présmagassàg ;1mm-er subert tű alulról a màsodik rovátkàba,dugatyú csapszeget, felső tűgörgőt kicserèltem.
Lehet hogy hajtókaros?
Remèlem a szezont kibirja

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Ez egy újonnan vásárolt réz tömítés esetén jó eséllyel így igaz. Sok esetben elfelejtik a hőkezelést, de sokszor ezt szándékosan nem végzik el.
Ezért javasolt a réz lágyítása: fel kell hevíteni (650 °C. fölötti hőmérséklet szükséges, vörös izzásig), majd hírtelen lehűteni, vízbe merítve (pont ellentétesen viselkedik, mint az acél!!!)
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Szia, az olajszivárgás pontos helyét, egy alapos mosás, erős törlés kombóval megtisztított blokkon, valószínűleg másnap reggelre megmutatja, de ha ezt nem teszed meg, legalább az olajleeresztő közvetlen környezetét töröld alaposan szárazra, hogy lehessen látni, (mint Áron is írta) hogy a csavar alól szivárog-e, vagy csak onnan cseppen le. Milyen tömítő alátétet tettél alá? Pl ha rezet, nem biztos tudsz annyit húzni, hogy olyan alakváltozása legyen, hogy tudjon tökéletesen tömíteni. Alu tömítést, pedig könnyedén lehet, hogy kigyűrte maga alól a csavar, főleg ha már előtte valaki a blokk anyagával szerette volna tömíteni a csavart..
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ha nem repedt a blokk a csavarnál valami előzetes "erőművész" tevékenysége miatt, akkor pasztával vagy menettömítő szalaggal raknám össze.csitni írta: ↑2018.05.26. 10:13 Sziasztok!
Lenne még egy kérdésem. Engedi az olajat a leeresztő csavarnál. Vettem hozzá új alátétet de nem oldotta meg a problémát. Mi a következő lépés? Új leeresztő csavar? És ha igen akkor ahhoz is kell venni külön alátétet? Mert ahol én találtam ott nem adnak hozzá.
Ha úgy is csöpög, akkor nem a leeresztőnél ereszt, csak az a blokk legalacsonyabb pontja, ahova máshonnan elfolyik!
Re: Blokk
Sziasztok!
Lenne még egy kérdésem. Engedi az olajat a leeresztő csavarnál. Vettem hozzá új alátétet de nem oldotta meg a problémát. Mi a következő lépés? Új leeresztő csavar? És ha igen akkor ahhoz is kell venni külön alátétet? Mert ahol én találtam ott nem adnak hozzá.
Lenne még egy kérdésem. Engedi az olajat a leeresztő csavarnál. Vettem hozzá új alátétet de nem oldotta meg a problémát. Mi a következő lépés? Új leeresztő csavar? És ha igen akkor ahhoz is kell venni külön alátétet? Mert ahol én találtam ott nem adnak hozzá.
- Kékbetyár
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
- MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
FeladomZorka írta: ↑2018.04.17. 20:49Én mindent elhiszek. Azt azért még megkérdezném, hogy akkor miért nem privátban kezdted?Kékbetyár írta: ↑2018.04.17. 20:45
Hát úgy látom szét off-oljuk a topicot..
Te voltál olyan felháborodott, mi a baj?
Csak poénnak szántam..
De elnézést kérek.
Kérelek most már nyugodj meg!
Ui: Nyilván én se azt irtam hogy egyből húzzuk szét a blokkot azt az utolsó lehetőségnek szántam val az lesz..
Továbbá szeretnélek megkérni hogy ha valami problémád van azt privátban ird meg mert szerintem ez nem az a topic..
A moderátorok nem fognak örülni azt gondolom..![]()

Re: Blokk
Én mindent elhiszek. Azt azért még megkérdezném, hogy akkor miért nem privátban kezdted?Kékbetyár írta: ↑2018.04.17. 20:45Hát úgy látom szét off-oljuk a topicot..
Te voltál olyan felháborodott, mi a baj?
Csak poénnak szántam..
De elnézést kérek.
Kérelek most már nyugodj meg!
Ui: Nyilván én se azt irtam hogy egyből húzzuk szét a blokkot azt az utolsó lehetőségnek szántam val az lesz..
Továbbá szeretnélek megkérni hogy ha valami problémád van azt privátban ird meg mert szerintem ez nem az a topic..
A moderátorok nem fognak örülni azt gondolom..![]()
- Kékbetyár
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
- MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
Hát úgy látom szét off-oljuk a topicot..
Te voltál olyan felháborodott, mi a baj?
Csak poénnak szántam..
De elnézést kérek.
Kérelek most már nyugodj meg!
Ui: Nyilván én se azt irtam hogy egyből húzzuk szét a blokkot azt az utolsó lehetőségnek szántam val az lesz..
Továbbá szeretnélek megkérni hogy ha valami problémád van azt privátban ird meg mert szerintem ez nem az a topic..
A moderátorok nem fognak örülni azt gondolom..

Re: Blokk
Szerinted az személyeskedés, ha valaki más lehetőséget is figyelembe vesz?
Sehol nem látom, hogy a személyedre, tudásodra negatív megjegyzést tettem volna.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég