Futómű
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
melegitsd, villanyrezsora feltesz, kiut, masik oldal ugyanez, de errol volt szo lentebb olvasd el sok okossagot irtak a fiukkosian írta:Sziasztok 250-es Etz hátsó kerekében kootyog a csapágy. Arra lennék kíváncsi, hogy ki lehet-e szedni simán a csapágyat, vagy kell hozzá spéci szerszám, esetleg hevíteni kell-e? Holnap fogom szétszedni a kereket, de jó lenne ez az infó elõtte. Elõre is köszi. Üdv.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
- Tartózkodási hely: Biatorbágy
Csodaszarvas!
Vegyél használtat inkább, elég ritka dolog az, hogy a szimering elforog a helyén.Nekem van eladó, de csak kompletten adom el.Az árban meg egyezünk.Ha érdekel:kisszirt@citromail.hu
Üdv!
Vegyél használtat inkább, elég ritka dolog az, hogy a szimering elforog a helyén.Nekem van eladó, de csak kompletten adom el.Az árban meg egyezünk.Ha érdekel:kisszirt@citromail.hu
Üdv!
Háj!
Összedobtam a kereket!
A történet:Lefektettem a kereket, elkezdtem melegíteni hõlégfúvóval, égett a dzsuva rendesen, aztán egyszercsak hopp, kiesett az egyik csapágy a távtartóval.Mondom ez így nincs rendben.Megfordítottam, és kiesett a másik is.Na mondom remek, csapágyházkivan.Kipucoltam zsírmentesen, aztán beraktam próbaképpen a csapágyat, és mind 2 oldalon simán beugrott.Na, elõ a sörös dobozos megoldás.Nem akart összepasszolni úgy.Körbepontoztam, felmelegítettem de nagyon, aztán bummbele a csapágy.Jó szorosan ment bele.Kihûlt, beraktam a keréktengelyt, és épp, hogy amit a csapágy kotyog, annyit kotyog.Fasza lett!
Még nem mentem vele, de a kerékmegpörgetés azt súgta, hogy jó.
Azért döntöttem a pontozás mellett, mert itt mégsincs akkora igénybe vétel mint a blokknál, mert a gumi, és a telók elnyelik az ütés nagyrészét.
Egyébként elég gyári még a motor ahonnal levettem a kereket, de hogy az elsõ kerékcsapágy miért noname-s az jó kérdés...Mind1, remélem még jópár száz km-t kibír, aztán ha újra megadja magát, akkor jön a csapágyragasztó.
Na csáó!
Összedobtam a kereket!
A történet:Lefektettem a kereket, elkezdtem melegíteni hõlégfúvóval, égett a dzsuva rendesen, aztán egyszercsak hopp, kiesett az egyik csapágy a távtartóval.Mondom ez így nincs rendben.Megfordítottam, és kiesett a másik is.Na mondom remek, csapágyházkivan.Kipucoltam zsírmentesen, aztán beraktam próbaképpen a csapágyat, és mind 2 oldalon simán beugrott.Na, elõ a sörös dobozos megoldás.Nem akart összepasszolni úgy.Körbepontoztam, felmelegítettem de nagyon, aztán bummbele a csapágy.Jó szorosan ment bele.Kihûlt, beraktam a keréktengelyt, és épp, hogy amit a csapágy kotyog, annyit kotyog.Fasza lett!

Azért döntöttem a pontozás mellett, mert itt mégsincs akkora igénybe vétel mint a blokknál, mert a gumi, és a telók elnyelik az ütés nagyrészét.
Egyébként elég gyári még a motor ahonnal levettem a kereket, de hogy az elsõ kerékcsapágy miért noname-s az jó kérdés...Mind1, remélem még jópár száz km-t kibír, aztán ha újra megadja magát, akkor jön a csapágyragasztó.
Na csáó!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
- Tartózkodási hely: Biatorbágy
Rezsó vagy nem rezsó:
Én nem is az aluötvözetre gondoltam, hanem a gördülõcsapágyakra amik bekerülnek a jó forró csapágyfészkekbe.
Ebbõl az apropóból(biztos ami biztos, nehogy tévedjek) elõvettem az egyik tankönyvemet, idéznék belõl egy kicsit: "A gördülõcsapágy elemek hõkezelése: 840...850C-ról edzés, aztán 140...160C-on megeresztés. "
Egy rezsóval felmelegített alukerékagy simán átad annyi hõt a csapágy külsõgyûrûknek ami "üti" a 160C -ot.
Ezért "óvatoskodok" a felmelegítéssel. Persze nem zárkózóm el tõle, csak nem mindegy mennyire.
nekem csak az alábbi hõfok meghatározásokkal voltak problémáim: )
"...berakáskor felforrósítod az alumíniumot mint állat..."
"...kõkeményen felforrósítod a kerékagyat csapágyastúl..."
de nekem eredetileg nem is ez a bajom, a kerekeim köszönik szépen jól vannak:)
Az én problémám az elsõ lengéscsillapítókkal kapcsolatos:
Honnan és milyen alu telószárakat vegyek a motoromhoz(ETZ). Újat szeretnék. Használt darabokkal már egyszer befürödtem.
és olcsót meg jót is:) valami tipp?
Én nem is az aluötvözetre gondoltam, hanem a gördülõcsapágyakra amik bekerülnek a jó forró csapágyfészkekbe.
Ebbõl az apropóból(biztos ami biztos, nehogy tévedjek) elõvettem az egyik tankönyvemet, idéznék belõl egy kicsit: "A gördülõcsapágy elemek hõkezelése: 840...850C-ról edzés, aztán 140...160C-on megeresztés. "
Egy rezsóval felmelegített alukerékagy simán átad annyi hõt a csapágy külsõgyûrûknek ami "üti" a 160C -ot.
Ezért "óvatoskodok" a felmelegítéssel. Persze nem zárkózóm el tõle, csak nem mindegy mennyire.
nekem csak az alábbi hõfok meghatározásokkal voltak problémáim: )
"...berakáskor felforrósítod az alumíniumot mint állat..."
"...kõkeményen felforrósítod a kerékagyat csapágyastúl..."
de nekem eredetileg nem is ez a bajom, a kerekeim köszönik szépen jól vannak:)
Az én problémám az elsõ lengéscsillapítókkal kapcsolatos:
Honnan és milyen alu telószárakat vegyek a motoromhoz(ETZ). Újat szeretnék. Használt darabokkal már egyszer befürödtem.
és olcsót meg jót is:) valami tipp?
A melegítés (úgy tudom) csak az edzett acél anyagoknak árthat,van egy megeresztés nevû eljárás,amivel az edzés után a túlzott ridegséget szokták megszüntetni (bizonyos hõfokon bizonyos ideig tartják az anyagot),illetve ki is lehet lágyítani az edzett anyagot,más hõfokon (asszem magasabba hõn) tartva és lassan hagyva lehülni.De az aluötvözetet nem nagyon fogod a villanyrezsóval bántani szerintem.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
- Tartózkodási hely: Biatorbágy
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
pedig szinte az összes helyen ahol alufészekben vannak a csapágyak szinte kötelezõ melegíteni, mert ha nem is tágul annyira ki az anyag, jólval rugalmasabb lesz... én legalábbis így gondolom... 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
- Tartózkodási hely: Biatorbágy
Sziasztok!
Az egyik etz szerelési könyvben olvastam, hogy a felmelegítésekkel vigyázni kell. Az ötvözött hõkezelt anyagok miatt. Ezek némelyike nem bírja a nagy meleget. Az a könyv 100 C -t írt maximumnak. (ez vízcseppel könnyen ellenõrizhetõ is)
Én ezért is nem szeretem, csak ha muszály.(pl ha írja a könyv) Ki tudja mit lágyítok ki a túlzott melegítéssel.
Ezt leszámítva Conus módszere precízebb, a keréktengely felhasználása a csapágyak beszereléshez meg kifejezetten ötletes.
PAX
Az egyik etz szerelési könyvben olvastam, hogy a felmelegítésekkel vigyázni kell. Az ötvözött hõkezelt anyagok miatt. Ezek némelyike nem bírja a nagy meleget. Az a könyv 100 C -t írt maximumnak. (ez vízcseppel könnyen ellenõrizhetõ is)
Én ezért is nem szeretem, csak ha muszály.(pl ha írja a könyv) Ki tudja mit lágyítok ki a túlzott melegítéssel.
Ezt leszámítva Conus módszere precízebb, a keréktengely felhasználása a csapágyak beszereléshez meg kifejezetten ötletes.
PAX
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
gergõ!
ha kiszereled a kereket akkor látni fogod h a két csapágy közti távtartó egy kicsit billeg ide-oda az egyik végén. na ezt a billegést használod ki a kiütésnél. elõtte azonban kitörlöd belõle száraz ronggyal a lehetõ legtöbb zsírt, majd kõkeményen felforrósítod a kerékagyat csapágyastúl, úgy h füstöljön az a kib.szott dzsuva
ekkor elõveszel egy enyhén "szétvert" fejû ütõtüskét(ha nincs akkor a 200as szög is jó) és a kiszélesedett végét bedugod a távtartóba, félrenyomod, ezáltal a kiszélesedett vége felfekszik a csapágy belsõgyûrûjén, majd kalapáccsal odaversz neki. ha elsõre nem repül ki akkor még melegíteni kell. miután kijött, kiveszed a távtartó csövet a két csapágy közül, a benntmaradt csapágyba meg beleteszed a keréknek a tengelyét, majd ennek a végébe beleteszed a tüskét és bumm.
kihûlés után mindent kipucolsz, berakáskor felforrósítod az alumíniumot mint állat, majd megfogod a keréktengelyt feltûzöd rá a csapágyat, és egy határozott (kéz)mozdulattal benyomod ütközésig. ajánlott, h a "nem vállas" oldalra tedd be elõször(majd megérted, ha meglátod a kibelezett kerékagyat). ezután gyorsan beteszed a távtartót, majd a másik csapágyat ugyanígy.
egyébként rezsón is melegítheted a kerékagyat, ha a végénél fogva a rezsó fûtõlapjával párhuzamosan teszed rá.
ha kiszereled a kereket akkor látni fogod h a két csapágy közti távtartó egy kicsit billeg ide-oda az egyik végén. na ezt a billegést használod ki a kiütésnél. elõtte azonban kitörlöd belõle száraz ronggyal a lehetõ legtöbb zsírt, majd kõkeményen felforrósítod a kerékagyat csapágyastúl, úgy h füstöljön az a kib.szott dzsuva

ekkor elõveszel egy enyhén "szétvert" fejû ütõtüskét(ha nincs akkor a 200as szög is jó) és a kiszélesedett végét bedugod a távtartóba, félrenyomod, ezáltal a kiszélesedett vége felfekszik a csapágy belsõgyûrûjén, majd kalapáccsal odaversz neki. ha elsõre nem repül ki akkor még melegíteni kell. miután kijött, kiveszed a távtartó csövet a két csapágy közül, a benntmaradt csapágyba meg beleteszed a keréknek a tengelyét, majd ennek a végébe beleteszed a tüskét és bumm.
kihûlés után mindent kipucolsz, berakáskor felforrósítod az alumíniumot mint állat, majd megfogod a keréktengelyt feltûzöd rá a csapágyat, és egy határozott (kéz)mozdulattal benyomod ütközésig. ajánlott, h a "nem vállas" oldalra tedd be elõször(majd megérted, ha meglátod a kibelezett kerékagyat). ezután gyorsan beteszed a távtartót, majd a másik csapágyat ugyanígy.
egyébként rezsón is melegítheted a kerékagyat, ha a végénél fogva a rezsó fûtõlapjával párhuzamosan teszed rá.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
- Tartózkodási hely: Biatorbágy
-
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
- Tartózkodási hely: Biatorbágy
Én komplett teleszkópszárat szeretnék cserélni (az aluminium részt) a szimeringes trükköket már végig próbálgattam...
A gond az hogy annyira megkoptak ezek az alucsövek, hogy a szimeringen fexik föl (belül) az acélrúd és rugózás közben kifordítja a helyérõl a szimmeringet.
Kerékcsapágy csere:
Én nem szoktam, de azért kiszedéskor is lehet melegítgetni (az alu jobban tágul mint a vas) de egyformán melegszenek a jó hõátadás miatt...
Csapágy berakásnál több jelentõsége van a dolognak.(persze csak ameddig fel nem melegszik a csapágy)
Én kb 7 éve vettem mz boltban kerékcsapágyakat(az van rá írva hogy: BM3 HPG és a típusa 6302 porvédõ néküli). Még nem kotyognak pedig sokat használom a motort.
A csapágyakról a gyári védõtrutyit benzinnel lemostam aztán WC papírba csomagoltan berakásig félreraktam.(ugyanígy a távtartó csövet is)
A csapágyházat kitöröltem aztán benzines ecsettel tisztára mostam. Aztán az egyik oldalon egy a csapágy külsõgyûrûjére illeszkedõ csõvel beütöttem az egyik csapágyat. Én akkor nem melegítettem, de ma már biztosan úgy csinálnám. (és vigyázni kell nehogy ferdén álljon a csapágy, és a csõ is kívül-belül legyen tiszta, mert ha ütés közben jön le róla a mocsok akkor az mind a csapágyba esik)
Aztán a másikoldalról beleraktam a csapágyak közötti távtartócsövet. aminek asszem van megadott gyári hossza is amit érdemes ellenõrizni, mert ha rövidebb lett valamiért, akkor a kerék a tengely meghúzásakor szorulni fog és a csapágyaknak is nagyon rosszat tesz.
Ha nem találod ezt a bizonyos hosszméretet akkor a két csapágy külsõgyûrû felfekvõvállainak távolságát kell lemérned a kerékagyban... annál rövidebb a távtartó nem lehet.
Aztán a távtartó és a kerékagy közé tiszta ujjal gépzsírt kenegettem.(nem spóroltam a zsírral)
Ezután a másik csapágyat is a helyére kocogtattam.
Utána a csapágyakat is -az ujjammal benyomogatva a zsírt a golyók közé - bezsíroztam.
Csapágyboltokban lehet kapni a csapágy egész élettartamára zsírzott gumiporvédõs csapágyakat is. Ezek teljesen gondozás mentesek.
Lehet, hogy "túl körülményeskedtem" a kerekeim csapágyazását, de mindenesetre az tény, hogy azóta még nem volt gond velük. (néha ujrazsíroztam, de csapágyat még nem kellett cserélnem)
A csapágy feliratát meg onnan tudom ilyen pontosan, hogy annak idején vettem magamnak még egy ugyanolyan tartalékcsapágyat is és csak le kellett vennem a polcról...
A gond az hogy annyira megkoptak ezek az alucsövek, hogy a szimeringen fexik föl (belül) az acélrúd és rugózás közben kifordítja a helyérõl a szimmeringet.
Kerékcsapágy csere:
Én nem szoktam, de azért kiszedéskor is lehet melegítgetni (az alu jobban tágul mint a vas) de egyformán melegszenek a jó hõátadás miatt...
Csapágy berakásnál több jelentõsége van a dolognak.(persze csak ameddig fel nem melegszik a csapágy)
Én kb 7 éve vettem mz boltban kerékcsapágyakat(az van rá írva hogy: BM3 HPG és a típusa 6302 porvédõ néküli). Még nem kotyognak pedig sokat használom a motort.
A csapágyakról a gyári védõtrutyit benzinnel lemostam aztán WC papírba csomagoltan berakásig félreraktam.(ugyanígy a távtartó csövet is)
A csapágyházat kitöröltem aztán benzines ecsettel tisztára mostam. Aztán az egyik oldalon egy a csapágy külsõgyûrûjére illeszkedõ csõvel beütöttem az egyik csapágyat. Én akkor nem melegítettem, de ma már biztosan úgy csinálnám. (és vigyázni kell nehogy ferdén álljon a csapágy, és a csõ is kívül-belül legyen tiszta, mert ha ütés közben jön le róla a mocsok akkor az mind a csapágyba esik)
Aztán a másikoldalról beleraktam a csapágyak közötti távtartócsövet. aminek asszem van megadott gyári hossza is amit érdemes ellenõrizni, mert ha rövidebb lett valamiért, akkor a kerék a tengely meghúzásakor szorulni fog és a csapágyaknak is nagyon rosszat tesz.
Ha nem találod ezt a bizonyos hosszméretet akkor a két csapágy külsõgyûrû felfekvõvállainak távolságát kell lemérned a kerékagyban... annál rövidebb a távtartó nem lehet.
Aztán a távtartó és a kerékagy közé tiszta ujjal gépzsírt kenegettem.(nem spóroltam a zsírral)
Ezután a másik csapágyat is a helyére kocogtattam.
Utána a csapágyakat is -az ujjammal benyomogatva a zsírt a golyók közé - bezsíroztam.
Csapágyboltokban lehet kapni a csapágy egész élettartamára zsírzott gumiporvédõs csapágyakat is. Ezek teljesen gondozás mentesek.
Lehet, hogy "túl körülményeskedtem" a kerekeim csapágyazását, de mindenesetre az tény, hogy azóta még nem volt gond velük. (néha ujrazsíroztam, de csapágyat még nem kellett cserélnem)
A csapágy feliratát meg onnan tudom ilyen pontosan, hogy annak idején vettem magamnak még egy ugyanolyan tartalékcsapágyat is és csak le kellett vennem a polcról...

Nekem dupla szimeringes az elsõ telóim, lehet, hogy neked is valahogy úgy kéne megcsinálnod.Eszterga munka, de pontosan nemtudom, hogy hogy nézki belülrõl.
Más:
jövõhéten viszem a motort mûszaki vizsgára, mindent sikerült begyûjtenem(shancus jó voltából), de az elsõ kerékcsapágy az kotyog.Érdemes sima mz bolti csapágyat belerakni a vizsgáig?Ezt az elsõ kereket is csak kölcsönbe kaptam, a gazdája nem túrázásra akarja majd használni.És aki csinált már ilyet, elmondaná, hogy hogy történik a csere?Én arra gondoltam, hogy kirakom majd a napra pár órát, így a csapágyak alig, de az alu öntvény felmelegszik, és elvileg kitudnám ütni a helyérõl.Utána hõlégfúvóval felmelegítem, és berakom az új csapágyakat.Eddig még menne is, de hogy tudom megtalálni a helyes csapágy poziciót?Berakom az egyik oldalra a távtartót, a másik oldalra meg rakom a csapágyakat, és úgy majd felütközik, vagy mi?
Üdv!
Más:
jövõhéten viszem a motort mûszaki vizsgára, mindent sikerült begyûjtenem(shancus jó voltából), de az elsõ kerékcsapágy az kotyog.Érdemes sima mz bolti csapágyat belerakni a vizsgáig?Ezt az elsõ kereket is csak kölcsönbe kaptam, a gazdája nem túrázásra akarja majd használni.És aki csinált már ilyet, elmondaná, hogy hogy történik a csere?Én arra gondoltam, hogy kirakom majd a napra pár órát, így a csapágyak alig, de az alu öntvény felmelegszik, és elvileg kitudnám ütni a helyérõl.Utána hõlégfúvóval felmelegítem, és berakom az új csapágyakat.Eddig még menne is, de hogy tudom megtalálni a helyes csapágy poziciót?Berakom az egyik oldalra a távtartót, a másik oldalra meg rakom a csapágyakat, és úgy majd felütközik, vagy mi?
Üdv!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
- Tartózkodási hely: Biatorbágy
Sziasztok!
Norbedee:
A vaterán láttam így egyben...(kiflik is voltak rajta, meg komplett kerék,de lehet hogy egy nagy rakás sz.. az egész, nem tom...
)
villám 16e ft aktuális licit 12e ft
Mindenki:
Az elsõ teleszkópszáraim (alu, Etz) már nagyon kopottak. Eddig nem zavart hogy lötyögnek, de most már "kitornászódnak" a szimerringek a nagy lötyögésben és olyankor beborít mindent az olaj.(ez azért már zavar)
Szóval asszem kéne vennem egy pár új alu szár véget. Használtat nem szeretnék.(csöbör-vödör szindróma)
Akinek van valami tapasztalata, az uj (utángyártott) teleszkópvégekkel az ossza meg velem is kérem.
Milyet nem érdemes - mert hogy többféle is van, több árban - meg úgy általánosságban mire figyeljek még. (most az utángyártott láncvédõ bakelit problémáira gondolok
)
Norbedee:
A vaterán láttam így egyben...(kiflik is voltak rajta, meg komplett kerék,de lehet hogy egy nagy rakás sz.. az egész, nem tom...

villám 16e ft aktuális licit 12e ft
Mindenki:
Az elsõ teleszkópszáraim (alu, Etz) már nagyon kopottak. Eddig nem zavart hogy lötyögnek, de most már "kitornászódnak" a szimerringek a nagy lötyögésben és olyankor beborít mindent az olaj.(ez azért már zavar)
Szóval asszem kéne vennem egy pár új alu szár véget. Használtat nem szeretnék.(csöbör-vödör szindróma)

Akinek van valami tapasztalata, az uj (utángyártott) teleszkópvégekkel az ossza meg velem is kérem.
Milyet nem érdemes - mert hogy többféle is van, több árban - meg úgy általánosságban mire figyeljek még. (most az utángyártott láncvédõ bakelit problémáira gondolok

- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Nah az nagyon jó dolog amikor a kanyarban hajtódik fel az oldaltámasz. Viszont most pihenõ állásba helyezkedik a motor mivel egy hatalmas luk tátong a hátsó keréken. :S Legközelebb majd felújítás után a Heidenau gumikkal fog gurulni. Egyébként az aszfalt gumik vizses úton mennyire tapadnak? Kb mint füvön? 

MZ ETZ 251 De Lux!
Szia!Meiki írta:Ideírom a kérdésem mivel a hátsó futómût érinti a dolog. Azt hallottam hogy ha az oldal támasztót használom akkor el deformálódhat a hátsó villa. Errõl mi a véleményetek? Én nagyon ritkán húzom fel az alsóra. Sokkal könyebb az oldalsóra rábillenteni251-es ETZ-rõl van szó.
Én középsztender perti vagyok. Indokaim:
1.: Az oldalsztender nem minden talajon alkalmas a motor biztonságos kitámasztására.
2.: Az oldalsztendert könnyû induláskor kint felejteni és annak bukta a vége.
3.: Az oldalsztender tényleg deformálja a lengõvillát.
4.: Középsztenderre húzott TZ-n szunyókálni is tudok, oldalsztenderre húzotton ez esélytelen.
Üdv!
A Trophy-m felújításához szükség lenne az elsõ villanyakon, és vázban alul-felül, szilárdan ülõ golyóstányér cseréjére. Hogy lehet ezeket cserélni? Melegíteni kell? De akkor, a helyi melegítés miatt, szerintem félõ, hogy valami baja esne a környezõ részeknek. A sütõbe pedig nem fér be.
UAR-631 (LU 39-54)
ghostrider írta:Van egy fórumozónk, akinek nem létezik olyan hozzászólás amire ne tudna válaszolni...conus írta:nekem nem tapadt rendesen a kanyarokban a yamaha tdr-en elöl a K65![]()
Most hirtelen eszembe is jutott egy jó kis nevecske...![]()
Csak hát ahhoz túrázni is kellene egy kicsit...![]()
Üdv. a keresztapa


A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
a tamcso alatti o gyuru adta meg magat, vagy ugye a tamcso atjon az also villaszaron es egy 10 es kulcsnyilasu anyaval rogzited esetleg az nincs jol meghuzvae.istvan8 írta:Szevasztok!
Egy gyors kérdésem lenne!
ETZ 125. Az elsõ teleszkópból folyik az olaj.Nem a szimmeringnél-azt nemrég cseréltem-,hanem az alján az elsõ kerék tengelye alatt.
Mi lehet a baj,merre induljak el?
Segítségeteket elõre is köszönöm!
Üdv!
U.i.:Eddig ez a jelenség-vagy hiba-nem volt.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
nekem nem tapadt rendesen a kanyarokban a yamaha tdr-en elöl a K65 
Az ETZ-men meg elöl a K44 nem tapad rendesen. Én a K33-ason vagy a K39-esen gondolkozom elölre...

Az ETZ-men meg elöl a K44 nem tapad rendesen. Én a K33-ason vagy a K39-esen gondolkozom elölre...



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Akkor asszem hasonló lesz a moci,mert nekem is olyan van hátulghostrider írta:Nekem ilyen K65 van fenn 4.10-es hátsóval...nagyon baróMatee86 írta:Szerintetek melyik lenne jobb választás elsõ guminak?valakinek esteleg tapasztalat?
Heidenau 90/90x18 Köpeny 51S K44 TT
Heidenau 300x18 Köpeny 47S K65 TT
Üdv:Máté
![]()
Üdv. Ghost

Mert azért az Mz a király....!:)
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Én 15-ös Repsolt tettem bele,nekem bevált! Ha nem lesz jobb vegyél két új rugót!Fehhér:) írta:Jó-jó
De azért valami támpont jó lenne, két személlyel szoktam utazni, a fék most jól fog csak az idegesítö, hogy ha nagyot fékezek akkorát bólint hogy majd lefejelem a müszerfalatcsak ezt szeretném valahogy orvosolni, az lenne a jó ha keményebb lenne a teló
Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Sztem nem olajat hanem rugót kéne cserélned benne vagy adjál kis rugóelõfeszítést neki.Fehhér:) írta:Jó-jó
De azért valami támpont jó lenne, két személlyel szoktam utazni, a fék most jól fog csak az idegesítö, hogy ha nagyot fékezek akkorát bólint hogy majd lefejelem a müszerfalatcsak ezt szeretném valahogy orvosolni, az lenne a jó ha keményebb lenne a teló
Üdv. Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
Csak ha kikísérletezed úgy tudod meg mi a számodra megfelelõ csillapítás

Fehhér:) írta:Szerintetek az elsö villába jó 35W40-es villa olaj, mert ami most van benne attõl fékezésnél nagyon hintázik, szóval ez eléggé sûrû???
Azért akarok olajat cserélni hogy jobban csillapítson, ezért valami jó sûrû olaj kéne!!
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Nekem 18"-as van elõl-hátul! Nincs tapasztalatom.conus írta:Emberek!
Miért jobb ha elölre 18"-os felni helyett 16"-os van befûzve?
Stravkó!
Képet/méreteket tudsz mutatni?
Viszont létezik 36 küllõs 17" ráf,japó kisendúrókon elõfordul hátul/láttam már ilyet/!
Na azt befûzném az Mz agyra,nagyon profi gumik vannak 17"-ba!
Üdv!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Emberek!
Miért jobb ha elölre 18"-os felni helyett 16"-os van befûzve?
Stravkó!
Képet/méreteket tudsz mutatni?
Miért jobb ha elölre 18"-os felni helyett 16"-os van befûzve?

Stravkó!
Képet/méreteket tudsz mutatni?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Na végül csak nem úsztam meg olyan könnyen:az utángyártott köcsög hátsó gátlóra a gyári rugó nem megy fel,mert hosszú,és a gyári szemet sem lehet feltenni,mert azon metrikus M10 menet van,az utángyártott szaron meg 10*1,25ös menet,szóval kénytelen voltam vasbúl gyártani két felsõ szemet...
De úgy tünik,végre semmi akadálya,hogy 7végén mehessek a TZ-vel

De úgy tünik,végre semmi akadálya,hogy 7végén mehessek a TZ-vel

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 1 vendég