Nekem már csak az utóbbi fog belemenni...

Én ezt szoktam venni: http://www.addinol.hu/files/737.jpgP_Isti írta:Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget. Körbejárom a témát, hogy melyik változatot tudom gazdaságosabban beszerezni.
Ha az Addinol mellett döntenék, a GL vagy GS verziót érdemesebb megvenni?
Az Addinol 80W-re gondolsz? Ezt hol lehet beszerezni, mert a magyar webáruházukban nem látok ilyet?zudori írta:P_Isti írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. A napokban bukkantam rá a fórumra, visszaolvastam a hozzászólások egy részét és több hasznos információt is találtam, de konkrét választ nem a kérdésemre. Bár a motorom típusa nem egészen a fórum témájába illik, de bízom benne, hogy valaki mégis tud majd segíteni.
Egy közel 50 éves Simson Star váltójába keresnék olajat. A motor gépkönyve azt írja, hogy fél liter „motorolaj 76 cSt” kell bele. Mivel ezt majdnem fél évszázada vetették papírra, meg tudnátok mondani, hogy ma ez milyen olajnak felel meg? Mit érdemes beletenni?
Két oldalt kell csak visszaolvasnod. Simsonba is tettek ilyen olajat, sőt az én Simsonomban is az van.
Természetesen ahány ember, annyi fajta olajra esküszik. Nekem az egyfokozatú 80W-s vagy a 90 W-s olaj vált be.
A 76 cSt viszkozitási adat. Hőmérséklet-érték is kellene mellette legyen (ha nincs, akkor az NDK szakirodalmat ismerve 50°C-n adták meg)P_Isti írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. A napokban bukkantam rá a fórumra, visszaolvastam a hozzászólások egy részét és több hasznos információt is találtam, de konkrét választ nem a kérdésemre. Bár a motorom típusa nem egészen a fórum témájába illik, de bízom benne, hogy valaki mégis tud majd segíteni.
Egy közel 50 éves Simson Star váltójába keresnék olajat. A motor gépkönyve azt írja, hogy fél liter „motorolaj 76 cSt” kell bele. Mivel ezt majdnem fél évszázada vetették papírra, meg tudnátok mondani, hogy ma ez milyen olajnak felel meg? Mit érdemes beletenni?
P_Isti írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. A napokban bukkantam rá a fórumra, visszaolvastam a hozzászólások egy részét és több hasznos információt is találtam, de konkrét választ nem a kérdésemre. Bár a motorom típusa nem egészen a fórum témájába illik, de bízom benne, hogy valaki mégis tud majd segíteni.
Egy közel 50 éves Simson Star váltójába keresnék olajat. A motor gépkönyve azt írja, hogy fél liter „motorolaj 76 cSt” kell bele. Mivel ezt majdnem fél évszázada vetették papírra, meg tudnátok mondani, hogy ma ez milyen olajnak felel meg? Mit érdemes beletenni?
Köszönöm!szketo írta:3-éve használom. Igaz,jóval drágább a Fimol-tól ,ám nincs rá panaszom. Ottó Máthé a 50-60 években dolgozta ki kifejezetten verseny kocsikba,amelyik igen nagy igénybe vételnek voltak kitéve. Aztán idővel tovább fejlesztették,
![]()
és ma már minden típusú járműbe kapható. Így a Mi
2-ütemű motorunkba is.
Van aki hisz benne,van aki nem.
![]()
![]()
![]()
https://www.mathy.de/motorsport-freizei ... ditiv.html
Pont itt az olajok ill. még talán az üzemanyag topikban már volt erről részletesen többször is szó.Athem írta:Mit gondoltok a Fimol 2-ről?
Érdemes még megvenni egy motorba, hogy csökkentse a súrlódást, illetve élettartam növelés szempontjából?
Hosszabb túrára érdemes keverni a benyához?
Helyi muglikat megkérdeztem, és a neten is utána olvastam amennyire lehet, és engedte időm, rosszat nem írtak róla, még 2006-ban sem...
szketo írta:De, én a MOFA-kerben vettem,háromezer körüli áron.
Én ezt használom a motorjaimban Srácok. Tökéletes hidegben,melegben egyarát..Tony91 írta:Nekem a tavalyi szezon során ugyanilyen volt a blokkban, semmi problémám nem volt vele egész évben, a nagyobb Erdély túrámon sem. Szép és finom volt a váltás, az 5 fok alatti hőmérsékleteket nem szerette annyira, főleg a minusz fokokat, ilyenkor kellett neki 3-4 váltás, mire kezdett jobb lenniAthem írta:Mannol SAE 80w-90 GL-4 hajtómű olajat ismeri valaki? Próbálta már bárki?![]()
Esetleg annyi észrevétel, hogy hosszabb (12-24 óra) állás után picit összetapadtak a lamellák, de ezt egyszerűen orvosoltam: Gyújtás nélkül, behúzott kuplunggal rárúgtam 1-2-őt, míg megszűnt a berugókar ellenállása, ilyenkor szétjöttek a lamellák. Most Total 80W-90-es olaj van a váltótérben, lamella összetapadást nem tapasztaltam, és jó
Nekem a tavalyi szezon során ugyanilyen volt a blokkban, semmi problémám nem volt vele egész évben, a nagyobb Erdély túrámon sem. Szép és finom volt a váltás, az 5 fok alatti hőmérsékleteket nem szerette annyira, főleg a minusz fokokat, ilyenkor kellett neki 3-4 váltás, mire kezdett jobb lenniAthem írta:Mannol SAE 80w-90 GL-4 hajtómű olajat ismeri valaki? Próbálta már bárki?
arcsassandor írta:A MO-FA-KER-ről annyit szeretnék mondani: TS 250 első teleszkóphoz vettem szimeringeket.
A kapott alkatrésznek köze sincs ahhoz aminek árulták.
Természetesen igazad van,de ha azt mondom hogy itt Bp. környékén olaj szempontjából a Mofaker volt a leg kedvezőbb.Nem,,nem pártolom őket ne érts vére,,de míg a Motul-710 2T 4100-náluk ugyan ez 5000 alatt alig kaptam meg máshol...Persze már át álltam jövetben az Elf típusra..Váltóba eddig a Mol Hykomol 80w90 használtam..Jó,,..de, amikor a lentebb említett váltó olajat betöltöttem,a váltó és a kuplung viselkedése,érezhetően, határozottabban, jobb lett. Nyilván a puding próbálja az evés,lehet most még tökéletes,és idővel hullik majd szét a váltom de, azt azért csak fogom hallani, ha valami nincs rendben..Afelől semmi kétség nem fér, hogy drága..El kell mondjam, olyan vagyok hogy inkább olajból, és szűrőkből, veszek jobb minőségűt, mint sem, motort újítsak fel idő előtti elhasználódás miatt..Lehet drága az olaj,ám valahol hosszú távon megtérül.aronpfabian írta:A Mofakernél azt se hidd el ha kérdeznek. Ez egy brutál drága olaj, el akarták sózni a készletet, semmi köze az MZ-hez.
Az API GL-4 GL-5 kb 50 évvel későbbi (a jelenlegi legmondernebb) szabvány mint a váltó amibe ajánlották... valóban vannak direkt OT járművekhez való drága olajak, ezeket arról lehet felismerni hogy évtizedek óta kivont szabványoknak felelnek meg, és általában fel van tüntetve pár márka/típus amihez való. Ez az olaj távolról sem olyan.
Én általában nagy ívben kerülöm azokat a helyeket ahol pofátlan módon megpróbáltak átvágni, és ez a bolt vezeti a listát.
Hát,,, Tapasztalatból tudom,hogy a Simson Star-ba ugyan ezt használom,mint írtam is hogy a 10w40,és semmi problémám a kuplunggal. Az olaj dobozán olvasható, ..olaj fürdős kuplungos motorhoz is ajánlott.z25z írta:Hááát a t...köm tudja) Az jut eszembe, hogy az ilyen extra csúszáscsökkentős olajok jók-e nekünk? Mivel a kuplung ugyanabban az olajban fürdik, amiben a váltó így nem tudom mennyire hasznos, hogy csökkenti a lamellák között is, mert oda viszont kell tapadás. Lehet, hogy urban legend, de talán ezért nem javasoltak a fullszint olajok az olajfürdős kuplunghoz.
Ez az olaj ennyiért remélem még ágyba is hozza a reggelit... de a súrlódáscsökkentő adalék miatt semmiképpen nem jó ötlet. 80-as váltóolaj vagy (10/15W-)40-es motorolaj és kész.szketo írta:Márkatársak!
Esetleg valaki próbált már ilyen olajat váltóba? Jövőben tervezném. A kis Simson Srat- bevált. Ott már ki próbáltam természetesen nem a 80w90-hanem a neki való 10w40..Bámulatos dolgot produkált a kuplungom. Olyan ezzel az olajjal mit a vaj. Könnyek kapcsolhatók a fokozatok, és álom szerű a kuplung.
Ám,még az MZ-be nem próbáltam.Ha abban is ugyan olyan jó mit a simóba,,,,,akkor..........nincs kérdésem. Szóval??
http://www.mofaker.hu/termek/MOTUL-HD-8 ... **__972910
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég