Futómű
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Vagy rendelek egyet a motoralkatrész24-ről. Azt amilyen lesz olyan....
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Gyorsba passz, de börzén szokott lenni... Lengővilla még megúszhatja sztem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Ok adok neki egy esélyt ha nem flex lesz. Meg az utolsó szerelése nálam elég volt ebből a kinlódásból...
Tengelyt (meg lengővillát) honnan a fenéből tudok szerezni ami még használható gyorsan?
Tengelyt (meg lengővillát) honnan a fenéből tudok szerezni ami még használható gyorsan?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Amíg van rajta menet, én alátéttel, combos anyával próbálnám kihúzatni.
Közben lehet csavarlazítózni, fékolajozni. Viszont a tengelytől sztem köszönj el, nem hiszem, hogy az épen kijön...
Közben lehet csavarlazítózni, fékolajozni. Viszont a tengelytől sztem köszönj el, nem hiszem, hogy az épen kijön...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
Ez nem törvényszerű!Idén 4 ETZ-t szedtem darabokra,1 volt ilyen szopatós.Lépcsősre van kopva a tengely...Próbáld meg forgatni,és közben ütni,ha ez nem jön be,akkor elviszed egy autószerelőhöz.Nekik van hidraulikus présük keretben,azzal ki lehet nyomni.Ne verd szét!Amikor összerakod büszke leszel,hogy felépítettél egy motort.Összeszereléshez használj valamilyen tartós kenőanyagot,rézpasztát,hőállózsírt(ezüst színű),akkor többet nem lesz ilyen.hell írta:Na meg az ultra szopás ami eddig is volt most fokozódott. A lengővilla tengely az istenért nem akar kijönni. Kezd tele lenni a tököm a géppel már kezdem megbánni szét lett termelve...
Szétvertük a végét(flexel még visszalakítható nagyából jó legyen persze). De hogy a jó életbe nem akar megmozdulni el sem hiszem. Ha van valakinek a flexel levágásos, eladjam a motort vagy felgyujtsam témán kívül valami használható jó megoldása?
De hogy soha az életbe többé nem szedjük szét motorgenerálra az is tuti inkább eladom. Ennyit szívni még mint most...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Na meg az ultra szopás ami eddig is volt most fokozódott. A lengővilla tengely az istenért nem akar kijönni. Kezd tele lenni a tököm a géppel már kezdem megbánni szét lett termelve...
Szétvertük a végét(flexel még visszalakítható nagyából jó legyen persze). De hogy a jó életbe nem akar megmozdulni el sem hiszem. Ha van valakinek a flexel levágásos, eladjam a motort vagy felgyujtsam témán kívül valami használható jó megoldása?
De hogy soha az életbe többé nem szedjük szét motorgenerálra az is tuti inkább eladom. Ennyit szívni még mint most...
Szétvertük a végét(flexel még visszalakítható nagyából jó legyen persze). De hogy a jó életbe nem akar megmozdulni el sem hiszem. Ha van valakinek a flexel levágásos, eladjam a motort vagy felgyujtsam témán kívül valami használható jó megoldása?
De hogy soha az életbe többé nem szedjük szét motorgenerálra az is tuti inkább eladom. Ennyit szívni még mint most...
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Futómű
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám, remélem valaki tud segíteni! Van egy MZ TS 150-es mocim. Napi használatban van, és a hátsó kerekem rugózásnál beleér a hajtás oldalt a kipufogótartó csavarfejébe, amiből már csiszoltam le rendesen. Ha oldalról ránézem, a kerék egyáltalán nincs a sárhányó közepén. Most jelenleg kétszemélyre állított hátsó lengéscsillapítóval közlekedek
!
Bálint
Lenne egy kis problémám, remélem valaki tud segíteni! Van egy MZ TS 150-es mocim. Napi használatban van, és a hátsó kerekem rugózásnál beleér a hajtás oldalt a kipufogótartó csavarfejébe, amiből már csiszoltam le rendesen. Ha oldalról ránézem, a kerék egyáltalán nincs a sárhányó közepén. Most jelenleg kétszemélyre állított hátsó lengéscsillapítóval közlekedek

Bálint
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Próbálj érdeklődni néhány biciklis boltban. Általában meg tudják csinálni, ha akarják.Szebik András írta:Sziasztok!
Magam nem szándékozok nekiállni, mert eddig biciklivel próbálkoztam, de azok csak rosszabbak lettek.
A tippeket előre is köszi.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Tisztelt lakógyűlés! Mi a véleményetek erről a tengelyről? Használható vagy keressek bontottat?http://motoshop.startuzlet.hu/termek/ke ... hatso.html
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Futómű
Sziasztok!
Egy jó tippet szeretnék kérni Győr és Mosonmagyaróvár környékéről.
Tavaly a gumicsere során vettem észre, hogy az első kerék nincs a helyzet magaslatán. Nem teljesen kerek, azaz tojás van benne, valamint egy kicsi nyolcas is megfűszerezi a problémát. Eddig csak kicsit lehetett érezni, hogy ráz a kerék, ezt eddig az utak minőségének betudtam, de most hogy tudatába vagyok a tényleges problémának, már nagyon idegesít.
Hol találok Győr-Moson-Sopron megyében olyan szervizt aki ETZ első kerék kihúzással foglakozik?
Magam nem szándékozok nekiállni, mert eddig biciklivel próbálkoztam, de azok csak rosszabbak lettek.
A tippeket előre is köszi.
Egy jó tippet szeretnék kérni Győr és Mosonmagyaróvár környékéről.
Tavaly a gumicsere során vettem észre, hogy az első kerék nincs a helyzet magaslatán. Nem teljesen kerek, azaz tojás van benne, valamint egy kicsi nyolcas is megfűszerezi a problémát. Eddig csak kicsit lehetett érezni, hogy ráz a kerék, ezt eddig az utak minőségének betudtam, de most hogy tudatába vagyok a tényleges problémának, már nagyon idegesít.
Hol találok Győr-Moson-Sopron megyében olyan szervizt aki ETZ első kerék kihúzással foglakozik?
Magam nem szándékozok nekiállni, mert eddig biciklivel próbálkoztam, de azok csak rosszabbak lettek.
A tippeket előre is köszi.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Végre megjött a ragasztó a hátsó kerék csapágyhoz. Már ideje volt! Holnap össze is rakom az új csapágyakkal.


A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ha az alu külső száras van, akkor belül egy klingerit tömítés volt a rugótámasz és a szár között.arcsassandor írta:Segítséget kérek! Egy lelkes kezdő,/ én/ nem tudja mivel tömítse az első teleszkóp zárócsavarjait? Kicsit sürgős ! Aki tud, írjon! H.S.
Fent nem kéne szivárognia, mert a szár szorosan illeszkedik a helyére, és a zárócsavar fémesen tömít. Ha mégis enged, akkor egy kis blokktömítő paszta a csavarra behajtás előtt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Sima szilikonpaszta (FBS, blokktömítő, ami épp kéznél van)
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2015.06.28. 12:54
- MZ-d típusa: 250 TS MZ
Re: Futómű
Segítséget kérek! Egy lelkes kezdő,/ én/ nem tudja mivel tömítse az első teleszkóp zárócsavarjait? Kicsit sürgős ! Aki tud, írjon! H.S.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Jól van na! Be voltam szarva.zsakfos írta:Eddig is 6-7 mm volt a difi.
Semmi nem változott,de én ezt már egyszer megmondtam hogy ennyi a difi a méréseket látva és hogy az szerintem nem ügy
Ezért kár volt Tutul-t játszanod


A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Eddig is 6-7 mm volt a difi.
Semmi nem változott,de én ezt már egyszer megmondtam hogy ennyi a difi a méréseket látva és hogy az szerintem nem ügy
Ezért kár volt Tutul-t játszanod
Semmi nem változott,de én ezt már egyszer megmondtam hogy ennyi a difi a méréseket látva és hogy az szerintem nem ügy

Ezért kár volt Tutul-t játszanod

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Hát nem tudom mi történt,de úgy néz ki hogy megtalálta a helyét a kerék! Lehet hogy beleszólt a hátsó teló csere,azóta megjártam a falut 3x oda-vissza és lehet hogy beállt a helyére.No meg agyon vízszinteztem a motort hogy kimérjem a hátsóvilla deformált e és semmi baja! Ehhez a szintezéshez hozzá néztem az első kerék függőlegességét és tökéletes!
Így már az is biztos hogy nincs eldeformálódva a váz meg az első villa+ nyak.Annyit mértem és szinteztem hogy a motorépítő
Paul Tutul is megirigyelné!
Ahogy Zizi írta (képekkel demonstrálva) a tárcsás oldalon 6cm lett , a másik oldalon meg 5,5cm lett a felnitől a telótengelyig a táv. Újra léceztem és 6mm a különbség! Ez már jó,tűréshatáron van?



Így már az is biztos hogy nincs eldeformálódva a váz meg az első villa+ nyak.Annyit mértem és szinteztem hogy a motorépítő
Paul Tutul is megirigyelné!




A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
A rugók fáradnak .Gexxx írta:Sziasztok.
Utángyártott hátsó teleszkóp rugóval van tapasztalatotok? Lehet találni indiait meg magyart. Vagy jobban megérné a gyárit újra krómoztatni?
Ami neked most bent van vagy akár a bontott, hasonlóan fáradt. Én nem krómoztatnám.
A gyárinál erősebb, hasonló külső átmérőjűt lehet beszerelném, számolni kell a ,,növekvő terheléssel,, .


Krómozottat szeretnél feltétlenül?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Az elsőket ne nagyon keményítsd fel mert szétrázza a kezed-agyad! Ha ráfékezel és nem koppan be hagy úgy ahogy van.Annak lágyan kell csillapítania.Athem írta:Csak ajánlani tudom a webshopost, bár nem adnak hozzá körmös kulcsot, de akinek van otthon hollander kulcsa mz-hez annak jó lesz az is.
Én régi bicikli kulcsot használok erre a célra ha állítani szeretném. Egyébként 5 fokozatos amikről beszéltünk lentebb. Jó anyag eddig.
Bár az első villa most jobban játszik, mint ahogy azt megszoktam eddig, lehet arra is rá kellene néznem felújítás gyanánt, igaz nem csöpög se semmi, csak olyan könnyen mozog mintha nem csillapítana semmi benne. Így jártam a hátsókkal is.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Futómű
Csak ajánlani tudom a webshopost, bár nem adnak hozzá körmös kulcsot, de akinek van otthon hollander kulcsa mz-hez annak jó lesz az is.
Én régi bicikli kulcsot használok erre a célra ha állítani szeretném. Egyébként 5 fokozatos amikről beszéltünk lentebb. Jó anyag eddig.
Bár az első villa most jobban játszik, mint ahogy azt megszoktam eddig, lehet arra is rá kellene néznem felújítás gyanánt, igaz nem csöpög se semmi, csak olyan könnyen mozog mintha nem csillapítana semmi benne. Így jártam a hátsókkal is.
Én régi bicikli kulcsot használok erre a célra ha állítani szeretném. Egyébként 5 fokozatos amikről beszéltünk lentebb. Jó anyag eddig.
Bár az első villa most jobban játszik, mint ahogy azt megszoktam eddig, lehet arra is rá kellene néznem felújítás gyanánt, igaz nem csöpög se semmi, csak olyan könnyen mozog mintha nem csillapítana semmi benne. Így jártam a hátsókkal is.

"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Gexxx! Ez jó lesz?http://motoshop.startuzlet.hu/termek/te ... _rugo.html 

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Azt ugye vágod, hogy csak rugó cseréről és nem komplett rugós tag (lengéscsillapító+rugó) cseréről beszélek?MrDok írta:Na tekerjé lefelé gyorsan.......Gexxx írta:Sziasztok.
Utángyártott hátsó teleszkóp rugóval van tapasztalatotok? Lehet találni indiait meg magyart. Vagy jobban megérné a gyárit újra krómoztatni?
Van Sunbim, pnlaci, és még pár ember rajtuk kívül is ajánlja a cserét. Nem újrakrómozni, újat venni! A gyári rugók már megfáradtak biztos..... most már nem csak egyedül fogsz a motoron ülni.....

Amúgy meg alattam mitől fáradt volna el?

MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Na tekerjé lefelé gyorsan.......Gexxx írta:Sziasztok.
Utángyártott hátsó teleszkóp rugóval van tapasztalatotok? Lehet találni indiait meg magyart. Vagy jobban megérné a gyárit újra krómoztatni?
Van Sunbim, pnlaci, és még pár ember rajtuk kívül is ajánlja a cserét. Nem újrakrómozni, újat venni! A gyári rugók már megfáradtak biztos..... most már nem csak egyedül fogsz a motoron ülni.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Semmi baja! olyan szépen jár mintjura györgy írta:sziasztok, igen ahogy KILL írta , úgy csináld és utána is rugóztasd be, de ha szorosan jár akkor valószínű hogy görbe a teló, Bambinál még lehet hogy kapsz gyárit, én nála vettem, a fűzésnek is nézz utána ,ha közel laknál Sárvárhoz tudnék segíteni ebben üdv. juragy



Na mindegy az a két centit még akkor se értem a léceknél.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Nem fáradt el? Az enyém olyan puha lett a 30 év alatt!Úgy vágtam ki mint makkát tojni!Gexxx írta:Sziasztok.
Utángyártott hátsó teleszkóp rugóval van tapasztalatotok? Lehet találni indiait meg magyart. Vagy jobban megérné a gyárit újra krómoztatni?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok, igen ahogy KILL írta , úgy csináld és utána is rugóztasd be, de ha szorosan jár akkor valószínű hogy görbe a teló, Bambinál még lehet hogy kapsz gyárit, én nála vettem, a fűzésnek is nézz utána ,ha közel laknál Sárvárhoz tudnék segíteni ebben üdv. juragy
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Sziasztok.
Utángyártott hátsó teleszkóp rugóval van tapasztalatotok? Lehet találni indiait meg magyart. Vagy jobban megérné a gyárit újra krómoztatni?
Utángyártott hátsó teleszkóp rugóval van tapasztalatotok? Lehet találni indiait meg magyart. Vagy jobban megérné a gyárit újra krómoztatni?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
OK ezt még meg próbálom.Meg amit Kill is írt. De még ott van az is hogy hogy a pi be nem stimmel a léchez képest a kerék!zsakfos írta:Az nincs egy centi csak 7 mm kb.Az véleményem szerint nem akkora baj.
A gumi meg azért van olyan rohadt közel a sárvédőhöz mert jóval szélesebb mint a gyári.Akár még a sárvédőben is lehet kis hajlás azt mindjárt eltűnik az a pár mm .Ilyen széles keréknél hamar kijön ez a dolog
Persze hogy miért van neked ott a tengely és a teló közt a bal oldalon szemmel láthatóan kisebb rés mint másnak,az jó kérdés.
De simán lehet benne ennyi görbeség a telóban ahogy Mrdok is mondta.
Ha tutira akarsz menni,tényleg kapd ki a kereket,azt mérd meg pontosan alul a 2 szár középpontját egymástól.
Azt akkor mindjárt kijön vajon a telókban van a bibi ahogy Mrdok is mondja vagy máshol kell tovább keresgetni
Mert ügye nem középen fut így. Igaz az is csak egy centi,de bosszantó. Mindegy, ki vizmértékelem és megnézem a lengővillát is.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
A teló rendesen lett összehúzva?
Tehát összes csavar/anya lelazítva, koppig párszor berugóztatni, ekkor a balos teló megtalálja a helyét, utána pedig lentről felfelé minden csavart szépen meghúz...
Tehát összes csavar/anya lelazítva, koppig párszor berugóztatni, ekkor a balos teló megtalálja a helyét, utána pedig lentről felfelé minden csavart szépen meghúz...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Az nincs egy centi csak 7 mm kb.Az véleményem szerint nem akkora baj.
A gumi meg azért van olyan rohadt közel a sárvédőhöz mert jóval szélesebb mint a gyári.Akár még a sárvédőben is lehet kis hajlás azt mindjárt eltűnik az a pár mm .Ilyen széles keréknél hamar kijön ez a dolog
Persze hogy miért van neked ott a tengely és a teló közt a bal oldalon szemmel láthatóan kisebb rés mint másnak,az jó kérdés.
De simán lehet benne ennyi görbeség a telóban ahogy Mrdok is mondta.
Ha tutira akarsz menni,tényleg kapd ki a kereket,azt mérd meg pontosan alul a 2 szár középpontját egymástól.
Azt akkor mindjárt kijön vajon a telókban van a bibi ahogy Mrdok is mondja vagy máshol kell tovább keresgetni
A gumi meg azért van olyan rohadt közel a sárvédőhöz mert jóval szélesebb mint a gyári.Akár még a sárvédőben is lehet kis hajlás azt mindjárt eltűnik az a pár mm .Ilyen széles keréknél hamar kijön ez a dolog
Persze hogy miért van neked ott a tengely és a teló közt a bal oldalon szemmel láthatóan kisebb rés mint másnak,az jó kérdés.
De simán lehet benne ennyi görbeség a telóban ahogy Mrdok is mondta.
Ha tutira akarsz menni,tényleg kapd ki a kereket,azt mérd meg pontosan alul a 2 szár középpontját egymástól.
Azt akkor mindjárt kijön vajon a telókban van a bibi ahogy Mrdok is mondja vagy máshol kell tovább keresgetni
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Na az biztos hogy nem görbe!De ha az is lenne Basszus! Matek! akkor ellentétesnek kellene lennie a gebasznak! Nem egy oldalon!csoka írta:Ne agyalj annyit!Kérj valakitől egy normális első kereket,és tedd bele.Ehhez a váznak semmi köze.Vagy félre van küllőzve,vagy görbe az első tengely.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
Ne agyalj annyit!Kérj valakitől egy normális első kereket,és tedd bele.Ehhez a váznak semmi köze.Vagy félre van küllőzve,vagy görbe az első tengely.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Hát megmértem. Ez rohadtul ott van!zsakfos írta:Természetesen a menetirány szerinti bal oldal.Mérés szempontjából is értelemszerűen nem a tarcsás oldalra gondoltam

Direkt az ötöshöz raktam hogy jobban látszódjon.
Viszont amit Zizi írt azt is megnéztem.Íme.


Közel egy centi a difi!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
2cm ,hogy lehet hogy csavarodott a váz! lehet hogy puffos volt? Vagy ahogy tavaly írta Triton lehet hogy tekeredett a lengővilla? Már minden szar az eszembe jut!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Természetesen a menetirány szerinti bal oldal.Mérés szempontjából is értelemszerűen nem a tarcsás oldalra gondoltam
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Akkor most a bal a bal?kiszsebi írta:Na melyik, vazze... Amelyik oldalon a kocsidban a kormány van.pnlaci írta:Melyik bal? Ha rajta ülök bal,vagy ha szembe állok bal?![]()
(tudom, így sem pontos a meghatározásMert mondjuk Drapál Fecónak akkor melyik a bal keze
)
A jármű oldalait mindig a menetirány szerint értjük, tehát tök mindegy, hogy melyik oldalon állsz. Pl. az ETZ-ken (ciki, de nem mertem MZ-ket írni) a BAL OLDALON van a sebességváltó kar, míg a jobb oldalon a fékpedál, a kipufogó... Világos![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(egyébként ez emlékeim szerint még a KRESZ-ben is le van írva (jobbkézszabály, kanyarodási szabályok))

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
Na melyik, vazze... Amelyik oldalon a kocsidban a kormány van.pnlaci írta:Melyik bal? Ha rajta ülök bal,vagy ha szembe állok bal?

(tudom, így sem pontos a meghatározás


A jármű oldalait mindig a menetirány szerint értjük, tehát tök mindegy, hogy melyik oldalon állsz. Pl. az ETZ-ken (ciki, de nem mertem MZ-ket írni) a BAL OLDALON van a sebességváltó kar, míg a jobb oldalon a fékpedál, a kipufogó... Világos






(egyébként ez emlékeim szerint még a KRESZ-ben is le van írva (jobbkézszabály, kanyarodási szabályok))
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Melyik bal? Ha rajta ülök bal,vagy ha szembe állok bal?zsakfos írta:A félreküllőzéshez egy adat:
a bal oldalon az agy széle gyárilag a felni szélétől 3 mm-re van beljebb.
magyarul ha gumi nélkül keresztül raknánk egy egyenes lécet a keréken,akkor a léc és az agy széle közt 3 mm lenne.
Ezt könnyen kitudod mérni még gumival is és akkor mindjárt tisztábban látod hogy a küllőzés az oka vagy más.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
A görbe telószár szerintem nem biztos..Mert ha csak a bal oldali telószár görbe,akkor az okozhatja a tengelyen levő kis rést,ahogy Mrdok mondja.Viszont attól még a keréknek a nyomvonal vizsgálatnál középen kellene lennie.Vagy nem?
Szóval én nem vagyok róla meggyőződve hogy görbe lenne a telószár.
Persze ez csak hangosan gondolkodás részemről
Ettől még simán lehet görbe ahogy Mrdok mondja
Szóval én nem vagyok róla meggyőződve hogy görbe lenne a telószár.
Persze ez csak hangosan gondolkodás részemről

Ettől még simán lehet görbe ahogy Mrdok mondja
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
A félreküllőzéshez egy adat:
a bal oldalon az agy széle gyárilag a felni szélétől 3 mm-re van beljebb.
magyarul ha gumi nélkül keresztül raknánk egy egyenes lécet a keréken,akkor a léc és az agy széle közt 3 mm lenne.
Ezt könnyen kitudod mérni még gumival is és akkor mindjárt tisztábban látod hogy a küllőzés az oka vagy más.
a bal oldalon az agy széle gyárilag a felni szélétől 3 mm-re van beljebb.
magyarul ha gumi nélkül keresztül raknánk egy egyenes lécet a keréken,akkor a léc és az agy széle közt 3 mm lenne.
Ezt könnyen kitudod mérni még gumival is és akkor mindjárt tisztábban látod hogy a küllőzés az oka vagy más.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Szevasz Doki. Ha nem laknál ilyen messze még-még talán csak el mennék.De beütött a krakk minden téren. A gépben 3 l benya az kb fél útig elég is lenne.Motor projekt leáll,amíg nem látok tisztán.Amit írtál megnézem.És megírom mit találtam.MrDok írta:A képeid alapján a telószár görbe. Ez a tengelypozíció nem jön ki másképp.
Nem akarsz felém motorozni? Megoldható mindegyik probléma.
Van felszerelés hozzá.
Lazítsd fel a teló csavarjait, tetőtől talpig, és forgasd meg a belső szárat. Ha vándorol a tengelyen akkor görbe.
Az biztos hogy félre van küllőzve a rohadt életbe.De lassan kijön az összes gányolás a gépből!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
A képeid alapján a telószár görbe. Ez a tengelypozíció nem jön ki másképp.
Nem akarsz felém motorozni? Megoldható mindegyik probléma.
Van felszerelés hozzá.
Lazítsd fel a teló csavarjait, tetőtől talpig, és forgasd meg a belső szárat. Ha vándorol a tengelyen akkor görbe.
Nem akarsz felém motorozni? Megoldható mindegyik probléma.
Van felszerelés hozzá.
Lazítsd fel a teló csavarjait, tetőtől talpig, és forgasd meg a belső szárat. Ha vándorol a tengelyen akkor görbe.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Van egy érzésem nekem is hogy félre van fűzve.Csak gondoltam rákérdezek valós e a félelmem.jura györgy írta:sziasztok szerintem itt félre van fűzve a kerék az agynak a közepét kell alapul venni fűzésnél a tárcsa-villa távolság az rendbe nekem is kb ennyi ha adhatok egy tanácsot jelöld meg az agy közepét és így mérjed a villákhoz képest ha agyforma a távolság akkor tuti hogy félre van fűzve üdv. juray
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok szerintem itt félre van fűzve a kerék az agynak a közepét kell alapul venni fűzésnél a tárcsa-villa távolság az rendbe nekem is kb ennyi ha adhatok egy tanácsot jelöld meg az agy közepét és így mérjed a villákhoz képest ha agyforma a távolság akkor tuti hogy félre van fűzve üdv. juray
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Távtartókat nem is lehet felcserélni,mert akkor nem stimmel a fékhez!
Sőt a küllőket is megmértem hogy nem e különböző a méretük.És nem.
Sőt a küllőket is megmértem hogy nem e különböző a méretük.És nem.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Hát basszus nekem is ez volt az első reakcióm.Egyből ezt néztem meg én is.ÉS nem! Mivel a tárcsának van egy nagy luk az25z írta:néztem, még rögtön amikor feltetted. szóval belegondolva, a nyereg adott, azon nincs mit módosítani, a tárcsa is jó helyen van, nem is nagyon lehet máshol. A tárcsához képest az agy? Felfekszik rá? Hülye kérdés de nincs véletlen fordítva a kerék benne és másik oldalon a tárcsa? Vagy alátét a tárcsa és agy között? Távtartók stimmelnek?
közepén és az ellendarabja meg ott van az agyon. És egy helyen vannak,mint zsák meg a foltja.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
néztem, még rögtön amikor feltetted. szóval belegondolva, a nyereg adott, azon nincs mit módosítani, a tárcsa is jó helyen van, nem is nagyon lehet máshol. A tárcsához képest az agy? Felfekszik rá? Hülye kérdés de nincs véletlen fordítva a kerék benne és másik oldalon a tárcsa? Vagy alátét a tárcsa és agy között? Távtartók stimmelnek?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Hát ez az! Először nem hittem a szememnek ( pedig nem csípás!z25z írta:viszont azt nem hiszem el, hogy ennyivel egyáltalán arrébb lehet küllőzni, valami huncutság van, de szerintem nem a centírozással

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
viszont azt nem hiszem el, hogy ennyivel egyáltalán arrébb lehet küllőzni, valami huncutság van, de szerintem nem a centírozással
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Nézd meg az enyém sincs messzebb a villától,a féknyereg adja a méretet.Maga a felni van arrébb!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Az lehet hogy nálad nagyobb a rés. Hogy miért nem tudom. Pedig nincs összehúzva a telószár az biztos!(Volt olyan barátom
aki elkövette ezt a hibát!) Nem kell megmérni,az a baj hogy szemmel is látszik.Mikor levettem a sárvédőt már akkor is látszott
a különbség. Az agy a helyén van az biztos,máskülönben nem stimmelne a féknyereghez. Vagy nincs igazam? Valami k..ra nem kerek ( hamár kerék!)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég