
Futómű
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Jól néz ki... 

-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Köszi, a tippet. 

- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Jófogáson árul egy szegedi csóka, van neki több darab is. Ha kell, szerintem csapj le rá Te is, amíg van nekisell írta:Grat, hol sikerült hozzájutni?
https://auto.jofogas.hu/csongrad/Etz_la ... 917893.htm
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű

- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Futómű
sell írta:Nem használhatatlan, de a tökéletestől azért nagyon messze van.
Sebaj, szereztem most gyári új bakelitet

-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Nem használhatatlan, de a tökéletestől azért nagyon messze van. 

-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Egyébként, nekem is utángyártott van fent, a motoromon, nekem a kilométer meghajtó persely helyzetét, és rögzítését kellett átalakítani, valamint hézagolással kellett játszogatni, a távtartó és a bakelit között.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Elhiszem, de szükségem volt bakelitre, mert a gyári eltört, és nem értem rá hetekig keresgetni másik eredeti gyári bakelitet. Most hogy van a motoron bakelit, és tudom napi szinten használni munkába járásra, ráérek bakelitet vadászgatni, eredetitsell írta:Hát igen, ez van, de az én fogalomtáramban a tökéletes az egy olyan valami, amit megvesz az ember és átalakítás, reszelés, esztergálás, stb.. nélkül arra használja amire készítették, illetve álítják róla, hogy arra a célra jó.![]()
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Hát igen, ez van, de az én fogalomtáramban a tökéletes az egy olyan valami, amit megvesz az ember és átalakítás, reszelés, esztergálás, stb.. nélkül arra használja amire készítették, illetve álítják róla, hogy arra a célra jó.



- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Utángyártott bakelit van a motoromon, kis faragás után tökéletessell írta:Tapasztalatom alapján, alaposan meg kell nézni, mit veszel. Amúgy talán a fogaskerekek még talán használhatóak, nagyobb pontatlanságot a műanyagok kidolgozásával tapasztaltam, akár a láncvédő " bakelit"-ről, akár a perselyekről van szó!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Tapasztalatom alapján, alaposan meg kell nézni, mit veszel. Amúgy talán a fogaskerekek még talán használhatóak, nagyobb pontatlanságot a műanyagok kidolgozásával tapasztaltam, akár a láncvédő " bakelit"-ről, akár a perselyekről van szó!
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Jófogáson nézelődj, ott szokott lenni ETZ bontásokból aránylag jó állapotú első kerék, tárcsás. Én is vettem a napokbanSzebik András írta:Sziasztok!
Etz250-hez jó állapotú tárcsás első kereket merre érdemes keresni?
Az enyém azt hiszem kuka. Ha jól tippelem korábban kaphatott egy hatalmas ütést, mert a felniből ki van csiszolva egy darab. Elsőre nem észrevehető, de de jobban megnézve és gumi nélkül pörgetve a felni pereméből kb 3 mm-t ki van csiszolva.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ide írok, mert nem találok a témának megfelelő topikot
ETZ 250/251 km meghajtás elemeiből az utángyártott minőség mennyire használható?
Gondolok itt a km meghajtó tengelyre és a km meghajtó fogaskerékre
A napokban elment a km óra meghajtásom, most levettem a spirált, de az hibátlan, a spirált hajtó kis fül eleve nem forog, és valami kattog a bakelit mögött
ETZ 250/251 km meghajtás elemeiből az utángyártott minőség mennyire használható?
Gondolok itt a km meghajtó tengelyre és a km meghajtó fogaskerékre
A napokban elment a km óra meghajtásom, most levettem a spirált, de az hibátlan, a spirált hajtó kis fül eleve nem forog, és valami kattog a bakelit mögött
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Futómű
Sziasztok!
Etz250-hez jó állapotú tárcsás első kereket merre érdemes keresni?
Az enyém azt hiszem kuka. Ha jól tippelem korábban kaphatott egy hatalmas ütést, mert a felniből ki van csiszolva egy darab. Elsőre nem észrevehető, de de jobban megnézve és gumi nélkül pörgetve a felni pereméből kb 3 mm-t ki van csiszolva.
Etz250-hez jó állapotú tárcsás első kereket merre érdemes keresni?
Az enyém azt hiszem kuka. Ha jól tippelem korábban kaphatott egy hatalmas ütést, mert a felniből ki van csiszolva egy darab. Elsőre nem észrevehető, de de jobban megnézve és gumi nélkül pörgetve a felni pereméből kb 3 mm-t ki van csiszolva.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2016.09.17. 16:04
- MZ-d típusa: ETZ250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Németország
Re: Futómű
OK!Akkor Sima csavar, önzáró anyával.
Köszönöm a hozzászólásokat, javaslatokat!
Köszönöm a hozzászólásokat, javaslatokat!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Oké, hogy a 8.8 több szempontból jobb, nem is mondtam, hogy csak az 5.6 a jó, hanem, hogy elbírja az előírt nyomatékot az is. De ha így belemerültünk, akkor egy szakértő leírhatná, hogy miért kizáró ok az 5.6 ? Ha össze van szerelve, akkor mennyi vajon a csavar terhelése oldalirányban? Mert ha jól gondolom nemcsak az a teherviselő, hanem elég nagy felületen felfekszik a tárcsa a kerékagyon.
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 491
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Futómű
Zoli nem ismerek rád! 5.6-os csavar? Még a salgo polcban is 8.8-as van.z25z írta:27 Nm-rel kell meghúznod, ennyit az 5.6-os csavar is elvisel nem kell feltétlen 8.8-as, de nyilván nem árt. Én esetleg savállót tennék fel, az legalább nem rohad (rozsdásodik) meg.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
Gyárilag is 8.8-as van. Annál alább nem adnám. Valamint, ahogy Csoka is írta, fémes önzáró anya. A savállót viszont nem javaslom, mert elég rideg.z25z írta:27 Nm-rel kell meghúznod, ennyit az 5.6-os csavar is elvisel nem kell feltétlen 8.8-as, de nyilván nem árt. Én esetleg savállót tennék fel, az legalább nem rohad (rozsdásodik) meg.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
Menj el egy csavarboltba."Fémönzáró" anyákkal kell összeszerelni,a melegedés miatt.albatros írta:Szép jóestét mindenkinek!
Volna egy kérdésem:
Most ùjíttatom fel az az elsö kereket.Ùj felni, küllök.. A féktárcsát én rakom vissza, ha megérkezik postán a kerék.Itt szeretném megkérdezni, hogy a 6 db csavarra van - e valami elöírás, vagy vehetek sima csavarokat is?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
27 Nm-rel kell meghúznod, ennyit az 5.6-os csavar is elvisel nem kell feltétlen 8.8-as, de nyilván nem árt. Én esetleg savállót tennék fel, az legalább nem rohad (rozsdásodik) meg.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2016.09.17. 16:04
- MZ-d típusa: ETZ250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Németország
Re: Futómű
Szép jóestét mindenkinek!
Volna egy kérdésem:
Most ùjíttatom fel az az elsö kereket.Ùj felni, küllök.. A féktárcsát én rakom vissza, ha megérkezik postán a kerék.Itt szeretném megkérdezni, hogy a 6 db csavarra van - e valami elöírás, vagy vehetek sima csavarokat is?
Volna egy kérdésem:
Most ùjíttatom fel az az elsö kereket.Ùj felni, küllök.. A féktárcsát én rakom vissza, ha megérkezik postán a kerék.Itt szeretném megkérdezni, hogy a 6 db csavarra van - e valami elöírás, vagy vehetek sima csavarokat is?
Re: Futómű
Köszönöm szépen a segítséget meg fogom nézni az ábra alapján, hogy mi lehet a baj.Pappszii írta:Most kezdte el csinálni, vagy már jó ideje? Esetleg olajat nézd meg benne, hogy van-e benne elég. Esetleg szedd szét és a támcsövet nézd meg, a végén a rugót meg avégütközőt. 15-20 perces munka a villák szétszedése. Van fent hozzá ábra is, meg leírás is.Sediki írta:Kedves Fórumozók!
Az ETZ250-es motorkerékpárom első teleszkópjai kirugózáskor fémesen ütköző hangot adnak az aszfaltozott utak viszonylag kis egyenetlenségein áthaladva. Bizonyára ez azt jelenti, hogy maximális út,hogy mi lehet a on csillapítás nélkül végzi a dolgát a teleszkóp.
Aki tapasztalt már hasonlót, vagy tud tanácsot adni, az kérem írja meg mit lehetne tenni a teleszkóp normális működése érdekében.
Akitől vettem a motort azt mondta, hogy felújította a teleszkópokat is, valószínűleg az olaj viszkozitása az oka, ezért egy olajcserével orvosolni lehetne a problémát. Eddig még nem cseréltem olajat az első teleszkópokban, inkább megvárom azok észrevételeit, akik olvassák ezt a bejegyzésemet.
Előre is köszönöm a segítséget.
Re: Futómű
Most kezdte el csinálni, vagy már jó ideje? Esetleg olajat nézd meg benne, hogy van-e benne elég. Esetleg szedd szét és a támcsövet nézd meg, a végén a rugót meg avégütközőt. 15-20 perces munka a villák szétszedése. Van fent hozzá ábra is, meg leírás is.Sediki írta:Kedves Fórumozók!
Az ETZ250-es motorkerékpárom első teleszkópjai kirugózáskor fémesen ütköző hangot adnak az aszfaltozott utak viszonylag kis egyenetlenségein áthaladva. Bizonyára ez azt jelenti, hogy maximális úton csillapítás nélkül végzi a dolgát a teleszkóp.
Aki tapasztalt már hasonlót, vagy tud tanácsot adni, az kérem írja meg mit lehetne tenni a teleszkóp normális működése érdekében.
Akitől vettem a motort azt mondta, hogy felújította a teleszkópokat is, valószínűleg az olaj viszkozitása az oka, ezért egy olajcserével orvosolni lehetne a problémát. Eddig még nem cseréltem olajat az első teleszkópokban, inkább megvárom azok észrevételeit, akik olvassák ezt a bejegyzésemet.
Előre is köszönöm a segítséget.
Re: Futómű
Kedves Fórumozók!
Az ETZ250-es motorkerékpárom első teleszkópjai kirugózáskor fémesen ütköző hangot adnak az aszfaltozott utak viszonylag kis egyenetlenségein áthaladva. Bizonyára ez azt jelenti, hogy maximális úton csillapítás nélkül végzi a dolgát a teleszkóp.
Aki tapasztalt már hasonlót, vagy tud tanácsot adni, az kérem írja meg mit lehetne tenni a teleszkóp normális működése érdekében.
Akitől vettem a motort azt mondta, hogy felújította a teleszkópokat is, valószínűleg az olaj viszkozitása az oka, ezért egy olajcserével orvosolni lehetne a problémát. Eddig még nem cseréltem olajat az első teleszkópokban, inkább megvárom azok észrevételeit, akik olvassák ezt a bejegyzésemet.
Előre is köszönöm a segítséget.
Az ETZ250-es motorkerékpárom első teleszkópjai kirugózáskor fémesen ütköző hangot adnak az aszfaltozott utak viszonylag kis egyenetlenségein áthaladva. Bizonyára ez azt jelenti, hogy maximális úton csillapítás nélkül végzi a dolgát a teleszkóp.
Aki tapasztalt már hasonlót, vagy tud tanácsot adni, az kérem írja meg mit lehetne tenni a teleszkóp normális működése érdekében.
Akitől vettem a motort azt mondta, hogy felújította a teleszkópokat is, valószínűleg az olaj viszkozitása az oka, ezért egy olajcserével orvosolni lehetne a problémát. Eddig még nem cseréltem olajat az első teleszkópokban, inkább megvárom azok észrevételeit, akik olvassák ezt a bejegyzésemet.
Előre is köszönöm a segítséget.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Május 1. Siófok, veterán börze.kicsikeen írta:Kellemes húsvétit mindenkinek!
Ma mondhatnám nyuszira lett még egy hátsó kerék agy 251-es ből ...
Ezzel sem lettem vidámabb...de most már 3 van!
Donor motort régen vettem .....én is azt gondoltam hogy jó ha van mindenből ,de itt a példa hogy a befektetés nem minden esetben térül meg .Elég sok mindenem van de tessék,ami kellene abból ........
Meg már nem feltétlenül akarok mindenből 3db-ot.
De persze értem a jó tanács lényegét ! köszönöm.
Most elment a kedvem kicsit az egésztől ,szerintem pihenek rá egy kicsit!
Valami megoldás biztosan van .De nem szeretnék bontott cucc+ postaköltség,vagy gyere érte az ország másik felébe mert nem postázok címszó újabb sz@.okat venni.
Ezért tettem fel a kérdést más hogy csinálta,csinálja?
Most már kezdek afelé hajlani hogy lehet nem is sok a 22EFt egy újért ,ha 5EFT-ért kapok bontottat+posta és ezt kitudja hányszor kell eljátszanom,vagy el kell mennem Kaposvárról az ország másik felébe(üzemanyag,matrica stb).Na mindegy....legfeljebb majd leírom mit sikerült kihoznom a dologból ,az biztos hogy nem szeretnék fél megoldást.
-Köszi -
Találsz, sokat.
Hozod a tengelyed, megpörgeted, jó vagy nem eldöntöd.
Láttam már pár agyat, nem igazán találták el bennük az öntvény közepét a megmunkálásnál. Ezen ne aggódj. Ettől még jó lehet, ha a fékfelület jó.
- kicsikeen
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Futómű
Kellemes húsvétit mindenkinek!
Ma mondhatnám nyuszira lett még egy hátsó kerék agy 251-es ből ...
Ezzel sem lettem vidámabb...
de most már 3 van!
Donor motort régen vettem .....én is azt gondoltam hogy jó ha van mindenből ,de itt a példa hogy a befektetés nem minden esetben térül meg .Elég sok mindenem van de tessék,ami kellene abból ........
Meg már nem feltétlenül akarok mindenből 3db-ot.
De persze értem a jó tanács lényegét ! köszönöm.
Most elment a kedvem kicsit az egésztől ,szerintem pihenek rá egy kicsit!
Valami megoldás biztosan van .De nem szeretnék bontott cucc+ postaköltség,vagy gyere érte az ország másik felébe mert nem postázok címszó újabb sz@.okat venni.
Ezért tettem fel a kérdést más hogy csinálta,csinálja?
Most már kezdek afelé hajlani hogy lehet nem is sok a 22EFt egy újért ,ha 5EFT-ért kapok bontottat+posta és ezt kitudja hányszor kell eljátszanom,vagy el kell mennem Kaposvárról az ország másik felébe(üzemanyag,matrica stb).Na mindegy....legfeljebb majd leírom mit sikerült kihoznom a dologból ,az biztos hogy nem szeretnék fél megoldást.
-Köszi -

Ma mondhatnám nyuszira lett még egy hátsó kerék agy 251-es ből ...
Ezzel sem lettem vidámabb...

Donor motort régen vettem .....én is azt gondoltam hogy jó ha van mindenből ,de itt a példa hogy a befektetés nem minden esetben térül meg .Elég sok mindenem van de tessék,ami kellene abból ........
Meg már nem feltétlenül akarok mindenből 3db-ot.
De persze értem a jó tanács lényegét ! köszönöm.
Most elment a kedvem kicsit az egésztől ,szerintem pihenek rá egy kicsit!
Valami megoldás biztosan van .De nem szeretnék bontott cucc+ postaköltség,vagy gyere érte az ország másik felébe mert nem postázok címszó újabb sz@.okat venni.
Ezért tettem fel a kérdést más hogy csinálta,csinálja?
Most már kezdek afelé hajlani hogy lehet nem is sok a 22EFt egy újért ,ha 5EFT-ért kapok bontottat+posta és ezt kitudja hányszor kell eljátszanom,vagy el kell mennem Kaposvárról az ország másik felébe(üzemanyag,matrica stb).Na mindegy....legfeljebb majd leírom mit sikerült kihoznom a dologból ,az biztos hogy nem szeretnék fél megoldást.
-Köszi -

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Futómű
Ezért is írtam meg kell nézni a donort"tudom a bontottak nagy része is látott már ezt azt,nekem sikerült felhajtani egy olcsó és jó darabot bár nehéz de nem lehetetlen küldetés és közbe akár más alkatrészeket is lehet szerezni ami később még jó lehet.Pl ha kiszámolod,hogy szeretnél Mz -vel járni még kb 10-15 évig akkor megéri venni egy papírmentes rendszám nélkülit donornak az kb 20-50ezer de akkor szinte minden alkatrészed van ami kelhet(komplett elektromos rendszer motor,futómű,kipuf...),természetesen csak szép gyári as gépre gondolok amit a tulaj leállított kb 20 éve és egybe van még.Sok ilyen van csak érdeklődni kell és nem a hirdetési oldalakon.kicsikeen írta:Csere darabra gondoltam Én is ma 11:00-ig ....Mert közben az egyik jó barátom hozott egy "donor" kereket!
És láss csodát.....még sz@.abb mint az enyém! (mivel a ráf pocsék volt,küllő vágással 5 min alatt kezemben volt a közepe)
Szóval most ott tartok hogy 2-ből egy se ???!
ha akarok máshonnan bontottat,megint pénz+idő és van esély egy olyan vásárlására amiből van már 2db.
Külön hátsókerék agy meg használtan nincs,mert 'há egybe "kiskocsibaisjóotthun"..![]()
Viszont nézegettem kínomban az újat..ami biztos jó,csak nem lehet rendelni,cserébe ha lehetne 22.000FT ! Vagy lehet az is ilyen hibával lett gyártva?? -rizikós,és ott megint nincs próba mert csapágy sincs benne.Vennék még bele 2db csapágyat aztán lehet megint vakarnám a fejem.....![]()
Szóval egyenlőre még mindig ott tartok hogy nem tudom...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Küllőzés el tudja ám húzni az öntvényt, valószínű ezekkel is ez történt. Befűzve, centírozás után kell felszabályozni, akkor nem lesz gond. 

- kicsikeen
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Futómű
Csere darabra gondoltam Én is ma 11:00-ig ....Mert közben az egyik jó barátom hozott egy "donor" kereket!
És láss csodát.....még sz@.abb mint az enyém! (mivel a ráf pocsék volt,küllő vágással 5 min alatt kezemben volt a közepe)
Szóval most ott tartok hogy 2-ből egy se ???!
ha akarok máshonnan bontottat,megint pénz+idő és van esély egy olyan vásárlására amiből van már 2db.
Külön hátsókerék agy meg használtan nincs,mert 'há egybe "kiskocsibaisjóotthun"..
Viszont nézegettem kínomban az újat..ami biztos jó,csak nem lehet rendelni,cserébe ha lehetne 22.000FT ! Vagy lehet az is ilyen hibával lett gyártva?? -rizikós,és ott megint nincs próba mert csapágy sincs benne.Vennék még bele 2db csapágyat aztán lehet megint vakarnám a fejem.....
Szóval egyenlőre még mindig ott tartok hogy nem tudom...
És láss csodát.....még sz@.abb mint az enyém! (mivel a ráf pocsék volt,küllő vágással 5 min alatt kezemben volt a közepe)
Szóval most ott tartok hogy 2-ből egy se ???!
ha akarok máshonnan bontottat,megint pénz+idő és van esély egy olyan vásárlására amiből van már 2db.
Külön hátsókerék agy meg használtan nincs,mert 'há egybe "kiskocsibaisjóotthun"..

Viszont nézegettem kínomban az újat..ami biztos jó,csak nem lehet rendelni,cserébe ha lehetne 22.000FT ! Vagy lehet az is ilyen hibával lett gyártva?? -rizikós,és ott megint nincs próba mert csapágy sincs benne.Vennék még bele 2db csapágyat aztán lehet megint vakarnám a fejem.....

Szóval egyenlőre még mindig ott tartok hogy nem tudom...
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Futómű
Szia amikor nekem is volt 250 ETZ-m az is ilyen volt,mi nem bírtunk vele sajnos szerintem szakember kell vagy szakértelem hozzá.Nekem egy bontásból sikerült szereznem egy tökéletes kereket kompletten nem is drágán,azóta ha ilyennel találkozom(kis TS-Simson Babetta) inkább megpróbálok szerezni csere darabot szerencsére manapság már elérhető van sok bontott darab de azt meg kell nézni rendesen.kicsikeen írta:Üdv.!
Van valakinek kerék felújításban tapasztalata?
Nemrég nekiestem a hátsó kerekemnek,küllő+ ráf csere......
És amikor az "üres" kerékagyat megforgattam ,azt vettem észre hogy "üt,ráz,vibrál".
Némi súly felhelyezésével javult a dolog.Gondoltam ha az agy futása simább,akkor a többi alkatrész (küllők,ráf) beszerelése után is könnyebb dolgom lesz a centirozással,kiegyensúlyozással.
Szóval a kérdésem annyi lenne hogy másnak (persze aki már csinált hasonlót) volt e ilyen tapasztalat?
Mert azon gondolkodom,hogy az agy rázása az vajon gyárilag rázhat,vagy speciálisan az enyém kuka?(bár azt hogyan lehet tönkre tenni?)
Kérem aki a "jó az úgy... ","mit foglalkozol vele...?"-válaszokra gondol,az csak simán ne válaszoljon,a kérdésem nem neki(nekik) szól!
-köszi-
- kicsikeen
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Futómű
Üdv.!
Van valakinek kerék felújításban tapasztalata?
Nemrég nekiestem a hátsó kerekemnek,küllő+ ráf csere......
És amikor az "üres" kerékagyat megforgattam ,azt vettem észre hogy "üt,ráz,vibrál".
Némi súly felhelyezésével javult a dolog.Gondoltam ha az agy futása simább,akkor a többi alkatrész (küllők,ráf) beszerelése után is könnyebb dolgom lesz a centirozással,kiegyensúlyozással.
Szóval a kérdésem annyi lenne hogy másnak (persze aki már csinált hasonlót) volt e ilyen tapasztalat?
Mert azon gondolkodom,hogy az agy rázása az vajon gyárilag rázhat,vagy speciálisan az enyém kuka?(bár azt hogyan lehet tönkre tenni?)
Kérem aki a "jó az úgy... ","mit foglalkozol vele...?"-válaszokra gondol,az csak simán ne válaszoljon,a kérdésem nem neki(nekik) szól!
-köszi-
Van valakinek kerék felújításban tapasztalata?
Nemrég nekiestem a hátsó kerekemnek,küllő+ ráf csere......
És amikor az "üres" kerékagyat megforgattam ,azt vettem észre hogy "üt,ráz,vibrál".
Némi súly felhelyezésével javult a dolog.Gondoltam ha az agy futása simább,akkor a többi alkatrész (küllők,ráf) beszerelése után is könnyebb dolgom lesz a centirozással,kiegyensúlyozással.
Szóval a kérdésem annyi lenne hogy másnak (persze aki már csinált hasonlót) volt e ilyen tapasztalat?
Mert azon gondolkodom,hogy az agy rázása az vajon gyárilag rázhat,vagy speciálisan az enyém kuka?(bár azt hogyan lehet tönkre tenni?)
Kérem aki a "jó az úgy... ","mit foglalkozol vele...?"-válaszokra gondol,az csak simán ne válaszoljon,a kérdésem nem neki(nekik) szól!
-köszi-
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Futómű
Konkrétan erre a cégre gondoltam, de biztosan foglalkoznak szilentsütéssel országszerte - vagy nem. De az egyik biztos:Rufusryle írta:
Nos, az ajtófélfa túlélte a dolgot. Az olajemelő, mint kiderült vízszintesen nem működik, így nem jött össze a dolog. Marad egy autószerelő, és a PRÉS! Kik is ezek a szilentblokkék pontosan?
http://www.silentblock.hu/
Ja! Fullra van tömve flash-vel az oldal. Csak a megjelenítés miatt szólok.
Re: Futómű
Nos, az ajtófélfa túlélte a dolgotmoyos írta:Kivégzed az ajtófélfákat.Rufusryle írta:
Az ajtótok azért körbe van falazva téglával:D
Nincs a környékeden gömbfejes / gépműhely / autószervíz?
Lebontod a motort, és elviszed a vázat. Préssel seperc kisajtolják azt, amivel egy fél napot szívsz. Bár ha szétkapod, célszerűbb a szilentblokkékhoz elkeríteni. Onnan már úgy tudod elhozni összerakva a vázat, hogy kapsz bele új szilentet is. (Aminek az összejátszásával már egy egész napot szívnál)
Nem reklámozom a céget! Magamból indulok ki - nekem pedig baromira nem szokott fölös időm lenni.

- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
Nekem úgy jött ki mint a vaj!

Azt hozzáteszem kb tizenöt éve cseréltem a tengelyt, zsírágyban tocsogva toltam be. A szétszedés akkoriban sem volt ekkora szívás mint most pár embernek.
A jobb oldali blokktartó gumiszilent szopósodott meg, -ki. Ahogy a kuplungot szereltem éreztem hogy mintha lógna, jól éreztem.

És a műanyag karika is elég kopott volt.


Azt hozzáteszem kb tizenöt éve cseréltem a tengelyt, zsírágyban tocsogva toltam be. A szétszedés akkoriban sem volt ekkora szívás mint most pár embernek.
A jobb oldali blokktartó gumiszilent szopósodott meg, -ki. Ahogy a kuplungot szereltem éreztem hogy mintha lógna, jól éreztem.

És a műanyag karika is elég kopott volt.
Re: Futómű
Amit tudtam Mofakernél megvettem(gumi,lámpabura,lábtartó,stb...) szilent készletet meg rendeltem a Motoshop webáruházból.Nem olcsó,ellenben jó drága.
Komplett motortartószilent,persely,lengőkarszilent 5ropi.

- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Futómű
Kivégzed az ajtófélfákat.Rufusryle írta:
Az ajtótok azért körbe van falazva téglával:D
Nincs a környékeden gömbfejes / gépműhely / autószervíz?
Lebontod a motort, és elviszed a vázat. Préssel seperc kisajtolják azt, amivel egy fél napot szívsz. Bár ha szétkapod, célszerűbb a szilentblokkékhoz elkeríteni. Onnan már úgy tudod elhozni összerakva a vázat, hogy kapsz bele új szilentet is. (Aminek az összejátszásával már egy egész napot szívnál)
Nem reklámozom a céget! Magamból indulok ki - nekem pedig baromira nem szokott fölös időm lenni.
Re: Futómű
Erre kíváncsi leszek.. 

Re: Futómű
Az ajtótok azért körbe van falazva téglával:DMrDok írta:Erről készíts filmet légyszi!Rufusryle írta:Na, gratula, hogy sikerül kirobbantanod a tengelyt! Én még mindig szívok a trophyval.Húzatni akartam hétvégén a tengelyt, a menet épphogy megúszta (de azért kapott egy picit). Úgyhogy most olajemelővel próbálom kinyomni, ahogy már írtátok is. A terv az, hogy begurítom a vasat egy ajtóba, ajtófélfa és tengely vége közé egy olajemelő, a túloldali ajtófélfához meg kitámasztom a motort valamivel (?), aztán meglátjuk!
Egy ajtófélfa halála címmel kiadjuk.....
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Erről készíts filmet légyszi!Rufusryle írta:Na, gratula, hogy sikerül kirobbantanod a tengelyt! Én még mindig szívok a trophyval.Húzatni akartam hétvégén a tengelyt, a menet épphogy megúszta (de azért kapott egy picit). Úgyhogy most olajemelővel próbálom kinyomni, ahogy már írtátok is. A terv az, hogy begurítom a vasat egy ajtóba, ajtófélfa és tengely vége közé egy olajemelő, a túloldali ajtófélfához meg kitámasztom a motort valamivel (?), aztán meglátjuk!
Egy ajtófélfa halála címmel kiadjuk.....

Re: Futómű
Na, gratula, hogy sikerül kirobbantanod a tengelyt! Én még mindig szívok a trophyval.
Húzatni akartam hétvégén a tengelyt, a menet épphogy megúszta (de azért kapott egy picit). Úgyhogy most olajemelővel próbálom kinyomni, ahogy már írtátok is. A terv az, hogy begurítom a vasat egy ajtóba, ajtófélfa és tengely vége közé egy olajemelő, a túloldali ajtófélfához meg kitámasztom a motort valamivel (?), aztán meglátjuk!

Re: Futómű
Köszönöm az infót. Ki tudtam furni a tengelyt..6tol 10ig ezt csináltam. 

- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
Webmotors.hu oldalon találsz mindent hozzá.Én kb 5-6éve vettem szintén ETZ125-höz.Azóta rendben van.A szilent nem repedezett szét,és nem is lóg a lengővilla.cseszy2 írta:Én pont most a 125-ös ETZ-vel oboázok. Leszakadt a hátsó lengővilla tengely vége(tulhuztam az anyát). Próbáltam menetes szárral esztergált anyával,távtartó stb kihuzatni,de csak nyilik szét. Szerintem ki kell furjam. Nekem még csőtengely van benne,az uj már tömör. Lengőkarszilent meg a motortartó szilentje ugyanaz? Ja és hol lehet beszerezni? Mofakernél nem találom.
Re: Futómű
Én pont most a 125-ös ETZ-vel oboázok. Leszakadt a hátsó lengővilla tengely vége(tulhuztam az anyát). Próbáltam menetes szárral esztergált anyával,távtartó stb kihuzatni,de csak nyilik szét. Szerintem ki kell furjam. Nekem még csőtengely van benne,az uj már tömör. Lengőkarszilent meg a motortartó szilentje ugyanaz? Ja és hol lehet beszerezni? Mofakernél nem találom.
Re: Futómű
Én hiába ütöttem,fújtam,melegítettem meg se mozdult a hátsó,pedig nem kíméltem,mivel új tengelyeket is kapott.
A tizen x tonnás prés megoldotta
Egyébként kicsit sem bonyolult csak mivel olyan pontos minden új alkatrész azért kell a dörzsár.
Mindegy melyik oldalról próbálkozol.
A tizen x tonnás prés megoldotta

Egyébként kicsit sem bonyolult csak mivel olyan pontos minden új alkatrész azért kell a dörzsár.
Mindegy melyik oldalról próbálkozol.
Re: Futómű
Szia!
Annyira nagy szívás visszarakni új persellyel, hogy dörzsár kell hozzá, ajajj.
Egyelőre elakadtam a lengővilla tengelyének kibányászásánál. A tengely végéről az anyák lejöttek szépen, a lengővilla rögzítő két csavar is kijött egy kis unszolásra. Így azért érezni a lógást a hajtott oldalon (egy csavarhúzót berakok a lánckerék mögött a blokk és a villa tengely közé, 2 cm!!!-t is hátra tudom nyomni a villát). Azonban a tengely nem akar mozdulni, fahasáb+kalapács minkét oldalról, csavarlazító, de semmi! Esetleg infó, hogy melyik oldalról kellene kijönnie? Vagy mindegy? z25z írta, hogy inkább húzassam mint a végéról püföljem, így ma viszem az alátéteket, berakom a tengely végén az anya alá, és megpróbálom húzatni, bár itt félek, hogy a menetet mennyire fogja ezt tolerálni... ( és szintén kérdés, hogy melyik oldalról húzassam...)
Mindenképpen szét kell bontani, hogy lássam a váz van-e hajolva, a villa, vagy csak a persely van lenullázva....
Annyira nagy szívás visszarakni új persellyel, hogy dörzsár kell hozzá, ajajj.
Egyelőre elakadtam a lengővilla tengelyének kibányászásánál. A tengely végéről az anyák lejöttek szépen, a lengővilla rögzítő két csavar is kijött egy kis unszolásra. Így azért érezni a lógást a hajtott oldalon (egy csavarhúzót berakok a lánckerék mögött a blokk és a villa tengely közé, 2 cm!!!-t is hátra tudom nyomni a villát). Azonban a tengely nem akar mozdulni, fahasáb+kalapács minkét oldalról, csavarlazító, de semmi! Esetleg infó, hogy melyik oldalról kellene kijönnie? Vagy mindegy? z25z írta, hogy inkább húzassam mint a végéról püföljem, így ma viszem az alátéteket, berakom a tengely végén az anya alá, és megpróbálom húzatni, bár itt félek, hogy a menetet mennyire fogja ezt tolerálni... ( és szintén kérdés, hogy melyik oldalról húzassam...)
Mindenképpen szét kell bontani, hogy lássam a váz van-e hajolva, a villa, vagy csak a persely van lenullázva....
Re: Futómű
Szia!
Én nem rég vagyok túl a lengővillák felújításán.
Ha annyira görbült,szerintem jobban jársz egy normális bontottal,amibe raksz új perselyeket.
Ha így alakul,készülj 18-as dörzsárral,mert kelleni fog az új perselyekhez!
Én nem rég vagyok túl a lengővillák felújításán.
Ha annyira görbült,szerintem jobban jársz egy normális bontottal,amibe raksz új perselyeket.
Ha így alakul,készülj 18-as dörzsárral,mert kelleni fog az új perselyekhez!

Re: Futómű
Köszi a választ! Hétvégén jöhet a szerelés. Valamint köszönöm a linket is, hasznos lesz..
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ebben az esetben a lengővilla környékén kell keresni a görbülést.Rufusryle írta:Köszönöm a gyors választ! A két rögzítő csavart még kiberhálom akkor, remélem ez segít! A hátsó lengő villa és motor egytengelyűségét néztem, nem jó. A vázhoz nézve (levettem a tankot és ülést már) szemmel látszik az eltérés, valamit a hátsó sárvédő is szépen áll, tengelyben, ellenben a kerék szinte hozzáér a sárvédőhöz az egyik oldalon. (A váz és első kerék szépen fut). Leírást kerestem, de én egyszerűen nem találtam (használati, szerelési, semmi...). Esetleg linket tudtok andi?
Ha el van hajolva a felfogatási pont, gondolom jó kis móka elé nézek:)
Köszönöm!
Ha kijött a lengővilla átdugsz a tengely helyén a vázon egy megfelelő méretű egyenes csövet ezen látod, hogy a felfogatási pont hogy áll.
Egyengetés nem vészes feladat, de kell hozzá pár apróság, mondjuk egy karosszériás húzatópad, vagy fa gerendák és alacsony garázs, meg egy olajemelő (nem árt ha a garázs tetején van a házad, is).

De persze motorváz egyengető célszerszám is alkalmas a feladatra.
Válogass: http://www.manualedereparatie.info/hu/categorii/MZ.html
Re: Futómű
Köszönöm a gyors választ! A két rögzítő csavart még kiberhálom akkor, remélem ez segít! A hátsó lengő villa és motor egytengelyűségét néztem, nem jó. A vázhoz nézve (levettem a tankot és ülést már) szemmel látszik az eltérés, valamit a hátsó sárvédő is szépen áll, tengelyben, ellenben a kerék szinte hozzáér a sárvédőhöz az egyik oldalon. (A váz és első kerék szépen fut). Leírást kerestem, de én egyszerűen nem találtam (használati, szerelési, semmi...). Esetleg linket tudtok andi?
Ha el van hajolva a felfogatási pont, gondolom jó kis móka elé nézek:)
Köszönöm!
Ha el van hajolva a felfogatási pont, gondolom jó kis móka elé nézek:)
Köszönöm!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég