Üzemanyagellátás
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
"a főfúvóka vadi új 90-esre cserélve"
Ki is mértétek hogy annyi? Nekem itthon van egy 105 beütésű fúvókám amibe pont beleillik a 1.45-ös kaliber...
Ki is mértétek hogy annyi? Nekem itthon van egy 105 beütésű fúvókám amibe pont beleillik a 1.45-ös kaliber...
- D-Csepeles Ricsi
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2016.05.26. 18:13
- MZ-d típusa: D-Csepel, MZ TS 125
Re: Üzemanyagellátás
Fogyasztásproblémában kérném segítségeteket:
MZ TS 125 motoromon súbertű a legalacsonyabb állásban, a főfúvóka vadi új 90-esre cserélve, gyújtást pedig Gesszti szaki állította indikátor órával. A kipufogót levettük,lemértük mérlegen, súlya ugyan annyi mint a tartaléknak.
Beszéltem az előző tulajjal,azt mondta,már újkorában sem lehetett 4 alá vinni a fogyasztást.
Menetteljesítmény egész jó, szépen megy 70-80-at. De van egy fordulatszám tartomány,ahol egyszerűen megtorpanik: pl. 3. fokozatban 55-nél elkezd hörögni, „gondolkodik” de ha odahúzok neki egy jó kövéret akkor túlmegy rajta és megindul mit a veszedelem. A fogyasztás 5 L/100 km!
Na ilyenkor mi van? Lehet,hogy gyári hibás a karbi?
MZ TS 125 motoromon súbertű a legalacsonyabb állásban, a főfúvóka vadi új 90-esre cserélve, gyújtást pedig Gesszti szaki állította indikátor órával. A kipufogót levettük,lemértük mérlegen, súlya ugyan annyi mint a tartaléknak.
Beszéltem az előző tulajjal,azt mondta,már újkorában sem lehetett 4 alá vinni a fogyasztást.
Menetteljesítmény egész jó, szépen megy 70-80-at. De van egy fordulatszám tartomány,ahol egyszerűen megtorpanik: pl. 3. fokozatban 55-nél elkezd hörögni, „gondolkodik” de ha odahúzok neki egy jó kövéret akkor túlmegy rajta és megindul mit a veszedelem. A fogyasztás 5 L/100 km!

Na ilyenkor mi van? Lehet,hogy gyári hibás a karbi?
"Az élet megállhat,de a Csepel soha!"
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Jól mondod, szokott az is kikopni. Ezért keresek most olyan anyagot, ami hasonló az eredetihez, és nem koptatja ki a perselytsunbim írta:És amibe a tű belecsúszik, az azt hiszem a karbiba van belepréselve. Vagy az a keverőcső maga.
Ha az kopott akkor is lehetnek bajok. Viszont az lehet hogy tű lejebb helyezéssel kompenzálható.
Acél van acél hátán, de az kikoptatná gyorsan. Talán a bronz jöhetne szóba, amiből szokták esztergálni a kivágószerszámok perselyeit a vezetőoszlopba
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
És amibe a tű belecsúszik, az azt hiszem a karbiba van belepréselve. Vagy az a keverőcső maga.
Ha az kopott akkor is lehetnek bajok. Viszont az lehet hogy tű lejebb helyezéssel kompenzálható.
Ha az kopott akkor is lehetnek bajok. Viszont az lehet hogy tű lejebb helyezéssel kompenzálható.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Szeintem ha a biztosító lemezke beszúrásai tized mm pontosságúak, az már bőven jó. Ennyi van a biztosító lemezke felfekvésében. görbeségében is...
Tesztelést szívesen vállalok, de sztem úgy korrekt, hogy megvesszük tőled a tűt, hiszen időd, munkád, anyagod benne van.

Tesztelést szívesen vállalok, de sztem úgy korrekt, hogy megvesszük tőled a tűt, hiszen időd, munkád, anyagod benne van.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A két, B-vel jelölt beszúrást ki is lehet hagyni, mert technológiai szerepe nulla, sztem csak valami jelölés szerepet láthat el. A nagyobbik beszúrásnak viszont pontosnak kell lennie.KILL3R etz írta:Ha van egy kis eszterga, amihez van befogó patron ilyen átmérőhöz, akkor a beszúrásokat azon is meg tudod csinálni, annak nem kell század pontosnak lennie, a tű vége meg tök jó bázis felület. Sztem.
MrDok:
Igyekszem a megvalósítást is megoldani, de garantálni 100%-ra nem tudom. A laboros bemérést, kézi és CAD rajzot, valamint a 3D modellt megoldom én is. Most melóhelyen beszélek esztergás kollegával, beszélek ismerősömmel (fater volt kollegája), aki rendelkezik műszerészesztergával, valamint a volt CNC-s tanárommal, mert CNC-n lenne a legjobb legyártani, arra a gépre fél óra alatt rittyentek egy CNC programot a tűnek. Az ottani CNC gépen lévő beszúrókést kell lemérnem majd, mert nekem 0,8-as méret dereng, még mikor vizsgáztam azon a gépen. A többit írom, ahogy haladok a dolgokkal
Tudom, hogy hiánycikk, ráadásul nekem is kéne egy eredeti másolat, az ötlet innen indult, hogy ha már csinálok, akkor nem egyet, mert egy db-ért nagy hajcihő lenne, na meg nem csak nekem van ebből hiányom, hanem sok más MZ-snek is, aki csatos karbival rendelkezik. Így adott, hogy akkor már többet, de először pár minta kéne, azt pedig elküldeni vállalkozó szellemű MZ-seknek ingyen és bérmentve tesztelni, véleményt alkotni, hogy tényleg jó e. Valamint most keresek neki való alapanyagot is...
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Ha van egy kis eszterga, amihez van befogó patron ilyen átmérőhöz, akkor a beszúrásokat azon is meg tudod csinálni, annak nem kell század pontosnak lennie, a tű vége meg tök jó bázis felület. Sztem. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Őszintén?Tony91 írta: Mert mi volt az előzetes várakozásod?. Többször is írtam, hogy ezer és egy plusz dolgom van, meg egyebek, tehát csúszni fogok a dologgal
A mikroszkóp alapján egyszerű kúp, csak a rövidsége miatt van picit hordós hatása, de mielőtt gyártáshoz jutnék, megnézzük még más mérőeszközzel is.
A CAD 3D rajz nem annyira felesleges, ha egyszerűen és gyorsan akarsz CNC programot kreálni belőle, bevágod EdgeCAM-be a kész 3D rajzot, és az megírja a programot, neked már csak át kell módosítanod az adott gépre. Időben nagy segítség. Na meg ha megvan a 2D-s CAD rajz, onnan kb 2 parancs 3D-t kreálni belőle...
Valamint attól, hogy ebben a fórumban újonc vagyok, sok más helyen már rég ott vagyok, csak nemrég tévedtem erre
Gyakorlatilag az összes ismerősöm csak ígérni tud, teljesíteni nem.
Minden területen.
Mikor a beharangozott időpontra csak azt írtad hogy nem érsz rá, akkor azt gondoltam, megint egy ígérgető...... láttam már pár ilyent, tényleg.
"Én ezt tudok, meg azt, ilyen olcsón vagy ingyen" aztán mikor megvalósítás felé hajlik a dolog, akkor derül ki, hogy semmi sem úgy van mint ahogy mondta........
Várom a végkifejletet.
(én is úgy kezdtem szerelőhíddal foglalkozni, hogy itt kérdeztem, ki csinál. Senki. Majd én. Azóta van.
Jó lenne egy pontos súbertűs emberke. Hiánycikk.)

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Nnajó. Tony , engem meggyőztél !! 

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Biztos vagyok benne, hogy ez eredeti tű:Szebik András írta:Kivettem a tűt és tolómérővel méricskéltem kicsit.
A tavaly boltba vásárolt tű 1mm-el rövidebb a rajzhoz képest.
Az átmérő stimmel, a tű hegye stimmel, a tű hegyétől az első rovácka távolsága stimmel.
Ezek jók, viszont egy nagy gond van vele. A kúpossága. 29 helyett a bolti tű 24 mm-en növekszik 1,7 mm-ről 2,5 mm-re.
Ha tényleg ez a gyári tű méret, akkor a motorom alacsony terheletlen fordulat rángatására is meglesz a gyógyír
1. Tökéletesen hasonlít arra, amit Zsaki linkelt itt korábban
2. Tavaly a karbim ezzel a tűvel maga a tökély volt egy kis időt rászánva beállítgatásra (minden fordulaton és terhelésen megfelelő viselkedés, fogyasztás és teljesítmény aránya, végsebesség is rendben volt, sehol sem rángatott, gyertya gyönyörű volt)
3. Valamint ismerem a motor előéletét, tudom, hogy ebben a gyári tű volt

Amit én mértem utángyártottat, azon 1,41 mm a kúp végének átmérője (kvázi sokkal több üzemanyagot enged át, a gyárinak 1,71 mm, ez 3 tized eltérés, nagyon sok!), valamint olyan 34-35 mm a kúp hossza. Az utángyártott adatait nem jegyeztem fel, mert csak pislogtam, ahogy láttam a több tizedet, meg több mm-t eltérésként az eredetihez képest

"Ezek jók, viszont egy nagy gond van vele. A kúpossága."
Na igen, ez az a lényeges dolog, ami szinte az egészet meghatározza... Nem véletlen volt olyan a kúpossága az eredetinek, amilyen...
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Üzemanyagellátás
Kivettem a tűt és tolómérővel méricskéltem kicsit.
A tavaly boltba vásárolt tű 1mm-el rövidebb a rajzhoz képest.
Az átmérő stimmel, a tű hegye stimmel, a tű hegyétől az első rovácka távolsága stimmel.
Ezek jók, viszont egy nagy gond van vele. A kúpossága. 29 helyett a bolti tű 24 mm-en növekszik 1,7 mm-ről 2,5 mm-re.
Ha tényleg ez a gyári tű méret, akkor a motorom alacsony terheletlen fordulat rángatására is meglesz a gyógyír
A tavaly boltba vásárolt tű 1mm-el rövidebb a rajzhoz képest.
Az átmérő stimmel, a tű hegye stimmel, a tű hegyétől az első rovácka távolsága stimmel.
Ezek jók, viszont egy nagy gond van vele. A kúpossága. 29 helyett a bolti tű 24 mm-en növekszik 1,7 mm-ről 2,5 mm-re.
Ha tényleg ez a gyári tű méret, akkor a motorom alacsony terheletlen fordulat rángatására is meglesz a gyógyír

- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Köszsunbim írta:Öhh, ..nem találom hol van... leesett az állam!!Tony91 ez nagyon jól néz ki !

Ha tudnád, hogy ez a része még mennyire egyszerű az AutoCAD-nek


"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Öhh, ..nem találom hol van... leesett az állam!!
Tony91 ez nagyon jól néz ki !

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Újfajta számozást vezettek be amikor az N3-ast gyártották, ennek már valami köze van a tű mérhető paramétereihez is. 30N3-ban "2,5B511" a típusa. A gyári tűn nem tudom milyen jelölés van mert ilyen karburátort még nem láttam közelebbről.sunbim írta:Jó, akkor nem az.aronpfabian írta:C6 nem lehet, azon teljesen felül kezdődnek az állító rovátkák (ahol ezen a rugót kell beakasztani)Valami fórumban olvastam valamikor valahol, de akkor sem vettem kézpénznek.
Akkor hogy be"C,,zzem ?
Gyárilag nincs is betű+szám jelölésük ennek a tipusú tűnek, vagy csak ezen az utángyárin nincs?
Ezt is csak sejtem hogy az mert amikor a Mofaker (úgy emlékszem ők voltak) még Csepelen volt akkor vettem tőlük egy marékkal, minden féle tipusból és próba alapján ez volt a legkevésbé rossz.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Szép...



- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás





Most következik az utánakérdezés a gyártásnak... A sulimban ingyen CNC-zhetnék, csak az a baj, hogy azon a CNC-n nincsenek ilyen pici beszúrókések



"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
A szín az stimmel de az enyém még nem állt ilyen parkolóban soha.


Te azt durván tolod valóban ezeket a dolgokat(micsoda rajz)...


Ja és csak óvatosan bánj azzal a foncsorral pár éve és is szereztem egy olyat dobozból lett kivéve annyira új volt csak kicsesztem az üveget belőle berakásnál így oda is lett törékeny darab (vagyis eltettem ami maradt belőle gondoltam majd tetetek bele másik üveget, de nem foglalkotam vel azóta sem szóval megy a kukába majd a foncsor meg ami üveg benne maradt).

- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A súbertű AutoCAD (2013) 2D rajza méretezve, 5:1 méretarányban
https://drive.google.com/open?id=0B725l ... FhHNHRyNkE
Aki nem tudná megnézni (mert AutoCAD nem hétköznapi program mindenkinél...
)

https://drive.google.com/open?id=0B725l ... FhHNHRyNkE
Aki nem tudná megnézni (mert AutoCAD nem hétköznapi program mindenkinél...


"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Minden gond nélkül azért nyugodtan tud mindenki aludni szerintem, hogy van az másik valami is.
Pedig be kell látni oda mentek át az öreg bútordarabok akik itt voltak régen. És ott jobban lehet boldogulni ha van valami gondja baja az embernek talán. A kommentekből látszik legalább is valamennyire. Eltekintve pár gyógyegértől meg egypár dologtól szinte olyan az mint ez "volt". Dehát ez ilyen változnak az idők... 
Remélem azért itt előbb lesz tű kapható mint ott azért.
Hacsak pár másodpercel is.
Esély nincs rá tudom, de azért hátha... 


Remélem azért itt előbb lesz tű kapható mint ott azért.



- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Mert mindig csak az a csúnya facebook mi?Tony91 írta:
Valamint attól, hogy ebben a fórumban újonc vagyok, sok más helyen már rég ott vagyok, csak nemrég tévedtem erre

Azt itt nem szeretik ám.
Vörös posztó a szemükben.Vigyázz.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Senki nem tudja volt-e a gyáriba valami írva vagy sem. Ez a baj.sunbim írta:Jó, akkor nem az.aronpfabian írta:C6 nem lehet, azon teljesen felül kezdődnek az állító rovátkák (ahol ezen a rugót kell beakasztani)Valami fórumban olvastam valamikor valahol, de akkor sem vettem kézpénznek.
Akkor hogy be"C,,zzem ?
Gyárilag nincs is betű+szám jelölésük ennek a tipusú tűnek, vagy csak ezen az utángyárin nincs?
Ezt is csak sejtem hogy az mert amikor a Mofaker (úgy emlékszem ők voltak) még Csepelen volt akkor vettem tőlük egy marékkal, minden féle tipusból és próba alapján ez volt a legkevésbé rossz.






- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Nagyon jól tetted ide tévedtél! Itt kellett volna kezdeni! 

- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Jó, akkor nem az.aronpfabian írta:C6 nem lehet, azon teljesen felül kezdődnek az állító rovátkák (ahol ezen a rugót kell beakasztani)

Akkor hogy be"C,,zzem ?

Gyárilag nincs is betű+szám jelölésük ennek a tipusú tűnek, vagy csak ezen az utángyárin nincs?
Ezt is csak sejtem hogy az mert amikor a Mofaker (úgy emlékszem ők voltak) még Csepelen volt akkor vettem tőlük egy marékkal, minden féle tipusból és próba alapján ez volt a legkevésbé rossz.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Mert mi volt az előzetes várakozásod?MrDok írta:No, eddig túlszárnyaltad előzetes várakozásom, kíváncsi leszek a végeredményre.Tony91 írta:Kész van a kézi műszaki rajz az eredeti (csatos) súbertűről! Most csak egy fénykép van, a héten be lesz szkennelve is, és felteszem úgy is. A cég MEO laborjában ezeket a méreteket vettük le, azt méreteztem be, amit fontosabbnak véltem gyártás szempontjából, a többi méret ha kell, kiszámolható. A hordósságnak vélt dolog csak látszat, amúgy szabályos kúp, csak rövidebb ,mint az utángyártott tűkön
Nem kezdelek dicsérni, még.
Szerény véleményem szerint a cad 3d rajz felesleges. 2d, ez amit fényképen tettél ide beszkennelve, és a próbadarabok bőven elegendőek.
Mit mutat a mérés, egyszerű kúp van a tűn, vagy van benne valami rafináció?


A CAD 3D rajz nem annyira felesleges, ha egyszerűen és gyorsan akarsz CNC programot kreálni belőle, bevágod EdgeCAM-be a kész 3D rajzot, és az megírja a programot, neked már csak át kell módosítanod az adott gépre. Időben nagy segítség. Na meg ha megvan a 2D-s CAD rajz, onnan kb 2 parancs 3D-t kreálni belőle...

Valamint attól, hogy ebben a fórumban újonc vagyok, sok más helyen már rég ott vagyok, csak nemrég tévedtem erre

"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
No, eddig túlszárnyaltad előzetes várakozásom, kíváncsi leszek a végeredményre.Tony91 írta:Kész van a kézi műszaki rajz az eredeti (csatos) súbertűről! Most csak egy fénykép van, a héten be lesz szkennelve is, és felteszem úgy is. A cég MEO laborjában ezeket a méreteket vettük le, azt méreteztem be, amit fontosabbnak véltem gyártás szempontjából, a többi méret ha kell, kiszámolható. A hordósságnak vélt dolog csak látszat, amúgy szabályos kúp, csak rövidebb ,mint az utángyártott tűkön
Nem kezdelek dicsérni, még.
Szerény véleményem szerint a cad 3d rajz felesleges. 2d, ez amit fényképen tettél ide beszkennelve, és a próbadarabok bőven elegendőek.
Mit mutat a mérés, egyszerű kúp van a tűn, vagy van benne valami rafináció?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ilyen tiszta kézzel nem lehet szerelni, vagyis Te ZSu-t kényszerítetted az alantas munka elvégzésére........sunbim írta:Érdekesség képen nekem most ez van a csatosban:
A hegyétől az első rovátka aljáig méretet kifelejtettem, holnap pótolom. Három tolómérő méréseit összevetve . Tudom ez pontatlan a mikroszkópos stb vizsgálathoz képest.
A két vékony rovátka az csak jelölés a tű tipusára vonatkozóan. Úgy néz ki hogy ez C6.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
C6 nem lehet, azon teljesen felül kezdődnek az állító rovátkák (ahol ezen a rugót kell beakasztani)
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Érdekesség képen nekem most ez van a csatosban:






A hegyétől az első rovátka aljáig méretet kifelejtettem, holnap pótolom. Három tolómérő méréseit összevetve . Tudom ez pontatlan a mikroszkópos stb vizsgálathoz képest.
A két vékony rovátka az csak jelölés a tű tipusára vonatkozóan. Úgy néz ki hogy ez C6.






A hegyétől az első rovátka aljáig méretet kifelejtettem, holnap pótolom. Három tolómérő méréseit összevetve . Tudom ez pontatlan a mikroszkópos stb vizsgálathoz képest.
A két vékony rovátka az csak jelölés a tű tipusára vonatkozóan. Úgy néz ki hogy ez C6.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
sunbim írta:Egész jó Tony91 !!![]()
![]()
![]()
A gyártást is bevállalná közülünk valaki? A tű sárgaréz anyagának van valami spec. összetétele?
Vagy csak "sárgaréz,, és kész.
Úgy emlékszem Miklós88 cnc marós nem tudom ez a profiljába vág e és egyáltalán bevállalná?
A bolti ár többszörösét is adnám egy jó tűért!!
Az tény és való, hogy CNC-vel még jobb lenne a dolog. Sajnos a cégnél 1 CNC eszterga van, egy HUNOR vezérlésű, de az kb 10 éve áram alatt sem volt... A volt iskolámban viszont van egy kisebb, NCT vezérlésű CNC eszterga, amire tudok is programozni, és a volt tanárom mondta, hogy ha szükségem van valamire, szóljak, és bemehetek ingyen CNC-zni
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Egész jó Tony91 !!
A gyártást is bevállalná közülünk valaki? A tű sárgaréz anyagának van valami spec. összetétele?
Vagy csak "sárgaréz,, és kész.
Úgy emlékszem Miklós88 cnc marós nem tudom ez a profiljába vág e és egyáltalán bevállalná?
A bolti ár többszörösét is adnám egy jó tűért!!



A gyártást is bevállalná közülünk valaki? A tű sárgaréz anyagának van valami spec. összetétele?
Vagy csak "sárgaréz,, és kész.
Úgy emlékszem Miklós88 cnc marós nem tudom ez a profiljába vág e és egyáltalán bevállalná?
A bolti ár többszörösét is adnám egy jó tűért!!

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
hell írta:Atya ég nagyon profin tolod ilyet még itt nem sokat láttam! Le a kalappal!
Ha véletlenül kell gyári csavaros aljúnak tűje ha van ambíciód és persze lenne rá igény én el tudom küldeni a méretek szempontjából ha nem lenne gyárid közelebbről! Ja meg most vélem felfedezni itt laksz a szomszédban szinte...
Előző melóhelyemen műszaki rajzoló és tervező voltam (AutoCAD 2D/3D és Inventor 3D), előtte pedig 7 évig műszaki rajzoltam (középiskolában, aztán technikumban, majd 1 évig gépészmérnökin)...


Ezt a rajzot összedobtam egy nap, majd ha lesz időm, akkor lesz AutoCAD 3D rajz is belőle, valamint ha igény van rá, megcsinálom CAD-ben 2D-ben is ugyanígy beméretezve. Most a gyártást érdeklődöm körül cégen belül, vagy helyi ismerősömnél, akinek műszerész esztergája is van otthon
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Atya ég nagyon profin tolod ilyet még itt nem sokat láttam! Le a kalappal! 
Ha véletlenül kell gyári csavaros aljúnak tűje ha van ambíciód és persze lenne rá igény én el tudom küldeni a méretek szempontjából ha nem lenne gyárid közelebbről! Ja meg most vélem felfedezni itt laksz a szomszédban szinte...

Ha véletlenül kell gyári csavaros aljúnak tűje ha van ambíciód és persze lenne rá igény én el tudom küldeni a méretek szempontjából ha nem lenne gyárid közelebbről! Ja meg most vélem felfedezni itt laksz a szomszédban szinte...

- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Üzemanyagellátás
Ez király!
Este azt hiszem tűméricskélés lesz a program 


- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Kész van a kézi műszaki rajz az eredeti (csatos) súbertűről! Most csak egy fénykép van, a héten be lesz szkennelve is, és felteszem úgy is. A cég MEO laborjában ezeket a méreteket vettük le, azt méreteztem be, amit fontosabbnak véltem gyártás szempontjából, a többi méret ha kell, kiszámolható. A hordósságnak vélt dolog csak látszat, amúgy szabályos kúp, csak rövidebb ,mint az utángyártott tűkön


"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Annyit tudok csak biztosra, hogy a BVF 30N2-5 (csavaros) és a BVF 30N3-1 (csatos) karbi súbertűje nem azonos, az eltéréseket nem tudom, mert nekem a kezdetek óta a csatos van. Valamint az is biztos, hogy a tű, amit leméreteztem, az a csatos saját tűje, mert ismerem a motor előéletét. Ráadásul ezzel a tűvel szinte tökéletesre tudtam beállítani a karbimat tavaly, GPS szerint 130-at lazán vitte (az én 100 kg-os tömegemmel), és átlagban evett 4,9 litert 100 km-en, Erdélyben szürcsölt be átlagban az egész útra számolva 5,3 litert 100 km-en. És nem kapott keveset, se sokat, pont jó volt, a motor is nagyon szépen viselkedett minden gázállásnál. Nem hittem, hogy ilyen szépen be lehet állítani egy karbitsunbim írta:Ok, persze semmi gond.
Csak én is bekapcsolódtam ebbe a tű témába. Mert az én gyári tűmet egy 20évvel ezelőtti szerelésem alkalmával elrepesztettem a legalsó rovátkánál, megforrasztottam, úgy jártam vagy tíz évig. Aztán egyszer egy gondtalan motorozás alkalmával eszembe jutott hogy jujj, nekem ez
meg van forrasztva, bármikor eltörhet.
Ezt követően kutattam a motorosboltokat, és akkor vettem ezt ami most bent van. Ez volt a legkevésbé sz@r. Kis gázállásnál sokat kap vele a motor.
Úgyhogy tényleg lehet hogy a rövidebb kúpos lehet a csatos 250esé ...![]()
250es karburátorokhoz ez a két fajta tű létezhetett?

"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
http://www.szocimotoros.hu/download/mz_ ... elestu.gifzsakfos írta:Milyen rövidebb kúposra gondolsz?Hol láttál olyat?sunbim írta: Úgyhogy tényleg lehet hogy a rövidebb kúpos lehet a csatos 250esé ...![]()
A táblázatban és a rajzon az l1-el jelölt rész.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Nag örömmel látom még a végén lesz a projektből valami nagy az érdeklődés. Csatós tű lesz már úgy néz ki. Csavaros aljué meg még nem tudni. Ugya a kettő nem ugyanaz. A kúpos részre értve. Na majd elválik, hogy lesz...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Milyen rövidebb kúposra gondolsz?Hol láttál olyat?sunbim írta: Úgyhogy tényleg lehet hogy a rövidebb kúpos lehet a csatos 250esé ...![]()
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Ok, persze semmi gond.
Csak én is bekapcsolódtam ebbe a tű témába. Mert az én gyári tűmet egy 20évvel ezelőtti szerelésem alkalmával elrepesztettem a legalsó rovátkánál, megforrasztottam, úgy jártam vagy tíz évig. Aztán egyszer egy gondtalan motorozás alkalmával eszembe jutott hogy jujj, nekem ez
meg van forrasztva, bármikor eltörhet.
Ezt követően kutattam a motorosboltokat, és akkor vettem ezt ami most bent van. Ez volt a legkevésbé sz@r. Kis gázállásnál sokat kap vele a motor.
Úgyhogy tényleg lehet hogy a rövidebb kúpos lehet a csatos 250esé ...
250es karburátorokhoz ez a két fajta tű létezhetett?
Csak én is bekapcsolódtam ebbe a tű témába. Mert az én gyári tűmet egy 20évvel ezelőtti szerelésem alkalmával elrepesztettem a legalsó rovátkánál, megforrasztottam, úgy jártam vagy tíz évig. Aztán egyszer egy gondtalan motorozás alkalmával eszembe jutott hogy jujj, nekem ez
meg van forrasztva, bármikor eltörhet.
Ezt követően kutattam a motorosboltokat, és akkor vettem ezt ami most bent van. Ez volt a legkevésbé sz@r. Kis gázállásnál sokat kap vele a motor.
Úgyhogy tényleg lehet hogy a rövidebb kúpos lehet a csatos 250esé ...

250es karburátorokhoz ez a két fajta tű létezhetett?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerdára lesz részletesen méretezett rajz, csak ma is odavoltam egyik fórumtársnál alkatrészért a 251-essel (240 km oda-vissza), a másik fél napom meg pakolással telt....
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Ez pontosan így is van.Ez megtalálható a szocimotoros.hu-n már régóta

http://www.szocimotoros.hu/download/mz_ ... elestu.gif
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Első ránézésre úgy tűnik, mintha lenne hordossága, viszont mikroszkóppal bemérve, valamint projektoron mérve nincs hordóssága, a rövidebb kúpméret csalóka vizuálisan, az teszi. Ugyanis az utángyártottan sokkal hosszabb a kúp, mint a gyárin (valamint a kúp kisebbik átmérőjében is elég nagy eltérések vannak)
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Fogalmam sincs itt volt egyszer(vagyis úgy rémlik
aki itt van régen az biztosan látta...). Állítólag jó gyakorlatilag meg a fene tudja. 


- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás

Az l1 kúpos résznek nincs egy kis hordóssága? Ill. honnan lehet ez a táblázat, gyári archívumból, v. valaki leméretezte?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Jó az csak egy kép volt akit valaki feltett annó... A lényeg akkor közeli hozzá.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A C6-oshoz elég közel állnak a méretei, én egy picit részletesebben méreteztem be

"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A nagy lendület, mint picit korábban írtam, visszamaradt, mert közbejött egy költözés és egyéb magánéleti problémák... Ahogy lesz egy fikarsznyi szabadidőm, haladni fog tovább a dolog. Mint mondtam, a beméretezett rajz megvan, minden méret megmérve mikroszkóppal (a cégnél a MEO laborban)MrDok írta:Tényleg, a rovátkák miatt néztem el......hell írta: Nafene ez is ujdonság számomra.Az valahogy nem így néz ki...
Sok van rajta. Aztán még nem láttam az újonc fiatalembör által nagy lendülettel beígért gyári másolatokat.......
Majd eccer.
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég