Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi srácok,azt el isfelejtettem írni,hogy a kondi volt az első gondolat,mert mikor levettem róla a vezetéket a legkisebb mozdításra fordult a kondi belseje,de a csere után sem javult meg,az alapján amit írtatok vagy rosszul tettem be a kondit,vagy tényleg gyújtótekercs,nem volt még rá időm,de holnap este ránézek.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok. Ismét elakadtam és kelen pár nálamnál okosabb tanácsa. Már ott tartok hogy egy kis benzin segítségével véletlen tűz kárt okozok az MZ Ts 125-ösön. Találtam a dinamónál két hibát is. Az egyik az ellenállás tekercs a másik egy szénkefe rugó volt. Sikeresen cseréltem ezeket és most lás csodát megjött a várva várt feszültség. Na de most jött a további probléma. Alapjáraton szépen pislákol töltés lámpa . Emelem a fordulatot erre el alszik, tovább emelem a fordulatot erre úgy elkezd világítani a kis lámpa hogy majd ki ég. Na most mi is van ?? Ráadásul addig próbálgattam a fordulatot emelni hogy egyszer csak az új ellenállás tekercs simán elfüstölt. Most meg tán túl sok az áram ?
Kérlek segítsetek.
Kérlek segítsetek.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia. A gyújtás tekercsre mérjél rá egy műszerrel ami jelzi a szakadást. A jel kábel és test között minimális ellenállásnak kell lennie. Ha ez rendben és nem látható rajta égés akkor elméletileg jó. Az alaplapnak tökéletesen kell illeszkednie és a kondinak szorosan kell beülni. Érdemes venni egy vadonás újat és azzal próbálkozni. De nem szabad beütni csak bele kell nyomni. Utána a kábel rákötésnél kell még figyelni nehogy megtörd a belsejét. Az alap próba állás az ha az alaplapot koppig balra elfordítod (természetesen ha fent van a gyári állító fül) Utána egy 3-3.5-es megszakító hézagot állíts. De érdemes a gyertya pipát is letekerni kicsit visszább vágni a kábelt és pipa nélkül nézni szikrát. Ha pipa nélkül van szikra akkor az a hiba forrása.Patrik írta:Sziasztok.
Lenne egy kérdésem,de off téma.
Van nálam egy simson, "nézd már meg te értessz hozzá" felkiálltással,de nem ez nekem bármennyire egyszerű baromi idegen.
A lényeg,hogy nincs szikra,először rugásra utána már tolásra se indult,amíg indult nem pörgött fel,előtte minden jó volt legalábbis a tulaj szerint.
Gyetyát,pipát,kábelt,trafót,kondit már cseréltem (volt itthon minden próbára) az a maréknyi vezeték ami van benne jó,a testcsatlakozások is rendben vannak.,de szikra még mindig nincs.
A gyújtótekercsre gondolok,szerintem már csak az maradt,de ha lehet más is simsonnál írjátok meg légyszi.
Hagyományos megszakítós gyújtás,aksi nélkül,magyarul sima s51n.
Köszi előre is.
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ilyen hibát a kondi produkál. Ha elindul és a megszakító villámokat szór akkor tutira a kondi a ludas.
Egyébként a gyújtás fellazulása is csinálhat hasonló gondot, de azt már egy szétszedés után biztos kiszúrtad volna.
Engem is szivatott így régebben a kondi. Megmelegednek az alaplapon és megadják magukat. egy indítás, egy km vagy száz után. Szerencse kérdése. Én ezt úgy hidaltam át, hogy a kondi vezetékét a bal deknibe vezettem ki és egy lemezzel a földelésre rögzítettem. Így 4 évet kibírt. Asszem amúgy 22 uF-os kell bele.
Egyébként a gyújtás fellazulása is csinálhat hasonló gondot, de azt már egy szétszedés után biztos kiszúrtad volna.
Engem is szivatott így régebben a kondi. Megmelegednek az alaplapon és megadják magukat. egy indítás, egy km vagy száz után. Szerencse kérdése. Én ezt úgy hidaltam át, hogy a kondi vezetékét a bal deknibe vezettem ki és egy lemezzel a földelésre rögzítettem. Így 4 évet kibírt. Asszem amúgy 22 uF-os kell bele.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ellenőrzöm a kondit mégegyzer,szerintem a tekercs eredeti,bár nem sok simsont láttam közelröl.Volt nekem is egy fél évig,aztán pattantam át etz-re,addig az enyémnek nem volt baja.
Köszi a segítséget mindkettőtöknek.
Köszi a segítséget mindkettőtöknek.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kondit is cseréltél? Az nem szokott tönkremenni. Ráadásul, ha az eredeti helyére teszed, vissza kell zömíteni. Különben nem lesz stabilan a helyén. Aztán sokszor a vadiúj megszakító sem ér semmit. Gyújtótekercs eredeti? Minél több az után gyártott selejt alkatrész a motorban, annál több a hibalehetőség.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nézd meg,hogy a gyújtótekercsnél lévő kondenzátor biztosan, szorosan ül-e a helyén, mert alattomosan tudja ezt a hibát produkálni!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem,de off téma.
Van nálam egy simson, "nézd már meg te értessz hozzá" felkiálltással,de nem ez nekem bármennyire egyszerű baromi idegen.
A lényeg,hogy nincs szikra,először rugásra utána már tolásra se indult,amíg indult nem pörgött fel,előtte minden jó volt legalábbis a tulaj szerint.
Gyetyát,pipát,kábelt,trafót,kondit már cseréltem (volt itthon minden próbára) az a maréknyi vezeték ami van benne jó,a testcsatlakozások is rendben vannak.,de szikra még mindig nincs.
A gyújtótekercsre gondolok,szerintem már csak az maradt,de ha lehet más is simsonnál írjátok meg légyszi.
Hagyományos megszakítós gyújtás,aksi nélkül,magyarul sima s51n.
Köszi előre is.
Lenne egy kérdésem,de off téma.
Van nálam egy simson, "nézd már meg te értessz hozzá" felkiálltással,de nem ez nekem bármennyire egyszerű baromi idegen.
A lényeg,hogy nincs szikra,először rugásra utána már tolásra se indult,amíg indult nem pörgött fel,előtte minden jó volt legalábbis a tulaj szerint.
Gyetyát,pipát,kábelt,trafót,kondit már cseréltem (volt itthon minden próbára) az a maréknyi vezeték ami van benne jó,a testcsatlakozások is rendben vannak.,de szikra még mindig nincs.
A gyújtótekercsre gondolok,szerintem már csak az maradt,de ha lehet más is simsonnál írjátok meg légyszi.
Hagyományos megszakítós gyújtás,aksi nélkül,magyarul sima s51n.
Köszi előre is.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a segítséget.
Most úgy néz ki rendben van. Mocskos volt a rendszer. Egy helyen letestelt a feszültségszabályzónál, meg a forgórész meg az állórész is tele volt szénporral. Ezek korigálása után most úgy tűnik jó.
Most úgy néz ki rendben van. Mocskos volt a rendszer. Egy helyen letestelt a feszültségszabályzónál, meg a forgórész meg az állórész is tele volt szénporral. Ezek korigálása után most úgy tűnik jó.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Engem ilyen szopatott pár hónapig így ezt megtanultam...z25z írta:Ha halványan világít az tipikusan a 3 fázis valamelyik vezetékének hibája. Lent az állórészen nézd meg az U,V,W vezetékeket.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem,amikor halványan világított a töltéslámpa,akkor a diódák között volt egy beteg...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha halványan világít az tipikusan a 3 fázis valamelyik vezetékének hibája. Lent az állórészen nézd meg az U,V,W vezetékeket.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Etz-n a töltésjelző lámpa ha minden világít nagyon halványan jelez. Megszakítós a rendszer. Ugye ha több a fogyasztó akkor már nem tud annyit tölteni. Mi lehet gond?
Tavaly a feszültségszabályzót cseréltem (most elektronikus) illetve székkeféket most tavasszal kellett. Ez a töltésprobléma meg most jött elő. Próbáltam hogy kicsit a kommutátort meg csiszolom, de nem sokat segített.
Feszültségszabályzó lenne a hibás? Aksi se a legerősebb már de amikor megy a motor akkor 13,8 V van rajta világítás nélkül, viszont világítással meg 10-11 V. (amikor nem megy semmi akkor is 10-11 V ha jól emlékszem).
Tavaly a feszültségszabályzót cseréltem (most elektronikus) illetve székkeféket most tavasszal kellett. Ez a töltésprobléma meg most jött elő. Próbáltam hogy kicsit a kommutátort meg csiszolom, de nem sokat segített.
Feszültségszabályzó lenne a hibás? Aksi se a legerősebb már de amikor megy a motor akkor 13,8 V van rajta világítás nélkül, viszont világítással meg 10-11 V. (amikor nem megy semmi akkor is 10-11 V ha jól emlékszem).
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Le kell húzni a gyúszógyűrűt csak simán aha. Az addig oké, de hogy a jó életbe anélkül hogy szétbarmolnám? Feszegettem én világnak meg bármi, de semmi csak a szén kezd letöredezni(már ami még rajta van). Van valami specó megoldás ilyesmire? Ja igen és az esztergályos kérdezi milyen anyaga legyen. Mi a jobb, tartósabb ilyen célokra a keményebb bronz vagy a puhább vörösrész?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
rokaazudvaron írta:Sziasztok!
Gyári megszakítókra lenne szükségem! Találtam egy illetőt a Jófogáson, aki elméletileg gyári AKA megszakítókat árul nagy tételben. Kérdésem, hogy esetleg vett-e már valaki ilyen megszakítókat, és, hogy tényleg gyáriak-e?
http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Traba ... tm?first=1
Olvassál vissza, volt már erről szó, páran vettek is belőle, jó a termék!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Gyári megszakítókra lenne szükségem! Találtam egy illetőt a Jófogáson, aki elméletileg gyári AKA megszakítókat árul nagy tételben. Kérdésem, hogy esetleg vett-e már valaki ilyen megszakítókat, és, hogy tényleg gyáriak-e?
http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Traba ... tm?first=1
Gyári megszakítókra lenne szükségem! Találtam egy illetőt a Jófogáson, aki elméletileg gyári AKA megszakítókat árul nagy tételben. Kérdésem, hogy esetleg vett-e már valaki ilyen megszakítókat, és, hogy tényleg gyáriak-e?
http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Traba ... tm?first=1
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Rendben. Kezdem kapisgálni. Meg próbálom. Nagyon köszönöm a segítségeteket.aronpfabian írta:Járó motor mellett. A gyújtás működtetéséhez az akku pozitívat rá kell kötni a trafó 15-re. Az 1-es kábel (kondi tetején) kell még bekötve legyen az eredeti helyére. A kipróbáláshoz minden mást köss le. A negatívat az akku adja a gyújtásnak is (ahogy írtam, a D- csatlakozóra kötöd az akku negatívat)Dörmi írta:quote="aronpfabian"]quote="zsakfos"]Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.
De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee[/quote
Pontosan így
Feszültségmérő a D+ és D- közé, akksi negatív a D--ra, akksi pozitív a DF-hez hozzáérintve. Ha jelentős változást tapasztalsz a feszültségben akkor nyertél.
Az MZ dinamó szerencsére nem az a hímestojás fajta, elég extrém dolgokat lehet vele csinálni ha valaki meri:
pl. menetzárlat-ellenőrzés házilag, 220V hálózaton (gyári "ajánlás"...)
vagy átalakítás 12V-ra autó fesz.szab. és visszáramgátló dióda beépítésével (a német fórum szerint pár tagnak így megy a motorja egy ideje)
Ezek közül persze egyiket sem ajánlom, de jól mutatja mennyire túl lett tervezve az alkatrész annyira nem kell félni a direkt gerjesztéstől, elég nehéz komoly kárt okozni benne.[/quote
Ühüm értem én bátraké a szerencse
De mégsem értem a méréseket járó motor mellet kell meg tenni ? Vagy most akkor mint egy elektromos motor hajtsam meg az aksiról és a közben mérjek ? Bocs hogy ennyire értetlen vagyok.
Elektromos motorként a szénkefékre kéne kötni a +/--t de ezt nem ajánlom mert nem elég erős hogy átforgassa a főtengelyt. Félrekötözgetett motornál ill. összeégett visszáramkapcsolóval mocorog de ez nem dynastarter
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Járó motor mellett. A gyújtás működtetéséhez az akku pozitívat rá kell kötni a trafó 15-re. Az 1-es kábel (kondi tetején) kell még bekötve legyen az eredeti helyére. A kipróbáláshoz minden mást köss le. A negatívat az akku adja a gyújtásnak is (ahogy írtam, a D- csatlakozóra kötöd az akku negatívat)Dörmi írta:quote="aronpfabian"]quote="zsakfos"]Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.
De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee[/quote
Pontosan így
Feszültségmérő a D+ és D- közé, akksi negatív a D--ra, akksi pozitív a DF-hez hozzáérintve. Ha jelentős változást tapasztalsz a feszültségben akkor nyertél.
Az MZ dinamó szerencsére nem az a hímestojás fajta, elég extrém dolgokat lehet vele csinálni ha valaki meri:
pl. menetzárlat-ellenőrzés házilag, 220V hálózaton (gyári "ajánlás"...)
vagy átalakítás 12V-ra autó fesz.szab. és visszáramgátló dióda beépítésével (a német fórum szerint pár tagnak így megy a motorja egy ideje)
Ezek közül persze egyiket sem ajánlom, de jól mutatja mennyire túl lett tervezve az alkatrész annyira nem kell félni a direkt gerjesztéstől, elég nehéz komoly kárt okozni benne.[/quote
Ühüm értem én bátraké a szerencse
De mégsem értem a méréseket járó motor mellet kell meg tenni ? Vagy most akkor mint egy elektromos motor hajtsam meg az aksiról és a közben mérjek ? Bocs hogy ennyire értetlen vagyok.
Elektromos motorként a szénkefékre kéne kötni a +/--t de ezt nem ajánlom mert nem elég erős hogy átforgassa a főtengelyt. Félrekötözgetett motornál ill. összeégett visszáramkapcsolóval mocorog de ez nem dynastarter
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ühüm értem én bátraké a szerencsearonpfabian írta:Pontosan ígyzsakfos írta:Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.
De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee
Feszültségmérő a D+ és D- közé, akksi negatív a D--ra, akksi pozitív a DF-hez hozzáérintve. Ha jelentős változást tapasztalsz a feszültségben akkor nyertél.
Az MZ dinamó szerencsére nem az a hímestojás fajta, elég extrém dolgokat lehet vele csinálni ha valaki meri:
pl. menetzárlat-ellenőrzés házilag, 220V hálózaton (gyári "ajánlás"...)
vagy átalakítás 12V-ra autó fesz.szab. és visszáramgátló dióda beépítésével (a német fórum szerint pár tagnak így megy a motorja egy ideje)
Ezek közül persze egyiket sem ajánlom, de jól mutatja mennyire túl lett tervezve az alkatrész annyira nem kell félni a direkt gerjesztéstől, elég nehéz komoly kárt okozni benne.
De mégsem értem a méréseket járó motor mellet kell meg tenni ? Vagy most akkor mint egy elektromos motor hajtsam meg az aksiról és a közben mérjek ? Bocs hogy ennyire értetlen vagyok.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2015.11.28. 19:12
- MZ-d típusa: MZ TS 125, TS 250/1
- Tartózkodási hely: Érd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok, valaki készít TS 250/1-re ETZ 250 generátor álló és forgórész közdarabot?
Köszönettel
Köszönettel
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sajnos csak idézni tudok: ,, ... ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom "
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pontosan ígyzsakfos írta:Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.
De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee
Feszültségmérő a D+ és D- közé, akksi negatív a D--ra, akksi pozitív a DF-hez hozzáérintve. Ha jelentős változást tapasztalsz a feszültségben akkor nyertél.
Az MZ dinamó szerencsére nem az a hímestojás fajta, elég extrém dolgokat lehet vele csinálni ha valaki meri:
pl. menetzárlat-ellenőrzés házilag, 220V hálózaton (gyári "ajánlás"...)
vagy átalakítás 12V-ra autó fesz.szab. és visszáramgátló dióda beépítésével (a német fórum szerint pár tagnak így megy a motorja egy ideje)
Ezek közül persze egyiket sem ajánlom, de jól mutatja mennyire túl lett tervezve az alkatrész annyira nem kell félni a direkt gerjesztéstől, elég nehéz komoly kárt okozni benne.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.
De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.
De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Uh. Légyszi ez magyarázd el mint egy laikusnak. Nem vagyok villanyász. A mechanikát vágom de ez a villamosság ki tud készíteni.zsakfos írta:A forgoreszen amit te mértél az okés,legalábbis amíg volt ilyen forgórészem én is ugyanezt tapasztaltam.
Ugyan én már nem emlékszem a részletekre,de azt megtudod nézni hogy a dinamod jo e úgy hogy direktbe gerjeszted akkuról,kihagyva a fesszabot.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A forgoreszen amit te mértél az okés,legalábbis amíg volt ilyen forgórészem én is ugyanezt tapasztaltam.
Ugyan én már nem emlékszem a részletekre,de azt megtudod nézni hogy a dinamod jo e úgy hogy direktbe gerjeszted akkuról,kihagyva a fesszabot.
Ugyan én már nem emlékszem a részletekre,de azt megtudod nézni hogy a dinamod jo e úgy hogy direktbe gerjeszted akkuról,kihagyva a fesszabot.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt sajnos már próbáltam de egy kanyi áram nem sok nem jelentkezik.Sem a feszültség szabályozó előtt sem utána. Mármint az adott motoron. Másik sajna nincs. Legalábbis nem ismerek senkit akinek lenne. Olyan mintha már a dinamó nem termelne. Sőt rendelkezésemre áll egy másik dinamó kompletten. Már próbáltam kombinálni is de semmi. Nem is értem hisz egy dinamóról legyen szó. igaz ellenállásom csak egy van. Abból most akarok újat venni hátha az a bibi. De a forgórész nem hagy nyugodni.aronpfabian írta:Ismerten jó másik motor: felszereled az álló- és forgórészedet, akku saruira teszed a multimétert VOLTMÉRŐ állásban, elindítod a motortDörmi írta:
2-3 hozzászólással lejjebb olvasva láthatod a választ: multiméterrel sehogy. Ráteszed egy jó feszültségszabályzóval szerelt motorra és kipróbálod.
Bocs nem találom. De egy gyors kérdés. Ha nincs másik motor amit szétszedhetek akkor hogyan tovább ? Ja igen. A fesszabályzó vadi új. Azzal kezdtem.
Ha a fordulatszám növekedésével elkezd nőni a feszültség 7V körülig, akkor jó a dinamó. Ha 7.4V fölé megy akkor a feszültségszabályzó nem jó
Ha a magyar gyártmányú bolti elektronikusz fesz.szab. ami "vadi új", az nem jelenti hogy jó is, sőt...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ismerten jó másik motor: felszereled az álló- és forgórészedet, akku saruira teszed a multimétert VOLTMÉRŐ állásban, elindítod a motortDörmi írta:
2-3 hozzászólással lejjebb olvasva láthatod a választ: multiméterrel sehogy. Ráteszed egy jó feszültségszabályzóval szerelt motorra és kipróbálod.
Bocs nem találom. De egy gyors kérdés. Ha nincs másik motor amit szétszedhetek akkor hogyan tovább ? Ja igen. A fesszabályzó vadi új. Azzal kezdtem.
Ha a fordulatszám növekedésével elkezd nőni a feszültség 7V körülig, akkor jó a dinamó. Ha 7.4V fölé megy akkor a feszültségszabályzó nem jó
Ha a magyar gyártmányú bolti elektronikusz fesz.szab. ami "vadi új", az nem jelenti hogy jó is, sőt...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocs nem találom. De egy gyors kérdés. Ha nincs másik motor amit szétszedhetek akkor hogyan tovább ? Ja igen. A fesszabályzó vadi új. Azzal kezdtem.aronpfabian írta:2-3 hozzászólással lejjebb olvasva láthatod a választ: multiméterrel sehogy. Ráteszed egy jó feszültségszabályzóval szerelt motorra és kipróbálod.Dörmi írta:Sziasztok. Kérlek segítsetek.
Szó van egy Mz Ts 125-ről. Problémám van a töltéssel. Nagy valószínűséggel a dinamó nem jó. Abból gondolom mert multi mérővel próbáltam tesztelni de semmi feszültség nem jön ki. Szét szerelés után szintén a multiméterrel rá mértem. Szakadást nem találtam egyik tekercsben sem. Amit viszont furcsálltam hogy a forgó résznél ha a kommutátorra rá mértem minden lábnál azt mutatja a műszer hogy csatlakozik minden láb mindegyik lábbal. Szerintem valami nem ok Ha tudna valaki segíteni hogy egy multiméterrel hogyan lehet helyesen tesztelni azt meg köszönném.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
2-3 hozzászólással lejjebb olvasva láthatod a választ: multiméterrel sehogy. Ráteszed egy jó feszültségszabályzóval szerelt motorra és kipróbálod.Dörmi írta:Sziasztok. Kérlek segítsetek.
Szó van egy Mz Ts 125-ről. Problémám van a töltéssel. Nagy valószínűséggel a dinamó nem jó. Abból gondolom mert multi mérővel próbáltam tesztelni de semmi feszültség nem jön ki. Szét szerelés után szintén a multiméterrel rá mértem. Szakadást nem találtam egyik tekercsben sem. Amit viszont furcsálltam hogy a forgó résznél ha a kommutátorra rá mértem minden lábnál azt mutatja a műszer hogy csatlakozik minden láb mindegyik lábbal. Szerintem valami nem ok Ha tudna valaki segíteni hogy egy multiméterrel hogyan lehet helyesen tesztelni azt meg köszönném.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok. Kérlek segítsetek.
Szó van egy Mz Ts 125-ről. Problémám van a töltéssel. Nagy valószínűséggel a dinamó nem jó. Abból gondolom mert multi mérővel próbáltam tesztelni de semmi feszültség nem jön ki. Szét szerelés után szintén a multiméterrel rá mértem. Szakadást nem találtam egyik tekercsben sem. Amit viszont furcsálltam hogy a forgó résznél ha a kommutátorra rá mértem minden lábnál azt mutatja a műszer hogy csatlakozik minden láb mindegyik lábbal. Szerintem valami nem ok Ha tudna valaki segíteni hogy egy multiméterrel hogyan lehet helyesen tesztelni azt meg köszönném.
Szó van egy Mz Ts 125-ről. Problémám van a töltéssel. Nagy valószínűséggel a dinamó nem jó. Abból gondolom mert multi mérővel próbáltam tesztelni de semmi feszültség nem jön ki. Szét szerelés után szintén a multiméterrel rá mértem. Szakadást nem találtam egyik tekercsben sem. Amit viszont furcsálltam hogy a forgó résznél ha a kommutátorra rá mértem minden lábnál azt mutatja a műszer hogy csatlakozik minden láb mindegyik lábbal. Szerintem valami nem ok Ha tudna valaki segíteni hogy egy multiméterrel hogyan lehet helyesen tesztelni azt meg köszönném.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kész lett a motor kábelezése. Mindent lepróbáltam amit tudtam.
A Dinamó majd csak motor indítás után lesz lepróbálva. De még nem indítható.
Biztosítékot majd szerez a tulaj.
Köszönöm a segítséget!
A Dinamó majd csak motor indítás után lesz lepróbálva. De még nem indítható.
Biztosítékot majd szerez a tulaj.
Köszönöm a segítséget!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Erre a fajtára gondolsz ugye? http://www.bakelit.hu/portal/static/upl ... _orig0.jpgThomas10100 írta:Méreteit vagy a típusát nem tudod?aronpfabian írta: Akku 16A (2db)
Index 4A
Köszi!
Egyszer régebben kikerestem a DIN és MSZ számát is de egyik bolt sem listázza így. "Hengeres biztosíték" néven bármelyik autósboltban találsz. A TESCO-s készletet nem ajánlom mert autóhoz való, a 20 db-ból jó ha 2-t használni tudsz.
UI: ha pesti vagy, tudok adni párat, mert lecseréltem a táblákat késesre, így már csak dísznek van a tartalék
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Méreteit vagy a típusát nem tudod?aronpfabian írta:Akku 16A (2db)Thomas10100 írta:Sziasztok!
Az index relé elé és az akkumulátorhoz milyen méretű és áramú biztosíték kell?
Köszönöm!
Index 4A
Köszi!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akku 16A (2db)Thomas10100 írta:Sziasztok!
Az index relé elé és az akkumulátorhoz milyen méretű és áramú biztosíték kell?
Köszönöm!
Index 4A
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Az index relé elé és az akkumulátorhoz milyen méretű és áramú biztosíték kell?
Köszönöm!
Az index relé elé és az akkumulátorhoz milyen méretű és áramú biztosíték kell?
Köszönöm!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem is itt vettem fel vele a kapcsolatot nyilván. Elvállalta ha kap alapanyagot hozzá, csak elfelejtett szolni és lelépett...aronpfabian írta:hell, ennek nem fogsz örülni, de Mátét lehet hogy nem a fórumon kell keresni
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
hell, ennek nem fogsz örülni, de Mátét lehet hogy nem a fórumon kell keresni
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Valóban lelépett valahova. Elvállalt rendelést, de annyit nem mondott"huzd meg a f.....". Se válasz se semmi...
A szabi meg a hétre mondtam neki küldje vissza az óráimat amit elküldtem neki felújításra pár hónapja, mert gondjai voltak és nem praktizált. De szeretném visszakapni az óráimat az tény, de nagyon már...
Még a végé elfogynak a szakik oda jutunk...
A szabi meg a hétre mondtam neki küldje vissza az óráimat amit elküldtem neki felújításra pár hónapja, mert gondjai voltak és nem praktizált. De szeretném visszakapni az óráimat az tény, de nagyon már...
Még a végé elfogynak a szakik oda jutunk...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha jól tudom csak gyártott. Merthogy kalandozik.aronpfabian írta:
Boltban nem. Baki Máté gyárt rendelésre.
Most Szabi az egyetlen szaki a témában. Sub kötőjel ee.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor ez egy régebbi példány. Mindkét visszajelzőfoglalat testfüggetlen, úgyhogy mindegy melyik melyik. Amelyiknek halványabban sárgás a lencséje azt nevezd ki üresjelzőnekThomas10100 írta:A gyári bekötés alapján az 54-es pontról volt a gyújtás és a 0 sebváltó jelző. Ez az egyik izzó volt.
A másik meg a kombinált index. Csak nem tudom melyik melyik De majd kiderül.
Az index relé eredeti gyári.
Áram méréssel (lakatfogóval) esetleg az akksira menő kábelen ami az egyenirányítóból jön?
Holnap kiméregetem mit csináltam, aztán jön a próba.
Ez egyenáramú rendszer, nincs egyenirányító. Az alu harang alatt bal oldalt a gerjesztésszabályzó, jobb oldalt a visszáramkapcsoló van, a működéséről bővebben:
- http://unterbrecher.de/?inhalt_id=30
- https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (12. percig érdekes, utána másfajta rendszer jön)
Áramerősség-mérés helyett inkább az akku sarui közti feszültséget szokás nézni. Ha a fordulatszám növekedésével az is elkezd nőni, akkor működik a dinamó és a szabályzó. A feszültség növekedése 7.4V-ig egészséges, ha ennél tovább nő, akkor beállítást igényel a szabályzó. Ha egyátalán nincsen növekedés, akkor első körben a visszáramkapcsolóra néznék rá. Ha az érintkező beégett, akkor hiába gerjed fel a dinamó, nem kapcsolja rá a rendszerre.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem nagy segítség volt minden rajz amit küldtél.
A3-asban még kinyomtattam 2 rajzot a tiéden kívül, és ezekből már összerakható volt
Úgyhogy köszi mindenkinek!
A3-asban még kinyomtattam 2 rajzot a tiéden kívül, és ezekből már összerakható volt
Úgyhogy köszi mindenkinek!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A gyári bekötés alapján az 54-es pontról volt a gyújtás és a 0 sebváltó jelző. Ez az egyik izzó volt.
A másik meg a kombinált index. Csak nem tudom melyik melyik De majd kiderül.
Az index relé eredeti gyári.
Áram méréssel (lakatfogóval) esetleg az akksira menő kábelen ami az egyenirányítóból jön?
Holnap kiméregetem mit csináltam, aztán jön a próba.
A másik meg a kombinált index. Csak nem tudom melyik melyik De majd kiderül.
Az index relé eredeti gyári.
Áram méréssel (lakatfogóval) esetleg az akksira menő kábelen ami az egyenirányítóból jön?
Holnap kiméregetem mit csináltam, aztán jön a próba.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet félreértettem valamit akkor. Az elvi kapcsolás természetesen azonos, de a konkrét kábelezés (hossz, csatlakozások, stb) nagyon eltér.zsakfos írta:Most akkor hogy is van ez kérem?Nem jó a kis Ts-hez az a kapcsolás amin vezetékösszekötő van,erre most meg beraksz egy olyan kapcsolást?aronpfabian írta:
TS kapcsolás (szinek miatt fontos!): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf
ES kapcsolás, a gyújtáskapcsolót magyarázó ábrával (a szinek nem fognak stimmelni, a számok igen): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/es125-150.pdf
Akkor most mégiscsak ugyanaz a bekötési szempontból?
Ezen most jót derültem
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
1. évjáratfüggő. Ha az egyik zöld a másik kék, akkor a zöld a kombinált index-töltés, a kék meg a távfény. Ha mindkettő sárgás, akkor az egyik a piros index-töltés, a másik a sárga üresjelző (és kiegészítő kék távfényvisszajelzőt kell beépíteni pl. a kormánykupakba)Thomas10100 írta:Sziasztok!
Na be is kábeleztem a motort 3 óra alatt
Kérdéseim lennének:
1. A km órában melyik visszajelző mi? 2 van felül.
2. Az index visszajelző töltés visszajelző is? Ezért kap testet az egyenirányító 61-es pontjáról?
3. Hogy tudom kimérni a dinamót hogy jó-e?
Köszönöm a segítséget!
2. igen. A villogóautomatán át kapja az egyik oldalról a pozitívot, a fesz.szab. felől a másikat (illetve indítás előtt a dinamó ebből az irányból veszi az áramot a gerjesztéshez). A villogóautomatát az 1.2W izzó terhelése nem igazán hatja meg, simán átengedi az áramot szaggatás nélkül. Így folyamatos a táp ha a gyújtás rá van kapcsolva, amíg indexelni nem kezdesz.
Ehhez a felálláshoz eredeti relés villogtató kell, terhelésfüggetlennel a töltésvisszajelzőn keresztül fog "indexelni" ami elég vicces kb 2 percig, utána inkább bosszantó a TS250/1 PDF keretes részében a diódás kapcsolás ezt akadályozza meg, visszaállítva a normál működést terhelésfüggetlen villogóautomata beépítse után.
3. A tekercselést nem tudod házi műszerrel kimérni mert 1 ohm alatt van az ellenállása. Próba-cseresznye jobb híján. Ha gyanús hogy valami nem OK, a leszerelt állórész tekercseit ki tudod úgy próbálni, hogy a DF(+) és a D- közé akkut kapcsolva a vasmagoknak határozottan vonzania kell a csavarhúzót, az akkut lekapcsolva a hatás gyengül.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2016.05.30. 21:33-kor.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Na be is kábeleztem a motort 3 óra alatt
Kérdéseim lennének:
1. A km órában melyik visszajelző mi? 2 van felül.
2. Az index visszajelző töltés visszajelző is? Ezért kap testet az egyenirányító 61-es pontjáról?
3. Hogy tudom kimérni a dinamót hogy jó-e?
Köszönöm a segítséget!
Na be is kábeleztem a motort 3 óra alatt
Kérdéseim lennének:
1. A km órában melyik visszajelző mi? 2 van felül.
2. Az index visszajelző töltés visszajelző is? Ezért kap testet az egyenirányító 61-es pontjáról?
3. Hogy tudom kimérni a dinamót hogy jó-e?
Köszönöm a segítséget!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nagyon helyes.Nem kell rögtön feladni,meg különben sem lehet az annyira rossz.Thomas10100 írta:Most már összehozom azzal ha egyszer megvettezsakfos írta:Kábelköteget féláron átveszem ha gondolja a barátod
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Most akkor hogy is van ez kérem?Nem jó a kis Ts-hez az a kapcsolás amin vezetékösszekötő van,erre most meg beraksz egy olyan kapcsolást?aronpfabian írta:
TS kapcsolás (szinek miatt fontos!): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf
ES kapcsolás, a gyújtáskapcsolót magyarázó ábrával (a szinek nem fognak stimmelni, a számok igen): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/es125-150.pdf
Akkor most mégiscsak ugyanaz a bekötési szempontból?
Ezen most jót derültem
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2016.05.30. 09:29-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Most már összehozom azzal ha egyszer megvettezsakfos írta:Kábelköteget féláron átveszem ha gondolja a barátod
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kábelköteget féláron átveszem ha gondolja a barátod
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, a kürt testje (31b) csak átkötés, a kapcsolóba nincs bekötve. Ezt nem szabad összekötni a lámpafej testpontjával mert akkor folyamatosan dudálni fog amikor gyújtáson vanThomas10100 írta:Arról esetleg van leírás hogy a gyújtáskapcsolón melyik szám hogyan van kapcsolva, és minek a kimenete.
Van rajta csak sima átkötés is ami a kapcsolóba nem megy bele?
Köszönöm!
TS kapcsolás (szinek miatt fontos!): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf
ES kapcsolás, a gyújtáskapcsolót magyarázó ábrával (a szinek nem fognak stimmelni, a számok igen): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/es125-150.pdf
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég