PN Laci nézz be az adás-vétel , szerszámokhoz.pnlaci írta:Zsaki fő a pozitív hozzáállás.Nem minden szar ami fénylik!zsakfos írta:Létezik 6V-os megbízható elektronikus feszültségszabályzó?
Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Zsaki fő a pozitív hozzáállás.Nem minden szar ami fénylik!zsakfos írta:Létezik 6V-os megbízható elektronikus feszültségszabályzó?

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt azért kissé pontosítsuk. Nagy gázt húzol és felpörgés helyett leáll, vagy a nagy felpörgés után gáz vissza és alapjárat helyett leáll ? A másik : amíg nincs akku, praktice stabil egyenáram, addig ne várj stabil működést se. ( ezt már mintha beszéltük volna, csak akkor még az volt a cél, hogy legyen szikra ) Úgy, hogy először akár kölcsönbe is egy akksi és úgy próba.Attila19900318 írta:
csak nagy fordulatnál olyan mit ha nem zárna vissza a megszakító így húzok neki egy gázt utána le is áll alapjárat van ,de ha oda húzod felpörög azt kész most kicserélem a megszakítót hátha gyenge a rúgója
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
szia.6voltos elektronikus feszabályzó jobb mint a mehanikus mert az nem állítódik el meg az tuti!árban régebben olcsóbb volt a elektronikus használtuk /1re etz250 is 6illetve 12 voltra is van!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Müller Szabolcs gyárt 6 Voltosat is! A visszajelzések erősen pozitívak-12 V, nekem is olyan van, gondolom akkor a 6 Voltos is csak jó lehet.zsakfos írta:Létezik 6V-os megbízható elektronikus feszültségszabályzó?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Létezik 6V-os megbízható elektronikus feszültségszabályzó?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az ETZ elektronikus gyújtását nem tudod rátenni mert az elektronika 12V-ra van méretezve. Ahogy zudori írta, 6V-os elektronikus kapható akár a gyári mintájára utánépítve, akár más (Mecseki - optikai) megoldással.
A megszakítós felcserélhető a trafó kivételével (abból is ugye van külön 6V, 12V)
A megszakítós felcserélhető a trafó kivételével (abból is ugye van külön 6V, 12V)
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A mechanikus hasonló, csak az ETZ 12 Voltos. Lehet 6 Voltos elektronikus gyújtást is kapni.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
mz barátok!
Lenne egy kérdésem mz ts125re rá lehet tenni ETZ gyújtást akár elektronikusat is?
Lenne egy kérdésem mz ts125re rá lehet tenni ETZ gyújtást akár elektronikusat is?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
igen csak én műszert raktam rá ami sipol is meg világit is egy 6v 12ah trafo van rajta még aksim nincs , ez is adja folyamatosan az áramot !Tri-Ton írta:Való igaz, de mindenkinek nincs, ezért is nem javasoltam. A megszakítót pedig hézagmérővel.
A gyújtásod egyébként akkumulátorról megy? Mert akkor a pontos állításhoz egy próbalámpa sem árt a megszakítóra kötve. Legjobban mutatja a nyitás kezdetét. ( vagy egy egyszerű műszer, ha nem akksis gyújtás )
hézag mérő is van több féle 0,4 es is van pont csak nagy fordulatnál olyan mit ha nem zárna vissza a megszakító így húzok neki egy gázt utána le is áll alapjárat van ,de ha oda húzod felpörög azt kész most kicserélem a megszakítót hátha gyenge a rúgója
Eazy Rider.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Való igaz, de mindenkinek nincs, ezért is nem javasoltam. A megszakítót pedig hézagmérővel.
A gyújtásod egyébként akkumulátorról megy? Mert akkor a pontos állításhoz egy próbalámpa sem árt a megszakítóra kötve. Legjobban mutatja a nyitás kezdetét. ( vagy egy egyszerű műszer, ha nem akksis gyújtás )
A gyújtásod egyébként akkumulátorról megy? Mert akkor a pontos állításhoz egy próbalámpa sem árt a megszakítóra kötve. Legjobban mutatja a nyitás kezdetét. ( vagy egy egyszerű műszer, ha nem akksis gyújtás )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
köszi tolloméröt fogok használni majd az csak jobb egy fokkal mint a csavarhúzóTri-Ton írta:Legelőször beállítod a megszakító hézagot. A bütyök felső pontja ahol a legjobban szétnyitja ott legyen 0,4. ( ez az egycsavaros állítás ) Utána berúgókarral megnézed a forgásirányt és ugyanabban az irányban megkeresed a dugattyú felső holtpontját, majd visszaengeded 3 mm-t és itt kezdjen nyitni, mikor újra előre forgatod. Azért kell vissza fordítani, hogy előbb legyen majd a gyújtás, mint a neve is mondja, előgyújtás. Így mire üzem közben a szikrától kialakul a "nagy tűz és a bumm, addigra felér 3 mm-t a dugattyú is és a nagy bumm már nyomja is lefelé a dugattyút. ( ezt pedig a megszakítót felfogó talp forgatással tudod állítani, ez 2, vagy 3 csavar ) Ha készen vagy és az összes csavart meghúztad, nem árt még egy mérés, mert csavarhúzásnál elmozdulhat. Érthető ugye ? ( majd tudósíts )Attila19900318 írta:hali
kellene nekem segítség megszakítós gyújtás pontos beállításához előgyújtás felső hold pontól menyi ha jól néztem 3mm megszakító hézag meg 0,4mm akkor ez úgy van ,hogy én pl gyertya helyére bedugok egy csavarhúzót addig tekerem a főtengelyt míg meg nem lesz az a hely ahol a dugattyú már fönt van és onnan óramutató járásával egy irányba tekerem a főtengelyt ,hogy 3mmrel lentebb legyen és ekkor legyen nyitva a megszakító is ? vagy ez most hogy van beálitotam én nagy vonalakba , de magas fordulaton visza fúj a karbiaki ezt vágja leírná pontos munka folyamatot
Eazy Rider.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Legelőször beállítod a megszakító hézagot. A bütyök felső pontja ahol a legjobban szétnyitja ott legyen 0,4. ( ez az egycsavaros állítás ) Utána berúgókarral megnézed a forgásirányt és ugyanabban az irányban megkeresed a dugattyú felső holtpontját, majd visszaengeded 3 mm-t és itt kezdjen nyitni, mikor újra előre forgatod. Azért kell vissza fordítani, hogy előbb legyen majd a gyújtás, mint a neve is mondja, előgyújtás. Így mire üzem közben a szikrától kialakul a "nagy tűz és a bumm, addigra felér 3 mm-t a dugattyú is és a nagy bumm már nyomja is lefelé a dugattyút. ( ezt pedig a megszakítót felfogó talp forgatással tudod állítani, ez 2, vagy 3 csavar ) Ha készen vagy és az összes csavart meghúztad, nem árt még egy mérés, mert csavarhúzásnál elmozdulhat. Érthető ugye ? ( majd tudósíts )Attila19900318 írta:hali
kellene nekem segítség megszakítós gyújtás pontos beállításához előgyújtás felső hold pontól menyi ha jól néztem 3mm megszakító hézag meg 0,4mm akkor ez úgy van ,hogy én pl gyertya helyére bedugok egy csavarhúzót addig tekerem a főtengelyt míg meg nem lesz az a hely ahol a dugattyú már fönt van és onnan óramutató járásával egy irányba tekerem a főtengelyt ,hogy 3mmrel lentebb legyen és ekkor legyen nyitva a megszakító is ? vagy ez most hogy van beálitotam én nagy vonalakba , de magas fordulaton visza fúj a karbiaki ezt vágja leírná pontos munka folyamatot
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
hali
kellene nekem segítség megszakítós gyújtás pontos beállításához előgyújtás felső hold pontól menyi ha jól néztem 3mm megszakító hézag meg 0,4mm akkor ez úgy van ,hogy én pl gyertya helyére bedugok egy csavarhúzót addig tekerem a főtengelyt míg meg nem lesz az a hely ahol a dugattyú már fönt van és onnan óramutató járásával egy irányba tekerem a főtengelyt ,hogy 3mmrel lentebb legyen és ekkor legyen nyitva a megszakító is ? vagy ez most hogy van beálitotam én nagy vonalakba , de magas fordulaton visza fúj a karbi
aki ezt vágja leírná pontos munka folyamatot
kellene nekem segítség megszakítós gyújtás pontos beállításához előgyújtás felső hold pontól menyi ha jól néztem 3mm megszakító hézag meg 0,4mm akkor ez úgy van ,hogy én pl gyertya helyére bedugok egy csavarhúzót addig tekerem a főtengelyt míg meg nem lesz az a hely ahol a dugattyú már fönt van és onnan óramutató járásával egy irányba tekerem a főtengelyt ,hogy 3mmrel lentebb legyen és ekkor legyen nyitva a megszakító is ? vagy ez most hogy van beálitotam én nagy vonalakba , de magas fordulaton visza fúj a karbi

Eazy Rider.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A hétvégém kis idejét a motorom elektronikájának szenteltem. Kicseréltem a kapcsolókat(index,fénykürt,duda, tompított/távolsági), egy újra, mert sűrűn szórakozott velem, meg egyébként is ütött kopott volt. Annyira megszívattam magam, hogy azt leírni nem lehet. Kicsit szégyellem is magam. Este ittam egy jó házit kis kupicával, majd lefeküdtem tehetetlenségemben Vasárnap este 10 körül. Éjjel megálmodtam, hogy a kábel megvan szakadva és ezért nem forog sebességben a hátsó kerék...
Reggelre már láttam mi a baj. Az új kapcsolóházban egy kábel sérült volt (gondolom újonnan) ezért a duda és a lámpa nem üzemelt.
Volt öröm és boldogság mikor ezt megoldottam.

Reggelre már láttam mi a baj. Az új kapcsolóházban egy kábel sérült volt (gondolom újonnan) ezért a duda és a lámpa nem üzemelt.
Volt öröm és boldogság mikor ezt megoldottam.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jogos ! Igazad van.aronpfabian írta:Nem, ez az ETZ amit leírtál. A fordulatszámmérős TS-eken is csak a km-órában van visszajelző és a lentinek megfelelő összeállításban.pnlaci írta:A Ts-250 nél van a két órás verzió.Annál úgy van hogy a kmóra narancssárga=index. Kék=reflektor.
Fordszámmérő sárga=üres jelző. Piros=töltés jelző.
Ha a fentit TS-en láttad, akkor ott a műszerek ETZ-ről lettek áttéve.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem, ez az ETZ amit leírtál. A fordulatszámmérős TS-eken is csak a km-órában van visszajelző és a lentinek megfelelő összeállításban.pnlaci írta:A Ts-250 nél van a két órás verzió.Annál úgy van hogy a kmóra narancssárga=index. Kék=reflektor.
Fordszámmérő sárga=üres jelző. Piros=töltés jelző.
Ha a fentit TS-en láttad, akkor ott a műszerek ETZ-ről lettek áttéve.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A Ts-250 nél van a két órás verzió.Annál úgy van hogy a kmóra narancssárga=index.(ETZnél zöld) Kék=reflektor.
Fordszámmérő sárga=üres jelző. Piros=töltés jelző.
Fordszámmérő sárga=üres jelző. Piros=töltés jelző.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
nekem 1979 es verzió van pontosan MZ TS 125/2 (két óra van rajta egy fordulat és egy kilométer )nekem úgy van ,hogy a kilométerórában van narancssárga és egy kék vissza jelző ez úgy volt bekötve ,hogy a narancssárga az a töltés visszajelző a kék pedig az üres sebesség mikor ráadtam a (elfordítottam a gyújtáskapcsolót akkor világított mind a kettő)fokozatot jelezte most felújítom a gépet és az megoldás szabályos ha én készítek egy kis panelt és abba bele rakom a reflektor és az index visszajelző lámpát van KPM "kötelező" színhasználat a visszajelzésekre ?aronpfabian írta:Évjárattól függ.Attila19900318 írta:üdv eltudná valaki mondani MZ ts 125 visszajelző fények színei milyenek kellene az üres fokozat,index,fényszóró, töltés visszajelző ha valamelyik nincs akkor beiktatok plusz ledet
1977 előttieknél biztosan (de talán 1980-ig?) a km-órában sárga üresjelző és piros index/töltés-visszajelző; utólagosan a KPM által előírt kék távfény-visszajelző a lámpafejbe vagy a kormánysapkába befúrva
Későbbieknél a km-órában van a zöld index/töltés-visszajelző és a kék távfény-visszajelző, üresjelző nincs (KPM előírásoknak megfelelő, magyar exportra szánt változatok)
A kombinált index/töltés-visszajelző úgy van megoldva, hogy az egyik lába a 61-ről kapja a dinamó pozitívat, a másik pedig az indexreléről leosztott szaggatott pozitívat. Így nem működő dinamónál el-elalszik indexeléskor, működő dinamónál fel-felvillan.
Eazy Rider.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Évjárattól függ.Attila19900318 írta:üdv eltudná valaki mondani MZ ts 125 visszajelző fények színei milyenek kellene az üres fokozat,index,fényszóró, töltés visszajelző ha valamelyik nincs akkor beiktatok plusz ledet
1977 előttieknél biztosan (de talán 1980-ig?) a km-órában sárga üresjelző és piros index/töltés-visszajelző; utólagosan a KPM által előírt kék távfény-visszajelző a lámpafejbe vagy a kormánysapkába befúrva
Későbbieknél a km-órában van a zöld index/töltés-visszajelző és a kék távfény-visszajelző, üresjelző nincs (KPM előírásoknak megfelelő, magyar exportra szánt változatok)
A kombinált index/töltés-visszajelző úgy van megoldva, hogy az egyik lába a 61-ről kapja a dinamó pozitívat, a másik pedig az indexreléről leosztott szaggatott pozitívat. Így nem működő dinamónál el-elalszik indexeléskor, működő dinamónál fel-felvillan.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
üdv eltudná valaki mondani MZ ts 125 visszajelző fények színei milyenek kellene az üres fokozat,index,fényszóró, töltés visszajelző ha valamelyik nincs akkor beiktatok plusz ledet
Eazy Rider.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
pnlaci írta:Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.
nekem sikerült

Eazy Rider.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm szépen a választ. Igen már olvastam miután megírtam csak még nem töröltem a bejegyzést, sajnos én is bele estem ebbe a hibába elöbb írtam mint hogy utána olvastam volna. 

- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Patrik kollégának igaza van, olvassál vissza, részletesen kiveséztük már ezt a témát, többen leírtuk a tapasztalatainkat is!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem rossz,de olvass vissza volt már róla szó töbször,le írták páran a tapasztalatukat.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy a megszakítós gyújtásomat szeretném lecserélni.
Erre: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
Ez mennyire megbízható van e valakinek tapasztalata vele.
Előre is köszönöm a segítséget.
Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy a megszakítós gyújtásomat szeretném lecserélni.
Erre: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
Ez mennyire megbízható van e valakinek tapasztalata vele.
Előre is köszönöm a segítséget.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
B.U:É:K: Tóni a lüktető áramről beszél és hogy ne leyen lüktető a kimaradó részt kondenzátorral töltjük ki , figyelem ELEKTROLIT kondenzátorral üdv. juragy
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez bizonyítja,hogy az elektromosság nagyon is megfogható.
Sőt,ha egyszer rendesen megfogod el se tudod engedni. 


-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

- Az áram alatt lévő kötés ugyanúgy néz ki mint a többi , csak más a tapintása!

- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vagyis pontosabban az áramerősség. Afeszültség csak akkor ha túl feszült vagy. 

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem az feszültség öl hanem az AmperSzebik András írta:Nekem az elektromosság mindig kicsit megfoghatatlan így megpróbálom vízhez hasonlítani.
Lehet itt is segít.
A slag a vezeték, a víz pedig az elektromos áram. A nyomása a feszültségnek felel meg, az átfolyó mennyiség pedig az áramerősségnek....többnyire.
A váltó áram esetében a víz a slagban ide oda mozogna (gyakolatban persze ilyet nem használunk), az egyenáram pedig folyamatosan folyna, mint rendesen a csapból is.
Egy dióda kb. egy szelepre hasonlítana ami csak egy irányba engedi folyni a vizet. Egy szelep a váltakozó vizet csak egyik irányba engedi folyni, így abba "egyenvíz" lesz, de nem folyamatos nyomással, hanem szaggatottan és csak akkor jön belőle kicsi mikor a szelep irányába jön a hullám.
Ha az egy dióda helyére teszünk egy diódahidat (Gratz híd) négy diódával a szinusz hullám mindkét hullámából egyenáramot csinál. Természetesen ez sem folyamatos egyenáram lesz. Csak 2x sűrűsége lesz az egy diódás egyenirányításhoz viszonyítva.

Eazy Rider.
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Műszerész végzettséggel, vízműgépészként dolgozom, szóval tényleg nagyon jó hasonlat!
Viszont a "szelep" szó helyett "visszacsapószelepet" mondanék, úgy mégpontosabb. Csak hogy kötekedjek kicsit...




"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" 

-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez egy igen jó hasonlat!!
iskola példa, gratula! 


- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem az elektromosság mindig kicsit megfoghatatlan így megpróbálom vízhez hasonlítani.
Lehet itt is segít.
A slag a vezeték, a víz pedig az elektromos áram. A nyomása a feszültségnek felel meg, az átfolyó mennyiség pedig az áramerősségnek....többnyire.
A váltó áram esetében a víz a slagban ide oda mozogna (gyakolatban persze ilyet nem használunk), az egyenáram pedig folyamatosan folyna, mint rendesen a csapból is.
Egy dióda kb. egy szelepre hasonlítana ami csak egy irányba engedi folyni a vizet. Egy szelep a váltakozó vizet csak egyik irányba engedi folyni, így abba "egyenvíz" lesz, de nem folyamatos nyomással, hanem szaggatottan és csak akkor jön belőle kicsi mikor a szelep irányába jön a hullám.
Ha az egy dióda helyére teszünk egy diódahidat (Gratz híd) négy diódával a szinusz hullám mindkét hullámából egyenáramot csinál. Természetesen ez sem folyamatos egyenáram lesz. Csak 2x sűrűsége lesz az egy diódás egyenirányításhoz viszonyítva.
Lehet itt is segít.
A slag a vezeték, a víz pedig az elektromos áram. A nyomása a feszültségnek felel meg, az átfolyó mennyiség pedig az áramerősségnek....többnyire.
A váltó áram esetében a víz a slagban ide oda mozogna (gyakolatban persze ilyet nem használunk), az egyenáram pedig folyamatosan folyna, mint rendesen a csapból is.
Egy dióda kb. egy szelepre hasonlítana ami csak egy irányba engedi folyni a vizet. Egy szelep a váltakozó vizet csak egyik irányba engedi folyni, így abba "egyenvíz" lesz, de nem folyamatos nyomással, hanem szaggatottan és csak akkor jön belőle kicsi mikor a szelep irányába jön a hullám.
Ha az egy dióda helyére teszünk egy diódahidat (Gratz híd) négy diódával a szinusz hullám mindkét hullámából egyenáramot csinál. Természetesen ez sem folyamatos egyenáram lesz. Csak 2x sűrűsége lesz az egy diódás egyenirányításhoz viszonyítva.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
[/quote]
anyi a lényeg hogy szikra legyen onnan tudom hogy működik minden a gyújtás részen és akkor veszek egy akkut[/quote]
Hali, ez így logikus és ésszerű. Szurkolok induljon, aztán majd jön a többi dolog.
anyi a lényeg hogy szikra legyen onnan tudom hogy működik minden a gyújtás részen és akkor veszek egy akkut[/quote]
Hali, ez így logikus és ésszerű. Szurkolok induljon, aztán majd jön a többi dolog.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pontosan így van, bár a közepén a nulla átmenetnél igaz ez. Ha kellően gyors vagy másodpercenként 50-szer is megteheted. Sőt ha nagy rutinnal már kevésnek tűnik az 50, akkor az USA-ban tovább fejlesztheted a gyorsaságod, mert ott 60-szor is belenyúlhatsz.Patrik írta:Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na.![]()
(0-250V között váltakozik ugyebár)
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ne törödj vele ,ez a banda már csak ilyen.Attila19900318 írta:Patrik írta:Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na.![]()
(0-250V között váltakozik ugyebár)
ez hogy jön ide ? ...

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért ez már surolja a perverzitás határát.Patrik írta:Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na.![]()
(0-250V között váltakozik ugyebár)

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Patrik írta:Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na.![]()
(0-250V között váltakozik ugyebár)
ez hogy jön ide ? ...
Eazy Rider.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na.
(0-250V között váltakozik ugyebár)
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na.

(0-250V között váltakozik ugyebár)
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
anyi a lényeg hogy szikra legyen onnan tudom hogy működik minden a gyújtás részen és akkor veszek egy akkutpnlaci írta:Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.
Eazy Rider.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
OK !pnlaci írta:Köszi Tóni.Így már kapisgálom.![]()
De a pár poharat nem utasítjuk vissza!
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi Tóni.Így már kapisgálom.

De a pár poharat nem utasítjuk vissza!


De a pár poharat nem utasítjuk vissza!

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor, hogy még egyszerűbb legyen. A szinusz hullám a váltóáramot ábrázolja, az van a konnektorban is: rajzolj egy nagy S betűt, fektesd el és folytasd a hullám rajzolást párszor. Majd kell három vízszintes vonal. Egy az alsó púpok csúcsánál, egy középen, egy pedig a felső púpok csúcsánál. A középső a nulla, az alsó és a felső között pedig a 6 vagy éppen a 12 volt mérhető. ( attól függ milyen a trafó ) A nulla alatt van a negatív tartomány ez lesz a negatív, a felső pedig a pozitív. Az alsó púpokat kiradírozva, csak felsők maradnak szünetekkel ( tudod lent negatív, fent pozitív ) de a két vonal közt centivel is csak a felét méred.pnlaci írta: Az előző érthető volt,de ez egy kicsit nagyon kínai,pláne egy átlag ember számára.Ez olyan mintha én elkezdeném magyarázni neked az inercianyomaték fontosságát két együttható gerenda között bizonyos esetekben.... na de hagyjuk.És egyszerűbben?
Ha így sem érthető akkor a Bakony Túra egyik esti fénypontja ez lesz: dinamó, generátor, fesz szab., töltés, ledes index, stb.....
( előtte néhány pohár azért kell, a jobb érthetőség és könnyebb jegyzetelés kedvéért )[/quote]
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor, hogy még egyszerűbb legyen. A szinusz hullám a váltóáramot ábrázolja, az van a konnektorban is: rajzolj egy nagy S betűt, fektesd el és folytasd a hullám rajzolást párszor. Majd kell három vízszintes vonal. Egy az alsó púpok csúcsánál, egy középen, egy pedig a felső púpok csúcsánál. A középső a nulla, az alsó és a felső között pedig a 6 vagy éppen a 12 volt mérhető. ( attól függ milyen a trafó ) A nulla alatt van a negatív tartomány ez lesz a negatív, a felső pedig a pozitív. Az alsó púpokat kiradírozva, csak felsők maradnak szünetekkel ( tudod lent negatív, fent pozitív ) de a két vonal közt centivel is csak a felét méred.pnlaci írta:Az előző érthető volt,de ez egy kicsit nagyon kínai,pláne egy átlag ember számára.Ez olyan mintha én elkezdeném magyarázni neked az inercianyomaték fontosságát két együttható gerenda között bizonyos esetekben.... na de hagyjuk.Tri-Ton írta:Ha valakit érdekel, egy kis villamosságtan a hétköznapi nyelvre fordítva, íme itt van.
A szinusz hullámot gondolom mindenki ismeri. A teljesség igénye nélkül vegyük azt, hogy a hullám felső és alsó holtpontja közt mérve 12 volt van. Ha egy 230/12 voltos trafóhoz beteszünk 1 db diódát akkor a felső hullámokat átengedi, de az alsókat nem. Ezért egyszer megfeleztük a feszültséget és 6 volt lett, másodszor az alsó hullám helyén üres lyuk marad, ezért szaggatott lesz az egyenáram. Ha viszont egy 6 voltos trafóhoz kötünk egy graetz hidat akkor megkapjuk ugyan a 6 V egyent, viszont kicsit hullámzó lesz, mivel a nulla átmenet környékén és a púpoknál van némi gondunk, így effektív érték a 6 volt. Viszont hétköznapit ígértem és az a rész már szakmai lenne.És egyszerűbben?
Ha így sem érthető akkor a Bakony Túra egyik esti fénypontja ez lesz. ( előtte néhány pohár azért kell, a jobb érthetőség kedvéért )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az előző érthető volt,de ez egy kicsit nagyon kínai,pláne egy átlag ember számára.Ez olyan mintha én elkezdeném magyarázni neked az inercianyomaték fontosságát két együttható gerenda között bizonyos esetekben.... na de hagyjuk.Tri-Ton írta:Ha valakit érdekel, egy kis villamosságtan a hétköznapi nyelvre fordítva, íme itt van.
A szinusz hullámot gondolom mindenki ismeri. A teljesség igénye nélkül vegyük azt, hogy a hullám felső és alsó holtpontja közt mérve 12 volt van. Ha egy 230/12 voltos trafóhoz beteszünk 1 db diódát akkor a felső hullámokat átengedi, de az alsókat nem. Ezért egyszer megfeleztük a feszültséget és 6 volt lett, másodszor az alsó hullám helyén üres lyuk marad, ezért szaggatott lesz az egyenáram. Ha viszont egy 6 voltos trafóhoz kötünk egy graetz hidat akkor megkapjuk ugyan a 6 V egyent, viszont kicsit hullámzó lesz, mivel a nulla átmenet környékén és a púpoknál van némi gondunk, így effektív érték a 6 volt. Viszont hétköznapit ígértem és az a rész már szakmai lenne.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha valakit érdekel, egy kis villamosságtan a hétköznapi nyelvre fordítva, íme itt van.
A szinusz hullámot gondolom mindenki ismeri. A teljesség igénye nélkül vegyük azt, hogy a hullám felső és alsó holtpontja közt mérve 12 volt van. Ha egy 230/12 voltos trafóhoz beteszünk 1 db diódát akkor a felső hullámokat átengedi, de az alsókat nem. Ezért egyszer megfeleztük a feszültséget és 6 volt lett, másodszor az alsó hullám helyén üres lyuk marad, ezért szaggatott lesz az egyenáram. Ha viszont egy 6 voltos trafóhoz kötünk egy graetz hidat akkor megkapjuk ugyan a 6 V egyent, viszont kicsit hullámzó lesz, mivel a nulla átmenet környékén és a púpoknál van némi gondunk, így effektív érték a 6 volt. Viszont hétköznapit ígértem és az a rész már szakmai lenne.
A szinusz hullámot gondolom mindenki ismeri. A teljesség igénye nélkül vegyük azt, hogy a hullám felső és alsó holtpontja közt mérve 12 volt van. Ha egy 230/12 voltos trafóhoz beteszünk 1 db diódát akkor a felső hullámokat átengedi, de az alsókat nem. Ezért egyszer megfeleztük a feszültséget és 6 volt lett, másodszor az alsó hullám helyén üres lyuk marad, ezért szaggatott lesz az egyenáram. Ha viszont egy 6 voltos trafóhoz kötünk egy graetz hidat akkor megkapjuk ugyan a 6 V egyent, viszont kicsit hullámzó lesz, mivel a nulla átmenet környékén és a púpoknál van némi gondunk, így effektív érték a 6 volt. Viszont hétköznapit ígértem és az a rész már szakmai lenne.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A gond általában azzal van, hogy mint írtam a töltő egyenárama nem tiszta egyenáram. ( általában szaggatott, legalábbis hullámzó ) Ha pedig épp a szünetben, vagy az alacsony fesz. szintű tartományban indítana, akkor vagy nincs, vagy csak nagyon gyenge a szikra. indulás után, meg össze vissza durroghat, éppen emiatt. Viszont nem ismerjük a töltőt, ezért írtam, hogy előfordulhat ilyen is, ami természetes lehet. Szikra ellenőrzésre viszont jó, mert egy rúgás min. 10-20 fordulat, ebben pedig kell, hogy legyen legalább 3-5 db gyújtás szempontjából tökéletes pont. ( talán érthető voltam )pnlaci írta:Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, az átlagos motoros akkutöltő lassú töltésre van "beállítva", 1 A-t ad le. Ez a trafónak kevés a stabil szikrához.pnlaci írta:Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég