

Annyit tudok csak biztosra, hogy a BVF 30N2-5 (csavaros) és a BVF 30N3-1 (csatos) karbi súbertűje nem azonos, az eltéréseket nem tudom, mert nekem a kezdetek óta a csatos van. Valamint az is biztos, hogy a tű, amit leméreteztem, az a csatos saját tűje, mert ismerem a motor előéletét. Ráadásul ezzel a tűvel szinte tökéletesre tudtam beállítani a karbimat tavaly, GPS szerint 130-at lazán vitte (az én 100 kg-os tömegemmel), és átlagban evett 4,9 litert 100 km-en, Erdélyben szürcsölt be átlagban az egész útra számolva 5,3 litert 100 km-en. És nem kapott keveset, se sokat, pont jó volt, a motor is nagyon szépen viselkedett minden gázállásnál. Nem hittem, hogy ilyen szépen be lehet állítani egy karbitsunbim írta:Ok, persze semmi gond.
Csak én is bekapcsolódtam ebbe a tű témába. Mert az én gyári tűmet egy 20évvel ezelőtti szerelésem alkalmával elrepesztettem a legalsó rovátkánál, megforrasztottam, úgy jártam vagy tíz évig. Aztán egyszer egy gondtalan motorozás alkalmával eszembe jutott hogy jujj, nekem ez
meg van forrasztva, bármikor eltörhet.
Ezt követően kutattam a motorosboltokat, és akkor vettem ezt ami most bent van. Ez volt a legkevésbé sz@r. Kis gázállásnál sokat kap vele a motor.
Úgyhogy tényleg lehet hogy a rövidebb kúpos lehet a csatos 250esé ...![]()
250es karburátorokhoz ez a két fajta tű létezhetett?
http://www.szocimotoros.hu/download/mz_ ... elestu.gifzsakfos írta:Milyen rövidebb kúposra gondolsz?Hol láttál olyat?sunbim írta: Úgyhogy tényleg lehet hogy a rövidebb kúpos lehet a csatos 250esé ...![]()
Milyen rövidebb kúposra gondolsz?Hol láttál olyat?sunbim írta: Úgyhogy tényleg lehet hogy a rövidebb kúpos lehet a csatos 250esé ...![]()
Ez pontosan így is van.Ez megtalálható a szocimotoros.hu-n már régóta
Első ránézésre úgy tűnik, mintha lenne hordossága, viszont mikroszkóppal bemérve, valamint projektoron mérve nincs hordóssága, a rövidebb kúpméret csalóka vizuálisan, az teszi. Ugyanis az utángyártottan sokkal hosszabb a kúp, mint a gyárin (valamint a kúp kisebbik átmérőjében is elég nagy eltérések vannak)
A C6-oshoz elég közel állnak a méretei, én egy picit részletesebben méreteztem be
A nagy lendület, mint picit korábban írtam, visszamaradt, mert közbejött egy költözés és egyéb magánéleti problémák... Ahogy lesz egy fikarsznyi szabadidőm, haladni fog tovább a dolog. Mint mondtam, a beméretezett rajz megvan, minden méret megmérve mikroszkóppal (a cégnél a MEO laborban)MrDok írta:Tényleg, a rovátkák miatt néztem el......hell írta: Nafene ez is ujdonság számomra.Az valahogy nem így néz ki...
Sok van rajta. Aztán még nem láttam az újonc fiatalembör által nagy lendülettel beígért gyári másolatokat.......
Majd eccer.
Tényleg, a rovátkák miatt néztem el......hell írta: Nafene ez is ujdonság számomra.Az valahogy nem így néz ki...
Nafene ez is ujdonság számomra.MrDok írta:A jobb oldali csatosé.hell írta:Két régiség az egyik eredeti (a kopott) a másikra azt mondták eredeti bár nem úgy néz ki..Méretei nagyon megegyeznek. A végük kivételével ha az számít valamit. Mindkét példány 20+ éves. Ja és csavaros karbihoz valók ha minden igaz...
![]()
A jobb oldali csatosé.hell írta:Két régiség az egyik eredeti (a kopott) a másikra azt mondták eredeti bár nem úgy néz ki..Méretei nagyon megegyeznek. A végük kivételével ha az számít valamit. Mindkét példány 20+ éves. Ja és csavaros karbihoz valók ha minden igaz...
![]()
A C6-os az eredeti,a másik nem.
hell írta:Szereztem egy tűt csavaros karbiban volt a tűtartónál kopott de a többi része jól néz ki beleütve c6 vagy ilyesmi. Meg szereztem egy másikat abba nincs beleírva semmi de nagyon szépen néz ki bár arról nem tudni eredeti lehet-e 20+ éves annyi biztos. Amenyiben a gyártásban tudok vele segíteni szoljon az illetékes...
Patrik írta:Sziasztok!
Tegnap voltam a helyi motoros boltban ami kimondottan szoci motorokra van kihegyezve már sok sok éve.
Volt most neki polcon a csatos karbi amiről már korábban beszélt,elvileg 100%-ban megegyezik a gyárival bvf felirat van beleütve,azt mondta az ő motorján is ilyen van és hibátlan olyan vele a motor mint fénykorában.
28000Ft-ért adja volt neki 12000Ft os is de arra most is azt mondta,hogy azt a szar kínait csak akkor adja ha nagyon akarom én nem baszom a fejéhez egy hétmulva.na de egyelőre nem tudom meg,hogy milyen mert karbi van polcon csak pénz nincs a tárcában.
Az oldtimer-es link,a legmeggyőzőbb.Ennyi pénzért itthon,veszel legalább 6-ot.Abból egy csak jó lesz?!Szebik András írta:Sziasztok!
Egy csatos karbi tűjére én is vevő lennék. Nekem egy próbát mindenképpen megér, mert már külföldi oldalakat nézegetek 30N3-1 karbik után. Németországból min 60 E-ért hozzák el a legolcsóbbat.
Mi a véleményetek, mennyire lehetnek méretpontos a gyári karbihoz viszonyítva:
https://www.oldtimer-teileshop.de/verga ... ng-am.html
http://www.motorradmeistermilz.de/Verga ... MZ-ETZ-251
https://www.sausewind-shop.com/vergaser ... 1-301.html
Szerintem annyiért sok, még ha eredeti is...Patrik írta:Sziasztok!
Tegnap voltam a helyi motoros boltban ami kimondottan szoci motorokra van kihegyezve már sok sok éve.
Volt most neki polcon a csatos karbi amiről már korábban beszélt,elvileg 100%-ban megegyezik a gyárival bvf felirat van beleütve,azt mondta az ő motorján is ilyen van és hibátlan olyan vele a motor mint fénykorában.
28000Ft-ért adja volt neki 12000Ft os is de arra most is azt mondta,hogy azt a szar kínait csak akkor adja ha nagyon akarom én nem baszom a fejéhez egy hétmulva.na de egyelőre nem tudom meg,hogy milyen mert karbi van polcon csak pénz nincs a tárcában.
Neked be lett lőve melyik főfuvival megy jól a 300 gép ez ki lett tárgyalva, azok táborát erősíted akinek megy. Rajtad kívül is tudok még párat akinek nincsen gondja vele nagyobb tempónál. Elég szük a Binges tábor az tény és nem is meglepő nem éppen 2 forint meg annó sem volt.z25z írta:A BING-ről: zsebivel ugyebár épp túrázgatunk eddig 72 litert tankoltam és 1860 km- mentünk. Hiányzik kb 7 liter a tankból és elfogyott kb. 1 liter olaj (1:70). Meg vagyunk pakolva, próbálunk 100- as tempót tartani van ahol több van ahol kevesebb. Ha jól számolok 4.3/100 km. Én meg vagyok vele elégedve. Jól megy, takarékos.
Nem tudom mitől folyik túl.zsakfos írta:hell írta:
Csavarossal simán vitte a 130-t. Fogyasztásom vele vegyesben 4,5-l körül volt.
Binget próbáltam 125 (mint te és ugyan az tapasztaltad mint énbeledöglés). Csináltattam még Baki M. annó 130 meg 135 így azokat már nem kellett próbálnom(terveben volt a 300 így ezért csak olyanokat csináltattam). Mivel őt már nem látom errefele így mást meg nem tudtam aki csinálna olyan méretű fúvókákat így sajnos most nincs lehetőségem dörzsáraztatni olyan méretűeket így ez van. De ha tudnék bele olyanokat csináltatni 1000% teszt lenne. Gyertyakép ezzel a fúvókával is tökéletes szép barna de valahogy valami még sem volt fasza...
És még valami gyári beállítást sem találok a Binghez amiben le lenne írva úszószint és egyebek sajnos. Lassan 10 éve használom és valamiért ha nem zárom a csapot túlfolyik ezt tavaly kezdte el...
Na az a sebesség különbség mondjuk tényleg számottevő.
Fuvókát Babetta fuvókából lehet dörzsáraztatni,ha esetleg találsz arrafelé valakit,akinek van dörzsára meg kalibrálója.
Szerintem úszószintet a Bingnél nem kell állitani,az elméletileg sosem mászik el.
Levegőcsavar meg pont úgy működik beállitás ügyileg mint a BVF karbinál.
De leirást mondjuk én sem tudok.
Nekem a Binggel csak a /1-el van tapasztalatom.
Az sem ment végsbességre sokat,de nekem másik karbival sem,szóval ez 1:1
Fogyasztásban viszont nálam a Bing verhetetlen volt.Míg előtte a BVF benyelte az 5,5-6 litert átlagban, aBing megelégedett 4-4,3-al átlagban.
MrDok írta:Majdnem napi szinten használom az MZ-t, láttam már szerelést is......
Van csatos karbim.
Ha tesztelni kell, esetleg reszelni, módosítani a tesztpéldányt, állok rendelkezésre.
Úgysem hisszük elMrDok írta: láttam már szerelést is......
hell írta:
Csavarossal simán vitte a 130-t. Fogyasztásom vele vegyesben 4,5-l körül volt.
Binget próbáltam 125 (mint te és ugyan az tapasztaltad mint énbeledöglés). Csináltattam még Baki M. annó 130 meg 135 így azokat már nem kellett próbálnom(terveben volt a 300 így ezért csak olyanokat csináltattam). Mivel őt már nem látom errefele így mást meg nem tudtam aki csinálna olyan méretű fúvókákat így sajnos most nincs lehetőségem dörzsáraztatni olyan méretűeket így ez van. De ha tudnék bele olyanokat csináltatni 1000% teszt lenne. Gyertyakép ezzel a fúvókával is tökéletes szép barna de valahogy valami még sem volt fasza...
És még valami gyári beállítást sem találok a Binghez amiben le lenne írva úszószint és egyebek sajnos. Lassan 10 éve használom és valamiért ha nem zárom a csapot túlfolyik ezt tavaly kezdte el...
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég