Hali srácok! Keletkezett egy váltó hibám! ... azaz ennek már vagy 2 éve.
Nem vette, azaz kidobálta a harmadikat, ezért kiszereltem a blokkot.

Kettédőlt a blokk (Előtte felmelegítve, ahogy az elő van írva)

Talán látszik valamennyire, ez a harmadik sebesség fogaskereke, aminek a körmei nem lettek ,,megfokolva,, rendesen, gyárilag derékszögre lettek köszörülve. Sajnos ez gyári hiba! ... Nem először kell emiatt javítani a motorom.

Ami a problémát okozza, az elég jól látható a képen. A körmök bal oldali felületei ,,kifele,, dőlnek , így elkoptak, nem tudnak belekapaszkodni a Z24-es küllőibe, ezért igyekszenek kicsusszanni onnan

Itt talán jobban látszik

Ő a Z24-es fogaskerék amibe belcsusszan a Z22-es harmadik sebesség fogaskerekének a körmei, az ő küllői is ,,ékesre,, kopnak.

Ellentétes irányúra kell őket köszörülni, flex-szel, gyémánt bevonatos reszelővel ... Kb 4fokra

Ballról jobbra a második fogaskerék a Z22-es , eredeti Taiwan-i

... ami szembe tűnt az az hogy a nút szélesebb a gyárinál, kb fél miliméterrel, ezért lötyög a léptetővillán, ami szintén Taiwani.

Ha kúposra koptak a körmök, akkor mindig ki akarja tolni magát a Z24küllői közül, létrejön a ,,kidobálás" ! A 010-es léptetővilla próbálja a helyén tartani, közben megég, megkopik. ... Csere!

Itt már félig összeállt a blokk.

Összeszerelés és indítási próbánál még egy meglepetés: Ez az a főtengely ami az MZben volt, a felújított amit beszereltem, annak a pozícionáló zsákfurata pont 180-an fokkal a túloldalon volt. Aminek köszönhetően a gyújtás az alsó holtponton volt. :-O íígy néztem!

Bambit felhívtam, igen ő már belefutott pár ilyenbe, volt egy kisebb széria amit így gyártottak. :-/
Mondta vágjak a hall jeladó nútjával szemben egy másik nútot és kész a 180 fokos elfordítás.
... Itt jött ki az ,,évek és a rutin" !! Ismét bebizonyosodott miért szólítjuk MESTERnek !!
Köszi Bambi a segtíséget! ... Hétvégén irány Zala !!
