Üzemanyagellátás
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A korábbi típusokon a gyári tű ismeretetőjele hogy bele van ütve a típusa (C3, C6, D1 stb) az egyenes részen a vége felé. Nem tudom ez az N3-ason így van-e de jó támpont lehet ha ilyet találsz a tűdön.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Egyenlőre annyit tudok biztosra mondani, hogy a cégnél minden eszköz adott hozzá. Aztán hogy megoldható-e fusiban, azt kell megtudnom. Valamint várok akkor még képet eredeti csatos tűről, hogy olyan-e, amilyen nekem vanhell írta:Várom a fejleményeket a projektel kapcsolatban az tény...
Páran mondták az eltört tűre, hogy talán nem eredeti. Nos, ha mégsem eredeti, én akkor is azt veszem alapul, mert azzal tavaly tökéletes volt a karbim, 4,9-es átlagfogyasztás mellett is nagyon szépen ment a motor, nem volt problémája
Erről meg biztosan tudom, hogy utángyártott tű:

"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Várom a fejleményeket a projektel kapcsolatban az tény... 

- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Nekem van egy tűm az nem rézből van!(Nem a csatos karbihoz hanem az 5 höz)De a lényeg hogy nem réz! Olyan mintha rozydamentes anyagból lenne.Tony91 írta:Jövőhéten beszélek a pantográfköszörűs kollegával, megmondja, hogy belefér-e fusiba, valamint hogy megoldható-e.hell írta:Ilyet se láttam még azt meg kell hagyni. Ez egy gyári csatosé lenne? Mi rajta az a réz vagy mi henger szerűség? Ha igen ebből kellene sorozatgyártást csinálni és sokan boldogan motoroznának utánna.../Ha lesz belőle több darab is akkor én azonnal vevő lennék egy darabra.
/
Igen, gyári csatos karbi eredeti súbertűje. Nagy eséllyel többet csináltatok, ha van rá mód. Az anyaga mennyire számít? Muszáj rézből lennie, vagy lehet más is?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
90%, hogy gyári. De ha nem is gyári, tavaly akkor is hibátlanul ment vele a motor, a karbi pöpec volthell írta:De biztosan az a gyári egyáltalán? Ezt azért nem ártana tudni talán. Valaki esetleg? Az anyagát illetően nem tudom miből lehetne még. De ha nem leszünk okosabbak a mérnöknél akkor maradunk az eredeti anyagánál(talán nem lövünk mellé). Bár a BING-ben más anyagú van ha jól emlékszem...
Következő héten a MEO-val megbeszélem, hogy mérhetnénk meg a legpontosabban a kúpot, aztan beszélek a köszörűs és CNC-s kollegával. Ha megvannak a pontos adatok, én CAD-ben megrajzolom 3D-ben, aztán eldől, hogyan és mennyiből lehetne kivitelezni
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tony91 2016.04.30. 20:00-kor.
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Holnap ha lesz időm szétkapom a zé-től kapottat és lefotózom a tűt benne hogy néz ki. Tervem a Bing helyett most ezt fogom használni így biztosan szükség lesz ilyesmi alkatrészre tartalékba. Ez nem játék... 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Rozsdamentesből is lehetne, vagy bármiből, amit lehet krómozni, de legegyszerűbb a réz. (Valami keményebb ötvözet, ami könnyen forgácsolható, de nem olyan törékeny...
)
Ha lesz, engem is érdekelne...
Micsoda piaci rés...


Ha lesz, engem is érdekelne...
Micsoda piaci rés...


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
De biztosan az a gyári egyáltalán? Ezt azért nem ártana tudni talán. Valaki esetleg? Az anyagát illetően nem tudom miből lehetne még. De ha nem leszünk okosabbak a mérnöknél akkor maradunk az eredeti anyagánál(talán nem lövünk mellé
). Bár a BING-ben más anyagú van ha jól emlékszem...

- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Jövőhéten megmérem pár eszközzel, rákérdezek kollegáknál a gyárthatóságra, majd lerajzolom CAD-benGexxx írta:Ha a gyári tűt sikerülne pontosan reprodukálni, én is vevő lennék egyre! Nekem is hajlott már el sajna...
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha a gyári tűt sikerülne pontosan reprodukálni, én is vevő lennék egyre! Nekem is hajlott már el sajna...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Zé nekem elküldte a csatos kabiját, de abban nem ilyen a tű kinézete(bár ez nem jelent semmit persze), de állítólag abban is gyári van. Na majd jönnek a szakemberek és megmondják nekünk a frankót! Remélhetőleg legalább is... 

- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Jövőhéten beszélek a pantográfköszörűs kollegával, megmondja, hogy belefér-e fusiba, valamint hogy megoldható-e.hell írta:Ilyet se láttam még azt meg kell hagyni. Ez egy gyári csatosé lenne? Mi rajta az a réz vagy mi henger szerűség? Ha igen ebből kellene sorozatgyártást csinálni és sokan boldogan motoroznának utánna.../Ha lesz belőle több darab is akkor én azonnal vevő lennék egy darabra.
/
Igen, gyári csatos karbi eredeti súbertűje. Nagy eséllyel többet csináltatok, ha van rá mód. Az anyaga mennyire számít? Muszáj rézből lennie, vagy lehet más is?
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Ilyet se láttam még azt meg kell hagyni. Ez egy gyári csatosé lenne? Mi rajta az a réz vagy mi henger szerűség? Ha igen ebből kellene sorozatgyártást csinálni és sokan boldogan motoroznának utánna...
/Ha lesz belőle több darab is akkor én azonnal vevő lennék egy darabra.
/


- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Meg is lesz, következő héten beszélek a cégnél a pantográfköszörűssel, vágja a témátKILL3R etz írta:A méreteket azért még le lehet venni róla...
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
A méreteket azért még le lehet venni róla... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hejj, eredeti súbertű kilőve
Kivettem, és eltört.. Picit ferde volt már tavaly is, de ugye nem piszkáltam érte, mert pont ettől féltem


Kivettem, és eltört.. Picit ferde volt már tavaly is, de ugye nem piszkáltam érte, mert pont ettől féltem


"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
MrDok írta:Tedd vissza a jó tűt.Tony91 írta: Gyárinak tudtam, komplett karbit cseréltem, mert nekem az eredeti már kopottas volt eléggé
A henger/ dugó állapottól függően akár használható is marad, nézd meg. Lehet csak csiszolni kell rajtuk egy kicsit.
Ez nem is kérdés, hogy megy vissza a régi tű, ezek után
A henger + dugó nem orvosolható, felkerül rá a tartalékszettem, még tavaly ősszel vettem

"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Tedd vissza a jó tűt.Tony91 írta: Gyárinak tudtam, komplett karbit cseréltem, mert nekem az eredeti már kopottas volt eléggé
A henger/ dugó állapottól függően akár használható is marad, nézd meg. Lehet csak csiszolni kell rajtuk egy kicsit.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
aronpfabian írta:Miért tettél fel utángyártott tűt ha van gyárid is?
Gyárinak tudtam, komplett karbit cseréltem, mert nekem az eredeti már kopottas volt eléggé
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Miért tettél fel utángyártott tűt ha van gyárid is?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm szépen válaszod! 2 csatos karbim van, az egyikben (amelyik félre van rakva) ott van az a tű, ami biztosan gyári, és tavaly az volt benne, azzal nem tapasztaltam ilyet. Minden tartományban kapott üzemanyagot, egyformán húzott, nem volt ilyen megtorpanás sehol sem, és nagyon szépen ment. Valamint ha a tűt a gyárilag előírt rovátkába tettem (felülről negyedik), akkor 4,9-es átlagfogyasztásom volt, és a motor is kapott eleget, nem volt hiánya, gyertya is szép őzbarna volt a 4,9-es fogyasztás mellettMrDok írta:Üdv a rendes fórumon!Tony91 írta:Üdv!
Az FB csoport után ide is betévedek
A leírtak alapján mire tippeltek, hol lehet a probléma?
Előre is köszönöm válaszotokat!
A leírtak alapján üzemanyag probléma, utángyári súberű esete.
Részterhelésen a tű helyzete, és adott pozícióban a vastagsága szabályozza a motorba jutó üzemanyag mennyiségét. Simán előfordul, hogy az amúgy magas fogyasztás mellett (ahogy írod, 6L) elégtelen a motor kenése, a kevés anyag miatt.
Ezen csak hosszas tesztelés (használat) után tudsz módosítani, mikor tudod hol kevés az anyag, és hol elég.
Ez alapján kell a tű profilját alakítani.
Általában a kúp kezdetén, a váll túl durva kialakítású, nincs átmenet.
Ennek tünete az egy bizonyos markolat pozícióban nem megy a motor, nagyobb vagy teli gázon meg jó.
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Ha a karburátor túlfolyód nincs eldugulva akkor nem kerülhet benzin a forgattyúsházba.AN27 írta:Üdv nem tudom fogalmam sincs miért folyt mégis a tűzellő anyag a blokkba van egy gyári könyvem 125 hoz az alapján állítottam be az úszót vadonat újat vetem bele mert a régi lyukas volt nem akartam cinelni új fúvókák kerültek bele meg minden más de a szívatóhoz nem nyúltam csak az elmúlt napokban vetem ki és láttam hogy nincs ott a gumi szimobol kiszedtem betettem azóta jómoyos írta:Szia!
Simán elhiszem a többletfogyasztást és a kormolást is, de a történet nem kerek nekem.
Az úszóházból tud áramlani a benya a szívató járaton át hiányzó tömítés esetén, ez OK. De hogy a brantban folyik túl, ha az úszó zárja a tűszelepet? Ez az amit nem fogok, mert a tank irányából elméletileg nincs utánfolyás. De vitázni nem érdemes ha a probléma megoldódott. Nyeregbe és gyí!
45.987km van benne ez alatt a karbit sose szedtük szét ment mint a huzat.. gondolkodom/nézegetem mivel lehetne ezt a karbit kiváltani más típusra megbízhatóbbra mert jó öreg már .
Nézz rá , erre, pucold ki.

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Üdv a rendes fórumon!Tony91 írta:Üdv!
Az FB csoport után ide is betévedek
A leírtak alapján mire tippeltek, hol lehet a probléma?
Előre is köszönöm válaszotokat!
A leírtak alapján üzemanyag probléma, utángyári súberű esete.
Részterhelésen a tű helyzete, és adott pozícióban a vastagsága szabályozza a motorba jutó üzemanyag mennyiségét. Simán előfordul, hogy az amúgy magas fogyasztás mellett (ahogy írod, 6L) elégtelen a motor kenése, a kevés anyag miatt.
Ezen csak hosszas tesztelés (használat) után tudsz módosítani, mikor tudod hol kevés az anyag, és hol elég.
Ez alapján kell a tű profilját alakítani.
Általában a kúp kezdetén, a váll túl durva kialakítású, nincs átmenet.
Ennek tünete az egy bizonyos markolat pozícióban nem megy a motor, nagyobb vagy teli gázon meg jó.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Az FB csoport után ide is betévedek
Következő lenne a problémám:
2.804 km után megszorult az ETZ 251-es...
A súbertű 2.400 km után lett visszarakva az eredeti helyére, addig megemelt súberrel ment. 135-ös főfúvóka van a karbiban (gyári csatos), ezt nem is piszkáltam, hogy ne vegyek el túl sokat bejáratás után. A súbertű visszarakása után sem evett vészesen keveset (5,8 l/100 km), tehát arra nem lehet fogni a szorulást, hogy elvettem tőle a cuccot. Olaj fullszintetikus, keverékarány 1:50. Vasárnap egy 60 km-es táv megtétele után a gyertya fekete volt (kormos), de száraz. Megemelt súberrel evett 6,1 litert, és ha nem húzattam ki hosszabb távon, akkor olajos volt a gyertya, a városi poroszkálást nem szívlelte.
Kb 500 m tolás után be tudtam rúgni a motort, alapjáratot is szépen tartotta, 50-nel óvatosan begurultam a munkahelyre vele, különlegeset nem tapasztaltam rajta, mindössze annyit, hogy 2.500-as fordulat táján mintha picit jobban kopogós lenne.
Amit észrevettem a bejáratás kb 500-adik km-étől, hogy olyan 3.800 - 4.300 közti tartományban olyan volt a motor, mintha kihagyna a szikra, vagy nem kapna üzemanyagot. Ezen a tartományon picit szenvedve mindig továbbhaladt a motor, és szépen kipörgött 6 ezerig. Elsősorban a gyertyára tippeltem, mert sokszor beolajozta azt, gondolom a megemelt súbertű miatt. Nos mikor megragadt, már gyári helyén volt a tű, ahogy korábban is írtam, és ugyanezen a fordulatszámtartományon próbáltam továbbhúzatni a motort, és ekkor blokkolt a hátsó kerék, 100-as tempó környékén... Amikor ragadás után kivettem a gyertyát, majdnem fehér volt az elektróda, mintha keveset kapott volna. Ezért írtam ide, mert szerintem ez üzemanyagellátás probléma lehet, legalábbis én ezt tippelem, más nem jut már eszembe. A fúrással biztosan nem volt gond, Bambi csinálta, meg ha gond van, akkor nem a 2.800-ik km-nél jön ki, hanem hamarabb (gondolom én)
Gyári csatos a karbi, a picivel nagyobb főfúvókát leszámítva minden fúvókaméret gyári a karbin
Most felkerül egy tartalék henger + dugó a motorra, a másikat meg majd meghónoltatom, előtte veszek hozzá új lengyel dugót, vagy Bertát, majd meglátom még
A leírtak alapján mire tippeltek, hol lehet a probléma?
Előre is köszönöm válaszotokat!
Az FB csoport után ide is betévedek
Következő lenne a problémám:
2.804 km után megszorult az ETZ 251-es...
A súbertű 2.400 km után lett visszarakva az eredeti helyére, addig megemelt súberrel ment. 135-ös főfúvóka van a karbiban (gyári csatos), ezt nem is piszkáltam, hogy ne vegyek el túl sokat bejáratás után. A súbertű visszarakása után sem evett vészesen keveset (5,8 l/100 km), tehát arra nem lehet fogni a szorulást, hogy elvettem tőle a cuccot. Olaj fullszintetikus, keverékarány 1:50. Vasárnap egy 60 km-es táv megtétele után a gyertya fekete volt (kormos), de száraz. Megemelt súberrel evett 6,1 litert, és ha nem húzattam ki hosszabb távon, akkor olajos volt a gyertya, a városi poroszkálást nem szívlelte.
Kb 500 m tolás után be tudtam rúgni a motort, alapjáratot is szépen tartotta, 50-nel óvatosan begurultam a munkahelyre vele, különlegeset nem tapasztaltam rajta, mindössze annyit, hogy 2.500-as fordulat táján mintha picit jobban kopogós lenne.
Amit észrevettem a bejáratás kb 500-adik km-étől, hogy olyan 3.800 - 4.300 közti tartományban olyan volt a motor, mintha kihagyna a szikra, vagy nem kapna üzemanyagot. Ezen a tartományon picit szenvedve mindig továbbhaladt a motor, és szépen kipörgött 6 ezerig. Elsősorban a gyertyára tippeltem, mert sokszor beolajozta azt, gondolom a megemelt súbertű miatt. Nos mikor megragadt, már gyári helyén volt a tű, ahogy korábban is írtam, és ugyanezen a fordulatszámtartományon próbáltam továbbhúzatni a motort, és ekkor blokkolt a hátsó kerék, 100-as tempó környékén... Amikor ragadás után kivettem a gyertyát, majdnem fehér volt az elektróda, mintha keveset kapott volna. Ezért írtam ide, mert szerintem ez üzemanyagellátás probléma lehet, legalábbis én ezt tippelem, más nem jut már eszembe. A fúrással biztosan nem volt gond, Bambi csinálta, meg ha gond van, akkor nem a 2.800-ik km-nél jön ki, hanem hamarabb (gondolom én)
Gyári csatos a karbi, a picivel nagyobb főfúvókát leszámítva minden fúvókaméret gyári a karbin
Most felkerül egy tartalék henger + dugó a motorra, a másikat meg majd meghónoltatom, előtte veszek hozzá új lengyel dugót, vagy Bertát, majd meglátom még
A leírtak alapján mire tippeltek, hol lehet a probléma?
Előre is köszönöm válaszotokat!
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Szia hova valósi vagy? ha a közelembe(Kápolnásnyék-Velencei tó környéke)nagyon szívesen segítek a karburátor belövésébe és azt hiszem tanácsokat is adhatok a közel 30 éves MZ-s múltammal,főleg a TS ezen belül is a kicsik amik a szerelmeim de ETZ se probléma.AN27 írta:Üdv nem tudom fogalmam sincs miért folyt mégis a tűzellő anyag a blokkba van egy gyári könyvem 125 hoz az alapján állítottam be az úszót vadonat újat vetem bele mert a régi lyukas volt nem akartam cinelni új fúvókák kerültek bele meg minden más de a szívatóhoz nem nyúltam csak az elmúlt napokban vetem ki és láttam hogy nincs ott a gumi szimobol kiszedtem betettem azóta jómoyos írta:Szia!
Simán elhiszem a többletfogyasztást és a kormolást is, de a történet nem kerek nekem.
Az úszóházból tud áramlani a benya a szívató járaton át hiányzó tömítés esetén, ez OK. De hogy a brantban folyik túl, ha az úszó zárja a tűszelepet? Ez az amit nem fogok, mert a tank irányából elméletileg nincs utánfolyás. De vitázni nem érdemes ha a probléma megoldódott. Nyeregbe és gyí!
45.987km van benne ez alatt a karbit sose szedtük szét ment mint a huzat.. gondolkodom/nézegetem mivel lehetne ezt a karbit kiváltani más típusra megbízhatóbbra mert jó öreg már .
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Üzemanyagellátás
Üdv nem tudom fogalmam sincs miért folyt mégis a tűzellő anyag a blokkba van egy gyári könyvem 125 hoz az alapján állítottam be az úszót vadonat újat vetem bele mert a régi lyukas volt nem akartam cinelni új fúvókák kerültek bele meg minden más de a szívatóhoz nem nyúltam csak az elmúlt napokban vetem ki és láttam hogy nincs ott a gumi szimobol kiszedtem betettem azóta jómoyos írta:Szia!
Simán elhiszem a többletfogyasztást és a kormolást is, de a történet nem kerek nekem.
Az úszóházból tud áramlani a benya a szívató járaton át hiányzó tömítés esetén, ez OK. De hogy a brantban folyik túl, ha az úszó zárja a tűszelepet? Ez az amit nem fogok, mert a tank irányából elméletileg nincs utánfolyás. De vitázni nem érdemes ha a probléma megoldódott. Nyeregbe és gyí!
45.987km van benne ez alatt a karbit sose szedtük szét ment mint a huzat.. gondolkodom/nézegetem mivel lehetne ezt a karbit kiváltani más típusra megbízhatóbbra mert jó öreg már .
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Üzemanyagellátás
Az alapjáratot jól be tudtam tavaly állítani, azóta is ott van ahova akkor állítottam. A gyújtás is rendben van, pontos. A súber emlékeim szerint nem kotyog, csak talán néhány tizedet. Alapjárattól elemelve sem csörög. A részterhelés tűvel viszont már voltak problémáim, így most egy utángyártott van benne. Ezzel meg sajnos nem tudok mit kezdeni.
A főfúvókáját meg következő szétszedéskor megnézem mennyire ovális. Köszi a tippeket!
A főfúvókáját meg következő szétszedéskor megnézem mennyire ovális. Köszi a tippeket!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem: az 5.5 normál fogyasztásnak sok. Normál fogyasztásnak én a 4-4.5L közti értéket tekinteném.Szebik András írta:Több helyen is olvastam már, hogy a BVF karburátor kikopik.
A BVF 30 N3-1 leírásában a karbi élettartamára 40.000km-t írnak.
Mik ennek a kopásnak a jelei, mire kell figyelni? Erre vonatkozóan nem találtam mérteket, vagy határértékeket.
Egyébként normális motorüzemeltetés (3-5000 ford/min között) során vegyes közlekedésben az 5,5-5,8 l/100km-es átlag nem sok egy kicsit?
Egy jól beállított motornál. Ami fontos, hogy ezt kopott karbival is meg lehet csinálni.
A karbi kopás a súbernél és házánál jelentkezik. Kiszedett karbiba kétoldalról benyúlsz, és megmozgatod a súber hengerét. Kotyog, kopott. Ennek zörgését alapjáraton hallod, mikor elemeled a súbert az ütközőcsavarjától (hozzáérsz a gázhoz).
Kopik a súbertű és a fúvókája is, ez okozza a fogyasztás növekedést, több anyagot enged átfolyni.
A fogyasztást jó esetben a részterheléstű helyzete/állapota határozza meg.
Ha nyél gázon használod, akkor a főfúvóka mérete.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
A legnagyobb probléma a tű kopása,mert ez még mindíg pótolhatatlan ha a gyárihoz viszonyítunk,és a leg idegesítőbb jelenséget is ez okozza,hogy bizonyos fordulatszám tartományok használhatatlanok.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Minden karburátor kopik, a BVF-ek elérték azt a kort és kilométert amikor már több a(z el)kopott mint a jó állapotú.
A súber és a tűszelep a két leggyakoribb probléma. A tűszelep kivállasodik, a válla fennakadhat, álló motornál folyik a benzin a túlfolyóból, vagy hirtelen elárasztja és megfojtja a motort (pl. hídról lehajtva piros lámpánál volt egy ilyen kellemetlen élményem). A fogyasztás is nő a bizonytalan benzinszint miatt.
A súber kopása főleg alapjáraton zavaró, mert a lötyögő tolózár véletlenszerűen enged el maga mellett levegőt, nagyon megnehezítve az alapjárati rendszer megfelelő hangolását. Ez nagyobb probléma az N3-as típusokon, ahol a tolattyú alapjáraton teljesen zárva kéne legyen.
5.5 liter környéke egy 250-esnek nem kirívóan sok. Ha nem tapasztaltad a leírt problémákat, akkor a karburátorod nincs rossz állapotban.
A súber és a tűszelep a két leggyakoribb probléma. A tűszelep kivállasodik, a válla fennakadhat, álló motornál folyik a benzin a túlfolyóból, vagy hirtelen elárasztja és megfojtja a motort (pl. hídról lehajtva piros lámpánál volt egy ilyen kellemetlen élményem). A fogyasztás is nő a bizonytalan benzinszint miatt.
A súber kopása főleg alapjáraton zavaró, mert a lötyögő tolózár véletlenszerűen enged el maga mellett levegőt, nagyon megnehezítve az alapjárati rendszer megfelelő hangolását. Ez nagyobb probléma az N3-as típusokon, ahol a tolattyú alapjáraton teljesen zárva kéne legyen.
5.5 liter környéke egy 250-esnek nem kirívóan sok. Ha nem tapasztaltad a leírt problémákat, akkor a karburátorod nincs rossz állapotban.
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Üzemanyagellátás
Több helyen is olvastam már, hogy a BVF karburátor kikopik.
A BVF 30 N3-1 leírásában a karbi élettartamára 40.000km-t írnak.
Mik ennek a kopásnak a jelei, mire kell figyelni? Erre vonatkozóan nem találtam mérteket, vagy határértékeket.
Egyébként normális motorüzemeltetés (3-5000 ford/min között) során vegyes közlekedésben az 5,5-5,8 l/100km-es átlag nem sok egy kicsit?
A BVF 30 N3-1 leírásában a karbi élettartamára 40.000km-t írnak.
Mik ennek a kopásnak a jelei, mire kell figyelni? Erre vonatkozóan nem találtam mérteket, vagy határértékeket.
Egyébként normális motorüzemeltetés (3-5000 ford/min között) során vegyes közlekedésben az 5,5-5,8 l/100km-es átlag nem sok egy kicsit?
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Üzemanyagellátás
Szia!
Simán elhiszem a többletfogyasztást és a kormolást is, de a történet nem kerek nekem.
Az úszóházból tud áramlani a benya a szívató járaton át hiányzó tömítés esetén, ez OK. De hogy a brantban folyik túl, ha az úszó zárja a tűszelepet? Ez az amit nem fogok, mert a tank irányából elméletileg nincs utánfolyás. De vitázni nem érdemes ha a probléma megoldódott. Nyeregbe és gyí!
Simán elhiszem a többletfogyasztást és a kormolást is, de a történet nem kerek nekem.
Az úszóházból tud áramlani a benya a szívató járaton át hiányzó tömítés esetén, ez OK. De hogy a brantban folyik túl, ha az úszó zárja a tűszelepet? Ez az amit nem fogok, mert a tank irányából elméletileg nincs utánfolyás. De vitázni nem érdemes ha a probléma megoldódott. Nyeregbe és gyí!
Re: Üzemanyagellátás
moyos írta:Srácok,
a BVF nem úgy működik: hiába van ráhúzva a szívató, ha tekered a gázt mint a hülyegyerek, az már csak csekély mértékben befolyásolja a keverék dússágát? Merthogy a szívató dugattyúja az üresjárati levegőre terhel rá + nyálat?
Nem azt írom, hogy nem fog többet fogyasztani, illetve azt sem, hogy ne tegyen gumitömítést a szívatóra! Ha áll a nafta a forgattyúsházban, az túlfolyás szerintem. Vagy tűszelep, vagy úszó hiba - esetleg utóbbi rossz beállítása.
ha hiszed ha nem ez a hiányzó gumi volt a ludas..már jó
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Akár az is lehet amit írsz,de olvasd vissza. Azt írja hogy alapjáraton már lezabálta a fejét!moyos írta:Srácok,
a BVF nem úgy működik: hiába van ráhúzva a szívató, ha tekered a gázt mint a hülyegyerek, az már csak csekély mértékben befolyásolja a keverék dússágát? Merthogy a szívató dugattyúja az üresjárati levegőre terhel rá + nyálat?
Nem azt írom, hogy nem fog többet fogyasztani, illetve azt sem, hogy ne tegyen gumitömítést a szívatóra! Ha áll a nafta a forgattyúsházban, az túlfolyás szerintem. Vagy tűszelep, vagy úszó hiba - esetleg utóbbi rossz beállítása.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Üzemanyagellátás
Srácok,
a BVF nem úgy működik: hiába van ráhúzva a szívató, ha tekered a gázt mint a hülyegyerek, az már csak csekély mértékben befolyásolja a keverék dússágát? Merthogy a szívató dugattyúja az üresjárati levegőre terhel rá + nyálat?
Nem azt írom, hogy nem fog többet fogyasztani, illetve azt sem, hogy ne tegyen gumitömítést a szívatóra! Ha áll a nafta a forgattyúsházban, az túlfolyás szerintem. Vagy tűszelep, vagy úszó hiba - esetleg utóbbi rossz beállítása.
a BVF nem úgy működik: hiába van ráhúzva a szívató, ha tekered a gázt mint a hülyegyerek, az már csak csekély mértékben befolyásolja a keverék dússágát? Merthogy a szívató dugattyúja az üresjárati levegőre terhel rá + nyálat?
Nem azt írom, hogy nem fog többet fogyasztani, illetve azt sem, hogy ne tegyen gumitömítést a szívatóra! Ha áll a nafta a forgattyúsházban, az túlfolyás szerintem. Vagy tűszelep, vagy úszó hiba - esetleg utóbbi rossz beállítása.
Re: Üzemanyagellátás
z25z írta:de ilyen használat mellett nedves koromfekete gyertyaképnek kellett lennie, extrém fogyasztással és szép sűrű füsttel üzem közben
mikor kikaptam a blokkott szétszedtem kb 1 dl benzin volt a főtengelynél
Re: Üzemanyagellátás
z25z írta:de ilyen használat mellett nedves koromfekete gyertyaképnek kellett lennie, extrém fogyasztással és szép sűrű füsttel üzem közben
Ilyen is volt ahogy azt írod
alapjáraton féllittyó benzin kb 5percig tartott
A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára AN27 2016.04.18. 20:20-kor.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
de ilyen használat mellett nedves koromfekete gyertyaképnek kellett lennie, extrém fogyasztással és szép sűrű füsttel üzem közben
Re: Üzemanyagellátás
akkor végre meg van a baj miért is állt meg mindig a főtengelynél a benzin karbifelújitáskor ezt meg se néztem most szereznem kel egy új tömítést odaz25z írta:igen
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
igen
Re: Üzemanyagellátás
üdv 125 ts ha a karbiban a szívató részt kiszedem ott nincs benne a gumi az okozhatja hogy tul szívja magát a motor menet közben és a főtengelynél felgyűlik a benzin?
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
aronpfabian írta:Teljesen normális. Ezek 2T-k, sajnos nem fognak 3.5 literből 120-szal menni. Vagy lassabban mész (alacsonyan tartod a fordulatot) vagy zabál...Norbedlee írta:Sziasztok!
Tegnap mentem egy nagyobb kört (200km körül)
Fogyasztást mértem, számoltam 80%-ban lakott területen kívül 80-85 sebességgel átlag fogy. 4,3 Etz 150, ez jó lehet vagy sok?
Legalább tudom, hogy nincs baj akkor

Etz 150 87'
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Teljesen normális. Ezek 2T-k, sajnos nem fognak 3.5 literből 120-szal menni. Vagy lassabban mész (alacsonyan tartod a fordulatot) vagy zabál...Norbedlee írta:Sziasztok!
Tegnap mentem egy nagyobb kört (200km körül)
Fogyasztást mértem, számoltam 80%-ban lakott területen kívül 80-85 sebességgel átlag fogy. 4,3 Etz 150, ez jó lehet vagy sok?
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Tegnap mentem egy nagyobb kört (200km körül)
Fogyasztást mértem, számoltam 80%-ban lakott területen kívül 80-85 sebességgel átlag fogy. 4,3 Etz 150, ez jó lehet vagy sok?
Tegnap mentem egy nagyobb kört (200km körül)
Fogyasztást mértem, számoltam 80%-ban lakott területen kívül 80-85 sebességgel átlag fogy. 4,3 Etz 150, ez jó lehet vagy sok?
Etz 150 87'
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2011.10.24. 19:45
- MZ-d típusa: mz etz 150
Re: Üzemanyagellátás
aronpfabian írta:Dreamer cikkét tudom ajánlaniszoszijani írta:Sziasztok!
Remélem a jó helyen érdeklődök.
A következő lenne a problémám. Van egy 150-es mz etz-m és a benzincsapom ereszt. Nem vagyok nagy szerelő ezért fordulok a segítségetekért. A benzincsapnak a cseréje megoldaná e a problémát? Ha igen részletesebb magyarázatot tudna adni valaki hogy ezt hogyan kell csinálni?
A megtisztelő válaszokat előre is köszönöm.http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek& ... t=5&alkat=
köszönöm a választ
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
ETZ 250 karbi teljesen jó hozzá, főbb méretei azonosak.farkas_istvan65 írta:Sziasztok,
Van egy 35 éves 250/1-es TS oldalkocsis MZ-m, melynek a gyári karburátorának a Schuber háza el van kopva. Milyen lehetőségek vannak a javításra vagy kompatibilitásra (például ETZ 250)?
Vagy esetleg megtudjátok mondani, hogy a 250-es ETZ karburátorának mekkora a beömlőnyílás külső mérete?
Előre is köszönöm,
Az más kérdés, hogy abból is ritka a nem kopott.
Az említett bing használható hozzá, de bármi alkalmas egyéb karbi is.
Korábban Zsaki tesztelt valami kínai származású cuccot, azt írta róla, hogy jó.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Dreamer cikkét tudom ajánlaniszoszijani írta:Sziasztok!
Remélem a jó helyen érdeklődök.
A következő lenne a problémám. Van egy 150-es mz etz-m és a benzincsapom ereszt. Nem vagyok nagy szerelő ezért fordulok a segítségetekért. A benzincsapnak a cseréje megoldaná e a problémát? Ha igen részletesebb magyarázatot tudna adni valaki hogy ezt hogyan kell csinálni?
A megtisztelő válaszokat előre is köszönöm.

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
30 mm a belső átmérője.farkas_istvan65 írta:Sziasztok,
Van egy 35 éves 250/1-es TS oldalkocsis MZ-m, melynek a gyári karburátorának a Schuber háza el van kopva. Milyen lehetőségek vannak a javításra vagy kompatibilitásra (például ETZ 250)?
Vagy esetleg megtudjátok mondani, hogy a 250-es ETZ karburátorának mekkora a beömlőnyílás külső mérete?
Előre is köszönöm,
BING 84-gyel gyárilag felcserélhető (ezekkel szerelték is őket a német egyesülés után) de ezek is aranyárban vannak már manapság. Típusidegen karburátort illeszteni is kell (szívócsonk átalakítása) illetve a fúvókákkal, tűprofillal is szükséges lehet játszani a megfelelő működés eléréséhez.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2011.10.24. 19:45
- MZ-d típusa: mz etz 150
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Remélem a jó helyen érdeklődök.
A következő lenne a problémám. Van egy 150-es mz etz-m és a benzincsapom ereszt. Nem vagyok nagy szerelő ezért fordulok a segítségetekért. A benzincsapnak a cseréje megoldaná e a problémát? Ha igen részletesebb magyarázatot tudna adni valaki hogy ezt hogyan kell csinálni?
A megtisztelő válaszokat előre is köszönöm.
Remélem a jó helyen érdeklődök.
A következő lenne a problémám. Van egy 150-es mz etz-m és a benzincsapom ereszt. Nem vagyok nagy szerelő ezért fordulok a segítségetekért. A benzincsapnak a cseréje megoldaná e a problémát? Ha igen részletesebb magyarázatot tudna adni valaki hogy ezt hogyan kell csinálni?
A megtisztelő válaszokat előre is köszönöm.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2016.04.07. 18:10
- MZ-d típusa: Mz
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok,
Van egy 35 éves 250/1-es TS oldalkocsis MZ-m, melynek a gyári karburátorának a Schuber háza el van kopva. Milyen lehetőségek vannak a javításra vagy kompatibilitásra (például ETZ 250)?
Vagy esetleg megtudjátok mondani, hogy a 250-es ETZ karburátorának mekkora a beömlőnyílás külső mérete?
Előre is köszönöm,
Van egy 35 éves 250/1-es TS oldalkocsis MZ-m, melynek a gyári karburátorának a Schuber háza el van kopva. Milyen lehetőségek vannak a javításra vagy kompatibilitásra (például ETZ 250)?
Vagy esetleg megtudjátok mondani, hogy a 250-es ETZ karburátorának mekkora a beömlőnyílás külső mérete?
Előre is köszönöm,
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég