Futómű
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
pnlaci: köszi a tippet!
kapas.a: nem irigyellek, de grat, hogy megoldottad.

kapas.a: nem irigyellek, de grat, hogy megoldottad.
Re: Futómű
Kifúrtam...aztakegyetlen melót!kapas.a írta:Üdv mindenkinek!
Elakadtam a hàtsó lengőkar kiszerelésével.
A tengely egyszerűen nem mozdul sehova...kezdtem csavarlazítós-ütögetős módszerrel,melegítettem a vàzperselyt,legutóbb az ötkilós kalapàcs sem segített...
Végső elkeseredésemben egyszerűen àtvâgtam a tengelyt,lejött a lengőkar,szilent ,motortartók...
A tengely akkor sem adja magât,semerre sem.
Valakinek van valami ötlete,ha màr így szétàllatkodtam?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Van egy darab olyan csöved vagy csőkulcs ami pont akkora mint a tengely amire a rugó felmegy?z25z írta:Üdv!
Van valakinek tuti módszere hogy lehet a középsztender rugóját a lehető legkevesebb szenvedéssel/szerencsétlenkedéssel visszaakasztani?
Kösd fel nyugalmi helyzetbe a sztendert,mert ott van a legkisebb ellenálása a rugónak.Az egyik végét felakasztod a helyére,
a másikra told rá a csövet vagy csőkulcs stb... akazd rá a végét a tengelyre és huzd fel egy vonalra a tengelyel.Azt vezesd
rá a rugót a helyére.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Üdv!
Van valakinek tuti módszere hogy lehet a középsztender rugóját a lehető legkevesebb szenvedéssel/szerencsétlenkedéssel visszaakasztani?
Van valakinek tuti módszere hogy lehet a középsztender rugóját a lehető legkevesebb szenvedéssel/szerencsétlenkedéssel visszaakasztani?
Re: Futómű
Üdv mindenkinek!
Elakadtam a hàtsó lengőkar kiszerelésével.
A tengely egyszerűen nem mozdul sehova...kezdtem csavarlazítós-ütögetős módszerrel,melegítettem a vàzperselyt,legutóbb az ötkilós kalapàcs sem segített...
Végső elkeseredésemben egyszerűen àtvâgtam a tengelyt,lejött a lengőkar,szilent ,motortartók...
A tengely akkor sem adja magât,semerre sem.
Valakinek van valami ötlete,ha màr így szétàllatkodtam?
Elakadtam a hàtsó lengőkar kiszerelésével.
A tengely egyszerűen nem mozdul sehova...kezdtem csavarlazítós-ütögetős módszerrel,melegítettem a vàzperselyt,legutóbb az ötkilós kalapàcs sem segített...
Végső elkeseredésemben egyszerűen àtvâgtam a tengelyt,lejött a lengőkar,szilent ,motortartók...
A tengely akkor sem adja magât,semerre sem.
Valakinek van valami ötlete,ha màr így szétàllatkodtam?

-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Futómű
Sziasztok!
250 ETZ első teleszkóp összerakásához kellene segitség. Szétszedve gyanús volt, hogy túl kevés alkatrész van benne. Az előző gazdája szinte mindent kihagyott a szerelésnél. Vettem felújitó készletet. A kérdésem az lenne, van benne két alátét, valamint egy kúpos kialakitású rugó. Ezeket hova kell beépiteni? A többi alkatrészt kibogarásztam hova való.Javitási kézikönyv, alkatrészjegyzék olyan rossz minőségben van, hogy abból nem tudom kivenni, hogy ezeket az alkatrészeket hova kell tenni. Köszi a segitséget.
250 ETZ első teleszkóp összerakásához kellene segitség. Szétszedve gyanús volt, hogy túl kevés alkatrész van benne. Az előző gazdája szinte mindent kihagyott a szerelésnél. Vettem felújitó készletet. A kérdésem az lenne, van benne két alátét, valamint egy kúpos kialakitású rugó. Ezeket hova kell beépiteni? A többi alkatrészt kibogarásztam hova való.Javitási kézikönyv, alkatrészjegyzék olyan rossz minőségben van, hogy abból nem tudom kivenni, hogy ezeket az alkatrészeket hova kell tenni. Köszi a segitséget.
- grlacika64
- döglégy
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2015.08.03. 21:01
- MZ-d típusa: ETZ 250 Deluxe
- Tartózkodási hely: Sz-Sz-B megye Nyírjákó
Re: Futómű
Köszi, ok.
Túráim: 2015.: Homz IV., - Zala V.
2016. XI. Pilis túra. - VII. Vértes-Gerecse, - XII. Bakony (Gergő emléktúra) túra,
2016. XI. Pilis túra. - VII. Vértes-Gerecse, - XII. Bakony (Gergő emléktúra) túra,
- BlackIce
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
- MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
- Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.
Re: Futómű
Dögi! Nézd meg a guminyomást is! (2 bar)
Nekem egy jó indulatú kollégám engedte meg egy picit, én meg csodálkoztam, hogy szitál az eleje...
Nekem egy jó indulatú kollégám engedte meg egy picit, én meg csodálkoztam, hogy szitál az eleje...
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
- grlacika64
- döglégy
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2015.08.03. 21:01
- MZ-d típusa: ETZ 250 Deluxe
- Tartózkodási hely: Sz-Sz-B megye Nyírjákó
Re: Futómű
Kösz Sunbim! Minden munkát végigcsinálok, csak legyen rendben a mocim. Ja, és a többieknek is köszönöm a tanácsokat.
Túráim: 2015.: Homz IV., - Zala V.
2016. XI. Pilis túra. - VII. Vértes-Gerecse, - XII. Bakony (Gergő emléktúra) túra,
2016. XI. Pilis túra. - VII. Vértes-Gerecse, - XII. Bakony (Gergő emléktúra) túra,
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Futómű
ott a pont!sunbim írta:A felsoroltakhoz még hozzátenném a jó gumik is csodát tudnak tenni. Miután lecseréltem heidenau k36-ra , jóformán megszűnt.
Ha a gumi nincs rendesen a ráfon, üt, az is beszitálja. Dögi, most adtunk egy kis munkát.
A viz szalad, a kő marad!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
A felsoroltakhoz még hozzátenném a jó gumik is csodát tudnak tenni. Miután lecseréltem heidenau k36-ra , jóformán megszűnt.
Ha a gumi nincs rendesen a ráfon, üt, az is beszitálja. Dögi, most adtunk egy kis munkát.
Ha a gumi nincs rendesen a ráfon, üt, az is beszitálja. Dögi, most adtunk egy kis munkát.

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Lengővilla gumiszilentek, de még a hátsó gátlók is ludasak lehetnek... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- grlacika64
- döglégy
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2015.08.03. 21:01
- MZ-d típusa: ETZ 250 Deluxe
- Tartózkodási hely: Sz-Sz-B megye Nyírjákó
Re: Futómű
Köszi, én is arra gondoltam, hogy a hátsó kereket is megpörgetjük esztergán.
Túráim: 2015.: Homz IV., - Zala V.
2016. XI. Pilis túra. - VII. Vértes-Gerecse, - XII. Bakony (Gergő emléktúra) túra,
2016. XI. Pilis túra. - VII. Vértes-Gerecse, - XII. Bakony (Gergő emléktúra) túra,
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Nézzétek meg a hátsót is.Simán beszitál a hátuljától.Engem is átvert az idén.grlacika64 írta:Sziasztok!
Megkérlek benneteket, ha valaki tud, segítsen nekem.
ETZ 250 DE LUXE elől is dobfékes. A kormány 50-60 km/h közt belibeg. Az első kerék fel lett szabályozva esztergán, más márkájú új gumit raktunk rá, szerelő átnézte a kerékcsapágyakat, kormánycsapágyat, minden jó, mégsem múlt el a libegés. Itt megállt a tudomány, nincs a környezetemben olyan ember, aki tudná a kormány belibegésének okát. Kérlek segítsetek ha tudtok valami megoldást.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- grlacika64
- döglégy
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2015.08.03. 21:01
- MZ-d típusa: ETZ 250 Deluxe
- Tartózkodási hely: Sz-Sz-B megye Nyírjákó
Re: Futómű
Sziasztok!
Megkérlek benneteket, ha valaki tud, segítsen nekem.
ETZ 250 DE LUXE elől is dobfékes. A kormány 50-60 km/h közt belibeg. Az első kerék fel lett szabályozva esztergán, más márkájú új gumit raktunk rá, szerelő átnézte a kerékcsapágyakat, kormánycsapágyat, minden jó, mégsem múlt el a libegés. Itt megállt a tudomány, nincs a környezetemben olyan ember, aki tudná a kormány belibegésének okát. Kérlek segítsetek ha tudtok valami megoldást.
Megkérlek benneteket, ha valaki tud, segítsen nekem.
ETZ 250 DE LUXE elől is dobfékes. A kormány 50-60 km/h közt belibeg. Az első kerék fel lett szabályozva esztergán, más márkájú új gumit raktunk rá, szerelő átnézte a kerékcsapágyakat, kormánycsapágyat, minden jó, mégsem múlt el a libegés. Itt megállt a tudomány, nincs a környezetemben olyan ember, aki tudná a kormány belibegésének okát. Kérlek segítsetek ha tudtok valami megoldást.
Túráim: 2015.: Homz IV., - Zala V.
2016. XI. Pilis túra. - VII. Vértes-Gerecse, - XII. Bakony (Gergő emléktúra) túra,
2016. XI. Pilis túra. - VII. Vértes-Gerecse, - XII. Bakony (Gergő emléktúra) túra,
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Köszönöm, akkor ezek szerint rosszul rémlett.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
18x22x60.8 mm ennyit ír az alkatrész katalógussell írta:Hali, kérdezni szeretnék, tárcsás elsőkerék csapágyak közti távtartónak a méretét valaki esetleg tudná pontosan? 62 mm rémlik, de nem vagyok biztos benne a kerék meg egyenlőre használatban van... Előre is köszönöm.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Hali, kérdezni szeretnék, tárcsás elsőkerék csapágyak közti távtartónak a méretét valaki esetleg tudná pontosan? 62 mm rémlik, de nem vagyok biztos benne a kerék meg egyenlőre használatban van... Előre is köszönöm.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ez az egyik példa az utángyártás remekeire. Úgy néz ki, de nem az.
Egyébként az az alu távtartó nem túl jó ötlet volt a gyártól. Nekem is hézagolnom kellett hogy ne érjen össze a bakelit a lánckerékkel. Nálam az alu hosszabb volt a bakelitnél, úgy zörgött ahogy döcögött az út, és ahogy a lánc rángatta. Kicsit szorulnia kell, de nem annyira hogy el tudjon törni a lánckerék oldal meghúzásakor.
Kihézagolva minden OK.
Egy dolog változott, a hátsó kerékegység szélessége. Rendes csapágytámasz, lánkerekes hézagolás, erősebb láncfeszesség állító, és máris van +2mm. Mindig feszegetnem kell a hátsó villát az összerakásnál.
Egyébként az az alu távtartó nem túl jó ötlet volt a gyártól. Nekem is hézagolnom kellett hogy ne érjen össze a bakelit a lánckerékkel. Nálam az alu hosszabb volt a bakelitnél, úgy zörgött ahogy döcögött az út, és ahogy a lánc rángatta. Kicsit szorulnia kell, de nem annyira hogy el tudjon törni a lánckerék oldal meghúzásakor.
Kihézagolva minden OK.
Egy dolog változott, a hátsó kerékegység szélessége. Rendes csapágytámasz, lánkerekes hézagolás, erősebb láncfeszesség állító, és máris van +2mm. Mindig feszegetnem kell a hátsó villát az összerakásnál.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Akkor nincs mese.Viszont tényleg jobb lenne a távtartó és a csapágy közé a hézagolász25z írta:lebontottam darabjaira, benne van, marad a hézagolás
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
lebontottam darabjaira, benne van
, marad a hézagolás

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
MrDok írta:Ebben az esetben marad a távtartó és a lánckerék közti hézagolás.

Igen az jobb megoldás mint a távtartó és a bakelit közti.
Bár azért ott valami nincs rendben.
Simán eltudom képzelni hogy esetleg nincs benne a zéger és a csapágy pont annyival odébb van.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2015.09.06. 20:16-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ebben az esetben marad a távtartó és a lánckerék közti hézagolás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Nem kell átérnie pont ez a lényeg.z25z írta:
Tehát hézagoló beillesztése a távtartó és bakelit közé megoldja a súrlódást, viszont így nem éri át a láncvédő bakelitet. Vagyis így a lengővillán (láncfeszítőn) a bakelit fekszik fel nem a távtartó, okozhat ez problémát?
Ahogy megszoritod a csavart,a műanyag összenyomódik a távtartóig,így marad mozdulatlan(1-es kép).Viszont ha sokkal mélyebben van,akkor meg eltörhet amikor meghúzod a csavart(2-es kép),de próba szerencse.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Zsaki igazad lesz!
Most joban átnéztem a robbantott ábrát és a 4-es számmal jelölt alkatrészre gondoltam, hogy az, de az a 2 csapágy közötti zéger gyűrű. Úgyhogy el tudom képzelni, hogy anno ez már azért került bele, hogy a súrlódást küszöbölje ki. 22 éve van nálam a motor. Talán 1-szer cseréltem láncvédő bakelitet, de akkor mindent úgy pakoltam át ahogy az előzőben volt.
Szóval igen, utángyártott hulladék fos, amibe a km meghajtó tengely műanyag háza se ment bele faragás, csiszolás nélül.
Ha a távtartó benne van, akkor sincs teljesen a bakelit síkjában (1. kép), ha beleteszem azt a hullámos gyűrűt, akkor még annyira sem (2. kép) viszont nem ér bele a lánckerék és gyönyörűen hang nélkül forog, mint ahogy illik....


Tehát hézagoló beillesztése a távtartó és bakelit közé megoldja a súrlódást, viszont így nem éri át a láncvédő bakelitet. Vagyis így a lengővillán (láncfeszítőn) a bakelit fekszik fel nem a távtartó, okozhat ez problémát?
Most joban átnéztem a robbantott ábrát és a 4-es számmal jelölt alkatrészre gondoltam, hogy az, de az a 2 csapágy közötti zéger gyűrű. Úgyhogy el tudom képzelni, hogy anno ez már azért került bele, hogy a súrlódást küszöbölje ki. 22 éve van nálam a motor. Talán 1-szer cseréltem láncvédő bakelitet, de akkor mindent úgy pakoltam át ahogy az előzőben volt.
Szóval igen, utángyártott hulladék fos, amibe a km meghajtó tengely műanyag háza se ment bele faragás, csiszolás nélül.
Ha a távtartó benne van, akkor sincs teljesen a bakelit síkjában (1. kép), ha beleteszem azt a hullámos gyűrűt, akkor még annyira sem (2. kép) viszont nem ér bele a lánckerék és gyönyörűen hang nélkül forog, mint ahogy illik....


Tehát hézagoló beillesztése a távtartó és bakelit közé megoldja a súrlódást, viszont így nem éri át a láncvédő bakelitet. Vagyis így a lengővillán (láncfeszítőn) a bakelit fekszik fel nem a távtartó, okozhat ez problémát?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Sehova mert olyan nincs ott gyárilag.Azt már azért tette oda valaki(ezek szerint nem te?),mert hozzáért a lánckerék a láncvédőhöz.Azt a célt szolgálta ami Mrdok is javasolt.Viszont én nem vagyok benne biztos hogy csak a távtartó a bűnös.z25z írta:
Köszi, ezt fogom tenni.
Valakinek tipp a másik kérdésre esetleg, hogy az a hullámos lemez hova való?
Lehet a láncvédő is.Gondolom utángyártott fos.Simán kinézem belőle hogy ezért ér hozzá a lánckerék.
Ha berakod a távtartót és felrakod a láncvédőt,akkor hogy néz ki a másik oldalról?Mármint ha kivülről néznénk?
Az egész cucc akkor jó,ha a távtartó kissé beljebb van mint a láncvédő

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Köszi, ezt fogom tenni.MrDok írta:Zömült az alu távtartód. Tehetsz a távtartó és a csapágy közé, vagy a távrartóés a bakelit közé hézagolót. Attól függ mekkora alátéted van. Vastagsàgban 1 mm elég.
Valakinek tipp a másik kérdésre esetleg, hogy az a hullámos lemez hova való?
És még egy kép: ez is zömült? Van egy kis válla ahogy elnézem. Érdemes lecsiszolni és ide is betenni egy hézagoló alátétet?
Ez az az egység amin a fékpofa van és ez a vállas rész támaszkodik a kerékcsapágynak.


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Zömült az alu távtartód. Tehetsz a távtartó és a csapágy közé, vagy a távrartóés a bakelit közé hézagolót. Attól függ mekkora alátéted van. Vastagsàgban 1 mm elég.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Uraim pls help!
Egy ideje súrlódó hangot hallok a hátsó kerék felől. Korábbi hozzászólásnál írtam, hogy mintha a dob és a fékpofákat tartó egység között lenne a súrlódás, erre jött a tipp, hátha a távtató a ludas. Azt faragtam másikat bele, de a hang csak mérséklődött, na most lebontottam az egészet és ez a látvány fogadott:





2 kérdésem lenne:
1: ezek alapján a lánckerék beleér a km meghajtó házába, mi a francot lehet neki csinálni, hogy ne?
2: nekem az a hullámos alátét nagyon fura. Annak tényleg ott kell lennie? Próbáltam robbantott ábrát keresni, ezen a hullámos alátét a 4-es? A kép alapján a két csapágy közé teszi. Nekem meg úgy volt benne, ahogy a legelső képen is látszik az 1-es és a láncvédő bakelit között.

Egy ideje súrlódó hangot hallok a hátsó kerék felől. Korábbi hozzászólásnál írtam, hogy mintha a dob és a fékpofákat tartó egység között lenne a súrlódás, erre jött a tipp, hátha a távtató a ludas. Azt faragtam másikat bele, de a hang csak mérséklődött, na most lebontottam az egészet és ez a látvány fogadott:





2 kérdésem lenne:
1: ezek alapján a lánckerék beleér a km meghajtó házába, mi a francot lehet neki csinálni, hogy ne?
2: nekem az a hullámos alátét nagyon fura. Annak tényleg ott kell lennie? Próbáltam robbantott ábrát keresni, ezen a hullámos alátét a 4-es? A kép alapján a két csapágy közé teszi. Nekem meg úgy volt benne, ahogy a legelső képen is látszik az 1-es és a láncvédő bakelit között.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
A hivatalos méret 52,3 mm hosszú.
A többi méretnél egy a lényeg hogy a 15-ös tengely lazán menjen bele.
Ergo pld 16--s lyuk már jó.Külső átmérő mindegy,amilyen cső éppen van.
A többi méretnél egy a lényeg hogy a 15-ös tengely lazán menjen bele.
Ergo pld 16--s lyuk már jó.Külső átmérő mindegy,amilyen cső éppen van.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Futómű
Szia. Ha valaki leméretezi , legyártatom Neked , el is küldöm. Majd ha erre jársz, iszunk rá egy sört. Üdv Hlaci
Hazugságot mondani ne merj, igazságot mondani ne félj! (Cicero)
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Sajnos eszetergályos ismerősöm itt nincs
Esetleg valaki tudja a méretét vagy le tudná mérni, hogy mekkora? Munka után tervben van hogy beugrok az OBI-ba hátha látok átmérőben megfelelőt, ha az járható út a hosszából flexelni tudok.....

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
1/2"-os vascsőből is tökéletes lesz ha van lehetőséged esztergáltatni.Felesleges rendelni
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Köszi a tippet, rákukkantok. Mondjuk sanszos lehet a dolog, mert anno tizenéve 1500 km-enként cserélgettem a hátsókerékcsapágyakat, és nem tudtam miért nyíródnak ki, mire felhomályosítottak, hogy a tehermentesítő távtartó lehet szar. És valóban, 2 mm-rel volt rövidebb. Akkor esztergáltattam bele megfelelő méretet, de ki tudja miből csinálták lehet elfáradt....Nahh asszem megint rendelhetek a motor24-től egy párszáz ft-os alkatrészt ezerakárhányszáz házhoszállításért
Kib...ott Szegeden nincs egy normális szocimotoros bolt. Az elmúlt 15 vásárlás alkalmával amiket kerestem bementem abba a kettőbe ami van és mindig azt mondták, hogy megrendelik és 1 hét múlva jöhetek érte. Mondom köszi azt én is meg tudom otthon csinálni és nem 1 hét hanem ha reggel leadom másnapra itt van....

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Az lesz amit sell mondd.Zömült a távtartód
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Hali, szerintem a csapágyak közötti távtartó lessz a bűnós. Vagy gondolom kizárva, hogy görbe a hátsó tengelyed...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Sziasztok!
Az mitől van, hogyha a hátsó tengelyt az előírt nyomatékra húzom (80 Nm) akkor erőteljes súrlódó hangot ad. Mintha a kerédob és a fékpofákat tartó fékkulcsos (nemtom mia pontosneve) rész súrlódna egymáson, kicsit szorul is a kerék. Esetleg valami hézagolás?
Az mitől van, hogyha a hátsó tengelyt az előírt nyomatékra húzom (80 Nm) akkor erőteljes súrlódó hangot ad. Mintha a kerédob és a fékpofákat tartó fékkulcsos (nemtom mia pontosneve) rész súrlódna egymáson, kicsit szorul is a kerék. Esetleg valami hézagolás?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
230 ml
Re: Futómű
Sziasztok,én előtte vagyok az olajcserének,ereszt a szimering,mennyi 10w-s olaj kell bele?nova001155 írta:Megcsináltam mind a kettő rugóstagot 10 w s olajjal fasza lettnova001155 írta: Arra gondoltam a keménységnél ugye ha sűrű az olaj akkor nem csillapít úgy mivel sokkal nehezebben tér vissza szerintem ha meg híg akkor limbózik folyamat . Azt hiszem a legtöbben a 10 w s olajat részesítik előnyben . Gondoltam is erre hogy a 2.5 es nagyon híg lesz . Akkor nyilván szerzek be 10 w s azt mondom a tapasztalatokat. Köszönöm a segítséget mindenkinek
![]()
Köszönöm a segítséget !
Köszi
Cs Misi
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Szintén egy elméleti válasz , egyrészt a levegő összenyomható (süríthető), másrészt a szimering is nyomásálló bizonyos fokig, a belső nyomás még tulajdonképpen segít is a működésében (ráfeszíti a telószárra) a levegő és olaj mennyiség aránya a fontos, hogy ez ne legyen akkora túlnyomás ami esetleg kilökné, vagy kifordítaná-szakítaná a tömítőajkat. Ha van úgymond kiegyenlítő furat ( tömítetlen zárókupak, vagy rossz szimering pl.) akkor szelel, és lassan megtelíti az olajat vízpárával.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Egy elméleti kérdés:
Épp lecserélem az olajat az első teleszkópban (régi is, el is folyt belőle) Szóval elvileg az első teleszkóp egy zárt rendszer ugye? De ha összeülnek a rugóstagok akkor a benne levő levegő túlnyomásban lesz nemde? Ez miért nem nyomja ki a szimmeringet? Vagy van valahol kiegyenlítő furat?
Épp lecserélem az olajat az első teleszkópban (régi is, el is folyt belőle) Szóval elvileg az első teleszkóp egy zárt rendszer ugye? De ha összeülnek a rugóstagok akkor a benne levő levegő túlnyomásban lesz nemde? Ez miért nem nyomja ki a szimmeringet? Vagy van valahol kiegyenlítő furat?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2015.04.04. 22:15
- MZ-d típusa: TS250
Re: Futómű
Sziasztok!
Milyen hosszúak az etz első keréknél lévő távtartók?
Milyen hosszúak az etz első keréknél lévő távtartók?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Futómű
Milyen képen?arcsassandor írta:Kezdő vagyok.Segítsetek !!! A képen látható teleszkópokra hogy lehet feltenni az alsó állítókarokat?

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2015.06.28. 12:54
- MZ-d típusa: 250 TS MZ
Re: Futómű
Kezdő vagyok.Segítsetek !!! A képen látható teleszkópokra hogy lehet feltenni az alsó állítókarokat?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Futómű
Megcsináltam mind a kettő rugóstagot 10 w s olajjal fasza lettnova001155 írta: Arra gondoltam a keménységnél ugye ha sűrű az olaj akkor nem csillapít úgy mivel sokkal nehezebben tér vissza szerintem ha meg híg akkor limbózik folyamat . Azt hiszem a legtöbben a 10 w s olajat részesítik előnyben . Gondoltam is erre hogy a 2.5 es nagyon híg lesz . Akkor nyilván szerzek be 10 w s azt mondom a tapasztalatokat. Köszönöm a segítséget mindenkinek


-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Köszi a választ, mondjuk igen logikus érvelés.z25z írta:Anno motoros boltban vettem, ez is teleszkóp olaj. horquillas=villa (spanyolul). Eladó elmondására tudok hagyatkozni. A többfokozatúsága révén télen és nyáron is közel hasonló tulajdonságokkal rendelkezik. Én ezt úgy képzelem, mint amikor sima 80-as olajat raksz a blokkba akkor -20-ban hajlamos reccsenni a váltó. 10W-40-nel ilyen gond nincs...sell írta:
Nekem is repsol van benne, (fork oil 10w) . Ennél miért van 15w-30 jelölés?? Mit jelent a 30? Esetleg miben más mint a " hagyományos" villaolaj? Azoknál csak a sűrűségüket jelölték, vagy nem jól tudom?
Ha csak nyáron motorozik az ember akkor ennek nem sok jelentősége van.
Az is igaz, hogy minél viszkózusabb olajjal van töltve annál keményebbnek tűnik. Ezért nagy általánosságban azt lehet mondani, hogy az 5W körüli a lágy, 10W közepes 15-20W< keményebb érzést ad.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég