Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Magyarul azt irtad amit én csak tudományosabban.
Nem dől össze a világ ha 4A-os van ott :D

Egyébként meg a gyári adatok sem bztos hogy annyira hű de pontosan kiszámoltak,lásd az akku kapacitást amit többször is módositottak
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsakfos írta:Tegye fel a kezét akinek volt már problémája abból hogy nem 2A bizti volt a gerjesztőszálnál hanem 4A.

Azt már csak halkan mondom hogy vannak akik ki is iktatják,mert eléggé felesleges dolog.
Ha 4A ellátná azt a feladatot amire tervezték, nem szórakoztak volna az üvegbiztosítékos félmegoldással. Más kérdés hogy valószínűleg ez a biztosíték, ahogy az index előtt lévő is, csak a kőkorszaki gyári elektromos berendezések tipikus működési hibái esetén szükséges (indexnél elszakadt hőszál, itt talán beégett szabályzónyelv?), elektronikus esetén kevésbé lényeges.

Egy késes biztosíték erre a körre mindenesetre nem sok vizet zavar, és legalább szükség esetén leold. Ilyen megoldásnál elhanyagolható a kontakthiba esélye, a gyárit meg pont amiatt szokták átkötni.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tegye fel a kezét akinek volt már problémája abból hogy nem 2A bizti volt a gerjesztőszálnál hanem 4A.

Azt már csak halkan mondom hogy vannak akik ki is iktatják,mert eléggé felesleges dolog.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:késesben nem találtam a közelemben egyetlenn autósboltban sem 2A-t, talán 4-es volt a legkisebb, az már sok?
A trafót miért kérdezted? Kellene? :D
4A már sok. Nagyobb elektronikai boltban találsz 2-eset (pl. Lomex). Tudok neked adni ha legközelebb találkozunk :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

késesben nem találtam a közelemben egyetlenn autósboltban sem 2A-t, talán 4-es volt a legkisebb, az már sok?
A trafót miért kérdezted? Kellene? :D
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sunbim írta:ami kvarchomokkal van kitöltve az felépítéséből adódóan; lassú kiolvadású szokott lenni.
És itt Simson/MZ esetén megint a praktikus okok állnak az villamos tulajdonságok előtt: a kitöltött biztosíték kevésbé érzékeny a rázkódásra így kevésbé hajlamos mechanikai hatásra leválni a szál az érintkezőről.

Csúnya félmegoldás az egész. Tessék késeset használni ;)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Elektronikát védenek vele,azért tett a gyár elektronikai üveg biztosítékot ide.

FF - szupergyors
F - gyors
T - lassú
TT- nagyon lassú
jelölés nélküli - normál kiolvadású
250V - névleges feszültség

A névleges áramot is legtöbb gyártó mértékegységgel együtt írja rá (esetleg A-ban) ami kvarchomokkal van kitöltve az felépítéséből adódóan; lassú kiolvadású szokott lenni.
Utóbbiaknál az olvadószál felmelegedését nagyobb hőtehetetlenséget biztosító fémcseppnek az olvadószálra helyezésével késleltetik. A nagyobb feszültségen alkalmazott nagy áramú gyors kioldású biztosítóknál úgy érik el a kiolvadáskor keletkező ív gyors megszakítását, hogy az üvegcsövet kvarchomokkal töltik, mely az ív hatására megolvadva megszakítja az ívet.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nagyon köszönöm a mindent kimerítő válaszod =D> Ennek a trafónak az alján nem találok semmi írást. Ezt anno a taxis haveromtól kaptam amikor még megvolt az S50-es simsonom. Neki /1-ese volt régen és azt mondta ez volt neki tartalékban hozzá. De íme pár kép:
Kép

Kép

Kép
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:Uraim! Adott egy trafó (sztem 6V, mert 1975 van beleütve) És gondoltam kimérem. Multiméter 20 kOhm állásba téve, az egyik mérőcsúcs a nagyfesz tüskére majd a másik mérőcsúcsot akár az 1, akár a 15-ös kivezetésre tettem kb. 8 kOhm ellenállást kaptam. Ha az 1-15 között próbáltam, akkor pedig mérhetetlenül alacsonyat, 200 Ohm-os tartományban volt mérhető érték, de ez már a szálszakadás üzemmód is egyben. És sípolt is, hogy nincs szakadás. :evil: Akkor ezt jól sejtem, hogy zárlatos és kuka?

és még egy kérdés: nekem 2A-es üvegbiztosítékkal van a gerjesztés védve, pakolászgattam és azt vettem észre hogy a tartalék üvegbiztosítékon T2A 250V van beleütve. Ez most akkor mi, nem jó a tartalékbiztim vagy tök mindegy hogy 250V a 2A az akkor is 2A és jó ez.
Ez így tökéletes. A 6V trafó primer körének ellenállása hatalmas, 1.5 egész Ohm! :) A szekunder ellenállás is jó 8 kOhmmal. Zárlatos trafó sajnos általában működés közben szokott kiderülni, a multiméter nem küld rá akkora feszültséget hogy átüssön.
Az aljáról kérhetek képet? Ott szokott lenni cikkszám meg az is hogy hány voltos rendszerhez való.

És a másik is jó, T jelű (késleltetett kioldású) üvegbiztosíték, vagy normál ATO késes biztosíték kell a gerjesztőkörre. 250V is rendben van, akkor lenne gond ha pl. 5V lenne ráírva, mert annál nagyobb feszültségű a rendszered.

Amúgy az üvegbiztosítékos dolognak elég prózai oka van: Simsonnál is, MZ-nél is olyan kis áramerősségű rendszert kell védeni, amilyenhez nem létezik hagyományos hengeres (DIN72581/1) biztosíték, ugyanis a két sapka között ilyen vékony szál magától elszakadna. A késes (ATO) biztosíték szerkezete masszívabb, abból gyártanak, mert nem esik szét magától.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton »

Az 1-15 kivezetés között néhány Ohm ellenállásnak kell lenni. Ilyenkor már szoktak sípolni a multiméterek.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Uraim! Adott egy trafó (sztem 6V, mert 1975 van beleütve) És gondoltam kimérem. Multiméter 20 kOhm állásba téve, az egyik mérőcsúcs a nagyfesz tüskére majd a másik mérőcsúcsot akár az 1, akár a 15-ös kivezetésre tettem kb. 8 kOhm ellenállást kaptam. Ha az 1-15 között próbáltam, akkor pedig mérhetetlenül alacsonyat, 200 Ohm-os tartományban volt mérhető érték, de ez már a szálszakadás üzemmód is egyben. És sípolt is, hogy nincs szakadás. :evil: Akkor ezt jól sejtem, hogy zárlatos és kuka?

és még egy kérdés: nekem 2A-es üvegbiztosítékkal van a gerjesztés védve, pakolászgattam és azt vettem észre hogy a tartalék üvegbiztosítékon T2A 250V van beleütve. Ez most akkor mi, nem jó a tartalékbiztim vagy tök mindegy hogy 250V a 2A az akkor is 2A és jó ez.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok BUÉK, Zoli én helyedben cserélnék 1 gyujtótrafót még mielőtt beruháznék valamilyen más gyujtásba 1 hibás de még müküdő trafó tud érdekes dolgokat produkálni üdv. juragy
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zoltan72 írta:Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
A főtengelynek, csapágyaknak nincs baja, a motor darabokra volt szedve, átnézve. Tényleg lehet abban igazság, hogy elmászik a gyújtás. Mikor be van állítva, jó, bár igazán jó előgyújtást nem lehetett rajta soha beállítani. Én arra gyanakszom, hogy korábban kapott a főtengely egy felújítást, és ott elment valami az összerakásnál, talán a megszakító nyitó tengely rögzítője fordult odébb. Csak tipp. De a megszakító minőségére is tippelek, de már annyit piszkáltam ezt a részt, és először minden ok, aztán megint jön a köhögés. Ezért gondoltam, kipróbálok egy olcsóbb más megoldást, amivel kizárhatok már egy-két dolgot. És a motor eredetiségét sem akarom annyira "megrontani". Ezt a mágnesest ma lerendeltem, kíváncsi leszek rá.
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
Nem mágneses! Hibás a szöveg a boltokban (vsz a nagyker nem olvasta el a hozzá járó valóban alapos és kimerítő leírást). Optikai, és ezt beállításnál is vedd figyelembe: közvetlen fénynél nem működik, villódzótól meghülyül.
zoltan72
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.12.31. 21:09
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zoltan72 »

Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
A főtengelynek, csapágyaknak nincs baja, a motor darabokra volt szedve, átnézve. Tényleg lehet abban igazság, hogy elmászik a gyújtás. Mikor be van állítva, jó, bár igazán jó előgyújtást nem lehetett rajta soha beállítani. Én arra gyanakszom, hogy korábban kapott a főtengely egy felújítást, és ott elment valami az összerakásnál, talán a megszakító nyitó tengely rögzítője fordult odébb. Csak tipp. De a megszakító minőségére is tippelek, de már annyit piszkáltam ezt a részt, és először minden ok, aztán megint jön a köhögés. Ezért gondoltam, kipróbálok egy olcsóbb más megoldást, amivel kizárhatok már egy-két dolgot. És a motor eredetiségét sem akarom annyira "megrontani". Ezt a mágnesest ma lerendeltem, kíváncsi leszek rá.
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

zoltan72 írta:Üdv. A VAPE renszerre első nekifutásnak sokallom az árát, ha jól néztem, kb 80e. A mágnes jeladós megér annyit, hogy kipróbáljam, aztán ha nem lesz jó, beruházok később a vape-ba. Nagyon köszönöm a segítségeket, sziasztok.
A facebook "MZ csoportba" valaki árult egy komplett valamilyen mágneses gyújtást 18 000-ért.Az agyalásokból az jött le,hogy 250-es MZ-be befér,de a mandró 125-be vette...oda nem fér be.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

A főtengely csapágyak rendben vannak,tehát a gyújtás elmászkálása lehet a hajtókaron összeadódó kotyogás is(alsó+felső tűgörgő)."Távgyógyítással" nehéz megállapítani...
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 488
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr »

MrDok írta:
aronpfabian írta:Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.

A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
Ez biztos jó.
De ha a gyújtás időpont elmászkál, kitudja hol jár éppen, én biztosan nem ezzel kezdeném a kivizsgálást.
Persze lehet másképp is, mint ahogy én csinálnám.....
:mrgreen:
Pontosan! Előfordulhat ,hogy belever az index a karterba,pontosabban a jeladó a szenzorba,mert annyira kalimpál a forgórész.
Amatőr,... a rádióamatőr
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

aronpfabian írta:Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.

A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
Ez biztos jó.
De ha a gyújtás időpont elmászkál, kitudja hol jár éppen, én biztosan nem ezzel kezdeném a kivizsgálást.
Persze lehet másképp is, mint ahogy én csinálnám.....
:mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
zoltan72
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.12.31. 21:09
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zoltan72 »

Üdv. A VAPE renszerre első nekifutásnak sokallom az árát, ha jól néztem, kb 80e. A mágnes jeladós megér annyit, hogy kipróbáljam, aztán ha nem lesz jó, beruházok később a vape-ba. Nagyon köszönöm a segítségeket, sziasztok.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.

A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.

Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ha nem sajnalod a pénzt rá,akkor vegyél Vape gyújtást.Nem olcsó,de mindent tartalmaz.Elektronikus gyujtas,trafó, fesszabályzó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

A 6 v rendszer teljesen megbízhatóan és tartósan látja el a feladatát, ha megfelelően van kezelve. Ez egyszeri rendberakást jelent. Teljes körűen. Vezetékezés, dinamó stb.
Szépen lehet forgatni is a motort vele, már amennyire kell.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
zoltan72
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.12.31. 21:09
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zoltan72 »

Sziasztok, először is BUÉK mindenkinek!
Két éve van egy MZ TS 250/1 em, ebből 1 év volt a rendberakás, az elmúlt év pedig a motorozás lett volna, de inkább az általános hibák -GYÚJTÁS- miatti bütykölésé volt, ami persze nem lett, és nem is lesz soha tökéletes. Hozzáteszem, nem vagyok nagy szakértő, de idővel-sok idővel- megértem a problémák apropóját. A lényeg az, hogy egyszerűen nem lehetett soha beállítani az előgyújtásomat, valamiért mindig túl nagy volt-vagy kicsi, már nem emlékszem-, és magasabb fordulaton nem lehetett motorozni a géppel. Főtengelycsapágyak rendben! Hiába reszeltem ki az alaplap csavarfurataiból, nem segített. Legutóbb a megszakítót nyitó ovális tengely illesztő csapjához nyúltam, új illesztőhornyot vágva abba 2-3mm-el az eredeti mellé, hogy előbb-vagy később, már nem tudom- nyisson a megszakító. Sokat javult a helyzet, de ha egyenletes fordulaton szeretnék motorozni 80 körül, mindig nagyon enyhén észrevehetően egyenetlenül löködve halad a motor, és a magas fordulatú kihúzatás sem megy, bedadog melegen. El is lennék vele olyan segédmotoros tempóban, de a fiam, akivel simsonos túrázni szoktunk, karácsonyra kapott egy aprilia rs 125-öt, kipróbáltam, és az az érzésem, nem hagyhatom, hogy megszégyenítse a korosztályom remekművét, márpedig ha így hagyom az MZ-t, egész nyáron rajtunk fog gúnyolódni.

LÉNYEG: Az MZ 6V-os, és szeretném tökéletesíteni a gyújtását jeladósra. Nézegettem a yut.videókat, és az oldalakat. Én három félét találtam: -HALL; -MÜLLER; -ZAPLON electronic. Az utóbbi tűnik a legegyszerűbbnek, de nem találok megvásárolható linket. És azt gondolom, 6V-ba csak a Müller féle jöhet számításba. Ebben szeretném a segítségeteket kérni, biztos tele vagytok már tapasztalatokkal! Szempontok: Ár, egyszerű beszerelhetőség.
Köszönöm hogy elolvastátok, sziasztok!
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Mértem ellenállást is, csak méréshatáron kívül volt, azért írtam hogy nincs kapcsolat.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zuzi996 írta:
z25z írta:vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
Ja neem. Rámértem rendesen. De két gyűrű között meg a lábak között sincs kapcsolat :(
Ellenállást is mérj. De jó eséllyel ez kuka, ennek olyan kicsi ellenállása van hogy a csipogó is csipogna.
Esetleg ha csak a csúszógyűrűnél engedte el, szerencséd van, és vissza lehet forrasztani.
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

z25z írta:vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
Ja neem. Rámértem rendesen. De két gyűrű között meg a lábak között sincs kapcsolat :(
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Köszönöm!
Kommutátorcsere viszont így talán megoldaná. Csak valakit találnom kell aki lecseréli. Valaki fogalakozik ilyesmivel? Ami a vastag részről lejön ott a vezeték egyben van.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zuzi996 2016.12.21. 22:02-kor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

akkor megtaláltad a hibát: forgórész vezetékszakadás
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

A két réz gyűrű között semmi kapcsolat nincsen.
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

z25z írta:tipikus jellemzője a forgorész szakadásnak ... inditsd be és mérd, hogy van e töltés, vagy mérj ellenállást a csúszógyűrűkön ha jól emlékszem 5-6 ohm
Azok a csúszógyűrűk hol vannak? Vagy Kommutátorra gondolsz?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

tipikus jellemzője a forgorész szakadásnak ... inditsd be és mérd, hogy van e töltés, vagy mérj ellenállást a csúszógyűrűkön ha jól emlékszem 5-6 ohm
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Közben egy korábbi problémánál elakadtam. A töltésjelző lámpám ha ráadom a gyújtást nem világít. Viszont ha pl szénkeféket összeérintem világít, viszont amikor kommutátorhoz ér a két szénkefe, akkor semmi jelzés. Mik adhatnak ilyen hibát?
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

amatőr írta:
z25z írta:Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
Csupán tanulságképp,nem okoskodásból. De faszán meg lehet görbíteni azt a csavart a hirtelen mozdulatokkal,alíg észrevehetően. Viszont az excentert ferdén tudja tartani utána,ami miatt össze vissza megy a gyújtás. Jártam így,azért mondom. Igazából gyújtás állításkor,amikor kompresszió ellenében "erővel" fordítottam át a motort,a csavarnál fogva.
Eddig nincs gond de köszönöm a felhívást.
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 488
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr »

z25z írta:Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
Csupán tanulságképp,nem okoskodásból. De faszán meg lehet görbíteni azt a csavart a hirtelen mozdulatokkal,alíg észrevehetően. Viszont az excentert ferdén tudja tartani utána,ami miatt össze vissza megy a gyújtás. Jártam így,azért mondom. Igazából gyújtás állításkor,amikor kompresszió ellenében "erővel" fordítottam át a motort,a csavarnál fogva.
Amatőr,... a rádióamatőr
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sunbim írta:. Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!!
Ilyen létezik? Én mindig úgy tekintettem a hőszálas működésére ilyen esetben, mint egy konstrukciós hibából kovácsolt előnyre (alias "not a bug, a feature" ;) ) nem mint valódi, tervezett funkcióra. Ha a féklámpád kiég akkor mi jelzi vissza? Ha a hátsó helyzetjelző?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sunbim írta: Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!! Különben honnan tudnád menet közben hogy valamelyik nincs rendben? ...Forgolódsz,nézegeted hogy most jó e elöl v. hátul,... v. átmennek rajtad.
Nekem is olyan lesz most aminél nem villog gyorsabban a visszajelző ha kiég(ha már egyszer megvettem őket :) ),de én nem látom ilyen sötéten a dolgokat.Mert amíg a túrákon nem győzzük egymást figyelmeztetni a kinnthagyott indexre,addig nem tudom elképzelni hogy mindenki állandóan azt figyelgeti hogy hogyan villog a visszajelző.Amugy meg pld én szinte minden indulás előtt megszoktam nézni.
De van igazságod,aki teheti olyat vegyen amit te is mondasz
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? :shock: Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?

Zé.

Az indexen az életed múlhat!

Ahol nem adnak meg fényerő adatot, lumen, lux, az felejtős! Legalább akkora fényerőt tudjon mint a 21W-os izzóink ! A led is veszíteni fog a fény erejéből, mert a gyártók általában túlhajtják őket. Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!! Különben honnan tudnád menet közben hogy valamelyik nincs rendben? ...Forgolódsz,nézegeted hogy most jó e elöl v. hátul,... v. átmennek rajtad. Ami 1-100W-ig jó , az nem érzékeli a teljesítmény változást.
Tehát vagy szettben vásárolod őket, össze vannak hangolva teljesítményileg. Vagy építesz magadnak.
... Én is le fogom cserélni a sajátjaimat.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:köszi a hozzászólásaitokat! =D> körvonalazódnak az ötleteim :D ha megvalósul és jó lesz majd teszek fel képeket
Kíváncsi vagyok! Nekem is lesz egy kísérletem csak a posta épp összeomlott, nem jön az alkatrész... majd januárban :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

köszi a hozzászólásaitokat! =D> körvonalazódnak az ötleteim :D ha megvalósul és jó lesz majd teszek fel képeket
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Egyet értve Áronnal!
Saját bőrömön tapasztaltam, én beledesítettem, de visítva ment vissza a hagyományos izzó!
ETZ-nél nincs is rá szükség, talán a 6 V.-os rendszerben lehetne létjogosultsága!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? :shock: Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
Szerintem bármelyik ebay/aliexpress 1$-os villogtató jó erre. Az index LED amivel gond van: a LED fajlagos fényereje kb négyszerese a wolframszálas izzókénak (ami ennél nagyobb fényerőt vagy "izzó megfeleltetést" ír az a szokásos kínai kamu). Tehát egy indexbe legalább 21/4=5.25W-nyi LED-et kell beletenned hogy normálisan világítson.
A neten terjedő LED index leírások döntő többsége nem foglalkozik ezzel, csak fizikailag akarja kitölteni a burát, "jó lesz az úgy" felkiáltással. Pedig NEM jó!! Az izzó teljesen és egyenletesen erős fénnyel világítja be a burát. Ha látszanak a LED fénypontok (márpedig ezeknél általában igen), az azt jelenti, hogy jelentősen kisebb a fényerő mint szükséges (ahogy az izzószálat sem látod külön, ezt sem kéne)

Ma már kapható nagy teljesítményű (0.5W, 3W) egyedi LED illetve 7-10W névleges teljesítményű COB LED panelek. Ezekkel érdemes foglalkozni, a többi csak életveszélyes házibarkács.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? :shock: Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
A modernebb indexautomatáknak mindegy a terhelés. Nem az szabályozza a sebességet.
Az inkább csak egy kapcsoló, mint egy relé, ami egy jelre átengedi az áramot, csak ezek szakaszosan engedik.
Nekem ilyen van, az első indexek ledesek, akkor együtt jöttek távolkeleti rokonaimtól......
Ne kérdezd milyen márka. Eredeti.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? :shock: Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Király :D Köszönöm mindenkinek!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Normál menetes metrikus 10-es csavar kell hozzá 5 cm hosszú elég, tekered befele és le fog ugrani (kézzel ellentarthatod a forgórészt) Trükk: a hátsó gátló alsó rögzítőcsavarja pont jó erre a célra :D
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Köszönöm!
Lehúzatáshoz is kérhetek útmutatót? Nehogy ott meg elbarmoljak valamit.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Kiegészítésként annyi figyeld a főtengelyen lévő csap, a forgórész hornyába kerüljön! ( találkoztam olyannal ahol szinte új hornyot vágtak a kúpos részbe, a kolhoz módszeres rá erőszakolással)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Olyan kérdésem lenne még hogy a forgórészt hogyan cseréljem le? Illetve a lehúzatás nem is lenne gond. Az érdekelne, hogy utána hogy tudom felhúzatni? Vagy a főtengely végében van valami menet?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég