Elektronika topik - a pokol kapuja
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A Simson foncsor ES 125-be jó. A többibe Lada 1200, Trabant, Škoda, Ikarus, Kamaz, stb (7" - 178mm)
Pl.
http://www.zsombishop.hu/product_info.p ... cts_id=529
http://www.zsombishop.hu/product_info.p ... ts_id=3227
http://mz-b.hu/etz-univerzalis-fenyszor ... 0000006536
A lengyel gyártmányoknak előreugró pereme van és laposabb az üveg, az oroszé gömbölyű és perem nélküli mint a gyári.
Pl.
http://www.zsombishop.hu/product_info.p ... cts_id=529
http://www.zsombishop.hu/product_info.p ... ts_id=3227
http://mz-b.hu/etz-univerzalis-fenyszor ... 0000006536
A lengyel gyártmányoknak előreugró pereme van és laposabb az üveg, az oroszé gömbölyű és perem nélküli mint a gyári.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
emlékeim szerint kisebb az átmérője, így nem lesz jó hozzáFülemüle írta:Sziasztok! Próbáltam utána nézni, de félig sikerült. Kérdésem: A HS1 Simson foncsor jó a TS 125-re? Ebbe kellene a HS1 35-35W égő.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Próbáltam utána nézni, de félig sikerült. Kérdésem: A HS1 Simson foncsor jó a TS 125-re? Ebbe kellene a HS1 35-35W égő.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez egyátalán nem okoz hibát, ha jól értem (a megszakítóban lévő rugóhoz ért hozzá?). Elektromos szempontból mindkettő ugyanott van; amikor összeér, csak a csavar elhanyagolható ellenállását iktatja ki.popitty írta:Üdv a résztvevőknek!
A balhé folytatódik ugyanis kicsit hosszabb út után megmaradt a motorom hibája melegen keni a szénkefét. A következőt szeretném megkérdezni:
az üzemben lévő megszakítóm régi tipusú fémből van. Ma azt vettem észre hogy a kondi felső kötése amivel a megszakítóhoz csatlakozik közvetlen hozzáér a kalapács szárához és mivel az nem műanyag hanem fém valami kontakt. is kialakulhatott ebből. A mellékelt fotón a terület ki van nagyítva. Ahol a szöveg van az ért össze de nem a tengellyel hanem a szárral. Szóval a kérdésem az hogy ez okozhatott valami grimbuszt mondjuk melegedést a + sz.kefénél?
Még mindig valami túlterhelés (zárlat) van a rendszerben, ha ennyire melegszik a szénkefe. Remélem ez nem a te képed, ha elektronikus szabályzót használsz, az ellenállás nem maradhat fenn (túlgerjedést okoz)
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv a résztvevőknek!
A balhé folytatódik ugyanis kicsit hosszabb út után megmaradt a motorom hibája melegen keni a szénkefét. A következőt szeretném megkérdezni:
az üzemben lévő megszakítóm régi tipusú fémből van. Ma azt vettem észre hogy a kondi felső kötése amivel a megszakítóhoz csatlakozik közvetlen hozzáér a kalapács szárához és mivel az nem műanyag hanem fém valami kontakt. is kialakulhatott ebből. A mellékelt fotón a terület ki van nagyítva. Ahol a szöveg van az ért össze de nem a tengellyel hanem a szárral. Szóval a kérdésem az hogy ez okozhatott valami grimbuszt mondjuk melegedést a + sz.kefénél?
A balhé folytatódik ugyanis kicsit hosszabb út után megmaradt a motorom hibája melegen keni a szénkefét. A következőt szeretném megkérdezni:
az üzemben lévő megszakítóm régi tipusú fémből van. Ma azt vettem észre hogy a kondi felső kötése amivel a megszakítóhoz csatlakozik közvetlen hozzáér a kalapács szárához és mivel az nem műanyag hanem fém valami kontakt. is kialakulhatott ebből. A mellékelt fotón a terület ki van nagyítva. Ahol a szöveg van az ért össze de nem a tengellyel hanem a szárral. Szóval a kérdésem az hogy ez okozhatott valami grimbuszt mondjuk melegedést a + sz.kefénél?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az MZ gyújtaskapcsolónak nem kell test, a pozitívat kapcsolgatja/osztogatja.popitty írta:Hali!
Két kérdésem van Tisztelt Márkatársak! Lehet-e Mz Ts-hez új gyújtáskapcsolót venni? A másik kérdés, hogy a mellékelt gy.kapcsoló rajzon melyik a test? (ne röhögjetek)
Egyébként megtisztítottam a gyújtáskapcsolónál úgy ahogy azt tanácsoltad a töltésjelző foglalatát és a csatlakozásokat és már sokkal jobb a helyzet a világítás használatával épp hogy csak van parázslás ezért keresem, hogy melyik a test hátha az kevés.
A hibasan "31"-nek (negatív) jelölt késes csatlakozó sehova sem vezet a kapcsolóban, csak rá van szegecselve kívülről - ez valójában a kürtkapcsló vezetékének a hosszabbítója, testre kapcsolasa folyamatos dudálást fog okozni.
A kapcsolót szereld ki, és fújd körbe vadul kívül-belül-alul-felül kontakttisztítóval, közben folyamatosan kapcsolgasd az összes állását. Utána zsírsprayt is fújnék bele és újra körbekapcsolnám. Az enyémből jelentős mennyiségű homok(!!!) távozott így, és azóta teljesen jó mind mechanikus, mind elektromos szempontból
...amúgy a töltésjelző két POZITÍV csatlakozó közé van kötve. Az egyik a D+/61, a másik az indexrelén átvezetett 15/49(a). Ha nem működik a dinamó, akkor a szabályzóba D+/61-et ösdzeköti a DF-fel és így testet kap (némi ellenállással) az állórész tekercselésén keresztül.
Mihelyt a D+(kefe) felől már van feszültség, a D+/61 is egyre erősebb pozitív potenciálon lesz a 15/49 "ellen", a feszültség (=potenciálkülönbség) megszűnik, az izzón nem folyik áram.
Az idexrelé szerepe fontos még. A visszajelző a SZAGGATOTT (49a) oldalról van leosztva, de a gyári hőszálas csoda 1.2W terhelésen nem mozdul meg, simán átengedi az áramot. Mihelyt a 2x21W-ot rákapcsolja az indexkapcsoló, szaggat, ezzel a 15/49 felőli pozitívat el-eltünteti, a visdzajelzőizzó ilyenkor az indexkapcsolón át a nem világító(!) indexeken keresztül kap testet és felvillan (a visszajelzőizzó ellenállásával csökkentett áramtól ezek nem iztanak fel, csak vezetnek)
Leállított motornál a visszajelzőn folyó áram iránya és a működés is fordított: amikor a D+/61-DF-állórész-test kör aktív az egyik oldalon, a 15/49(a) felől kapja a pozitívat. Az indexrelé szaggatásakor az indexekhez hasonlóan megszűnik a tápellátása, elalszik.
Fordulaton akkor parázslik, ha valamelyik oldal (D+/61 vagy 15/49a) pozitív feszültsége jelentősen kisebb mint a másiké. Tipikusan a felgerjedt dinamó (D+/61 7V) szokta "leverni" az oxidált kapcsolót+relét (15/49a 6V alatt, akár ~5V!)
...de ugye szavályzóhibánál fordított eset is lehetséges!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali!
Két kérdésem van Tisztelt Márkatársak! Lehet-e Mz Ts-hez új gyújtáskapcsolót venni? A másik kérdés, hogy a mellékelt gy.kapcsoló rajzon melyik a test? (ne röhögjetek)
Egyébként megtisztítottam a gyújtáskapcsolónál úgy ahogy azt tanácsoltad a töltésjelző foglalatát és a csatlakozásokat és már sokkal jobb a helyzet a világítás használatával épp hogy csak van parázslás ezért keresem, hogy melyik a test hátha az kevés.
Két kérdésem van Tisztelt Márkatársak! Lehet-e Mz Ts-hez új gyújtáskapcsolót venni? A másik kérdés, hogy a mellékelt gy.kapcsoló rajzon melyik a test? (ne röhögjetek)
Egyébként megtisztítottam a gyújtáskapcsolónál úgy ahogy azt tanácsoltad a töltésjelző foglalatát és a csatlakozásokat és már sokkal jobb a helyzet a világítás használatával épp hogy csak van parázslás ezért keresem, hogy melyik a test hátha az kevés.
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pontosan. 12V, DDR meg még valami felirat volt rajta. Arra nem emlékszem. Akkor nem agyalok rajtaaronpfabian írta:Ez jó így. A "maradék" pedig a D+ és az akksi+ biztosíték közé került gondolom. Biztosan 14V és nem 28V változat? (valahol rá van írva)
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez jó így. A "maradék" pedig a D+ és az akksi+ biztosíték közé került gondolom. Biztosan 14V és nem 28V változat? (valahol rá van írva)
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hitachi:
B=D+ (akksi+ biztosíték szintén ide jön)
S=15
L=61
E=31
Az F-et testfüggetlenül(!!!) a negatív(!!!) szénkefére kell kötni, a DF-et (gerjesztés pozitív kefe) pedig a 61-ről leosztani.
Emellett jó lenne tudni a visszajelző és a vele párhuzamosan kötött ellenállás paramétereit, lehet ez is eltér az MZ-től. És nagyon fontos hogy a forgórész negatív vége testfüggetlen legyen. Ennek az áthúzása a gyári rendszeren nem jelentkezik hibaként viszont itt fontos, mert a szabályzó a negatívat szaggatja!
Ha alacsony fordulaton nem jó akkor át kell kötni úgy hogy B=61 (akksi marad a D+on) de vsz nem lesz rá szükség
Wartburg: hogyan kötötted be?
B=D+ (akksi+ biztosíték szintén ide jön)
S=15
L=61
E=31
Az F-et testfüggetlenül(!!!) a negatív(!!!) szénkefére kell kötni, a DF-et (gerjesztés pozitív kefe) pedig a 61-ről leosztani.
Emellett jó lenne tudni a visszajelző és a vele párhuzamosan kötött ellenállás paramétereit, lehet ez is eltér az MZ-től. És nagyon fontos hogy a forgórész negatív vége testfüggetlen legyen. Ennek az áthúzása a gyári rendszeren nem jelentkezik hibaként viszont itt fontos, mert a szabályzó a negatívat szaggatja!
Ha alacsony fordulaton nem jó akkor át kell kötni úgy hogy B=61 (akksi marad a D+on) de vsz nem lesz rá szükség
Wartburg: hogyan kötötted be?
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Nekem is fesszab problémám van, hasonló jelleggel. Tegnap szereltem át egy ujjonna vett wartburg feszabályzót. A kötés jól is sikerült, viszont a töltés eléggé hektikus. Alapjáraton és kis fordulaton nem tölt, majd egy gázfröccsre Kb 3500 felett felszalad a feszültség és addg 13V felett marad, míg a fordulat 1500 alá ne esik. Ekkor megint csak aksiról megy.
Elköthettem valamit?
Amúgy meg van egy TRZ-65-ös hitachi feszszabályzóm, csak nem tudom a betüjelek mit jelentenek. Kapcsolási rajzom van, de a motoromon nem akarok semmit elégetni egy rossz próbálkozással. Ha valaki tudná mi-micsoda, megpróbálnám ezt beletelepíteni.
Nekem is fesszab problémám van, hasonló jelleggel. Tegnap szereltem át egy ujjonna vett wartburg feszabályzót. A kötés jól is sikerült, viszont a töltés eléggé hektikus. Alapjáraton és kis fordulaton nem tölt, majd egy gázfröccsre Kb 3500 felett felszalad a feszültség és addg 13V felett marad, míg a fordulat 1500 alá ne esik. Ekkor megint csak aksiról megy.
Elköthettem valamit?
Amúgy meg van egy TRZ-65-ös hitachi feszszabályzóm, csak nem tudom a betüjelek mit jelentenek. Kapcsolási rajzom van, de a motoromon nem akarok semmit elégetni egy rossz próbálkozással. Ha valaki tudná mi-micsoda, megpróbálnám ezt beletelepíteni.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát ezt adta! Egyébként jellemzően az idővel minden egyre sz.-bb de a kozmoszra is az entrópia a jellemző.aronpfabian írta:Igen, a DF- az maga a DF (fix negatívval, mert MZ). A DF+ a Jawa dinamóhoz való, ahol a pozitívra van fixen kötve, és a szabályzó a testet kapcsolgatja.
Furán néz ki a szitázás, hiányzik róla a márkanév és el vannak csúszva a jelölések. Ezt adta a Futár 8000-ért?
Első ránézésre volt bizonytalanság bennem ahogy a tiedhez hasonlítottam de logika szerint balról jobbra haladva raktam fel a vezetékeket és nem foglalkoztam a felíratok elcsúszásával, ill. a bekötési rajz alapján.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amikor elkezd parázslani, mérj rá az akku kapocsfeszültségére. Ha értelmes értéket kapsz (6.8-7.2V) akkor a töltésjelző foglalata vagy a gyújtáskapcsoló oxidált, nagy a feszültségesése és "visszafele" folyik rajta az árampopitty írta:ha a fényszórót felkapcsolom a töltésjelző halványan világít. Ez kiküszöbölhető vagy normális.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, a DF- az maga a DF (fix negatívval, mert MZ). A DF+ a Jawa dinamóhoz való, ahol a pozitívra van fixen kötve, és a szabályzó a testet kapcsolgatja.
Furán néz ki a szitázás, hiányzik róla a márkanév és el vannak csúszva a jelölések. Ezt adta a Futár 8000-ért?
Furán néz ki a szitázás, hiányzik róla a márkanév és el vannak csúszva a jelölések. Ezt adta a Futár 8000-ért?
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Márkatársak! Nagy nagy örömömre úgy tűnik jó lett a moci. Felszereltem a VAPE R81-et és egyenlőre csak rövid úton de nincs hibám.
Azonban azt megkérdezném, hogy ha a fényszórót felkapcsolom a töltésjelző halványan világít. Ez kiküszöbölhető vagy normális.
Köszönöm a segítséget ami nélkül nem mentem volna semmire. Még egyszer kösz!
Azonban azt megkérdezném, hogy ha a fényszórót felkapcsolom a töltésjelző halványan világít. Ez kiküszöbölhető vagy normális.
Köszönöm a segítséget ami nélkül nem mentem volna semmire. Még egyszer kösz!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Épp a minap oxid mentesítettem, így most egész jól látszódnak az indexek nappal is és fényszoró használat mellett is. Sajnos nincs rendes mérőműszerem, csak piaci, az meg... hát... egy kalap... mért nekem 5,9-10,2V feszültséget 4000 1/min-nél ,gondolom érzékeny a rezonanciára vagy szimplán gagyi
Köszönöm a segítséget!
Ui.:
"ellenállást leszereled az állórészről" - pontosan ezt akartam megkérdezni, csak a hiányos ismereteim miatt nem jól fejeztem ki magam
végül csak meg lett
Köszönöm a segítséget!
Ui.:
"ellenállást leszereled az állórészről" - pontosan ezt akartam megkérdezni, csak a hiányos ismereteim miatt nem jól fejeztem ki magam
végül csak meg lett
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Beszerkeszted a régi helyére (felfogatási pontok nem egyeznek!), bekötöd ahogy írtam lejjebb, ellenállást leszereled az állórészről, örülsz
(ha gyanúsan alacsony a feszültség, akkor a csatlakozósarukat ki kell cserélni újakra, az oxid 6V-nál nagyon sokat számít)
(ha gyanúsan alacsony a feszültség, akkor a csatlakozósarukat ki kell cserélni újakra, az oxid 6V-nál nagyon sokat számít)
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát nem vagyok villamossági szerelő...aronpfabian írta:Ez így zagyvaság. A fesz.szab. gerjeszti az állórészt, mindegy hogy relés vagy tranzisztoros. A relésnek a kapcsolási késedelmet áthidaló ellenállasát sikerült a szabályzón kívülre, az állórészre szerelniük (pl. Trabi vagy 12V MZ szabályzón a kis műanyag talpban van, oda is való). Ez attól még a szabályzóhoz tartozik és vele együtt leszerelendő. ÁTHIDALNI TILOS, LEÉG A DINAMÓ. Ahonnan ezt olvastad, kérném a linket és megpróbálom töröltetni.motrosmano írta:hali!
ha jól tudom a elektronikus feszszabhoz nem kell gerjesztés, akkor az azt jelenti hogy azt a kis ellenállás tekercset a dinamó álló részéről le kell venni és ennyi, vagy át kell hidalni a helyét?
...ezért inkább kérdezek...
Valamelyik webshopban olvastam, -bár utólag belegondolva olyasmi volt írva, hogy nem kell hozzá gerjesztés, más kérdés, hogy ezt én rosszul értelmeztem - nézegettem az elektronikus feszszabokat. Nekem a kis TS-n még minden elektronika gyári és tökéletesen működik is, csak gondolkoztam rajta, hogy be kellene ruházni egy kis fejlesztésre pl.: jeladós gyújtásra, mert olyan silány minőségű megszakítókat árulnak, ami 1 hónap használat után kuka, meg ugye a feszszab csere, a ledes index és hátsó lámpa is jól lenne, de meló mellett kevés a szabadidőm és környékemen már nem szeretnek foglalkozni az ilyen mocikkal.
Csak a rend kedvéért:
-6V rendszer;
-ha neadj' isten megadná magát a régi fajta mechanikus feszszabom és
vennék bele egy olyat pl amilyenről szó volt egy pár hozzászólással
ezelőtt, azt csak beszerkesztem a régi helyére és kész?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez így zagyvaság. A fesz.szab. gerjeszti az állórészt, mindegy hogy relés vagy tranzisztoros. A relésnek a kapcsolási késedelmet áthidaló ellenállasát sikerült a szabályzón kívülre, az állórészre szerelniük (pl. Trabi vagy 12V MZ szabályzón a kis műanyag talpban van, oda is való). Ez attól még a szabályzóhoz tartozik és vele együtt leszerelendő. ÁTHIDALNI TILOS, LEÉG A DINAMÓ. Ahonnan ezt olvastad, kérném a linket és megpróbálom töröltetni.motrosmano írta:hali!
ha jól tudom a elektronikus feszszabhoz nem kell gerjesztés, akkor az azt jelenti hogy azt a kis ellenállás tekercset a dinamó álló részéről le kell venni és ennyi, vagy át kell hidalni a helyét?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
hali!
ha jól tudom a elektronikus feszszabhoz nem kell gerjesztés, akkor az azt jelenti hogy azt a kis ellenállás tekercset a dinamó álló részéről le kell venni és ennyi, vagy át kell hidalni a helyét?
ha jól tudom a elektronikus feszszabhoz nem kell gerjesztés, akkor az azt jelenti hogy azt a kis ellenállás tekercset a dinamó álló részéről le kell venni és ennyi, vagy át kell hidalni a helyét?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
igazság szerint a generátor állórészt már több webshopban is láttam, viszont a többi alkatrészt hozzá nem, és nem értettem az akkor hogy működhet. azon a gyújtás rendszeren meg csak ára miatt akadt meg a szemem, jó formán egy komplett műszakis motor ára!szketo írta:Szerintem, szerény kevés tapasztalatom alapján ez a leg kifizetőbb ha már minden kép megszakító nélkülire vágysz.
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... er----3834 Létezik 6V-ban is.
De, kinek mi jó.Pénztárcától is függ.Tudomásom szerint sok motorban több éve kifogástalanul működik, egy-két kivételt leszámítva, ez igen elenyésző.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A pech enyhe kifejezés. Mindent kicseréltem az állórészt, forgórészt, fesz.szabályzót, az újonnan feltett vackokat kimértük még 220 V-os lámpával is maceráltuk és minden jó. Kimértük a vezetékeket is és semmi. Az egyik szénkefe ami az ell.á.tekercs mellett van melegszik. (rugót cseréltem benne) Minden a régi. Beinduláskor tökéletes töltés minden frankón működik tapsikál a lelkem aztán mikor megyek vele kezd elmenni a töltés és forró a sz.kefe. 2-3 perc állás után viszont minden helyre áll. Ha megjön még kicserélem a feszültségszabályzót a VAPE R81 tipisúra.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A D+/61 nálam egy elosztó, a két kábel egy csatlakozón van rajta (így is kell legyen, a gyárin itt két kés van de ott is össze vannak kötve)popitty írta:Nem csak a felírat más hanem egy csatlakozó hellyel több van.
Most már biztos, hogy a jobb oldali szénkefe melegszik a másik ami kondi mellett van nem. A hibára még nincs meg.
Szénkefe: mostmár nem emlékszem hetekkel ezelőttről, végül állórészcsere volt? Ha úgy is melegszik a kefe, akkor nem lehet az állórészen hiba (vagy orbitális peched van és mindkettő pont éppen ugyanott rossz)
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem csak a felírat más hanem egy csatlakozó hellyel több van.
Most már biztos, hogy a jobb oldali szénkefe melegszik a másik ami kondi mellett van nem. A hibára még nincs meg.
Most már biztos, hogy a jobb oldali szénkefe melegszik a másik ami kondi mellett van nem. A hibára még nincs meg.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
R81 a lényeg. Nekem Németországból jött, lehet oda más felirattal szállítják...popitty írta:OK. Ez már nem gond. Viszont A te fotódon lévő szab-nak több a csatlakozó helye és a száma is más.
A tiéd DF+ D+/61 51 DF- és itt valami
17 16
R 81
az enyém DF+ D+/61 51 DF- itt nincs semmi
39 11
R 81
Kérjem a tiéd jelölése szerinti fesz.szabot?
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
OK. Ez már nem gond. Viszont A te fotódon lévő szab-nak több a csatlakozó helye és a száma is más.
A tiéd DF+ D+/61 51 DF- és itt valami
17 16
R 81
az enyém DF+ D+/61 51 DF- itt nincs semmi
39 11
R 81
Kérjem a tiéd jelölése szerinti fesz.szabot?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem, szerény kevés tapasztalatom alapján ez a leg kifizetőbb ha már minden kép megszakító nélkülire vágysz.
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... er----3834 Létezik 6V-ban is.
De, kinek mi jó.Pénztárcától is függ.Tudomásom szerint sok motorban több éve kifogástalanul működik, egy-két kivételt leszámítva, ez igen elenyésző.
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... er----3834 Létezik 6V-ban is.
De, kinek mi jó.Pénztárcától is függ.Tudomásom szerint sok motorban több éve kifogástalanul működik, egy-két kivételt leszámítva, ez igen elenyésző.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
1. ez egy kínai robogógyújtás állórésze, ránézésre külső jeladós GY6. Be se fog férni a TS dinamófedele alá. A nagyker félrecímkézte, nem kicsit.motrosmano írta:sziasztok!
elmagyarázza valaki nekem, hogy ez hogy működik?
mi kell még hozzá, használta/használja valaki?
http://www.vatera.hu/mz-ts-univerzalis- ... 65505.html
és ez mit tud ennyiért?
http://www.vatera.hu/mz-ts-univerzalis- ... 07202.html
2. VAPE: 12V 120W állandó mágneses generátor + CDI gyújtás
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok!
elmagyarázza valaki nekem, hogy ez hogy működik?
mi kell még hozzá, használta/használja valaki?
http://www.vatera.hu/mz-ts-univerzalis- ... 65505.html
és ez mit tud ennyiért?
http://www.vatera.hu/mz-ts-univerzalis- ... 07202.html
elmagyarázza valaki nekem, hogy ez hogy működik?
mi kell még hozzá, használta/használja valaki?
http://www.vatera.hu/mz-ts-univerzalis- ... 65505.html
és ez mit tud ennyiért?
http://www.vatera.hu/mz-ts-univerzalis- ... 07202.html
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Dgergely írta:Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata Bosch gyertyákkal kapcsolatban? Mennyire tartós, megbízható?
hali!
nekem semmit se bírt, 8-10 km után nem adott szikrát.
a denso viszont bevált nálam.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata Bosch gyertyákkal kapcsolatban? Mennyire tartós, megbízható?
Valakinek van tapasztalata Bosch gyertyákkal kapcsolatban? Mennyire tartós, megbízható?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja igen: A szénkefe, hogy meleg ezen azt értem, hogy ha hozzá nyomom a hüvelyk ujjamat nem bírom süt.popitty írta:Meg tudnátok mondani, hogy mi a dinamó álló és forgórészének az om értéke? Ez az érték fontos lenne!
Csak érdekesség képen ha üresben jár a motor 15 - 20 percet és fel van kapcsolva a világítás minden ok. Ha viszont felülök és megyek 2 km-t ami pár perc már rossz. Parázslik a töltésjelző.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Meg tudnátok mondani, hogy mi a dinamó álló és forgórészének az om értéke? Ez az érték fontos lenne!
Csak érdekesség képen ha üresben jár a motor 15 - 20 percet és fel van kapcsolva a világítás minden ok. Ha viszont felülök és megyek 2 km-t ami pár perc már rossz. Parázslik a töltésjelző.
Csak érdekesség képen ha üresben jár a motor 15 - 20 percet és fel van kapcsolva a világítás minden ok. Ha viszont felülök és megyek 2 km-t ami pár perc már rossz. Parázslik a töltésjelző.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Rejtélyes ez az eset. Tegnapi vacakolás eredménye, hogy beállt a kiindulási helyzet, de a szénkefék nem melegednek. A rejtély viszont az, hogy sem az álló sem pedig a forgó rész nem zárlatos töltést ad viszont egyre nagyobb fordulaton. Aztán eléri a csúcsot ami a szr.
3 perc - nem tévedés - 3 per állás után minden normális. Mi hűlhet le 3 perc alatt. Ez egy NDK csodafegyver. Most lekapcsolom az indexet. MI LESZ! Ja egyébként a szab.tekercset is cseréltem.
3 perc - nem tévedés - 3 per állás után minden normális. Mi hűlhet le 3 perc alatt. Ez egy NDK csodafegyver. Most lekapcsolom az indexet. MI LESZ! Ja egyébként a szab.tekercset is cseréltem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!tybke98 írta:Részletes írás. Akkor ez is bekerül a tervek közé.aronpfabian írta:A feszültségszabályzót mondjuk kapásból cserélném valami autósboltos elektronikusra (motorosboltban árult "ETZ elektronikus" kerülendő).
Bővebben: http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
(Közben az akksi feltöltött, röpke 3-4 óra alatt, így nem tudom, hogy azzal lenne-e a baj. Majd kiderül. Persze még rajtahagyom 1 napig "csepptöltésen")
Szerk: Ma levettem az akksit a töltőről, betettem a gépbe, de még mindig csinálja. Annyi, hogy most lámpa nélkül nem állt le. 1200 körül van alapjáraton a fordulatszám. Eddig tökéletes volt, lámpával meg nélküle is. Mikor ráadtam a világítást egy darabig bírta, aztán töltésjelző felvillant vagy kétszer, és leállt a motor. Emeltünk egy kicsit az alapjáraton, így lámpával tovább bírta, de miután az indexet ráadtam egyből leállt. Megpróbálok beszerezni minél hamarabb egy multimétert és megmérni az akksinál meg a trafónál is a feszültséget. Mondjuk az akksi már nem mai gyerek, de nem is mentek vele sokat, meg télen mindig ki volt véve és szobahőmérsékleten tartva. Két cellában kevesebb a szint mint a többiben, lehet, hogy ez is árulkodó jel lehet, majd feltöltöm. Csak az bosszant, hogy a semmiből jött elő ez a probléma, semmi "előjáték" nem volt, csak az, hogy én nekimentem egy kisebb bukkanónak.
Jelentem, hogy most működik a gép. Vettünk egy gyertyapipát rá, az előző egy 490 Ft-os volt. A mostani sem egy drága alkatrész 690 Ft volt. Tudom, hogy írtátok az NGK gyertyát, csak már későn olvastam. Úgy tűnik, hogy csak ennyi baja volt. Rátettük, aztán egy Varta "zselés" akksival ment hibátlanul. Mondom, akkor kipróbálom a régi akksival. Lám ezzel is ment. Tegnap előtt 60 km-t prímán vitt a masina. Semmi hiba nem volt. Bízom benne, hogy csak ennyi volt a baja.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez zárlat lesz valószínűleg. Amikor bemelegszik és összeér, nő a terhelés, ezzel csökken a feszültség (a jelentősen nagyobb áramfelvételt a rendszer nem tudja ellátni), a kefék pedig a nagy átfolyó áram miatt melegednek.popitty írta:Na végre egy lépés előre! Kicseréltem a pipát és megmértem. A dinamó rögtön első indításnál hidegen és magas fordulaton max. 6,95 V-ot ad és 6,15 V-nál kapcsol le. Az akku feszültsége 6,2 V. Azt is sikerült megállapítani, hogy a töltésjelző akkor kezd parázslani és csökkenni a töltés amikor a szénkefék nagyon felmelegednek. Ilyenkor a lekapcsolás értéke is megváltozik de a max. töltés nem.zudori írta:Mindenek előtt, hogy tudjál mérni cseréld le a gyertyapapipát zavarszűrősre. 5 kiló ohmos
NGK LB05F, ez megfelelő, jó pipa.
Hát ezt tényleg szívás a köbön!!!
Mivel nem tudjuk megállapítani, te mit érzékelsz "meleg kefének", az is lehet, csak a normális melegedésről van szó. Ez esetben hőtágulással szétkapcsoló tekercsszakadásra gondolnék az állórészben (szintén bemelegszik - szétkapcsol - csökken a mágneses tér - csökken a feszültség)
UI: még pár ötlet ami közben jutott eszembe
A töltésjelző egyik lába gyakorlatilag a gyújtáskapcsoló 15-re van kötve (igen, tudom, indexrelé, de ennek csak az indexvisszajelzéshez van köze), a másik pedig a szabályzón lévő D+/61 elosztóra.
Az hogy parázslik, azt jelenti, valamelyik oldal feszütsége annyira lecsökkent, hogy jelentős, az izzószálat már részben felfűtő áram folyik át. 3 lehetőség van:
- D+/61 nagyobb, 15 kisebb: a visszáramkapcsoló szétkapcsolt és az akkuba a gyújtáskapcsolón át próbál folyni az áram (elég ritka eset, de itt már minden megtörténhet)
- 15 nagyobb, D+/61 kisebb első eset: a dinamó feszültsége annyira lecsökkent hogy a gerjesztőáram az akku felől (is) érkezik, gyakorlatilag ugyanaz mint indításnál. Ilyenkor a szabályzórelé nyelve a DF-re zár.
- 15 nagyobb, D+/61 kisebb második eset: a D+ szénkefén át folyik áram a dinamóba, valamiféle dinamófeszültség-esés következtében (áramfejlesztő helyett kaptál egy elég gyengus elektromos motort a benzinmotor mellé)
Azt nem írtad, hogy a szabályzóellenállást cserélted-e. Ha csak a feszültségszabályzót, az nem elég, hiszen feltételezted hogy az ellenállástekercs megégett (tehát hibás). Anélkül pedig nincs rendes szabályzás relés szabályzóval (ld. video!!). De továbbra is erősen ajánlom az egész franc kidobását szabályzóstul tekercsestül és egy értelmes elektronikus szabályzó beépítését.
Az is kérdéses, bár gondolom írtad volna mert elég látványos, hogy a szénkefék jól illeszkednek-e a kommutátorra, szikráznak-e, a kommutátor érintkezői simák-e vagy sérültek (akár korábbi durva zárlat miatt olvadtak)
A két kefe közt mért feszültség is érdekelne, akkor is amikor jó, akkor is amikor már meleg!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na végre egy lépés előre! Kicseréltem a pipát és megmértem. A dinamó rögtön első indításnál hidegen és magas fordulaton max. 6,95 V-ot ad és 6,15 V-nál kapcsol le. Az akku feszültsége 6,2 V. Azt is sikerült megállapítani, hogy a töltésjelző akkor kezd parázslani és csökkenni a töltés amikor a szénkefék nagyon felmelegednek. Ilyenkor a lekapcsolás értéke is megváltozik de a max. töltés nem.zudori írta:Mindenek előtt, hogy tudjál mérni cseréld le a gyertyapapipát zavarszűrősre. 5 kiló ohmos
NGK LB05F, ez megfelelő, jó pipa.
Hát ezt tényleg szívás a köbön!!!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mindenek előtt, hogy tudjál mérni cseréld le a gyertyapapipát zavarszűrősre. 5 kiló ohmos
NGK LB05F, ez megfelelő, jó pipa.
NGK LB05F, ez megfelelő, jó pipa.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A balhé folytatódik.
Mostanra mindent kicseréltem, a feszszabályzót igaz mechanikus ez is, a szénkeféket, a forgórészt és állórészt, a tekercset. Kimértem a kék, piros, barna és zöld vezetékeket amik a dinamótól indulnak valamint a kis tekercset. A vezetékek sem a blokkal sem egymással nem zárlatosak a tekercs is jó. Tapintásra melegedést sem érzek sehol mégis a töltés járó motorral kezd csökkenni. A rejtély az ha pár percet állok helyre jön a töltés ugyan olyan lesz mint induláskor kb 20percel korábban. Mondjuk 3 perc alatt semmi nem hűl le a forró blokkban. Lehet, túltöltés következménye vagy esetleg máshol mondjuk a gyújtáskapcsolónál lévő hiba oka vagy az akku hibás? Lehet hogy ezek "hülye" kérdések, de nem ismerem az összefüggéseket. Egyébként induláskor igen jól tölt azonnal elalszik a lámpa, de nem tudom kimérni mert a műszer össze - vissza ugrál. Már csak az marad, hogy valahol máshol kell keresni a hibát nem a dinamó környékén. Jól gondolom?
Mostanra mindent kicseréltem, a feszszabályzót igaz mechanikus ez is, a szénkeféket, a forgórészt és állórészt, a tekercset. Kimértem a kék, piros, barna és zöld vezetékeket amik a dinamótól indulnak valamint a kis tekercset. A vezetékek sem a blokkal sem egymással nem zárlatosak a tekercs is jó. Tapintásra melegedést sem érzek sehol mégis a töltés járó motorral kezd csökkenni. A rejtély az ha pár percet állok helyre jön a töltés ugyan olyan lesz mint induláskor kb 20percel korábban. Mondjuk 3 perc alatt semmi nem hűl le a forró blokkban. Lehet, túltöltés következménye vagy esetleg máshol mondjuk a gyújtáskapcsolónál lévő hiba oka vagy az akku hibás? Lehet hogy ezek "hülye" kérdések, de nem ismerem az összefüggéseket. Egyébként induláskor igen jól tölt azonnal elalszik a lámpa, de nem tudom kimérni mert a műszer össze - vissza ugrál. Már csak az marad, hogy valahol máshol kell keresni a hibát nem a dinamó környékén. Jól gondolom?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha eddig nem volt barna és most megbarnult (megégett a lakk) akkor az már annyira nem normális melegedés. Valami zárlatos (akár maga a tekercs). Nézd át a vezetékelést, és továbbra is ajánlom az analóg rendszer kidobását tekercsestül szabályzóstul.popitty írta:Akkor lehet, hogy az is normális ha melegen kevesebb a töltés? Mert amikor megállok egy pár perc múlva már megint jobban tölt? Egyébként szerintem most ha rendesen melegednije is kell most jobban melegszik mert megbarnult. Sajnos tök nem ismerem az elvet így totál sötétben kóválygok. Hanem veszed tolakodásnak nem adnád meg a mob.számod: herzii@freemai.hu vagy SMS-ben elküldenéd? 20/2767374!
Dinamószabályzás elmélet itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (12. percig, utána már egy a mienktől eltérő típusú dinamót ismertetnek)
A tranzisztoros szabályzó annyiban különbözik hogy a gerjesztést nagyon gyorsan tudja ki-be kapcsolgatni, így nincs szükség az ellenállással sorbakötött "kis áramú gerjesztés" állásra, ill. így felgerjedt állapotban a szabályzóellenállás testre kapcsolására sem. Ezért a szabályzóellenállás az elektronikus fesz.szab. beszerelésekor repül (az elektronikus szabályzók egyike sincs felkészítve az "ottfelejtett" szabályzóellenállásra, nem kapcsolja testre amikor kéne, a rendszer túlgerjed és tönkremegy)
A visszáramgátlást elektronikus szabályzókon dióda végzi, a relénél ezerszer egyszerűbben és megbízhatóbban.
Magyar/indiai szabályzót ne vegyél, akkor sem, ha a boltos égre-földre esküszik hogy ezt szokták vinni és jó. NEM AZ.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor lehet, hogy az is normális ha melegen kevesebb a töltés? Mert amikor megállok egy pár perc múlva már megint jobban tölt? Egyébként szerintem most ha rendesen melegednije is kell most jobban melegszik mert megbarnult. Sajnos tök nem ismerem az elvet így totál sötétben kóválygok. Hanem veszed tolakodásnak nem adnád meg a mob.számod: herzii@freemai.hu vagy SMS-ben elküldenéd? 20/2767374!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez a szabályzóellenállás. Normális ha melegszikpopitty írta:Szia
Lehet, hogy valóban az a megoldás ha kicserélem a fesz.szabályzót de most már a méreg is hajt hogy mi a franc lehet ez a hiba. Ma viszont megállapítható lett, hogy az állórészen a tekercs melegszik. Ha csak kicserélem amit természetesen Miskolcon most éppen nem kapni megoldódhat a gondom vagy valami más váltja ki?
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet, hogy valóban az a megoldás ha kicserélem a fesz.szabályzót de most már a méreg is hajt hogy mi a franc lehet ez a hiba. Ma viszont megállapítható lett, hogy az állórészen a tekercs melegszik. Ha csak kicserélem amit természetesen Miskolcon most éppen nem kapni megoldódhat a gondom vagy valami más váltja ki?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég