Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:
zsakfos írta:Létezik 6V-os megbízható elektronikus feszültségszabályzó?
Zsaki fő a pozitív hozzáállás.Nem minden szar ami fénylik! :mrgreen:
PN Laci nézz be az adás-vétel , szerszámokhoz.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:Létezik 6V-os megbízható elektronikus feszültségszabályzó?
Zsaki fő a pozitív hozzáállás.Nem minden szar ami fénylik! :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Attila19900318 írta:
csak nagy fordulatnál olyan mit ha nem zárna vissza a megszakító így húzok neki egy gázt utána le is áll alapjárat van ,de ha oda húzod felpörög azt kész most kicserélem a megszakítót hátha gyenge a rúgója
Ezt azért kissé pontosítsuk. Nagy gázt húzol és felpörgés helyett leáll, vagy a nagy felpörgés után gáz vissza és alapjárat helyett leáll ? A másik : amíg nincs akku, praktice stabil egyenáram, addig ne várj stabil működést se. ( ezt már mintha beszéltük volna, csak akkor még az volt a cél, hogy legyen szikra ) Úgy, hogy először akár kölcsönbe is egy akksi és úgy próba.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
pokol
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2016.01.20. 18:06
MZ-d típusa: mz ts150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pokol »

szia.6voltos elektronikus feszabályzó jobb mint a mehanikus mert az nem állítódik el meg az tuti!árban régebben olcsóbb volt a elektronikus használtuk /1re etz250 is 6illetve 12 voltra is van!
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

zsakfos írta:Létezik 6V-os megbízható elektronikus feszültségszabályzó?
Müller Szabolcs gyárt 6 Voltosat is! A visszajelzések erősen pozitívak-12 V, nekem is olyan van, gondolom akkor a 6 Voltos is csak jó lehet.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Létezik 6V-os megbízható elektronikus feszültségszabályzó?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az ETZ elektronikus gyújtását nem tudod rátenni mert az elektronika 12V-ra van méretezve. Ahogy zudori írta, 6V-os elektronikus kapható akár a gyári mintájára utánépítve, akár más (Mecseki - optikai) megoldással.

A megszakítós felcserélhető a trafó kivételével (abból is ugye van külön 6V, 12V)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

A mechanikus hasonló, csak az ETZ 12 Voltos. Lehet 6 Voltos elektronikus gyújtást is kapni.
pokol
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2016.01.20. 18:06
MZ-d típusa: mz ts150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pokol »

mz barátok!
Lenne egy kérdésem mz ts125re rá lehet tenni ETZ gyújtást akár elektronikusat is?
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

Tri-Ton írta:Való igaz, de mindenkinek nincs, ezért is nem javasoltam. A megszakítót pedig hézagmérővel.

A gyújtásod egyébként akkumulátorról megy? Mert akkor a pontos állításhoz egy próbalámpa sem árt a megszakítóra kötve. Legjobban mutatja a nyitás kezdetét. ( vagy egy egyszerű műszer, ha nem akksis gyújtás )
igen csak én műszert raktam rá ami sipol is meg világit is egy 6v 12ah trafo van rajta még aksim nincs , ez is adja folyamatosan az áramot !

hézag mérő is van több féle 0,4 es is van pont csak nagy fordulatnál olyan mit ha nem zárna vissza a megszakító így húzok neki egy gázt utána le is áll alapjárat van ,de ha oda húzod felpörög azt kész most kicserélem a megszakítót hátha gyenge a rúgója
Eazy Rider.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Való igaz, de mindenkinek nincs, ezért is nem javasoltam. A megszakítót pedig hézagmérővel.

A gyújtásod egyébként akkumulátorról megy? Mert akkor a pontos állításhoz egy próbalámpa sem árt a megszakítóra kötve. Legjobban mutatja a nyitás kezdetét. ( vagy egy egyszerű műszer, ha nem akksis gyújtás )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

Tri-Ton írta:
Attila19900318 írta:hali
kellene nekem segítség megszakítós gyújtás pontos beállításához előgyújtás felső hold pontól menyi ha jól néztem 3mm megszakító hézag meg 0,4mm akkor ez úgy van ,hogy én pl gyertya helyére bedugok egy csavarhúzót addig tekerem a főtengelyt míg meg nem lesz az a hely ahol a dugattyú már fönt van és onnan óramutató járásával egy irányba tekerem a főtengelyt ,hogy 3mmrel lentebb legyen és ekkor legyen nyitva a megszakító is ? vagy ez most hogy van beálitotam én nagy vonalakba , de magas fordulaton visza fúj a karbi :D aki ezt vágja leírná pontos munka folyamatot
Legelőször beállítod a megszakító hézagot. A bütyök felső pontja ahol a legjobban szétnyitja ott legyen 0,4. ( ez az egycsavaros állítás ) Utána berúgókarral megnézed a forgásirányt és ugyanabban az irányban megkeresed a dugattyú felső holtpontját, majd visszaengeded 3 mm-t és itt kezdjen nyitni, mikor újra előre forgatod. Azért kell vissza fordítani, hogy előbb legyen majd a gyújtás, mint a neve is mondja, előgyújtás. Így mire üzem közben a szikrától kialakul a "nagy tűz és a bumm, addigra felér 3 mm-t a dugattyú is és a nagy bumm már nyomja is lefelé a dugattyút. ( ezt pedig a megszakítót felfogó talp forgatással tudod állítani, ez 2, vagy 3 csavar ) Ha készen vagy és az összes csavart meghúztad, nem árt még egy mérés, mert csavarhúzásnál elmozdulhat. Érthető ugye ? ( majd tudósíts )
köszi tolloméröt fogok használni majd az csak jobb egy fokkal mint a csavarhúzó
Eazy Rider.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Attila19900318 írta:hali
kellene nekem segítség megszakítós gyújtás pontos beállításához előgyújtás felső hold pontól menyi ha jól néztem 3mm megszakító hézag meg 0,4mm akkor ez úgy van ,hogy én pl gyertya helyére bedugok egy csavarhúzót addig tekerem a főtengelyt míg meg nem lesz az a hely ahol a dugattyú már fönt van és onnan óramutató járásával egy irányba tekerem a főtengelyt ,hogy 3mmrel lentebb legyen és ekkor legyen nyitva a megszakító is ? vagy ez most hogy van beálitotam én nagy vonalakba , de magas fordulaton visza fúj a karbi :D aki ezt vágja leírná pontos munka folyamatot
Legelőször beállítod a megszakító hézagot. A bütyök felső pontja ahol a legjobban szétnyitja ott legyen 0,4. ( ez az egycsavaros állítás ) Utána berúgókarral megnézed a forgásirányt és ugyanabban az irányban megkeresed a dugattyú felső holtpontját, majd visszaengeded 3 mm-t és itt kezdjen nyitni, mikor újra előre forgatod. Azért kell vissza fordítani, hogy előbb legyen majd a gyújtás, mint a neve is mondja, előgyújtás. Így mire üzem közben a szikrától kialakul a "nagy tűz és a bumm, addigra felér 3 mm-t a dugattyú is és a nagy bumm már nyomja is lefelé a dugattyút. ( ezt pedig a megszakítót felfogó talp forgatással tudod állítani, ez 2, vagy 3 csavar ) Ha készen vagy és az összes csavart meghúztad, nem árt még egy mérés, mert csavarhúzásnál elmozdulhat. Érthető ugye ? ( majd tudósíts )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

hali
kellene nekem segítség megszakítós gyújtás pontos beállításához előgyújtás felső hold pontól menyi ha jól néztem 3mm megszakító hézag meg 0,4mm akkor ez úgy van ,hogy én pl gyertya helyére bedugok egy csavarhúzót addig tekerem a főtengelyt míg meg nem lesz az a hely ahol a dugattyú már fönt van és onnan óramutató járásával egy irányba tekerem a főtengelyt ,hogy 3mmrel lentebb legyen és ekkor legyen nyitva a megszakító is ? vagy ez most hogy van beálitotam én nagy vonalakba , de magas fordulaton visza fúj a karbi :D aki ezt vágja leírná pontos munka folyamatot
Eazy Rider.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem »

A hétvégém kis idejét a motorom elektronikájának szenteltem. Kicseréltem a kapcsolókat(index,fénykürt,duda, tompított/távolsági), egy újra, mert sűrűn szórakozott velem, meg egyébként is ütött kopott volt. Annyira megszívattam magam, hogy azt leírni nem lehet. Kicsit szégyellem is magam. Este ittam egy jó házit kis kupicával, majd lefeküdtem tehetetlenségemben Vasárnap este 10 körül. Éjjel megálmodtam, hogy a kábel megvan szakadva és ezért nem forog sebességben a hátsó kerék... :D
Reggelre már láttam mi a baj. Az új kapcsolóházban egy kábel sérült volt (gondolom újonnan) ezért a duda és a lámpa nem üzemelt.

Volt öröm és boldogság mikor ezt megoldottam.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

aronpfabian írta:
pnlaci írta:A Ts-250 nél van a két órás verzió.Annál úgy van hogy a kmóra narancssárga=index. Kék=reflektor.
Fordszámmérő sárga=üres jelző. Piros=töltés jelző.
Nem, ez az ETZ amit leírtál. A fordulatszámmérős TS-eken is csak a km-órában van visszajelző és a lentinek megfelelő összeállításban.
Ha a fentit TS-en láttad, akkor ott a műszerek ETZ-ről lettek áttéve.
Jogos ! Igazad van.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pnlaci írta:A Ts-250 nél van a két órás verzió.Annál úgy van hogy a kmóra narancssárga=index. Kék=reflektor.
Fordszámmérő sárga=üres jelző. Piros=töltés jelző.
Nem, ez az ETZ amit leírtál. A fordulatszámmérős TS-eken is csak a km-órában van visszajelző és a lentinek megfelelő összeállításban.
Ha a fentit TS-en láttad, akkor ott a műszerek ETZ-ről lettek áttéve.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

A Ts-250 nél van a két órás verzió.Annál úgy van hogy a kmóra narancssárga=index.(ETZnél zöld) Kék=reflektor.
Fordszámmérő sárga=üres jelző. Piros=töltés jelző.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

aronpfabian írta:
Attila19900318 írta:üdv eltudná valaki mondani MZ ts 125 visszajelző fények színei milyenek kellene az üres fokozat,index,fényszóró, töltés visszajelző ha valamelyik nincs akkor beiktatok plusz ledet
Évjárattól függ.
1977 előttieknél biztosan (de talán 1980-ig?) a km-órában sárga üresjelző és piros index/töltés-visszajelző; utólagosan a KPM által előírt kék távfény-visszajelző a lámpafejbe vagy a kormánysapkába befúrva
Későbbieknél a km-órában van a zöld index/töltés-visszajelző és a kék távfény-visszajelző, üresjelző nincs (KPM előírásoknak megfelelő, magyar exportra szánt változatok)

A kombinált index/töltés-visszajelző úgy van megoldva, hogy az egyik lába a 61-ről kapja a dinamó pozitívat, a másik pedig az indexreléről leosztott szaggatott pozitívat. Így nem működő dinamónál el-elalszik indexeléskor, működő dinamónál fel-felvillan.
nekem 1979 es verzió van pontosan MZ TS 125/2 (két óra van rajta egy fordulat és egy kilométer )nekem úgy van ,hogy a kilométerórában van narancssárga és egy kék vissza jelző ez úgy volt bekötve ,hogy a narancssárga az a töltés visszajelző a kék pedig az üres sebesség mikor ráadtam a (elfordítottam a gyújtáskapcsolót akkor világított mind a kettő)fokozatot jelezte most felújítom a gépet és az megoldás szabályos ha én készítek egy kis panelt és abba bele rakom a reflektor és az index visszajelző lámpát van KPM "kötelező" színhasználat a visszajelzésekre ?
Eazy Rider.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Attila19900318 írta:üdv eltudná valaki mondani MZ ts 125 visszajelző fények színei milyenek kellene az üres fokozat,index,fényszóró, töltés visszajelző ha valamelyik nincs akkor beiktatok plusz ledet
Évjárattól függ.
1977 előttieknél biztosan (de talán 1980-ig?) a km-órában sárga üresjelző és piros index/töltés-visszajelző; utólagosan a KPM által előírt kék távfény-visszajelző a lámpafejbe vagy a kormánysapkába befúrva
Későbbieknél a km-órában van a zöld index/töltés-visszajelző és a kék távfény-visszajelző, üresjelző nincs (KPM előírásoknak megfelelő, magyar exportra szánt változatok)

A kombinált index/töltés-visszajelző úgy van megoldva, hogy az egyik lába a 61-ről kapja a dinamó pozitívat, a másik pedig az indexreléről leosztott szaggatott pozitívat. Így nem működő dinamónál el-elalszik indexeléskor, működő dinamónál fel-felvillan.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

üdv eltudná valaki mondani MZ ts 125 visszajelző fények színei milyenek kellene az üres fokozat,index,fényszóró, töltés visszajelző ha valamelyik nincs akkor beiktatok plusz ledet
Eazy Rider.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

pnlaci írta:Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.

nekem sikerült :) https://www.youtube.com/watch?v=wVFnw2m3H54
Eazy Rider.
Avatar
Tombi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2012.11.25. 19:58
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tombi »

Köszönöm szépen a választ. Igen már olvastam miután megírtam csak még nem töröltem a bejegyzést, sajnos én is bele estem ebbe a hibába elöbb írtam mint hogy utána olvastam volna. :-)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Patrik kollégának igaza van, olvassál vissza, részletesen kiveséztük már ezt a témát, többen leírtuk a tapasztalatainkat is!
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Nem rossz,de olvass vissza volt már róla szó töbször,le írták páran a tapasztalatukat.
Avatar
Tombi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2012.11.25. 19:58
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tombi »

Sziasztok!

Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy a megszakítós gyújtásomat szeretném lecserélni.
Erre: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834

Ez mennyire megbízható van e valakinek tapasztalata vele.

Előre is köszönöm a segítséget.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

B.U:É:K: Tóni a lüktető áramről beszél és hogy ne leyen lüktető a kimaradó részt kondenzátorral töltjük ki , figyelem ELEKTROLIT kondenzátorral üdv. juragy
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

B.U.É.K mindenkinek !!!! \:D/ :-"
Eazy Rider.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Ez bizonyítja,hogy az elektromosság nagyon is megfogható. :D Sőt,ha egyszer rendesen megfogod el se tudod engedni. :smt095
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

:D villanszerelés első szabálya??
- Az áram alatt lévő kötés ugyanúgy néz ki mint a többi , csak más a tapintása! ;-) BUÉK.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Vagyis pontosabban az áramerősség. Afeszültség csak akkor ha túl feszült vagy. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

Szebik András írta:Nekem az elektromosság mindig kicsit megfoghatatlan így megpróbálom vízhez hasonlítani.
Lehet itt is segít.
A slag a vezeték, a víz pedig az elektromos áram. A nyomása a feszültségnek felel meg, az átfolyó mennyiség pedig az áramerősségnek....többnyire.
A váltó áram esetében a víz a slagban ide oda mozogna (gyakolatban persze ilyet nem használunk), az egyenáram pedig folyamatosan folyna, mint rendesen a csapból is.
Egy dióda kb. egy szelepre hasonlítana ami csak egy irányba engedi folyni a vizet. Egy szelep a váltakozó vizet csak egyik irányba engedi folyni, így abba "egyenvíz" lesz, de nem folyamatos nyomással, hanem szaggatottan és csak akkor jön belőle kicsi mikor a szelep irányába jön a hullám.
Ha az egy dióda helyére teszünk egy diódahidat (Gratz híd) négy diódával a szinusz hullám mindkét hullámából egyenáramot csinál. Természetesen ez sem folyamatos egyenáram lesz. Csak 2x sűrűsége lesz az egy diódás egyenirányításhoz viszonyítva.
Nem az feszültség öl hanem az Amper :-k
Eazy Rider.
Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kocsisgab »

Műszerész végzettséggel, vízműgépészként dolgozom, szóval tényleg nagyon jó hasonlat! :wink: Viszont a "szelep" szó helyett "visszacsapószelepet" mondanék, úgy mégpontosabb. Csak hogy kötekedjek kicsit... :twisted: \:D/
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" ;)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Ez egy igen jó hasonlat!! :smt023 iskola példa, gratula! ;-)
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Nekem az elektromosság mindig kicsit megfoghatatlan így megpróbálom vízhez hasonlítani.
Lehet itt is segít.
A slag a vezeték, a víz pedig az elektromos áram. A nyomása a feszültségnek felel meg, az átfolyó mennyiség pedig az áramerősségnek....többnyire.
A váltó áram esetében a víz a slagban ide oda mozogna (gyakolatban persze ilyet nem használunk), az egyenáram pedig folyamatosan folyna, mint rendesen a csapból is.
Egy dióda kb. egy szelepre hasonlítana ami csak egy irányba engedi folyni a vizet. Egy szelep a váltakozó vizet csak egyik irányba engedi folyni, így abba "egyenvíz" lesz, de nem folyamatos nyomással, hanem szaggatottan és csak akkor jön belőle kicsi mikor a szelep irányába jön a hullám.
Ha az egy dióda helyére teszünk egy diódahidat (Gratz híd) négy diódával a szinusz hullám mindkét hullámából egyenáramot csinál. Természetesen ez sem folyamatos egyenáram lesz. Csak 2x sűrűsége lesz az egy diódás egyenirányításhoz viszonyítva.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

[/quote]

anyi a lényeg hogy szikra legyen onnan tudom hogy működik minden a gyújtás részen és akkor veszek egy akkut[/quote]

Hali, ez így logikus és ésszerű. Szurkolok induljon, aztán majd jön a többi dolog.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Patrik írta:Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na. :D
(0-250V között váltakozik ugyebár)
Pontosan így van, bár a közepén a nulla átmenetnél igaz ez. Ha kellően gyors vagy másodpercenként 50-szer is megteheted. Sőt ha nagy rutinnal már kevésnek tűnik az 50, akkor az USA-ban tovább fejlesztheted a gyorsaságod, mert ott 60-szor is belenyúlhatsz.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Attila19900318 írta:
Patrik írta:Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na. :D
(0-250V között váltakozik ugyebár)

ez hogy jön ide ? ...
Ne törödj vele ,ez a banda már csak ilyen. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Patrik írta:Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na. :D
(0-250V között váltakozik ugyebár)
Azért ez már surolja a perverzitás határát. :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

Patrik írta:Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na. :D
(0-250V között váltakozik ugyebár)

ez hogy jön ide ? ...
Eazy Rider.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na. :D
(0-250V között váltakozik ugyebár)
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

pnlaci írta:Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.
anyi a lényeg hogy szikra legyen onnan tudom hogy működik minden a gyújtás részen és akkor veszek egy akkut
Eazy Rider.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:Köszi Tóni.Így már kapisgálom. :D :idea:
De a pár poharat nem utasítjuk vissza! :D
OK !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Köszi Tóni.Így már kapisgálom. :D :idea:
De a pár poharat nem utasítjuk vissza! :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta: Az előző érthető volt,de ez egy kicsit nagyon kínai,pláne egy átlag ember számára.Ez olyan mintha én elkezdeném magyarázni neked az inercianyomaték fontosságát két együttható gerenda között bizonyos esetekben.... na de hagyjuk. :D És egyszerűbben?
Akkor, hogy még egyszerűbb legyen. A szinusz hullám a váltóáramot ábrázolja, az van a konnektorban is: rajzolj egy nagy S betűt, fektesd el és folytasd a hullám rajzolást párszor. Majd kell három vízszintes vonal. Egy az alsó púpok csúcsánál, egy középen, egy pedig a felső púpok csúcsánál. A középső a nulla, az alsó és a felső között pedig a 6 vagy éppen a 12 volt mérhető. ( attól függ milyen a trafó ) A nulla alatt van a negatív tartomány ez lesz a negatív, a felső pedig a pozitív. Az alsó púpokat kiradírozva, csak felsők maradnak szünetekkel ( tudod lent negatív, fent pozitív ) de a két vonal közt centivel is csak a felét méred.
Ha így sem érthető akkor a Bakony Túra egyik esti fénypontja ez lesz: dinamó, generátor, fesz szab., töltés, ledes index, stb.....
( előtte néhány pohár azért kell, a jobb érthetőség és könnyebb jegyzetelés kedvéért )[/quote]
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:
Tri-Ton írta:Ha valakit érdekel, egy kis villamosságtan a hétköznapi nyelvre fordítva, íme itt van.
A szinusz hullámot gondolom mindenki ismeri. A teljesség igénye nélkül vegyük azt, hogy a hullám felső és alsó holtpontja közt mérve 12 volt van. Ha egy 230/12 voltos trafóhoz beteszünk 1 db diódát akkor a felső hullámokat átengedi, de az alsókat nem. Ezért egyszer megfeleztük a feszültséget és 6 volt lett, másodszor az alsó hullám helyén üres lyuk marad, ezért szaggatott lesz az egyenáram. Ha viszont egy 6 voltos trafóhoz kötünk egy graetz hidat akkor megkapjuk ugyan a 6 V egyent, viszont kicsit hullámzó lesz, mivel a nulla átmenet környékén és a púpoknál van némi gondunk, így effektív érték a 6 volt. Viszont hétköznapit ígértem és az a rész már szakmai lenne.
Az előző érthető volt,de ez egy kicsit nagyon kínai,pláne egy átlag ember számára.Ez olyan mintha én elkezdeném magyarázni neked az inercianyomaték fontosságát két együttható gerenda között bizonyos esetekben.... na de hagyjuk. :D És egyszerűbben?
Akkor, hogy még egyszerűbb legyen. A szinusz hullám a váltóáramot ábrázolja, az van a konnektorban is: rajzolj egy nagy S betűt, fektesd el és folytasd a hullám rajzolást párszor. Majd kell három vízszintes vonal. Egy az alsó púpok csúcsánál, egy középen, egy pedig a felső púpok csúcsánál. A középső a nulla, az alsó és a felső között pedig a 6 vagy éppen a 12 volt mérhető. ( attól függ milyen a trafó ) A nulla alatt van a negatív tartomány ez lesz a negatív, a felső pedig a pozitív. Az alsó púpokat kiradírozva, csak felsők maradnak szünetekkel ( tudod lent negatív, fent pozitív ) de a két vonal közt centivel is csak a felét méred.
Ha így sem érthető akkor a Bakony Túra egyik esti fénypontja ez lesz. ( előtte néhány pohár azért kell, a jobb érthetőség kedvéért )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tri-Ton írta:Ha valakit érdekel, egy kis villamosságtan a hétköznapi nyelvre fordítva, íme itt van.
A szinusz hullámot gondolom mindenki ismeri. A teljesség igénye nélkül vegyük azt, hogy a hullám felső és alsó holtpontja közt mérve 12 volt van. Ha egy 230/12 voltos trafóhoz beteszünk 1 db diódát akkor a felső hullámokat átengedi, de az alsókat nem. Ezért egyszer megfeleztük a feszültséget és 6 volt lett, másodszor az alsó hullám helyén üres lyuk marad, ezért szaggatott lesz az egyenáram. Ha viszont egy 6 voltos trafóhoz kötünk egy graetz hidat akkor megkapjuk ugyan a 6 V egyent, viszont kicsit hullámzó lesz, mivel a nulla átmenet környékén és a púpoknál van némi gondunk, így effektív érték a 6 volt. Viszont hétköznapit ígértem és az a rész már szakmai lenne.
Az előző érthető volt,de ez egy kicsit nagyon kínai,pláne egy átlag ember számára.Ez olyan mintha én elkezdeném magyarázni neked az inercianyomaték fontosságát két együttható gerenda között bizonyos esetekben.... na de hagyjuk. :D És egyszerűbben?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Ha valakit érdekel, egy kis villamosságtan a hétköznapi nyelvre fordítva, íme itt van.
A szinusz hullámot gondolom mindenki ismeri. A teljesség igénye nélkül vegyük azt, hogy a hullám felső és alsó holtpontja közt mérve 12 volt van. Ha egy 230/12 voltos trafóhoz beteszünk 1 db diódát akkor a felső hullámokat átengedi, de az alsókat nem. Ezért egyszer megfeleztük a feszültséget és 6 volt lett, másodszor az alsó hullám helyén üres lyuk marad, ezért szaggatott lesz az egyenáram. Ha viszont egy 6 voltos trafóhoz kötünk egy graetz hidat akkor megkapjuk ugyan a 6 V egyent, viszont kicsit hullámzó lesz, mivel a nulla átmenet környékén és a púpoknál van némi gondunk, így effektív érték a 6 volt. Viszont hétköznapit ígértem és az a rész már szakmai lenne.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.
A gond általában azzal van, hogy mint írtam a töltő egyenárama nem tiszta egyenáram. ( általában szaggatott, legalábbis hullámzó ) Ha pedig épp a szünetben, vagy az alacsony fesz. szintű tartományban indítana, akkor vagy nincs, vagy csak nagyon gyenge a szikra. indulás után, meg össze vissza durroghat, éppen emiatt. Viszont nem ismerjük a töltőt, ezért írtam, hogy előfordulhat ilyen is, ami természetes lehet. Szikra ellenőrzésre viszont jó, mert egy rúgás min. 10-20 fordulat, ebben pedig kell, hogy legyen legalább 3-5 db gyújtás szempontjából tökéletes pont. ( talán érthető voltam )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pnlaci írta:Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.
Igen, az átlagos motoros akkutöltő lassú töltésre van "beállítva", 1 A-t ad le. Ez a trafónak kevés a stabil szikrához.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég