Futómű
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Meg tudná nekem mondani valaki hogy ETZ 150-re milyen gumik valók vagy mit érdemes rátenni? Megnéztem a méreteket de a megszokott számok helyett csk ilyeneket találtam:Hátsó: Braum 3.50-16 M12 Elsõ: Braum 2.75-18 48P és az elsõ gumin a nagy számok alatt volt ez 1.85x18. Nézegettem Mofaker oldalán a gumikat. Neke olyasmi kellene ami földútra is jó. Pl a mofaker listán az elsõ három guminak a mintája tetszik. Olyan jó lenne. Csak nem tudom hogy azok közül valamelyik jó e az etz-re.
MZ ETZ 251 De Lux!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Tibi85 írta:Üdv!
250-es Etz-m van, és az a gondom, hogy 110 km/h környékén elkezd szitálni a hátulja. Nem rég cseréltem rajta gumit, elöl hátul heidenau, k65 mintázatú gumik vannak, 18 colos felnin. A méretük 3,00-3,50. Elõtte mitas gumit használtam, elöl 16 colos felnin 3,50, hátul 18 colos felnin 3,50. Ekkor nem volt ilyen gondom, viszont az új gumikkal sokkal stabilabb kanyarban, jobban le lehet dönteni. A régivel nagyon szar volt kanyarogni. Mivel lehet a gond?
Ha nem volt kormanyszitalasod a regi gumikkal, akkor kizarhato a tobbi problema (kormanycsapagy, kerekcsapagyak, lengescsillapito) akkor szerelesi hiba is lehet....uthet a gumi, ki kell centrirozni...
Másik problémám hogy 110-nél nem nagyon megy többet 4.-ben kipörög rendesen 100-110 között tudok vele menni, de ha felrakom 5.-be van hogy visszaesik 90-re, de azért álltalába tartja a 110-et de többet nem akar menni.
Erotlen 5.-ben..kopott motor, merj kompressziot, vagy ha epp bejaratott akkor levegoszuro csere, kipuff kiegetes, gyujtas beallitas, briskN14C
A kis lánckerék 19 fogas, a gumikról írtam fent. A karbin kellene állítanom? Egyébként míg ilyen szar a futómû, addig nem is akarok 110 felet menni, de mind a két problémát szeretném megoldani.
Karbit ne allitgasd, ha elotte jo volt, vagy ha a buxa megengedi, akkor : bing power systems, ez ratesz egy lapattal![]()
- Tibi85
- biciklis
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Üdv!
250-es Etz-m van, és az a gondom, hogy 110 km/h környékén elkezd szitálni a hátulja. Nem rég cseréltem rajta gumit, elöl hátul heidenau, k65 mintázatú gumik vannak, 18 colos felnin. A méretük 3,00-3,50. Elõtte mitas gumit használtam, elöl 16 colos felnin 3,50, hátul 18 colos felnin 3,50. Ekkor nem volt ilyen gondom, viszont az új gumikkal sokkal stabilabb kanyarban, jobban le lehet dönteni. A régivel nagyon szar volt kanyarogni. Mivel lehet a gond?
Másik problémám hogy 110-nél nem nagyon megy többet 4.-ben kipörög rendesen 100-110 között tudok vele menni, de ha felrakom 5.-be van hogy visszaesik 90-re, de azért álltalába tartja a 110-et de többet nem akar menni. A kis lánckerék 19 fogas, a gumikról írtam fent. A karbin kellene állítanom? Egyébként míg ilyen szar a futómû, addig nem is akarok 110 felet menni, de mind a két problémát szeretném megoldani.
250-es Etz-m van, és az a gondom, hogy 110 km/h környékén elkezd szitálni a hátulja. Nem rég cseréltem rajta gumit, elöl hátul heidenau, k65 mintázatú gumik vannak, 18 colos felnin. A méretük 3,00-3,50. Elõtte mitas gumit használtam, elöl 16 colos felnin 3,50, hátul 18 colos felnin 3,50. Ekkor nem volt ilyen gondom, viszont az új gumikkal sokkal stabilabb kanyarban, jobban le lehet dönteni. A régivel nagyon szar volt kanyarogni. Mivel lehet a gond?
Másik problémám hogy 110-nél nem nagyon megy többet 4.-ben kipörög rendesen 100-110 között tudok vele menni, de ha felrakom 5.-be van hogy visszaesik 90-re, de azért álltalába tartja a 110-et de többet nem akar menni. A kis lánckerék 19 fogas, a gumikról írtam fent. A karbin kellene állítanom? Egyébként míg ilyen szar a futómû, addig nem is akarok 110 felet menni, de mind a két problémát szeretném megoldani.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Hat ez megint lehet kenesi problema (is!)....foleg ha az erdekesen mozog alatt azt produkalja, hogy alacsony sebessegben kb 40 km/h ig ugral a 0 es 40 kozott magasabb sebessegben 80 + meg normal, akkor szinten erdemes beolajozni a spiralt, mert tapad a bowdenhazhoz belulrol, esetleg ezert ugral ossze vissza...Seclusion írta: a kilóméterórám mutatója elég érdekesen mozog![]()
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
am lehet ennel egy egyszerubb oka is
ha el van hanyagolva a lanc.....
Az iden esett meg velem hogy jo nagy esomotorozas utan allt egy hetig a moci aztan melobol hazajovet a haz ele mar gyujtas nelkul gurultam, hogy ne ebresszem fel az alvokat, es en is ropogast hallottam, aztan meglett a hiba oka, egy kis zsir megszuntette, azota rendszeresen apolom a lancot

Az iden esett meg velem hogy jo nagy esomotorozas utan allt egy hetig a moci aztan melobol hazajovet a haz ele mar gyujtas nelkul gurultam, hogy ne ebresszem fel az alvokat, es en is ropogast hallottam, aztan meglett a hiba oka, egy kis zsir megszuntette, azota rendszeresen apolom a lancot

Ilyen kattogást nekem a kilóméterkihajtás fogaskerekeinek pontatlanság okozott,ezt pár kilóméter után a tönkremenetelük követte,kétszer volt ilyen,azután tettem fel digit órát.
A kormányom nekem is görbe kicsit,de nem zavaró,nem tudom,lehet-e egyáltalán állítani...
A kormányom nekem is görbe kicsit,de nem zavaró,nem tudom,lehet-e egyáltalán állítani...
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy amikor kitolom a motort, a hátsó kerékbõl minden fordulat után egy kattanást hallok. Ez menniyre normális, és ha nem az, akkor mi lehet a hiba oka? És hogy a kormányt hol tudom beállítani egyenesre? Mert úgy tûnik nekem, hogy ferde.
Légyszi egyszerûen mondjátok el, nem nagyon értek a motorokhoz
Köszi!
Üdv.:Seclusion
Olyan kérdésem lenne, hogy amikor kitolom a motort, a hátsó kerékbõl minden fordulat után egy kattanást hallok. Ez menniyre normális, és ha nem az, akkor mi lehet a hiba oka? És hogy a kormányt hol tudom beállítani egyenesre? Mert úgy tûnik nekem, hogy ferde.
Légyszi egyszerûen mondjátok el, nem nagyon értek a motorokhoz

Köszi!
Üdv.:Seclusion
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
De van, a tamcso menetes vegen egy o gyuru. Ez azonban szinten eleg strapabiro, ha nincs nagyon szetrepedezve vagy szakadva, vagy elotte alul nem folyt az olaj, akkor szetszedes utan visszateheted a regit. Ha cserelni akarod es nem kapsz motoros boltban (sok esely nincs ra) barkacsboltban (baumax, praktiker, obi) siman talalsz idevalo gumigyurut, ha vegkepp nincs mas akkor biciklitomlobol is vaghatsz gumitomitest, nekem is az volt vagy 5 evig benne 

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Semmit, az elso teleszkopon nagyon nincs mit ujitgatni, hacsak valami extrem baja nincs (pl a tamcso vegen a kis muanyag rugos gyuru el nem tort vagy az also lemez deformalt, de ennek eselye 1:1 000 000-hoz) szedd szet takaritsd ki szepen a villaszarakat cserelj szimmeringet uj olaj bele es viszonthallas 

Nah mind1!z25z írta:ugy bezony az osszeszorito rugojaval az also villaszar fele, vagyis nem szabad latnod a "drotot"

Szal fel akarom ujjítani a villát! Mit cseréljek ki ha szét szedem? a szimmering + az olaj az biztos... szerintetek még mit kéne???:idea:
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
Szerintem a beremegés vagy a kerék, vagy a kormány csapágy miatt lehet.moderator írta:István kérdése:
"Menet közben 60-70 között a teleszkóp elég sokszor beremeg, mintha az út nem lenne teljesen sima. Nemrég lett új szimering betéve mindkettõbe és nincs is mindig ez a jelenség. Azt viszont megfigyeltem, hogy ha fel van támasztva a motor, az elsõ kerék fordul egy kicsit, és mindig ugyanott áll meg. Gondolom, nincs jól kiegyensúlyozva. Hogy tudom megoldani a kérdést? "
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
István kérdése:
"Menet közben 60-70 között a teleszkóp elég sokszor beremeg, mintha az út nem lenne teljesen sima. Nemrég lett új szimering betéve mindkettõbe és nincs is mindig ez a jelenség. Azt viszont megfigyeltem, hogy ha fel van támasztva a motor, az elsõ kerék fordul egy kicsit, és mindig ugyanott áll meg. Gondolom, nincs jól kiegyensúlyozva. Hogy tudom megoldani a kérdést? "
"Menet közben 60-70 között a teleszkóp elég sokszor beremeg, mintha az út nem lenne teljesen sima. Nemrég lett új szimering betéve mindkettõbe és nincs is mindig ez a jelenség. Azt viszont megfigyeltem, hogy ha fel van támasztva a motor, az elsõ kerék fordul egy kicsit, és mindig ugyanott áll meg. Gondolom, nincs jól kiegyensúlyozva. Hogy tudom megoldani a kérdést? "
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Ma sem sikerült megoldanom az elsõ villában a szimering cserét mivel nem sikerült alábakolni és emelni is egyszerre. Bár pont most felvillant a lámpa a fejem felett. Megvan a megoldás. Holnap készlesz.
Mire nem jó egy olajemelõ.
Még jóhogy eszembejutott hogy van egy és 5 tonnáig emel.
Holnap aládobom és emelem. Valaki majd a motort tartja nehogy eldöljön és kész. 




oké, akkor holnap valahogy neki állok.Csak nem olyan egyszerû ez.Azthiszem úgy a legegyszerûbb, hogyha küllõnként betekerem teljesen, és külön-külön mondjuk 6x 360-an fokot vissza tekerek.Vagy úgyis meglehet oldani, hogyha belekap az anya a menetbe, akkor tekerek 2x 360fokot.De nehéz eltaláni azt, hogy csak 1 menetet kapjon el.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 84
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
- Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
- Kapcsolat:
A 4 kelemennél úgytudom vállalnak kerék fûzést. Én mikor az enyémet centíroztam addig úztam míg jó nem volt (mármint a körkörösség). Újtra fûzéskor szerintem elõsször meghúzód csak kicsit, majd körbe körbe huzogatod egyre jobban míg bírod. Pl. amilyen küllõkulcsom nekem volt nem is tudtam volna nagy erõvel meghúzni mivel elég szerencsétlen konstrukció volt. 

Nem szenvedek az elmebajtól! Minden percét élvezem!
Sziasztok!
A kerék centírozásával lenne kérdésem.Kikellett cserélnem a hátsó felnit egy másikra, és most a fûzésnél tartok.Azt még úgy ahogy megtudom oldani, hogy ahol üt, annak a másik oldalánál kell meghúzni.De.Az a gondom, hogy nemtudom, hogy hogy kezdjem el?!Mennyire húzzam meg a küllõket?Legyetek szívesek segíteni nekem:)
A kerék centírozásával lenne kérdésem.Kikellett cserélnem a hátsó felnit egy másikra, és most a fûzésnél tartok.Azt még úgy ahogy megtudom oldani, hogy ahol üt, annak a másik oldalánál kell meghúzni.De.Az a gondom, hogy nemtudom, hogy hogy kezdjem el?!Mennyire húzzam meg a küllõket?Legyetek szívesek segíteni nekem:)
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Hétvégén próbáltam kivenni az elsõvillát de valahogy egyedül nem ment. Azt hittem hogy majd egyedül megemelem kicsúszik és letámasztom addig valahova. Hát tévedtem mivel alig bítuk megemelni ketten és fel kellett volna kötni valahova mivel nincs alsó sztenderem. Remélem minél elõbb készlesz és mehetek túrákra. 

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég