Bambit kérdezd,ő szokta ajánlani a kúpgörgős csapágyakat kormányhoz.Biztos fejből vágja a méretet isz25z írta:Sziasztok!
Újabb agyalgás:
Régebben hallottam róla, hogy a kormány 2 darab 6006 2RS csapágyát le lehet cserélni kúpgörgősre. Ez tényleg így van? Nem igazán látok a neten ebben a méretben kúpgörgőset. Esetleg a kúpgörgősnél ugyanazon méretnek más a számozása? Ha igen akkor melyiknek felel meg? A kúpgörgős amúgy miért jobb?
A történet a következő: nekiálltam rendbe tenni a futóművet (kerékcsere, centírozás, kiegyensúlyozás, olajcsere a teleszkópokban stb) mert elengedve a kormányt szinte azonnal szitált az eleje. Na most kurva jó lett mert a kormányszorító nélkül csak egy kis sebességtartományban jelentkezik a szitálás. (elengedett kézzel) Ha egy picit meg van feszítve akkor nyugodtan elengedhetem a kormányt megy egyenesen, kanyarodik stb. Viszont eddig jócskán kellett a kormányszorító. Lehet nem jól értelmezem a mechanikáját, de a kormányszorító a csapágy gyűrűit is terheli? Ezért gondoltam rá, hogy lehet illene kicserélni azokat, mert a közel 10 évi használat lehet már megviselte a csapágyazást?
Ha nincs ilyen méretben kúpgörgős, akkor mit javasoltok?
Futómű
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Egy kicsit még tovább gondoltam a hülyeségeimet: nem lehetne C2 illesztésű golyóscsapágyat alkalmazni? Nem tudom az mennyire lenne szoros? Tulajdonképp ott nincs hőterhelés, és "megfeszítetten" marad. 

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Sziasztok!
Újabb agyalgás:
Régebben hallottam róla, hogy a kormány 2 darab 6006 2RS csapágyát le lehet cserélni kúpgörgősre. Ez tényleg így van? Nem igazán látok a neten ebben a méretben kúpgörgőset. Esetleg a kúpgörgősnél ugyanazon méretnek más a számozása? Ha igen akkor melyiknek felel meg? A kúpgörgős amúgy miért jobb?
A történet a következő: nekiálltam rendbe tenni a futóművet (kerékcsere, centírozás, kiegyensúlyozás, olajcsere a teleszkópokban stb) mert elengedve a kormányt szinte azonnal szitált az eleje. Na most kurva jó lett mert a kormányszorító nélkül csak egy kis sebességtartományban jelentkezik a szitálás. (elengedett kézzel) Ha egy picit meg van feszítve akkor nyugodtan elengedhetem a kormányt megy egyenesen, kanyarodik stb. Viszont eddig jócskán kellett a kormányszorító. Lehet nem jól értelmezem a mechanikáját, de a kormányszorító a csapágy gyűrűit is terheli? Ezért gondoltam rá, hogy lehet illene kicserélni azokat, mert a közel 10 évi használat lehet már megviselte a csapágyazást?
Ha nincs ilyen méretben kúpgörgős, akkor mit javasoltok?
Újabb agyalgás:
Régebben hallottam róla, hogy a kormány 2 darab 6006 2RS csapágyát le lehet cserélni kúpgörgősre. Ez tényleg így van? Nem igazán látok a neten ebben a méretben kúpgörgőset. Esetleg a kúpgörgősnél ugyanazon méretnek más a számozása? Ha igen akkor melyiknek felel meg? A kúpgörgős amúgy miért jobb?
A történet a következő: nekiálltam rendbe tenni a futóművet (kerékcsere, centírozás, kiegyensúlyozás, olajcsere a teleszkópokban stb) mert elengedve a kormányt szinte azonnal szitált az eleje. Na most kurva jó lett mert a kormányszorító nélkül csak egy kis sebességtartományban jelentkezik a szitálás. (elengedett kézzel) Ha egy picit meg van feszítve akkor nyugodtan elengedhetem a kormányt megy egyenesen, kanyarodik stb. Viszont eddig jócskán kellett a kormányszorító. Lehet nem jól értelmezem a mechanikáját, de a kormányszorító a csapágy gyűrűit is terheli? Ezért gondoltam rá, hogy lehet illene kicserélni azokat, mert a közel 10 évi használat lehet már megviselte a csapágyazást?
Ha nincs ilyen méretben kúpgörgős, akkor mit javasoltok?
Re: Futómű
Le kell esztergálni a kerék agyból ahol a tárcsa felfekszi 2.5mm-t,és a tárcsából a felfekvő felületből is ugyan annyit.verbation írta:Sziasztok!
Remélem tudtok abban segíteni, hogy ts 125-re szeretnék tárcsaféket, ehez cserélni kell a villaszárakat, de akkor eltolódik a kerék a közép vonaltól, de ha az etz villanyakat rakom bele akkor is van eltolódás, illetve ts-be be lehet tenni az etz villanyakat?
Re: Futómű
Sziasztok!
Remélem tudtok abban segíteni, hogy ts 125-re szeretnék tárcsaféket, ehez cserélni kell a villaszárakat, de akkor eltolódik a kerék a közép vonaltól, de ha az etz villanyakat rakom bele akkor is van eltolódás, illetve ts-be be lehet tenni az etz villanyakat?
Remélem tudtok abban segíteni, hogy ts 125-re szeretnék tárcsaféket, ehez cserélni kell a villaszárakat, de akkor eltolódik a kerék a közép vonaltól, de ha az etz villanyakat rakom bele akkor is van eltolódás, illetve ts-be be lehet tenni az etz villanyakat?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Futómű
Sziasztok!
Az első teleszkópokban szimeringet cseréltem, mivel folyatta az olajat. Sikerült vele ma mennem pár km-ert, és újra szivárog az olaj. Szerintetek lehet szerelési hiba, vagy a becsúszó szár lesz a ludas jó eséllyel? Az út alatt egyszer koppant is az eleje ami meglepett, mivel nem volt valami extrém a terhelés.
Az első teleszkópokban szimeringet cseréltem, mivel folyatta az olajat. Sikerült vele ma mennem pár km-ert, és újra szivárog az olaj. Szerintetek lehet szerelési hiba, vagy a becsúszó szár lesz a ludas jó eséllyel? Az út alatt egyszer koppant is az eleje ami meglepett, mivel nem volt valami extrém a terhelés.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
Nekem meg az első keréké...kocsisgab írta:Az hogy létezik, hogy az összes küllőm a hátsókerékben egyszerre fellazul? :O Azt vettem észre ma hazaérve kis gurulásomból, hogy 15-20-as "tempónál" riszálja a seggét a szerkezet...
Már harmadszor jártam így

Tippeket várom!
Ja, a küllő nyúlik, nem az anya tekeredik el. És nem utángyártott küllőről van szó, hanem gyáriról

A felni is gyári, még használva nem sokat volt összeszerelés előtt. Az összeépítést nem én csináltam, hanem egy szaki, a Gubacsi úton.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Futómű
Az hogy létezik, hogy az összes küllőm a hátsókerékben egyszerre fellazul? :O Azt vettem észre ma hazaérve kis gurulásomból, hogy 15-20-as "tempónál" riszálja a seggét a szerkezet... 

"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" 

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Pü megy.fores írta:Igazad van MrDok,ha már 6 évet kibírt,ez a negyedév csak nem viseli meg..majd szezon végén bontom.Nem nagyon láttam még TDM-et amivel jöttél ez volt a második amit láttam, nem gyakori tipus,vagy csak erre felé ritka?
A jó időt nem én loptam el, nálunk is esik. Akinél süt a nap, az volt......

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Futómű
Laci! Szili Tibi barátom Edelényből vette a TDM-jét!!fores írta:Igazad van MrDok,ha már 6 évet kibírt,ez a negyedév csak nem viseli meg..majd szezon végén bontom.Nem nagyon láttam még TDM-et amivel jöttél ez volt a második amit láttam, nem gyakori tipus,vagy csak erre felé ritka?
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Futómű
Igazad van MrDok,ha már 6 évet kibírt,ez a negyedév csak nem viseli meg..majd szezon végén bontom.Nem nagyon láttam még TDM-et amivel jöttél ez volt a második amit láttam, nem gyakori tipus,vagy csak erre felé ritka? 

fores
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
A motor bontás téli munka, most menni kell vele.....fores írta:Sziasztok ,Mivel a Furikon kiderült,hogy méltatlanul elhanyagolom a paripát,így haát bontok.újítok..Kérdésem:mennyi mm az oldalstander tartója a villa és a fékdob között?3 különbözőt találtam,nem tudom melyik lenne jó..Ezis lehet,hogy hatással van a kétnyomon futásra..köszönöm a válaszokat!
A két nyomon futásra meg a beállítás a gyógyìr.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
Fores, Brigetiol. Mondom Brigetiol, utána mérjfores írta:Sziasztok ,Mivel a Furikon kiderült,hogy méltatlanul elhanyagolom a paripát,így haát bontok.újítok..Kérdésem:mennyi mm az oldalstander tartója a villa és a fékdob között?3 különbözőt találtam,nem tudom melyik lenne jó..Ezis lehet,hogy hatással van a kétnyomon futásra..köszönöm a válaszokat!



én már b...tam rá. Már kétszer vágtam és még mindig rövid volt.
Qugli is megmondta

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Futómű
Sziasztok ,Mivel a Furikon kiderült,hogy méltatlanul elhanyagolom a paripát,így haát bontok.újítok..Kérdésem:mennyi mm az oldalstander tartója a villa és a fékdob között?3 különbözőt találtam,nem tudom melyik lenne jó..Ezis lehet,hogy hatással van a kétnyomon futásra..köszönöm a válaszokat!
fores
Re: Futómű
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy Ts 125-be hol lehet az első teleszkópba rugót kapni 82-es évjárat, illetve mit jelent az univerzális rugó, mert ilyet találtam csak, illetve 1976 előttit.
Olyan kérdésem lenne, hogy Ts 125-be hol lehet az első teleszkópba rugót kapni 82-es évjárat, illetve mit jelent az univerzális rugó, mert ilyet találtam csak, illetve 1976 előttit.
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Futómű
Az enyémből is folydogált az olaj. Pár 100km után mindig lett alatta pár csepp. A deknit levéve meg elég sok lottyant ki. Nálam az üresjelző eltömítése sem segített. Sőt a szimeringet és az összes csavar is letömítettem, de még úgy is jön belőle. Kb 1000km alatt 1 dl. Pedig a szimeringnél pontosan illeszkedik.
Mivel ezt megoldani nem tudtam, gondoltam előnyt kovácsolok a hátrányból és a dekni felhelyezésénél körbetömítettem FBS-el. Így az olaj nem az alján folyik ki és nem a generátorhoz csorog át, hanem a láncot olajozza. Így nem kell havonta zsíroznom. Hátránya annyi, hogy évente 2x töltök kicsit utána valamint dekni levételnél kell alá egy tálca.
Mivel ezt megoldani nem tudtam, gondoltam előnyt kovácsolok a hátrányból és a dekni felhelyezésénél körbetömítettem FBS-el. Így az olaj nem az alján folyik ki és nem a generátorhoz csorog át, hanem a láncot olajozza. Így nem kell havonta zsíroznom. Hátránya annyi, hogy évente 2x töltök kicsit utána valamint dekni levételnél kell alá egy tálca.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2015.11.28. 19:12
- MZ-d típusa: MZ TS 125, TS 250/1
- Tartózkodási hely: Érd
Re: Futómű
Sziasztok
Miben tér el az ES 250/2 és a TS 250/1 hátsó lengővillája egymástól? ES 250/2 esetében most csészés lengővilláról beszélünk. Furatok hova esnének, mennyivel tolódnának el? Ha valakinek van és összehasonlítaná nekem nagyon megköszönném.
Köszönettel szabolcs1993
Miben tér el az ES 250/2 és a TS 250/1 hátsó lengővillája egymástól? ES 250/2 esetében most csészés lengővilláról beszélünk. Furatok hova esnének, mennyivel tolódnának el? Ha valakinek van és összehasonlítaná nekem nagyon megköszönném.
Köszönettel szabolcs1993
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Az üresjelzőnél biztosan jött, de mióta be lett FBS-sel tömítve, jóval kevesebb olaj csepeg ki, az üresjelzőt körbetapogatva pedig száraz[/quote]
Saját példa: Kis Patak ( motorom) hosszú út után tetemes mennyiségű olajjal jelölte a parkolóhelyét.
Rövid út után semmi, vagy 1-2 csepp.
Lánckerék szimmering ellenőrizve, üres jelző ellenőrizve, nem folyik egyik sem.
Itt a kép szemléltetésképpen:

A probléma (patak) forrása az üresjelző melletti kis lemezdugó volt, amit amúgy a blokk összerakásánál szépen be is "ragasztottam" a helyére pasztával.
Ezt kihúzva és cserélve tömör dugóra megszűnik a léáradat. Nálam. A dugó passzentos, nem lötyög, de kiengedi a levet.
Eredetileg valami lakkszerű anyaggal volt beragasztva a likba, ami ennyi év után azért már enged.[/quote]
Köszönöm szépen válaszod
Saját példa: Kis Patak ( motorom) hosszú út után tetemes mennyiségű olajjal jelölte a parkolóhelyét.
Rövid út után semmi, vagy 1-2 csepp.
Lánckerék szimmering ellenőrizve, üres jelző ellenőrizve, nem folyik egyik sem.
Itt a kép szemléltetésképpen:

A probléma (patak) forrása az üresjelző melletti kis lemezdugó volt, amit amúgy a blokk összerakásánál szépen be is "ragasztottam" a helyére pasztával.
Ezt kihúzva és cserélve tömör dugóra megszűnik a léáradat. Nálam. A dugó passzentos, nem lötyög, de kiengedi a levet.
Eredetileg valami lakkszerű anyaggal volt beragasztva a likba, ami ennyi év után azért már enged.[/quote]
Köszönöm szépen válaszod
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Én bronzból esztergáltattam annó...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
milyen dugóval helyettesítettétek?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Nekem is ott eresztette annó az üresjelző mellett de gyors javítva is lett... De legalább addig örültem igaz mer láttam van benne olaj...




- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Saját példa: Kis Patak ( motorom) hosszú út után tetemes mennyiségű olajjal jelölte a parkolóhelyét.Tony91 írta: Üresjelzőnél és az alatta lévő blokkösszehúzó csavarnál biztosan nem folyik (üresjelző kapott FBS-t, csavart kiszedtem, csontszáraz a menete)
Lánckerék szimmering 6.000 km-rel ezelőtt volt cserélve (Viton), mikor Bambinál volt a blokk felújításra, arra azért nem szeretnék gyanakodni. Amúgy az a pici olaj, ami valahonnan kicsepeg, az üresjelző alatti résznél áll meg
Az üresjelzőnél biztosan jött, de mióta be lett FBS-sel tömítve, jóval kevesebb olaj csepeg ki, az üresjelzőt körbetapogatva pedig száraz
Rövid út után semmi, vagy 1-2 csepp.
Lánckerék szimmering ellenőrizve, üres jelző ellenőrizve, nem folyik egyik sem.
Itt a kép szemléltetésképpen:

A probléma (patak) forrása az üresjelző melletti kis lemezdugó volt, amit amúgy a blokk összerakásánál szépen be is "ragasztottam" a helyére pasztával.
Ezt kihúzva és cserélve tömör dugóra megszűnik a léáradat. Nálam. A dugó passzentos, nem lötyög, de kiengedi a levet.
Eredetileg valami lakkszerű anyaggal volt beragasztva a likba, ami ennyi év után azért már enged.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Üresjelzőnél és az alatta lévő blokkösszehúzó csavarnál biztosan nem folyik (üresjelző kapott FBS-t, csavart kiszedtem, csontszáraz a menete)z25z írta:esetleg lánckerék szimering, vagy fent a beöntő nyilásról kiindulva jut le...hirtelen nincs más ötletem, esetleg főtengely szimering, de be tudod határolni, hogy nagyjából hol jelenik meg az olaj?
Lánckerék szimmering 6.000 km-rel ezelőtt volt cserélve (Viton), mikor Bambinál volt a blokk felújításra, arra azért nem szeretnék gyanakodni. Amúgy az a pici olaj, ami valahonnan kicsepeg, az üresjelző alatti résznél áll meg
Az üresjelzőnél biztosan jött, de mióta be lett FBS-sel tömítve, jóval kevesebb olaj csepeg ki, az üresjelzőt körbetapogatva pedig száraz
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
esetleg lánckerék szimering, vagy fent a beöntő nyilásról kiindulva jut le...hirtelen nincs más ötletem, esetleg főtengely szimering, de be tudod határolni, hogy nagyjából hol jelenik meg az olaj?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Sebaj, akkor majd kérdezem máshol...z25z írta:hát igen, ez a nesze semmi fogd meg jól kategória, kurrrvára ki lett segítve a kérdező......
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
hát igen, ez a nesze semmi fogd meg jól kategória, kurrrvára ki lett segítve a kérdező......
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Futómű
jura györgy írta:sziasztok, ereszthet nagyon sok helyen üdv. juragy












- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok, ereszthet nagyon sok helyen üdv. juragy
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Csapágyak mögötti vakdugóknál pl.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Üdvözlet!
2 kérdéssel fordulnék a tisztelt urakhoz:
1. Az első lengéscsillapításom elég gatya lett... A bal oldali záróanya fel volt picit lazulva, szuszogott, a száron látszik is, hogy eresztett olajat. Eléggé pattogós lett az első futómű, öntöttem egy pici olajat hozzá, de csak egy picivel lett jobb, pedig most nem ereszt az anyánál... Szimmeringnél nem ereszt, megnéztem, ott mindkettő szár esetében tök száraz... Gyárilag nem volt ott semmi tömítés jelenlegi tudásom szerint. Ennek ellenére szoktátok ott tömíteni? Valamint hogy tudnám megszüntetni a pattogós futóművet? Szétszedni nem sok energiám lenne most, maximum hétvégén...
2. A hajtóműolajat még mindig csepegteti valahol a blokk...
Ami kizárva: Olajleeresztő csavar, üresjáráskapcsoló, és az az alatti blokköszzehúzó csavar. Üresjáráskapcsoló be lett FBS-ezve (ma ellenőrizve, ott sincs semmi szivárgás), alatta lévő blokkcsavar menete csontszáraz, valamint olajleeresztő csavarnál sem csöpög, lecsapattam Brigeciol után magasnyomásúval, egy csepp sincs a leeresztőcsavarnál több nap után sem... Honnan szokott még könnyezni az MZ?
2 kérdéssel fordulnék a tisztelt urakhoz:
1. Az első lengéscsillapításom elég gatya lett... A bal oldali záróanya fel volt picit lazulva, szuszogott, a száron látszik is, hogy eresztett olajat. Eléggé pattogós lett az első futómű, öntöttem egy pici olajat hozzá, de csak egy picivel lett jobb, pedig most nem ereszt az anyánál... Szimmeringnél nem ereszt, megnéztem, ott mindkettő szár esetében tök száraz... Gyárilag nem volt ott semmi tömítés jelenlegi tudásom szerint. Ennek ellenére szoktátok ott tömíteni? Valamint hogy tudnám megszüntetni a pattogós futóművet? Szétszedni nem sok energiám lenne most, maximum hétvégén...
2. A hajtóműolajat még mindig csepegteti valahol a blokk...
Ami kizárva: Olajleeresztő csavar, üresjáráskapcsoló, és az az alatti blokköszzehúzó csavar. Üresjáráskapcsoló be lett FBS-ezve (ma ellenőrizve, ott sincs semmi szivárgás), alatta lévő blokkcsavar menete csontszáraz, valamint olajleeresztő csavarnál sem csöpög, lecsapattam Brigeciol után magasnyomásúval, egy csepp sincs a leeresztőcsavarnál több nap után sem... Honnan szokott még könnyezni az MZ?
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok az említett hátsó telók a barátom Simpsonjába van én mondtam neki tele kell öntani a felesleg ki folyik de nem hitte el míg nem kapott itt is választ üdv. juragy
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Színig kell önteni a felesleg meg úgyis kifolyik azt kész is szuper az egész... 

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
emlékeim szerint 49 ccm, de a szocin van egy korrekt leírás felújításról azt érdemes elolvasni. http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/35jura györgy írta:Sziasztok!
250-es ETZ hátsó teleszkópba menyi olajat ír a gyári javítási könyv?
A teleszkóp száma:
IFA A22-100-88/8M 3.420 DDR
Üdv.Juragy
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
olajszint különbségtől nem kopik ferdén, ahogy már írták ott csúnya deformitás lesz, főleg ha el is húz oldalra, ahogy írtadpdav87 írta:Nemrég írtam a gumi srégrekopásával kapcsolatban, még igaz nem elenőriztem le a hátsó lengővillát, de ami már biztos, hogy az első teleszkópok közül a jobb oldaliban szinte alig van meg az olajszint, a bal oldali viszont teljesen megvan. A kérdés az, hogy okozhatja e, az első gumi bal oldalának lekopását a teleszkóp fenti problémája. A hátsó két teleszkóp sem tömített ott is folyik az olaj. A kormányt ha elengedem akkor a motor enyhén jobbra húz.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
Sziasztok!
250-es ETZ hátsó teleszkópba menyi olajat ír a gyári javítási könyv?
A teleszkóp száma:
IFA A22-100-88/8M 3.420 DDR
Üdv.Juragy
250-es ETZ hátsó teleszkópba menyi olajat ír a gyári javítási könyv?
A teleszkóp száma:
IFA A22-100-88/8M 3.420 DDR
Üdv.Juragy
Re: Futómű
Nemrég írtam a gumi srégrekopásával kapcsolatban, még igaz nem elenőriztem le a hátsó lengővillát, de ami már biztos, hogy az első teleszkópok közül a jobb oldaliban szinte alig van meg az olajszint, a bal oldali viszont teljesen megvan. A kérdés az, hogy okozhatja e, az első gumi bal oldalának lekopását a teleszkóp fenti problémája. A hátsó két teleszkóp sem tömített ott is folyik az olaj. A kormányt ha elengedem akkor a motor enyhén jobbra húz.
Re: Futómű
Szisztok!
Van valakinek tapasztalata az után gyártott Török Trophy hátsó teleszkópokkal?
Van valakinek tapasztalata az után gyártott Török Trophy hátsó teleszkópokkal?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
Hali.pdav87 írta: Hogyan tudom leellenőrizni a hátsó lengővillát? Nekem ez elég bonyolultnak tűnik, a volt tulaj azt mondta, hogy csak 1x eldőlt, egy horpadás látszik a tankon amit a lábvédő nyomott be.
Jja, egyszer eldőlt. 120nál.

A motort vízszintezd be. A sztender alá jobb vagy bal oldalra addig rakosgasd be a ,,hézagoló" lemezeket, lehet fa, acél is, amíg a motor vízszintesben nem áll. Vagy egyszerűbb vízszintes felületre tolni a motort.

Hátsó kereket vedd ki. Hátsó lánckereket bakelittel együtt vedd le a villáról hogy csupasz legyen. Nézel egy vízszintet a villa összekötő zártszelvénynél, minél előrébb. Utána nézel egy vízszintet a hátsó tengely vonalában. Valószínűleg eltérést fogsz látni.
Vagy ha kiszerelet, leteszed egy sík felületre, ha billeg akkor tekeredett.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Futómű
sunbim írta:Szevasz!
Karambolos volt az Mz elég erösen! Tekeredett a vàz , hamàr féloldalas kopàsban làtszik akkor nagyon.
Villakiflik föleg az alsó tekeredett,defolmàlódott. Elsö teleszkópok szurulàsmentesen összecsúsznak ha àlló helyzetben berugóztatod?
Esetleg hàtsó villa tekeredés is lehet a hiba forràsa.
Két nyomon halad a motorod. Ha legugolsz hàtulról belenézel a kerekek függöjébe,akkor valoszìnüleg az elsö kerék alja jobrra ki fog làtszani a hàtsó kerék takaràsàból.
Alsò villakifli csere,lehet hogy a felsö is. Lehet hogy az elsö teleszkópok felsö csövei is.
Hàtsó villa csere. Végsö esetben vàz csere.
Hogyan tudom leellenőrizni a hátsó lengővillát? Nekem ez elég bonyolultnak tűnik, a volt tulaj azt mondta, hogy csak 1x eldőlt, egy horpadás látszik a tankon amit a lábvédő nyomott be.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
Szevasz!
Karambolos volt az Mz elég erösen! Tekeredett a vàz , hamàr féloldalas kopàsban làtszik akkor nagyon.
Villakiflik föleg az alsó tekeredett,defolmàlódott. Elsö teleszkópok szurulàsmentesen összecsúsznak ha àlló helyzetben berugóztatod?
Esetleg hàtsó villa tekeredés is lehet a hiba forràsa.
Két nyomon halad a motorod. Ha legugolsz hàtulról belenézel a kerekek függöjébe,akkor valoszìnüleg az elsö kerék alja jobrra ki fog làtszani a hàtsó kerék takaràsàból.
Alsò villakifli csere,lehet hogy a felsö is. Lehet hogy az elsö teleszkópok felsö csövei is.
Hàtsó villa csere. Végsö esetben vàz csere.
Karambolos volt az Mz elég erösen! Tekeredett a vàz , hamàr féloldalas kopàsban làtszik akkor nagyon.
Villakiflik föleg az alsó tekeredett,defolmàlódott. Elsö teleszkópok szurulàsmentesen összecsúsznak ha àlló helyzetben berugóztatod?
Esetleg hàtsó villa tekeredés is lehet a hiba forràsa.
Két nyomon halad a motorod. Ha legugolsz hàtulról belenézel a kerekek függöjébe,akkor valoszìnüleg az elsö kerék alja jobrra ki fog làtszani a hàtsó kerék takaràsàból.
Alsò villakifli csere,lehet hogy a felsö is. Lehet hogy az elsö teleszkópok felsö csövei is.
Hàtsó villa csere. Végsö esetben vàz csere.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Futómű
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy milyen megoldás létezik olyan problémára, amikor az első keréken a gumi bal oldala lényegesen jobban kopik, a hátsó keréken csak nagyon minimális a kopás, viszont menet közben van egy olyan érzésem, mintha a kormány egy enyhén balra lenne fordítva, ha egyenesbe próbálom fordítani jobbra kimegy az útról, a probléma mindig is megvolt csak eddig azt hittem, hogy a gumiabroncs a rossz, de most új első gumival is jelentkezett.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy milyen megoldás létezik olyan problémára, amikor az első keréken a gumi bal oldala lényegesen jobban kopik, a hátsó keréken csak nagyon minimális a kopás, viszont menet közben van egy olyan érzésem, mintha a kormány egy enyhén balra lenne fordítva, ha egyenesbe próbálom fordítani jobbra kimegy az útról, a probléma mindig is megvolt csak eddig azt hittem, hogy a gumiabroncs a rossz, de most új első gumival is jelentkezett.
Re: Futómű
Köszi körülnézek bár egyenlőre nem találok robbantott ábrát :/
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
Robbantott ábrán kellene megnézned,hogyan van gyárilag.A facebook-on,az MZ csoportban is nézz körül.Hátha találsz robbantott ábra linket.
Re: Futómű
Tudna ebben valaki segíteni,mert addig nem tudok továbbhaladni?! :/Butcher88 írta:Sziasztok!
Ma túl vagyok az első lengővilla kiműtésén is,igaz ráment a délelőtt.
Hogy kell legyen a szilent,persely a lengővillákban?
Csak mert nekem elől csal persely van,hátul meg csak szilent.Normális ez? ( ES 250/2 )
Re: Futómű
Sziasztok!
Ma túl vagyok az első lengővilla kiműtésén is,igaz ráment a délelőtt.
Hogy kell legyen a szilent,persely a lengővillákban?
Csak mert nekem elől csal persely van,hátul meg csak szilent.Normális ez? ( ES 250/2 )
Ma túl vagyok az első lengővilla kiműtésén is,igaz ráment a délelőtt.
Hogy kell legyen a szilent,persely a lengővillákban?
Csak mert nekem elől csal persely van,hátul meg csak szilent.Normális ez? ( ES 250/2 )
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Na tehát lengővillához 1 rövid és 1 hosszú szilent kell csak kiderült. Fasza még jó hogy 2 hosszú volt így lett egyikből rövid.
Na meg a szerelő azt mondja a lánc (DID 130 szem) még jó hogy a gyári 19 fogas kerék kerül vissza mert ha nagyobb lenne a lánc nem elég hosszú. Csak pislogtam annó a fene tudja milyet vettem favoritból de simán átérte a 20 kereket is...

Na meg a szerelő azt mondja a lánc (DID 130 szem) még jó hogy a gyári 19 fogas kerék kerül vissza mert ha nagyobb lenne a lánc nem elég hosszú. Csak pislogtam annó a fene tudja milyet vettem favoritból de simán átérte a 20 kereket is...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Irtam privit..csoka írta:Lengővillát tudok neked adni(ingyen).Felteszem valamelyik kunágotai buszra,te meg kimész a buszhoz,és megkapod a sofőrtől.Tengelyt vehetsz utángyárit is,annak a gyártását nem nagyon lehet elbaszni...bár Cheng-ék mindenre képesek.
Re: Futómű
Szevasztok.
Visszakerült hozzám a kis Etz-251-esem..
Meglepődve tapasztaltam, hogy nem jár 1 nyomon..
Sőt.. nagyon is balra jár a hátsó kerék..
Mit tehetnék vele??
Állítólag nem estek vele.. váz nem görbe.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat..
Visszakerült hozzám a kis Etz-251-esem..
Meglepődve tapasztaltam, hogy nem jár 1 nyomon..
Sőt.. nagyon is balra jár a hátsó kerék..
Mit tehetnék vele??
Állítólag nem estek vele.. váz nem görbe.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat..
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
Lengővillát tudok neked adni(ingyen).Felteszem valamelyik kunágotai buszra,te meg kimész a buszhoz,és megkapod a sofőrtől.Tengelyt vehetsz utángyárit is,annak a gyártását nem nagyon lehet elbaszni...bár Cheng-ék mindenre képesek.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég