Szép estét mindenkinek!
Ahogy ígértem összegezném a hétvége tapasztalatait.
Kezdtem a fals levegő ellenőrzésével. Kifújtam olyan fél doboz féktisztítót, a henger/szívócsonk, szívócsonk/karburátor csatlakozási helyére, a légszűrőház és karbi közötti gumit beterítettem, a jobb oldali főtengely szimmeringhez is fújtam, de semmi.
Beletettem a 140-es fúvókát, azzal is működik a motor, állítgattam a levegő csavart, kivettem a plombát, próbálgattam azt is állítani félfordulatonként, a motor reakciói szépen változnak, de a jelenség nem.
Ekkor eszembe jutott, hogy én egyszer a netről már lementettem a gyár által az N3-1-es karbihoz kiadott szervizfüzetet.
Azt írják, hogy ugye az N3-1-nél az alapjárati fúvóka, már nem az úszóházból közvetlenül kapja a naftát, hanem a főfúvókától leágaztatva, ezzel elvileg az érték el, hogy az alapjárati fúvóka nem szól bele teljes tartományban a keverékképzésbe, csak alacsony fordulaton, meg részterhelési tartományban. Nah nekem pont a részterhelés tartománnyal van a gondom.
Szóval jött az ötlet, hogy ki kéne próbálnom nagyobb alapjárati fúvókával, mert az egyetlen eredményt azzal tudtam elérni, hogy ütközésig betekertem az alapjárati rendszer levegőcsavarját, ha jól tudom az alapjárati fúvókától így kapja a legdúsabbat, hiszen levegőt nem tud szívni hozzá. Nagyobb alapjárati fúvókám nekem nincs, mert a korábbi mz karbikban az alapjárati fúvóka egy cső, ebbe meg sima kicsike, mint a főfúvóka. Egy simson karbiban találtam egy 67-est. Kipróbáltam, de az túl drasztikus, és a jelenség még így sem változott.
Még egy olyat is kipróbáltam, hogy beálltam 3.-ban 3000 állandó fordulatra, mert itt szokott a legjobban rángatni, és elzártam a benzincsapot, hogy lássam mit reagál az egyre szegényedő keverékre. Semmit. A rángatás nem lett sem erősebb, sem gyengébb az egyre szegényedő keverék mellett sem.
Ezek után már azon kezdtem gondolkozni, hogy nem is az üzemanyag rendszerben van a hiba, hiszen akármilyen fúvókát rakok bele, akárhova akasztom a tűt, tekerem, csavarom, a motor reakciói változnak, szívatóigény hidegen, alacsony fordulatszámról gyorsítás, motor kemény járás, alapjárat, stb,stb, a jelenség maximum halványul.
Mivel a kuplungom zörög, ha behúzom elhallgat, és ez a bakkecskézés is csak az átmeneti tartományban jelentkezik, amikor a mechanizmus "terheletlen", hiszen gyorsítás közben a prímérhajtásnál a fogak, a váltó, a lánc, mind egy irányba terhelődik, motorféknél meg az ellenkező irányban, állandó sebességnél az átmeneti tartományban, hol erre, hol arra, ezért mechanikus hibára kezdtem gyanakodni. A primérhajtásnál a foghézag viszont jó volt összerakáskor, mert megmértük, és most sem hangos. A jellegzetes Mz-s fütyülés meg van benne, ahogy annak lennie kell, de egyáltalán nem hangos, pedig ha jól tudom, ha ott elkezdenek kopni a fogak, nagyon fel tud erősödni a hangja. A láncfeszesség jó, a fokozatokat nem dobálja, mindig beveszi a sebességfokozatokat, szóval nem tudom.




