JPEGamatőr írta:Vlala67! Ezek milyen formátumú képek? Mert a jpeg-et,nem fogadja el a felület.
Blokk
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 491
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Blokk
Mindíg tanul az ember! Egyébként ez régi trükk,csak anno még háztályiban az esztergályos csinálta ezeket a gyűrűket. A 90-es években jobb helyeken inkább már a fémfelszórást részesítették előnyben.z25z írta:KILL3R etz írta:Keresni/gyártatni kell hozzá szimeringet, aminek máshol fekszik fel a tömítőajka, vagy fel kell tenni a tengelyre egy tömítőfelület javító gyűrűt. SKF-nél pl biztosan van.
ez mekkora találmány, eddig nem hallottam róla, most utánaolvastam és nagyon jópofa!![]()
http://rolling.hu/pdf/speedi_slave.pdf
Amatőr,... a rádióamatőr
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
KILL3R etz írta:Keresni/gyártatni kell hozzá szimeringet, aminek máshol fekszik fel a tömítőajka, vagy fel kell tenni a tengelyre egy tömítőfelület javító gyűrűt. SKF-nél pl biztosan van.
ez mekkora találmány, eddig nem hallottam róla, most utánaolvastam és nagyon jópofa!

http://rolling.hu/pdf/speedi_slave.pdf
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez inkább Dunában tárolásnak a nyoma. Állt a víz a szimeringen belül.vlala67 írta:Sziasztok!
Ma fel akartam rakni a frissen fúrt hengert, hogy a jó időben tudjam is járatni kicsit. Előtte még a bal oldali főtengely szimmeringet is cserélni akartam, mert fogy a váltóolaj, és füstöl is a motor. Ez a kép fogadott:
Ha jól látom, ez fel volt hegesztve, és nem nagyon fog tömíteni a szimmering.
Kérdésem: cserélni kell, vagy lehet valamit kezdeni még vele? Ha cserés, milyet és hol érdemes venni?
Kérem a tanácsaitokat!
Üdv: vlala67
Megette a felületet.
Megoldás a javító gyűrű amit Kill írt, főtengely csere, és a felület visszacsiszolása egy ép rétegig.
A felületjavító gyűrűt javasolnám. Ha van ebben a méretben.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Keresni/gyártatni kell hozzá szimeringet, aminek máshol fekszik fel a tömítőajka, vagy fel kell tenni a tengelyre egy tömítőfelület javító gyűrűt. SKF-nél pl biztosan van. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- vlala67
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2016.12.17. 22:53
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ráckeve
Re: Blokk
Sziasztok!
Ma fel akartam rakni a frissen fúrt hengert, hogy a jó időben tudjam is járatni kicsit. Előtte még a bal oldali főtengely szimmeringet is cserélni akartam, mert fogy a váltóolaj, és füstöl is a motor. Ez a kép fogadott:
, 
Ha jól látom, ez fel volt hegesztve, és nem nagyon fog tömíteni a szimmering.
Kérdésem: cserélni kell, vagy lehet valamit kezdeni még vele? Ha cserés, milyet és hol érdemes venni?
Kérem a tanácsaitokat!
Üdv: vlala67


Ma fel akartam rakni a frissen fúrt hengert, hogy a jó időben tudjam is járatni kicsit. Előtte még a bal oldali főtengely szimmeringet is cserélni akartam, mert fogy a váltóolaj, és füstöl is a motor. Ez a kép fogadott:
Ha jól látom, ez fel volt hegesztve, és nem nagyon fog tömíteni a szimmering.
Kérdésem: cserélni kell, vagy lehet valamit kezdeni még vele? Ha cserés, milyet és hol érdemes venni?
Kérem a tanácsaitokat!
Üdv: vlala67


- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Pàr órát bele fektettem már a cikkbe, de előtte egyeztetek MrDokkal mert igazából ő látja mi volt mi lett. Nehogy butaságot írjak. Képekkel dúsítom majd. No meg egy plusz videóval ha ösezejön. Árat nagyon nem tudok még. Csak annyit amit utaltam alkatrészekre.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
zsakfos írta: Ha ezt közben tudom hogy abból akarod a blokkot megvenni,azonnal lebeszéltelek volna.
A közbülső vevő amúgy nem kicsit kereshetett rajt(bár nem tudom mennyiért vette,de 30000-nál biztos nem fizetett többet,de gondolom inkább kevesebbet),ráadásul neki azért lehetett volna sejtése arról hogy ez nem kóser blokk,pont az árából és a leirásból.
Én sem tudtam




- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Itthon minden MZ-t felújítanak eladás előtt... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ebben a sztoridban az a legidegesitőbb,hogy mint utólag kiderült ez egy siófoki motorból való blokk.z25z írta:
Azt nem mondom, hogy olyan hejj de regényes. Inkább megdöbbentő/elgondolkoztató. Az FB-re írtam valakinek aki épp azt a szerelési tanácsot adta egy másik kommentelőnek, hogy savazza fel a kuplungot. Kicsit elszállt az agyam és mondtam, hogy ezért van tele a piac ilyen hulladék blokkokkal, mert az ilyen sufni kókányok kezébe kerül, aki még normális szerszámot se látott, csak a nagykalapácsot ismeri. Csak egy kis rávilágítás arra, hogy bizony nem kevés összeg egy bontott blokkot teljesen rendbe tenni, főleg egy szakszerűtlen gazda után. Mondjuk az én esetem már inkább hasonlít összevásárolt alkatrészekből építésnek, mint sima felújításnak, de akit érdekel, íme:
https://1drv.ms/w/s!Asishv5EE3EHsUVqo8srNGvJy6ST
ui.: kiváncsi leszek Athem blokkja mennyiben fog megállni, mert ha jól tudom, annak is elég ezermester gazdája volt előtte...
Ha ezt közben tudom hogy abból akarod a blokkot megvenni,azonnal lebeszéltelek volna.Tettem anno ajánlatot a motorra én is mert helyben volt,de szinte 90%-ban tudtam hogy sok jóra nem lehet számitani.Épp ezért 15000-et ajánlottam az egész motorért.Annyiért nem adta,de 30000-ért hozhattam volna.
A közbülső vevő amúgy nem kicsit kereshetett rajt(bár nem tudom mennyiért vette,de 30000-nál biztos nem fizetett többet,de gondolom inkább kevesebbet),ráadásul neki azért lehetett volna sejtése arról hogy ez nem kóser blokk,pont az árából és a leirásból.Ezt írta nekem a srác üzenetben anno a 30000 ft-os motorról"Fel van ujitva!
Semmi baja" Na meg ezt "Oke en tudom mert fel éve lett felújítva kb es alig ment"
Hát persze.Tudjuk mennyi még egy alapfelújitás is és akkor 30000 a komplett egész motor mi?
Na mint látjuk ennyit érnek ezek az olcsó és "most lett felújitva" motorok
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
BlackIce írta:Egy teljes felújításról kezdtem el írni. Az első oldal már megvan. Kb februárra lesz meg a memoáromz25z írta:
Azt nem mondom, hogy olyan hejj de regényes. Inkább megdöbbentő/elgondolkoztató. Az FB-re írtam valakinek aki épp azt a szerelési tanácsot adta egy másik kommentelőnek, hogy savazza fel a kuplungot. Kicsit elszállt az agyam és mondtam, hogy ezért van tele a piac ilyen hulladék blokkokkal, mert az ilyen sufni kókányok kezébe kerül, aki még normális szerszámot se látott, csak a nagykalapácsot ismeri. Csak egy kis rávilágítás arra, hogy bizony nem kevés összeg egy bontott blokkot teljesen rendbe tenni, főleg egy szakszerűtlen gazda után. Mondjuk az én esetem már inkább hasonlít összevásárolt alkatrészekből építésnek, mint sima felújításnak, de akit érdekel, íme:
https://1drv.ms/w/s!Asishv5EE3EHsUVqo8srNGvJy6ST
ui.: kiváncsi leszek Athem blokkja mennyiben fog megállni, mert ha jól tudom, annak is elég ezermester gazdája volt előtte...
bocsi, csak közben javítottam a linkemet, és az előző hsz-ednél beillesztett már nem mutat sehova (ez a jó)
- BlackIce
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
- MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
- Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.
Re: Blokk
Egy teljes felújításról kezdtem el írni. Az első oldal már megvan. Kb februárra lesz meg a memoáromz25z írta:sell írta: Akár érdekelhet is, ha esetleg olyan regényesen, olvasmányosan van megfogalmazva ( azokat különösen kedvelem).;-) és manapság egy mz blokk felújítás szerintem népmesékbe illő fordulatokat rejt valamint körülbelü hasonló erőpróbákat is. Így szinte biztosra mondhatom, igen!!
![]()
Azt nem mondom, hogy olyan hejj de regényes. Inkább megdöbbentő/elgondolkoztató. Az FB-re írtam valakinek aki épp azt a szerelési tanácsot adta egy másik kommentelőnek, hogy savazza fel a kuplungot. Kicsit elszállt az agyam és mondtam, hogy ezért van tele a piac ilyen hulladék blokkokkal, mert az ilyen sufni kókányok kezébe kerül, aki még normális szerszámot se látott, csak a nagykalapácsot ismeri. Csak egy kis rávilágítás arra, hogy bizony nem kevés összeg egy bontott blokkot teljesen rendbe tenni, főleg egy szakszerűtlen gazda után. Mondjuk az én esetem már inkább hasonlít összevásárolt alkatrészekből építésnek, mint sima felújításnak, de akit érdekel, íme:
https://1drv.ms/w/s!Asishv5EE3EHsUUbWzwfhrAm0ABy
ui.: kiváncsi leszek Athem blokkja mennyiben fog megállni, mert ha jól tudom, annak is elég ezermester gazdája volt előtte...

"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
sell írta: Akár érdekelhet is, ha esetleg olyan regényesen, olvasmányosan van megfogalmazva ( azokat különösen kedvelem).;-) és manapság egy mz blokk felújítás szerintem népmesékbe illő fordulatokat rejt valamint körülbelü hasonló erőpróbákat is. Így szinte biztosra mondhatom, igen!!
![]()
Azt nem mondom, hogy olyan hejj de regényes. Inkább megdöbbentő/elgondolkoztató. Az FB-re írtam valakinek aki épp azt a szerelési tanácsot adta egy másik kommentelőnek, hogy savazza fel a kuplungot. Kicsit elszállt az agyam és mondtam, hogy ezért van tele a piac ilyen hulladék blokkokkal, mert az ilyen sufni kókányok kezébe kerül, aki még normális szerszámot se látott, csak a nagykalapácsot ismeri. Csak egy kis rávilágítás arra, hogy bizony nem kevés összeg egy bontott blokkot teljesen rendbe tenni, főleg egy szakszerűtlen gazda után. Mondjuk az én esetem már inkább hasonlít összevásárolt alkatrészekből építésnek, mint sima felújításnak, de akit érdekel, íme:
https://1drv.ms/w/s!Asishv5EE3EHsUVqo8srNGvJy6ST
ui.: kiváncsi leszek Athem blokkja mennyiben fog megállni, mert ha jól tudom, annak is elég ezermester gazdája volt előtte...

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2016.12.10. 11:12-kor.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Akár érdekelhet is, ha esetleg olyan regényesen, olvasmányosan van megfogalmazva ( azokat különösen kedvelem).z25z írta:
nekem van egy, hogy mibe kerül egy blokkfelújítás, ha érdekel



- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
sell írta:![]()
Az igazán jó lenne, szerelős felújítós cikket már régen olvastam. ( vagy legalábbis remélem, hogy ilyesfélét küldenél)
nekem van egy, hogy mibe kerül egy blokkfelújítás


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A hengerfejnek van egy homorú felület, abban egy égéstér. Ezt azért illene követnie a dugónak, hogy ki tudjon alakulni a süritési arány.z25z írta:Lehet a képen nem látszik csak jól, de a préssáv mérést nem a dugattyú tetejénél méred, hanem a szélénél. Az ok, hogy a kupola magasabb, de a széle nekem egyformának tűnik, vagy csak a kép nem adja vissza?
Így a széléig tolva a cint 2.5 mm jön ki.
Szóval ez a próbálozás a 71 feletti túlmérettel nem nyert.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
jahhh.....és tényleg, úgy már más a leányzó fekvése
(b.meg lassan tényleg szemüveg kell
) pár napja v oltam üzemorvosnál távolra kurva jól megy még a kis pilótabetűket is láttam, de közlre kezd baj lenni



- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
nagyítsd a képet, vazze!z25z írta:Lehet a képen nem látszik csak jól, de a préssáv mérést nem a dugattyú tetejénél méred, hanem a szélénél. Az ok, hogy a kupola magasabb, de a széle nekem egyformának tűnik, vagy csak a kép nem adja vissza?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Lehet a képen nem látszik csak jól, de a préssáv mérést nem a dugattyú tetejénél méred, hanem a szélénél. Az ok, hogy a kupola magasabb, de a széle nekem egyformának tűnik, vagy csak a kép nem adja vissza?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A lényeget meg kihagyod......Athem írta:A következő irományt MrDok engedélyével adom közre.
Hogy miért is nagy a préssáv:

Köszi a dicséretet, de csak egyszerűen az eddigi tapasztalataimat és azt a néhány célszerszámot használom a rendberakáshoz.......

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
A következő irományt MrDok engedélyével adom közre.
A motorom MrDoknál van műtő asztalon már egy ideje. Első sorban prés méret és váltó gond miatt, kértem ki szakértelmét, hozzáértő kézügyességét. A bontás után megvilágosodtunk, mert több a gond a motorral mint azt elsőre tudni lehetett.Amit doki közölt velem az eléggé elszomorított több ízben is, de hát ez egy ilyen popszakma, mint az informatika.
MrDok a következőket állapította meg a túl méretes dugattyúról (6.) Berta 72.00Ø ami a motoromban volt:
"Első látásra a trabi másolat dugattyúteteje laposabb, lejjebb vannak a gyűrűk, és a szoknyája rövidebb.
Második látásra a dugattyú belsejében a gyűrűhornyok számára megvastagított rész a lejjebb került hornyok miatt érzésre és közelítő mérésre vészesen kevésnek tűnik. Vagyis a vastag rész alsó pereme szinte egy magasságban van az alsó horony aljával.
Ami nem látszik, a csapszeg az anyag zömülése miatt nagyon könnyen esik be a helyére. Nagyon kicsi a kottyanása, de ilyenek az agyonhasznált dugók szoktak lenni. "

baloldali a kopott gyári a jobboldalon a berta dugó.

Kértük ez ügyben a segítségüket, egy igen válaszra vártunk... Hogy tudnak-e gyárihoz jobban kinéző dugattyút készíteni? De sajnos nem fognak nekünk ebben segíteni. Pedig jó lett volna.
Ezután 3 lehetőséget vázolt elém MrDok.
1 marad ez a felállás, használod míg el nem kopik, akkor fúrás 300-ra, ahhoz van rendes dugó.
2 lengyel dugó beszerzése (erre gondoltam)
3 másik henger/dugó, esetleg egy még normál mérettartományban lévő megvétele, fúrása. Itt
Ötleteket szívesen várok Ti mit javasolnátok!
Ezúton is Köszönöm szépen az eddigieket MrDok-nak mély tisztelettel hajlok meg tudása és hozzáértése előtt. Minden hozzá közel, távol lakó MZ barátot szívesen rábeszélnék, hogy ő hozzá vigye beteg motorját. Eddig csak pozitívan csalódtam benne, és abban amit csinál...
A motorom MrDoknál van műtő asztalon már egy ideje. Első sorban prés méret és váltó gond miatt, kértem ki szakértelmét, hozzáértő kézügyességét. A bontás után megvilágosodtunk, mert több a gond a motorral mint azt elsőre tudni lehetett.Amit doki közölt velem az eléggé elszomorított több ízben is, de hát ez egy ilyen popszakma, mint az informatika.
MrDok a következőket állapította meg a túl méretes dugattyúról (6.) Berta 72.00Ø ami a motoromban volt:
"Első látásra a trabi másolat dugattyúteteje laposabb, lejjebb vannak a gyűrűk, és a szoknyája rövidebb.
Második látásra a dugattyú belsejében a gyűrűhornyok számára megvastagított rész a lejjebb került hornyok miatt érzésre és közelítő mérésre vészesen kevésnek tűnik. Vagyis a vastag rész alsó pereme szinte egy magasságban van az alsó horony aljával.
Ami nem látszik, a csapszeg az anyag zömülése miatt nagyon könnyen esik be a helyére. Nagyon kicsi a kottyanása, de ilyenek az agyonhasznált dugók szoktak lenni. "

baloldali a kopott gyári a jobboldalon a berta dugó.

Kértük ez ügyben a segítségüket, egy igen válaszra vártunk... Hogy tudnak-e gyárihoz jobban kinéző dugattyút készíteni? De sajnos nem fognak nekünk ebben segíteni. Pedig jó lett volna.
Ezután 3 lehetőséget vázolt elém MrDok.
1 marad ez a felállás, használod míg el nem kopik, akkor fúrás 300-ra, ahhoz van rendes dugó.
2 lengyel dugó beszerzése (erre gondoltam)
3 másik henger/dugó, esetleg egy még normál mérettartományban lévő megvétele, fúrása. Itt
Ötleteket szívesen várok Ti mit javasolnátok!
Ezúton is Köszönöm szépen az eddigieket MrDok-nak mély tisztelettel hajlok meg tudása és hozzáértése előtt. Minden hozzá közel, távol lakó MZ barátot szívesen rábeszélnék, hogy ő hozzá vigye beteg motorját. Eddig csak pozitívan csalódtam benne, és abban amit csinál...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Re: Blokk
Közel 400 kalória 16perc alatt motoron ülve az nem is rossz. Egy komolyabb túra és elfogysz. 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Elektronikus fordulatszámmérő? 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ezt nem is mertem említeni mert nyilvános lincselés szokott lenni belőle...MrDok írta:Áron írja a tutit, nem cserélgetünk blokkfelet, csak végszükség esetén.mzetz125 írta:Azért kérdem,mert a bal oldali blokkfelet cserélném,amin van lyuk a fordulatszámmérő kihajtásnak felül.A simsonnál úgy van,hogy bal oldali blokkfélen van a motorszám.
Össze vannak fúrva, illesztve. Párban.


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Áron írja a tutit, nem cserélgetünk blokkfelet, csak végszükség esetén.mzetz125 írta:Azért kérdem,mert a bal oldali blokkfelet cserélném,amin van lyuk a fordulatszámmérő kihajtásnak felül.A simsonnál úgy van,hogy bal oldali blokkfélen van a motorszám.
Össze vannak fúrva, illesztve. Párban.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Blokk
ETZ-nél jobb oldalon van!mzetz125 írta:Azért kérdem,mert a bal oldali blokkfelet cserélném,amin van lyuk a fordulatszámmérő kihajtásnak felül.A simsonnál úgy van,hogy bal oldali blokkfélen van a motorszám.

"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" 

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Sejtettem hogy erre gondolsz, leírtam hogy miért nem javaslommzetz125 írta:Azért kérdem,mert a bal oldali blokkfelet cserélném,amin van lyuk a fordulatszámmérő kihajtásnak felül.A simsonnál úgy van,hogy bal oldali blokkfélen van a motorszám.

-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2016.11.19. 18:28
- MZ-d típusa: Mz Ts 125
- Tartózkodási hely: Békésszentandrás
Re: Blokk
Azért kérdem,mert a bal oldali blokkfelet cserélném,amin van lyuk a fordulatszámmérő kihajtásnak felül.A simsonnál úgy van,hogy bal oldali blokkfélen van a motorszám.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A blokk tetején lesz.mzetz125 írta:Mz Etz 125-ön hol van a motorszám?A motor melyik részén van?
Én továbbra sem próbálkoznék a gyári hajtással. Főleg a bontott blokk(felek) általános állapotát tekintve... ha a tieden még vannak csapágyfészkek, örülj neki, és ne megszabadulni akarj tőle!
Kis ETZ-nél még hatalmas ötlet volt a gyár részéről hogy a már említett besajtolt fordulatszámhajtás-tengely fészke a forgattyúsházba vezet. Ha valaki már feszegette vagy rendkívül szakszerűen cserélte, akkor nem érted majd miért falsol meg olajozza össze a gyertyát amikor minden szimering rendben van.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ejjjha, mindig tanul az ember valami újat!
azt tudtam, hogy 250-esből látezik standard (ford.mérő nélküli), de, hogy kicsiből is volt... 


- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A Standard kivitelnél ("egy órás") csak az öntvényben van meg a kihajtás helye, nincs kifúrva és nincs besajtolva a csigahajtás tengelye sem. Ez gyárilag ilyen, nem kókányolással tüntették el. Elég ritka az ilyen motor amúgy, ismerek pár embert aki akár ölne egy ETZ Standard műszerfalért
Semmiképpen sem kezdeném el kifúrkálni, főleg mert előbbre sem lennél vele: a gyári mechanikus fordulatszámmérő nem egy túl pontos sem gondozásmentes műszer.
Elektronikus fordulatszámmérő kapható ezeregy változatban az ebayen, olyat kell keresni ami nem a gyújtásvezérlőtől kapja a jelet (mert ilyen MZ-n nincs) hanem a nagyfeszültségű kábelről veszi indukciós elven (magyarul: rátekered a drótját kívülről)

Elektronikus fordulatszámmérő kapható ezeregy változatban az ebayen, olyat kell keresni ami nem a gyújtásvezérlőtől kapja a jelet (mert ilyen MZ-n nincs) hanem a nagyfeszültségű kábelről veszi indukciós elven (magyarul: rátekered a drótját kívülről)
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2016.11.19. 18:28
- MZ-d típusa: Mz Ts 125
- Tartózkodási hely: Békésszentandrás
Re: Blokk
Sziasztok!Egy olyan kérdésem lenne,hogy Mz Etz 125-höz fordulatszámmérőt szerelnék be,de nincs a motoron fordulatszámmérőnek kihajtás hely.A kuplung deknit kell csak cserélni?Előre is köszi!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég