Nem dől össze a világ ha 4A-os van ott

Egyébként meg a gyári adatok sem bztos hogy annyira hű de pontosan kiszámoltak,lásd az akku kapacitást amit többször is módositottak
Ha 4A ellátná azt a feladatot amire tervezték, nem szórakoztak volna az üvegbiztosítékos félmegoldással. Más kérdés hogy valószínűleg ez a biztosíték, ahogy az index előtt lévő is, csak a kőkorszaki gyári elektromos berendezések tipikus működési hibái esetén szükséges (indexnél elszakadt hőszál, itt talán beégett szabályzónyelv?), elektronikus esetén kevésbé lényeges.zsakfos írta:Tegye fel a kezét akinek volt már problémája abból hogy nem 2A bizti volt a gerjesztőszálnál hanem 4A.
Azt már csak halkan mondom hogy vannak akik ki is iktatják,mert eléggé felesleges dolog.
4A már sok. Nagyobb elektronikai boltban találsz 2-eset (pl. Lomex). Tudok neked adni ha legközelebb találkozunkz25z írta:késesben nem találtam a közelemben egyetlenn autósboltban sem 2A-t, talán 4-es volt a legkisebb, az már sok?
A trafót miért kérdezted? Kellene?
És itt Simson/MZ esetén megint a praktikus okok állnak az villamos tulajdonságok előtt: a kitöltött biztosíték kevésbé érzékeny a rázkódásra így kevésbé hajlamos mechanikai hatásra leválni a szál az érintkezőről.sunbim írta:ami kvarchomokkal van kitöltve az felépítéséből adódóan; lassú kiolvadású szokott lenni.
Ez így tökéletes. A 6V trafó primer körének ellenállása hatalmas, 1.5 egész Ohm!z25z írta:Uraim! Adott egy trafó (sztem 6V, mert 1975 van beleütve) És gondoltam kimérem. Multiméter 20 kOhm állásba téve, az egyik mérőcsúcs a nagyfesz tüskére majd a másik mérőcsúcsot akár az 1, akár a 15-ös kivezetésre tettem kb. 8 kOhm ellenállást kaptam. Ha az 1-15 között próbáltam, akkor pedig mérhetetlenül alacsonyat, 200 Ohm-os tartományban volt mérhető érték, de ez már a szálszakadás üzemmód is egyben. És sípolt is, hogy nincs szakadás.Akkor ezt jól sejtem, hogy zárlatos és kuka?
és még egy kérdés: nekem 2A-es üvegbiztosítékkal van a gerjesztés védve, pakolászgattam és azt vettem észre hogy a tartalék üvegbiztosítékon T2A 250V van beleütve. Ez most akkor mi, nem jó a tartalékbiztim vagy tök mindegy hogy 250V a 2A az akkor is 2A és jó ez.
Nem mágneses! Hibás a szöveg a boltokban (vsz a nagyker nem olvasta el a hozzá járó valóban alapos és kimerítő leírást). Optikai, és ezt beállításnál is vedd figyelembe: közvetlen fénynél nem működik, villódzótól meghülyül.zoltan72 írta:Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
A főtengelynek, csapágyaknak nincs baja, a motor darabokra volt szedve, átnézve. Tényleg lehet abban igazság, hogy elmászik a gyújtás. Mikor be van állítva, jó, bár igazán jó előgyújtást nem lehetett rajta soha beállítani. Én arra gyanakszom, hogy korábban kapott a főtengely egy felújítást, és ott elment valami az összerakásnál, talán a megszakító nyitó tengely rögzítője fordult odébb. Csak tipp. De a megszakító minőségére is tippelek, de már annyit piszkáltam ezt a részt, és először minden ok, aztán megint jön a köhögés. Ezért gondoltam, kipróbálok egy olcsóbb más megoldást, amivel kizárhatok már egy-két dolgot. És a motor eredetiségét sem akarom annyira "megrontani". Ezt a mágnesest ma lerendeltem, kíváncsi leszek rá.
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
A facebook "MZ csoportba" valaki árult egy komplett valamilyen mágneses gyújtást 18 000-ért.Az agyalásokból az jött le,hogy 250-es MZ-be befér,de a mandró 125-be vette...oda nem fér be.zoltan72 írta:Üdv. A VAPE renszerre első nekifutásnak sokallom az árát, ha jól néztem, kb 80e. A mágnes jeladós megér annyit, hogy kipróbáljam, aztán ha nem lesz jó, beruházok később a vape-ba. Nagyon köszönöm a segítségeket, sziasztok.
Pontosan! Előfordulhat ,hogy belever az index a karterba,pontosabban a jeladó a szenzorba,mert annyira kalimpál a forgórész.MrDok írta:Ez biztos jó.aronpfabian írta:Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.
A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
De ha a gyújtás időpont elmászkál, kitudja hol jár éppen, én biztosan nem ezzel kezdeném a kivizsgálást.
Persze lehet másképp is, mint ahogy én csinálnám.....
Ez biztos jó.aronpfabian írta:Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.
A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
Ellenállást is mérj. De jó eséllyel ez kuka, ennek olyan kicsi ellenállása van hogy a csipogó is csipogna.zuzi996 írta:Ja neem. Rámértem rendesen. De két gyűrű között meg a lábak között sincs kapcsolatz25z írta:vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
Ja neem. Rámértem rendesen. De két gyűrű között meg a lábak között sincs kapcsolatz25z írta:vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
Azok a csúszógyűrűk hol vannak? Vagy Kommutátorra gondolsz?z25z írta:tipikus jellemzője a forgorész szakadásnak ... inditsd be és mérd, hogy van e töltés, vagy mérj ellenállást a csúszógyűrűkön ha jól emlékszem 5-6 ohm
Eddig nincs gond de köszönöm a felhívást.amatőr írta:Csupán tanulságképp,nem okoskodásból. De faszán meg lehet görbíteni azt a csavart a hirtelen mozdulatokkal,alíg észrevehetően. Viszont az excentert ferdén tudja tartani utána,ami miatt össze vissza megy a gyújtás. Jártam így,azért mondom. Igazából gyújtás állításkor,amikor kompresszió ellenében "erővel" fordítottam át a motort,a csavarnál fogva.z25z írta:Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
Csupán tanulságképp,nem okoskodásból. De faszán meg lehet görbíteni azt a csavart a hirtelen mozdulatokkal,alíg észrevehetően. Viszont az excentert ferdén tudja tartani utána,ami miatt össze vissza megy a gyújtás. Jártam így,azért mondom. Igazából gyújtás állításkor,amikor kompresszió ellenében "erővel" fordítottam át a motort,a csavarnál fogva.z25z írta:Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
Ilyen létezik? Én mindig úgy tekintettem a hőszálas működésére ilyen esetben, mint egy konstrukciós hibából kovácsolt előnyre (alias "not a bug, a feature"sunbim írta:. Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!!
Nekem is olyan lesz most aminél nem villog gyorsabban a visszajelző ha kiég(ha már egyszer megvettem őketsunbim írta: Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!! Különben honnan tudnád menet közben hogy valamelyik nincs rendben? ...Forgolódsz,nézegeted hogy most jó e elöl v. hátul,... v. átmennek rajtad.
z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog?Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
Kíváncsi vagyok! Nekem is lesz egy kísérletem csak a posta épp összeomlott, nem jön az alkatrész... majd januárbanz25z írta:köszi a hozzászólásaitokat!körvonalazódnak az ötleteim
ha megvalósul és jó lesz majd teszek fel képeket
Szerintem bármelyik ebay/aliexpress 1$-os villogtató jó erre. Az index LED amivel gond van: a LED fajlagos fényereje kb négyszerese a wolframszálas izzókénak (ami ennél nagyobb fényerőt vagy "izzó megfeleltetést" ír az a szokásos kínai kamu). Tehát egy indexbe legalább 21/4=5.25W-nyi LED-et kell beletenned hogy normálisan világítson.z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog?Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
A modernebb indexautomatáknak mindegy a terhelés. Nem az szabályozza a sebességet.z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog?Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég