Elektronika topik - a pokol kapuja
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Magyarul azt irtad amit én csak tudományosabban.
Nem dől össze a világ ha 4A-os van ott
Egyébként meg a gyári adatok sem bztos hogy annyira hű de pontosan kiszámoltak,lásd az akku kapacitást amit többször is módositottak
Nem dől össze a világ ha 4A-os van ott
Egyébként meg a gyári adatok sem bztos hogy annyira hű de pontosan kiszámoltak,lásd az akku kapacitást amit többször is módositottak
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha 4A ellátná azt a feladatot amire tervezték, nem szórakoztak volna az üvegbiztosítékos félmegoldással. Más kérdés hogy valószínűleg ez a biztosíték, ahogy az index előtt lévő is, csak a kőkorszaki gyári elektromos berendezések tipikus működési hibái esetén szükséges (indexnél elszakadt hőszál, itt talán beégett szabályzónyelv?), elektronikus esetén kevésbé lényeges.zsakfos írta:Tegye fel a kezét akinek volt már problémája abból hogy nem 2A bizti volt a gerjesztőszálnál hanem 4A.
Azt már csak halkan mondom hogy vannak akik ki is iktatják,mert eléggé felesleges dolog.
Egy késes biztosíték erre a körre mindenesetre nem sok vizet zavar, és legalább szükség esetén leold. Ilyen megoldásnál elhanyagolható a kontakthiba esélye, a gyárit meg pont amiatt szokták átkötni.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tegye fel a kezét akinek volt már problémája abból hogy nem 2A bizti volt a gerjesztőszálnál hanem 4A.
Azt már csak halkan mondom hogy vannak akik ki is iktatják,mert eléggé felesleges dolog.
Azt már csak halkan mondom hogy vannak akik ki is iktatják,mert eléggé felesleges dolog.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
4A már sok. Nagyobb elektronikai boltban találsz 2-eset (pl. Lomex). Tudok neked adni ha legközelebb találkozunkz25z írta:késesben nem találtam a közelemben egyetlenn autósboltban sem 2A-t, talán 4-es volt a legkisebb, az már sok?
A trafót miért kérdezted? Kellene?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
késesben nem találtam a közelemben egyetlenn autósboltban sem 2A-t, talán 4-es volt a legkisebb, az már sok?
A trafót miért kérdezted? Kellene?
A trafót miért kérdezted? Kellene?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
És itt Simson/MZ esetén megint a praktikus okok állnak az villamos tulajdonságok előtt: a kitöltött biztosíték kevésbé érzékeny a rázkódásra így kevésbé hajlamos mechanikai hatásra leválni a szál az érintkezőről.sunbim írta:ami kvarchomokkal van kitöltve az felépítéséből adódóan; lassú kiolvadású szokott lenni.
Csúnya félmegoldás az egész. Tessék késeset használni
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Elektronikát védenek vele,azért tett a gyár elektronikai üveg biztosítékot ide.
FF - szupergyors
F - gyors
T - lassú
TT- nagyon lassú
jelölés nélküli - normál kiolvadású
250V - névleges feszültség
A névleges áramot is legtöbb gyártó mértékegységgel együtt írja rá (esetleg A-ban) ami kvarchomokkal van kitöltve az felépítéséből adódóan; lassú kiolvadású szokott lenni.
Utóbbiaknál az olvadószál felmelegedését nagyobb hőtehetetlenséget biztosító fémcseppnek az olvadószálra helyezésével késleltetik. A nagyobb feszültségen alkalmazott nagy áramú gyors kioldású biztosítóknál úgy érik el a kiolvadáskor keletkező ív gyors megszakítását, hogy az üvegcsövet kvarchomokkal töltik, mely az ív hatására megolvadva megszakítja az ívet.
FF - szupergyors
F - gyors
T - lassú
TT- nagyon lassú
jelölés nélküli - normál kiolvadású
250V - névleges feszültség
A névleges áramot is legtöbb gyártó mértékegységgel együtt írja rá (esetleg A-ban) ami kvarchomokkal van kitöltve az felépítéséből adódóan; lassú kiolvadású szokott lenni.
Utóbbiaknál az olvadószál felmelegedését nagyobb hőtehetetlenséget biztosító fémcseppnek az olvadószálra helyezésével késleltetik. A nagyobb feszültségen alkalmazott nagy áramú gyors kioldású biztosítóknál úgy érik el a kiolvadáskor keletkező ív gyors megszakítását, hogy az üvegcsövet kvarchomokkal töltik, mely az ív hatására megolvadva megszakítja az ívet.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez így tökéletes. A 6V trafó primer körének ellenállása hatalmas, 1.5 egész Ohm! A szekunder ellenállás is jó 8 kOhmmal. Zárlatos trafó sajnos általában működés közben szokott kiderülni, a multiméter nem küld rá akkora feszültséget hogy átüssön.z25z írta:Uraim! Adott egy trafó (sztem 6V, mert 1975 van beleütve) És gondoltam kimérem. Multiméter 20 kOhm állásba téve, az egyik mérőcsúcs a nagyfesz tüskére majd a másik mérőcsúcsot akár az 1, akár a 15-ös kivezetésre tettem kb. 8 kOhm ellenállást kaptam. Ha az 1-15 között próbáltam, akkor pedig mérhetetlenül alacsonyat, 200 Ohm-os tartományban volt mérhető érték, de ez már a szálszakadás üzemmód is egyben. És sípolt is, hogy nincs szakadás. Akkor ezt jól sejtem, hogy zárlatos és kuka?
és még egy kérdés: nekem 2A-es üvegbiztosítékkal van a gerjesztés védve, pakolászgattam és azt vettem észre hogy a tartalék üvegbiztosítékon T2A 250V van beleütve. Ez most akkor mi, nem jó a tartalékbiztim vagy tök mindegy hogy 250V a 2A az akkor is 2A és jó ez.
Az aljáról kérhetek képet? Ott szokott lenni cikkszám meg az is hogy hány voltos rendszerhez való.
És a másik is jó, T jelű (késleltetett kioldású) üvegbiztosíték, vagy normál ATO késes biztosíték kell a gerjesztőkörre. 250V is rendben van, akkor lenne gond ha pl. 5V lenne ráírva, mert annál nagyobb feszültségű a rendszered.
Amúgy az üvegbiztosítékos dolognak elég prózai oka van: Simsonnál is, MZ-nél is olyan kis áramerősségű rendszert kell védeni, amilyenhez nem létezik hagyományos hengeres (DIN72581/1) biztosíték, ugyanis a két sapka között ilyen vékony szál magától elszakadna. A késes (ATO) biztosíték szerkezete masszívabb, abból gyártanak, mert nem esik szét magától.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az 1-15 kivezetés között néhány Ohm ellenállásnak kell lenni. Ilyenkor már szoktak sípolni a multiméterek.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Uraim! Adott egy trafó (sztem 6V, mert 1975 van beleütve) És gondoltam kimérem. Multiméter 20 kOhm állásba téve, az egyik mérőcsúcs a nagyfesz tüskére majd a másik mérőcsúcsot akár az 1, akár a 15-ös kivezetésre tettem kb. 8 kOhm ellenállást kaptam. Ha az 1-15 között próbáltam, akkor pedig mérhetetlenül alacsonyat, 200 Ohm-os tartományban volt mérhető érték, de ez már a szálszakadás üzemmód is egyben. És sípolt is, hogy nincs szakadás. Akkor ezt jól sejtem, hogy zárlatos és kuka?
és még egy kérdés: nekem 2A-es üvegbiztosítékkal van a gerjesztés védve, pakolászgattam és azt vettem észre hogy a tartalék üvegbiztosítékon T2A 250V van beleütve. Ez most akkor mi, nem jó a tartalékbiztim vagy tök mindegy hogy 250V a 2A az akkor is 2A és jó ez.
és még egy kérdés: nekem 2A-es üvegbiztosítékkal van a gerjesztés védve, pakolászgattam és azt vettem észre hogy a tartalék üvegbiztosítékon T2A 250V van beleütve. Ez most akkor mi, nem jó a tartalékbiztim vagy tök mindegy hogy 250V a 2A az akkor is 2A és jó ez.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok BUÉK, Zoli én helyedben cserélnék 1 gyujtótrafót még mielőtt beruháznék valamilyen más gyujtásba 1 hibás de még müküdő trafó tud érdekes dolgokat produkálni üdv. juragy
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem mágneses! Hibás a szöveg a boltokban (vsz a nagyker nem olvasta el a hozzá járó valóban alapos és kimerítő leírást). Optikai, és ezt beállításnál is vedd figyelembe: közvetlen fénynél nem működik, villódzótól meghülyül.zoltan72 írta:Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
A főtengelynek, csapágyaknak nincs baja, a motor darabokra volt szedve, átnézve. Tényleg lehet abban igazság, hogy elmászik a gyújtás. Mikor be van állítva, jó, bár igazán jó előgyújtást nem lehetett rajta soha beállítani. Én arra gyanakszom, hogy korábban kapott a főtengely egy felújítást, és ott elment valami az összerakásnál, talán a megszakító nyitó tengely rögzítője fordult odébb. Csak tipp. De a megszakító minőségére is tippelek, de már annyit piszkáltam ezt a részt, és először minden ok, aztán megint jön a köhögés. Ezért gondoltam, kipróbálok egy olcsóbb más megoldást, amivel kizárhatok már egy-két dolgot. És a motor eredetiségét sem akarom annyira "megrontani". Ezt a mágnesest ma lerendeltem, kíváncsi leszek rá.
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2016.12.31. 21:09
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
A főtengelynek, csapágyaknak nincs baja, a motor darabokra volt szedve, átnézve. Tényleg lehet abban igazság, hogy elmászik a gyújtás. Mikor be van állítva, jó, bár igazán jó előgyújtást nem lehetett rajta soha beállítani. Én arra gyanakszom, hogy korábban kapott a főtengely egy felújítást, és ott elment valami az összerakásnál, talán a megszakító nyitó tengely rögzítője fordult odébb. Csak tipp. De a megszakító minőségére is tippelek, de már annyit piszkáltam ezt a részt, és először minden ok, aztán megint jön a köhögés. Ezért gondoltam, kipróbálok egy olcsóbb más megoldást, amivel kizárhatok már egy-két dolgot. És a motor eredetiségét sem akarom annyira "megrontani". Ezt a mágnesest ma lerendeltem, kíváncsi leszek rá.
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
A főtengelynek, csapágyaknak nincs baja, a motor darabokra volt szedve, átnézve. Tényleg lehet abban igazság, hogy elmászik a gyújtás. Mikor be van állítva, jó, bár igazán jó előgyújtást nem lehetett rajta soha beállítani. Én arra gyanakszom, hogy korábban kapott a főtengely egy felújítást, és ott elment valami az összerakásnál, talán a megszakító nyitó tengely rögzítője fordult odébb. Csak tipp. De a megszakító minőségére is tippelek, de már annyit piszkáltam ezt a részt, és először minden ok, aztán megint jön a köhögés. Ezért gondoltam, kipróbálok egy olcsóbb más megoldást, amivel kizárhatok már egy-két dolgot. És a motor eredetiségét sem akarom annyira "megrontani". Ezt a mágnesest ma lerendeltem, kíváncsi leszek rá.
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A facebook "MZ csoportba" valaki árult egy komplett valamilyen mágneses gyújtást 18 000-ért.Az agyalásokból az jött le,hogy 250-es MZ-be befér,de a mandró 125-be vette...oda nem fér be.zoltan72 írta:Üdv. A VAPE renszerre első nekifutásnak sokallom az árát, ha jól néztem, kb 80e. A mágnes jeladós megér annyit, hogy kipróbáljam, aztán ha nem lesz jó, beruházok később a vape-ba. Nagyon köszönöm a segítségeket, sziasztok.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A főtengely csapágyak rendben vannak,tehát a gyújtás elmászkálása lehet a hajtókaron összeadódó kotyogás is(alsó+felső tűgörgő)."Távgyógyítással" nehéz megállapítani...
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 488
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pontosan! Előfordulhat ,hogy belever az index a karterba,pontosabban a jeladó a szenzorba,mert annyira kalimpál a forgórész.MrDok írta:Ez biztos jó.aronpfabian írta:Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.
A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
De ha a gyújtás időpont elmászkál, kitudja hol jár éppen, én biztosan nem ezzel kezdeném a kivizsgálást.
Persze lehet másképp is, mint ahogy én csinálnám.....
Amatőr,... a rádióamatőr
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez biztos jó.aronpfabian írta:Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.
A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
De ha a gyújtás időpont elmászkál, kitudja hol jár éppen, én biztosan nem ezzel kezdeném a kivizsgálást.
Persze lehet másképp is, mint ahogy én csinálnám.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2016.12.31. 21:09
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv. A VAPE renszerre első nekifutásnak sokallom az árát, ha jól néztem, kb 80e. A mágnes jeladós megér annyit, hogy kipróbáljam, aztán ha nem lesz jó, beruházok később a vape-ba. Nagyon köszönöm a segítségeket, sziasztok.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.
A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha nem sajnalod a pénzt rá,akkor vegyél Vape gyújtást.Nem olcsó,de mindent tartalmaz.Elektronikus gyujtas,trafó, fesszabályzó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A 6 v rendszer teljesen megbízhatóan és tartósan látja el a feladatát, ha megfelelően van kezelve. Ez egyszeri rendberakást jelent. Teljes körűen. Vezetékezés, dinamó stb.
Szépen lehet forgatni is a motort vele, már amennyire kell.
Szépen lehet forgatni is a motort vele, már amennyire kell.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2016.12.31. 21:09
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok, először is BUÉK mindenkinek!
Két éve van egy MZ TS 250/1 em, ebből 1 év volt a rendberakás, az elmúlt év pedig a motorozás lett volna, de inkább az általános hibák -GYÚJTÁS- miatti bütykölésé volt, ami persze nem lett, és nem is lesz soha tökéletes. Hozzáteszem, nem vagyok nagy szakértő, de idővel-sok idővel- megértem a problémák apropóját. A lényeg az, hogy egyszerűen nem lehetett soha beállítani az előgyújtásomat, valamiért mindig túl nagy volt-vagy kicsi, már nem emlékszem-, és magasabb fordulaton nem lehetett motorozni a géppel. Főtengelycsapágyak rendben! Hiába reszeltem ki az alaplap csavarfurataiból, nem segített. Legutóbb a megszakítót nyitó ovális tengely illesztő csapjához nyúltam, új illesztőhornyot vágva abba 2-3mm-el az eredeti mellé, hogy előbb-vagy később, már nem tudom- nyisson a megszakító. Sokat javult a helyzet, de ha egyenletes fordulaton szeretnék motorozni 80 körül, mindig nagyon enyhén észrevehetően egyenetlenül löködve halad a motor, és a magas fordulatú kihúzatás sem megy, bedadog melegen. El is lennék vele olyan segédmotoros tempóban, de a fiam, akivel simsonos túrázni szoktunk, karácsonyra kapott egy aprilia rs 125-öt, kipróbáltam, és az az érzésem, nem hagyhatom, hogy megszégyenítse a korosztályom remekművét, márpedig ha így hagyom az MZ-t, egész nyáron rajtunk fog gúnyolódni.
LÉNYEG: Az MZ 6V-os, és szeretném tökéletesíteni a gyújtását jeladósra. Nézegettem a yut.videókat, és az oldalakat. Én három félét találtam: -HALL; -MÜLLER; -ZAPLON electronic. Az utóbbi tűnik a legegyszerűbbnek, de nem találok megvásárolható linket. És azt gondolom, 6V-ba csak a Müller féle jöhet számításba. Ebben szeretném a segítségeteket kérni, biztos tele vagytok már tapasztalatokkal! Szempontok: Ár, egyszerű beszerelhetőség.
Köszönöm hogy elolvastátok, sziasztok!
Két éve van egy MZ TS 250/1 em, ebből 1 év volt a rendberakás, az elmúlt év pedig a motorozás lett volna, de inkább az általános hibák -GYÚJTÁS- miatti bütykölésé volt, ami persze nem lett, és nem is lesz soha tökéletes. Hozzáteszem, nem vagyok nagy szakértő, de idővel-sok idővel- megértem a problémák apropóját. A lényeg az, hogy egyszerűen nem lehetett soha beállítani az előgyújtásomat, valamiért mindig túl nagy volt-vagy kicsi, már nem emlékszem-, és magasabb fordulaton nem lehetett motorozni a géppel. Főtengelycsapágyak rendben! Hiába reszeltem ki az alaplap csavarfurataiból, nem segített. Legutóbb a megszakítót nyitó ovális tengely illesztő csapjához nyúltam, új illesztőhornyot vágva abba 2-3mm-el az eredeti mellé, hogy előbb-vagy később, már nem tudom- nyisson a megszakító. Sokat javult a helyzet, de ha egyenletes fordulaton szeretnék motorozni 80 körül, mindig nagyon enyhén észrevehetően egyenetlenül löködve halad a motor, és a magas fordulatú kihúzatás sem megy, bedadog melegen. El is lennék vele olyan segédmotoros tempóban, de a fiam, akivel simsonos túrázni szoktunk, karácsonyra kapott egy aprilia rs 125-öt, kipróbáltam, és az az érzésem, nem hagyhatom, hogy megszégyenítse a korosztályom remekművét, márpedig ha így hagyom az MZ-t, egész nyáron rajtunk fog gúnyolódni.
LÉNYEG: Az MZ 6V-os, és szeretném tökéletesíteni a gyújtását jeladósra. Nézegettem a yut.videókat, és az oldalakat. Én három félét találtam: -HALL; -MÜLLER; -ZAPLON electronic. Az utóbbi tűnik a legegyszerűbbnek, de nem találok megvásárolható linket. És azt gondolom, 6V-ba csak a Müller féle jöhet számításba. Ebben szeretném a segítségeteket kérni, biztos tele vagytok már tapasztalatokkal! Szempontok: Ár, egyszerű beszerelhetőség.
Köszönöm hogy elolvastátok, sziasztok!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mértem ellenállást is, csak méréshatáron kívül volt, azért írtam hogy nincs kapcsolat.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ellenállást is mérj. De jó eséllyel ez kuka, ennek olyan kicsi ellenállása van hogy a csipogó is csipogna.zuzi996 írta:Ja neem. Rámértem rendesen. De két gyűrű között meg a lábak között sincs kapcsolatz25z írta:vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
Esetleg ha csak a csúszógyűrűnél engedte el, szerencséd van, és vissza lehet forrasztani.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja neem. Rámértem rendesen. De két gyűrű között meg a lábak között sincs kapcsolatz25z írta:vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm!
Kommutátorcsere viszont így talán megoldaná. Csak valakit találnom kell aki lecseréli. Valaki fogalakozik ilyesmivel? Ami a vastag részről lejön ott a vezeték egyben van.
Kommutátorcsere viszont így talán megoldaná. Csak valakit találnom kell aki lecseréli. Valaki fogalakozik ilyesmivel? Ami a vastag részről lejön ott a vezeték egyben van.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zuzi996 2016.12.21. 22:02-kor.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
mérhető ellenállás akkor szakadt
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
akkor megtaláltad a hibát: forgórész vezetékszakadás
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A két réz gyűrű között semmi kapcsolat nincsen.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azok a csúszógyűrűk hol vannak? Vagy Kommutátorra gondolsz?z25z írta:tipikus jellemzője a forgorész szakadásnak ... inditsd be és mérd, hogy van e töltés, vagy mérj ellenállást a csúszógyűrűkön ha jól emlékszem 5-6 ohm
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
tipikus jellemzője a forgorész szakadásnak ... inditsd be és mérd, hogy van e töltés, vagy mérj ellenállást a csúszógyűrűkön ha jól emlékszem 5-6 ohm
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Közben egy korábbi problémánál elakadtam. A töltésjelző lámpám ha ráadom a gyújtást nem világít. Viszont ha pl szénkeféket összeérintem világít, viszont amikor kommutátorhoz ér a két szénkefe, akkor semmi jelzés. Mik adhatnak ilyen hibát?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Eddig nincs gond de köszönöm a felhívást.amatőr írta:Csupán tanulságképp,nem okoskodásból. De faszán meg lehet görbíteni azt a csavart a hirtelen mozdulatokkal,alíg észrevehetően. Viszont az excentert ferdén tudja tartani utána,ami miatt össze vissza megy a gyújtás. Jártam így,azért mondom. Igazából gyújtás állításkor,amikor kompresszió ellenében "erővel" fordítottam át a motort,a csavarnál fogva.z25z írta:Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 488
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csupán tanulságképp,nem okoskodásból. De faszán meg lehet görbíteni azt a csavart a hirtelen mozdulatokkal,alíg észrevehetően. Viszont az excentert ferdén tudja tartani utána,ami miatt össze vissza megy a gyújtás. Jártam így,azért mondom. Igazából gyújtás állításkor,amikor kompresszió ellenében "erővel" fordítottam át a motort,a csavarnál fogva.z25z írta:Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
Amatőr,... a rádióamatőr
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ilyen létezik? Én mindig úgy tekintettem a hőszálas működésére ilyen esetben, mint egy konstrukciós hibából kovácsolt előnyre (alias "not a bug, a feature" ) nem mint valódi, tervezett funkcióra. Ha a féklámpád kiég akkor mi jelzi vissza? Ha a hátsó helyzetjelző?sunbim írta:. Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem is olyan lesz most aminél nem villog gyorsabban a visszajelző ha kiég(ha már egyszer megvettem őket ),de én nem látom ilyen sötéten a dolgokat.Mert amíg a túrákon nem győzzük egymást figyelmeztetni a kinnthagyott indexre,addig nem tudom elképzelni hogy mindenki állandóan azt figyelgeti hogy hogyan villog a visszajelző.Amugy meg pld én szinte minden indulás előtt megszoktam nézni.sunbim írta: Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!! Különben honnan tudnád menet közben hogy valamelyik nincs rendben? ...Forgolódsz,nézegeted hogy most jó e elöl v. hátul,... v. átmennek rajtad.
De van igazságod,aki teheti olyat vegyen amit te is mondasz
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
Zé.
Az indexen az életed múlhat!
Ahol nem adnak meg fényerő adatot, lumen, lux, az felejtős! Legalább akkora fényerőt tudjon mint a 21W-os izzóink ! A led is veszíteni fog a fény erejéből, mert a gyártók általában túlhajtják őket. Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!! Különben honnan tudnád menet közben hogy valamelyik nincs rendben? ...Forgolódsz,nézegeted hogy most jó e elöl v. hátul,... v. átmennek rajtad. Ami 1-100W-ig jó , az nem érzékeli a teljesítmény változást.
Tehát vagy szettben vásárolod őket, össze vannak hangolva teljesítményileg. Vagy építesz magadnak.
... Én is le fogom cserélni a sajátjaimat.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kíváncsi vagyok! Nekem is lesz egy kísérletem csak a posta épp összeomlott, nem jön az alkatrész... majd januárbanz25z írta:köszi a hozzászólásaitokat! körvonalazódnak az ötleteim ha megvalósul és jó lesz majd teszek fel képeket
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
köszi a hozzászólásaitokat! körvonalazódnak az ötleteim ha megvalósul és jó lesz majd teszek fel képeket
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egyet értve Áronnal!
Saját bőrömön tapasztaltam, én beledesítettem, de visítva ment vissza a hagyományos izzó!
ETZ-nél nincs is rá szükség, talán a 6 V.-os rendszerben lehetne létjogosultsága!
Saját bőrömön tapasztaltam, én beledesítettem, de visítva ment vissza a hagyományos izzó!
ETZ-nél nincs is rá szükség, talán a 6 V.-os rendszerben lehetne létjogosultsága!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem bármelyik ebay/aliexpress 1$-os villogtató jó erre. Az index LED amivel gond van: a LED fajlagos fényereje kb négyszerese a wolframszálas izzókénak (ami ennél nagyobb fényerőt vagy "izzó megfeleltetést" ír az a szokásos kínai kamu). Tehát egy indexbe legalább 21/4=5.25W-nyi LED-et kell beletenned hogy normálisan világítson.z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
A neten terjedő LED index leírások döntő többsége nem foglalkozik ezzel, csak fizikailag akarja kitölteni a burát, "jó lesz az úgy" felkiáltással. Pedig NEM jó!! Az izzó teljesen és egyenletesen erős fénnyel világítja be a burát. Ha látszanak a LED fénypontok (márpedig ezeknél általában igen), az azt jelenti, hogy jelentősen kisebb a fényerő mint szükséges (ahogy az izzószálat sem látod külön, ezt sem kéne)
Ma már kapható nagy teljesítményű (0.5W, 3W) egyedi LED illetve 7-10W névleges teljesítményű COB LED panelek. Ezekkel érdemes foglalkozni, a többi csak életveszélyes házibarkács.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A modernebb indexautomatáknak mindegy a terhelés. Nem az szabályozza a sebességet.z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
Az inkább csak egy kapcsoló, mint egy relé, ami egy jelre átengedi az áramot, csak ezek szakaszosan engedik.
Nekem ilyen van, az első indexek ledesek, akkor együtt jöttek távolkeleti rokonaimtól......
Ne kérdezd milyen márka. Eredeti.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Király Köszönöm mindenkinek!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Normál menetes metrikus 10-es csavar kell hozzá 5 cm hosszú elég, tekered befele és le fog ugrani (kézzel ellentarthatod a forgórészt) Trükk: a hátsó gátló alsó rögzítőcsavarja pont jó erre a célra
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm!
Lehúzatáshoz is kérhetek útmutatót? Nehogy ott meg elbarmoljak valamit.
Lehúzatáshoz is kérhetek útmutatót? Nehogy ott meg elbarmoljak valamit.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kiegészítésként annyi figyeld a főtengelyen lévő csap, a forgórész hornyába kerüljön! ( találkoztam olyannal ahol szinte új hornyot vágtak a kúpos részbe, a kolhoz módszeres rá erőszakolással)
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Olyan kérdésem lenne még hogy a forgórészt hogyan cseréljem le? Illetve a lehúzatás nem is lenne gond. Az érdekelne, hogy utána hogy tudom felhúzatni? Vagy a főtengely végében van valami menet?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég