Elektronika topik - a pokol kapuja
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
...most így visszaolvasva nem tudom miért fordulatot írtam feszültség helyett. Valamennyire összefügg de nem így.
A dinamó gerjesztését a szabályzó felgerjedés után ki-be kapcsolja hogy a kívánt feszültség körül ingadozzon (a gyári szétkapcsol és testel)
A dinamó gerjesztését a szabályzó felgerjedés után ki-be kapcsolja hogy a kívánt feszültség körül ingadozzon (a gyári szétkapcsol és testel)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"Valamiért rárakták anno
" az eredeti, teljesen eltérően működő szabályzóhoz, igen. Másfajtát tettél bele, amihez nem kell.
A gyári szabályzó lassan kapcsol, ezt kompenzálandó 3 állása van:
- D+/DF direktbe kötve (kis fordulat)
- D+/DF szétkapcsolva, ilyenkor a D+ és DF közt a dinamón lévő ellenállástekercsen át kisebb gerjesztőáram folyik (közepes fordulat)
- DF testelve, gerjesztés kikapcsolva (nagy fordulat)
A tranzisztoros (kisipari) gyorsan kapcsol, ezért fölösleges a középső rész ami valójában a reakcióidőt hivatott áthidalni.
Így 2 állása van:
- D+/DF direktbe kötve (kis fordulat)
- D+/DF szétkapcsolva (nagy fordulat)
Ha tranzisztoros szabályzó mellett bennhagyod az ellenállástekercset, akkor a dinamó gerjesztése nagy fordulaton nem szűnik meg, túlgerjed, kiveri az izzókat, felfőzi az akksit, tönkreteszi az elektronikát. Nem lepne meg ha ezért égett volna el a tekercs a múltkor - nem írtad hogy nem gyári a szabályzó.[/quote]
Értelek. Rendben és nagyon köszönöm a türelmed. Sajnos az elektronikában nem igazán vagyok otthon. Mechanika az rendeben tanultam és úgy gondolom értem is de az elektronikát szívesebben hagyom nálamnál képzetebre. De ez az a helyzet amikor nehezen tudtam nemet mondani arra a kérésre hogy próbáljam megoldani. Sajnos egyre kevesebb a szoci szakik akik csinálják az ilyen öreg verdákat.

A gyári szabályzó lassan kapcsol, ezt kompenzálandó 3 állása van:
- D+/DF direktbe kötve (kis fordulat)
- D+/DF szétkapcsolva, ilyenkor a D+ és DF közt a dinamón lévő ellenállástekercsen át kisebb gerjesztőáram folyik (közepes fordulat)
- DF testelve, gerjesztés kikapcsolva (nagy fordulat)
A tranzisztoros (kisipari) gyorsan kapcsol, ezért fölösleges a középső rész ami valójában a reakcióidőt hivatott áthidalni.
Így 2 állása van:
- D+/DF direktbe kötve (kis fordulat)
- D+/DF szétkapcsolva (nagy fordulat)
Ha tranzisztoros szabályzó mellett bennhagyod az ellenállástekercset, akkor a dinamó gerjesztése nagy fordulaton nem szűnik meg, túlgerjed, kiveri az izzókat, felfőzi az akksit, tönkreteszi az elektronikát. Nem lepne meg ha ezért égett volna el a tekercs a múltkor - nem írtad hogy nem gyári a szabályzó.[/quote]
Értelek. Rendben és nagyon köszönöm a türelmed. Sajnos az elektronikában nem igazán vagyok otthon. Mechanika az rendeben tanultam és úgy gondolom értem is de az elektronikát szívesebben hagyom nálamnál képzetebre. De ez az a helyzet amikor nehezen tudtam nemet mondani arra a kérésre hogy próbáljam megoldani. Sajnos egyre kevesebb a szoci szakik akik csinálják az ilyen öreg verdákat.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"Valamiért rárakták annoDörmi írta:Bocs hogy értetlen vagyok de ha leveszem az ellenállás tekercset nem lesz rosszabb ? Valamiért rárakták annoaronpfabian írta:Az ellenállástekercset vedd le!
Hézag 0.3 mmVagy az csak biztonság kedvéért van fent? Nem fogja a kis ipari foscsi fesszabályzót tönkre csapni ?

A gyári szabályzó lassan kapcsol, ezt kompenzálandó 3 állása van:
- D+/DF direktbe kötve
- D+/DF szétkapcsolva, ilyenkor a D+ és DF közt a dinamón lévő ellenállástekercsen át kisebb gerjesztőáram folyik
- DF testelve, gerjesztés kikapcsolva
A tranzisztoros (kisipari) gyorsan kapcsol, ezért fölösleges a középső rész ami valójában a reakcióidőt hivatott áthidalni.
Így 2 állása van:
- D+/DF direktbe kötve
- D+/DF szétkapcsolva
Ha tranzisztoros szabályzó mellett bennhagyod az ellenállástekercset, akkor a dinamó gerjesztése nagy fordulaton nem szűnik meg, túlgerjed, kiveri az izzókat, felfőzi az akksit, tönkreteszi az elektronikát. Nem lepne meg ha ezért égett volna el a tekercs a múltkor - nem írtad hogy nem gyári a szabályzó.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2016.06.15. 12:17-kor.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocs hogy értetlen vagyok de ha leveszem az ellenállás tekercset nem lesz rosszabb ? Valamiért rárakták annoaronpfabian írta:Az ellenállástekercset vedd le!
Hézag 0.3 mm

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hézag 0,35 mm + 0,05 mm...aronpfabian írta:Az ellenállástekercset vedd le!
Hézag 0.3 mm
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az ellenállástekercset vedd le!
Hézag 0.3 mm
Hézag 0.3 mm
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Komolyan isten vagy. Szöget ütött a fejemben amit írtál. Mivel nem én raktam fel hát most le szedtem, és lás csodát tényleg csak egy műanyag fedő volt rajta. Leszedtem és ott volt a baj, az egyenirányító lába lejött a helyéről vissza forrasztás és új ellenállás tekercs feltétele utána rendbe is jött minden. Szépen tölt. Igaz egész magas fordulaton halvány pislákolást még látok de remélem az már nem olyan nagy gond.aronpfabian írta:"Sajna nekem már ez az új egybe öntött feszültség szabályozó van fent"
Erről képet kérek szépen, egybeöntöttről csak egyféléről tudok de az nálunk nem kapható (VAPE), a többi csak műanyag burkolatú utángyártott sz.r kisipari.
Ha viszont ilyen (elektronikus), akkor az ellenállástekercset le kell szerelni (NEM ÁTKÖTNI HANEM KIKÖTNI, sokszor félreértik), a tekercsmag rögzítőcsavarján lévő állórész testet visszatenni a csavarra ahogy volt, és úgy fog csak rendesen működni. Ha így nem működik, akkor csere.
Viszont lenne még valami. Gyújtás ? Felső holtpont előtt 3 mm nyitás és 4 mm-es hézag. Most ide állítottam, de az én fülemnek kicsit durván jár. Kopogósan, Jó ez így vagy van tanács ?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"Sajna nekem már ez az új egybe öntött feszültség szabályozó van fent"
Erről képet kérek szépen, egybeöntöttről csak egyféléről tudok de az nálunk nem kapható (VAPE), a többi csak műanyag burkolatú utángyártott sz.r kisipari.
Ha viszont ilyen (elektronikus), akkor az ellenállástekercset le kell szerelni (NEM ÁTKÖTNI HANEM KIKÖTNI, sokszor félreértik), a tekercsmag rögzítőcsavarján lévő állórész testet visszatenni a csavarra ahogy volt, és úgy fog csak rendesen működni. Ha így nem működik, akkor csere.
Erről képet kérek szépen, egybeöntöttről csak egyféléről tudok de az nálunk nem kapható (VAPE), a többi csak műanyag burkolatú utángyártott sz.r kisipari.
Ha viszont ilyen (elektronikus), akkor az ellenállástekercset le kell szerelni (NEM ÁTKÖTNI HANEM KIKÖTNI, sokszor félreértik), a tekercsmag rögzítőcsavarján lévő állórész testet visszatenni a csavarra ahogy volt, és úgy fog csak rendesen működni. Ha így nem működik, akkor csere.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sajna nekem már ez az új egybe öntött feszültség szabályozó van fent. De lehet tudok egy ilyen hagyományosan is . Addig átnézem a vezetékeket. De akkor a dinamó nem lehet gond ugye ?aronpfabian írta:Előtte nézd át és állítsd be. De csak miután biztos hogy nincsen zárlat a vezetékkötegben!Dörmi írta: Tehát akkor nagy valószínűséggel a feszabályzó ami kuka. Ebben az a gyönyörű hogy vadonás új. Igaz azt még nem én raktam fel de nem gondolnám hogy annyira el lehetet volna rontani.
Na de a lényeg a lényeg kezdjem a fesszabályzó cseréjével ?
Vagy cseréljem a dinamót is ?
http://unterbrecher.de/?inhalt_id=30
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Előtte nézd át és állítsd be. De csak miután biztos hogy nincsen zárlat a vezetékkötegben!Dörmi írta: Tehát akkor nagy valószínűséggel a feszabályzó ami kuka. Ebben az a gyönyörű hogy vadonás új. Igaz azt még nem én raktam fel de nem gondolnám hogy annyira el lehetet volna rontani.
Na de a lényeg a lényeg kezdjem a fesszabályzó cseréjével ?
Vagy cseréljem a dinamót is ?
http://unterbrecher.de/?inhalt_id=30
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tipp: nem működik a fesz.szab. testkontaktja ami nagy fordulaton lekapcsolná a töltést. Túlgerjed a dinamó, elégeti a középső fordulattartományban áramot adó tekercset, ettől elmegy a töltés és felkapcsol a visszajelzőaronpfabian írta:Dörmi írta:Sziasztok. Ismét elakadtam és kelen pár nálamnál okosabb tanácsa. Már ott tartok hogy egy kis benzin segítségével véletlen tűz kárt okozok az MZ Ts 125-ösön. Találtam a dinamónál két hibát is. Az egyik az ellenállás tekercs a másik egy szénkefe rugó volt. Sikeresen cseréltem ezeket és most lás csodát megjött a várva várt feszültség. Na de most jött a további probléma. Alapjáraton szépen pislákol töltés lámpa . Emelem a fordulatot erre el alszik, tovább emelem a fordulatot erre úgy elkezd világítani a kis lámpa hogy majd ki ég. Na most mi is van ?? Ráadásul addig próbálgattam a fordulatot emelni hogy egyszer csak az új ellenállás tekercs simán elfüstölt. Most meg tán túl sok az áram ?
Kérlek segítsetek.
Ha a visszajelző előbb kapcsolt fel, mint ahogy a tekercs elégett volna, akkor ott valami zárlatos (talán maga a tekercs volt az?)[/quote
Tehát akkor nagy valószínűséggel a feszabályzó ami kuka. Ebben az a gyönyörű hogy vadonás új. Igaz azt még nem én raktam fel de nem gondolnám hogy annyira el lehetet volna rontani.
Na de a lényeg a lényeg kezdjem a fesszabályzó cseréjével ?
Vagy cseréljem a dinamót is ?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tipp: nem működik a fesz.szab. testkontaktja ami nagy fordulaton lekapcsolná a töltést. Túlgerjed a dinamó, elégeti a középső fordulattartományban áramot adó tekercset, ettől elmegy a töltés és felkapcsol a visszajelzőDörmi írta:Sziasztok. Ismét elakadtam és kelen pár nálamnál okosabb tanácsa. Már ott tartok hogy egy kis benzin segítségével véletlen tűz kárt okozok az MZ Ts 125-ösön. Találtam a dinamónál két hibát is. Az egyik az ellenállás tekercs a másik egy szénkefe rugó volt. Sikeresen cseréltem ezeket és most lás csodát megjött a várva várt feszültség. Na de most jött a további probléma. Alapjáraton szépen pislákol töltés lámpa . Emelem a fordulatot erre el alszik, tovább emelem a fordulatot erre úgy elkezd világítani a kis lámpa hogy majd ki ég. Na most mi is van ?? Ráadásul addig próbálgattam a fordulatot emelni hogy egyszer csak az új ellenállás tekercs simán elfüstölt. Most meg tán túl sok az áram ?
Kérlek segítsetek.
Ha a visszajelző előbb kapcsolt fel, mint ahogy a tekercs elégett volna, akkor ott valami zárlatos (talán maga a tekercs volt az?)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi srácok,azt el isfelejtettem írni,hogy a kondi volt az első gondolat,mert mikor levettem róla a vezetéket a legkisebb mozdításra fordult a kondi belseje,de a csere után sem javult meg,az alapján amit írtatok vagy rosszul tettem be a kondit,vagy tényleg gyújtótekercs,nem volt még rá időm,de holnap este ránézek.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok. Ismét elakadtam és kelen pár nálamnál okosabb tanácsa. Már ott tartok hogy egy kis benzin segítségével véletlen tűz kárt okozok az MZ Ts 125-ösön. Találtam a dinamónál két hibát is. Az egyik az ellenállás tekercs a másik egy szénkefe rugó volt. Sikeresen cseréltem ezeket és most lás csodát megjött a várva várt feszültség. Na de most jött a további probléma. Alapjáraton szépen pislákol töltés lámpa . Emelem a fordulatot erre el alszik, tovább emelem a fordulatot erre úgy elkezd világítani a kis lámpa hogy majd ki ég. Na most mi is van ?? Ráadásul addig próbálgattam a fordulatot emelni hogy egyszer csak az új ellenállás tekercs simán elfüstölt. Most meg tán túl sok az áram ?
Kérlek segítsetek.
Kérlek segítsetek.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia. A gyújtás tekercsre mérjél rá egy műszerrel ami jelzi a szakadást. A jel kábel és test között minimális ellenállásnak kell lennie. Ha ez rendben és nem látható rajta égés akkor elméletileg jó. Az alaplapnak tökéletesen kell illeszkednie és a kondinak szorosan kell beülni. Érdemes venni egy vadonás újat és azzal próbálkozni. De nem szabad beütni csak bele kell nyomni. Utána a kábel rákötésnél kell még figyelni nehogy megtörd a belsejét. Az alap próba állás az ha az alaplapot koppig balra elfordítod (természetesen ha fent van a gyári állító fül) Utána egy 3-3.5-es megszakító hézagot állíts. De érdemes a gyertya pipát is letekerni kicsit visszább vágni a kábelt és pipa nélkül nézni szikrát. Ha pipa nélkül van szikra akkor az a hiba forrása.Patrik írta:Sziasztok.
Lenne egy kérdésem,de off téma.
Van nálam egy simson, "nézd már meg te értessz hozzá" felkiálltással,de nem ez nekem bármennyire egyszerű baromi idegen.
A lényeg,hogy nincs szikra,először rugásra utána már tolásra se indult,amíg indult nem pörgött fel,előtte minden jó volt legalábbis a tulaj szerint.
Gyetyát,pipát,kábelt,trafót,kondit már cseréltem (volt itthon minden próbára) az a maréknyi vezeték ami van benne jó,a testcsatlakozások is rendben vannak.,de szikra még mindig nincs.
A gyújtótekercsre gondolok,szerintem már csak az maradt,de ha lehet más is simsonnál írjátok meg légyszi.
Hagyományos megszakítós gyújtás,aksi nélkül,magyarul sima s51n.
Köszi előre is.
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ilyen hibát a kondi produkál. Ha elindul és a megszakító villámokat szór akkor tutira a kondi a ludas.
Egyébként a gyújtás fellazulása is csinálhat hasonló gondot, de azt már egy szétszedés után biztos kiszúrtad volna.
Engem is szivatott így régebben a kondi. Megmelegednek az alaplapon és megadják magukat. egy indítás, egy km vagy száz után. Szerencse kérdése. Én ezt úgy hidaltam át, hogy a kondi vezetékét a bal deknibe vezettem ki és egy lemezzel a földelésre rögzítettem. Így 4 évet kibírt. Asszem amúgy 22 uF-os kell bele.
Egyébként a gyújtás fellazulása is csinálhat hasonló gondot, de azt már egy szétszedés után biztos kiszúrtad volna.
Engem is szivatott így régebben a kondi. Megmelegednek az alaplapon és megadják magukat. egy indítás, egy km vagy száz után. Szerencse kérdése. Én ezt úgy hidaltam át, hogy a kondi vezetékét a bal deknibe vezettem ki és egy lemezzel a földelésre rögzítettem. Így 4 évet kibírt. Asszem amúgy 22 uF-os kell bele.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ellenőrzöm a kondit mégegyzer,szerintem a tekercs eredeti,bár nem sok simsont láttam közelröl.Volt nekem is egy fél évig,aztán pattantam át etz-re,addig az enyémnek nem volt baja.
Köszi a segítséget mindkettőtöknek.
Köszi a segítséget mindkettőtöknek.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kondit is cseréltél? Az nem szokott tönkremenni. Ráadásul, ha az eredeti helyére teszed, vissza kell zömíteni. Különben nem lesz stabilan a helyén. Aztán sokszor a vadiúj megszakító sem ér semmit. Gyújtótekercs eredeti? Minél több az után gyártott selejt alkatrész a motorban, annál több a hibalehetőség.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nézd meg,hogy a gyújtótekercsnél lévő kondenzátor biztosan, szorosan ül-e a helyén, mert alattomosan tudja ezt a hibát produkálni!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem,de off téma.
Van nálam egy simson, "nézd már meg te értessz hozzá" felkiálltással,de nem ez nekem bármennyire egyszerű baromi idegen.
A lényeg,hogy nincs szikra,először rugásra utána már tolásra se indult,amíg indult nem pörgött fel,előtte minden jó volt legalábbis a tulaj szerint.
Gyetyát,pipát,kábelt,trafót,kondit már cseréltem (volt itthon minden próbára) az a maréknyi vezeték ami van benne jó,a testcsatlakozások is rendben vannak.,de szikra még mindig nincs.
A gyújtótekercsre gondolok,szerintem már csak az maradt,de ha lehet más is simsonnál írjátok meg légyszi.
Hagyományos megszakítós gyújtás,aksi nélkül,magyarul sima s51n.
Köszi előre is.
Lenne egy kérdésem,de off téma.
Van nálam egy simson, "nézd már meg te értessz hozzá" felkiálltással,de nem ez nekem bármennyire egyszerű baromi idegen.
A lényeg,hogy nincs szikra,először rugásra utána már tolásra se indult,amíg indult nem pörgött fel,előtte minden jó volt legalábbis a tulaj szerint.
Gyetyát,pipát,kábelt,trafót,kondit már cseréltem (volt itthon minden próbára) az a maréknyi vezeték ami van benne jó,a testcsatlakozások is rendben vannak.,de szikra még mindig nincs.
A gyújtótekercsre gondolok,szerintem már csak az maradt,de ha lehet más is simsonnál írjátok meg légyszi.
Hagyományos megszakítós gyújtás,aksi nélkül,magyarul sima s51n.
Köszi előre is.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a segítséget.
Most úgy néz ki rendben van. Mocskos volt a rendszer. Egy helyen letestelt a feszültségszabályzónál, meg a forgórész meg az állórész is tele volt szénporral. Ezek korigálása után most úgy tűnik jó.
Most úgy néz ki rendben van. Mocskos volt a rendszer. Egy helyen letestelt a feszültségszabályzónál, meg a forgórész meg az állórész is tele volt szénporral. Ezek korigálása után most úgy tűnik jó.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Engem ilyen szopatott pár hónapig így ezt megtanultam...z25z írta:Ha halványan világít az tipikusan a 3 fázis valamelyik vezetékének hibája. Lent az állórészen nézd meg az U,V,W vezetékeket.

- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem,amikor halványan világított a töltéslámpa,akkor a diódák között volt egy beteg...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha halványan világít az tipikusan a 3 fázis valamelyik vezetékének hibája. Lent az állórészen nézd meg az U,V,W vezetékeket.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Etz-n a töltésjelző lámpa ha minden világít nagyon halványan jelez. Megszakítós a rendszer. Ugye ha több a fogyasztó akkor már nem tud annyit tölteni. Mi lehet gond?
Tavaly a feszültségszabályzót cseréltem (most elektronikus) illetve székkeféket most tavasszal kellett. Ez a töltésprobléma meg most jött elő. Próbáltam hogy kicsit a kommutátort meg csiszolom, de nem sokat segített.
Feszültségszabályzó lenne a hibás? Aksi se a legerősebb már de amikor megy a motor akkor 13,8 V van rajta világítás nélkül, viszont világítással meg 10-11 V. (amikor nem megy semmi akkor is 10-11 V ha jól emlékszem).
Tavaly a feszültségszabályzót cseréltem (most elektronikus) illetve székkeféket most tavasszal kellett. Ez a töltésprobléma meg most jött elő. Próbáltam hogy kicsit a kommutátort meg csiszolom, de nem sokat segített.
Feszültségszabályzó lenne a hibás? Aksi se a legerősebb már de amikor megy a motor akkor 13,8 V van rajta világítás nélkül, viszont világítással meg 10-11 V. (amikor nem megy semmi akkor is 10-11 V ha jól emlékszem).
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Le kell húzni a gyúszógyűrűt csak simán aha. Az addig oké, de hogy a jó életbe anélkül hogy szétbarmolnám? Feszegettem én világnak meg bármi, de semmi csak a szén kezd letöredezni(már ami még rajta van). Van valami specó megoldás ilyesmire? Ja igen és az esztergályos kérdezi milyen anyaga legyen. Mi a jobb, tartósabb ilyen célokra a keményebb bronz vagy a puhább vörösrész?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
rokaazudvaron írta:Sziasztok!
Gyári megszakítókra lenne szükségem! Találtam egy illetőt a Jófogáson, aki elméletileg gyári AKA megszakítókat árul nagy tételben. Kérdésem, hogy esetleg vett-e már valaki ilyen megszakítókat, és, hogy tényleg gyáriak-e?
http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Traba ... tm?first=1
Olvassál vissza, volt már erről szó, páran vettek is belőle, jó a termék!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Gyári megszakítókra lenne szükségem! Találtam egy illetőt a Jófogáson, aki elméletileg gyári AKA megszakítókat árul nagy tételben. Kérdésem, hogy esetleg vett-e már valaki ilyen megszakítókat, és, hogy tényleg gyáriak-e?
http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Traba ... tm?first=1
Gyári megszakítókra lenne szükségem! Találtam egy illetőt a Jófogáson, aki elméletileg gyári AKA megszakítókat árul nagy tételben. Kérdésem, hogy esetleg vett-e már valaki ilyen megszakítókat, és, hogy tényleg gyáriak-e?
http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Traba ... tm?first=1
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Rendben. Kezdem kapisgálni. Meg próbálom. Nagyon köszönöm a segítségeteket.aronpfabian írta:Járó motor mellett. A gyújtás működtetéséhez az akku pozitívat rá kell kötni a trafó 15-re. Az 1-es kábel (kondi tetején) kell még bekötve legyen az eredeti helyére. A kipróbáláshoz minden mást köss le. A negatívat az akku adja a gyújtásnak is (ahogy írtam, a D- csatlakozóra kötöd az akku negatívat)Dörmi írta:quote="aronpfabian"]quote="zsakfos"]Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.
De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee[/quote
Pontosan így
Feszültségmérő a D+ és D- közé, akksi negatív a D--ra, akksi pozitív a DF-hez hozzáérintve. Ha jelentős változást tapasztalsz a feszültségben akkor nyertél.
Az MZ dinamó szerencsére nem az a hímestojás fajta, elég extrém dolgokat lehet vele csinálni ha valaki meri:
pl. menetzárlat-ellenőrzés házilag, 220V hálózaton (gyári "ajánlás"...)
vagy átalakítás 12V-ra autó fesz.szab. és visszáramgátló dióda beépítésével (a német fórum szerint pár tagnak így megy a motorja egy ideje)
Ezek közül persze egyiket sem ajánlom, de jól mutatja mennyire túl lett tervezve az alkatrészannyira nem kell félni a direkt gerjesztéstől, elég nehéz komoly kárt okozni benne.[/quote
Ühüm értem én bátraké a szerencse![]()
De mégsem értema méréseket járó motor mellet kell meg tenni ? Vagy most akkor mint egy elektromos motor hajtsam meg az aksiról és a közben mérjek ? Bocs hogy ennyire értetlen vagyok.
Elektromos motorként a szénkefékre kéne kötni a +/--t de ezt nem ajánlom mert nem elég erős hogy átforgassa a főtengelyt. Félrekötözgetett motornál ill. összeégett visszáramkapcsolóval mocorog de ez nem dynastarter
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Járó motor mellett. A gyújtás működtetéséhez az akku pozitívat rá kell kötni a trafó 15-re. Az 1-es kábel (kondi tetején) kell még bekötve legyen az eredeti helyére. A kipróbáláshoz minden mást köss le. A negatívat az akku adja a gyújtásnak is (ahogy írtam, a D- csatlakozóra kötöd az akku negatívat)Dörmi írta:quote="aronpfabian"]quote="zsakfos"]Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.
De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee[/quote
Pontosan így
Feszültségmérő a D+ és D- közé, akksi negatív a D--ra, akksi pozitív a DF-hez hozzáérintve. Ha jelentős változást tapasztalsz a feszültségben akkor nyertél.
Az MZ dinamó szerencsére nem az a hímestojás fajta, elég extrém dolgokat lehet vele csinálni ha valaki meri:
pl. menetzárlat-ellenőrzés házilag, 220V hálózaton (gyári "ajánlás"...)
vagy átalakítás 12V-ra autó fesz.szab. és visszáramgátló dióda beépítésével (a német fórum szerint pár tagnak így megy a motorja egy ideje)
Ezek közül persze egyiket sem ajánlom, de jól mutatja mennyire túl lett tervezve az alkatrészannyira nem kell félni a direkt gerjesztéstől, elég nehéz komoly kárt okozni benne.[/quote
Ühüm értem én bátraké a szerencse![]()
De mégsem értema méréseket járó motor mellet kell meg tenni ? Vagy most akkor mint egy elektromos motor hajtsam meg az aksiról és a közben mérjek ? Bocs hogy ennyire értetlen vagyok.
Elektromos motorként a szénkefékre kéne kötni a +/--t de ezt nem ajánlom mert nem elég erős hogy átforgassa a főtengelyt. Félrekötözgetett motornál ill. összeégett visszáramkapcsolóval mocorog de ez nem dynastarter

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ühüm értem én bátraké a szerencsearonpfabian írta:Pontosan ígyzsakfos írta:Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.
De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee
Feszültségmérő a D+ és D- közé, akksi negatív a D--ra, akksi pozitív a DF-hez hozzáérintve. Ha jelentős változást tapasztalsz a feszültségben akkor nyertél.
Az MZ dinamó szerencsére nem az a hímestojás fajta, elég extrém dolgokat lehet vele csinálni ha valaki meri:
pl. menetzárlat-ellenőrzés házilag, 220V hálózaton (gyári "ajánlás"...)
vagy átalakítás 12V-ra autó fesz.szab. és visszáramgátló dióda beépítésével (a német fórum szerint pár tagnak így megy a motorja egy ideje)
Ezek közül persze egyiket sem ajánlom, de jól mutatja mennyire túl lett tervezve az alkatrészannyira nem kell félni a direkt gerjesztéstől, elég nehéz komoly kárt okozni benne.

De mégsem értem

-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2015.11.28. 19:12
- MZ-d típusa: MZ TS 125, TS 250/1
- Tartózkodási hely: Érd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok, valaki készít TS 250/1-re ETZ 250 generátor álló és forgórész közdarabot?
Köszönettel
Köszönettel
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sajnos csak idézni tudok: ,, ... ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom "


,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pontosan ígyzsakfos írta:Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.
De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee

Feszültségmérő a D+ és D- közé, akksi negatív a D--ra, akksi pozitív a DF-hez hozzáérintve. Ha jelentős változást tapasztalsz a feszültségben akkor nyertél.
Az MZ dinamó szerencsére nem az a hímestojás fajta, elég extrém dolgokat lehet vele csinálni ha valaki meri:
pl. menetzárlat-ellenőrzés házilag, 220V hálózaton (gyári "ajánlás"...)
vagy átalakítás 12V-ra autó fesz.szab. és visszáramgátló dióda beépítésével (a német fórum szerint pár tagnak így megy a motorja egy ideje)
Ezek közül persze egyiket sem ajánlom, de jól mutatja mennyire túl lett tervezve az alkatrész

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.
De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.
De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Uh. Légyszi ez magyarázd el mint egy laikusnak. Nem vagyok villanyász. A mechanikát vágom de ez a villamosság ki tud készíteni.zsakfos írta:A forgoreszen amit te mértél az okés,legalábbis amíg volt ilyen forgórészem én is ugyanezt tapasztaltam.
Ugyan én már nem emlékszem a részletekre,de azt megtudod nézni hogy a dinamod jo e úgy hogy direktbe gerjeszted akkuról,kihagyva a fesszabot.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A forgoreszen amit te mértél az okés,legalábbis amíg volt ilyen forgórészem én is ugyanezt tapasztaltam.
Ugyan én már nem emlékszem a részletekre,de azt megtudod nézni hogy a dinamod jo e úgy hogy direktbe gerjeszted akkuról,kihagyva a fesszabot.
Ugyan én már nem emlékszem a részletekre,de azt megtudod nézni hogy a dinamod jo e úgy hogy direktbe gerjeszted akkuról,kihagyva a fesszabot.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt sajnos már próbáltam de egy kanyi áram nem sok nem jelentkezik.Sem a feszültség szabályozó előtt sem utána. Mármint az adott motoron. Másik sajna nincs. Legalábbis nem ismerek senkit akinek lenne. Olyan mintha már a dinamó nem termelne. Sőt rendelkezésemre áll egy másik dinamó kompletten. Már próbáltam kombinálni is de semmi. Nem is értem hisz egy dinamóról legyen szó. igaz ellenállásom csak egy van. Abból most akarok újat venni hátha az a bibi. De a forgórész nem hagy nyugodni.aronpfabian írta:Ismerten jó másik motor: felszereled az álló- és forgórészedet, akku saruira teszed a multimétert VOLTMÉRŐ állásban, elindítod a motortDörmi írta:
2-3 hozzászólással lejjebb olvasva láthatod a választ: multiméterrel sehogy. Ráteszed egy jó feszültségszabályzóval szerelt motorra és kipróbálod.
Bocs nem találom. De egy gyors kérdés. Ha nincs másik motor amit szétszedhetek akkor hogyan tovább ? Ja igen. A fesszabályzó vadi új. Azzal kezdtem.
Ha a fordulatszám növekedésével elkezd nőni a feszültség 7V körülig, akkor jó a dinamó. Ha 7.4V fölé megy akkor a feszültségszabályzó nem jó
Ha a magyar gyártmányú bolti elektronikusz fesz.szab. ami "vadi új", az nem jelenti hogy jó is, sőt...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ismerten jó másik motor: felszereled az álló- és forgórészedet, akku saruira teszed a multimétert VOLTMÉRŐ állásban, elindítod a motortDörmi írta:
2-3 hozzászólással lejjebb olvasva láthatod a választ: multiméterrel sehogy. Ráteszed egy jó feszültségszabályzóval szerelt motorra és kipróbálod.
Bocs nem találom. De egy gyors kérdés. Ha nincs másik motor amit szétszedhetek akkor hogyan tovább ? Ja igen. A fesszabályzó vadi új. Azzal kezdtem.
Ha a fordulatszám növekedésével elkezd nőni a feszültség 7V körülig, akkor jó a dinamó. Ha 7.4V fölé megy akkor a feszültségszabályzó nem jó

Ha a magyar gyártmányú bolti elektronikusz fesz.szab. ami "vadi új", az nem jelenti hogy jó is, sőt...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocs nem találom. De egy gyors kérdés. Ha nincs másik motor amit szétszedhetek akkor hogyan tovább ? Ja igen. A fesszabályzó vadi új. Azzal kezdtem.aronpfabian írta:2-3 hozzászólással lejjebb olvasva láthatod a választ: multiméterrel sehogy. Ráteszed egy jó feszültségszabályzóval szerelt motorra és kipróbálod.Dörmi írta:Sziasztok. Kérlek segítsetek.
Szó van egy Mz Ts 125-ről. Problémám van a töltéssel. Nagy valószínűséggel a dinamó nem jó. Abból gondolom mert multi mérővel próbáltam tesztelni de semmi feszültség nem jön ki. Szét szerelés után szintén a multiméterrel rá mértem. Szakadást nem találtam egyik tekercsben sem. Amit viszont furcsálltam hogy a forgó résznél ha a kommutátorra rá mértem minden lábnál azt mutatja a műszer hogy csatlakozik minden láb mindegyik lábbal. Szerintem valami nem okHa tudna valaki segíteni hogy egy multiméterrel hogyan lehet helyesen tesztelni azt meg köszönném.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
2-3 hozzászólással lejjebb olvasva láthatod a választ: multiméterrel sehogy. Ráteszed egy jó feszültségszabályzóval szerelt motorra és kipróbálod.Dörmi írta:Sziasztok. Kérlek segítsetek.
Szó van egy Mz Ts 125-ről. Problémám van a töltéssel. Nagy valószínűséggel a dinamó nem jó. Abból gondolom mert multi mérővel próbáltam tesztelni de semmi feszültség nem jön ki. Szét szerelés után szintén a multiméterrel rá mértem. Szakadást nem találtam egyik tekercsben sem. Amit viszont furcsálltam hogy a forgó résznél ha a kommutátorra rá mértem minden lábnál azt mutatja a műszer hogy csatlakozik minden láb mindegyik lábbal. Szerintem valami nem okHa tudna valaki segíteni hogy egy multiméterrel hogyan lehet helyesen tesztelni azt meg köszönném.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok. Kérlek segítsetek.
Szó van egy Mz Ts 125-ről. Problémám van a töltéssel. Nagy valószínűséggel a dinamó nem jó. Abból gondolom mert multi mérővel próbáltam tesztelni de semmi feszültség nem jön ki. Szét szerelés után szintén a multiméterrel rá mértem. Szakadást nem találtam egyik tekercsben sem. Amit viszont furcsálltam hogy a forgó résznél ha a kommutátorra rá mértem minden lábnál azt mutatja a műszer hogy csatlakozik minden láb mindegyik lábbal. Szerintem valami nem ok
Ha tudna valaki segíteni hogy egy multiméterrel hogyan lehet helyesen tesztelni azt meg köszönném.
Szó van egy Mz Ts 125-ről. Problémám van a töltéssel. Nagy valószínűséggel a dinamó nem jó. Abból gondolom mert multi mérővel próbáltam tesztelni de semmi feszültség nem jön ki. Szét szerelés után szintén a multiméterrel rá mértem. Szakadást nem találtam egyik tekercsben sem. Amit viszont furcsálltam hogy a forgó résznél ha a kommutátorra rá mértem minden lábnál azt mutatja a műszer hogy csatlakozik minden láb mindegyik lábbal. Szerintem valami nem ok

-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kész lett a motor kábelezése. Mindent lepróbáltam amit tudtam.
A Dinamó majd csak motor indítás után lesz lepróbálva. De még nem indítható.
Biztosítékot majd szerez a tulaj.
Köszönöm a segítséget!
A Dinamó majd csak motor indítás után lesz lepróbálva. De még nem indítható.
Biztosítékot majd szerez a tulaj.
Köszönöm a segítséget!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Erre a fajtára gondolsz ugye? http://www.bakelit.hu/portal/static/upl ... _orig0.jpgThomas10100 írta:Méreteit vagy a típusát nem tudod?aronpfabian írta: Akku 16A (2db)
Index 4A
Köszi!
Egyszer régebben kikerestem a DIN és MSZ számát is de egyik bolt sem listázza így. "Hengeres biztosíték" néven bármelyik autósboltban találsz. A TESCO-s készletet nem ajánlom mert autóhoz való, a 20 db-ból jó ha 2-t használni tudsz.
UI: ha pesti vagy, tudok adni párat, mert lecseréltem a táblákat késesre, így már csak dísznek van a tartalék

-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Méreteit vagy a típusát nem tudod?aronpfabian írta:Akku 16A (2db)Thomas10100 írta:Sziasztok!
Az index relé elé és az akkumulátorhoz milyen méretű és áramú biztosíték kell?
Köszönöm!
Index 4A
Köszi!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akku 16A (2db)Thomas10100 írta:Sziasztok!
Az index relé elé és az akkumulátorhoz milyen méretű és áramú biztosíték kell?
Köszönöm!
Index 4A
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Az index relé elé és az akkumulátorhoz milyen méretű és áramú biztosíték kell?
Köszönöm!
Az index relé elé és az akkumulátorhoz milyen méretű és áramú biztosíték kell?
Köszönöm!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem is itt vettem fel vele a kapcsolatot nyilván. Elvállalta ha kap alapanyagot hozzá, csak elfelejtett szolni és lelépett...aronpfabian írta:hell, ennek nem fogsz örülni, de Mátét lehet hogy nem a fórumon kell keresni
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
hell, ennek nem fogsz örülni, de Mátét lehet hogy nem a fórumon kell keresni 

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Valóban lelépett valahova. Elvállalt rendelést, de annyit nem mondott"huzd meg a f.....". Se válasz se semmi...
A szabi meg a hétre mondtam neki küldje vissza az óráimat amit elküldtem neki felújításra pár hónapja, mert gondjai voltak és nem praktizált. De szeretném visszakapni az óráimat az tény, de nagyon már...
Még a végé elfogynak a szakik oda jutunk...
A szabi meg a hétre mondtam neki küldje vissza az óráimat amit elküldtem neki felújításra pár hónapja, mert gondjai voltak és nem praktizált. De szeretném visszakapni az óráimat az tény, de nagyon már...
Még a végé elfogynak a szakik oda jutunk...

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 6 vendég